Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Marys01

Strony: [1]
1
Pomoc doraźna / Skład sam się zahamowuje - rozwiązany
« dnia: 13 Sierpnia 2020, 01:48:31 »
Witam,
Sceneria baltyk_skm2, lokomotywa TEM2-286. Po podczepieniu drugiej partii wagonów i wyruszeniu z Bałtyku Miasta hamulce zaciskają się automatycznie, tak jakby uciekało powietrze (opada wskaźnik powietrza w przewodzie głównym). Skład wyhamowuje, po chwili powietrze dobija i skład rusza. Po przejechaniu kilkuset metrów to samo. Przy pierwszej partii wagonów na manewrach brak tego efektu. Czy ja coś źle robię czy załączyć loga, ewentualnie screena z debuga? Przy przeglądzie składu zauważyłem, że przewody pneumatyczne nie są połączone ze sobą (przerwa na połączeniu dość spora) w drugiej części składu.

Edit: Daję rozwiązanie na początek posta. Jeśli komuś się też to zdarzy przy hamulcu pneumatycznym z zaworem Matrosova. Luzujemy pozycją "jazda" (num6). Przy luzowaniu napełnieniem uderzeniowym następuje przeładowanie. Przy pełnym hamowaniu luzowanie trwa bardzo długo więc przy krótkich składach warto hamować lokomotywą. Ten wątek znalazłem tu: https://eu07.pl/forum/index.php?topic=25863.0

2
Jako, że nie znalazłem takowego wątku, to zakładam.
Temat wyniknął ze znanego niektórym użytkownikom Maszyny problemu przycinania symulacji na shaderowym trybie renderowania. Tryb uproszczony (wydajniejszy) w moim odczuciu daje ładny efekt realizmu pogodowego ale cienie są kanciaste, a jazda nocą to okropne rozświetlanie kolejnych kawałków terenu skokowo co kilkadziesiąt metrów. Z wielką radością przyjąłem przeto rozwój renderowania, aczkolwiek ubolewając, że moja karta tego nie może uciągnąć. Aż tu pojawił się nowy starter, z poziomu którego można ustawić opcje grafiki nie ingerując w plik ini symulatora. Czyli taki fajny bajerek dla laików, gdyby... No właśnie, został opisany. Zatem opisuję ja.
Testy robiłem na sprzęcie z kartą NVIDIA GeForce 940MX 2GB RAM, procesor Intel Core i5-7200U, 2,5GHz do 3,1 GHz, RAM 8GB. Misja testowa: baltyk_skm1, maszyna EN62 (wybrałem sprzęt z wieloma wyświetlaczami gdyż są w stanie mocno spowolnić symulację). Poniżej podaję wyniki testu w postaci różnic w wartości liczby klatek na sekundę (FPS) na danym ustawieniu względem ustawienia bazowego. Wartości ujemne oznaczają spadek, wartości dodatnie wzrost. Podałem tylko te ustawienia, przy których była zmiana FPS.

Na ustawieniu trybu renderowania uproszczony shaderowy:
Rozdzielczości nie testowałem.
Skalowanie tekstur: baza = 4096. Ustawienie: 8192 (-2 FPS), 16384 (-3 FPS).
Jakość łuków: baza = niska. Ustawienie: bardzo niska (-3 FPS), bardzo wysoka (-3 FPS). Brak różnic w ustawieniu 'wysoka'.
Jakość filtrowania tekstur: baza = bardzo niska. Ustawienia: niska (-1 FPS), normalna (-2 FPS), wysoka (-2 FPS), bardzo wysoka (-3 FPS).
Multisampling: baza = x2. Ustawienia: x4 (-2 FPS), x8 (-2 FPS).
Częstotliwość odświeżania ekranów dodatkowych: baza = standardowa. Ustawienia: brak (-5 FPS).
 Odbicia jako cubemapa. Odświeżanie odbić: baza = bardzo niska. Ustawienia: niskia (-6 FPS), wysoka: (-10 FPS), bardzo wysoka (-15 FPS).
                                    Rozdzielczość cieni: baza = niska. Ustawienia: Umiarkowana (-2 FPS), wysoka (-10 FPS).
Cienie (shadery): baza = zaznaczone. Ustawienie: odznaczone (+15 FPS) - ale brak cieni.
Skalowanie składowej: baza = zaznaczone. Ustawienie: odznaczone (+5 FPS).
Ekrany w osobnym wątku: baza = zaznaczone. Ustawienie: odznaczone (+15 FPS).

I wpływ trybu renderowania: baza = uproszczony shederowy. Ustawienia: pełny (-15 FPS), uproszczony (+8 FPS), stary (+25 FPS).

Podsumowanie: na wydajność (płynność) gry mają największy wpływ ustawienia trybu renderowania. Jeśli chcemy mieć ładną grafikę wybieramy shaderowy uproszczony. Warto wyłączać cienie na misjach nocnych (checkbox cienie). Wyłączone skalowanie składowej oraz ekrany w osobnym wątku też daje dużą różnicę. Nie warto ustawiać wysokich jakości odbić oraz wysokiej rozdzielczości cieni (jeśli włączone).
Na koniec ważna uwaga: na niektórych sprzętach warto przetestować ograniczenie liczby FPS. Pozwala płynniej działać symulacji bez nagłego przechodzenia z dużych wartości na małe co powoduje przycięcia. Załączam moje ustawienia grafiki w Starterze oraz karty graficznej.

3
Pomoc doraźna / Linia 61 wydana czy w budowie
« dnia: 07 Listopada 2019, 19:52:53 »
Dzień dobry,
Panowie i Panie (jeśli takie tu są), czy linia 61 na odcinku od Herbów Nowych do Kępna, jako że jest w paczce całościowej, jest scenerią ukończoną czy w budowie? Nie woziłem się jeszcze dotąd na tej scenerii, a tu okazuje się, że jakaś pustynia - totalny brak terenu... Proszę o odpowiedź, bo miałem na innej scenerii taki problem i okazało się, że to wina pliku .sbt scenerii.

4
Bieżące Symulatorowe / Drawinowo noc - korek na szlaku
« dnia: 13 Września 2017, 11:14:40 »
Służba IKSE 1713, przed wjazdem do Włodowic Zach. na S1 szlak blokują trzy składy towarowe. Wiem, że Drawinowo jest przebudowywane i na chwilę obecną scenariusze dzienne są przejezdne. Czy noc to kopia scenariuszy dziennych z innymi godzinami, czy oddzielna sceneria? Może dałoby się podmienić plik odpowiedzialny za sterowanie ruchem, a jeśli tak to który - może spróbowałbym się pobawić.

(log.txt spakowany - nie chciał przejść "goły" - ograniczenie wielkości załącznika)

5
Symulator / Zapis stanu symulacji
« dnia: 13 Września 2017, 01:47:00 »
Ponieważ wątek poruszany był dwa razy lecz bez odzewu lub z totalną krytyką - odważę się raz jeszcze i proszę o dyskusję.
Niejedna służba jest czasochłonna. Natomiast nie każdy użytkownik Symulatora MaSzyna dysponuje możliwością poświęcenia pod rząd kilku godzin na wcielenie się w rolę maszynisty. ROZUMIEM, że symulacja to jak najwierniejsze oddanie realiów prawdziwego prowadzenia pociągu. Jednak argumenty typu: "Jak chcesz się odlać to zatrzymaj skład w polu i leć w krzaczki" (cytat z odpowiedzi z wątku w tym temacie z 2003 roku) - nie przekonują mnie. Bo jeśli to taka wierna symulacja, to czemu w ogóle jest tryb pauzy? Jadę sobie ekspresem 160km/h na szlaku i nagle dzwoni żona, a ja wciskam pauzę i skład z kilkuset osobami na pokładzie zatrzymuje się w miejscu... Dlatego proszę o rzeczową dyskusję o zasadności lub nie wprowadzenia opcji zapisu stanu symulacji. A może coś tak jak w OMSI? Chcesz - to jeździsz całą zmianę, cały dzień. Chcesz - to jeździsz w ratach.

6
Pomoc doraźna / Brak otoczenia l61+l144_spalinowy
« dnia: 26 Grudnia 2015, 12:18:27 »
Witam serdecznie i świątecznie :) Na mojej scenerii stało sie coś jakby spadł śnieg :)

1. Wersja symulatora Wersja 15.12.112.11093 - brak własnych modyfikacji (zainstalowana wersja linii 61 i 144 modyfikowana w 2015 przez Ra poprzez zakładkę dodatki i uruchomienie skryptu instalacyjnego;
2. Wersja używanego pliku eu07.exe - Wersja 15.3.1167.470;
3. Po uruchomieniu scenerii l61+l144_spalinowy brak jest jakiegokolwiek otoczenia oprócz torowiska i składów. Całe otoczenie to biała plama (niebo, budynki, trawa, drzewa, semafory - niewidoczne). ;
4. Procesor AMD Athlon(tm) 64x2 Dual Core 6000+; pamięć 2,5 GB; karta graficzna  AMD Radeon HD 5700 Series - wersja sterowników 15.200.1062.0 (2015-07-15);
plik log.txt w załączniku.
Dodam, że na żadnej innej scenerii nigdy w tej konfiguracji i na tej wersji MaSzyny problemów nie było. Zrzuty ekranu nic nie dają ponieważ za każdym razem po próbie PrtSc wyświetla mi ekran ładowania symulacji...

Strony: [1]