Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - youBy

Strony: [1] 2 3 ... 139
1
Sprawdź na wszystkich pozycjach, czy napięcia/wartości idą liniowo. Ja osobiście unikam skrajnych pozycji potencjometru. Możliwe, że będziesz musiał zrobić korektę wartości wyjściowej, żeby podciągnąć jazdę na 0.

2
Na warsztacie / Odp:  Quark: zapętlenie
« dnia: 21 Stycznia 2024, 22:47:23 »
Jeśli chcesz do tematu podchodzić w ten sposób, to musisz odpowiedzieć sobie na jedno bardzo ważne pytanie - czy celem jest takt (1), czy sensowna oferta połączeń (2)? Jeśli (1), to trzeba wtedy iść na kompromisy rozkładowe np. w zakresie czasu przejazdu, krzyżowań, godziny dojazdów do ważnych punktów. Jeśli (2), to po ułożeniu rozkładu cyklicznego pojedyncze połączenia/pary/obiegi mogą być przesuwane, żeby coś zoptymalizować (np. przesuwamy jakiś pociąg 10 minut wcześniej, żeby dowiózł dzieci do szkoły na dworzec 7:45 zamiast 7:55).
Ścisły takt w zasadzie realizowany jest tam, gdzie połączeń i możliwości przewoźnika jest dostatecznie dużo. W wielu przypadkach takt jest tylko punktem wyjścia do optymalizacji oferty - dobór liczby obiegów taboru, służb maszynistów/kierowników pociągu/konduktorów, obsługi technicznej, ilości pracy eksploatacyjnej. Część niedoskonałości równego taktu można rozwiązać pojedynczymi pociągami szczytowymi lub różnym taktem w szczycie i między szczytami. Natomiast przy znacznym zagęszczeniu połączeń (np. 15 minut) problem dojazdu na określoną godzinę przestaje mieć znaczenie jak w przypadku pociągów co godzinę albo dwie.

3
Na warsztacie / Odp: Quark: zapętlenie
« dnia: 19 Stycznia 2024, 23:04:17 »
Niestety, problemy zostały te same, czyli dalej nie wiem, ile czasu powinno być przeznaczone na zmianę kierunku jazdy na stacji końcowej i czy rozkłady mają sens.
Szynobus 8 minut, ezt 12 minut. Przy czym stosownie do czasu jazdy należałoby co któryś raz przejście składu wydłużyć lub wymienić maszynistę. Minimalny czas na zmianę czoła na stacji pośredniej odpowiednio 4 (jednoczłon) i 8 minut (pięcioczłon).

4
Pomoc w tworzeniu / Odp:  Pytania o oddzieleniu dwóch odcinków sieci
« dnia: 14 Stycznia 2024, 21:42:21 »
Pytałem kiedyś fachowców od podstacji i wychodzi na to, że wszystkie podstacje pracują w stanie zasadniczym równolegle, zwierając swoją szyną plusową wszystkie wyjścia. Natomiast opór sieci trakcyjnej sprawia, że efektywnie zasilanie jest ograniczone mniej więcej do drugiego sąsiada. Oczywiście nie dotyczy to sytuacji awaryjnych, gdy jedna z podstacji czy kabin sekcyjnych jest wyłączona lub na danym przęśle prowadzone są prace.

5
Jedyna opcja to zmiana pojemności pojazdu lub szybkości wymiany pasażerów (LoadSpeed/UnloadSpeed) w pliku fiz. Obecnie liczba pasażerów wsiadających lub wysiadających na przystankach jest losowana przez symulator i nie jest możliwa do zmiany.

6
Symulator / Odp: Działanie magnetycznego hamulca szynowego
« dnia: 13 Listopada 2023, 13:34:09 »
Siła hamulca magnetycznego dodaje się do oporów ruchu, a nie siły hamowania, ponieważ nie korzysta z przyczepności kół.

7
Bocznica / Odp:  Wrzosy ET22 Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy.
« dnia: 16 Października 2023, 20:47:07 »



Tak, tak. Zbieżność nazwisk nieprzypadkowa. :)

8
Tabor / Odp:  31we/45we perpetuum mobile...
« dnia: 10 Października 2023, 21:09:55 »
Pojazdy 31WE/45WE mają pewną rzecz zrobioną w sposób zgoła odmienny od EU07 i EN57. Ich odbieraki prądu znajdują się w członach tocznych, które nie są wyposażone w jakiekolwiek urządzenia wysokiego napięcia, a prąd jest przenoszony sprzęgiem WN między członami. Obsługa tego w symulatorze na chwilę obecną może być nieco kulawa.

9
Tabor kolejowy / Odp:  Impuls 31WE
« dnia: 29 Września 2023, 21:14:37 »
Temat został w sumie już dawno rozgryziony i sprawa wygląda tak:
1) 31WE z ZGZ (ED78 od 1 do 16) mają "małe" silniki z przekładnią Gmeindera (tak jak 36WEa),
2) pozostałe 31WE (w tym nowsze ED78 od 17 w górę) mają już "duże" silniki z przekładnią Dosto Var 200.
Pojazdy z grupy 1) mają inne nastawy falowników niż pojazdy z grupy 2) i są przez to słabsze - zdecydowanie pod względem mocy, nieznacznie pod względem siły. Mimo to ich parametry pozwalają bez większych problemów osiągać prędkość 160 km/h w terenie nizinnym.

Parametry pod pojazdy z ZGZ miałem już gdzieś przygotowane na podstawie nagrań rozruchu z takiego pojazdu - czekają na lepsze czasy, aż ktoś się ulituje i przygotuje starą lub przejściową mordkę.

10
Bieżące Symulatorowe / Odp: Siła hamowania EN57
« dnia: 26 Lipca 2023, 20:24:28 »
Temat jest o tyle trudny, że w zasadzie piśmiennictwo skupia się na hamowaniu pełnym/nagłym od prędkości maksymalnej i drodze hamowania w takich warunkach. Hamowania służbowe i z niepełnej prędkości nie są brane pod uwagę - a przynajmniej ja się z czymś takim nie spotkałem.
W MaSzynie możemy podkręcić sprawność przekładni i włączyć siłę oporu Sabów do tejże sprawności, co poprawi hamowanie przy mniejszych ciśnieniach w cylindrze.

11
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 04 Maja 2023, 09:24:46 »
Tu chodzi o co innego - bot obecnie w pierwszej klatce przejmuje wszystkie pociągi, w tym wybrany przez gracza.

12
A jak się punkty zaczepienia ustawi tak jak trzeba z jakąś sensowną minimalna wysokością, to się nie narysuje dobrze?

13
Bocznica / Odp: Ban na czat.
« dnia: 03 Kwietnia 2023, 09:14:23 »
Ale że zostały złamane procedury czy to taki wniosek na przyszłość? Bo z treści postu nie wynika.

14
Bieżące kolejowe / Odp:  Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« dnia: 28 Lutego 2023, 18:22:02 »
Tak, po podłączeniu równoległym będzie taki efekt, że wiodący będzie raz jeden, a raz drugi silnik. Oczywiście przy większych prędkościach i tak moment każdego z silników będzie mniejszy niż przy samym ruszaniu. Rezystancja całkowita gałęzi silnika nr 1 jest mniejsza, bo rezystor jest równolegle z uzwojeniami stojana.

15
Bieżące kolejowe / Odp:  Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« dnia: 28 Lutego 2023, 12:08:14 »
Nie - przez oba silniki będzie płynąć ten sam prąd, toteż silnik nr 1 będzie zawsze generować niższy moment obrotowy od silnika nr 2. Z kolei silnik nr 2 będzie również czerpać korzyść ze zbocznikowania silnika nr 1 i będzie się na nim odkładać więcej napięcia niż w silniku nr 1 (większe pole przy tych samych obrotach daje wyższą SEM). W sumie zbliżona sytuacja jest przy poślizgu zestawów kołowych w połączeniu szeregowym - wszystkie silniki mają to samo pole, ale ślizgający się ma wyższe obroty, przez co ma wyższą SEM i odkłada się na nim większa część napięcia zasilania niż na pozostałych.

16
Bieżące kolejowe / Odp:  Bocznikowanie na pozycjach oporowych
« dnia: 16 Lutego 2023, 22:15:36 »
Prąd w silniku trakcyjnym zależy od dwóch rzeczy: rezystancji w obwodzie i generowanej SEM (przeciwnapięcia) w wirniku. Rzeczona SEM jest iloczynem pola magnetycznego stojana (prądu stojana nałożonego na charakterystykę magnesowania) i prędkości obrotowej wirnika. Podczas pracy silnika elektrycznego (ustalonej, bez zmian prędkości obrotowej, obciążenia i napięcia) napięcie na silniku rozkłada się na: (1) spadek napięcia na oporze w obwodzie silników i (2) SEM w wirnikach.

W przypadku jazdy na pozycji bezoporowej i bocznikowania sprawa wygląda tak, że część (1) napięcia to jest kilka procent (np. dla silnika EU07 i prądu 600A mówimy o 90 V przy napięciu pracy 1500 V). W związku z tym praktycznie wszystko zależy od sposobu generowania SEM. Po użyciu bocznikowania następuje spadek prądu płynącego przez stojan (poziom zależny od stopnia bocznikowania), co powoduje spadek pola magnetycznego generowanego przez silnik przy tych samych obrotach silnika. Spadek pola magnetycznego powoduje zmniejszenie generowanej SEM, a w związku z tym jednocześnie wzrost prądu płynącego przez silnik. Prąd ten rośnie tak bardzo, aż pole magnetyczne wróci do poziomu, w którym SEM będzie w równowadze z napięciem zasilającym. Skutkiem tego prąd stojana wróci (mniej więcej) do poziomu sprzed bocznikowania, natomiast większy prąd będzie płynąć przez wirnik. Powoduje to oczywiście wzrost mocy i momentu obrotowego silnika trakcyjnego.

W przypadku postoju sprawa ma się zgoła odmiennie. Tutaj SEM jest zerowa, a całe napięcie odkłada się na rezystancji w obwodzie - głównie opornikach rozruchowych. Powoduje to, że przekierowanie części prądu ze stojana do bocznika nie wpływa na całościowy prąd silnika/wirnika, a jedynie osłabia jego pole magnetyczne i moment obrotowy.

Przejście między tymi dwoma efektami zależy od stosunku części napięcia oporowej (1) i SEM (2), czyli od rezystancji oporów rozruchowych i prędkości jazdy.

17
Potrzebuję listę stacji i przystanków, żeby nagrać zapowiedzi.

18
Pomoc doraźna / Odp: EN57 odbicie hamulca Num3
« dnia: 19 Stycznia 2023, 18:34:44 »
Nie ma takiej możliwości.

19
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 18 Stycznia 2023, 20:42:30 »
No przecież to Pesa. Wg producenta ta lokomotywa ma 2800 kW na prądzie i 2000 na dieslu...
Jeśli to jedyna przesłanka, to równie dobrze mogli też zastosować silniki trakcyjne o mniejszej mocy, bo będą pracować bardziej sprawnie w obu trybach, bo będą lżejsze, bo to ma być bardziej spalinówka z pantografem, bo 2800 to tylko moc znamionowa, a chwilowa będzie w okolicach np. 4MW.
Nie mam pojęcia, jakie są dokładnie założenia i grupa docelowa odbiorców. Do niektórych zastosowań moc na poziomie 2500-3000 kW jest wystarczająca.
Oczywiście można też zrobić tak jak piszesz, żeby mieć dwa oddzielne i niezależne obwody wysokiego napięcia odizolowane od siebie. Tylko zasilanie dwóch osi z czterech totalnie wyeliminuje ten pojazd z ruchu towarowego z uwagi na niską siłę pociągową przy rozruchu mimo całkowicie sensownej mocy.

20
Inne niekolejowe / Odp:  SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 16 Stycznia 2023, 21:45:34 »
A czy ktoś wypowiadający się w temacie fizyka zła/gorsza/cokolwiek jest w stanie się bardziej dookreślić, co konkretnie jest nie tak?

21
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 14 Listopada 2022, 20:07:30 »
Dziwne jest to, że AI nie przełączyło zaworu maszynisty w pozycję jazdy.

22
Symulator / Odp: Pomoc z Ekranem zewnętrznym EN57AL
« dnia: 04 Listopada 2022, 22:52:26 »
Tutaj trzeba doprecyzować parę rzeczy - co dokładnie ma być osiągnięte i jakim nakładem sił/środków.
Na przykład opóźnienia 10 ms nikt nie zagwarantuje, bo przy 60 FPS klatka renderuje się 17 ms, więc potrzebne są monitory oferujące min. 100 Hz. Inna rzecz, że ekrany diagnostyczne odświeżają się z częstotliwością 2 Hz (czyli 500 ms). Wątpliwości są jeszcze w zakresie interakcji - najpierw wspominałeś o komputerze, co sugeruje jeszcze przesyłanie czegoś do symulatora. Wszystkie "moje" ALki mają ekrany niemacane, z przyciskami, więc to by było o tyle łatwiej.

Ja osobiście używam rozwiązania z zapisem wygenerowanego przez python obrazka do pliku na ramdisk i asynchronicznym odczytem tego przez autorski program, który wczytuje to bez ramek i wyświetla. Plusem tego rozwiązania jest możliwość wygaszania ekranów bądź wczytywania innego obrazka na czas ładowania.

Przy okazji - byłem w niedzielę na targach u Was, to była dobra okazja żeby ten temat przegadać.

23
Dokładnie - niepodłączone (wolne) wejścia analogowe będą wskazywać jakąś wartość, bo tak działają te układy. Można je zewrzeć z masą, jeśli komuś to przeszkadza. Między podłączonymi kanałami nie ma problemów.
Co do drgania - ja u siebie stosuje pewien algorytm, który zmienia wartość zadaną dopiero po przekroczeniu minimalnego progu zmiany. Przekłada się to na dokładność ok. 2% mocy zadanej w zakresie płynnym. Pozycje skrajne są oczywiście wyłączone spod tego filtrowania, ale one mają dosyć wyraźnie określone wartości.

24
Pomoc doraźna / Odp:  Symulator się wykrzacza po podmianie zapowiedzi SIP
« dnia: 22 Października 2022, 15:52:32 »
Możesz zaczytać większą liczbę plików na raz do Audacity i użyć opcji Eksportuj > Eksportuj wiele plików.

25
Pomoc doraźna / Odp:  Symulator się wykrzacza po podmianie zapowiedzi SIP
« dnia: 22 Października 2022, 15:14:19 »
Symulator nie obsługuje formatu mp3. Zamiast zmieniać rozszerzenie, pliki należy przekonwertować, np. przy pomocy darmowego Audacity.

26
Ja to mam sprawdzone i zastosowane w dwóch różnych klonach - i w MEGA, i teraz w Uno. Transmisja bez zarzutu, symulator reaguje na nastawnik prawidłowo.

27
Ja u siebie w Arduino mam na końcu asekuracyjne "delay(100)", bo wcześniej też się różne dziwne rzeczy działy.

28
Bocznica / Odp:  tęśt półśkićh żńąków
« dnia: 02 Października 2022, 18:46:52 »
Przepraszam, można coś przetestować?

29
W protokole jest miejsce, żeby w odpowiednim bajcie wepchnąć "procentową" wartość wychylenia w zakresie 0..255, gdzie 0 to 0 a 255 oznacza ostatnią pozycję. Szczegółów nie znam, korzystam z biblioteki, którą przygotował marcinn. Mój kod w arduino:
  comm->getState()->setControllerValue(ControllerType::master_controller, outputValueJ);
  comm->getState()->setControllerValue(ControllerType::independent_brake, outputValueH);
 
  comm->getState()->setControllerValue(ControllerType::train_brake, map(analogRead(analogInPinHZ), 170, 520, 0, 255));

Strony: [1] 2 3 ... 139