Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - qamil

Strony: [1] 2
1
Bieżące Symulatorowe / Odp: Odp: Kaliska i progotrony
« dnia: 18 Stycznia 2017, 21:21:41 »
Sporo może wyjaśnić ten film:

Choć jak wygląda sytuacja dzisiaj, 9 miesięcy po jego nagraniu, nie wiem.

2
Ogólnie polecam wszystkie wpisy PeKaPisty na piekielnych (skąd JM skopiował tekst): http://piekielni.pl/user/PeKaPista - poza historiami można też przejrzeć komentarze :) Nie wszystkie dotyczą co prawda wypadków na przejazdach, ale kilka się znajdzie.

3
Tabor / Odp: [solved]Instalacja ET21-106
« dnia: 20 Marca 2013, 19:56:32 »
Miałem dokładnie to samo. Teraz już sobie poradziłem, więc screenem nie zarzucę, ale oto co robiłem. Zrobiłem screena w momencie kliknięcia "instaluj paczkę" (10. sekunda w filmie @bartiprog) i przejrzałem okienko linii komend, które się pojawiło. Ścieżki w tym okienku wskazywały na teksturę z tego tematu: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,23528.0.html Niewiele myśląc (przez co pewnie kiedyś nałapię się problemów, no ale cóż :P) wywaliłem z katalogu download archiwum z teksturą Traxxa - zadziałało, wówczas instalator normalnie pobrał i zainstalował ET21. Teraz już wszystko zainstalowane, więc błędu raczej nie odtworzę, ale może chociaż nakieruję na rozwiązanie :)

4
Kontynuując, bo dyskusja przeniosła się (nie wiedzieć czemu) do tego tematu: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,23441.msg338768.html#msg338768
Problem w pobieraniu może leżeć w nieskojarzeniu rozszerzenia - przy małych plikach zdarzało mi się, że przeglądarka otwierała je i wyświetlała zawartość zamiast pytać się o zdanie. Na mój rozum powinno pomóc skojarzenie rozszerzenia r_i (nie przypominam sobie żeby kiedyś Opera próbowała wyświetlić plik, którego rozszerzenie jest podpięte pod jakiś program). Dlaczego powiązanie rozszerzeń nie jest "domyślnym" sposobem instalacji? Dwuklik jest jeszcze prostszym i bardziej logicznym rozwiązaniem, niż przeciąganie na ikonkę startera (jedyny program jaki znam który korzysta z przeciągania na jego ikonkę to ComboFix), a wystarczyłoby żeby starter przy pierwszym uruchomieniu automatycznie kojarzył rozszerzenie. Jedyny problem mógłby być z prawami admina, bo zamiast pytać o zgodę na uruchomienie jako administrator Rainsted sypał błędami...

5
Na warsztacie / Odp: Quark Reloaded
« dnia: 09 Marca 2013, 11:15:43 »
Postanowiłem wczoraj trochę pojeździć sobie po quarku. To co mnie zdziwiło po uruchomieniu to fakt, że na starcie jest jakby jaśniej niż przy poprzedniej próbie. Nie przypomina to zbyt dobrze nocy, ale przynajmniej wszystko dobrze widać - jak na możliwości symulatora to chyba najlepsza opcja. Do jazdy wybrałem drugi skład towarowy: ET22-094 Skwarki - Dejawy - Skwarki. Najpierw kilka ogólnych spostrzeżeń. Pod względem graficznym quark się niestety zestarzał. Rośliny są jakie są (zwłaszcza jeśli porównamy je z takim Całkowem), budynków wiele nie stoi, długie odcinki torów są po prostu puste (widać, że dwutor Wielki Kac - Skwarki do niedawna jeszcze nie był w ogóle używany; jest to długa, nudna prosta, zwłaszcza po "remoncie" podmytego toru ;)). Brakuje tablic z nazwami stacji, przez co mi ciężko zorientować się w terenie (przydałaby się mapka poglądowa), do tego samochody lubią sobie przeniknąć przez pociąg i zamknięte rogatki na przejazdach. Jednak to wszystko blednie jeśli spojrzymy na ruch AI: tak jak na Krzyżowej, tak i tutaj zawsze na trasie spotykamy inne składy, dzięki czemu można przymknąć oko na grafikę. Za to wielki plus, faktycznie widać że trasa żyje swoim życiem i zawsze gdzieś coś się dzieje. Jeszcze te manewry... Zajeżdża mi to trochę trasą przygotowaną pod multiplayer - w razie rozłączenia gracza nic się złego nie dzieje, AI przejmuje ruch za niego bez żadnych przeszkód ;)

Teraz opis misji. Na początku drobny problem z przejrzeniem rozkładu jazdy - "wskakuje" on dopiero po kilku minutach, przez co nie widać go w starterze, a w wersji pod F3 nie można sprawdzić prędkości (przez to nie przestrzegałem rozkładowych 80kmph). Drugi drobny zgrzyt to stojące przy peronach w Skwarkach kible: oba otworzyły drzwi po prawej stronie, mimo że pierwszy ma peron po lewej, a drugi po obu stronach :) Przy oczekiwaniu na odjazd polatałem trochę po okolicy - na jednotorze do Koniewic (szczególnie jego początku) drzewa są ułożone pod ziemią, przez co wystają tylko górne krawędzie (imitacja krzaków?). Dziwnie wyglądają też rozkłady: w teorii odjazd ze skwarek jest 4:50 mój towarowy, a 4:52 osobówka do Koniewic (podobnie następne stacje, osobowy ma rozkładowo jechać do 5 minut po towarówce). Praktyka jest jednak taka, że to osobówka dostaje pierwsza wyjazdowy i jedziemy ciągle za nią, łapiąc opóźnienie. Zgadza się to z logiką (osobowy powinien mieć pierwszeństwo), nie zgadza z rozkładem jazdy. Nawet w Wielkim Kacu gdzie mogłem bez problemu ruszyć przed osobowym, kibel na starcie dostał wyjazdowy i musiałem czekać. No ale mniejsza z tym, można bez przeszkód jechać na SBL za osobowym (gdybym przestrzegał rozkładowej prędkości, nie musiałbym pewnie nawet hamować). W ten spodób dojechałem do ostatniej stacji. Po zaparkowaniu w Dejawach Kopalni zacząłem odpinać wagony. Ze starego przyzwyczajenia od razu po zahamowaniu wcisnąłem [Del], co spowodowało wyświecenie Ms2 mimo wciąż podpiętej lokomotywy (nie spodziewałem się usłyszeć radiotelefonu na quarku :)). Zanim odłączyłem ją poprawnie na sygnalizatorze powróciło S1. Mimo tego przeciąłem na "czerwonym", po dojechaniu do kozła zwrotnice się przestawiły poprawnie i dostałem Ms2 (czyli wszystko działało prawidłowo), jednak odpuściłem sobie dalszą jazdę. Mimo tego będę musiał jeszcze wrócić do quarka - warto :)

Co do ankiety o (de)elektryfikację: wygrała opcja NIE, więc pewnie drut zostanie zdjęty. Co w takim razie z odcinkiem Koniewice - Bruchniewo - WKD? Zostanie z kablem? Nie widzę zbyt powodów, żeby stały tam słupy i kończyły się w WKD (chyba, że zostanie tam wybudowane coś większego, co by uzasadniało elektryfikację - lokomotywownia? zakłady PESY/NEWAGU? :P). Ogólnie Wielki Kac Dolny jak dla mnie jest bardzo dziwnym miejscem - nie ma tam praktycznie nic, a SM31 stamtąd odjeżdża chyba w każdej wersji, poza tym dochodzi jeszcze łącznica z Wielkim Kacem... Tak wyróżniony punkt, w dodatku ma się tam kończyć drut, a są tam tylko 4 domy na krzyż i skarpa.

6
Bocznica / Odp: 303eb
« dnia: 03 Marca 2013, 21:26:57 »
podaję link do skryptu dla Instalatora wbudowanego w Rainsted
I właśnie w taki sposób powinny być rozprowadzane dodatki. Pobrałem, dwuklik, sprawdź posiadany tabor (nie chciał się bez tego wyświetlić w zakładce składy, w taborze posiadanym pojawił się od razu) i już mogłem wrzucić lokomotywę na tor doświadczalny. Bez kombinowania, bez niepotrzebnych instrukcji. Jeśli skrypt potrafiłby jeszcze odczytać z plików symulatora jego wersję (SPKS czy normalna + numer exe w razie konieczności użycia jakiegoś konkretnego) i dawał możliwość wyboru opcji instalacji (w tym wypadku pole wyboru - czy wersja z przezroczystymi szybami, czy też bez nich) to jak dla mnie powinien zostać oficjalnie wprowadzony (linki do skryptów na stronie symulatora lub może nawet mechanizm automatycznego ich pobierania tak, jak teraz aktualizacje rainsteda).

7
Tak na poważnie, to wystarczy sam czarny wagon będący tłem większości wysyłanych tutaj grafik, bez żadnego oznaczenia. Najwyżej na forum pojawią się pytania, dlaczego wagon przy wybieraniu jest czarny, a po odpaleniu symulatora niebieski :)

8
W starych paczkach ten obrazek chyba wyglądał "straszniej" :) Jeśli już, to można by go zamienić na jakiś przykładowy, losowy wagon, ewentualnie półprzezroczysty - żeby nie straszył jak jakimś cudem wyskoczy, bo faktycznie przy normalnym używaniu raczej nie ma prawa, a jeśli ktoś zaczyna się bawić głębiej to powinien być świadom konsekwencji :)

9
Poza tym, warto zaznaczyć że skojarzenie rozszerzenia r_i wymaga uruchomienia rainsteda jako administrator (Win7 64bit) - inaczej wywali błąd i nie zadziała. Poza tym, skoro ma to być opcja dla nowych użytkowników, przydałoby się jakieś słowo wyjaśnienia - po dwukliku na skrypcie pojawiło się okienko "Stan zainstalowania paczki 16%" i tyle - myślałem że program się zawiesił, a okazało się że to tylko okienko z informacją. Przydałby się jakiś tekst, żeby było wiadomo co zrobić (czyli pobrać i zainstalować). Ogólnie to bardzo przydatny dodatek, zamiast kombinować z wypakowywaniem, ściąganiem dodatkowych plików (np. tekstury przy scenariuszach) wszystko będzie zautomatyzowane. Jestem za :)

10
Inne niekolejowe / Odp: Program do nagrywania płyt CD/DVD
« dnia: 17 Lutego 2013, 12:00:43 »
Ashampoo Burning Studio 2013. Do tej pory używałem Nero 6 (każda nowsza edycja zawierała za dużo śmieci), teraz przesiadłem się na darmowy program. Wystarczy zarejestrować (jak na razie na mejla spam nawet nie przychodzi z tego powodu) i ma się całkiem sprawnie działający program. Wcześniej próbowałem z CD Burner XP, ale nie potrafił nagrać porządnie płytki (nie chciały działać, sypało się przed końcem), choć to może tylko ja miałem problemy. K3B używałem gdy po awarii systemu przez jakiś czas działałem na pingwinie - działał dobrze, na Windowsie jednak nie próbowałem go jeszcze instalować.

11
Symulator / Odp: Propozycja na następną Paczkę Całościową.
« dnia: 16 Lutego 2013, 18:09:03 »
Można mieć zegarek na ręce, i przewracając kartki z rozkładem na niego spoglądać. Byłoby to jednak jakieś ułatwienie, zamiast się przełączać między F1 - F3 ciągle mieć jedną zakładkę (ewentualnie żeby wciśnięcie F3 nie wygaszało zegarka i na odwrót, oba przyciski działały niezależnie od siebie).

12
Inne niekolejowe / Odp: Tytuł utworu rockowego
« dnia: 02 Lutego 2013, 17:14:50 »
Może spróbuj znaleźć to w inny sposób, pamiętasz może nazwę radia w którym to usłyszałeś i datę/godzinę? Jak tak, to skorzystaj ze stron typu odsluchane.eu czy radioarchiwum.net - chyba że to jakieś radio internetowe czy mało popularne, i nie ma ich na listach.

13
Inne niekolejowe / Odp: Poszukuję osoby
« dnia: 26 Stycznia 2013, 13:46:07 »
Zgadza się, pytałem się osoby która ten symulator obsługiwała i chodziło o Train Simulator, ale właśnie nie ten Microsoftowy tylko wspomniany przez Sawiego. Dostałem nawet numer do autora jakbym chciał się czegoś więcej dowiedzieć, ale gdzieś mi tę karteczkę wcięło... Zdziwiło mnie to trochę, bo myślałem że jedyna mapa GOPu to właśnie stworzona przez @Ra do ATS, a tu jednak konkurencja rośnie ;)

14
Bocznica / Odp: Nowa paczka
« dnia: 25 Stycznia 2013, 15:34:14 »
Proponowałbym dorzucić takie elementy "co zrobić po pobraniu paczki" do tematu w publikacjach - teraz widać co trzeba poprawić, ale za jakiś czas może to zaginąć między tematami i każdy kto ściągnie symka będzie pytał o to samo.

15
Bieżące kolejowe / Odp: Dwa pociągi metry od zderzenia
« dnia: 15 Stycznia 2013, 17:49:52 »
No to nie lepiej było powiedzieć "czerwone światło"? To też raczej każdy zrozumie, a i bardziej poprawne od znaków stop.

16
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 15 Stycznia 2013, 16:06:11 »
Ehhh, spotkali się EU07 z EU40 i jedna drugą od lokomotyw wyzywa, jeszcze na kolejowym forum ;)

17
Screeny / Odp: Tor w wykopie
« dnia: 07 Stycznia 2013, 19:53:45 »
Tor w wykopie jest również na krótkim odcinku trasy Będzin Ksawera - Będzin Miasto.
http://youtu.be/DNEK0kxy9H8?t=1h16m9s
http://rail.phototrans.eu/14,52138,0.html
http://rail.phototrans.eu/14,2930,0.html

Na oko wydaje się podobny do tego na screenach, choć dotyczy to krótkiego odcinka (podobnie jest w Bielsku Białej, przed wjazdem do tunelu) - co do dłuższych tras niech się wypowiedzą inni :)

18
Bieżące Symulatorowe / Odp: Ile razy w roku wydawać nowe EU07.EXE?
« dnia: 26 Listopada 2012, 17:13:15 »
w plikach scn powinno się wprowadzić parametr odpowiadający za uruchomienie odpowiedniego exe z daną scenerią. Eliminuje to konieczność ręcznego przypisywania exe do scenerii przez każdego użytkownika
Już szogunowi to na PW pisałem, ale skoro drugi cytat posta, to napiszę tutaj. Pisząc "aby przy uruchamianiu scenariusza wybierało się dedykowane exe" miałem na myśli to, żeby wybierało się ono samo, na postawie wpisu do scenerii, bez ingerencji użytkownika. Jak widać, napisałem posta tak, że nie dało się go jednoznacznie zrozumieć, ogólnie to bez takiego automatu raczej nie ma sensu publikacja samego exe dla ogółu użytkowników, jak już to razem z dostosowanymi scenariuszami.

19
Bieżące Symulatorowe / Odp: Ile razy w roku wydawać nowe EU07.EXE?
« dnia: 25 Listopada 2012, 18:54:59 »
Właśnie o kompatybilność wstecz chodzi. Brakuje w MaSzynie przypisania najlepszego exeka do scenariusza tak, aby przy uruchamianiu scenariusza automatycznie (przez starter odczytujący odpowiedni wpis w scenerii) wybierało się dedykowane exe. Wtedy aktualizacje mogłyby wychodzić codziennie, a przy uruchamianiu automatycznie wybierałoby się odpowiednie exe. Z punktu widzenia zwykłego usera to niby fajnie, że wychodzą nowe wersje, ale co mi po nich, jeśli aktualizacja powoduje błędy podczas jazdy i np. ja dla bezpieczeństwa jadę na wersji z paczki całościowej. Dla jedynie użytkowników exe powinno być wydawane wraz z kompatybilnymi sceneriami, twórcy powinni je dostawać częściej tak aby przy wydawaniu jakiegoś dodatku wykorzystywał jak najwięcej opcji (wówczas przy publikacji scenariusza pod nowszą wersję powinno to być wyraźnie zaznaczone).

20
Inne niekolejowe / Odp: Zakup telefonu
« dnia: 02 Listopada 2012, 11:49:43 »
http://www.t-mobile.pl/pl/indywidualni/oferta/kolejna_oferta/internet/w_smartfonie_
Przejrzyj sobie tutaj pakiety - każdy z nich (przynajmniej na kartę, nie wiem jak na abonament) po przekroczeniu pakietu ogranicza prędkość do 16 kbit/sek, różnią się tylko ilością danych dostępnych z pełną prędkością. Nie wiem tylko jak jest z "podpięciem pod firmę", pewnie działają te pakiety: http://www.t-mobile.pl/pl/biznes/telefony/uslugi/internet_w_telefonie (ale najlepiej o tym się dowiedz dokładnie do których masz dostęp).

21
Inne niekolejowe / Odp: Zakup telefonu
« dnia: 01 Listopada 2012, 21:02:00 »
Jeśli masz już telefon, to najlepiej ściągnij sobie program typu My Data Manager, który zmierzy ci ile w jakim okresie danych pobierasz. Ciężko jest to jakoś wyznaczyć, bo wszystko zależy od tego w jaki sposób będziesz korzystał. W przypadku youtube zależy to od rodziałki filmu (można to łatwo sprawdzić ściągając film na PC, ale raczej to może sporo pakietu zeżreć - lepiej ściągnąć ten film gdy jest się w zasięgu wifi i obejrzeć offline), internet zależy od przeglądarki (Opera Mini w jakiś tam sposób kompresuje dane i zużywa mniej transferu, nie wiem jak to dokładnie działa), a jeśli np. zamiast wchodzić na stronę z rozkładem jazdy pociągów użyjesz aplikacji (Bilkom) to jeszcze więcej zaoszczędzisz. Może najpierw zarzuć informacją jaka sieć/abonament/karta, ewentualnie wykup sobie najtańszy dostępny pakiet i sprawdź na ile wystarczy :)

22
Inne niekolejowe / Odp: Automatyczny rozwiązywacz labiryntów
« dnia: 20 Października 2012, 20:30:27 »
Po zobaczeniu nowego posta w tym temacie miałem po prostu pobrać i przetestować, ale skoro mnie wywołałeś, to zaktualizuję wyniki :) Faktycznie, widać różnicę w czasie - bardzo mnie ciekawi jak to wygląda od strony programistycznej, na czym polega to "przyspieszenie algorytmu", problem w tym że wątpię czy zrozumiałbym wyjaśnienia - moja wiedza w tej kwestii jest praktycznie zerowa.
L1 - 0,73s
L2 - 4,15s
L3 - 0,79s
L4 - 2,38s
Wikipedia - 19,13

Przy okazji, czym mogą być spowodowane różnice w czasie rozwiązywania na tym samym sprzęcie? Zrobiłem kilka testów, i np. L2 rozwiązywał się w czasie od 4,11 do 4,20, przy wikipedii widełki wynosiły prawie 2 sekundy. Czy to raczej efekt aktualnego zużycia procesora (mimo że w teorii odpalone są te same programy w tle, bo testy robiłem pod rząd), czy może to kwestia programu i jakiejś losowości podczas rozwiązywania?

23
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 11 Października 2012, 19:54:55 »
Filmik z sierpnia na który dziś trafiłem, ale w tym temacie go jeszcze z tego co widzę nie było. "Wirtualna podróż" z Gliwic do Wisły: http://kolejeslaskie.com/wirtualnaPodrozKS/index.html (4 różne ujęcia na youtube, między którymi można się przełączać - fajna sprawa :)).

24
Inne niekolejowe / Odp: Automatyczny rozwiązywacz labiryntów
« dnia: 04 Października 2012, 10:28:44 »
Jeśli to ma komuś w czymś pomóc, dorzucę swoje wyniki :)
Procesor to Intel Core i5-3470 3.20GHz, system Win 7 x64.
L1: czerwona linia pojawia się po niecałych dwóch sekundach, ale pasek postępu potrzebuje chwilę dłużej na dojście do końca
L2: 7,5 sekundy
L3: 1,5 sekundy
L4: 5 sekund
Wikipedia: 35 sekund (zaznacza dwie drogi)

Testowane na najnowszej wersji (1.3.1). Co do przesuwania obrazu - fajnie by było, gdyby przesuwał się sam labirynt, a pasek menu i postępu był zablokowany - teraz przy dużych labiryntach trzeba wybierać, co chce się widzieć :) Przydałby się też wbudowany licznik czasu - teraz trzeba zewnętrznego stopera używać i ciężko o dokładny wynik.

25
Bieżące Symulatorowe / Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« dnia: 23 Września 2012, 11:21:35 »
Powrócę do tematu ludzi.
Mam jednak pewne obawy, że mogłoby to spowodować spadek FPS. Nie wiem czy takie coś dało by radę na słabszym sprzęcie użytkowników symulatora.
Sam to przeszedłem, gdyż od tygodnia mam nowy komputer. Do tej pory w trasach typu krzyżowa musiałem albo zmniejszać rozdzielczość, albo dodawać // przed wpisami lokomotyw AI. Teraz, gdy chyba każda trasa działa z FPS 60+ takiego problemu nie ma i nie wyobrażam sobie tych ograniczeń. Dlatego mam teraz taką sytuację:
I tak sobie kiedyś kupią, a wtedy i tak nie docenią wysiłków włożonych we wspieranie słabszego sprzętu.
Mimo że wcześniej uznawałem poprawki graficzne typu trawa 3d za totalnie bezsensowne. Poza tym, w przypadku ludzi chyba mogłaby istnieć możliwość wyłączenia tak samo jak składów AI, co by rozwiązało wszelkie problemy.

Ludzie w ATS nie są całkiem tępi, bo poza tym, że gromadzą się przy przystanku, to wiedzą gdzie są drzwi, otwierają je sobie, umieją wchodzić po schodach i siadać na fotelach. A jak im się zamknie drzwi przed nosem, to wsiadają najbliższymi, zamiast wlec się do ostatnich. No, może nie umieją obejść tramwaju i przechodzą przez środek...
Masz rację - jako pasażerowie są całkiem okej. Jednak jako ludzie, którzy po wyjściu z tramwaju idą sobie dalej (np. do pracy, do domu, gdziekolwiek) to już nie bardzo. Ale nawet tacy ludzie w Maszynie, którzy chodzą po peronie do czasu przykazdu / odjazdu naszego pociągu byliby przyjemnym widokiem. O wyznaczeniu trasy wyjścia z dworca (po zatrzymaniu się pociągu ludzie wychodzą i wszyscy idą jedną ścieżką na np. kładkę i wyjście do miasta, znikając nam z widoku) nawet obecnie nie marzę.

ludzik pojawia się na stacji, podchodzi do wagonu, wsiada (i w tym momencie znika lub) wchodzi do przedziału i siada tam, albo bardziej złożoną, czyli ludzik jest też modelem obecnym na stacji, który jest w jej przestrzeni animowany** - porusza się do punktu "wymiany", a następnie w owym punkcie wymiany znika ludzik ze stacji, a pojawia się identyczny który jest częścią wagonu, który dalej jest animowany według wagonowych animacji.
Wprowadzenie chodzenia ludzika po wagonie i jego widoczność wymagałoby też dodania "Wnętrza widoczne z zewnątrz" - na obecnym etapie wystarczy, żeby wchodził tylko do przedsionku i po przejściu przez drzwi wejściowe znikał. Chyba, że właśnie dojdą przezroczyste szyby i widoczność środka wagonów (tak jak niegdyś w jednym składzie na Transylwanii, gdzie było się pasażerem) - wtedy to by wyglądało dziwnie.

Odnośnie drugiej części posta Toleina: interakcja maszynisty z pasażerami: racja, to jest obowiązek kierownika pociągu czy też konduktora (nie wiem, nie znam się aż tak) - maszynista słucha tylko gwizdka. W związku z tym przy siedzeniu ciągle w kabinie (bez wciskania F4) widzielibyśmy jedynie czekających na pociąg (tak jak obecnie na niektórych trasach, może z dodatkiem ich ruchu, bo teraz są skamieniali co też nie wygląda przyjemnie), idących do wyjścia z dworca (o czym wcześniej wspomniałem) czy wsiadających do innych pociągów. Jednak chyba każdy podczas służby wirtualnej wciska F4 aby obejrzeć skład, a wtedy lepiej gdyby ktoś do niego wsiadał niż jechał pusty :)
Idiotoodporność (wypadki, rozjeżdżanie ludzi) - od tego jest GTA, gdzie w San Andreas możemy zderzyć dwa pociągi ze sobą czy rozjechać ludzi, jednak nie da się zabronić pobierania symka takim osobom. Tutaj wystarczyłoby info (opcja "Komunikaty, np. wykolejenie, koniec misji") typu "doszło do wypadku kolejowego - koniec symulacji" czy "zabiłeś przechodzącego przez przejście człowieka - koniec symulacji". I tyle.

Co do ludzi i ich animacji to można się na początek pokusić o zmartwychwstanie chodzącego sokisty
No właśnie. Niech ci ludzie chociaż się ruszają, mają proste trasy "w tę i z powrotem", ale nie sterczą zamrożeni. Ten sokista w starym quarku, wyglądał jak wyglądał, ale przynajmniej się ruszał - i tego właśnie brakuje.
Cytuj
(zdarzenie losowe - spóźniony pasażer biegnący do stacji
Wprowadzone w Całkowo 2.0.
Tylko jako dźwięki (czyli brak gwizdka o odjeździe, konieczność czekania czy zatrzymania ruszającego składu), czy również z modelem biegnącego człowieka? Jeśli to drugie, to już jakaś namiastka pasażerów - nawet w Zwierzyńcu sytuacja z podwiezieniem maszynisty wyglądałaby realistyczniej gdyby na prawdę ktoś biegł w stronę kabiny.

26
Bieżące Symulatorowe / Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« dnia: 22 Września 2012, 19:37:52 »
Moje typy:
Zapis aktualnego stanu symulacji
Wyświetlanie rozkładu jazdy dla misji
Komunikaty, np. wykolejenie, koniec misji

Pierwszy chyba nie wymaga komentarza - przy długich scenariuszach miło by było mieć możliwość dokończenia trasy później. Drugie to też raczej usprawnienie techniczne - opisy misji mam wydrukowane, ale dobrze by było mieć rozkład i WOS pod jakimś klawiszem. Szczególnie, że w przypadku rozkładów zapisanych w *txt nie powinno być problemu: mógłby być nawet pokazywany tak jak obecnie F1 czy F2 - czerwoną czcionką. Trzeci punkt to bardziej przyjazne dla użytkownika informacje co się dzieje, co teraz zrobić (kiedyś chyba było coś takiego jak poradnik odpalania lokomotywy, który wypisywał jaki klawisz trzeba teraz wcisnąć aby pójść dalej, ale działało tylko dla elektrowozów), czy też ściągawka z klawiszologii (tekst typu wybił bezpiecznik - zrób to i to). To byłyby elementy ułatwiające używanie symulatora.

Inna sprawa to dodanie życia do map - co da nam umożliwienie otwarcia drzwi? Ano niewiele, tylko dźwięk i widoczność przy wyjściu z kabiny. Co innego, gdyby dodać pasażerów wchodzących przez te otwarte drzwi. Nawet jeśli totalnie tępych, nawet takich których jedynym celem w życiu jest stanie na przystanku i czekanie na pociąg (tak jak w ATS). Zobaczenie w ruchu czegoś poza innymi pociągami na pewno urealniłoby symulację (ludzie na chodnikach, samochody na drogach, mostach). Najlepiej, jakby te elementy były powiązane z naszym pociągiem i autorzy scenariuszy mogliby nimi sterować (zdarzenie losowe - spóźniony pasażer biegnący do stacji, awaria szlabanu kolejowego powodująca brak zatrzymywania się samochodów, ludzie i auta na niestrzeżonych przejazdach zatrzymujący się po wciśnięciu A). Jak dla mnie to jest jeden z największych braków EU07.

27
Wogóle Niekryty Krytyk się znudził. Starsze odcinki były lepsze. Bynajmniej ja tak uważam.
Ale w najnowszym odcinku jeden żart mu się udał :) A że kolej ma trochę wspólnego z metrem... [ Invalid YouTube link ]t=398s

28
Rainsted / Odp: Przyciski typu "Pokaż WOS"
« dnia: 17 Grudnia 2011, 13:03:15 »
No teraz to już rozumiem. Starter pokazuje że mam najnowszą wersję i nie chce się aktualizować, ale jak zmienię tryb pracy na jakiś wyższy niż normalny to zmienia zdanie i pozwala na aktualizację :) Aktualna to nawet nie 1.0.99.8981 jak napisał Patrykos, starter się zaktualizował do 1.0.99.8990 :) Z tym, że jest tak jak poprzednicy pisali - pierwszy przycisk od góry (pokaż WOS) nie działa. W każdym razie dzięki za wyjaśnienie.

29
Rainsted / Odp: Przyciski typu "Pokaż WOS"
« dnia: 16 Grudnia 2011, 17:07:07 »
Ja chciałbym się spytać, o jakich guzikach w ogóle mówicie? U mnie okno startera z wybranym scenariuszem l61+l144_osobowy.scn wygląda tak:
Gdzie są te przyciski pokaż WOS, opis misji itp?

Obrazki wrzucamy jako załącznik.
Quark-t

30
Bieżące kolejowe / Odp: Reaktywacja połączeń Cieszyn-Bielsko?
« dnia: 27 Listopada 2011, 11:42:43 »
Jakoś mi się nie chce w to wierzyć, linii szkoda (pamiętam że daawniej w wakacje do Cieszyna pociągiem jeździłem z okolic Bielska) ale teraz leci tam prawie równoległa dwupasmowa droga, więc raczej wielu chętnych się nie znajdzie. Po mojemu lepiej by było, aby ratować linie typu Bielsko - Wadowice - Kalwaria (samochód tam jedzie dłużej niż pociąg, takie korki, ale jak chcieliśmy pociągiem w tamtą stronę pojechać to rozkład tak ułożony że za nic się nie da) czy Żywiec - Sucha, bo tam ulicami ciężko przejechać (do tego jeszcze można doliczyć BB - Żywiec - Zwardoń póki jeszcze ekspresówka w budowie). Po prostu według mnie lepszym pomysłem jest stworzyć alternatywę dla zakorkowanej drogi niż trasy ekspresowej, większa szansa że znajdą się jacyś chętni na przejazd. No ale tak jak wspomniałem na wstępie, byłbym bardzo zaskoczony jeśli jakakolwiek z reaktywacji/remontów dojdzie do skutku.

Strony: [1] 2