Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - carmel4a

Strony: [1] 2 3 ... 6
1
Trasy / Odp: Program do wyświetlania plików ".inc".
« dnia: 08 Stycznia 2019, 00:34:23 »
Rozbija się to wszystko o pradawny problem. Prada jest taka, że potrzebny jest edytor i w nim podgląd modeli/inców/czegokolwiek. Prawda jest też taka, że ów edytor nie powstanie za szybko, jeśli spora część społeczności skupia się na klejeniu nowych skórek, a programistów mamy garstkę.

2
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 26 Grudnia 2018, 21:40:31 »
@_MK_EU7 Niestety - nie mówisz jasno. Jakie konkretne zmiany chcesz wprowadzić?
Miał być changelog, teraz nie ma być. Mają być jakieś opisy widocznych zmian. Nie pojawią się one co 3 dni. Mają być jakieś screeny losowych sytuacji na szlaku. Czyli galeria screenów. No to może przejdzie, nie jestem "za", ale to nie ja decyduję. Podtrzymuję zdanie. Jak ktoś nie rozumie, że przedstawienie 100 vertexów nowego wagonu, nie oznacza, że powstanie za tydzień - to nie jest mój problem.

Podaj może przykładowy wpis jaki miałby się pojawić na FB? Bo ja ze swojej strony nie wiem jak "bawić", naszych fanów, to przez brak magisterki z marketingu pewnie.

3
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 26 Grudnia 2018, 21:18:25 »
Cytuj
Nie trzeba mieć magistra z marketingu
Bez takich bym prosił, konkrety.
Cytuj
Wyciąg z changeloga może nie, ale wypuntowane najważniejsze, zauważalne „gołym okiem” zmiany
Co 3 dni? To chyba Milek, TMJ, Yb i ja spać nie będziemy... By coś opisać, musi coś powstać. Nie zawsze powstanie tak często, jak fani by chcieli..
Cytuj
Pytaniami do fanów
Tych pytających o elfa, czy jak zainstalować gre? Serio, o co chcesz pytać naszych fanów? Zrób liste i wyślij ją komuś kto zajmuje sie FB...
Cytuj
nowościami (najlepiej z jasnym przekazem, że data wydania nie jest znana i może to nie nastąpić w najbliższym czasie).
Nowości już są na FB.
Cytuj
Zostało coś pokazane - ozancza to, że będzie wkrótce wydane.
... niestety nie. Jak ktoś tego nie rozumie, to już nie nasz problem.

4
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 26 Grudnia 2018, 20:58:44 »
No ale jakie mamy konkrety? //będę aktualizował
- wyciąg z changeloga
- losowe(?) screeny, z opisem(jakim, o czym?)
I ostatnie pytanie: kto to zrobi. Bo "powinniśmy/iście" mało nam niestety daje.

5
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 26 Grudnia 2018, 20:55:28 »
No ale w tym celu (chyba?) istnieje nasz fanpage i ten wątek. Z tego co widzę, to wszystko tu wrzucone wylądowało na fanpage. Wyciąg z changeloga? No mógłby się pojawić. Tylko jest problem od "naszej" strony, że nie pracujemy na jednym branchu, w sumie "oficjalnym" jest Milkowe gfx-work, a trzeba by uwzględnić TMJa, Yb itp.
Ale to już jest jakiś konkretny postulat, by np. co tydzień robić wyciąg z commitów. Kto chętny się tego podjąć? ;)

6
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 26 Grudnia 2018, 20:49:38 »
Ale co byś chciał na tym FB? Losowe screeny? W sumie można wrzucać, ale z tego co wiem istnieje już taka grupa na FB, nie wiem po co powielać coś co istnieje. Teraz to widzę jako takie newsy z tego co się dzieje. Ja się dzieje, sa posty, jak się nie dzieje, to ich nie ma. Przynajmniej nie ma spamu, jak ktoś chce spam screenów, to ma inną grupe na FB.

7
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 26 Grudnia 2018, 20:38:37 »
@_MK_EU7 Trochę nie rozumiem o co chodzi. Masz się czym dzielić, to wrzucaj to tu. Z tego co widzę, jak jakiś dev ma się czym chwalić, to dość szybko trafia to na fanpage. Jak nie ma co wrzucić, to nie wrzucamy, a że tworzenie zawartości trwa.. no cóż.

8
Bocznica / Odp: Odp: test-EU07-019.rar
« dnia: 19 Listopada 2018, 17:37:55 »
No, więc proponuje całą zbędną dyskusje wywalić i pozostawić merytoryczne posty. Te z listą poprawek. Co jest przekroczeniem granicy smaku, testowanie?..

9
Bocznica / Odp: Odp: test-EU07-019.rar
« dnia: 19 Listopada 2018, 17:36:13 »
Co tu się stało się? Bo nie rozumiem. Mamy test dodaktów, nikt nie testuje - źle. Ktoś testuje - źle. Wypisał co uważa za błąd i tyle. Albo poprawić, albo nie poprawić. Już dawno byłem za tym by poprawić specyfikacje co przejdzie przez test, a co nie. Zresztą z tego co widzę, to jest wypisane "co jest do poprawy", a nie, "dodatek nie wyjdzie, po posiada kardynalne błędy"...

10
Bocznica / Odp: test-baltyk2.7z
« dnia: 19 Listopada 2018, 00:23:51 »
Drogi Kermicie, nic nie gnije. Myślałem, że wystarczająco dokładnie opisałem sytuacje, tutaj, jak i na czacie... Prace zostaną wznowione do połowy grudnia (lub wcześniej). Chyba bardziej precyzyjnej informacji o stanie dodatku nie jestem w stanie udzielić. Jednak podtrzymuję Twoje zdanie, że jeśli komuś się by chciało to skońćzyć, to nie widzę powodu, czemu nie.
Na bok poproszę, nieporozumienie już wyjaśnione...

11
Na warsztacie / Odp: Warsztat Kamila (carmel4a)
« dnia: 19 Listopada 2018, 00:02:51 »
Zdjęcia się przydadzą, dzięki. Wymiary, jeśli to nie problem, też. Wrzuć do odpowiedniego wątku, z resztą zdjęć na modele.

12
Na warsztacie / Warsztat Kamila (carmel4a)
« dnia: 15 Listopada 2018, 21:41:17 »
Cześć, będę tu wrzucał jakieś drobne rzeczy nad którymi pracuję, lub nie pracuję. Screeny z pracy. Pliki przed-testowe. To co na każdym warsztacie ;)

1. wiata_b Jakaś wiata peronowa. Nie znam się. Zdjęcia wykonał @Bendrej. Dziękuje. Daję to jako backup i dlatego, że do połowy grudnia nie będę miał czasu na dokończenie. Jak znajdzie się ktoś chętny to prosze bardzo. Tylko dać znać, by nie dublować roboty. Blender v2.79
http://eu07.pl/userfiles/14758/priv-wiata_b.zip

13
Trasy / Odp: oświetlenie
« dnia: 04 Listopada 2018, 18:24:34 »
@henruk Temat był już chyba poruszany..
Tutaj jest fix: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,30728.msg498750.html#msg498750 Zobacz czy działa.
@ESK8 Nie śmieszne.

EDIT: By nie wprowadzać w błąd. Fix ten jeszcze nie działa. W miarę możliwości nie używaj karty Intel. Specyfikacja laptopa byłaby pomocna.

14
Niczego to nie zmienia. Dziękujemy za szczerość, ale na odbudowe zaufania i jakiekolwiek materiały będziesz musiał dłuugo poczekać.

15
@Sawi Nie musi mieć portfolio. Ja po 2 latach programowania mam niewiele do pokazania.

@panmrherobrine Proponowałbym zacząć od prostych modeli, bo znowu na tym.. Forum pojawia się jakieś niezaufanie. Tabor/kabiny są trudne. Trenuj na czymś prostym.

16
Trasy / Odp: Drawinowo
« dnia: 17 Października 2018, 14:19:55 »
Ciężko mi powiedzieć, nie jest to oficjalna modyfikacja, a Autor nie jest częścią naszego projektu, więc tego typu zapytania kierowałbym raczej do niego.

17
Symulator / Odp: Kilka pytań odnośnie pisania scenerii w notatniku.
« dnia: 01 Sierpnia 2018, 19:24:22 »
Rainsted-Żart? Nie ma dobrego edytora scenerii, każdy jest trudny do obsługi.
@Kolej w Polsce powiedział tylko, że Rainsted jest lepszy od notatnika. I fakt jest taki, że jest to (niestety) najlepsze narzędzie do kładzenia torów jakie posiadamy. Trudny? To już inna kwestia jest...

18
Ugh, nie pisać w notatniku?
Prosty/łuk można rozpoznać po punktach kontrolnych (zerowe).  Nie zawsze to działa (np. na załomach).
By wstawić pociąg musisz podać nazwe docelowego toru, no i nazwać jakiś tor odpowiednio.
EDIT: nie zauważyłem trzeciego pytania.. Karta i kalkulator. Ew. możesz pod którymś F'em zobaczyć pozycje na mapie. Notatnik nie nadaje się do dokładnego układania czegokolwiek. Chyba, że jak wspomniałem - kartka i kalkulator.

19
Pomoc w tworzeniu / Odp: Ortofotomapa w 3DS Max
« dnia: 31 Lipca 2018, 15:06:57 »
Będzie niedokładnie. Lepiej już wziąć (z Rainsted'a) (lub samemu pobrać) kafelki z Geoportalu i na plane nakładać, gdzie każdemu plane można dać dokładne wymiary. "Na oko" to krzywo wyjdzie.
Do Blendera jest addon do pobierania zwymiarowanych map. Nie wiem czy jest coś takiego do 3dsa.

20
Na warsztacie / Odp: Graficzny Interfejs Użytkownika
« dnia: 22 Lipca 2018, 18:05:02 »
Debugmode to osobna kwestia w sumie. No właśnie. F2 jest luźnym zbiorem literek, które na pierwszy rzut oka wyglądają.. na luźny zbiór literek.
Cytuj
Tylko że z reguły jak tam coś wpada, to potem ciężko mu stamtąd wyjść.
Ee, no ja nie miałem z tym problemu, wywaliłem wszystko na razie :)
Cytuj
Zakładając, że każdy z nas będzie mógł sobie zrobić własny panel
"Każdy z nas", tj programiści, tak? To wtedy się zgadza, od tego będzie ta druga biblioteka (Imgui).

21
Na warsztacie / Graficzny Interfejs Użytkownika
« dnia: 22 Lipca 2018, 17:16:51 »
Od pewnego czasu trwają prace nad przepisaniem starego interfejsu. Uściślając, wychodzi na to, że w najbliższym czasie zostaną dołączone 2 nowe systemy UI, oparte na dwóch innych bibliotekach. Celem nie jest tylko przepisanie starego kodu — przepchniecie go w inne miejsce i zmiana nazw, a przemyślenie całego UI na nowo.

Będę tutaj aktualizował obecny stan prac, jak i w przyszłości umieszczę testowy plik wykonywalny.
Podkreśleniami będę zanzaczał zmiany od ostatniej aktualizacji.
Zrobione: tooltip, okienko wyjścia z symulatora, panel z pauzą, panel reprezentujący stan SHP/CA. Stary ekran wczytywania.
Do przemyślenia: sposób przedstawienia informacji zawartych pod klawiszami F1-F12. W moim mniemaniu jest tam spory nieporządek.
Do zrobienia: panel z translacją tekstu z radia.
Czego oczekuje? Waszych pomysłów, szkiców. Tego, jak mogłoby wyglądać nowe UI. Jakie informacje powinny być zawarte. Jak powinna wyglądać interakcja z użytkownikiem (UX)? UI włączane 'alt''em? Innym przyciskiem? Cały czas widoczne? Pojawiające się po przybliżeniu kursora do krawędzi ekranu?
Do tego nie ograniczajcie się „do tego, co było", oczekuję też propozycji dotyczących nowych „okienek", jak i np. wyglądu przyszłego edytora, startera itp. Można by rzec — idealny wątek dla oczekiwaczy, istny koncert życzeń ;)

Pomysły/TODO/do przedyskutowania
1. Pojawił się kiedyś pomysł, by podczas wczytywania dodać jakieś tipy, ciekawostki itp. Ze strony kodu nie ma problemu. Z tym że musiałby to ktoś napisać. I nie może być z nie otwartych źródeł. Najlepiej samemu zredagować, ew. otwarte źródła jak Wikipedia.
2. Mapka danej scenerii przy wczytywaniu. Dokumenty dotyczące scenerii przy wczytywaniu. Screeny tematyczne. Może mapka generowana dynamicznie ze scenerii? Albo wczytywanie svg?
3. Poprawić czytelność tooltipów.
4. (do przemyślenia, bo troche roboty) Dodać render formatu PDF.
5. Po użyciu jakiegokolwiek przyrządu(tak to się nazywa..?), mógłby być widoczny napis, typu: "nastawnik +", "włączono lewy reflektor" itp.
5. Tryb minimalnego GUI. Prędkość, czuwak.
6. Zmienne i zapisywalne pozycje/rozmiary okienek. Potencjalnie zależne od lokomotywy,

Projekty
1, 2 - @TMJ
3 - @Kermit : jak klikniemy, to można powiększyć dany dokument.

Screeny z obecnego etapu:
screen1 - ekran wczytywania. Naprawiono obie regresje.
screen2 - UI symulacji. Na razie bardzo roboczo. Log włączamy/wyłączamy F12, okienko z wyjściem F10 (tj po staremu). Okienko z SHP/CA nie będzie tak nachalne, będzie opcja do włączenia/wyłączenia go.

22
Bocznica / Odp: Odp: Shaderowe exe do testów
« dnia: 20 Lipca 2018, 18:09:34 »
Grafikę. Szeroko rozumianą.

23
Bieżące Symulatorowe / Odp: Przeprowadzanie ankiet
« dnia: 20 Lipca 2018, 17:26:53 »
@EU40
1. Nic nie torpeduję, przedstawiłem swój punkt widzenia, jestem otwarty na dyskusje.. Nawet przedstawiłem jedno z możliwych rozwiązań tego problemu (patrz ostatni akapit)...
2. Opcji poza exe może być sporo, odniosłem się jednak do bezpośredniej implementacji.
3. Nie jestem fizykiem i nie rozumiem większości rozmów o fizyce. Z tego powodu osoby rozmawiające na ten temat mają tego zaprzestać?.. Nie rozumiem w takim razie zdania "nie pisz rzeczy których w większości nikt tu nie rozumie".

24
Bieżące Symulatorowe / Odp: Przeprowadzanie ankiet
« dnia: 20 Lipca 2018, 17:18:36 »
Pisałem o tym na „czacie", ale jeśli już taka ankieta powstała...

Wg. mnie bez sensu jest ustalanie takich rzeczy, przed implementacją ich w kodzie.. Programiści zajmują się innymi rzeczami, z tego, co wiem. Ustalisz opcje A) albo B) . Co następnie? Przystąpisz do implementacji? Mamy jako programiści to zrobić „na już", bo ktoś ma taki pomysł? Pomysłów na modernizacje pliku wykonalnego mogę mieć pełno, ważniejsze - „Kto to zrobi?".

Zmiana z opcji B) nie jest „jedno-linijkowa" i nawet jeśli uda się to wprowadzić „małym kosztem", to takich propozycji jak Twoja, może się pojawić więcej. Mogą nawet być sprzeczne ze sobą. Co wtedy?

Jedynym rozwiązaniem, które widzę, jest w pełni konfigurowalne ustawienie inputów, dla każdej opcji. Co chcemy (i co oferuje nam biblioteka GLFW) podpinamy, pod co chcemy. Tylko taka zmiana jest już sporym projektem programistycznym i nie wiem, czy/kiedy ktoś się tego podejmie.

25
Bocznica / Odp: dzialajmy bo nas konkurencja goni
« dnia: 08 Lipca 2018, 21:54:35 »
Jak to powiedzieć.. Samo się nic nie zrobi ;)

26
Bieżące Symulatorowe / Odp: Wersja natywna symulatora pod Linux
« dnia: 06 Lipca 2018, 13:52:09 »
Główne menu Forum, po prawej, przed "Wyloguj się". Albo: https://milek7.pl:8065/eu07/channels/town-square

27
Symulator / Odp: Przyśpieszenia pracy symulatora
« dnia: 05 Lipca 2018, 14:21:26 »
Podaj pełną specyfikacje sprzętu. Drukarki możesz pominąć ;)

28
Inne niekolejowe / Odp: Program nie reaguje na pròbe odpalenia.
« dnia: 04 Lipca 2018, 16:01:58 »
Nie chcę, by to źle zabrzmiało, ale support'u powinieneś szukać na stronie Train Driver 2. Tzn. jeśli ktoś zna odpowiedź, to dla mnie nie ma problemu, tylko ciężko oczekiwać, że udzielimy lepszego wsparcia, niż sami autorzy :)
Włączałeś tę aplikację przez dedykowany terminal systemowy (cmd) ? Często aplikacje komunikują problemy do standardowego output'u i w ten sposób można dojść, o co chodzi. Tak samo po log'ach, ale nie wiem, czy TD2 posiada takie i jak wyciągnąć coś przydatnego.
Powodzenia.

29
Bocznica / Odp: Test dodatków
« dnia: 04 Lipca 2018, 13:52:26 »
TL;TR
Twoje obowiązki -> $15

30
Bocznica / Odp: Test dodatków
« dnia: 04 Lipca 2018, 13:50:00 »
Czytać Regulamin.

Strony: [1] 2 3 ... 6