Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - RooteK

Strony: [1] 2 3 ... 43
1
@Ra: czy w Jaworze poprawisz te tramwajowe "esy floresy" na wjeździe od strony Roztocza? Ostatnio trochę "ujeżdżam" Stary Jawor i delektuję się tym, co tam się dzieje i jedynie w/w psuje trochę odbiór...

Zobaczyłbyś sobie jak wyglądają drogi zwrotnicowe w Krakowie Płaszowie po "modernizacji".

Nie cytuj w całości poprzedniej wiadomości.
Matek123

2
Tabor kolejowy / Odp: Q&A z tematyki taboru kolejowego
« dnia: 28 Lutego 2023, 12:25:21 »
(...)To rozwiazanie dotyczy oczywiscie EU/P07, EP08, ET22, ET41, EP09.(...)

W lokomotywie EP09 powietrze do chłodzenia silników trakcyjnych jest pobierane przez żaluzje zewnętrzne zamkniętym kanałem, a nie bezpośrednio z maszynowni jak np w EU07. W kanale tym jest małe okienko, z tego co wiem, do wymuszenia obiegu powietrza chłodzącego sprężarkę.

1. Więc na EU07 i pochodnych przy załączonym pakieciaku dostosowaniu siły do nacisku kół można po osiągnięciu 28 pozycji NJ bocznikować lub przejść na równoległą i po dojściu do 43 pozycji NJ również bocznikować? Czyli można kontynuować normalnie rozruch tylko zawsze po zejściu NJ na 0 znowu załączy nam się dostosowanie siły i będzie ono załączone między 1 a 27 pozycją NJ dopóki nie wyłączymy go na pakieciaku, tak?

Dokładnie tak, można normalnie kontynuować rozruch. Przy przechodzeniu z 27 na 28 pozycję NJ będzie odczuwalne szarpnięcie spowodowane większym spadkiem wartości prądu w obwodzie głównym niż przy jeździe bez dostosowania sił.

3
Pomoc doraźna / Odp: Nadmiarowe w EX07/06
« dnia: 10 Lutego 2023, 15:13:39 »
Lampki przekaźnika różnicowego i nadmiarowych są zasilane również bezpośrednio z przewodów sterowania wielokrotnego. Jeżeli więc lokomotywa sterowana będzie odhamowana, a zadziała na niej zabezpieczenie, to sygnalizacja będzie świecić w lokomotywie sterującej.

4
Pomoc doraźna / Odp: Obsługa Matrosova
« dnia: 10 Lutego 2023, 15:08:58 »
W poniższym linku masz dokument, gdzie jest co nieco wyjaśnione na temat różnych typów zaworów hamulcowych :)

https://eu07.pl/userfiles/3259/kurs_hamul_prac.pdf

5
Pomoc doraźna / Odp: Nadmiarowe w EX07/06
« dnia: 07 Lutego 2023, 10:06:43 »
Spoglądając na schemat lokomotywy EU07 w wersji 303E można zauważyć, że lampki te są zasilane z przewodu CP2, który to dostaje zasilanie z przewodu CP poprzez styki stycznika SZ1. Stycznik SZ1 zaś zamyka się, gdy są spełnione warunki do jazdy po stronie pneumatycznej (m. inn. odhamowanie lokomotywy). Stąd wynika takie zachowanie się lampek jak przedstawiłeś.

6
Czy ktoś wykorzystywał oryginalne styczniki w nastawnik do zamykania obwodów, czy montował dodatkowe mikrowyłączniki aby podłączyć do Arduino i dalej do MaSzyny?

U siebie tak samo wykorzystałem oryginalne zestyki. Trzeba jedynie pamiętać o problemie ich drgań w momencie przełączenia, które będzie dawać fałszywe informacje. Można to rozwiązać odpowiednim filtrem RC albo już w samym mikrokontrolerze, zakładając pewien czas zwłoki na ustabilizowanie się stanu zestyku.

7
Pomoc doraźna / Odp: Ortofotomapa z Geoportal 2 w Rainsted - pytania
« dnia: 27 Grudnia 2019, 10:27:37 »
Możesz spróbować pobrać ortofotomapę z innego okresu czasowego (do wyboru z paska menu), któraś powinna być dobrej jakości.

8
Bieżące kolejowe / Odp: Formy sygnału STÓJ
« dnia: 04 Grudnia 2019, 15:59:48 »
Wertując instrukcję Ie-1 da się znaleźć akurat 15 sygnałów bądź sytuacji, które oznaczają sygnał "stój" (część wymienił już @matek123):
  • Sr1
  • S1
  • S1a
  • Z1
  • Z1wk
  • Z1o
  • Z1wg
  • Z1p
  • D1
  • D2
  • D3
  • D7 (też oznacza "stój", pomimo odnoszenia się do pojazdów drogowych)
  • Rm4
  • Sygnał wątpliwy
  • Brak świateł na semaforze świetlnym

9
Na warsztacie / Odp: Balaclava 3D Studio
« dnia: 30 Października 2019, 22:22:34 »
Cytuj
Czy planujecie jakiś sposób zapewniający elastyczność dostosowania modelu do zastanej sytuacji? Chodzi mi o to, żeby możliwe było regulowanie położenia niektórych elementów względem siebie z poziomu inca np. możliwość przesunięcia odciągów po ramieniu wysięgnika, żeby dopasować się do geometrii sieci czy dodanie dodatkowego odciągu, jeżeli przy słupie są dwa odcinki sieci (nad rozjazdami np.).

Pliki *.inc są w wersji mocno roboczej. Żeby całość współpracowała z obecną wersją Rainsteda to zmuszeni byliśmy zrobić sztywne konfiguracje plików. W przyszłości można to bardziej "uelastycznić". W przypadku wysięgników rozjazdowych to obecnie również jest to zrobione po szamańsku. Jedna sieć ma normalny, kompletny wysięgnik a druga samo ramię odciągowe i uchwyt liny nośnej, pasujący do tamtego wysięgnika. Takie niezależne pozycjonowanie ramion odciągowych na wysięgu byłoby bardzo dobrym rozwiązaniem, do którego dążymy ale obecnie Rainsted nie wspiera czegoś takiego.

Jak ktoś ma dobry pomysł na *.inc i współpracę z Rainsted to chętnie przyjmiemy różne wskazówki.

10
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Rysunek obwodu głównego EP05
« dnia: 01 Maja 2019, 20:00:27 »
Służę schematem dla EU05 (załącznik).


11
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 06 Stycznia 2019, 21:47:11 »
Chciałbym właśnie uniknąć szamaństwa. Modelowanie tego dla każdego łuku to też raczej syzyfowa praca. Pomysł z profilem szyny jest nienajgorszy ale właśnie, tego typu odbojnicę stosuje się tylko przy szynie wewnętrznej. Najlepszy byłby dodatkowy parametr w torze ale o to raczej ciężko..

12
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 06 Stycznia 2019, 20:39:23 »
Czy z punktu widzenia exe trudno byłoby zaimplementować trzecią szynę do stosowania w ciasnych łukach? To dosyć istotny element, którego brak rzuca się w oczy przy sceneriach realistycznych.

13
Ja ze skanerem (bez możliwości nadawania) wiele razy przechodziłem obok SOK, byłem na peronie czy w pociągu i jeszcze nikt się tym nie zainteresował.  Oczywiście w pociągu używałem słuchawek. Jedynie dziwi mnie to, że mój Uniden UBC72XLT z oryginalną anteną odbiera tylko na max. 5 km.

Mam identyczny odbiornik i z własnoręcznie skonstruowaną na bazie przewodu symetrycznego 300 Ohm anteną typu "Slim Jim" bez problemu odbieram komunikaty z odległości 20-30 km. Są to jednak głównie rozmowy prowadzone z nastawni, radiotelefony przewoźne słychać z mniejszej odległości.

14
Tabor kolejowy / Odp: Bocznikowanie w SPT
« dnia: 09 Września 2018, 11:44:47 »
SM42 — ręcznie
I stopień
+ NG = 6/7 oraz Is < 180 A
- NG = 0 lub Is > 272,5 A

Wartość prądu silnika warunkuje przekaźnik bocznikowania PB, cewka prądowa szeregowo w gałęzi czwartego silnika trakcyjnego.

15
Tabor kolejowy / Odp: Kabina eu07 i ep07
« dnia: 04 Września 2018, 10:52:58 »
Drobne różnice w rozmieszczeniu elementów występują między "niskimi" (do nr 244) a "wysokimi" (powyżej nr 300) numerami siódemek.

16
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 24 Sierpnia 2018, 10:00:56 »
Spowoduje, ale nie w sposób bezpośredni a pośredni.

17
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 24 Sierpnia 2018, 09:51:57 »
Cytuj
Jak ZOC może wpływać na zawór rozrządczy(...)

Z tego co wiem to Zawór Odcinający ZOC ma wpływ tylko na zawór maszynisty, odcinając go od zasilania powietrzem. Przy zaworze rozrządczym jest zaś zawór odluźniacza ZOL.

18
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 14 Sierpnia 2018, 19:05:27 »
Dokładnie wyjaśnił to YB, miałem na myśli wyluzowanie na zaworze rozrządczym a nie wskazania manometrów. Stąd też (nie wiem jak teraz), ale był w maszynie błąd, że lampka sygnalizująca hamowanie dynamiczne zapalała się przy przyhamowaniu lokomotywy hamulcem dodatkowym.

19
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 14 Sierpnia 2018, 16:46:00 »
Nie wiem o co chodzi.

Dodatkowo w watku testow dziewiontkow piszesz ze po wcisnieciu odluzniacza nie wylacza sie hamulec ED. Tak wiec co w koncu ma sie wylaczac po wcisnieciu odluzniacza -- styczniki liniowe? Hamulec ED? Jedno i drugie?

Bylo w ogole do tej pory cos takiego?
Przepraszam. Oczywiście nie chodziło mi o liniowe tylko o wyłączenie hamulca ED.
Odnoszę wrażenie że na poprzednim exe ta funkcja działała prawidłowo.

Czy chodzi ci o to, co napisałem wcześniej?

Może chodzi mu o to, że po użyciu przycisku odluźniacza powinno wyłączyć się hamowanie ED - na skutek wyluzowania hamulca lokomotywy, a nie samego wciśnięcia przycisku.

20
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 13 Sierpnia 2018, 15:29:51 »
Tak pobieżnie patrząc po schematach dziewiątki to przycisk odluźniacza zasila tylko zawory odcinające i elektrozawory luzowania hamulca.

Edit:

Może chodzi mu o to, że po użyciu przycisku odluźniacza powinno wyłączyć się hamowanie ED - na skutek wyluzowania hamulca lokomotywy, a nie samego wciśnięcia przycisku.

21
To dokładnie te same :) Styki G13-G14, może się kiedyś przyda pod obwody LD. Miałem już jakieś przygotowane.

22
@Miko22, dlatego też nie pisałem o prędkości a podałem dwa faktyczne uzależnienia, czyli zestyki NG i PB. Prędkość to efekt wynikowy.

23
Juz chyba pisalem gdzies, ale zbiornika paliwa na ten moment w symulatorze nie ma w ogole, nie mowiac o dwoch, dlatego tez nie ma tego typu luksusow.
Dlatego też postuluję tylko o brak konieczności załączania pompy w SM42 do startu silnika.

O ograniczeniach bocznikowania mozna pomyslec, ale co sie w takim razie dzieje gdy przy pozycji 6/7 zostaje zalaczony bocznik, po czym nastawnik jest przestawiany na kolejne/poprzednie pozycje?
Osłabione wzbudzenie pozostaje :) Tu chodzi tylko o kwestię kiedy można je załączyć. Bocznikowanie w SM42 ma dwa uzależnienia. Pierwsze to możliwość włączenia go właśnie na 6 lub 7 pozycji nastawnika jazdy. Drugie uzależnienie to przekaźnik bocznikowania. Bocznikowanie można załączyć wówczas, gdy przekaźnik ten nie jest wzbudzony. A wzbudza się on, gdy prąd na 4 silniku przekroczy 272,5A, odwzbudza się zaś przy 180A (z tego wzięła się prędkość 33km/h zaznaczona na haslerze, wtedy warunki te powinny być spełnione).  Gdy mamy już załączone bocznikowanie, a przekaźnik się wzbudzi (wskutek wzrostu prądu) to automatycznie wyłączy bocznikowanie. Ręczne wyłączenie bocznikowania nastąpi poprzez przestawienie nastawnika jazdy na 0.

24
Przejechałem się dziś SP42 na najnowszym exe i wrażenia pozytywne. Jedyne czego chcę się czepić to procedury uruchamiania.

-Pompa oleju (elektryczna, wstępnego olejenia), jak już było wspomniane, powinna mieć hebelek impulsowy. Jej wyłączenie możliwe jest przyciskiem STOP.
-Nie powinno też być konieczności uruchamiania elektrycznej pompy paliwa. Zasilanie silnika SM42 w paliwo jest grawitacyjne z górnego zbiornika (wskaźniki paliwa w kabinie). Pompa elektryczna służy natomiast tylko do napełniania górnego zbiornika paliwem ze zbiornika dolnego, gdy zachodzi potrzeba uzupełnienia zapasu. Oczywiście może ciągle pracować, wtedy nadmiar paliwa spływa do zbiornika dolnego.
-Już kiedyś narzekałem również, że bocznikowanie powinno być możliwe tylko na 6 i 7 pozycji nastawnika oraz gdy prąd na czwartym silniku spadnie poniżej 180A (tu można by zakodzić przekaźnik bocznikowania)

25
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Plany parowozów.
« dnia: 14 Stycznia 2018, 20:16:20 »

26
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 03 Grudnia 2017, 14:22:10 »
@jakubg1, możliwe, że jest tak jak mówisz. Ja pamiętam jeszcze z dawien dawna, że w starych exe efekt ten występował i był zauważalny np przy mijaniu rogatek.

27
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 03 Grudnia 2017, 11:06:44 »
Czy wraz z nowymi dźwiękami zrezygnowano z efektu Dopplera? Na nagraniu @AtapiCl odgłos lokomotywy zdaje się brzmieć jednakowo przed jak i po minięciu kamery.

28
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 25 Lipca 2017, 20:03:46 »
Fadesound by sie przydaly w sumie pare, bo przeciez jest i brzeczenie zasilacza radiotelefonu i cykanie zegarynki w haslerze.

Tylko takie brzęczenie zasilacza to lepiej podciągnąć jako osobny dźwięk związany na przyszłość z jego obsługą.

29
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 25 Lipca 2017, 15:58:17 »
Po wciśnięciu i przytrzymaniu PPM efekt jak w załączniku, czyli zamiast normalnych cieni pojawia się jeden wielki.

30
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 18 Kwietnia 2017, 20:51:49 »
Oczywiście, koszt kursu to około 5 tysięcy złotych (taniej niż kurs motorniczego!), jednak kwotę tą można rozłożyć w czasie. Problem jest taki, że nie każdy ma możliwość pójść z ramienia pracodawcy/ze szkoły itp. Po zawodówce jak najbardziej można kandydować. Wymagania są dostępne na stronie Urzędu Transportu Kolejowego: https://www.utk.gov.pl/pl/uslugi/maszynisci/uslugi-dla-maszynistow/11973,Wydawanie-licencji-maszynisty.html

Strony: [1] 2 3 ... 43