Jezeli chodzi o kanaly wlotowe przetwornic, sa one za zaluzjami zabezpieczone przed zanieczyszczeniem filtrami.
Zadając pytanie:
Czy jednak na wlocie do kanału chłodzącego silniki jest dodatkowy filtr?
dokładniej miałem na myśli bezpośredni wlot do wentylatora i kanału tłocznego chołodzenia silników trakcyjnych (jak w załączonym zdjęciu). Na zdjęciu widać, że rzeczony wlot nie zabezpiecza przed zassaniem pyłów i innych małych rzeczy unoszonych w powietrzu, które przy otwartych zewnętrznych drzwiach do tego przedziału mogą zostać zassane przez wentylator gdyż omijają filtr na żaluzji, która znajduje się na ścianie pudła lokomotywy. Czyli dlatego należy między innymi jeździć z zamkniętymi drzwiami?
Dokladnie tak Kolego @ganc. Powietrze do chłodzenia silników trakcyjnych jest pobierane z wnętrza korytarza, a wiec czerpnia jest w filtrach żaluzji bocznych pojazdu. To rozwiazanie dotyczy oczywiscie EU/P07, EP08, ET22, ET41, EP09.
Kanał wentylacyjny jest szczególnie narazony na pożary w przypadku jego silnego zanieczyszczenia.
Z powodu pobierania powietrza z korytarza, panuje w nim podcisnienie, które w przypadku uszkodzen zamka drzwi do kabiny maszynisty, może powodować ich otwieranie podczas pracy przetwornicy.
Tak jak na tym filmie: