Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Inne niekolejowe / Odp: Z dedykacja dla wszystkich zaangażowanych w projekt MaSzyna
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mariusz1970 dnia Dzisiaj o 05:20:00 »
No ale on nie powiedzial w zadnym ze zdan, ze ewolucja jest antropocentryczna. To Ty TAK ODEBRALES, ale to jest twoja interpetacja jego slow i masz do niego o pretensje. Ja tego tak nie odebralem. Nie odniosles sie do pytania (gdzie sie pomylil wzgledm intelektu), ktore Ci zadalem, lecz omijasz je (jak zwykle) , lejac wode, uprawiajac erystyke. Dalej, to juz konstekwencja tego pierwszego. W zasadzie nie ma co komentowac - brak konkretow, a jedynie opinie, ktore mowiac delikatnie, mijaja sie z prawda. Dodatkowo koncentrujesz sie na rzeczy malo istotnej z punktu widzenia calosci wykladow, dyskredytujac czlowieka w czambul. Sytuacja ktora tutaj zaistniala, mozna porownac do sytuacji, gdzie mialbys wyklad na temat ilosci dodawanej wody podczas gotowania potraw i krotko bys wspomnial o cechach wody, a nagle pojawia sie domorosly fizyk czastek elementarnych, ktory probowal by  wytknac bledy w twoim opisie cech wody i zaczalby opisywac wode, jezykiem czastek elementarnych, bo ow domorosly fizyk ma bzika na punkcie czastek elementarnych. Ani to powazne, ani niczemu nie sluzy (oprocz dyskredytacji prelegenta).


Na cale szczescie dla zdrowej czesci spoleczenstwa, jak na razie to jego zapraszaja na prelekcje, nie Ciebie.

Co do pojawienia sie watku, Karon nie nawoluje do niczego zlego, wiec teoretycznie klotni byc nie powinno, chyba ze ktos stoi po stronie zla, albo co gorsze, ktos komus cos zarzuci np ja, ze jestes manipulantem krystaliczny i wszechwiedzacy czlowieku, za co przepraszam. Masz buziaka :* przeslaniem pierwszego odcinka, ktory tu w tym watku zamiescilem, jest motywacja, automotywacja, uznanie i ze bez wysilku nie ma efektu. No rzeczywiscie klotniogenny. poklocic sie mozna o tranzystor, wiec daruj sobie to pseudouzasadnienie cenzury.
EOT2 i mam nadzieje, ze juz nie odpiszesz drogi 'manipulancie' ;).
2
Na warsztacie / Odp: Exe - konwersja na C++
« Ostatnia wiadomość wysłana przez EU40 dnia Dzisiaj o 07:01:20 »
Mamy gdzieś aktualne .chk pojazdów z dynamic?
Mi pantografy nie opadają.
3
Na warsztacie / Odp: Exe - konwersja na C++
« Ostatnia wiadomość wysłana przez tmj dnia Dzisiaj o 02:00:46 »
To zatrzymywanie sie przetwornic/sprezarek to jest pozostalosc w kodzie zamykania wylacznika szybkiego. Nie moge sobie przypomniec czy byl jakis powod, zeby to zostawic, i byc moze po niedawnych zmianach mozna sie tego teraz pozbyc, sprawdze.
4
Inne niekolejowe / Odp: Z dedykacja dla wszystkich zaangażowanych w projekt MaSzyna
« Ostatnia wiadomość wysłana przez SKP dnia Dzisiaj o 01:34:51 »
Tylko krótko odpiszę na ostatnią Twoją wiadomość skierowaną do mnie, bo wcześniej nie miałem na to czasu, ale że zostałem tam określony jako wielki manipulant, człowiek zupełnie nierzetelny, niepoważny i nieposiadający wiedzy w temacie, o którym się wypowiada, więc nie mogę nie udzielić odpowiedzi.

Wyraziłem swoje zdanie na temat kwestii biologicznych, do których odwołuje się autor filmów, i dalej uważam, że miałem podstawy, by wypomnieć mu kilka tez. Ten pan mówi wprost rzeczy (cytowane przeze mnie wcześniej), które nie mają żadnego uzasadnienia; sprawiają wrażenie, jakoby ewolucja była antropocentryczna, a nie jest. Szerszy kontekst (z którego podobno te informacje wyrwałem) nie uczyni ich prawdziwszymi. Oskarżasz mnie o wybiórczość w cytatach - i zgadza się, nie krytykuję tej części, do której nie mam zastrzeżeń. Nie uzasadnia to jednak moim zdaniem mówienia takich rzeczy, jak np., że człowiek jest najpóźniejszym produktem ewolucji.
Cytuj
On chetnie odpisuje, podejmij rekawice i sprobuj. Daj mi znac tylko, czy probujesz, czy nie. […] Ja wiem, teraz bedzie 1000 wymowek z twojej strony, ze nie.
Nie będzie żadnych wymówek. Jak będzie mi się kiedyś chciało tracić na kolejne kłótnie czas (w co wątpię), to to zrobię. Wolałbym, żeby mi się nie chciało.
 
Poza tym, uważam, że ten wątek jest potwornie kłótniogenny i nie powinien był nigdy powstać. To jest forum dyskusyjne i rzeczą normalną jest komentowanie i wyrażanie swojego zdania na jakiś temat. Niestety ten należy do tematów światopoglądowych, o których dyskutowanie zawsze będzie generowało dużo emocji, co na forum kolejowym może się skończyć w tylko jeden sposób. Chciałem odnieść się tylko do wątku ewolucyjnego, a i tak zeszło na światopogląd i przesłanie tych filmów. Albo taki wątek musiałby być tablicą ogłoszeniową, ew. kącikiem uwielbienia danego autora, albo w ogóle nie powinno go tutaj być. Nie powinny też w przyszłości powstawać podobne wątki. Takie jest moje zdanie – oczywiście nikomu nie zabronię zakładania podobnych tematów, ale wydaje mi się, że jest to pozbawione jakiegokolwiek sensu. Zapewne gdyby ktoś inny założył podobno wątek dotyczący innej osoby i inna też osoba była zabrała głos w wątku, rozmowa też wyglądałaby podobnie. Dlatego ja na pewno nie zamierzam dalej uczestniczyć w tej dyskusji. Z mojej strony również definitywnie EOT.
5
Na warsztacie / Odp: Exe - konwersja na C++
« Ostatnia wiadomość wysłana przez miko22 dnia Dzisiaj o 01:25:10 »
Rzeczywiście, trochę się zapędziłem z tym WSem. Sprawdziłem jeszcze raz na spokojnie i jest tak: kiedy w członie B jest załączony, a w A wyłączony i próbuje się go załączyć, to w momencie załączania w A, wyłącza się w B, a jak w A się już załączy, to i w B się z powrotem załącza. Załącz sobie najpierw WSa w obu członach, załącz przetwornice i spowoduj wyłączenie WSa w A (np. odetnij kurkiem zasilanie pantografów w A i przyspiesz czas aż opadną, a później dopompuj/połącz z powrotem z ZG). Będąc w A dalej będzie słychać pracujące przetwornice w B. Jak pantografy w A się podniosą, wciśnij i nie puszczaj "M". Będzie słychać, jak przetwornice w B się zatrzymują. Dopiero po puszczeniu "M" wystartują ponownie w obu członach, kiedy załączą się WSy. W rzeczywistości w B nie powinien się ani na chwilę wyłączyć WS przy czymś takim, bo od załączania i wyłączania są osobne przyciski. No ale to już są takie szczegóły, więc jak uważasz, tak zrób (albo i nie)...
6
Na warsztacie / Odp: Exe - konwersja na C++
« Ostatnia wiadomość wysłana przez tmj dnia 28 Kwietnia 2017, 23:16:30 »
Trochę przeszkadza też tutaj jedna kombinacja od załączania i wyłączania WSa, bo przy próbie jego załączenia w członie, w którym nastąpiło wyłączenie, owszem załącza się, ale z kolei wyłącza się w drugim członie i tak można sobie przełączać na przemian w nieskończoność... Jedyne co można zrobić, to krótko nacisną "M", co spowoduje wyłączenie WSa i dopiero drugi raz przytrzymać wciśnięte "M", a wtedy załączy się w obu członach.
To nie jest dokladnie tak :)
Sygnaly zalaczenia/wylaczenia sa generowane na podstawie stanu urzadzenia w obslugiwanej kabinie -- tzn jesli w czlonie A wylacznik szybki jest otwarty, to zamkniecie go przesle sygnal "zamknij WS" takze do czlonu B, a nie "przelacz WS". Jesli zamkniemy WS w czlonie A, zas w czlonie B juz byl zamkniety, to czlon B po prostu zignoruje komende.
Czyli w sytuacji gdzie jeden czlon jest wlaczony a drugi nie jest, to zeby wlaczyc ten drugi faktycznie trzeba na chwile wylaczyc i ponownie zalaczyc pierwszy, albo pofatygowac sie osobiscie do drugiego i zalaczyc 'recznie' stamtad.

Co do synchronizacji pracy sprezarek, chwilke to potrwa bo nie ma jeszcze w exe mechanizmow ktore pozwolilyby na realizacje czegos takiego i trzeba je dodac

Co do sterowania pantografami, tutaj jest chyba dosc duze poplatanie na styku exe, konfiguracji kabin i samych modeli t3d -- nie zdziwilbym sie gdyby np wyszlo ze tylny czlon ET41 ma zamienione miejscami pantografy w modelu albo cos rownie dziwnego. Rozplatac to ewentualnie trzeba, ale na szybko za wiele nie da sie zrobic.

edit:
Pytanie: Jak exe traktuje ostatni przewód powietrzny (hamulcowy) z flagą 0 i 3? Teoretycznie ostatni sprzęg w składzie z "trójką" powinien wywołać dziurę w PG.
Bez zagladania w kod, zgaduje ze typ sprzegu podany w pliku scn jedynie 'nadpisuje' typ polaczenia jaki moze byc uformowany, jesli za podanym pojazdem bedzie umieszczony jeszcze jeden. Czyli '3' znaczy jedynie "nastepny pojazd mozna spiac hakiem i przewodem hamulca", ale nie zostawia to jakiegos dyndajacego, otwartego przewodu.
7
Na warsztacie / Odp: Exe - konwersja na C++
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Krzysiek626 dnia 28 Kwietnia 2017, 22:55:47 »
Chodzi mi o nadużywanie możliwości uruchamiania na zimno. Przyjąłbym stosunek 1/10, może 15 wykorzystania tej możliwości. Wiem, że 0, ani 3 na końcu składu nie wywołuje efektów, raczej mi chodziło, czy jest ze strony exe ten stan jakoś interpretowany a później olany, jeśli jest to ostatni wagon.
8
Na warsztacie / Odp: Exe - konwersja na C++
« Ostatnia wiadomość wysłana przez miko22 dnia 28 Kwietnia 2017, 22:45:13 »
Nie twierdzę, że wszystkie scenariusze mają wymagać uruchamiania lokomotywy od zera, bo jest często jak piszesz, ale kilka takich może być, a jeśli tak, to sam proces może przecież być realistyczny. A co do obaw o użycie MaSzyny do szkoleń, to już od dawna jest używana i na to chyba niestety nic się nie poradzi (myślę o "symulatorze EN57" pewnej spółki w Lublinie - było kiedyś w Teleexpressie).
Teoretycznie ostatni sprzęg w składzie z "trójką" powinien wywołać dziurę w PG.
Obecnie nie wywołuje.
9
Na warsztacie / Odp: Exe - konwersja na C++
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Krzysiek626 dnia 28 Kwietnia 2017, 22:44:12 »
Pytanie: Jak exe traktuje ostatni przewód powietrzny (hamulcowy) z flagą 0 i 3? Teoretycznie ostatni sprzęg w składzie z "trójką" powinien wywołać dziurę w PG.
10
Na warsztacie / Odp: Exe - konwersja na C++
« Ostatnia wiadomość wysłana przez AtapiCl dnia 28 Kwietnia 2017, 22:37:25 »
Edit: Swoją drogą, wyłączenie baterii przy niepracującej przetwornicy też powinno spuszczać powietrze z przewodu głównego jak przy samoczynnym hamowaniu CA, SHP, czy radio-stopu, bo traci wtedy zasilanie cewka tego samego elektrozaworu.

Hehe, oprócz EN57* :D

*Tylko pojazdy serii 19xx mają tak jak opisane wyżej - przy braku zasilania otwiera się elektrozawór i robi się dziura w przewodzie głównym.
Strony: [1] 2 3 ... 10
Maszyna - Symulator PojazdĂłw Szynowych