Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - tmj

Strony: [1] 2 3 ... 96
1
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Września 2021, 20:57:17 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawki logiki oraz udzwiekowienia wentylatorow silnikow trakcyjnych

- poprawki odtwarzania dzwiekow z losowym przesunieciem

- poprawka, przy wyswietlaniu sekcji ladunku exe potrafi umiejetniej zliczyc do trzech

- poprawka, interpretacja parametrow indywidualnych wpisow soundproofing jest zgodna z interpretacja parametrow ogolnych danego pojazdu

- poprawka, kalkulacja wartosci departuredelay uwzglednia pierwsza wyswietlana stacje rowniez po uplywie czasu odjazdu

- maszyna stawia na jakosc, prad dla silnika zasilanego z akumulatora pobierany jest z rzeczonego akumulatora zamiast wirtualnej sieci

- lekcje dla ai, przy uruchamianiu pojazdu ai uwzglednia obecnosc przetwornicy i/lub sprezarki zamiast zakladac ze wszystko jest siudemkom

- funkcjonalnosc, dodany wpis MainStart w sekcji Cntrl. pliku fiz, okreslajacy metode zamkniecia wylacznika szybkiego

- funkcjonalnosc, dodatkowe wartosci eventu whois:
40+1 = kolejna stacja w rozkladzie jazdy skladu do ktorego nalezy pojazd, ktory wyzwolil event
40+4 = identyfikator czy na rzeczonej kolejnej stacji ma miejsce postoj

- funkcjonalnosc, plik .mat zawierac moze wpis shadow_rank: X gdzie X jest wartoscia w zakresie 1-3 okreslajaca "wage" cieni rzucanych przez obiekt pokryty danym materialem. Cienie z waga wyzsza niz wartosc zdefiniowana wpisem gfx.shadow.rank.cutoff X w pliku eu07.ini beda pomijane przy rysowaniu. (czyli np jesli wpis w pliku ini ma postac gfx.shadow.rank.cutoff 2 to przy rysowaniu pomijane beda cienie z waga 3. Ograniczenie ilosci malowanych cieni ma pozytywny wplyw na wydajnosc silnika graficznego symulatora.

- funkcjonalnosc, w pliku eu07.ini mozna podac parametr gfx.shadow.angle.min X okreslajacy dopuszczalna dlugosc malowanych cieni. X moze przyjac wartosci w zakresie 0.2-1.0, gdzie 0.2 oznacza brak skracania dlugosci cieni, zas 1.0 powoduje najwieksze ograniczenie dlugosci. Skrocenie cieni ma pozytywny wplyw na wydajnosc silnika graficznego symulatora.

- funkcjonalnosc, z poziomu skryptow pythona dostepny jest klucz train_stationstart podajacy numer stacji wyswietlanej w danym momencie jako pierwsza w rozkladzie pojazdu

2
Na warsztacie / Odp: Exe c++ aktualnosci, changelog itp
« dnia: 08 Maja 2021, 02:30:35 »
Zmiany w stosunku do exe z paczki 21.04:

Cytuj
* dodana mozliwosc zdefiniowania dzwiekow aktywacji i luzowania hamulca sprezynowego, wpisami springbrake: oraz springbrakeoff: w sekcji sounds: pliku mmd

* parametrem gfx.drawrange.factor.max w pliku ini zmodyfikowac mozna wartosc maksymalnego mnoznika zasiegu malowania scenerii. Przyjmowana wartosc parametru to liczba w przedziale 1.0-3.0

* aktywacja sygnalu SHP nastepuje w momencie kontaktu rezonatora z czujnikiem, zamiast jak do tej pory w momencie wjazdu na tor spiety z rezonatorem

* polozenie czujnika SHP w pojezdzie moze byc zdefiniowane wpisem MagnetLocation=X w sekcji Security pliku fiz, gdzie X jest odlegloscia miedzy czolem pojazdu a czujnikiem, w metrach. Domyslnie czujnik umieszczony jest w polowie dlugosci pojazdu.

* logika ai zostala wzbogacona o umiejetnosc hamowania kontrolnego, przeprowadzanego w trybie jazdy rozkladowej

* ai powinna czesciej korzystac z mozliwosci wysokiego rozruchu

* lista parametrow pojazdu we wpisie trainset moze zawierac modyfikator Lx gdzie x to liczba zastepujaca domyslna wartosc MaxLoad pojazdu.

* prad dla silnika zasilanego z akumulatora pobierany jest z rzeczonego akumulatora zamiast wirtualnej sieci

* przy uruchamianiu pojazdu ai uwzglednia obecnosc przetwornicy i/lub sprezarki

* dodany wpis MainStart w sekcji Cntrl. pliku fiz, okreslajacy metode zamkniecia wylacznika szybkiego

* dodatkowe wartosci eventu whois:
40+1 = kolejna stacja w rozkladzie jazdy skladu do ktorego nalezy pojazd, ktory wyzwolil event
40+4 = identyfikator czy na rzeczonej kolejnej stacji ma miejsce postoj

* plik .mat zawierac moze wpis shadow_rank: X gdzie X jest wartoscia w zakresie 1-3 okreslajaca "wage" cieni rzucanych przez obiekt pokryty danym materialem. Cienie z waga wyzsza niz wartosc zdefiniowana wpisem gfx.shadow.rank.cutoff X w pliku eu07.ini beda pomijane przy rysowaniu

* w pliku eu07.ini mozna podac parametr gfx.shadow.angle.min X okreslajacy dopuszczalna dlugosc malowanych cieni. X moze przyjac wartosci w zakresie 0.2-1.0, gdzie 0.2 oznacza brak skracania dlugosci cieni, zas 1.0 powoduje najwieksze ograniczenie dlugosci

* z poziomu skryptow pythona dostepny jest klucz train_stationstart podajacy numer stacji wyswietlanej w danym momencie jako pierwsza w rozkladzie pojazdu


3
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 07 Czerwca 2021, 16:53:13 »
A nie lepiej rozwiazac problem dodajac popych? Napewno dalo by sie dopisac te pare linijek kodu i wstawic np tamare lub cos innego.
To dopisz. Skoro wiesz ze bedzie to tylko kilka linijek to zapewne wiesz rowniez jakie one beda, i gdzie je wstawic.

4
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 06 Czerwca 2021, 00:33:11 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, podstacje zasilania nie powinny blokowac sie permanentnie po przeciazeniu

- lekcje dla ai, wirtualny mechanik powinien czesciej korzystac z mozliwosci wysokiego rozruchu

- funkcjonalnosc, lista parametrow pojazdu we wpisie trainset moze zawierac modyfikator Lx gdzie x to liczba zastepujaca domyslna wartosc MaxLoad pojazdu. Pozwala to np uzyc wpisu L0 by wstawic na scenerie wagon, do ktorego z jakiegos powodu nie beda wpuszczani pasazerowie

5
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Czerwca 2021, 21:57:24 »
Napiecie w podstacji wraca tylko po zniknieciu obciazenia. Jesli cos tam utkwilo i upiera sie by obciazac to bedzie tak lezalo do us...ej smierci, a ze nikt nie raczy nawet podac ktora to z podstacji to trudno oczekiwac ze dojde, kto zablokowal i dlaczego.

6
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 05 Czerwca 2021, 20:34:13 »
Problem z ruszaniem spod sem. wjazdowego do Włod. Zach. nie dotyczy tylko składu z ET42 (AI próbuje ruszyć już od dłuższego czasu)
W zał. zrzut ekranu. - ostatnie exe.
Przy robieniu screenow otworz tez zakladke Vehicle. Z tego co widac wynika ze AI chce ruszyc, ale sklad ma zaciagniete hamulce, wiec AI czeka az puszcza, ale nie wiadomo co zrobila z nastawnikiem itp.

7
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 04 Czerwca 2021, 21:47:38 »
Ai ma juz wpisane wyliczanie dopuszczalnej sily trakcyjnej na podstawie ciezaru skladu, i ogolnie stara sie jej nie przekraczac. Nie zaobserwowalem jeszcze na tym scenariuszu rozrywania o ktorym piszesz, wiec trudno mi zgadywac co bylo jego przyczyna.

8
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 04 Czerwca 2021, 21:22:09 »
Z tego co zobaczylem u siebie AI dala rade wyciagnac te 3142t na gorke po zatrzymaniu sie na Drawinowie_od_rana, ale trwalo to na tyle dlugo ze na pewno nie zaszkodzi mu troche ten sklad przyciac -- pare ton wiecej albo akurat nizszy prad na podstacji bo cos tam sobie jeszcze jedzie, i moze mu sie nie udac.

9
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 03 Czerwca 2021, 21:28:08 »
Niestety nie zrobię dzisiaj zrzutu ekranu z podjazdu pod Stawiska na ostatniej wersji exe, bo AI z ET42 nie dała rady ruszyć spod sem. wjazdowego do Włod. Zach. i stoczyła się do Włod Tow. 
Także 100 ton, chyba robi różnicę, bo na filmie wrzuconym przez youBy AI dała rady ruszyć.
Wrzuc ktos tutaj ten sklad ktory nie dal rady podjechac, szukac akurat jednego postu gdzie byl zamieszczony w 8+ stronicowym watku i jeszcze miec nadzieje ze to akurat ten a nie inny, jest malo wygodnie.

10
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 01 Czerwca 2021, 15:38:12 »
Zastanawiam się, czy w ogóle w maszynie jest zaimplementowane korzystanie przez AI z wysokiego rozruchu?
Jest, ale ograniczone do bardzo stromych wzniesien. Eksperymentalnie poluznie tam uzaleznienia, chociaz po jubajowych poprawkach byc moze bedzie to zbedne.

11
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Czerwca 2021, 00:39:35 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, ai powinna sensowniej okreslac warunki zalaczenia ogrzewania skladu

- lekcje dla ai, wirtualny mechanik powinien sensowniej operowac hamulcem EP, oraz ogolnie aplikowac sile trakcyjna; szkolenie przeprowadzil instruktor youBy

- lekcje dla ai, rowniez autorstwa youBy, wirtualny mechanik zostal przeszkolony w temacie przeprowadzania hamowania kontrolnego

12
W trybie edytora "nie dziala zgodnie ze specyfikacja" bo to taka skamielina z czasow slusznie minionych, raczej do ewentualnego zastapienia czyms lepiej zintegrowanym z interfejsem uzytkownika.

13
Bieżące Symulatorowe / Odp: Streaming
« dnia: 18 Maja 2021, 17:49:21 »
To raczej oczywiste - Nie ma bo nikt nie zrobił. Pada pytanie - Dlaczego nikt nie zrobił?
Bo to nie jest latwy problem

- czesc symulacji opiera sie na danych ktore zaszyte sa w modelu 3d, nie bardzo wiec mozna opozniac ich wczytywanie
- wizualizacja musi umiec "rozpoznac" czy wczytane sa juz wszystkie zasoby uzywane przez dany model, inaczej pojawia sie czesciowo wsciekle rozowe elementy lub niekompletne elementy na scenerii. Zeby bylo trudniej zasoby sa kilkupoziomowe, tzn modele (ktore uzywaja plikow) odwoluja sie do danych umieszczonych w karcie graficznej jak rowniez do materialow (ktore uzywaja plikow) ktore odwoluja sie do tekstur (ktore uzywaja plikow) ktore odwoluja sie do danych umieszczonych w karcie graficznej
- rozpoznawanie stanu zasobow komplikuje sie dodatkowo w architekturze wielowatkowej, bo w takiej sytuacji nie ma zadnej gwarancji ze kod bedzie wykonany w takiej a nie innej kolejnosci.

Gdy symulator byl pisany dawno, dawno temu, zostal on stworzony w najprostszej formie -- wczytujemy wszystko i jedziemy. Dostosowanie teraz tego do wczytywania w locie wymaga przeorania sporej jego czesci. Owszem, jest to w planach ale raczej takich "fajnie by bylo gdyby sie kiedys dalo zrobic" niz na teraz zaraz juz.

14
Rezonatory sa widoczne w tabelce skanowania, mozna wiec zweryfikowac tam czy sa umieszczone 200m przed semaforem czy moze gdzie indziej. Na starych sceneriach skrypty moga byc powstawiane dosc losowo, bo gdy aktywatorem byl poczatek toru a rezonator nie mial modelu, to jego pozycja nie miala wiekszego znaczenia.

edit: co do roznicy w uruchomieniu pojazdu, alternatywnie przyczyna mogla byc zmiana wpisu trainset pojazdu, zmieniajaca lekko jego predkosc poczatkowa a tym samym zachowanie na starcie -- z 0 na 0.1 lub odwrotnie.

15
Jesli exe jest to samo, to roznica jest zapewne spowodowana inna konfiguracja pojazdu w jego pliku .fiz

16
Symulator / Odp: Gdzie zgłaszać błędy w starterze?
« dnia: 17 Maja 2021, 13:58:58 »
Jak rozumiem, lepiej byłoby dorzucić (poza wyborem rozdzielczości) możliwość wyboru rozdzielczości bufora [720,1080,1440,auto], gdzie auto to byłoby rozdzielczość ekranu.
Tak, chociaz przy wyborze automatycznym byc moze lepsza bylaby selekcja zalezna od ogolnego poziomu wybranej grafiki (720p dla ustawien niskich, 1080 dla srednich itp) o ile wybrana rozdzielczosc ekranu nie jest nizsza, plus mozliwosc podania rozmiarow bufora "recznie" bo automat nigdy wszystkim dobrze nie zrobi.

17
Symulator / Odp: Gdzie zgłaszać błędy w starterze?
« dnia: 17 Maja 2021, 00:54:11 »
Nowa wersja, zmiany:
  • parametry rozdzielczości kopiowane do gfx.framebuffer.
Tutaj uwaga -- rozdzielczosc ekranu a rozdzielczosc bufora to dwie rozne rzeczy. W uproszczeniu, bufor to "plotno" na ktorym malowany jest obraz symulacji, a ekran to "rama" na ktory jest on nastepnie naciagany. Nie powinno sie z gory i automatycznie narzucac identycznych rozmiarow jednego i drugiego, bo wiele gier (w tym i tych AAA) uzywa bufora o rozdzielczosci nizszej niz rozdzielczosc ekranu; pozwala to na wyzszy framerate niz malowanie w "pelnej" wyswietlanej rozdzielczosci, przy niewielkim spadku jakosci. U nas sluza do tego wpisy rozdzielczosci bufora wlasnie, i/lub wpis gfx.framebuffer.fidelity pozwalajacy na polautomatyczny dobor parametrow tak, by uzyskac jedna ze standardowych rozdzielczosci (720, 1080, 1440p)

18
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, procedura uruchamiania pojazdu powinna byc mniej czepliwa pozycji hamulca zespolonego

- w ramach koncertu zyczen, aktywacja sygnalu SHP nastepuje w momencie kontaktu rezonatora z czujnikiem, zamiast jak do tej pory w momencie wjazdu na tor spiety z rezonatorem

- funkcjonalnosc, polozenie czujnika SHP w pojezdzie moze byc zdefiniowane wpisem MagnetLocation=X w sekcji Security pliku fiz, gdzie X jest odlegloscia miedzy czolem pojazdu a czujnikiem, w metrach. Domyslnie czujnik umieszczony jest w polowie dlugosci pojazdu.

19
Z tego co widze na screenach, to hamulec zespolony w wersji uart nie jest idealnie rowno na pozycji jazdy, i dlatego nie przechodzi testu. Dorzuce tam troche tolerancji, bo trudno oczekiwac idealnej precyzji od urzadzenia analogowego.

20
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, w trybie skippipeline ksiezyc nie rzuca czarnych plam gdzie popadnie

- poprawka, usuniety potencjalny problem synchronizacji modulu uart z zewnetrznym pulpitem, ktory wykryl marcinn

- funkcjonalnosc, parametrem gfx.drawrange.factor.max w pliku ini zmodyfikowac mozna wartosc maksymalnego mnoznika zasiegu malowania scenerii. Przyjmowana jest wartosc w przedziale 1.0-3.0

21
Bieżące Symulatorowe / Odp: [Linux] UART błąd synchronizacji?
« dnia: 09 Maja 2021, 05:21:02 »
Poza tym wydaje mi się, że kompilator VS (dla Windows) może dawać ten sam efekt, co czyniłoby błąd raczej krytycznym (dla korzystających z pulpitów).
Visual C domyslnie traktuje char jako signed (chyba ze dostanie inaczej w konfiguracji) wiec tak, zachowanie zapewne jest takie samo. Nie pamietam by ktos sie specjalnie skarzyl na problemy z synchronizacja, ale dalem na wszelki wypadek u siebie podmiane na unsigned.

22
Pomoc doraźna / Odp: Wydajność
« dnia: 09 Maja 2021, 02:06:52 »
Nastepne exe robocze, bo na paczke to pewnie sie troche teraz naczekamy :V

23
Pomoc doraźna / Odp: Wydajność
« dnia: 09 Maja 2021, 02:04:27 »
W nastepnej aktualizacji bedzie mozliwosc zmniejszenia gornego progu mnoznika odleglosci -- przy ustawieniu go na 1.0 efektem bedzie staly dystans wyswietlania scenerii. A czy to cos pomoze na ten konkretny problem nie podejmuje sie wrozyc.

24
Pomoc doraźna / Odp: NOC
« dnia: 08 Maja 2021, 16:59:24 »
Sprawdz jak to wyglada na biezacym exe roboczym (do pobrania z przyklejonego watku w dziale "na warsztacie"), powinno byc na nim w nocy nieco ciemniej.

25
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- zeby bylo tak jak bylo, odwolane wprowadzenie strefy LGBT

- maszyna stawia na jakos, nocne oswietlenie uwzglednia faze ksiezyca, a sam ksiezyc uwzglednia ewentualna zabawe suwaczkiem dnia roku

26
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 08 Maja 2021, 02:33:58 »
Dzieki szczegolowemu opisowi problemu udalo sie go znalezc i wyeliminowac w rekordowym czasie. Ode mnie to tyle, po przerwie reklamowej nastepna bajeczke z mchu i paproci opowiedza koledzy Zwirek i Muchomorek.

27
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, symulator nie powinien juz reagowac "pier... nie robie" po napotkaniu 10 ukrotnionych siudemek

- poprawka, dzwieki sekcji internal: pliku mmd sa aktualizowane przy zmianie pojazdu

- w ramach koncertu zyczen, dodana mozliwosc zdefiniowania dzwiekow aktywacji i luzowania hamulca sprezynowego, wpisami springbrake: oraz springbrakeoff: w sekcji sounds: pliku mmd

28
Na warsztacie / Odp: Exe c++ aktualnosci, changelog itp
« dnia: 23 Września 2020, 22:15:20 »
Zmiany w stosunku do exe z paczki 20.09:
Cytuj
* dzwiek rainsound: definiowany w pliku .mmd moze byc dzwiekiem skladanym, z wyborem probki uzaleznionym od aktualnej intensywnosci opadow (w przedziale 0-100)

* lokacja dzwieku okreslana parametrem placement: obsluguje dodatkowa wartosc custom

* parametry tlumienia dzwiekow moga byc modyfikowane na poziomie typu pojazdu, wpisem w pliku mmd w postaci:
(wpis pokazuje wartosci domyslne)
soundproofing:
 // listener: rear cab, engine, front cab, window, attached camera, free camera
 1.00 0.20 1.00 0.65 0.20 0.20 // internal
 0.20 1.00 0.20 0.65 0.65 0.65 // engine
 0.20 0.20 0.20 0.65 0.65 1.00 // external
 0.01 0.01 0.01 0.20 0.20 1.00 // external ambient
 1.00 1.00 1.00 1.00 1.00 1.00 // custom
-- rzedy definiuja wartosci tlumienia dzwieku umieszczonego w lokacji: internal, engine, external, external o ujemnym zasiegu, custom.
-- kolumny definiuja wartosci tlumienia dla sluchacza zlokalizowanego w: tylnej kabinie, przedziale silnikowym, przedniej kabinie, wychylonego przez okno, kamery przyczepionej do pojazdu, kamery luzem
-- wartosci tlumienia podawane sa jako modyfikator glosnosci w zakresie 0-1 gdzie 1 to brak zmiany glosnosci, a 0 to pelne wyciszenie dzwieku. Podanie wartosci -1 oznacza ze dla danej kombinacji powinna zostac uzyta wartosc domyslna.

* wirtualny mechanik powinien ogarniac rowniez laczenie pojazdow ze sprzegiem automatycznym

* logowanie eventow PutValues i CopyValues obejmuje rowniez informacje ktore komorki i pojazdy otrzymaly dana informacje, oraz stan komorek po wykonaniu operacji

* sekcja Gfx Renderer panelu F12 potencjalnie informuje rowniez o zalaczeniu synchronizacji odswiezania

* sekcja zasilania panelu F12 pokazuje rowniez aktualne natezenia pradow

* korzystanie z tempomatu nie powinno powstrzymywac ai przed podlaczaniem sie do skladow

* oprocz dotychczasowego trybu pelnoekranowego dostepny jest rowniez tryb "pelnoekranowego okna", aktywowany wpisem fullscreenwindowed yes w pliku eu07 ini. Tryb ten uzywa aktualnej rozdzielczosci pulpitu (wpisy width i height sa ignorowane)

* w sekcji Cntrl pliku .fiz wpisem EIMCtrlEmergency zdefiniowac mozna mozliwosc aktywacji hamowania naglego glownym nastawnikiem

* w sekcji Doors pliku .fiz wpisem MirrorVelClose zdefiniowac mozna predkosc pojazdu przy ktorej zamykane sa lusterka

* wprowadzona obsluga indeksowania geometrii. Indeksowanie przeprowadzane jest automatycznie dla "starych" plikow .t3d lub tez moze byc podane w pliku t3d otwarcie, w postaci:
NumIndices: ilosc_indeksow
 indeks1 indeks2 indeks3 // etc
NumVerts: ilosc_wierzcholkow
 Px Py Pz Nx Ny Nz Ux Uy Tx Ty Tz Tw // pozycja, wektor normalny, koordynaty UV, tangent
 Px Py Pz Nx Ny Nz Ux Uy Tx Ty Tz Tw // etc
Zindeksowane siatki zapisywane sa w pliku e3d w skompresowanym formacie VNT1

* kompresja geometrii przy zapisie generowanych plikow .e3d jest opcjonalna i aktywowana przez dodanie wartosci +8 do parametru convertmodels

* przy zalaczeniu AI kombinacja shift-Q pojazd pozostaje w dotychczasowym trybie

* dzwiek brakesound: rozdzielony zostal na dwa komponenty. Skladnik zdefiniowany w sekcji internaldata: pliku .mmd odtwarzany jest w kabinie pojazdu, natomiast skladnik zdefiniowany w sekcji sounds: odtwarzany jest dla obserwatora zewnetrznego

* zachmurzenie nieba ma 4 stopnie zamiast dotychczasowych 2, clear: (0-10% chmur) scattered: (10-50%) broken: (50-90%) i overcast: (90-100%)

* wpis ai.trainman w eu07.ini kontroluje dzialanie wirtualnego zapinacza skladow

* predkosc zwalniania obrotow silnika spal-ele kontrolowana jest wpisem RPMDecRate w sekcji Engine pliku .fiz -- wartosc domyslna 2.0 oznacza ze spadek obrotow jest dwukrotnie szybszy niz ich wzrost

* naprawa pojazdu przyciskiem z panelu F12 obejmuje tez polamane pantografy

* dodany przelacznik sztucznego oswietlenia i suwak kontrolujacy predkosc symulacji w sekcji Scenario panelu F12 (widoczne tylko przy aktywnym trybie Debug)

* lista urzadzen sekcji Vehicle panelu F12 obejmuje tez stan odluzniacza

* stan cisnienia w zbiorniku sterujacym pojazdow dostepna jest dla skryptow pythona, pod kluczem eimp_pn_X_cp

* wpis pyscreenupdatetime: w pliku mmd definiujacy czestotliwosc odswiezania ekranow w danym pojezdzie, w milisekundach

* dodana obsluga alternatywnego dzwieku compressoridle: dla sprezarki pracujacej z zalaczonym bezpiecznikiem cisnieniowym

* dodana obsluga dzwieku tractionacmotor: dla falownikow ulokowanych na wozkach pojazdu

* dodany system podpowiedzi obslugi pojazdu, dostepny w oknie F3, w sekcji "Podpowiedzi". Wyswietlane sa tam czynnosci jakie w danej sytuacji wykonalaby prowadzaca pojazd AI

* dodana obsluga wiecej niz jednego falownika w pojezdzie; ilosc okreslana jest wpisem InvNo w sekcji Engine

* dodatkowe parametry hamulca sprezynowego, wpisy SpringBrakeCutsOffDrive oraz SpringBrakeDriveEmergencyVel w sekcji Cntrl

* dodany tryb PNEP pracy hamulcow

* dodatkowe parametry dla skryptow pythona: emergency_brake, door_step, eimp_cX_invno, compressors_no, compressors_X_allow, compressors_X_work, compressors_X_car_no

* dodatkowe parametry wylacznika cisnieniowego sprezarki dla obsadzonej kabiny B, MinCP_B oraz MaxCP_B w sekcji Brake

* pozycje dzwigni hamulcow dostepna sa dla skryptow pythona pod kluczami brakectrl_pos oraz localbrake_pos

* dodany przelacznik ReleaseParkingBySpringBrakeWhenDoorIsOpen w sekcji Cntrl

* rozklad jazdy moze zawierac pole Kategoria dostepne dla skryptow pythona pod kluczem traincategory

* dodatkowe parametry wentylatorow motorow trakcyjnych, MotorBlowersSustainTime oraz MotorBlowersStartVelocity w sekcji Engine

* dodana obsluga dzwieku zwalniacza definiowanego wpisem retarder: w sekcji internaldata:

* dodana informacja o stanie pantografow w sekcji Vehicle panelu F12

* zawartosc listy zdarzen na panelu F12 moze byc filtrowana na podstawie wpisanego w pole wyszukiwania tekstu

* dzwieki rozpiecia sprzegow aktywowane sa tylko dla faktycznie rozpietych elementow

* wpis destinationsignbackground: zastapiony zostal parametrem background: we wpisie pydestinationsign: (wersja pierwotna jest obslugiwana nadal w ramach zgodnosci wstecznej)

* skrypty pythona maja dostep do dodatkowych kluczy, radio: (stan zalaczenia radia) oraz odometer: (miernik przejechanej odleglosci)

* stopien wyciszenia dzwieku przy zalaczonej pauzie moze byc konfigurowany wpisem w .ini sound.volume.paused X gdzie X jest wartoscia w przedziale 0-1

* zmodyfikowane kalkulacje kolory nieba i mgly

* wpis pyscreen: otrzymal nowa skladnie
pyscreen: { skrypt target: X parameters: Y }
gdzie X to submodel ktory otrzymuje teksture ekranu, zas Y to opcjonalna lista parametrow, taka sama jak dla wpisow pydestinationsign:

* dodana obsluga impulsowego guzika wysuwania stopnia, oraz submodelu _on wyswietlanego gdy wysuwanie stopnia jest zalaczone

* dodana obsluga impulsowego guzika tempomatu oraz guzika wylaczenia tempomatu, tempomatoff_sw: (w przypadku braku wpisu guzika wylaczenia impulsowy guzik glowny przelacza stan tempomatu przy kolejnych wcisnieciach)

* dodana mozliwosc konfiguracji wybieraka pantografow, wpisem w sekcji Switches pliku fiz. Wpis ma postac
PantographPresets=X
gdzie X to zestaw pozycji wybieraka rozdzielonych znakiem | a poszczegolne pozycje to sumy bitowe dla pantografu nad dana kabina (1) oraz nad kabina przeciwna (2). Domyslna postac wpisu to 0|1|3|2

* dodane urzadzenie kabinowe pantvalves_sw: czyli impulsowy aktywator wybranej konfiguracji pantografow. W przypadku braku wpisu tego urzadzenia wybrana konfiguracja wdrazana jest tak jak do tej pory automatycznie przy zmianie polozenia wybieraka konfiguracji

* opcjonalna nazwa pociagu podana w rozkladzie dostepna jest dla skryptow pythona pod kluczem trainname

* wpis DoorOpenDelay=X w sekcji Doors: pliku .fiz pozwala na opoznienie otwarcia drzwi o X sekund

* wpis DoorOpenWithPermit=X w sekcji Doors: pliku .fiz pozwala na otwarcie drzwi skladu poprzez przytrzymanie impulsowego przycisku zezwolenia przez X sekund

* wpis doorpermit: w sekcji sounds: pliku .mmd przypisuje do drzwi dzwiek emitowany po otrzymaniu zezwolenia na otwarcie

* dodana lampka i-doorpermit_any: aktywujaca sie gdy udzielone zostalo pozwolenie na otwarcie drzwi po dowolnej stronie

* dodany dzwiek battery: definiowany w sekcji sounds: pliku .mmd odtwarzany gdy zalaczone sa akumulatory pojazdu

* sygnal zalaczenie ogrzewania przekazywany jest kablem sterujacym

* odczytywanie komend z komorki pamieci w trybie manewrowym dziala w odleglosci do 250m jesli pojazd prowadzony jest przez czlowieka. Odczyt dostepny jest tylko dla pojazdu polozonego najblizej danej komorki

* definicja dzwieku moze zawierac opcjonalny parametr
soundproofing: [ A B C D E F ]
// listener: rear cab (A), engine (B), front cab (C), window (D), attached camera (E), free camera (F)
okreslajacy ze dla tego dzwieku maja byc zastosowane indywidualne parametry tlumienia, definiowane na tej samej zasadzie co w ogolnym wpisie soundproofing: pliku .mmd

* definicja urzadzenia kabinowego moze zawierac opcjonalny parametr soundproofing: identyczny jak w przypadku indywidualnego dzwieku. Podane w takim wpisie wartosci zastosowane beda dla wszystkich dzwiekow przypisanych do danego urzadzenia, z wyjatkiem dzwiekow z wlasnym wpisem soundproofing:

* wpis announcements: w pliku .mmd dopuszcza opcjonalny parametr soundproofing: identyczny jak w przypadku indywidualnego dzwieku. Podane w takim wpisie wartosci zastosowane beda dla wszystkich dzwiekow komunikatow, z wyjatkiem dzwiekow z wlasnym wpisem soundproofing:

* w przypadku wykrycia za plecami sygnalu Ms2 w trybie manewrowym AI reaguje na niego od razu rowniez gdy porusza sie w kierunku semafora z sygnalem stoj, zamiast tak jak do tej pory dopiero po dociagnieciu do blokujacego jej ruch semafora

* pulpitom podlaczonym przez modul uart udostepniony zostal stan cisnienia pantografow, jako 16-bitowa wartosc w bajtach 34+35  Uwaga: zmiana ta wiaze sie ze zmiana skladni wpisu uarttune ktory ma teraz postac nastepujaca
uarttune
 mainbrakemin mainbrakemax
 localbrakemin localbrakemax
 tankmax tankuart
 pipemax pipeuart
 brakemax brakeuart
 pantographmax pantographuart // 2 nowe parametry
 hvmax hvuart
 currentmax currentuart
 lvmax lvuart


29
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, przygotowane przez YouBy korekty obslugi kranu St133

- poprawka, przejscie do edytora w sytuacji gdy przebywamy w kabinie nie powinno konczyc sie zablokowaniem kamery

- poprawka, edytor nie dlawi sie juz na nazwach obiektow z polskimi literami

- poprawka, AI powinna nieco lepiej radzic sobie z umozliwieniem wymiany pasazerskiej

- dobra zmiana, AI powinna nieco sensowniej okreslac kiedy wypada zalaczyc ogrzewanie skladu

- dobra zmiana, lista podstacji w panelu F12 powinna sledzic tylko faktyczne podstacje

- eksperymentalnie, w przypadku wykrycia za plecami sygnalu Ms2 w trybie manewrowym AI reaguje na niego od razu rowniez gdy porusza sie w kierunku semafora z sygnalem stoj, zamiast tak jak do tej pory dopiero po dociagnieciu do blokujacego jej ruch semafora

- funkcjonalnosc, pulpitom podlaczonym przez modul uart udostepniony zostal stan cisnienia pantografow, jako 16-bitowa wartosc w bajtach 34+35  Uwaga: zmiana ta wiaze sie ze zmiana skladni wpisu uarttune ktory ma teraz postac nastepujaca
uarttune
 mainbrakemin mainbrakemax
 localbrakemin localbrakemax
 tankmax tankuart
 pipemax pipeuart
 brakemax brakeuart
 pantographmax pantographuart // 2 nowe parametry
 hvmax hvuart
 currentmax currentuart
 lvmax lvuart

30
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 02 Maja 2021, 03:22:45 »
Wyglada na to ze problem z blokujacym sie kiblem we Wlodowicach Zachodnich spowodowany jest brakiem W4 na torze w kierunku semafora G8. Poniewaz kibel po zmianie kierunku nie widzi przystanku, nie wywoluje tez procedury jego obslugi, czyli otwarcia drzwi itp, ale tez nie jedzie dalej poniewaz przetrzymywani wbrew ich woli pasazerowie glosno deklaruja ze oni z takim przewoznikiem dalej nie pojada.

Zeby bylo smieszniej, to W4 na tym torze jak najbardziej istnieje na poczatku scenariusza. Nie mam na ten moment wiedzy w jaki sposob nastepuje jego "znikniecie".

Strony: [1] 2 3 ... 96