Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - AntoniS

Strony: [1]
1
Bieżące Symulatorowe / L_053 poranek - występujące błędy i problemy.
« dnia: 19 Października 2020, 02:48:06 »
Witam,
w ramach krótkiego wstępu chcę powiedzieć, że poniżej opisuję występujące i jak dotąd przeze mnie ujawnione problemy/błędy w scenariuszu l-053 południe południe podczas prowadzenia składu nr 1 tj. poc. RPE 23115 "Galicja" - jednak sądzę, że są to błędy "systemowe", a nie związane z konkretną "misją", więc pewnie będą występowały niezależnie od wyboru składu. Jednocześnie z góry przepraszam, jeżeli jakaś kwestia się powtórzy, a była już wcześniej zgłoszona.
Uwaga wstępna nr 2: do symulacji korzystałem z paczki 20.04 pobranej i zainstalowanej 6 maja br. - wiem nie jest to najnowsze wydanie Symulatora, jednak według danych z repozytorium paczki w przedmiotowej scenerii od tego czasu nie zaszły zmiany rzutujące na niżej opisane błędy w scenariuszu, dlatego myślę, że fakt iż nie jest to najnowsze wydanie Maszyny nie ma specjalnego znaczenia.

1. Na początku jednostka EN57 po wjechaniu w peron w Dębicy jako poc. ROJ 23133 nie przełącza się w tryb pociągowy, a pozostaje w manewrowym, w efekcie czego nie odjeżdża planowo z Dębicy (po próbie hamulca i podaniu S10 na semaforze wyjazdowym), co skutkuje zablokowaniem wyjazdu z Dębicy dla innych pociągów. W tym przypadku problem jest związany z tym, że przypisanie rozkładu dla ROJ23133 następuje przed zmianą jego kierunku (po zatrzymaniu w peronie). W efekcie czego rozkład dostaje człon rb, a w międzyczasie następuje zmiana czoła na człon ra (nieposiadający rozkładu) i w efekcie cała jednostka pozostaje w trybie manewrowym. Tutaj pomogło opóźnienie zablokowania nadawania rozkładu jazdy (jest on nadawany przy pomocy zdarzenia "event0" przypisanego do toru na którym stoi nasza jednostka i w oryginale po jednorazowym wykonaniu zmienia się stan komórki pamięci i kolejne wywołania tego "event0" nie powodują już nadania rozkładu po zmianie czoła przez AI). Ja opóźniłem zmianę wartości odpowiedzialnej za realizację tej blokady komórki pamięci (o bodajże 20 czy 30 sek) i w ten sposób AI po zmianie czoła na człon ra dostaje ponownie rozkład, dzięki czemu przechodzi w tryb pociągowy a dalej akcja toczy się zgodnie z założeniem autorów scenariusza.
2. Niestety przejeżdżając "Galicją" przez  Rudawę i mijając tam tą jednostkę stojącą przy peronie, która przyjechała jako ROJ 23133 a ma odjechać z powrotem jako ROJ 32134 tylko raz (na kilka razy) zauważyłem, że poprawnie zmieniła kierunek i przeszła w tryb pociągowy. We wszystkich pozostałych przypadkach stoi przy peronie podobnie, jak wcześniej w Dębicy, w rybie manewrowym, z przypisanym właściwym rozkładem jazdy i choć jest już po godz. odjazdu i ma podany semafor wyjazdowy (S10), to nic się nie dzieje. Z oczywistych względów nie czekałem, czy coś się wydarzy, bo mając odjazd swojego składu ruszałem i jechałem dalej. Jednak sądzę, że problem jest dokładnie taki sam, jak na początku scenerii w Dębicy, czyli zmiana rozkładu jazdy następuje zanim/równo ze zmianą kierunku w trybie manewrowym i w efekcie rozkład przypisuje się tym razem do członu ra (tylnego po zmianie kierunku) i przez to dochodzi do zablokowania składu i jego AI. Pewnie zastosowanie podobnego opóźnienia rozwiąże problem - jeszcze nie próbowałem.
Natomiast mam wrażenie, że w obu przypadkach opóźnianie ustawienia komórek blokujących nadawanie rozkładu jazdy jest jedynie "szamaństwem" mającym "na skróty" osiągnięcie pożądanego efektu, a nie rzeczywistym i uniwersalnym rozwiązaniem problemu. No bo co w przypadku opóźnienia albo wykonywania przez symulator w tym czasie jakichś dodatkowych operacji...  Zastanawiam się jak można by zrealizować nadanie rozkładu jazdy w bardziej uniwersalny i bezbłędnie działający sposób przy założeniu, że do nadania rozkładu dochodzi podczas postoju składu przy peronie, a jednocześnie przed podaniem semafora wyjazdowego...
Inną kwestią jest fakt, że jeżeli na danym torze stoi więcej niż jeden pojazd (np. lokomotywa i wagon) a przypisanie rozkładu następuje za pomocą komórki pamięci powiązanej z tym torem, to możliwe jest, że rozkład otrzyma wagon, a nie ciągnąca go lokomotywa, co powoduje zablokowanie AI (jeżeli lokomotywa w jakiś inny sposób nie przejdzie w tryb obey_train) - doświadczyłem już tego zjawiska na innej scenerii, gdy usiłowałem nadawać rozkład jazdy stojącemu już na danym torze składowi. Wtedy także rozwiązałem problem przez szamaństwo w postaci odpowiedniego przesunięcia składu - jednak podobnie nie jest to rozwiązanie systemowe, a jedynie doraźne lekarstwo. W związku z tym mam postulat, czy nie można by tego jakoś zmienić, by przypisywany rozkład zawsze trafiał do lokomotywy (nawet jeżeli na danym torze stoi także jakiś inny wagon) albo raczej, by jeżeli rozkład zostanie przypisany do jakiegokolwiek pojazdu z danego składu, to by automatycznie przypisywał się do aktywnej lokomotywy lub obu pojazdów znajdujących się na obu końcach - wersja dla zespołów trakcyjnych? Oczywiście dopuszczam, że takie rozwiązanie byłoby niewskazane lub szkodliwe z innych powodów i dla innych przypadków i dlatego celowo tak nie jest. Jednak w takim przypadku, to aż prosiłoby się o wyraźną informację w opisach dotyczących komendy "timetable", że nadaje ona rozkład temu a temu pojazdowi (z wytłumaczeniem któremu i od czego to jest zależne - jeżeli jest wysyłana np. przez tor, na którym stoi więcej niż jeden pojazd).

3. Raz zdarzyło mi się, że w Żernikach zostałem skierowany na tor lewy (na prawym były prowadzone roboty, więc był czasowo nieczynny). Niestety udało mi się tylko dojechać do Skwarek, gdzie nie doczekałem się na sygnał zezwalający na semaforze. Po długim czasie oczekiwania pojechałem na "S1", by zobaczyć o co chodzi. Na wjeździe do Sandomierza zastałem "korek" tj. składy stojące na obu torach przed S1 na obu wjazdowych (skład na prawym torze wcześniej wyprzedził mnie, gdy stałem na lewym w Skwarkach, bo w między czasie pociąg roboczy zjechał Żernik...) Po oglądnięciu sytuacji ruchowej na obu stacjach w Sandomierzu, stwierdziłem jedynie, że wszystkie składy mają "Stój", więc nie wiem co spowodowało blokadę. Domyślam się jedynie, że z jakiegoś powodu błędnie zadziałała lub nie zadziałała obsługa przebiegów wjazdowych do Sandomierza Towarowego po torze lewym od Żernik (w efekcie czego stojący przede mną skład nie zjechał ze szlaku, więc i nic na tenże szlak nie mogło już wyjechać, bo w między czasie zjechał pociąg roboczy i także prawy tor szlakowy został zablokowany). Podkreślam, że sytuacja ruchowa na Sandomierzu Towarowym zupełnie nie uniemożliwiała wjazdu torem lewym ani tym bardziej prawym.... Taka sytuacja zdarzyła mi się jak dotąd tylko raz, ale też tylko wtedy w Żernikach zostałem puszczony na tor lewy (w pozostałych przypadkach zawsze prawym).

4. Dzisiaj dojechałem do Sandomierza, co udało mi się także kilka razy wcześniej. Jednak na miejscu po raz pierwszy spotkałem się z sytuacją, że przy peronie na którym Galicja kończy bieg (z drugiej strony) stał towarowy TME 414526 - w oczekiwaniu na podanie wyjazdu (według mojego przypuszczenia). Na marginesie: generalnie wszystkie pociągi jadące z Sandomierza w kierunku Dębicy miały dość duże opóźnienia (nawet do godziny), czego przyczyną było, jak mniemam, pojawienie się pociągu roboczego na torze szlakowym nr 1 z Żarnik do Sandomierza i jego zablokowanie. Jednakże dotąd jeszcze wszystko wyglądało normalnie, poza długim postojem w Żernikach i przepuszczeniem 2 towarowych z Sandomierza i zjeżdżającego zaraz po drugim towarowym pociągu roboczego. W Sandomierzu na polecenie dyżurnego odczepiłem się od składu i na Ms2 na semaforze pojechałem do przodu (jak zwykle celem zjechania na postój na Sandomierz Towarowy po zmianie kabiny). Po zmianie kabiny znowu dostałem Ms2 na Tm33, więc ruszyłem, jednak dość szybko okazało się, że jadę wprost na stojący przede mną towarowy TME 414526. Udało mi się przed nim zatrzymać i tu jeszcze nie koniec historii, bo po chwili tenże towarowy ruszył, ale w trybie manewrowym (podejrzewam, że dostał Ms2 na sem. M, które było przewidziane dla mnie... Dojechał więc do Tm23, przed którą znów się zatrzymał, jako że wyświetlała Ms1. Na tym etapie po pewnym czasie oczekiwania zakończyłem symulację jako, że  wyglądało na to, że już nic więcej się nie stanie.

Niestety nie dysponuję logami tych symulacji. Jednak ewidentnie obsługa Sandomierza wymaga poprawek uwzględniających "nietypowe (czyli inne niż podstawowy przebieg zdarzeń w scenariuszu)" sytuacje ruchowe. Mogę spróbować przejechać jeszcze raz wymuszając zamknięcie prawego toru do Sandomierza i zapisać loga, jednakże błędy te nie występują zawsze, gdy zamknięcie "1" do Sandomierza ma miejsce, bo wcześniej zdarzyło mi się z dwa razy i jednak takie cuda się nie działy. Inna sprawa, że wtedy pociągi z Sandomierza nie były aż tak bardzo opóźnione i jednocześnie z Żernik pojechałem normalnie (torem prawym), bo pociąg roboczy już zdąrzył zjechać lub zaczekałem, by go wypuścić....


Kolejna sprawa (nie związana już z samą l_053) to problem kończącej się pamięci w wysypu symulatora z errorem "Bad memory allocation" - jakiś czas temu już za moją sprawą była o tym dyskusja... Jednak powracam do tego tematu, bo sytuacja się nieco zmieniła i mam wrażenie, że także jest to jakiś problem z działaniem symulatora - być może akurat na moim sprzęcie.
Mianowicie: obecna konfiguracja mojego sprzętu to:
system: win7 professional 64 bit
10 GB RAM (8+2)
grafika AMD Radeon HD 7350 1GB
procesor: Intel Celeron G1610 2×2,6 GHz
czyli zwiększyłem ilość RAMU i zgodnie z zaleceniami na stronie symulatora (min. 6, zalecane 8 GB) powinna być ona wystarczająca...
Niestety przy takiej konfiguracji, aby móc uruchomić scenerię "l_053 poranek" zmuszony byłem do ustawienia:
-maxtexturesize: 1722 (przy 2048 kończyło się błędem w alokacji pamięci nie długo po starcie) przy innych parametrach na poziomie:
maxcabtexturesize 1024
multisampling 1
usevbo yes
defaultext tga
convertmodels 0
anisotropicfiltering 8
dynamiclights 7
pyscreenrendererpriority normal
shadows yes
shadowtune 1722 250 150 300     
splinefidelity 2           
gfxrenderer legacy         
fullphysics yes       
gfx.resource.sweep yes     
gfx.resource.move yes   
gfx.skippipeline no       
gfx.framebuffer.width 1680       
gfx.framebuffer.height 1050       
gfx.shadowmap.enabled yes   
gfx.extraeffects yes               
gfx.shadows.cab.range 30         
gfx.envmap.enabled yes         
gfx.reflections.framerate 1         
gfx.postfx.motionblur.enabled no   
gfx.postfx.chromaticaberration.enabled no
gfx.smoke yes             
gfx.smoke.fidelity 1           
python.mipmaps yes             
compresstex yes               
python.threadedupload yes       

czyli tak naprawdę bardzo minimalnie (w stosunku to domyślnych ustawień symulatora)...
Dodatkowo poczyniłem obserwację, że za "wykolejenia symulacji" wskutek problemu z pamięcią zawsze dochodzi, gdy symulator "zeżre" całą wolną pamięć tj. do 10 GB, przy czym zajęte jest ok. 3÷4 lub 5 GB (w zależności od ustawionego rozmiaru tekstur), a reszta jest pamięcią wstrzymaną (która wedle wszelkich reguł i prawideł) powinna być dostępna do wykorzystania w razie potrzeby, a w tym przypadku tak się nie dzieje - zamiast jej wykorzystania symulacja pada z błędem "memory bad allocation"...
Mam zatem prośbe do tych, co się znają w informację, czy mam coś źle w systemie ustawione, czy jednak coś w symulatorze szwankuje, czy co innego powoduje, że mając 10 GB RAMU przy scenerii "l_053 poranek", czyli owszem dużej, ale chyba jednak nie największej mi tej pamięci brakuje, przy czym pamięć "wstrzymana" okazuje się rezerwą nie do ruszenia - przynajmniej dla procesu symulatora, choć według wszelkich informacji, jakie znalazłem i prawideł, do których dotarłem bez problemu system i symulator powinny z niej móc skorzystać (w razie takiej potrzeby)?

Z góry dziękuję za pochylenie się nad tymi problemami i przepraszam za ich mnogość, długość opisu oraz nade wszystko, jeżeli z czymś się powtórzyłem.

2
Symulator / Nastawy hamulca.
« dnia: 17 Maja 2020, 23:15:47 »
Witajcie,

zauważyłem, że nawet jeżeli zmienię w tymczasowym pliku scenerii nastawy hamulca, tzn. dla danego składu konkretnie je określę np. "3.BGF" - czyli towarowy, ładowny to po uruchomieniu symulatora i tak hamulce w części wagonów mają inne nastawy np. "P". Mało tego, po ręcznym ustawieniu ich na "G" znów powracają (nijako samoczynnie) do stanu wyjściowego, czyli przełączają się na "P" po np. zmianie kabiny w ciągnącej te wagony lokomotywie. Będę wdzięczny za informację czemu tak się dzieje przede wszystkim co zrobić, by zmiana nastaw była trwała? Ostatnio kilka razy ręcznie zmieniałem nastawy hamulca, niby się udawało, a po chwili gdy sprawdzałem okazywało się, że znowu powróciły do nastaw pierwotnych....

3
Bieżące Symulatorowe / Opady - zależność rodzaju.
« dnia: 23 Lutego 2020, 00:46:37 »
Witam,

mam taką propozycję, czy nie lepiej by było uzależnić rodzaj opadów występujących podczas symulacji od aktualnie występującej temperatury otoczenia niż sztywno od kalendarza, czyli pory roku? Trochę to nie realistyczne, że niezależnie od temperatury ustawionej w scenariuszu w styczniu zawsze pada śnieg, a nigdy deszcz, a z kolei w czerwcu jest odwrotnie? Myślę, że nie wiele byłoby z tym zachodu, a jednak poprawa realizmu byłaby niemała...

5
Witam,
mam takie 2 pytania:
1. Czy zmiana głośności syreny (poziom dźwięku słyszany w kabinie) jest możliwy w pliku *.mmd przez podanie wartości parametrów: amplitudefactor lub amplitudeoffset? Ewentualnie przez regulację (w jakichkolwiek ustawieniach) poziomu wyciszenia dźwięków dochodzących do kabiny spoza jej wnętrza (swoją drogą to wydaje mi się byłaby sensowna opcja, bo niestety mam nieodparte wrażenie, że obecnie wszystkie dźwięki pozycjonowane poza wnętrzem kabiny są w niej nienaturalnie tj. zdecydowanie za mocno wyciszone...). W efekcie pomiędzy poziomem głośności przetwornicy, sprężarki, czy właśnie syreny a choćby głośnością radia czy głośnością działania poszczególnych przełączników panuje nienaturalny rozdźwięk... Może jest to dostosowane do nowoczesnych, dobrze wyciszonych pojazdów typu trax, czy pendolino, ale na pewno nie do starych EU/EP/ET a nawet dużo młodszych szynobusów czy innych zespołów trakcyjnych... Przykładowo: dźwięk syreny w kabinie lokomotywy swoją głośnością przypomina raczej ten słyszany w drugim z wagonów przez tę lokomotywę ciągnionych... Czy jedyny sposób to przeniesienie źródeł tych dźwięków do wnętrza, co jest całkowicie bez sensu... lub podgłośnienie źródeł, czyli edycja poszczególnych plików dźwiękowych?
2. Czy jest możliwe (a jeżeli tak, to w jaki sposób - domyślam się, że w imgui.inc) zapisanie sposobu wyświetlania ramek z rozkładem jazdy oraz tych pod F12 itp. - chodzi mi głownie o zapisanie na stałe, które mają być rozwinięte, a które nie lub wyświetlone czy całkiem ukryte - np. zakładka Vehicul AI rozwinięta, ale już GFX Renderer zwinięta. Rozkład jazdy wyświetlony w całości, a ramka pomocnika całkowicie zamknięta? Generalnie, by nie trzeba było za każdym włączeniem symulatora ich od nowa wybierać i rozwijać/zwijać/zamykać - obecnie zapamiętują mi się tylko ich rozmiary oraz pozycje.

Z góry dziękuję za odpowiedź, a wszystkim czytającym ten wątek życzę szczęśliwego całego Nowego Roku!

6
Pomoc doraźna / Zmiana rozkładu jazdy.
« dnia: 29 Grudnia 2019, 03:33:23 »
Jeżeli poniższy problem już był poruszany na forum, to przepraszam i proszę o link do tej dyskusji. Generalnie chodzi mi o coś takiego, że dostosowuję scenerię l053_noc do rozpoczęcia o innej godzinie niż w oryginale - ot taki kaprys... W tym celu muszę odpowiednio przesunąć rozkłady jazdy oraz godziny wykonania eventlauncherów (jest kilka zdarzeń tego typu w pliku *.ctr). Przesunięcie czasu rozkładów uzyskuję w ten sposób, że do wszystkich torów, na których są umieszczone na początku pociągi z nadanymi im we wpisie "trainset" rozkładami jazdy tworzę sobie komórki pamięci i następnie za pomocą zdarzenia typu "onstart..." wywołuję eventy updatevalues poszczególnych komórek z podaniem do nich właściwych rozkładów jazdy z interesującym mnie przesunięciem czasowym. Problem polega na tym, że po wykonaniu tej operacji w składach osobowych, których na danym torze oprócz lokomotywy stoi jeszcze wagon lub wagony z obsadą "passenger" rozkład zostaje przypisany prawidłowo, ale lokomotywa (z obsadą headdriver) pozostaje w trybie "prepare_engine" a w tryb "obey_train" przechodzi zagon znajdujący się na początku danego toru (jeżeli między nim a lokomotywą mieści się jeszcze jeden wagon) to także ma ustawiony tryb "prepare_engine". W efekcie po wystąpieniu godziny odjazdu te pociągi nadal stoją w miejscu i cała symulacja się rozjeżdża. Niczego nie zmiania dodatkowe, późniejsze podanie im komendy "obey_train" ani też nadanie wraz z nowym rozkładem prędkości początkowej jak też podanie sygnału zezwalającego na jazdę na semaforze wyjazdowym (sygnał ten jest skanowany przez wagon znajdujący się w trybie "obey_train", a lokomotywa nie skanuje niczego. W związku z powyższym mam następujące pytania/proszę o następujące informacje:

1. Czy takie zachowanie symulatora jest właściwe, a jeżeli nie, to czym może być spowodowane? (nota bene, jeżeli jest to poprawne, to przydałaby się odpowiednia informacja/komentarz w scenery.doc, albo jeszcze lepiej w maszynowej Wiki np. w dziale dotyczącym komend dla AI...
2. Zakładam (jeszcze nie spróbowałem), że  problem zniknie, gdy wagony te  będą z obsadą "nobody" zamiast "passenger" - czy teoretycznie tak będzie? A jeżeli tak, to jaka jest różnica praktyczna (użytkowa) w symulacji dla wagonów z obsadzonych "nobody" i passenger"?

Póki co problem rozwiązałem przez odpowiednie cofnięcie składów (tak, by na torze do którego komórki wysyłam rozkład jazdy stała tylko lokomotywa). Jednak poruszam ten temat, by wiedzieć więcej, być może zwrócić uwagę na błąd w exe i ewentualnie znaleźć inny sposób na rozwiązanie tego problemu (kiedyś przesunięcie składu może nie być możliwe lub stwarzać inne problemy).
Od razu zaznaczam, że zdaję sobie sprawę z tego, że mogę oczywiście podzielić dany tor na dwa: pod lokomotywą i resztą składu - ale takiej ingerencji wolałbym uniknąć - znów może się okazać trudna do wykonania w jakimś przypadku.
Wiem też, że można przypisywać do "wybudzonych" pociągów rozkłady jazdy za pomocą semaforów - modyfikując ich komórki pamięci - i tutaj mój drugi problem, bo tego rozwiązania próbowałem (od razu zaznaczam, że w przeciwieństwie do opisanych wcześniej nie na paczce 19.08 z II poł. listopada, a na 19.04) i działało to wybiórczo i z dużym opóźnieniem... Konkretnie: podobnie, jak wcześniej wyzwalałem zdarzenie onstart_... multiple... z 10 sekundowym opóźnieniem, które uruchamiało serię zdarzeń typu updatevalues, które z kolei z opóźnieniem 30 i 60 sek (testowałem dla dwóch składów) przesyłały przesunięte rozkłady do komórek pamięci skanowanych przez AI semaforów wyjazdowych. Konkretnie rozkłady dla MPE13129 i MPE41132 odpowiednio do: debica_m_sem_mem oraz sandomierz_l_sem_mem. Rozumiem, że teoretycznie w czasie ok. minuty (no powiedzmy 2 minut) od uruchomienia scenariusza powinno zostać wykonane podstawienie obu przesuniętych rozkładów. Tymczasem dla składu MPE13129 stojącego przed semaforem wyjazdowym M w Dębicy nic się nie zmianiało i po podaniu odjazdu wyruszał z Dębicy zgodnie z oryginalnym rozkładem jazdy. Z kolei skład MPE41132 stojący przed semaforem wyjazdowym L w Sandomierzu nowy rozkład otrzymywał praktycznie o oryginalnej godzinie odjazdu (odjeżdżał, więc według zmienionego rozkładu) z chwilą podania semafora, czyli ok. 4-5 min od rozpoczęcia scenerii, a nie ok 1,5-2 jak wynikałoby z ustawionych czasów wykonania eventów... W logu zauważyłem różnicę taką, że przesłanie jednego rozkładu wykonywane jest po podaniu odjazdu na semaforze a drugi przed tym zdarzeniem i to praktycznie jedyna różnica. Pytanie moje odnośnie tej sytuacji jest takie: skąd tak duże opóźnienie w wykonaniu obu eventów wysyłających rozkłady do komórek pamięci semaforów oraz czemu w jednym przypadku to działało, a w drugim nie. W razie potrzeby oczywiście załączę potrzebne pliki - przepraszam, że tego nie robię od razu, ale mam je na innym komputerze.

Z góry dziękuję za wyjaśnienia i pomoc oraz przy tej okazji wszystkim życzę szczęśliwego Nowego Roku!

7
Witam,

mam taki oto problem: podczas symulacji występuje coś w rodzaju rozbłysków/migotania ekranu (widoku). Nie wiem za bardzo jak to opisać. Chyba najbardziej adekwatnym jest: zmienne rozjaśnianie i przyciemnianie ekranu. Przypomina to efekt taki, jak podczas jazdy przez las w słoneczny dzień, tj. prześwitywanie słońca pomiędzy drzewami (rozbłyski słońca na szybie). Jednak zjawisko to występuje także po wyłączeniu wyświetlania cieni oraz podczas postoju na stacji. Zdarza się też, że przez jakiś czas ono nie występuje. Jest to dość męczące dla oczu i dlatego chciałem to jakoś wyłączyć lub zmniejszyć intensywność tudzież skalę rozbłysków. Jednak wyłączenie wyświetlania cieni ani uproszczenie gfx.renderer nic nie zmienia. Nadmieniam, że nie mam problemów z płynnością działania symulacji (FPS powyżej 20). Nie dawno zainstalowałem najnowszą wersję symulatora (19.04), wcześniej (17.07) ten problem nie występował. Jeżeli trzeba, to oczywiście załączę przykładowy plik log. Mogę także spróbować nagrać komórką filmik z tym zachowaniem ekranu podczas jazdy. Jednak być może tak ma być lub wystarczy zmienić jakiś parametr w eu07.ini związany np. z odbiciem, dlatego póki co tak "na sucho" opisuję problem.

Parametry komputera:
Intel Celeron CPU G1610 2,6 GHz & 2,6 GHz
Ram: 3,49 GB
Karta graficzna: AMD Radeon HD  7350 - 400 MHz, 1GB

Nie jest to może jakoś dużo, ale jak napisałem symulator działa w miarę płynnie, z reguły nie przycina (czasem (bardzo rzadko) zdarzają się chwilowe przycięcia np. podczas hamowania na dużej stacji - na tyle rzadko, że nie są one regularnymi, a wyjątkowymi sytuacjami i nawet gdy się pojawiają, to nie zakłócają w sposób znaczący przebiegu symulacji.


8
Witam,

właśnie pobrałem i zainstalowałem najnowszą wersję Maszyny (tj. 19.04) i w loku ET41 (v1, sceneria: l053_cargo2) wskazówka manometru cylindrów hamulcowych lokomotywy jest tak blada, że praktycznie nie widoczna. We wcześniejszej wersji (17.07) wskazówka ta była widoczna normalnie.

9
Symulator / Pobieranie aktualizacji z repozytorium.
« dnia: 03 Grudnia 2017, 20:07:29 »
Witam,

w jaki sposób można pobrać poprawione pliki scenerii z repozytorium? - konkretnie chodzi mi o scenerię "Drawinowo", bo w wersji pobranej wraz z paczką 17.08 we wrześniu są błędy, a na repo są poprawki wykonane przez Steele'a i według opisu działa.

Pytam, bo próbując zrobić to w sposób domyślny, czyli klikając w dany plik można jedynie podglądnąć jego zawartość. Opcja zapisu elementu docelowego prowadzi do zapisu strony jako takiej, a nie pliku...

Jeżeli gdzieś już  jest opisany sposób pobierania z repozytorium pojedynczych, zaktualizowanych plików, to przepraszam za dublowanie tematów - niestety ja nie znalazłem.

Z góry będę wdzięczny za jakąś pomoc!

10
Rainsted / Zapis scenerii tymczasowej.
« dnia: 14 Listopada 2017, 23:07:41 »
Witam,

od jakiegoś czasu (niedawna) przy uruchamianiu scenerii poprzez Rainsted z zapisem w pliku tymczasowym za każdym razem jest on tworzony jako nowy z nazwą: "$+nazwa scenerii.scn") i w ten sposób dla każdej, uruchamianej scenerii powstaje osobny plik tymczasowy. W jaki sposób można powrócić do poprzedniego rozwiązania, że plik tymczasowej scenerii był jeden: "$.scn" i był on nadpisywany przy każdym uruchomieniu scenerii z Rainsted? Pytam, bo niestety zmiana odpowiedniego zapisu w eu07.ini na "$.scn" nic nie dała.

Pozdrawiam,

11
Pomoc w tworzeniu / Odblaskowe wskaźniki.
« dnia: 14 Listopada 2017, 22:50:37 »
Witam,

mam takie pytanie: jak można zwiększyć odblask wskaźników? Pytam, bo zdarza się, że przy jeździe w nocy, zwłaszcza w zakręcie lub na bardziej zarośniętej linii np. sceneria Całkowo, wskaźnik nie jest widoczny/jest zasłonięty, gdy znajduje się w zasięgu reflektorów. Potem, gdy można byłoby go już zobaczyć, to już nie jest bezpośrednio oświetlany i w efekcie też go nie widać. W związku z tym chciałbym nieco zmienić wskaźniki jeśli chodzi o ich odblaskowość (tj. odbicie światła), bo te obecnie stosowane są powiedziałbym matowe, co chyba nawet nie jest zgodne z rzeczywistością. Czyli sprawić by były pomiędzy obecnymi (matowymi), a starymi czyli świecącymi.

Będę wdzięczny za pomoc!

12
Witam,

Czy w obecnej wersji symulatora (exe z paczki 17.07 oraz najnowsze Rainsted) jest możliwość wprowadzenia losowości pory symulacji oraz jej parametrów atmosferycznych (jak w temacie)? Z tego co wiem, to zmiana z oryginalnych przy uruchamianiu symulacji przez Rainsted obecnie już nie funkcjonuje... :-( Zatem, czy jest jakiś inny sposób np. przez zmianę wpisów w scenerii, wprowadzenie odpowiednich eventów w pliku ctr lub po prostu jakaś funkcja to realizująca, która można zastosować? Ewentualnie czy jest planowanie wydanie jakiejś aktualizacji Rainsted lub exe uwzględniającej realizację takich zachcianek? Oczywiście zdaję sobie sprawy, że zmiana czasu symulacji to zupełnie co innego niż parametrów atmosfery poza tym, że obecnie z czasem symulacji oraz datą systemową związany jest poziom światła (nasłonecznienie) w symulacji.

Myślę, że możliwość przejazdu tej samej scenerii o różnych porach doby i w różnych warunkach atmosferycznych (np. losowych lub stosunkowo prosto ustawianych) byłaby dość dużym urozmaiceniem przy kolejnych przejazdach tej samej scenerii, a jednocześnie zwiększałaby realizm symulacji.

13
Bieżące kolejowe / Czas jazdy skrócony?
« dnia: 12 Lipca 2017, 18:53:05 »
Witam,

Mam takie pytanie do tych, którzy się na temacie zawodowo znają: co to jest ten czas jazdy skrócony w SRJ tzn. kiedy on obowiązuje, co to oznacza i jak wygląda jego zastosowanie w praktyce?

14
Trasy / nowy-stary: Całkowo_SN61 - wywala z symulatora.
« dnia: 11 Lipca 2017, 22:54:24 »
Witam,

Mam problem w misji, jak w temacie - otóż za przystankiem w Boldach, w okolicach przejazdu kolejowego symulacja się zatrzymuje i Windows informuje o tym, że w programie nastąpił błąd i nastąpi jego zamknięcie oraz oferuje przesłanie do Microsoftu raportu o błędach.

Znalazłem już na forum temat opisujący ten problem, bo u mnie jest to samo (przynajmniej tak mi się wydaje i w log txt mam identyczne błędy, jak te poniżej):
" Odp: Całkowo_SN61
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Grudnia 2016, 14:56:27 »
Błąd nazwy odcinka izolowanego. Było niedawno zgłaszane i jest już poprawione. Nadpisz sobie ten plik:
http://eu07.pl/daily/export/scenery/slimson/sn61.scm

Kod: [Zaznacz]

Bad event: MemCell "pom_prz1" does not exist in "pom_prz_otwieraj2"
Bad event: MemCell "pom_prz1" does not exist in "pom_prz_otwieraj"
"
Problem jest tylko taki, że podany link "http://eu07.pl/daily/export/scenery/slimson/sn61.scm" nie działa, tzn. taki plik pod tym adresem nie istnieje.

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam!
Antoni Ślebodziński


15
Trasy / Całkowo_Orlen - zawiesza symulator w Wilisiu.
« dnia: 29 Czerwca 2017, 19:53:43 »
Witam,

mam taki problem, z którym nie umiem sobie sam poradzić ani też nie znalazłem rozwiązania na forum:

mianowicie uruchamiam poprzez Rainsted symulator z paczki całościowej 15.04 (Rainsted zaktualizowany) ze scenerią Całkowo_Orlen i wszystko działa normalnie do przyjazdu do Wilisia. Tam po podaniu tarczy manewrowej wraz z odpowiednim komunikatem przez radio symulator się zawiesza - zupełnie nie reaguje na klawiaturę, jedynie słychać dźwięk. Najczęściej jedyne rozwiązanie, to reset komputera. Kilka razy na kilkadziesiąt prób (chyba ok. 30) udało mi się przejść ten krytyczny moment i wtedy wszystko było ok aż do trzeciej części scenariusza, gdy prowadząc wagony z Całkowa po przejechaniu przez stację, która najpierw ma zamknięty wjazd, po czym wjazd i wyjazd zostają podane (wedle komunikatu z radia - nazwy stacji niestety nie kojarzę) jadę jeszcze kawałek i po chwili znowu to samo - symulator zawiesza się tak, jak w Wilisiu. Dotarcie do tego miejsca udaje mi się tylko wtedy, gdy w Wilisiu zatrzymam się za semaforem wyjazdowym (wjeżdżając na stację ze składem z Jarkawek). Raz także udało mi się to, gdy zatrzymałem się dość daleko, ale przed semaforem wyjazdowym.
W załączeniu pliki: log.txt, errors.txt, tymczasowy scenerii z przejazdu przedwcześnie zakończonego w Wilisiu.

Będę wdzięczny za pomoc w znalezieniu problemu i rozwiązaniu go.

Pozdrawiam!

Antoni Ślebodziński


Strony: [1]