Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - RooteK

Strony: [1] 2 3 ... 5
1
Na warsztacie / Odświeżone charakterystyki dla SM42
« dnia: 13 Kwietnia 2017, 16:29:53 »
Witam.

Bardzo dawno nie udzielałem się na forum, postanowiłem jednak podzielić się drobnymi zmianami jakie poczyniłem w charakterystyce lokomotyw SM42 i SP42 :) Zdaje sobie sprawę, że nie są one idealne, lecz starałem się jak najlepiej wykorzystać to co obecnie oferuje maszyna dla fizyki pojazdów z przekładnią elektryczną. Celowo piszę w dziale "Na warsztacie" ponieważ nie jest to produkt finalny i jestem otwarty na wszelkie propozycje poprawek.

Lista zmian:
  • poprawiono masy służbowe - 74 t dla SM42 6D, 72 t dla 6Da i 69,3 t dla SP42
  • dla 6D max ciśnienie w cylindrach hamulcowych to 0.4 MPa, dla 6Da i 101D zostało 0.62 MPa
  • sprężarka działa teraz automatycznie, napędzana silnikiem spalinowym (nie trzeba jej włączać hebelkiem)
  • minimalne różnice w wydajności sprężarek dla 6D i 6Da
  • sprężarka pracuje teraz w zakresie od 0.7 do 0.8 MPa
  • dodano wpis "DoorClosureWarning=Yes" dla podpięcia syreny elektrycznej (proteza do czasu dodania trzeciej syreny)
  • zmieniono czasy napełniania i luzowania cylindrów hamulcowych dla nastaw osobowy/towarowy (najkrótsze z katalogowych) //nie obsługiwane
  • zmodyfikowano nieco wartości ciśnień dla kranu FV4a //nie obsługiwane
  • usunięto SHP w 6D i 6Da, natomiast CA działa teraz także na postoju (przy dłuższych postojach należy ustawić nastawnik kierunkowy na "0" by CA się nie wzbudzał - exe C++)
  • skrócono czasy zadziałania lampki CA i buczka na 2.5 s
  • całkowicie nowa charakterystyka dla zakresu liniowego i manewrowego na podstawie wykresów
Ustalając charakterystykę wartości prądów i napięć zespołu odczytałem dla 1, 4 i 11 pozycji nastawnika, przy rozgrzanym silniku i maksymalnej mocy oddanej na cele trakcyjne. Wartości dla pozostałych pozycji zostały ustalone aproksymując 3 znane wartości funkcjami wielomianowymi.

W plikach *.mmd proponuję wprowadzić następujące zmiany:

wpis hamulca, dzięki któremu możemy uświadczyć charakterystycznego popiskiwania przy niskich prędkościach
brake: 697_sm42-805_brake.wav 100.0 1500.0 -1.0
wpis dla syreny elektrycznej (dodać linijkę przed "endsounds")
departuresignal: zuk_horn.wav zuk_horn.wav zuk_horn.wav 100
Poprawek domagają się także mnożniki i offsety dla manometrów, woltomierzy i amperomierzy by wskazania były poprawne, jednak tym się na razie nie zajmowałem.

Testy na torze doświadczalnym pokazały mniej więcej zgodne wyniki z tablicą obciążenia lokomotywy (załącznik). Pamiętać należy, aby przy prędkości około 33km/h (trójkątny znacznik na cyferblacie Haslera) cofnąć koło nastawnika jazdy na 6 lub 7 pozycję i załączyć bocznikowanie.

W załączniku pliki *.fiz do wrzucenia odpowiednio do katalogów sm42_v1 i sp42_v1 i wspomniana tablica obciążenia. Życzę przyjemnej jazdy :)
Aktualizacja 6da.fiz i 101d.fiz - 14.04.2017

2
Pomoc doraźna / Wpisy do każdego pojazdu!
« dnia: 01 Lutego 2008, 10:49:26 »
Witam.
Często prosicie o wpisy do wagonów i lokomotyw. Postanowiłem tutaj umieścić krótką lekcję, jak wpis powstaje.

Uwaga!
Niniejszy wątek stanowi uzupełnienie tematu: "Jak zmienić skład w scenerii?" = Poradnik dla niewiedzących!, z którym powinieneś się zapoznać najpierw (między innymi po to, aby wiedzieć co robić z wpisami).


LOKOMOTYWY, EZT:

node -1 0 EU07-150 dynamic PKP\4E_v1 4E-150.dds 4E 0.0 headdriver 3 0 enddynamic

  • -1 - Maksymalna odległość z jakiej widoczny jest model pojazdu (w metrach); -1 to nieskończoność, co w praktyce oznacza 2000 m; W celu niewielkiego polepszenia FPS, można zmniejszyć tę liczbę np. do 800.
  • 0 - Minimalna odległość z jakiej widoczny jest model pojazdu.
  • EU07-150 - Nazwa lokomotywy, która będzie wyświetlana w Rainsted.exe, (ewentualnie w start.exe, o ile z niego korzystasz); w przypadku lokomotyw powinna być ona unikalna (w lokomotywach wielosekcyjnych i EZT tyczy się to każdego członu) w obrębie danej scenerii; natomiast nazwy wagonów mogą się powtarzać.
  • dynamic - Typ obiektu. Dynamic w uproszczeniu określa obiekt poruszający się po drogach i torach.
  • PKP\4E_v1 - Ścieżka dostępu do pojazdu w katalogu Dynamic. By zmienić lokomotywę, wystarczy zamiast 4E_v1, wpisać nazwę folderu z inną lokomotywą. Np. ET22_v1. Innym katalogiem głównym (alternatywą dla PKP) jest np. road, gdzie znajdują się pojazdy drogowe, których wpisy są analogiczne do wpisów pojazdów szynowych
  • 4E-150.dds - Nazwa pliku tekstury wraz z rozszerzeniem.
    Informacja dla użytkowników zaawansowanych: Jeśli nie podamy rozszerzenia, to symulator będzie próbował wczytać teksturę o rozszerzeniu domyślnym. Dla exe 735 kB (exe z Dizelpack'a) i starszych jest to rozszerzenie bmp, natomiast dla exe z PC2009 i z PC2009 + SP1 możemy zdefiniować domyślne rozszerzenie (ma ono wpływ na cały symulator, nie tylko na wpisy taboru!) w pliku eu07.ini. Odpowiada za to wpis defaultext dds (gdy wpiszemy tga zamiast dds, domyślnym rozszerzeniem stanie się tga).
  • 4E - Wspólna nazwa pliku *.chk i *.mmd pojazdu, który umieszczamy w scenerii (pliki te znajdują się w katalogu Dynamic/PKP/4E_v1).
  • headdriver - obsada:
    • headdriver - prowadzenie z przedniej kabiny
    • reardriver - prowadzenie z tylnej kabiny
    • nobody - bez obsługi
    • connected - ukrotnienie. Stosujemy w członach B lokomotyw dwusekcyjnych (ET40, ET41, ET42), przy ukrotnieniu dwóch lokomotyw (np. 2 x EU07) w drugiej z nich i we wszystkich członach EZT, za wyjątkiem pierwszego (w nim używamy headdriver)
  • 3 - liczba definiująca rodzaj połączenia z następnym pojazdem (tzw. sprzęg).
    Mamy do dyspozycji następujące rodzaje "sprzęgów":
    • 0 - oznacza brak fizycznego połączenia (stosujemy, gdy nasz pojazd jest ostatni w składzie);
    • 1 - sprzęg śrubowy;
    • 2 - przewód główny (czerwony wężyk);
    • 4 - przewody sterowania wielokrotnego;
    • 16 - mostek przejściowy;
    • 32 - przewód zasilający (żółty wężyk);
    Różne kombinacje otrzymujemy dodając do siebie liczby odpowiadające poszczególnym elementom. I tak na przykład:
    • 0 (stosujemy, gdy nasz pojazd jest ostatni w składzie);
    • 3 = sprzęg śrubowy (1) + przewód główny (2) - najbardziej powszechny; stosowany do połączeń między wagonami towarowymi, osobowymi, a także między lokomotywą, a wagonami;
    • 35 = sprzęg śrubowy (1) + przewód główny (2) + przewód zasilający (32) - stosowany do połączeń między wagonami w pociągach o podwyższonym standardzie (EIC itp.)
    • 55 = sprzęg śrubowy (1) + przewód główny (2) + przewód zasilający (32) + ukrotnienie (4) + mostek przejściowy (16) - stosowany w członie A lokomotyw dwusekcyjnych (ET40, ET41, ET42), przy ukrotnieniu dwóch lokomotyw (tylko w pierwszej z nich), a także pomiędzy poszczególnymi członami EZT

Przykładowe wpisy.

Dla lokomotywy dwusekcyjnej:
node 800 0 ET41-101-A dynamic PKP\ET41_v1 ET41-101-A.tga 203E-A 0.0 headdriver 55 0 enddynamic
node 800 0 ET41-101-B dynamic PKP\ET41_v1 ET41-101-B.tga 203E-B 0.0 connected 3 0 enddynamic
Dla EZT:
node 800 0 EN57-1012ra dynamic PKP\EN57_v1 EN57-1012ra.dds 6baII 0.0 headdriver 55 0 enddynamic
node 800 0 EN57-1012s dynamic PKP\EN57_v1 EN57-1012s.dds 6bsII 0.0 connected 55 0 enddynamic
node 800 0 EN57-1012rb dynamic PKP\EN57_v1 EN57-1012rb.dds 6bbII 0.0 connected 0 0 enddynamic
Dla dwóch EZT: node 800 0 EN57-1012ra dynamic PKP\EN57_v1 EN57-1012ra.dds 6baII 0.0 headdriver 55 0 enddynamic
node 800 0 EN57-1012s dynamic PKP\EN57_v1 EN57-1012s.dds 6bsII 0.0 connected 55 0 enddynamic
node 800 0 EN57-1012rb dynamic PKP\EN57_v1 EN57-1012rb.dds 6bbII 0.0 connected 55 0 enddynamic
node 800 0 EN57-1051ra dynamic PKP\EN57_v1 EN57-1051ra.dds 6baII 0.0 connected 55 0 enddynamic
node 800 0 EN57-1051s dynamic PKP\EN57_v1 EN57-1051s.dds 6bsII 0.0 connected 55 0 enddynamic
node 800 0 EN57-1051rb dynamic PKP\EN57_v1 EN57-1051rb.dds 6bbII 0.0 connected 0 0 enddynamic

WAGONY:

node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\Eaos_v1 401W-48.dds 401W 0.0 nobody 3 40 coal enddynamic

  • -1 - tak samo jak w przypadku lokomotyw.
  • 0 - tak samo jak w przypadku lokomotyw.
  • 5051-503320-2 - dowolna nazwa. Polecam nazywać np. Wagon1, Wagon2, Wagon3 itd., by wyłapać na których ewentualnie wagonach się symulator wysypuje. Nazwy wagonów w scenerii nie muszą być unikalne.
  • dynamic - jak w przypadku lokomotyw.
  • PKP\Eaos_v1 - ścieżka dostępu. W tym przypadku Eaos_v1. Dla innych wagonów, np. cystern: Zaes_v1.
  • 401W-48.dds - tak samo jak w przypadku lokomotyw.
  • 401W - tak samo jak w przypadku lokomotyw.
  • nobody - w przypadku wagonu zostawiamy nobody.
  • 3 - tak samo jak w przypadku lokomotyw.
  • 40 - ilość ładunku. O sposobie liczenia ładunku (w tonach lub na sztuki [pasażerowie w wagonach pasażerskich]) w tym wagonie informuje plik 401W.chk. Istotny jest wpis LoadQ - pieces oznacza sztuki, natomiast tonns - tony.
  • coal - rodzaj ładunku. O rodzaju ładunku, który możemy wykorzystać w tym wagonie informuje również 401W.chk; Istotny jest wpis LoadAccepted. Dla tego wagonu możemy wybrać jeden z trzech dostępnych rodzajów (Coal, Stone, Wood) lub pozostawić wagon bez ładunku. Wtedy w miejscu ilość ładunku wpisujemy 0 i NIE WPISUJEMY JEGO RODZAJU. W przeciwnym wypadku przy ładowaniu symulatora na pewno wystąpi błąd.

Przykładowe wpisy.
Dla pustej cysterny:
node 800 0 5051-503320-2 dynamic PKP\Zaes_v1 406Ra_dec8 406Ra 0.0 nobody 3 0 enddynamic
Dla cysterny wypełnionej paliwem:
node 800 0 5051-503320-2 dynamic PKP\Zaes_v1 406Ra_dec8 406Ra 0.0 nobody 3 49 Fuel enddynamic

Dla zainteresowanych:
Bardziej szczegółowy opis umieszczania składów w scenerii autorstwa @Jarasa:
Scenerie, wpisy, składy, zdarzenia - warto zajrzeć

Oryginalna wiadomość: @Rootek
Aktualizacja i modyfikacja: @libertyn89
Poprawki: @Quark-t

3
Witam.

Poszukuję zdjęć wagonów eaos-w (430W, 409W, 401Wj) nadających się na tekstury do nowych modeli tych węglarek.

Jeśli ktoś nie wie, jak rozpoznać te wagony, to mają one po jednych małych drzwiach wyczystkowych na burtę. Typ natomiast można rozróżnić po numerach wypisanych na burcie:

430W - 535 6023 - 540 0436
409W - 530 2029 - 537 4031
401Wj- 530 2006 - 536 2694

Z góry dziękuję za pomoc :)

4
Pomoc w tworzeniu / Mechanizm machajki.
« dnia: 28 Grudnia 2009, 21:54:01 »
Mam problem z odwzorowaniem w MaSzynie, w miarę dokładnie, mechanizmu drezyny ręcznej. Pendulum01 to oczywiście dźwignia napędzająca. Do niej jest "przyparentowany" pręt przenoszący napęd - pendulum02. Ich pivtoty zaznaczyłem żółtym i czerwonym krzyżykiem (są one obrócone względem siebie o 180*). Teoretycznie dolna końcówka pręta powinna zataczać koła jakby była przymocowana do koła zębatego (na rysunku wheel03), w maszynie niestety wykonuje ona ruchy posuwiste w górę i w dół ;) Czy można temu jakoś zaradzić i urealnić cały proces czy raczej na obecne exe jest to niewykonalne?

5
Publikacje / Nowe tekstury torów.
« dnia: 10 Listopada 2009, 16:10:22 »
Witam.

Chciałbym przedstawić paczkę z całkiem nowymi teksturami torów.
Torowiska nie zamieniają się za stare, są gotowe do użycia przez trasopisarzy.
Niestety na razie nie opublikuję paczki z teksturami zamieniającymi się za stare tory, ponieważ zepsuł się komputer, na którym miałem wszystkie materiały.

LINK: http://eu07.pl/userfiles/3259/bugs-NOWE.rar

Miłego użytkowania!

6
Witam.

Wiele ludzi zadawało mi pytania typu "Jak zbudować nastawnik do kompa?" (Na pewno nie tylko ja miałem takie przygody ;))  Z pewnością każdy MaSzynowiec chciałby mieć takie cudeńko, a co dopiero cały pulpit! Informacje na ten temat są często porozrzucane w różnych wątkach i to dawno nie odświeżanych. Wpadłem więc na pomysł aby założyć wątek w którym każdy mógłby przedstawić swój pomysł wykonania lub projekt takiego nastawnika bądź innych elementów pulpitu, współpracujących z MaSzyną. Każdy, kto chce zbudować sobie takie cudo miałby tu wszystko jak na dłoni i mógłby wybrać dogodny dla siebie sposób.
Mam nadzieję, że każdy kto kto chce pomóc młodszym i starszym konstruktorom doda tu coś od siebie i nie będzie tłamsił swego tajnego, genialnego mechanizmu.

Oto dotychczasowe projekty nadesłane przez użytkowników:

NASTAWNIKI:

1. (Załącznik) Dla przykładu przedstawiam mój projekt. Jest on połączeniem części mechanicznej, którą należy sobie indywidualnie skalibrować (w zależności od wymiarów części) oraz części elektronicznej. Zaleca się włączyć rezystor między styki a transoptory. Całość podłączona jest do klawiatury, należy więc sprawdzić biegunowość styków odpowiednich klawiszy. Tą samą metodą można również wykonać nastawnik kierunkowy oraz kran hamulca, należy tylko odpowiednio dobrać rozmiar tarczy mechanizmu, rozstaw bolców oraz szerokość końca ruchomego ramienia, aby rączka mogła obracać się o ten sam kąt co w rzeczywistości.

2. (Załącznik) Jest to elektroniczne rozwiązanie wysterowania odpowiednich klawiszy wraz z obrotem koła nastawnika. Wadą tego ustrojstwa może być konieczność budowy tylu zespołów sterujących ile mamy pozycji jazdy (dla EN57 koszt może wynieść około 50zł, najdrożej wychodzą przekaźniki monostabilne DPDT).
Koło nastawnika należy połączyć z przełącznikiem obrotowym, posiadającym tyle pozycji co w prawdziwym nastawniku (chyba najlepiej wykonać taki przełącznik samemu). Głównym elementem wykonawczym są tu transoptory (najlepiej 4N25) podłączone do odpowiednich zestyków w klawiaturze. Impuls prądu zasilający transoptor zapewniany jest przez kondensator, który odpowiednio ładuje się i rozładowuje zależnie od zasilania cewki przekaźnika a więc także od tego, czy na bazę tranzystora przyłożone jest napięcie. Jeśli ktoś odważyłby się na zastosowanie tego sposobu do budowy nastawnika np. EU07, to można również skojarzyć pozycje przełącznika obrotowego z lampką jazdy na oporach :)

KOMPLETNE PULPITY:

1. Projekt pulpitu zbudowanego przez Mariusz1970. Pozwala on podpiąć niezbędne urządzenia z pulpitu do klawiatury. Wysterowanie klawiszy odbywa się poprzez układy elektroniczne oraz zaprogramowanego Atmela.
    LINK:  http://mamut.mysza.eu.org/~krzysiek626/Pulpit.rar

WYSTEROWANIE KLAWISZY:

1. (Załącznik) Projekt układu do sterowania przełącznikami pantografów tak jak w ED72/EN57/EN71. Górny przełącznik podłączamy jako łącznik dźwigienkowy chwilowy tylnego pantografu, środkowy wyłącznik jako "grzybek" opuszczania obu pantografów a dolny jako łącznik dźwigienkowy chwilowy przedniego pantografu. Cała istota działania polega na tym, że w spoczynkowym położeniu przełącznika kondensator ładuje się. Z chwilą przełączenia go kondensator rozładowywuje się i przez odpowiedni tranzystor oraz transoptor przepływa impuls prądu. Całość należy odpowiednio podpiąć do klawiatury.

2. (Załącznik) Jest to projekt układu do wysterowania dowolnego klawisza z lub bez shift'u z jednego hebelka (musi być DPDT) Zasada działania jest podobna do pierwszego przykładu. Można tym sposobem podłączyć np. hebelki od świateł (Y,y/U,u/I,i)


Jeśli ktoś ma jakiś swój projekt, którym może się podzielić proszę o napisaniu o nim w tym temacie lub na PW. Wszelkie materiały będę aktualizował w tym poście.
Prosiłbym także o przyklejenie wątku aby się nigdzie nie zagubił.


7
Bocznica / Odp: Rotfl!
« dnia: 29 Września 2009, 14:40:45 »
Pawlikov, w załączniku masz przykład z Jaworzna :)

Tu tylko screeny z symulatora, bocznica.
Krzysiek626

8
Bocznica / Wydzielone: Tory 3D.
« dnia: 25 Czerwca 2009, 11:56:49 »
Domyślam się jak to działa :>

Bocznica

Krzysiek 626

9
Publikacje / Przełączniki hebelkowe typu Z i ZP!
« dnia: 29 Sierpnia 2009, 19:18:08 »
Witam.
 
Postanowiłem opublikować paczkę modeli hebelków Z i ZP, przeznaczoną m. inn. dla twórców kabin.
Wszystkie potrzebne informacje zawarte są w pliku info.txt

Wielkie podziękowania składam Mechatronikowi za wykonane pomiary oraz dostarczone zdjęcia :)

LINK: http://eu07.pl/userfiles/3259/hebelki_Z_ZP.rar

Życzę miłego użytkowania oraz w przypadku użycia proszę o wspomnienie o autorze ;)

10
Uruchamianie Symulatora / Symulator odmówił posłuszeństwa.
« dnia: 30 Czerwca 2009, 16:20:24 »
Witam.

Na początku uruchomiłem sobie starter Ra, wybrałem scenerię, ustawiłem rozdzielczość i uruchomiłem symulator. Odszedłem na chwilę od komputera lecz gdy wróciłem zauważyłem, że komputer się zresetował (dziwne trochę). No cóż, daję "uruchom system normalnie", przeskanował się i normalnie załączył. Niestety niezależnie jakie exe wybiorę i jaką trasę symulator zatrzymuje się na "Loading - texture: textures\logo.bmp OK" po czym wywala windowsowy błąd.

Nie umiem wymyślić powodu takiego zachowania. W załączniku daję screen błędu oraz plik LOG z SPKS.

11
Bocznica / Odp: Najlepsze screeny
« dnia: 30 Czerwca 2009, 12:21:58 »
Tak.

12
Publikacje / Tekstura wagonu Es 3W/L
« dnia: 14 Czerwca 2009, 18:52:17 »
Witam.

Chciałbym przedstawić wam teksturę wagonu Es. Zdjęcia wykonałem sam na stacji rozrządowej Jaworzno-Szczakowa.

LINK:

wersja HD     :   http://eu07.pl/userfiles/3259/Es-tekstura-HD.rar
wersja Normal:   http://eu07.pl/userfiles/3259/Es-tekstura-N.rar


Udanych służb z nowymi Es-ami na haku :)

13
Bocznica / Es-tekstura.rar
« dnia: 19 Maja 2009, 13:28:54 »
Minimalny czas testów do dnia 2009-05-26 13:28.
Jeśli nie zostaną zgłoszone błędy, automatyczna akceptacja w dniu 2009-06-02 13:28.

Plik o rozmiarze 3851192 bajtów:
http://eu07.pl/userfiles/3259/Es-tekstura.rar

   Date      Time    Attr         Size   Compressed  Name
------------------- ----- ------------ ------------  ------------------------
2009-05-19 14:27:52 ....A         1156          569  info.txt
2009-05-18 23:07:49 ....A      8388626      2816543  Es_RtK_1_HD.tga
2009-05-18 23:08:11 ....A      2097170       812029  Es_RtK_1_N.tga
2009-05-18 23:08:42 ....A       524306       221829  Es_RtK_1_LD.tga
------------------- ----- ------------ ------------  ------------------------
                              11011258      3850970  4 files, 0 folders

Cytat: info.txt
---------------------------------------------------------------------------------------
TEKSTURA WAGONU ES                    DĄBROWA GÓRNICZA TOWAROWA - CZ Jaworzno Szczakowa
---------------------------------------------------------------------------------------
Autor tekstury i zdjęć: RooteK
Autor modelu wagonu   : Sigman

Instalacja:

1. Upewniwszy się, że posiadamy model wagonu "es_v02" autorstwa Sigmana,
   wybraną wersję jakościową wypakowujemy do katalogu: dynamic/pkp/es_v02 .

   Dostępne są 3 wersje jakościowe: HD: tekstura 2048x1024 pikseli
                                    N : tekstura 1024x 512 pikseli
                                    LD: tekstura 512 x 256 pikseli

2. Z nazwy wybranego pliku tekstury "Es_RtK_1" usuwamy dopisek wersji jakościowej:
   "_HD", "_N" lub "_LD"

3. Dodajemy wpis do scenerii:

node -1 0 555-0-088-1 dynamic PKP\es_v02 Es_RtK_1.tga es 0.0 nobody 0 0 enddynamic

---------------------------------------------------------------------------------------

   Udanych służb z nowymi Es-ami na haku!



Podziękowania dla kolegi "RAIU" za możliwość wykonania zdjęć ;)


Wiadomość wygenerowana automatycznie

----------------------------------------------------------------------------------------

Celowo nie zrobiłem struktury katalogów. Dzięki temu instrukcja instalacji jest mniej skomplikowana, ponieważ jak zwykle zrobiłem 3 wersje jakościowe. Ja np wolę duże tekstury a kto inny powie, że przesadzam więc jest do wyboru do koloru.

14
Na warsztacie / PMPPW - Modele Jaworznickich obiektów
« dnia: 06 Kwietnia 2009, 21:07:26 »
Witam.

Od pewnego czasu współpracuję z kolegą Żabkiem modelując obiekty do jego scenerii - PMPPW.
Są to obiekty z mojego miasta - Jaworzna. Obecnie kolej w centrum (to co zaliczało się kiedyś do kolei piaskowych) już nie istnieje. Muszę więc opierać się na nielicznych fotografiach i wspomnieniach. Niestety obecnie przez teren stacji Jaworzno przebiega obwodnica centrum, a szlak J-no Szczakowa - Jaworzno jest rozkopywany pod budowę nowej kanalizacji.

Chciałbym zaprezentować w tym wątku to, co udało mi się do tej pory wydłubać. Jednocześnie proszę by zwracać uwagę na jakieś modelarskie niedociągnięcia lub coś co można by zoptymalizować.

1. Nastawnia wykonawcza JoR2. Stała tuż przy torze łączącym stację Jaworzno z siecią PMPPW. Drzwiami po lewej wchodziło się do kibelka i małego składziku a drzwiami na wprost do pomieszczenia z którego sterowano urządzeniami SRK.
    Zdjęcie oryginału: http://kolej.one.pl/foto/13/1231613144-146.jpg
2. Basen p.poż.. Swego czasu ktoś wpuścił do niego ryby ;) Podobno podczas wyzwolenia utopił się w nim radziecki czołg.
3. Wiata peronowa. Wiaty te miały dość nietypową konstrukcje. Utrzymały się dosyć długo po zawieszeniu ruchu pasażerskiego.
    Zdjęcie oryginału: http://kolej.one.pl/foto/10/1223761247-146.jpg
4. Wiadukt nad ulicą Mostową. Istnieje do dziś. W ramach remontu został otynkowany. Ruch odbywa się wahadłowo ze względu na wąską jezdnię. Model czeka na tekstury
    Zdjęcie oryginału: http://www.mzdim.jaworzno.pl/images/stories/wiadukt.jpg

w 90% gotowy jest model nastawni dysponującej JoR. Niestety nie mam danych jak wyglądała tylna ściana klatki schodowej (mogę się domyślać). Niedługo przejdę się pod budynek dworca i dokonam pomiarów by zająć się jego modelem.

Czekam na ewentualne uwagi :)
Pozdrawiam.


15
Publikacje / Paczka dźwięków dla EZT serii EN71
« dnia: 09 Marca 2009, 20:34:55 »
Witam.

Jako, że minimalny czas testów minął a nikt uwag nie zgłaszał chciałbym opublikować paczkę dźwięków dla EN71.

Nagrania pochodzą z EN71-031, kabina B. W skład paczki wchodzą następujące dźwięki:
 -Dźwięk syreny
 -Dźwięk nastawnika
 -Dźwięk hebelka
 -Dźwięk stycznika w kranie hamulca
 -Dźwięk haslera
 -Dźwięk sygnału odjazdu

Instrukcję instalacji i dokładniejszy opis znajdziecie w pliku info.txt

LINK: http://eu07.pl/userfiles/3259/EN71-new_sounds.rar

Pozdrawiam i życzę udanych służb z nowymi dźwiękami :)

16
Bocznica / EN71-new_sounds.rar
« dnia: 28 Lutego 2009, 12:33:42 »
Minimalny czas testów do dnia 2009-03-07 12:33.
Jeśli nie zostaną zgłoszone błędy, automatyczna akceptacja w dniu 2009-03-14 12:33.

Plik http://eu07.pl/userfiles/3259/EN71-new_sounds.rar.
Rozmiar: 99993 bajtów.

   Date      Time    Attr         Size   Compressed  Name
------------------- ----- ------------ ------------  ------------------------
2009-02-28 12:32:44 ....A         1102          678  info.txt
2009-02-28 11:34:18 ....A        13940         9153  sounds/EN71_signal2.wav
2008-10-25 14:43:28 ....A        12028         8391  sounds/EN71_signal2_start.wav
2008-10-25 14:43:40 ....A         7381         4039  sounds/EN71_signal2_stop.wav
2008-10-25 14:34:54 ....A         4704         3755  sounds/EN71_stycznik_2.wav
2009-02-20 20:43:22 ....A         5429         4547  sounds/EN71_syrena.wav
2009-02-20 20:44:26 ....A         5900         5198  sounds/EN71_syrena_start.wav
2009-02-20 20:50:54 ....A        11851         8760  sounds/EN71_syrena_stop.wav
2008-10-24 18:11:20 ....A        63968        49010  sounds/Hasler_EN71.wav
2009-02-28 12:01:48 ....A         4159         3296  sounds/nastawnik_EN71.wav
2009-02-28 12:05:04 ....A         2727         2479  sounds/switch_EN71.wav
------------------- ----- ------------ ------------  ------------------------
                                133189        99306  11 files, 1 folders

Cytat: info.txt
Dziękuję za pobranie nowych dźwięków dla EZT serii EN71.
Autorem jestem ja - RooteK

--=INSTALACJA=--

  Archiwum należy wypakować do głównego katalogu MaSzyny (folder "sounds" powinien się nadpisać)

--=ZAWARTOŒĆ=--

 -Dźwięk syreny
 -Dźwięk nastawnika
 -Dźwięk hebelka
 -Dźwięk stycznika w kranie hamulca
 -Dźwięk haslera
 -Dźwięk sygnału odjazdu

--=WSTAWIANIE DWIĘKÓW DO SYMULATORA=--

  Aby nasz ezt korzystał ze ścigniętych dźwięków musimy otworzyć jego pliki mmd. Domyślnie będą to pliki:
  6ba.mmd ; 6bb.mmd ; 6bs.mmd
  Po otworzeniu w.w. plików zamieniamy odpowiednie wpisy na te podane poniżej:

horn2: EN71_syrena_start.wav EN71_syrena.wav EN71_syrena_stop.wav 200

departuresignal: en71_signal2_start.wav en71_signal2.wav en71_signal2_stop.wav 100

ctrl: nastawnik_EN71.wav

tachoclock: hasler_EN71.wav

switch: switch_EN71.wav

pneumaticswitch: en71_stycznik_2.wav

--=MOWA KOŃCOWA=--

Dźwięki zostały nagrane w kabinie "B" EN71-031 . Dźwięk brzęczyka jest przeznaczony raczej do dawania krótkich
sygnałów. Miłych służb na MaSzynowych szlakach :)


Wiadomość wygenerowana automatycznie

17
Na warsztacie / Hasler bern
« dnia: 01 Stycznia 2009, 14:53:50 »
Witam ponownie.

Dostałem już profesjonalne wymiary od kolegów EU07-033 oraz EU07-457
Mam od nich także bardzo ładne zdjęcia na tekstury.
Mechatronik postara się jeszcze zdobyć wymiary RT12 i A28

Tymczasem prosiłbym aby chętni podsyłali zdjęcia na tekstury RT9, A16 oraz RT12 i A28 z różnych lokomotyw. W końcu nie każdy jest taki sam. Różnią się choćby skalą.

Co by nie było, że nic nie robię daje w załączniku render z 3ds-a.
RT9 czeka na drobne detale, natomiast prace nad A16 dopiero się zaczynają.

Pozdrawiam RooteK

18
Bocznica / Wydzielone z "Zwierzyniec" (robocza nazwa "low")
« dnia: 30 Grudnia 2008, 15:17:06 »
Może to nowy członek hasaczteamu :> ?


Moderatr: Żuk
> Jak masz coś napisać to napisz ale na temat.
Wydzielam na bocznicę.

19
Poszukuję, chcę zrobić / Hasler bern - wymiary, zdjęcia, rysunki
« dnia: 28 Grudnia 2008, 22:29:43 »
Witam.

Miałbym w planach wykonanie modeli prędkościomierzy Hasler, by każdy twórca mógł łatwo umieścić go w swoim modelu.
Prędkościomierze były by wtedy w jednakowej dobrej jakości i zgodnych z oryginałem wymiarach ;)

Potrzebne były by mi wymiary zaznaczone na obrazku w załączniku. Oczywiście także dużo fotografii na tekstury przeróżnych odmian. Nie pogardzę także rysunkami poglądowymi.

Mogą się też przydać fotografie wnętrzności haslera :D podpięło by się wtedy otwieranie pod universal ;)

Liczę na jakąś współpracę w tej materii :)

Pozdrawiam RooteK

P.S.

Zdjęcia powinny wyglądać tak: Przód, Góra, 2 boki, ew. wnętrzności ładnie. Wszystko w miarę możliwości i w dobrej jakości.

20
Bocznica / Odcięte od : Błąd "Elektrownia Dobre"
« dnia: 27 Grudnia 2008, 18:39:35 »
O.T.

Jaki GW ;] ?


Odcinam.
R.

21
Pomoc w tworzeniu / Likwidacja efektu beczki.
« dnia: 16 Listopada 2008, 16:36:12 »
Witam. Znacie może jakieś programy, za pomocą których zniwelujemy/zmniejszymy efekt beczki na zdjęciu?
Już wiem, jak robić zdjęcia by tego nie było, ale jeśli już się pojawi? Liczę na pomoc i z góry dziękuję.

22
Bocznica / Wydzielone z
« dnia: 05 Listopada 2008, 21:08:05 »
Przedstawiam pierwszy screen.

EU07-498 rozgrzewa się przed manewrami.




Wydzielam.

REWIZOR

23
Bocznica / Wiadomość w imieniu Moko_loko "Prośba o zdjęcie bana"
« dnia: 04 Listopada 2008, 14:48:37 »
Moko_loko poprosił mnie bym przekazał tą oto wiadomość.

Cytuj
Witam.Zwracam się z uprzejmą prośbą aby adminstracja mnie odbanowała lub przekazała mi informacje za co dostałem bana, "Wystąpił błąd!
Przykro nam Gość, jesteś zbanowany na tym forum! " taka informacja mi się pokazuje się przy logowniu się.Bardzo proszę adminstrcja aby rozpaczyła moją prośbe i żeby mnie odbanowała lub powiedziała mi za co mam zakaz wstępu na forum, możliwością może byc również, że inny użytkownik miał takie samo IP jak ja tzn że był u mnie w sieci i przez jego głupotę ja złapałem przy okazji bana.

pozdrawiam moko_loko

Sam jestem ciekawy co takiego się stało, bo w jego profilu nie ma nic o banie.
http://eu07.pl/forum/index.php?action=profile;u=1348

Przenoszę.
Akvin

24
Pomoc w tworzeniu / Pomoc w tworzeniu dźwięków do MaSzyny.
« dnia: 25 Października 2008, 12:05:27 »
Witam.

Postanowiłem zrobić kilka dźwięków do EN57.

Niestety pojawiły się komplikacje..

Co do syreny to najpierw jest 2 razy odtwarzany dźwięk -start (powinien być raz) później prawidłowo -trwa a na końcu znowu 2 razy powtórzony -koniec. Co może być przyczyną tego? Częstotliwość to 22050Hz. Identycznie sprawa wygląda z brzęczykiem odjazdu. Dźwięk haslera działa prawidłowo.

Czy na to może mieć wpływ długość dźwięku?

Liczę na pomoc i pozdrawiam.

25
Tabor kolejowy / Informacje n/t ED72 - budowa pulpitu
« dnia: 19 Października 2008, 17:09:06 »
Witam. Jako, że zaczynam budowę swojego nastawnika "na poważnie" (prototyp z LEGO zdał egzamin) chciałbym poznać mniej więcej następujące wymiary w kabinie Edyty. Najbardziej interesują mnie: Wymiary rączki nastawnika, wymiary klucza nawrotnika, wymiary rączki hamulca, wymiary podstawki nastawnika oraz odległość między nastawnikiem a hamulcem.

Fotografia A

Fotografia B

Fotografia C
Zdjęcia zapożyczyłem ze strony www.transportszynowy.pl mam nadzieję, że autor sie nie obrazi.

W nagrodę mogę zaoferować szczegółowy opis jak zmajstrować nastawnik mojego pomysłu.

26
Bocznica / Odp: SP32,SA103,SA109
« dnia: 04 Sierpnia 2008, 15:26:03 »
Tak się składa, że mam zaczętą robotę nad SP32. Na razie jest to wersja nijaka, tworzę elementy, które są w obu wersjach identyko. Zrobione są przedziały maszynowe, częściowo podwozie, oporniki wodne, budka maszynisty. Jeśli najdzie mnie ochota to zajmę się barierkami, a jeśli ktoś chce dokończyć "meine dzieło" to proszę o kontakt na PW bądź GG.

Jeżeli chętnych nie będzie, to sam kiedyś skończę :D

27
Bocznica / Moje tekstury.
« dnia: 29 Lipca 2008, 12:03:06 »
Witam.

Poszukuję osób które mają na dysku paczki z moimi starymi teksturami:
-Nowe tory zamieniające się za stare http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6707.0.html nieaktualne
-Rail Pack i kilka nowych tekstur torów nieaktualne
-Nowe drogi chodniki i perony http://eu07.pl/forum/index.php/topic,7038.0.html nieaktualne
-Farm pack >> http://eu07.pl/forum/index.php/topic,7353.0.html

Kto posiada wszystkie bądź jedna z w/w paczek proszę o kontakt i ew. wystawienie na http://www.eu07.pl/maszynaupload/ podając mi link

28
Publikacje / 409Da v2
« dnia: 19 Czerwca 2008, 17:06:04 »
Witam.

W końcu sądzę że nadszedł moment na publikację 409Da mojego autorstwa.
Model nie jest jeszcze dopracowany w 110% więc proszę zgłaszać swoje uwagi :)
Lokomotywa posiada kabinę z (w miarę) dobrze odwzorowanymi elementami :)
Pod universalami ukryłem trochę niespodzianek.

Szczegóły w Przeczytaj_mnie.txt
Wielkie dzięki za pomoc z chk MichałŁowi :)

Zmiany w przeciwieństwie do wersji pierwszej:
-poprawiona sprężarka (MichałŁ)
-poprawione hamulce (MichałŁ)
-poprawione charakterystyki silnika i obroty max. podniesione do 1800 (MichałŁ)
-poprawione klocki hamulcowe w modelu (GłowaWojtas)
-poprawiona płynność przestawiania elementów w kabinie (GłowaWojtas)

LINK: http://www.eu07.pl/userfiles/409Dav2.rar  Link z drugą wersją modelu, chk i mmd. 21.06.08.
SCREENY:

/ REWIZOR

29
Publikacje / Tekstura kranu hamulca do EN57
« dnia: 19 Czerwca 2008, 13:39:16 »
Przedstawiam nową teksturę kranu hamulca do jednostek serii EN57/71 :)
Wykonana została ze zdjęć, i sądzę że jest lepsza od poprzedniej.

LINK: http://www.eu07.pl/userfiles/kran.rar
Screen:

Plik kran.bmp przenieść do folderu EN57 (np. EN57mk_S)

30
Bocznica / Odp: SP47 - okazja na nowa teksture
« dnia: 17 Czerwca 2008, 17:31:09 »
Zamalowali tabliczkę... I dlaczego nie żółte czoło lub orginalne malowanie fabryczne?

Strony: [1] 2 3 ... 5