Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Benek

Strony: [1] 2 3 4
1
Bieżące kolejowe / EU07 z klocków LEGO
« dnia: 07 Maja 2023, 20:15:25 »
Właśnie zauważyłem, że pojawiła się instrukcja do siódemki, którą można zbudować z klocków LEGO. To nie ja jestem autorem, ale ogólnie zachęcam miłośników najpopularniejszych klocków do zapoznania się z tą stroną. W zakładce Invenory możemy sprawdzić, że szacowany koszt wszystkich klocków do zbudowania lokomotywy nie przekracza 1000 zł.

2
Uruchamianie Symulatora / Brak renderowania niektórych elementów
« dnia: 13 Kwietnia 2022, 20:56:46 »
Maszynę uruchomiam przez Wine, więc jedynie można jej płynnie używać ze starym trybem renderowania wraz z minimalnymi ustawieniami. Zainstalowałem paczkę całościową 2203 i na tych ustawieniach brakuje screena podczas ładowania scenerii (jest zielone tło), a także dodatkowych okien jak pomocnik maszynisty. Problem ten zgłaszałem w tym poście. Wszystkie te problemy znikają w pełnym trybie renderowania, ale symulacja tnie. Z tego powodu wgrałem sobie do paczki 2203 exe z paczki 2104, by móc korzystać z okienek (cały czas mam na myśli stary tryb renderowania). W pewnym momencie chciałem sobie przetestować Impulsa i ku mojemu zdziwieniu nie załączają się ekrany na exe 2104. Sprawdziłem jak to wygląda na exe 2203 i tam wszystko działa, ale przez brak dodatkowych okien nie jest to satysfakcjonujące rozwiązanie. W załączniku zrzuty z ekranu, logi i błędy.

P. S. Czy ekran z podglądem przedziałów nie powinien być także włączony (obraz 2203.png)?

3
Forum / Podgląd wiadomości
« dnia: 26 Października 2016, 18:12:52 »
Czy u kogoś szwankuje podgląd pisanej wiadomości, tzn. wyświetla się napis Generowanie podglądu... i nic więcej się nie dzieje? W szczególności chodzi mi o użytkowników Linuxa.

4
Inne niekolejowe / Ceny biletów PKP IC
« dnia: 22 Czerwca 2016, 20:59:20 »
Czy to jest normalne, że bilety na pociąg PKP IC w 2. klasie kosztują tyle samo na następujących trasach:
  • Wrocław Główny - Częstochowa Stradom
  • Wrocław Główny - Kraków Główny
? Naprawdę chciałbym być trollem, ale pytam poważnie. Toż to 2 razy więcej kilometrów do Krakowa niż do Częstochowy.

5
Forum / Prośba o scalanie wiadomości
« dnia: 06 Listopada 2015, 10:57:46 »
Jeśli ktoś dodaje nowy wątek w Teście Dodatków i chce, by go scalono z innym wątkiem (po przesiadce forum na nowy serwer automatyczne scalanie przestało działać), to proszę o wysyłanie raportu do moderatora, wpisując w treści jedynie ID wątku do którego ma zostać doklejona raportowana wiadomość. ID znajduje się w URL do wątku, zaraz za łańcuchem
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,a pierwszym napotkanym znakiem kropki.

Przykłady:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,9597.0.html -> 9597
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,20656.msg285131.html#msg285131 -> 20656

6
Bocznica / Odp: Modyfikacja linii 61
« dnia: 07 Marca 2015, 21:53:40 »
Ten rozkład jest źle napisany. Nie stosuje się minusów ---, lecz ___.

7
Bieżące Symulatorowe / MaSzyna na głównej stronie onetu
« dnia: 28 Lutego 2015, 15:43:47 »
Choć wchodzę na stronę onetu bardzo rzadko, szczęśliwym trafem udało mi się natrafić na temat o pulpicie tworzonym do MaSzyny. I to na stronie głównej.
Cytuj
Ponad 170 lat temu otwarto pierwszą na terenie dzisiejszej Polski linię kolejową, łączącą Wrocław z Oławą. Od tego czasu aż do dziś, mknące po torach wielotonowe składy budziły fascynację wielu z nas. Miłośnicy pociągów kiedyś mogli co najwyżej kupić bilet i napawać się podróżą, a dziś, jeśli starczy im wytrwałości, mogą nawet zbudować działający kokpit lokomotywy we własnym domu. Tak jak Maciej Baur.
http://gry.onet.pl/artykuly/czlowiek-i-jego-maszyna-rozmawiamy-z-maciejem-baurem-tworca-pulpitu-do-symulatora/l4t79

8
Bocznica / Test bezpośredniego wklejania tekstu
« dnia: 04 Lipca 2014, 18:11:49 »
MaSzyna jest darmowym, polskim symulatorem pojazdów szynowych. Program umożliwia wcielenie się w rolę maszynisty i prowadzenie bardzo wielu lokomotyw/pociągów, np. pojazdów serii EU07, SM42, EP09 czy elektrycznego zespołu trakcyjnego EN57. Aplikacja ta jest stale rozwijana i ulepszana. Jej autorami są ludzie, dla których kolej to nie tylko środek transportu, lecz również hobby.

Charakterystyka pojazdów jest tym, co wyróżnia MaSzynę spośród podobnych produktów traktujących o kolei. Większość urządzeń obsługiwanych przez użytkownika zachowuje się zgodnie z powszechnymi prawami fizyki. Autorzy starają się również jak najdokładniej odtworzyć pojazdy, modele i scenerie. Wykonywanie dodatków przebiega według różnych wytycznych technicznych czy przepisów kolejowych

MaSzyna jest darmowym, polskim symulatorem pojazdów szynowych. Program umożliwia wcielenie się w rolę maszynisty i prowadzenie bardzo wielu lokomotyw/pociągów, np. pojazdów serii EU07, SM42, EP09 czy elektrycznego zespołu trakcyjnego EN57. Aplikacja ta jest stale rozwijana i ulepszana. Jej autorami są ludzie, dla których kolej to nie tylko środek transportu, lecz również hobby.

Charakterystyka pojazdów jest tym, co wyróżnia MaSzynę spośród podobnych produktów traktujących o kolei. Większość urządzeń obsługiwanych przez użytkownika zachowuje się zgodnie z powszechnymi prawami fizyki. Autorzy starają się również jak najdokładniej odtworzyć pojazdy, modele i scenerie. Wykonywanie dodatków przebiega według różnych wytycznych technicznych czy przepisów kolejowych

Test 9.

9
Baza infrastruktury / Rz-1:9-190-[lp]ssd
« dnia: 22 Maja 2013, 21:21:09 »
Prezentuję kolejną, trzecią i miejmy nadzieję ostatnią, wersję rozjazdów typu Rz-1:9-190-[lp]ssd. Obecna wersja różni się bardzo mocno od pozostałych, tak więc nie może być traktowana jako nakładka na stare paczki. Pierwsza wersja rozjazdów została opublikowana w maju 2013 r. We wrześniu tego samego roku pojawiła się druga wersja paczki, w której zaszły następujące zmiany:
  • Puszka napędu elektrycznego typu jea29 została poprawnie zorientowana, tj. jej dłuższa część wskazuje teraz kierownicę.
  • Folder o nazwie textures/tory/rz27-190 został nazwany textures/tory/rozjazdy, gdyż pozostałe rozjazdy powinny korzystać z tych samych tekstur.
Okazało się, że nie uwzględniłem tego, iż rozjazd może znajdować się na niepłaskim terenie. Ponieważ coraz więcej osób tworzy scenerie w Rainsted, gdzie uwzględnia się profil pionowy, to koniecznym było wydanie wersji trzeciej rozjazdów. Dodatkowo postanowiłem zmienić nieco drzewo folderów oraz nazwy plików, w szczególności nazwy rozjazdów. Podczas wstępnych testów tej wersji, grupa beta/devs zasugerowała kolejne zmiany. Tak więc po roku udało się dojść do sensownej struktury, jaką powinien się cechować rozjazd w MaSzynie, z uwzględnieniem tego, na co stać exe. W wersji trzeciej zaszły następujące zmiany:
  • Odseparowałem napędy od podsypek. W tej chwili są to dwa niezależne modele dla każdego rozjazdu. Zmiana ta jest zgodna z pierwotną koncepcją Ra.
  • Stworzyłem pliki INC napędów.
  • Wprowadziłem parametry rotacji w poziomych osiach dla napędów i modeli podsypek. Dzięki separacji napędów i podsypek stało się możliwe obracanie rozjazdu jako całości bez rozjeżdżania się poszczególnych elementów.
  • Stworzyłem nową strukturę katalogów. Nowa struktura katalogów jednoznacznie wskazuje typ rozjazdu, jest też dobrze zdefiniowaną bazą dla kolejnych rozjazdów (katalog z INC-ami napędów).
  • Zmieniłem nazewnictwo wszystkich plików tekstowych. Dla dewelopera najważniejsza zmiana to nazwa poszczególnych rozjazdów na bardziej intuicyjne z podziałem na rozjazdy lewe i prawe: rzl-1, rzl-2, ..., rzp-1, rzp-2, .... Wszystkie rozjazdy wypisane są w pliku scenery/tory/rz_1-9_190_ssd_ii/rz_1-9_190_ssd_ii.info.
  • Dzięki temu, że Ra przerobił exe, stało się możliwe wprowadzanie poprawniejszej animacji iglic. Wymagało to przeróbek we wszystkich modelach napędów (przy okazji poprawiłem niedociągnięcia) oraz napisania od zera zdarzeń obsługujących poszczególne elementy napędów.
  • Dzięki użytkownikowi darek71wrc, który nagrał filmy z przestawiania zwrotnic, umieściłem w paczce nowe dźwięki napędów: ręcznego i elektrycznego.
  • Poprawiłem animację napędu ręcznego, tak by wajcha przestawiła rozjazd dopiero wtedy, gdy zetknie się z mechanizmem oporowym.
  • Ze wszystkich elementów, tj. modele podsypek, napędy, usunąłem wygładzanie oraz ustawiłem odpowiednie parametry (ambient, diffuse, specular) na wartości 255.0 255.0 255.0.
  • Przygotowałem scenerię demonstracyjną, w której są umieszczone wszystkie rozjazdy.
  • Stworzyłem nowe tekstury na podstawie zdjęć podrozjazdnicy, które otrzymałem od darek71wrc.
  • Poprawiłem boczne mapowanie podrozjazdnic, które są w większości odkryte.
  • Przyciemniłem teksturę kierownicy, po to by się mocniej wyróżniała na tle podrozjazdnic.
  • Mleczne szkła latarni załączają się automatycznie po zapadnięciu zmroku.

Modele z paczki działają poprawnie na exe o numerze 436 lub większym.
>> Pobierz paczkę z rozjazdem <<

Cytat: info.txt
---== UWAGA! Niezbedne informacje techniczne znajduja sie w pliku scenery/tory/rz_1-9_190_ssd_ii/rz_1-9_190_ssd_ii.info ==---

Przedstawiam modele rozjazdow zwyczajnych (lewy i prawy) o skosie krzyzownicy 1:9, z promieniem 190 metrow, o iglicach  szynowo-sprezystych na podrozjazdnicach drewnianych. Rozjazdy posiadaja napedy elektryczne i reczne (wajcha). Latarnie zwrotnicowe sa podswietlane i zapalaja sie automatycznie po zapadnieciu zmroku. Nadaja sie na linie drugorzedne. Rozjazdy maja specyficzny profil poprzeczny, powstal on na podstawie schematow z lat 80. Posiadaja tylko podrozjazdnice drewniane. Wymienne sa natomiast tekstury podsypek, ktorych na chwile obecna jest 5. Do paczki zalaczam takze plik scenery/rozjazdy[usunac].scn, ktory mozemy uruchomic jako scenerie. W scenerii tej umieściłem wszystkie możliwe kombinacje rozjazdow z napedami.

06.2014 r.
Benek

---== UWAGA! Niezbedne informacje techniczne znajduja sie w pliku scenery/tory/rz_1-9_190_ssd_ii/rz_1-9_190_ssd_ii.info ==---

10
Bocznica / Odp: Programista, pomysł na nowy brand... WAŻNE
« dnia: 01 Czerwca 2014, 15:16:15 »
W postaci pliku do wydrukowania w drukarce 3D? Czy masz na myśli zdjęcia, szkice?

11
Jest ktoś zainteresowany zrobieniem tekstur kabiny do EN57-19xx.
Zdradź nam, kto to jest :)

12
Pomoc w tworzeniu / Wstawienie drogi na niepoziomym szlaku
« dnia: 06 Maja 2014, 21:37:41 »
Czy można w jakiś sposób wstawić drogę na torze pochylonym tak, by powierzchnia drogi pokrywała się z powierzchnią główki szyny? Wstawiłem drogę na wysokości toru, ale ze względu na pochylenie szlaku, droga wystaje ponad szyny. W 3ds Maxie można spróbować obrać tę drogę i wprowadzać dla niej przechyłkę, ale będzie to metoda prób i błędów, która pochłonie sporo czasu. Może da się w Rainsted dociągnąć drogę do toru/nasypu na którym jest tor.

13
Rainsted / Podłożenie map pod pliki SCN
« dnia: 24 Kwietnia 2014, 08:32:20 »
Załóżmy, że tory oraz słupki hektometrowe są w jednym pliku SCN. Chcemy pod te obiekty podłożyć mapy z Geoportalu, by dowiedzieć się gdzie leżą przejazdy kolejowe (w którym kilometrze). W przypadki pliku RSF można to zrobić dość łatwo, natomiast nie mogę się doszukać jak zaimportować SCN do RSF, bo być może właśnie w ten sposób można rozwiązać ten problem.

14
Wydział zamówień / Dźwięki napędów zwrotnicowych
« dnia: 13 Stycznia 2014, 10:45:31 »
Ponieważ rozjazd Rz-1:9-190-*ssd wymaga kolejnych poprawek, składam zamówienie na następujące dźwięki:
Nadal aktualne.

15
Chciałbym zapytać osoby, które robią tekstury, dlaczego skupiacie się przeważnie na pojazdach, a już w szczególności na teksturach lokomotyw? Na początek chciałem poinformować, że zdaję sobie sprawę, iż każdy robi to co chce i tak pozostanie. Gdy nowe osoby chcą coś stworzyć do symulatora, to wybierają przeważnie tekstury. Domyślam się, że chodzi o to, iż nie jest to bardzo trudne zadanie, na pewno łatwiejsze niż modelowanie czy pisanie scenariuszy. Co ciekawsze, większość osób pracuje nad teksturami siódemek, co już w ogóle mnie dziwi, bo mamy ich wystarczająco dużo (i nie, symulator nie ma w nazwie Maszyna eu07). Z pomocą dobrego teksturowca można stworzyć naprawdę wiele. Można przygotować nowe tekstury terenu, tekstury skał, płotów, tafli wód, nowe nieba, perony, a nawet stworzyć od zera tekstury torowiska, co mnie się udało. Kiedyś Ra napisał, że można w MaSzynie zrobić teksturowanie przejściowe, które daje świetne efekty. W tym celu trzeba by przygotować m.in. paczkę z teksturami. Ja na jednej scenerii teksturowałem inaczej, używając przygotowanych tekstur przejściowych i kilku osobom efekt końcowy w MaSzynie się bardzo podobał. Pomijam kwestię, że takie mapowanie zmniejsza liczbę potrzebnych roślin do posadzenia. Wykonanie takich tekstur będzie prostsze niż dopasowywanie zdjęcia do gotowego modelu eu07. Czy teksturowcom zależy na rozwoju symulatora jako całości, czy zależy Wam tylko by zrobić teksturę lokomotywy, której i tak z kabiny nie widać przez większość część jazdy?

16
Symulator / Dźwięki w kabinie siódemek
« dnia: 07 Września 2013, 16:08:16 »
Od zawsze mnie zastanawia czy w kabinie siódemek słychać takie dźwięki, jakie słychać z pozycji pasażera. Chodzi mi o charakterystyczny stukot kół oraz o to, że podczas hamowania słychać falę powietrza, http://youtu.be/5kVZv0obKNk?t=10m18s. Gdy jadę jako pasażer, to słychać te dźwięki bardzo wyraźnie. Co prawda w kabinie - w symulatorze - słychać syk powietrza po wdrożeniu hamowania, jednak nie jest to samo. Jak jest w rzeczywistości?

17
Wydział zamówień / l053-icc (poszukiwani do nagrań)
« dnia: 01 Sierpnia 2013, 18:53:21 »
Potrzebuję 4 osób, które użyczą głosu do nagrań:
  • Maszynista
  • Kierownik pociągu podający odjazd
  • Dwóch dyżurnych
Chętni mogą się zgłaszać w tym temacie.

18
Forum / Nieprzeczytane wiadomości - problem
« dnia: 10 Lipca 2013, 22:54:38 »
Nie widzę niektórych tematów po kliknięciu Pokaż wiadomości od ostatniej wizyty pomimo tego, że ich nie czytałem. Np. nie widziałem w Teście Dodatków, że ktoś udzielił odpowiedzi w moim temacie.

19
Baza infrastruktury / Tekstury podsypek
« dnia: 27 Czerwca 2013, 20:27:08 »
Oddaję w Wasze ręce kolejną paczkę związaną z elementami torowymi. Tym razem są to tekstury podsypek, które pasują do rozjazdów zwyczajnych, wydanych jakiś czas temu przeze mnie. Szczegółowe informacje znajdują się w pliku info.txt i warto się z nimi zapoznać.

>> Pobierz tekstury podsypek <<

Cytuj

 Przedstawiam 10 tekstur podsypek dla toru o prześwicie 1435 mm. Tekstury podsypek są bezpośrednim nawiązaniem do modeli rozjazdów
 zwyczajnych, które stworzyłem. Więcej na temat rozjazdów w tym temacie: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,23914.0.html
 Podsypki powstały jako produkt dodatkowy do scenerii MOP, toteż nadają się one na linie II rzędu. Tekstury przeznaczone są
 na podsypkę o parametrach przekroju: 0.35 0.7825 0.525. Wykonałem 2 rodzaje podsypek ze względu na przeznaczenie toru, na który mają być nałożone.
 
 Podsypki tpd-455-1 - tpd-455-5 nadają się na tory główne. Podkłady, w rzucie z góry, mają wymiary 240 x 2500 mm, są układane co 650 mm.
 Parametr mapowania tymi podsypkami wynosi 4.55. Przykładowy wpis dla takiego toru znajduje się poniżej:

 node 1000 0 AAA_a1 track normal 72.846 1.435 0.25 25 20 0 flat vis
 rail_screw_used1 4.55 tory/1435/tpd-455-1 0.35 0.7825 0.525
  -3528.65 10.2 -138.601  0  //point 1
 0.0 0.0 0.0  //control vector 1
 0.0 0.0 0.0  //control vector 2
 -3455.81 10.2 -139.547  0  //point 2
 0
 endtrack

 Podsypki tpd-469-1 - tpd-469-5 nadają się na tory boczne. Podkłady, w rzucie z góry, mają wymiary 220 x 2500 mm, są układane co 670 mm.
 Parametr mapowania tymi podsypkami wynosi 4.69. Przykładowy wpis dla takiego toru znajduje się poniżej:

 node 1000 0 AAA_a2 track normal 79.887 1.435 0.25 25 20 0 flat vis
  rail_screw_used1 4.69 tory/1435/tpd-469-1 0.35 0.7825 0.525
 -5028.46 10.2 -1.477  0  //point 1
 0.0 0.0 0.0  //control vector 1
 0.0 0.0 0.0  //control vector 2
 -5108.35 10.2 -1.477  0  //point 2
 0
 endtrack

 Podsypki mają rozdzielczość 2048 x 2048 pikseli, co wynika z chęci utrzymania jakości takiej, jaką posiadają rozjazdy. Podsypki są renderami
 kilku płaszczyzn odpowiednio zmapowanych i wyskalowanych, ostatecznie zostały poddane obróbce w programie GIMP. W paczce znajduje się także
 plik scenery/tekstury.scn, który można uruchomic jako scenerię. W scenerii tej umieściłem 5 torów z pierwszymi 5. teksturami podsypek (dla torów głównych).
 W przyszłości planowane sa dalsze prace nad elementami torowymi.

 Składam podziękowania użytkownikom adsim i youBy za cenne wskazówki.

 06.2013 r.
 Benek

20
Rainsted / Łuki - dopasowanie promieni
« dnia: 10 Czerwca 2013, 13:19:19 »
Chciałbym się wspomóc programem Rainsted, by nie korzystać z flexów w 3dsie. Prosiłbym, by ktoś kto umie obsługiwać ten program, opisał mi jak można stworzyć coś takiego jak w załączniku. Czarne linie to odcinki proste. W momencie wjazdu na stację, linia dwutorowa o seperacji torów 4 m, zmienia rozstaw na 9 metrów. Zielone odcinki to łuki o jakimś tam promieniu, natomiast czerwony odcinek to tor prosty. Jak z pomocą Rainsted znaleźć promienie tych łuków tak, by wszystko do siebie pasowało? Pierwotnie posiadamy tylko to, co jest namalowane na czarno. Kolorowe odcinki mamy stworzyć sami.

21
Pomoc w tworzeniu / GIMP - narzędzie teksturowców
« dnia: 29 Maja 2013, 23:12:17 »
Poszperałem trochę w necie i nie znalazłem pomocy, a ponieważ technicznych tematów na tym forum jest niewiele, to założę wątek o... Gimpie. Oczywiście w kontekście przygotowania elementów do symulatora.

Na chwilę obecną pytanie jest następujące. Czy można stworzyć osobną warstwę, która będzie posiadała szereg obszarów typu zaznaczenie? Zdaję sobie sprawę, że można oderwać zaznaczenie. Jednak oderwać można tylko jedno zaznaczenie, a oderwany obszar usuwa kawałek tekstury, na której ów zaznaczenie zostało utworzone.

22
Forum / Lista administratorów i moderatorów
« dnia: 09 Kwietnia 2013, 11:16:00 »
Przydałaby się w tematach przyklejonych lista nicków administratorów oraz moderatorów, by można było się do nich zgłosić z problemem lub pomocą w interpretacji Regulaminu. Zwłaszcza, że moderatorzy ostatnio się często zmieniają.

23
Wydział zamówień / Zdjęcia na rozjazdy
« dnia: 22 Marca 2013, 19:15:01 »
Czy ktoś może zrobić zdjęcia na tekstury rozjazdów rz:1:9:190 z drewnianymi podkładami (jedne z najpopularniejszych)? Wiem, że takie zdjęcie trudno wykonać. Można to zrobić na raty, np. tak jak tutaj: http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=17369.0;attach=51433;image, jednak to jest jedyny fragment tego rozjazdu i nie można z niego złożyć sensownej tekstury. Jedyny warunek to jest taki, by nie było śniegu na rozjeździe.

24
"Jedziesz po Ruskiej drodze i... "

Czas trwania: 36 s.

Zdublowane, 3 wiadomości wcześniej jest to samo.
- bocznica
/ Żuk

25
Tabor kolejowy / Przyspieszenia pociągów
« dnia: 09 Lutego 2013, 01:30:35 »
Chcę wykonać pewną symulację, dlatego potrzebuję informacji od osób, które miały okazje często patrzeć na haslery w kabinach. Otóż chodzi mi konkretnie o uzyskiwane przyspieszenia pociągów. Aby to policzyć trzeba dużo niewiadomych (masa, współczynniki tarcia, pobór prądu, opory powietrze, itd.). Dla swoich potrzeb chciałbym znacznie uprościć zagadnienie. Może nie będę opisywał problemu, bo to i tak nie ma dla Was większego znaczenia teraz. Chodzi mi o takie przykłady jak film Mechatronika "Hamowanie kontrolne":

Nie musi to być film, uwierzę na słowo. Potrzebowałbym takich informacji:
  • Czy jest to pociąg pasażerski czy towarowy
  • Jeśli pociąg towarowy to czy próżny czy załadowany
  • Czy jest to hamowanie czy przyspieszanie
  • Szybkość początkowa, szybkość końcowa, czas pomiędzy zmianami tych szybkości
Są tu osoby które jeżdżą w kabinach różnych pociągów, dlatego liczę że ktoś taki pomiar wykona lub po prostu pamięta wartości.

26
Bocznica / Wydzielone z: Najlżejsza trasa
« dnia: 05 Lutego 2013, 13:18:27 »
A wiesz jaki jest Twój duuuuży minus? Taki, że nawet dokładnie nie wiesz co jest w najnowszej wersji MaSzyny... Narzekaj sobie dalej na rzeczy, które już są dawno zrobione, to pozwoli traktować Cię poważnie.

Argumentum ad personam proszę zostawić dla siebie.
Bocznica.
Rozi

27
Bocznica / Wydzielone z: Wymarzony scenariusz
« dnia: 08 Stycznia 2013, 14:39:03 »
... ewentualnie można by przedłużyć aż do Dębicy.
Dębicy jeszcze nie ma. Zauważ, że Mati_An zrobił kawał dobrej roboty poprawiając L053, tak by z grubsza była bardziej przepisowa niż jej pierwotna wersja (choćby zachowanie odpowiednich odległości między To a semaforem). Szkoda, że nie dostrzegacie takich rzeczy....

Lecimy na bocznicę.
Rozi

28
Screeny / Tor w wykopie
« dnia: 07 Stycznia 2013, 18:43:39 »
Pytanie do tych co często na szlaku, w szczególności do maszynistów. Czy to zbocze nie wydaje Wam się za strome? Czy spotykacie takie coś na szlaku?

29
Bocznica / Wydzielone z: Skrypty do 3ds max
« dnia: 07 Stycznia 2013, 01:39:49 »
Na bocznicę, problem wynikał z mojej winy.

Bocznica.
Rozi

30
Bieżące kolejowe / Opole - Lubliniec w sezonie 2012/2013
« dnia: 29 Listopada 2012, 19:52:23 »
Wyczytałem, że IC zawiesza ruch pociągów TLK na odcinku Opole - Lubliniec. Rozumiem, że chodzi o odcinek L61 i L144. Wiecie do kiedy mają trwać remonty i co te remonty przewidują? Doszły mnie też słuchy, że nie będzie połączeń Wrocław - Lubliniec przez Kluczbork, Namysłów. Wie ktoś coś na ten temat?

Strony: [1] 2 3 4