Autor Wątek:  Różne mariuszowe narzędzia  (Przeczytany 46912 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3652
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 46
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #60 dnia: 12 Listopada 2016, 21:30:06 »
Aktualizacja narzędzi w pierwszym poście tego wątku. Wszystkie aktualne moje  narzędzia są w pierwszym poście. Pośrednie linki wykasowałem, aby nie robić komuś niepotrzebnej straty czasu.

Online Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3652
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 46
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #61 dnia: 03 Grudnia 2016, 17:42:17 »
Poprawka do edytora scenerii (plik tory_semafory_przejazdy.xls w pakiecie tools.rar). Poprawka dotyczyła zmiany odliczania maksymalnego czasu przy wstawianiu drzew, domków, ludzików na danym obszarze. Aktualizacja w pierwszym poście.
Taki tam krotki filmik o zalesianiu:
« Ostatnia zmiana: 03 Grudnia 2016, 18:09:58 wysłana przez Mariusz1970 »

Online Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3652
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 46
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #62 dnia: 09 Stycznia 2017, 18:53:57 »
Ponieważ widzę, iż w sceneriach stosuje się nadal podziemne obiekty np. semafory, tarcze itp. dodałem możliwość w korektorze tworzenia wyjątków, aby owe wyjątki nie były sprowadzane do poziomu terenu. Ta możliwość ma sens wtedy, gdy w konfiguracji wpiszemy gwiazdkę, czyli, że mają korektorować się wszystkie includy (oprócz właśnie tych wyjątków).

Online Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3652
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 46
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #63 dnia: 04 Marca 2017, 14:50:12 »
Niby napisałem, iż koniec z pisaniem narzędzi, jednak oglądając ostatnimi czasy obrazki z symulatora przy różnych okazjach, zauważyłem, iż osiedla (bloki) nie mają żadnych latarni. Dziwnie to wygląda, zwłaszcza w nocnych sceneriach. Postanowiłem to zmienić. Stworzyłem automat, który dodaje latarnie wzdłuż boku budynku. Program ma możliwość dodawania latarni po jednej stronie boku budynki lub po obydwu stronach. Jeśli latarnie mają być wstawione tylko po jednej stronie budynku, program wybiera taki bok budynku, aby z najbliższego toru względem budynku, latarnie były widoczne (aby budynek nie zasłaniał). Program posiada system antykolizyjny tzn. aby wstawiona latarnia nie zachodziła na inne obiekty w scenerii. Program ma szeroki wachlarz ustawień konfiguracyjnych. Próbka możliwości: Obrazek 1 - przed, obrazek 2 - po
Link do narzędzia, pierwszy post punkt 2f

Online Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3652
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 46
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #64 dnia: 24 Czerwca 2017, 01:26:11 »
Przy okazji mojej tworczej zabawy z generatorem drutow, wyszedl maly bug, mianowicie, jesli peczek drutow pomiedzy slupami, przekroczyl ilosc 20 sztuk, to powodowalo krasz programu. Raczej nikt takiej ilosci nie wykorzysta, ale w zalozeniu program przygotowany jest na wieksza ilosc. Zapomnialem w kodzie dopisac jakis tam wspolczynnik przy deklaracji dynamicznej tablicy, znaczy sie, przypominam sobie, ze mialem to zmienic, ale w ferworze walki, jakos mi to umknelo.
Aktualizacja pierwszy post, punkt 2a

Online Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3652
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 46
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #65 dnia: 05 Lipca 2017, 07:35:02 »
Informacja:
W zwiazku z wprowadzeniem nowej funkcjonalnosci definiowania trojkatow w node triangles (dodanie mozliwosci wystapnienia na koncu wpisu :t), majaca na celu zawijanie tekstur, informuje, ze gros z moich narzedzi nie jest na to przygotowana i blednie moga one dzialac
Raczej nie dostosuje swoich narzedzi do j.w. z roznych powodow (najwazniejszy to brak czasu).
« Ostatnia zmiana: 05 Lipca 2017, 18:43:30 wysłana przez Mariusz1970 »

Online Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3652
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 46
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #66 dnia: 05 Lipca 2017, 18:44:59 »
Gdyby byla wstawiona spacja pomiedzy tekstura a tym dopiskiem :t, to prawdopodobnie, dla moich narzedzi byloby ok (a przynajmniej w zancznej wiekszosci). Tak na biezaco staram sie analizowac.

Online tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1242
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 342
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #67 dnia: 05 Lipca 2017, 19:08:53 »
Przy parametrach tekstury podawanych odrebnie rozsypalby sie parser .scn bo znaczyloby to ze ilosc parametrow nie jest stala, co wymagaloby skomplikowanego latania. O ile dobrze rozumiem to parametry tekstury podawane jako czesc nazwy po dwukropku to nie jest nowosc -- w kodzie exe borlandowego byl juz odczyt zapisanej w ten sposob metody filtrowania dla danej tekstury, np foo:6 ale byc moze po prostu nikt wczesniej z tego nie korzystal.

Online Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3652
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 46
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #68 dnia: 05 Lipca 2017, 19:18:36 »
O tym foo:6 to nic nie wiedzialem (nawet nie wiem o co kaman :)) No nic, jest jak jest. Prosba tylko taka, aby brac pod uwage podczas modyfikowania exe, jakis tam juz funkcjonujacych narzedzi (nie mam na mysli tylko swoich), bo w ten sposob mozna niweczyc prace innych. Wiem, ze czasami sa to trudne dylematy, ale mimo wszystko.
« Ostatnia zmiana: 05 Lipca 2017, 19:20:04 wysłana przez Mariusz1970 »

Online Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3652
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 46
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #69 dnia: 16 Lipca 2017, 20:11:25 »
Naiwnie sądziłem, iż zdegenerowanych trójkątów w plikach sceneryjnych nie ma lub jest ich bardzo mało. Jak się okazało na mojej domowej paczce, było ich około 1200. Kolejny raz potwierdziła się reguła, iż cokolwiek ruszysz, to błędy. Napisałem narzędzie do automatycznego usuwania zdegenerowanych trójkątów z plików sceneryjnych. Aktualizacja pierwszy post, pkt. 1 (pakiet narzędzi Excelowskich), plik nazywa się Degenerat_triangle_scm.xls
« Ostatnia zmiana: 16 Lipca 2017, 20:13:10 wysłana przez Mariusz1970 »

Online Stele

  • Wydział Paczek Całościowych
  • Administrator
  • Wiadomości: 4640
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 189
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #70 dnia: 17 Lipca 2017, 20:06:16 »
Nie było źle:
D:\pctga\scenery\slimson\tri_2015.scm 212
D:\pctga\scenery\slimson\tri_os.scm 212
D:\pctga\scenery\slimson\tri_os_zima.scm 212
D:\pctga\scenery\linia61\l61_teren2.scm 98
D:\pctga\scenery\linia053\cargo\teren.scm 49
D:\pctga\scenery\linia053\linia053_misja_brutto_posp.scm 49
D:\pctga\scenery\linia053\misja1_teren.scm 49
D:\pctga\scenery\linia053\sluzba_en57\l053_teren_en57.scm 49
D:\pctga\scenery\linia053\tory-s3.scm 49
D:\pctga\scenery\linia053\tory-s5.scm 45
D:\pctga\scenery\linia053\misja6\s6-teren.scm 34
D:\pctga\scenery\linia053\pozostale-m4.scm 34
D:\pctga\scenery\linia053\pozostale-m4v2.scm 34
D:\pctga\scenery\linia053\towos\teren.scm 34
D:\pctga\scenery\linia181\wielun.scm 30
D:\pctga\scenery\linia053_calkowo\otoczenie1.scm 28
D:\pctga\scenery\linia053_calkowo\sluzba_TLK-1\tory.scm 28
D:\pctga\scenery\slimson\calkowo_lawki.scm 26
D:\pctga\scenery\slimson\calkowo_lawki_zima.scm 26
D:\pctga\scenery\linia61\lbc_teren.scm 20
D:\pctga\scenery\linia053\pozostale-s2.scm 19
D:\pctga\scenery\linia61\lbc_zielone.scm 16
D:\pctga\scenery\linia61\v3_teren.scm 16
D:\pctga\scenery\linia053\misja6\s6-torowisko.scm 15
D:\pctga\scenery\linia053\torowisko-m4.scm 15
D:\pctga\scenery\linia053\torowisko-m4v2.scm 15
D:\pctga\scenery\linia053\towos\torowisko.scm 15
D:\pctga\scenery\linia053_calkowo\sluzba_TLK\tory.scm 13
D:\pctga\scenery\slimson\monument.inc 12
D:\pctga\scenery\krzyzowa2\sc2_teren.scm 6
D:\pctga\scenery\tarniowo\sc1.scm 3
D:\pctga\scenery\slimson\bariera_sp05_2m.inc 2
D:\pctga\scenery\slimson\bariera_sp05_konp.inc 2
D:\pctga\scenery\quark\myd_teren.scm 1
D:\pctga\scenery\slimson\klomb2.inc 1
D:\pctga\scenery\slimson\klomb2_zima.inc 1
Mój kanał youtube

Online Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3652
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 46
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #71 dnia: 17 Lipca 2017, 21:33:18 »
U mnie podbila L546, w ktorej bylo az 708, a ktorej w pc nie ma.

Online Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3652
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 46
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #72 dnia: 17 Lipca 2017, 21:47:39 »
Widze, iz w twojej liscie, widnieja pliki *.inc. W takich przypadkach, w arkuszu pomoc, sugerowalem, aby to traktowac "pod specjanlnym nadzorem".

Online Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3652
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 46
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #73 dnia: 11 Sierpnia 2017, 21:19:53 »
Aktualizacja Excelowski narzedzi:
1) Dodalem dwa nowe narzedzia: jedno do porzadkowania wspisow plikow sceneryjnych, drugie do porzadkowania wpisow plikow *.t3d
2) Nowe mozliwosci mego edytora, ktore pokazuje ponizszy filik.
Od 23:40 obrazki, ktore pokazuja, jak te mozliwosci przekladaja sie na obraz w symulatorze Czyli to, o czym gadalem przez prawie pol godziny.


Online Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3652
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 46
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #74 dnia: 23 Sierpnia 2017, 04:54:41 »
Kolejny filmik, traktujacy o niektorych aspektach ulatwiajacych pisanie scenariuszy. Koncentorwalem sie przede wszystkim na interaktywym wyznaczaniu szlaku.

Najlepiej ogladac w max rozdzielczosci. Dzwiek z obrazem mi sie rozjechal, za co sorry, ale nic na to nie poradze.
« Ostatnia zmiana: 23 Sierpnia 2017, 05:21:29 wysłana przez Mariusz1970 »

 

Maszyna - Symulator PojazdĂłw Szynowych