Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - HTD

Strony: [1] 2 3
1
Zauważyłem, że na sceneriach komunikacja radiowa idzie na kanale 1, co jest niezgodne z rozkładem i podpowiedziami pomocnika. Wyjdzie jakaś poprawka do tego?

2
Symulator / Stan torów (scenerii) i kwestia kibli.
« dnia: 06 Października 2023, 19:49:19 »
Po wielu latach wróciłem do MaSzyny. Sprawdziłem scenerię Wrzosy, no i widać, że jakby w końcu symulator dokończony, wszystko działa, wygląda super.
Potem wróciłem na swoją ulubioną linię L053 i też wszystko działa :)

Przy okazji, po latach wygląda dużo lepiej, grafika poprawiona mocno, światła, cienie, tabor dopracowany, wszystko ma wnętrza, widać pasażerów na peronach i w pociągach.
Pociągi mają rozkłady, rozkłady "żyją", wiadomo bez drukowania opisu co trzeba zrobić.

No i teraz odpalam sobie (tak dla jaj), pierwszą chyba w całym symulatorze scenerię Moczniki. Jest napisane, że "sceneria gorszej jakości". Ale odpalam i wygląda rewelacyjnie! Przede wszystkim kibelek odpicowany, nawet ma jakiś cyfrowy wyświetlacz dołożony. Ładnie zrobione torowisko, też widać pasażerów ktoś dodał, jest hala dworcowa (chyba jedyna w MaSzynie z tego co pamiętam). Jaka gorsza jakość? Nostalgia mi się włączyła, szczeniackie lata się przypomniały jak się do technikum kiblem jeździło codziennie rano ;)

No i zonk! Nic nie działa na tej scenerii. Ani próba radia. Ani rozkład jazdy. Ani oznaczenia prędkości na trasie, sygnalizacja, no nic. Audiowizualnie - mucha nie siada. Ale w ogóle brak jakiegokolwiek sterowania na scenerii. Czy ja mam jakąś niedokończoną wersję, czy ta sceneria tak ma? Szkoda, bo fajnie wygląda, ma klimat, tylko taka nie za bardzo do jazdy.

Że bardzo chciałem sobie pojeździć akurat kibelkiem, to patrzę na jakich sceneriach są kibelki. Kiedyś były na Bałtyku. Teraz nie ma, tylko te nowsze impulsy są. Ale zaraz, L061 - tam są. To było kiedyś "w trakcie budowy", no ale zobaczę. I tam odwrotnie jak w Mocznikach - sterowanie działa, ale grafiki niet ;) Pustynia, tory w kosmosie, TD lepiej wygląda.

Sprawdzam L061+144 - tam o dziwo wszystko wydaje się być OK. Jest grafika, sterowanie działa, można jechać. Ale szybko okazuje się, że tak nie do końca to sterowanie działa, urywa się po którymś kilometrze i już limit prędkości się nie wyświetla.

Pytanie, które scenerie w MaSzynie mają sterowanie, a które nie mają? Czy są jakieś plany rozwojowe odnośnie ich, czy po prostu zostały porzucone? Na jakich sceneriach można sobie pojeździć kibelkiem tak, żeby rozkłady i sterowanie działały, a do tego żeby nie było pustyni i kosmosu?

3
Symulator / SU46 - woda
« dnia: 18 Września 2023, 23:25:35 »
O co chodzi z tą wodą w SU46? Pomocnik mi pisze: załączyć bezpiecznik pompy wody, załączyć coś tam jeszcze od wody, połączyć obiegi wody...
Szukam w kabinie jakiś przycisków związanych z tym, ale nie ma nic poza przyciskiem podgrzewacza wody.

Ogólnie wciskanie czegoś tam z "W" odznaczyło wszystkie punkty za wyjątkiem "połącz obiegi wody".

Tak na szybko to oczywiście Shift+Q i za chwilę Q to załatwia, bo autopilot to włącza za mnie. Ale ciekawi mnie jaki jest sens tych komunikatów? Czy w tej SU46 autentycznie się coś takiego włącza, a jeśli tak, czemu nie widać tego w kabinie? Jest w oryginalnym przedziale maszynowym? Sprawdzałem w symulatorze, ale przedział maszynowy w tej SU46 taki jakiś niedokończony, nic tam nie ma do grzebania.

4
Symulator / GUI symulatora - jak zwiększyć rozmiar tekstu?
« dnia: 14 Września 2023, 21:46:13 »
Witam.

Na moim komputerze MaSzyna działa podobnie wolno lub szybko w każdej rozdzielczości, więc najlepiej używałbym 4K, bo symulator wygląda w niej najlepiej.

Jest jednak problem z interfejsem i oknami symulatora. Ich rozdzielczość i skalowanie nie zmienia się wraz ze wzrostem rozdzielczości. W 4K napisy są przy moim wzroku kompletnie nieczytelne. Co ciekawe, w 4K są za to idealnie czytelne przyrządy samej lokomotywy, wyświetlacze LED i LCD, zegary. W 1080 widać tekst w okienkach pomocniczych, ale już teksty oryginalnych przyrządów są niewyraźne.

Czy jest gdzieś jakiś parametr w konfiguracji albo skrót klawiszowy czy jakikolwiek inny sposób zwiększenia skalowania tekstu w tych oknach?

BTW, te okienka wyglądają jak ImGUI, zgadłem? ;) Większość apek na ImGUI ma ten sam problem - kompletny brak czytelności w 4K. Ale chyba to się gdzieś ustawia?

5
Mam takie nurtujące mnie wspomnienie sprzed jakiś 20 lat. Jeździłem codziennie (naturalnie jako pasażer) podmiejskim EN57 i od czasu do czasu dalekobieżnymi składami ciągniętymi przez lokomotywy. Wtedy zupełnie nie interesowałem się, do czego są podczepione wagony i jak to jeździ.

Ale jedna rzecz utknęła mi w pamięci - część pociągów uznałem za super luksusowe, jeśli ruszały tak, że nie było w ogóle czuć, kiedy ruszają. Większość starych, niezbyt komfortowych pociągów zawsze ruszała z bardzo mocnym szarpnięciem. Zawsze było takie "łup!" przy ruszaniu.

A jak wagoniki były takie nowsze, wygodniejsze, to i ruszanie było praktycznie zupełnie niewyczuwalne.

Potem oczywiście była moja przygoda z MaSzyną, poznałem mnóstwo różnego taboru, jeździłem różnymi składami, z napędem elektrycznym i spalinowym.

Tak, wieloma da się ruszyć za ostro. Mechanik ma na to wpływ, ale kurczę, zawodowi mechanicy chyba potrafią robić swoją robotę, to raz, no i czemu w jednych typach pociągów szarpnięcie było prawie zawsze, a w innych prawie zawsze nie?

Niestety, nie pamiętam co to były za lokomotywy. Zgaduję, że żadna nie była elektryczna z rozruchem impulsowym, bo wtedy (20 lat temu) to była nowinka zbyt rzadka na naszych torach. Ale diabli wiedzą. Może konstrukcja wagonów, sprzęgi? A może to jednak podejście mechaników, ktoś prowadził nową maszynę to się jakoś odruchowo bardziej starał żeby "była kulturka"?

Czy każdą lokomotywą da się ruszyć łagodnie bez szarpnięcia? Czy są jakieś, w których to jest szczególnie trudne, albo szczególnie łatwe? W takim EN57 to chyba nie bardzo zależy od mechanika? One przecież przełączają rozruch pół-automatycznie w niezbyt wielu krokach. Czasem tam nawet było "łup" przy przełączaniu na kolejne pozycje, nie tylko przy pierwszej.

6
Bieżące Symulatorowe / EN62, błąd na wyświetlaczu
« dnia: 09 Grudnia 2020, 11:18:17 »
Na wyświetlaczu w tej pesie jest "Serwice" - SERIO? ;) Pesa coś takiego walnęła, czy po prostu literówka w grafice?

7
Bieżące Symulatorowe / WOS-y
« dnia: 21 Listopada 2020, 10:47:52 »
Czy WOS-y są przypisane do trasy, a nie misji? Mogą być? Powinny być? Da się tak w starterze zrobić, czy może już jest tylko ślepy jestem i nie znalazłem? ;)
Przykładowo nie widzę WOS-u do Całkowa, misja SN-61. A mam tego WOS-a u siebie zachomikowanego, podrzucić gdzieś? Ogólnie mam zachomikowane WOS-y do wszystkich linii, jakby były potrzebne. Tyle, że fajnie jakby były w paczce i łatwe do znalezienia.

8
Bieżące Symulatorowe / Czy jest planowany rozwój starych scenariuszy?
« dnia: 21 Listopada 2020, 06:49:20 »
Tak patrzę, że w ostatnim wydaniu pojawiło się sporo nowych scenariuszy. Stare trasy, odświeżone, ale przede wszystkim - nowy ruch, gdzie wszystko "żyje".
Pamiętam pierwszą tak zrobioną trasę - to było nowe Całkowo, gdzie semafory i zdarzenia nie rozpoczynały się o "10:53" albo "bo pojazd gracza minął 37 kilometr", tylko wynikały z ruchu, który w dodatku losowo mógł wyglądać za każdym powtórzeniem trochę inaczej.

Tymczasem, stare scenariusze - po prostu "brain dead". Nic nie działa. Niby pociąg jedzie, ale jak jest to pasażerski, nie widać związku jazdy z rozkładem. Nie widać komunikatu o "wymianie pasażerskiej". Działanie sygnalizacji na trasie dziwne i jakieś niepasujące. Nawet czasem rozkład nie pasuje, jakby był robiony dla innej wersji trasy czy składu. Ba - odpalam sobie Bałtyk, robię próbę radia, oczywiście brak odpowiedzi. Rozumiem - sterowanie scenerii musi mieć odpowiedź na konkretnym kanale zapisane, a to stara sceneria i nie ma. Byłoby fajnie, jakby ktoś to ruszył i wyświadczył tym starym sceneriom przysługę poprawiając dosłownie drobiazgi. Przecież to bez porównania łatwiejsze i szybsze, niż dorabianie nowej grafiki, dźwięków, modeli czy torów. Wystarczyłoby przypisać sygnalizację właściwie, dodać obsługę radia, wywalić "naciśnij Shift+1" - pozostałość z czasu, kiedy w sterowaniu nie szło nic zrobić normalnie, tylko "na klawisz" ludzie robili. Serio, byłoby 100x lepiej jakby chociaż to działało. Jakby pomocnik pokazywał rzeczywiste ograniczenia prędkości. Nie trzeba od razu robić nowego ruchu. Teraz efekt jest taki, że stare scenerie wyglądają na zwyczajnie zepsute. Gdyby chociaż przypisać sygnalizację i wskaźniki do torów, ten efekt nie byłby tak rażący.

Są jakieś plany rozwoju tego? Widzę, że Drawinowo jest tak ładnie poprawione. Może dlatego, że w ogóle nie było przejezdne przez długi czas. Jest szansa, że stare Bałtyki i Zwierzyńce doczekają się jakiegoś nowego sterowania? Może Quark? (Ostatnio był nieprzejezdny, jak kilka razy utknąłem na "zawieszonym" S1 to dałem sobie spokój z tą scenerią).

Jeszcze jedno, jak są nowe które zastępują stare, to może te stare po prostu zaorać i usunąć? Tak było zrobione z Całkowem i misją SN-61. Nowa wersja jest super.

9
Bieżące Symulatorowe / SN61, jak zapiąć wagony?
« dnia: 29 Września 2020, 20:22:20 »
Wykonuję manewry na początku misji, podjeżdżam SN61 pod wagony, dociskam, włączam hamulec dodatkowy (Num1), wyłączam silnik. SN61 stoi dociśnięty i wygląda na dociśnięty. Podchodzę do sprzęgu, wciskam Ins i nic się nie dzieje. Co się zmieniło w sterowaniu SN61, że teraz to nie działa? Co robię nie tak? Poprzednio zapinałem wagony do SM42 i nie było problemu.

10
Bieżące Symulatorowe / ST45 - zepsuta?
« dnia: 28 Września 2020, 05:42:43 »
Próbuję uruchomić ST45, scenariusz Zwierzyniec Transport.
Wg instrukcji. Pierwsza rzecz - nastawnik kierunkowy nie działa. Ani z myszy, ani z klawiatury. Nic nie klika. Baterię się da włączyć, ale nie da się wyłączyć czuwaka. Jakimś cudem działa przejście do drugiej kabiny i powrót (czuwak się sam wyłącza). Ciśnienie się nabija, odhamowuję skład, ale ruszyć się nie da. Coś robię nie tak, czy ST45 w ostatniej wersji nie działa? No w szczególności jest dziwne, że nie da się nastawnika kierunku ruszyć.

11
Bocznica / EN62 - nie działa sprężarka
« dnia: 27 Września 2020, 23:17:13 »
Odpalam EN62 zgodnie z instrukcją. Podniesiony przedni patyk, włączony wyłącznik szybki... I nic. Wskazówka ciśnienia w ZG (żółta) stoi. W instrukcji jest napisane, że mam czekać na nabicie 5 barów. No nie nabija się nic.

Można skasować? Nie włączyłem szybkiego. Ta lampka świeci jak szybki jest wyłączony. To mnie zmyliło. Już działa wszystko.

12
Bocznica / Odp: Exe c++ aktualnosci, changelog itp
« dnia: 10 Marca 2017, 19:10:39 »
Jest bug, radiostop i generalnie hamowanie awaryjne unieruchamia pociąg na amen. Nie da się ruszyć, odluźniacz próbuje działać, ale jest tak, jakby przewód główny nie był ponownie łączony po rozłączeniu.

13
Bieżące Symulatorowe / MaSzyna vs TD2
« dnia: 28 Lutego 2017, 09:02:20 »
Ostatnio odpaliłem sobie najnowszą wersję TD2 i uparłem się, żeby przejechać wszystkie dostępne tam trasy. Czytałem wcześniej opinie (prawdopodobnie ludzi zaangażowanych w rozwój TD2), że "staruszka MaSzyna" powiedzmy... nie daje rady.

Myślę, że warto się nad tym zastanowić poważnie, i to "po obu stronach barykady".

Nie udało mi się przejechać wszystkich tras, oto dlaczego: TD2 uruchamia się bardzo szybko, co ważne, po uruchomieniu działa bardzo szybko. Na maksymalnych detalach graficznych mam pełne 60FPS. Istotny krok do przodu względem poprzedniej wersji, jednakże FPS stale spada podczas symulacji. Nie napiszę stabilnie, bo spadanie FPS i przerwy w odświeżaniu ekranu są nieregularne, losowe, niezależne od ilości wyświetlanych detali. Grafika wyświetla się coraz wolniej po czym nieuchronnie dochodzi do jednej z 3 rzeczy - zawieszenia symulacji, wysypania się symulacji do systemu, wyłączenia całego komputera. Krótko: TD2 jest bardzo niestabilny. Stawiam na wewnętrzne wycieki pamięci, błędy typu "race conditions" i podobne.

TD2 wciągnął mnie i zaangażował możliwością lepszego i bardziej realistycznego uruchamiania pojazdów. Szczególnie uruchamianie EP07 - wszystkie przełączniki działają, ponadto włączenie WS-a nie jest takie trywialne, musiałem troszkę pokombinować zanim mi się udało. Czy nie dałoby się tego zrobić w MaSzynie?

W MaSzynie powoli kończy się miejsce na klawiaturze. To bardzo dobrze, że prawie wszystkie klawisze działają w symulatorze. To sterowanie jest wygodne i szybkie, nic nie będzie szybsze, jeśli ktoś nie ma w domu specjalnego pulpitu. Z drugiej strony opcja klikania na elementach wirtualnego pulpitu i przestawiania kontrolek ogromnie podnosi realizm symulacji, do tego pozwala na symulowanie aspektów, które dotychczas nie były obsługiwane, chociażby na brak powiązanego klawisza.

Jeśli chodzi o poruszanie się po kabinie i rozglądanie się - tutaj IMHO MaSzyna wygrywa zdecydowanie. Model myszy poruszającej kursorem, a kamerą dopiero po naciśnięciu przycisku jest używany od dawna w wielu symulatorach. W większości, jeśli nie we wszystkich. Nie znaczy to jednak, że jest optymalny. Znaczy to tylko tyle, że ktoś kiedyś to wprowadził, a inni to dalej kopiowali. IMHO lepsze byłoby rozwiązanie, gdzie tryb działania myszy jest przełączany klawiszem na klawiaturze. Czyli tak jak do tej pory w MaSzynie (tryb domyślny), i powiedzmy po naciśnięciu Ctrl pojawia się kursor i mysz steruje kursorem. Do momentu puszczenia tego klawisza. To byłoby najbardziej naturalne. Najpierw należy spojrzeć na daną kontrolkę (to powinno być znakiem tego najszybsze) - dopiero po zlokalizowaniu występuje interakcja w postaci naciskania, przekręcania itd.

W maszynie dramatycznie brakuje sterowania rozrządem. W większości pojazdów nie ma znaczenia w jakim stanie zostawiło się kabinę A po przejściu do kabiny B. Zastanowiło mnie też, czy w obu kabinach jest wyłącznik baterii? Jeśli wierzyć odwzorowaniu z TD2, to jest tylko w jednej. Kolejną sprawą jest klucz nawrotnika. Nie może znajdować się w obu kabinach, mam rację? Klucz należy wyciągnąć przed zmianą kabiny, a wyciągnąć to się powinien dać tylko w położeniu neutralnym, prawda?

W poprzedniej wersji TD2 fizyka symulacji była siermiężna i skład reagował "nienaturalnie". Od przyśpieszania, przez utrzymywanie prędkości po działanie hamulców. W nowej wersji to wydaje się działać tak samo dobrze jak w MaSzynie. Czyżby autorom udało się wymyślić prawidłowo koło od nowa?

W TD2 i w MaSzynie daje się wysiąść z kabiny. W TD2 stoimy przy drzwiach wyjściowych lokomotywy, w MaSzynie wisimy nad czołem pojazdu. Niewielka zmiana pozycji kamery w MaSzynie niesamowicie poprawiłaby ten stan. Najczęściej wysiada się, żeby sprzęgać albo rozprzęgać składy. Konieczność dolatywania kamerą do sprzęgu jest mankamentem MaSzyny. Klawisz F4 miał w zamyśle chyba przełączać do widoku "z lotu ptaka", ale nawet tego efektu nie uzyskuje prawidłowo. Ogólnie powinny być 2 widoki: "od zewnątrz" i "wysiadanie". Te rzeczy powinny być rozdzielone od siebie po prostu. 2 różne kamery.

Lusterka! Tu w obu symulatorach jest słabo, ale w MaSzynie dużo lepiej. Control plus strzałki to po prostu idealne rozwiązanie. Dramatycznie brakuje tego w TD2. W zasadzie w TD2 trzeba jechać bez lusterek i okropnie to przeszkadza. Co do samych lusterek - niestety w obu symulacjach ich brak, ale rozumiem że wprowadzenie tego gadżetu jest pracochłonne (w odróżnieniu od dodania dodatkowej kamery).

Jakość grafiki: po pierwszym spojrzeniu na oba symulatory, zwłaszcza na teren za oknem wydaje się, że TD2 ma o klasę lepszą grafikę. Ale czar szybko pryska. Tekstury w MaSzynie są dużo wyższej jakości. Samo otoczenie stacyjne jest lepiej odwzorowane. Nawet kabiny wydają się lepiej wyglądać w MaSzynie.

Oba symulatory cierpią na ten sam paskudny artefakt graficzny: obiekty 3D "trzęsą się" przez cały czas. Statyczna scena nie jest nieruchoma, wszystko trzęsie się o kilka pikseli w każdym kierunku, jakby nie mogły się zdecydować gdzie mają być. W TD2 ponadto obiekty lubią też migać, czyli znikać i pojawiać się nagle bez żadnej widocznej przyczyny.

Zbiornik pantografów. Punkt dla MaSzyny - TD2 nie ma czegoś takiego. Nie ma sprężarki pomocniczej, a nawet jeśli ma, nie udało mi się do niej dotrzeć. Tak samo jak nie da się tam wejść do maszynowni. W MaSzynie jest brzydka i uproszczona, ale jest i działa. Może i w TD2 nie włączę WS-a jak w drugiej kabinie zostawiłem hebelek pantografów czy przełącznik rozrządu w złym położeniu, ale za to w MaSzynie nie włączę WS-a jak mam za małe ciśnienie w ZG.

W TD2 są rzeczy, które IMHO MaSzyna MUSI mieć i to pilnie: powiadamianie o przekroczeniu prędkości. Mała rzecz, a bardzo cieszy. Kolejna - standardowe komunikaty wysyłane do dyżurnego: gotowość do odjazdu i "zameldowanie się" ("zew"). Dojeżdżam do S5, klikam radiem i dostaję wjazd. Proste a za razem genialne. Da się zrobić w MaSzynie na poziomie scenerii (jak w całkowo-sn61), ale oczywiście nie ma sensu ręczne rzeźbienie tego w ten sposób. Po zmianie sterowania ruchem w MaSzynie to powinno być standardowe. Obydwa problemy będą rozwiązane.

Przeglądałem sobie też edytor scenerii w TD2. I nasuwa się pytanie: po jakiego grzyba tworzyć narzędzie 2D, jeśli ten sam silnik graficzny potrafi najlepiej wyświetlić wszystkie potrzebne zasoby? Zamiast tworzyć wyświetlanie scenerii w edytorze nie lepiej dodać edytor do symulatora, który już wszystko sam z siebie wyświetla? Tu punkt dla TD2. Opcja edycji scenerii przy użyciu komercyjnych programów CAD / 3D to żadna opcja. Owszem, są osoby, dla których to nie jest problemem, ale to raczej nie są "użytkownicy". To raczej ludzie, którzy mogliby zajmować się grafiką gamedev zawodowo.

Samotny mechanik... Tu zdecydowanie punkt dla MaSzyny. Jazda z milczącym radiem traci cały klimat. W MaSzynie symulacja dzięki radiu żyje. Co prawda komunikaty są statyczne, scenariusz musi przebiegać w określony sposób żeby dany komunikat miał sens i pasował. Mimo wszystko, tutaj po prostu TD2 "wysiada". Tryb jednoosobowy jest po prostu słaby. Tryb wieloosobowy nie ma nawet sensownego dema, które skłoniłoby wielu do wydania pieniędzy na płatne konto. Jak jest to nie działa. Nie udało mi się do niego wejść ani razu. "Brak slotów" czy jakoś tak. Sorki, ale to tak nie działa. Ludzie chcą najpierw zobaczyć czy warto, zanim kupią. "Kot w worku" nie zachęca do tego, nie wspomaga "budowania społeczności". Pierwsze podłączenia do serwerów powinny być GWARANTOWANE. To jest kluczowe, żeby ktoś, kto chce zobaczyć działanie tego pierwszy raz mógł to zrobić. Nowi użytkownicy powinni mieć dostęp priorytetowy wręcz. Ich zużycie zasobów nie będzie znaczące, jak ktoś nie ma doświadczenia w symulacji nie będzie w niej siedział nie wiadomo ile. Z resztą, po 30 minutach można testera wyrzucić (a mówiąc ładnie przenieść do opcji rejestracji płatnego konta).

Morał na koniec: staruszka MaSzyna jest stara, ale jara. Działa szybciej i bez porównania stabilniej. Nawet graficznie nie pozostaje tak bardzo w tyle, dzięki ogromnej ilości modeli i wysokiej jakości tekstur. Sama symulacja wydaje się działać bardziej realistycznie w MaSzynie - dzięki radiu, zaawansowanym scenariuszom, obecności maszynowni. "Jedzie się" też lepiej w MaSzynie, chociażby dzięki "lusterkom". W TD2 nie uświadczyłem też ani nocy, ani zmierzchów i świtów. A w MaSzynie są i to wyglądające wspaniale. Patrząc na rozwój nowego exe i pierwsze eksperymenty ze światłami pojazdów - tu MaSzyna może jeszcze pokazać pazury. Momentami nowy model oświetlenia wygląda szokująco dobrze. Po rozwiązaniu samego problemu "wielkich migających trójkątów" to będzie zupełnie nowa jakość.

I jeszcze jedno: szkoda, że oba zespoły wymyślają koło na nowo. Szkoda, że jest jakaś "barykada i jej strony". Gdyby te 2 symulatory połączyć, powstałby super-symulator.

Ostatnia rzecz: tempo rozwoju. Wg mnie MaSzyna rozwija się szybciej. W TD2 pewne rzeczy są lepsze, powstały rekordowo szybko, bo czasem łatwiej jest rozwijać coś bez balastu. Od zera. Ale po pewnym czasie, gdy projekt osiągnie pewien poziom złożoności następuje spowolnienie. I to ogromne. Problemy ze stabilnością TD2 są w zasadzie blokujące. Zniechęciły mnie całkowicie do tego symulatora.

Werdykt: MaSzyna FTW! ;)

14
Bieżące Symulatorowe / Dziwaczny problem z W4
« dnia: 01 Stycznia 2017, 21:16:50 »
Pracuję właśnie nad nowym rozkładem i sterowaniem dla scenerii baltyk_en57. Straciłem kilka godzin na najdziwniejszy błąd, przerastający nawet to co się dzieje na Drawinowie przy podpięciu się do drugiego składu.

Przypisałem wszystkie potrzebne W4 na trasie do torów i przystanków. Przypisałem wszystkie semafory na szlaku, żeby kierpoć wiedział, kiedy może dać "gotów". I...
Losowo kierpoć nie działa. Nie daje odjazdu pomimo tego, że ma drogę wolną, ja sobie grzecznie stoję przed W4 gotowy do odjazdu.

I teraz SZOK:
Sprawdzam w tabelce (F2,F2) czy widzę W4. Nie widzę. Był i się zmył, był jeszcze minutę wcześniej, i nagle sobie zniknął. Gdybym miał na semaforze wyjazdowym S1, to bym się tak nie zdziwił, ale mam S2 albo SZ, tymczasem W4 znika z tabeli skanowania.
I drugi szok:
Przestawiam nawrotnik na jazdę do tyłu, i natychmiast na jazdę do przodu. Bez sensu, nie? Tymczasem nagle dostaję "gotów" od kierpocia, bo nagle pojawia się "zniknięty" W4.

CO JEST?! Normalnie WTF?!

To się zdarza przy przechodzeniu na drugi koniec składu w EZT, ale nie zawsze. Przed chwilą mi się zdarzyło po dojechaniu kiblem do Bałtyku Głównego. Dojeżdżam, zatrzymuję pod W4, to przystanek końcowy. Ale rozkład nie znika tak jak powinien. Patrzę w tabelę skanowania, oczywiście W4 się zmył, nie ma. To wciskam 3xR, 3xD i co się dzieje? Brakujący W4 się pojawia, rozkład znika. NO LUDZIE! Czary?

Czy ktoś się z czymś takim spotkał albo może mieć jakąś wskazówkę dlaczego taki dziwne rzeczy się dzieją? Patrzę szczególnie w kierunku głównych inżynierów MaSzyny.

UWAGA: Błąd występuje całkowicie losowo. Jeden przejazd jest OK, w innym, na oko identycznym kursie W4 sobie znikają i pojawiają się, po "wrzuceniu wstecznego" na chwilę.
UWAGA2: W niektórych miejscach gdzie to się dzieje występuje takie przypisanie wskaźników - najbliżej jest W4, a na kolejnym torze (za W4) jest przypisany semafor. Jednak Bielkowo nie ma semafora, a tam też zdarzyło mi się losowe zignorowanie W4 przez kierpocia.
UWAGA3: Nie, W4 nie jest przypisany do toru za mną i nie jest widoczny gdy daję nawrotnik na jazdę do tyłu. W tabeli skanowania pojawia się dopiero wtedy, kiedy przestawiam nawrotnik na jazdę do przodu. Testowałem to tylko na EZT i nie wiem czy problem występuje też z innymi pojazdami.

W wolnej chwili (a nie będzie łatwo w tygodniu) spróbuję zmontować jakiś szybki test, żeby można odtworzyć ten problem w ciągu paru minut.

15
Forum / Czy można pomóc przy scalaniu wątków z plikami do testów?
« dnia: 27 Grudnia 2016, 15:09:40 »
Jak w temacie, w czym leży problem, że wątki się nie sklejają po wrzucaniu zip-ów z tą samą nazwą? Ktoś to badał? Co jest w logach serwera? Co przeszkadza w działaniu funkcji? Można jakoś pomóc w naprawieniu tego?

16
Pomoc w tworzeniu / Problem z odtwarzaniem dźwięków radia w misjach
« dnia: 22 Grudnia 2016, 16:38:49 »
Mam przykładowo taki dźwięk:

node -1 0 117_odjazd sound 1 1 1 117_odjazd.wav endsound event 117_odjazd sound 1 117_odjazd 1 endevent

Jadę kiblem. Jestem w kabinie A. Dźwięk odpala z normalną głośnością. Przechodzę do kabiny B. Ten sam dźwięk odpala jakieś 20dB ciszej. Czemu tak się dzieje?
Czy to jakiś bug w exe, czy w obiektach dźwięków są jakieś ukryte parametry?

Przecież głośność takiego dźwięku nie powinna w ogóle zależeć od tego w której kabinie i w ogóle gdzie jestem. Powinien się odtwarzać tak samo głośno na zewnątrz kabiny i w obu kabinach pociągu.

17
Bieżące Symulatorowe / Pozycja kamery - jak dokładnie odczytać?
« dnia: 16 Grudnia 2016, 16:26:31 »
Wiemy, że brakuje edytora z prawdziwego zdarzenia do MaSzyny, a nie każdy ma (albo potrafi obsługiwać) kombajny graficzne w stylu 3DS, w dodatku wgranie scenerii pod 3DS żeby coś wyświetlić to po prostu absurdalnie pracochłonne zadanie (jak na prostą rzecz którą chcę uzyskać).

Wstawić obiekt (albo sprawdzić położenie obiektu) w skrypcie MaSzyny za to jest trywialne. Współrzędne X, Y, Z w metrach. Do tego azymut. Tak, i można też odczytać współrzędne z dowolnego edytora 2D, można sobie nawet obliczyć ze współrzędnych toru, doliczyć odległość z definicji dynamic i wziąć nawet poprawkę na wymiary samej lokomotywy - ale znów - masa czasu na prostą rzecz.

Do tego jeszcze po odpaleniu symka można sobie przesuwać kamerę i odczytywać jej pozycję! No to super, mogę sobie użyć symka jako edytora 3D? Tzn chociaż brać z niego dokładne współrzędne? A tu niestety ZONK jak stąd do Zakopanego:

Jak kamera jest daleko od obiektu typu dynamic, nie ma problemu. Wciskam sobie F2 i już. Jak siedzę sobie w kabinie, wciskam Shift+Ctrl+F12 (debug mode), wciskam F1 i już. I zaczynają się schody.

Widok kamery poza kabiną: jak zbliżam się do obiektu dynamic - znikają współrzędne i nie znalazłem żadnego sposobu, żeby je wyświetlić. Bardzo mocno to przeszkadza, jak chciałbym sobie przykładowo przypisać mijane wskaźniki czy semafory. Jak stoi przy takim jakiś dynamic - to lipa, nic sobie nie spiszę, bo pozycja kamery mi się ukryje zawsze.

Teraz druga opcja - w kabinie: równie słaba. Odczytuje się jakiś dziwny punkt gdzieś po środku podwozia kabiny. Jak chcę sobie przypisać do tego eventlauncher - niestety nie zadziała. Za daleko. Tzn ponad 5 metrów za daleko. Ja wiem, że można temu wyzwalaczowi dać duży promień, ale wtedy może łapać dwie lokomotywy zamiast jednej konkretnej. A ja bym chciał wykryć bycie w kabinie konkretnej lokomotywy.

Dobra, znalazłem obejście, ale jest bardzo niewygodne. Wystarczy punkt przesunąć o 6m w kierunku czoła lokomotywy, i dać go na wysokości 4m.

Kolejna sprawa - w niektórych ciasnych kabinach zakres ruchu kamery można by odrobinę poprawić. Ale jak odczytać pozycję kamery przy poruszaniu się WEWNĄTRZ kabiny?

Jeśli tego w exe nie ma, a ktoś potrafił to dodać, to byłaby gigantyczna pomoc w tworzeniu i debuggowaniu scenerii. W sumie wystarczyłaby tylko opcja, która w każdej chwili, niezależnie czy jesteśmy w lokomotywie czy poza nią - pokazuje X, Y, Z i azymut. Nawet w środku, żeby było widać różnicę pomiędzy lewym a prawym fotelem.

18
Jakieś 2 lata temu kupiłem program FRAPS do nagrywania. Rok z hakiem temu dostałem w prezencie kartę graficzną nVidia z opcją ShadowPlay, czyli w zasadzie też potrafiącą nagrywać video z gry. A dziś dowiedziałem się, że Windows 10 ma taką opcję wbudowaną i działającą lepiej niż wszystko inne czego używałem.
Poprzednie 2 programy straciły rację bytu. Odpalam MaSzynę, wciskam Win+Alt+R - nagrywam video, wciskam jeszcze raz, kończę nagrywać. W HD zajmuje 3GB/h, w 1280x800 - dokładnie 1GB/h. Oprócz tego zrzucanie sceenów pod Win+Alt+PrintScreen. To chyba zacznę wrzucać jazdy na YT ;) Swoją drogą, żeby przez rok nie wiedzieć, że się ma taką opcję dostępną, LOL ;)

A ShadowPlay odradzam, to straszne badziewie od nowej wersji. Wszystko nagrywa do chmury, nie da się konfigurować, skróty klawiszowe nadpisują polskie znaki, po prostu dziadostwo do kwadratu. Starsza wersja była super, zrzucała na dysk, wszystko szło konfigurować, nie było problemu ze skrótami klawiszowymi.

19
Pomoc w tworzeniu / Detale składni skryptów MaSzyny
« dnia: 12 Grudnia 2016, 18:58:06 »
Tworzę właśnie parser scenerii i od razu optymalizuję go pod kątem wydajności, w związku z tym mam ważne pytanie: czy słowa kluczowe scenerii MUSZĄ mieć ściśle określoną wielkość liter?

Dla przykładowego obiektu "model":
node –1 0 none model 10 20 4 90 SS5zpcpbY.t3d A Lights 0 0 1 0 0 0 endmodel
Czy słowo "node" musi mieć zawsze wszystkie litery małe? Czy "Lights" musi mieć zawsze taką formę, nie muszę sprawdzać, czy przypadkiem nie jest tam "lights"?

Nie jestem pewien niektórych opcjonalnych parametrów obiektu "track":
  • Overhead
  • Angle1
  • Angle2
  • Fouling1
  • Fouling2
Czy są podawane tak samo jak przykładowo "event1", tzn:
overhead 1.0

Czy te nazwy powinny składać się z samych małych liter, tzn sprawdzam tylko czy jest "event1" a nie "Event1"?

20
Mam sobie taki wskaźnik W4:
include ip/pkp/w4n.inc Pawianowo#01 -652.5 0.0 6949.3 -180.0 6.0 -3.8 0 0 end // tor_trasa_a_start_ai_100:event2
W komentarzu jest do jakiego toru i jakie zdarzenie chcę przypisać.
Problem w tym, że ten tor już ma przypisany event2. Jest ustawiony na "pawianowo_a_sem_info". Tymczasem chciałbym jeszcze dodać "Pawianowo#01_stopinfo".
Strzelam, że trzeba zrobić coś w ten deseń:
event tor_trasa_a_start_ai_100:event2 multiple 0 none Pawianowo#01_stopinfo pawianowo_a_sem_info endevent
...i usunąć "pawianowo_a_sem_info" z definicji toru. Czy to jest prawidłowe?

Coś nie chce tak działać. Oto inna definicja zdarzenia:
event tor_os_vel_44:event1 multiple 0 none Pawianowo#02_stopinfo endevent

Jadę i w logu dostaję:
EVENT ADDED TO QUEUE: tor_os_vel_44:event1 by eu07-216
EVENT LAUNCHED: tor_os_vel_44:event1 by eu07-216
Multiple passed
...ale rozkład nie idzie do przodu. W dodatku ten event poszedł dopiero jak przejechałem przez tor_os_vel_44. To powinno samo odpalić jak stoję na właściwym torze i mija godzina odjazdu, czy nie?

21
Mam rozkład, mam tor. Mam rozkład dynamiczny, W4 są przypisane i przesuwają rozkład jak się je minie.
Teraz dodałem do rozkładu posterunek odgałęźny, ale nie wiem co zrobić, żeby po minięciu go rozkład przechodził dalej.

Czy do eventu w torze, w którym chcę przesuwać rozkład wpisuję po prostu "nazwa_przystanku_stopinfo" czy konieczny jest jeszcze jakiś niewidzialny W4 w pobliżu?

22
Bocznica / calkowo-sn61 2.zip
« dnia: 02 Grudnia 2016, 23:02:59 »
Proszę o usunięcie, chciałem dopisać do poprzedniego wątku, ale uploader uparcie zakłada nowe wątki.

23
Bieżące Symulatorowe / Zgłaszanie i poprawianie błędów w MaSzynie
« dnia: 30 Listopada 2016, 12:13:04 »
Powiedzmy, że znalazłem błąd (potrafię opisać jak odtworzyć sytuację wywołującą błąd).
Mogę go zgłosić w dziale Bugtracker.
A co jeśli znalazłem rozwiązanie bądź obejście błędu?
Czy to również mogę umieścić w bugtrackerze?
W jaki sposób propozycje poprawek będą rozpatrywane, przez kogo i kiedy?

Wg mnie to powinno działać podobnie do testów dodatków. Jest ściśle określony format zgłaszania poprawek. Poprawka powinna być plikiem zip, ewentualnie mieć format patcha tekstowego. Format powinien być udokumentowany na forum.

Automatyczna akceptacja po upływie terminu jak nikt nie zgłosi uwag?

Forum MaSzyny wydaje się bardzo dobrze zorganizowane pod kątem zachęcania użytkowników do tworzenia dodatków, natomiast wydaje się nawet lekko zniechęcać do znajdowania i usuwania błędów. Przez to powstaje sporo dodatków, ale niestety i w paczce głównej jak i w dodatkach roi się od błędów, których nikt wydaje się nie śledzić. Dyskusje o błędach toczą się w różnych wątkach jako zupełnie luźne dyskusje towarzyskie z których nic nie wynika. Owszem, zainteresowani wątkiem mogą sobie poprawić ten błąd u siebie, jak mają prawa admina w repo to nawet w repo. Ale gdzie ślad kto i kiedy zgłaszał, kto i kiedy poprawiał i co dokładnie poprawiał jak i dlaczego?

Może po prostu nie wiem jeszcze takich rzeczy, ale jeśli ja nie wiem, to większość użytkowników także nie wie. Teraz piję do developerów: serio macie za dużo czasu i chcecie wszystko ogarniać sami, ręcznie, bez pomocy ze strony użytkowników? Ja się obawiam, że to się po prostu tak nie da ;) Za duży chaos. Zgłaszane błędy jak i poprawki do nich giną. Ja wysyłałem tego już trochę. Co się z tym stało - nie mam bladego pojęcia. Mam kopie na dysku, natomiast jak sobie ściągnę aktualne repo to będzie to tam, czy nie? Teraz muszę pamiętać, żeby zawsze po świeżej instalacji wgrać swoje poprawki, inaczej rzeczy, które poprawiałem nadal będą się sypać.

Dość często też trafiam na dyskusję "a to @X poprawiał jakieś pół roku temu, ale nie wiem... a @Y mówił, że ta poprawka psuje cośtam...". Nie lepiej jakby to było gdzieś na forum konkretnie śledzone? Tzn nie jako normalna dyskusja, ale jako konkretne statusy zmian i poprawek.

24
Bieżące Symulatorowe / Postoje w misjach a opóźnienia
« dnia: 24 Listopada 2016, 19:25:15 »
Tu problem jest taki: w niektórych misjach pasażerskich na większych stacjach jest postój. Z resztą w towarowych też. Dłuższy, to jest powyżej 2 minut. Czasami jest 5 i więcej. Bardzo dobrze. W sam raz, żeby powiedzmy odrobić opóźnienie od czasu do czasu. Nie w większości misji w MaSzynie.

W całej masie scenariuszy jest po prostu wbite opóźnienie dla zdarzenia wyjazdu jako przesunięcie czasowe od zdarzenia wjechania na określony odcinek toru. Wydaje mi się, że byłoby dużo lepiej, gdyby w tych misjach dać zdarzenie wyjazdu ustawione na konkretną godzinę z rozkładu. Jeśli przyjedziemy minutę później - stoimy minutę krócej.

Tam gdzie są dynamiczne rozkłady to tak działa. Ale nie wszędzie są, a zrobienie ich wymagałoby dużych przeróbek i przypisania wszystkich wskaźników tam gdzie są nieprzypisane. Nie mam do tego jeszcze automatu, a ręcznie to zabawa na długie zimowe wieczory. Zamiast tego można po prostu zamienić wyzwalanie wjechaniem na tor wyzwalaniem godziną. Względnie z warunkiem, że już stoimy na właściwym torze. To można zrobić w miarę szybko i chętnie się podejmę, są jakieś przeciwwskazania?

Z jazdy jako pasażer mam doświadczenie takie, że pociągi często nadrabiają opóźnienia. Nawet bardzo często na tych trasach co jeżdżę. Wiem, że nie mogą jechać szybciej, więc mogą tylko stać krócej. Chyba, że jest coś o czym nie wiem.

25
Bieżące Symulatorowe / Manewry w misjach niemanewrowych
« dnia: 24 Listopada 2016, 19:16:13 »
Jest tak, że w większości misji w MaSzynie czas na manewry jest za krótki. I to nie trochę za krótki, tylko cholernie nierealistycznie dla załogi boksu Formuły 1 za krótki! Przypominam, że jest to symulator pociągu, a nie Formuły 1. Słyszałem, że te czasy pochodzą z przejazdów AI. AI nie potrafi manewrować poprawnie (tłucze w wagony), do tego pominięte są takie etapy jak to, że trzeba wygasić lokomotywę, wysiąść z kabiny, ręcznie odpiąć sprzęgi (to nie trwa 0,5 sekundy), przejść do drugiej kabiny, uruchomić lokomotywę itd. Zdecydowana większość misji ma na to tyle czasu, że testuje zdolności szybkiego klikania na klawiaturze, bez cienia realizmu!

Proponuję wydłużyć czas na manewry we wszystkich misjach niemanewrowych przynajmniej o minutę. A czasem o dwie. To i tak będzie za szybko w porównaniu z rzeczywistym czasem potrzebnym na takie manewry, ale przynajmniej da się to zrobić spokojnie, a rozpoczęcie jazdy będzie następować w czasie przewidywalnym, niezależnym od szybkości klikania. To mogę sam zrobić. Zgoda?

26
Bieżące Symulatorowe / Traxx - problem z odpięciem wagonów
« dnia: 24 Listopada 2016, 19:07:48 »
Postanowiłem zaszaleć i podpiąłem sobie Traxx-a na Drawinowie (misja nocna). Dojechałem bez problemu do Włodowic, a tam 2 niespodzianki.

Raz - zahamowałem, przestawiłem kran w odcięcie, odluźniłem, dałem wstecz, i próbuję dodać "gazu". Nic się nie dzieje. Lokomotywa nie reaguje na nastawnik. Wszystko włączone, żadne nadprogramowe kontrolki nie świecą, po prostu nie jedzie i już.

Wyłączyłem wszystko, opuściłem patyki, uruchomiłem jeszcze raz. Nic, nadal nie da się uruchomić silników. W końcu zacząłem wciskać klawisze dolnego rzędu "na pałę" i jak wcisnąłem "<" (tak, z shiftem) usłyszałem klik i nagle nastawnik zaczął działać. WTF? Czyżby nowy tajny klawisz? Co to robi, po co jest i dlaczego się samo włączyło / wyłączyło?

Co z tego, jak powtórzyłem procedurę dociskania i niestety zero efektu. Wygląda jakby skład się nagle odhamowywał podczas dociskania pomimo ustawienia kranu w odcięcie. Powtarzałem to kilka razy, ale ewidentnie nie da się docisnąć.
Nie dałem rady odpiąć składu i zakończyłem zabawę.

Z Traxxem jest jeszcze jeden problem - nie mam pojęcia gdzie mam patrzeć jak włączam światła. Nie znalazłem żadnej gałki ani wajchy do tego, a przełączanie jest na Shift-U. Jedyny sposób na zapalenie tych świateł co trzeba to przełączenie na widok od zewnątrz. To już lepiej gdyby były włączane tak jak w starych siódemkach.

27
Bieżące Symulatorowe / SN61
« dnia: 22 Listopada 2016, 18:51:28 »
Odgrzewam kotleta, bo jazda tym zabytkiem, zwłaszcza po Całkowie to niezła zabawa. Są 2 problemy z tym pojazdem, a nawet 3. Po pierwsze - w jednej z kabin jest coś nie tak z teksturami. No niby pasują, ale kabina wygląda ohydnie, tekstura haslera ma pixle jak woły. W obydwu nie działa podświetlenie przyrządów, a w misji z wyjazdem o 5:55 by się przydało. Trzeci to nie błąd czy niedoróbka, tylko moja nieumiejętność obsługi: jak mam zwolnić tym cudem do 20km/h (typowe w okolicach Boldów) to mi gaśnie. Jakaś porada co by zrobić co by nie gasła? Omijać pierwsze 3 pozycje nastawnika? No że na pierwszej gaśnie to normalne. Na drugiej się startuje, to niby nie powinna. Nie wiem co trzecia robi, ale dopiero od 4 da się jechać normalnie.

Swojego czasu było w testach dodatków podświetlenie przyrządów (do tego i Gagarina) ale cóż, nigdy mi to nie zadziałało. Czy ktoś to ma może w wersji działającej i jest jakaś szansa, żeby to oficjalnie wyszło?

28
Weźmy takie oznaczenie "EU07-424": "07" to seria, a "424"? Egzemplarz? Jaka jest fachowa nazwa tego numeru?

29
Bieżące Symulatorowe / Rudawa, brakuje W16?
« dnia: 11 Listopada 2016, 00:07:03 »
Rudawa, wjazd od strony Turowa w kierunku Sandomierza: jadę sobie dziś misję 2 nocną, grzeję 120 do Rudawy, ciemno jak w... nocy więc patrzę tylko po słupkach kilometrowych, niby już, niby nie już, zwolniłem do 100, widzę z daleka peron. W dzień bym zobaczył wcześniej. No tak przyhamowałem, że walizki ludziom pospadały. Czy zdarza się, że przy takich dużych przystankach brakuje W16, czy po prostu niedopatrzenie w scenerii? Jeszcze jak wjazdowy jest na S13, to pół biedy, ale czasem jest S2 jest i wtedy ciężko raz, że zahamować łagodnie, dwa, precyzyjnie zaparkować przed W4. Za każdym razem tam hamuję ostro. Peron jest długi, zawsze się zmieszczę, ale mimo wszystko, W16 by się przydał, czy oryginalnie tam nie ma być? Tak na marginesie, czy w rzeczywistości pociągi parkują na styk z W4, czy pi razy oko powiedzmy 50 do 100m wcześniej?

30
Bieżące Symulatorowe / Format pliku /dynamic/pkp/[model]/textures.txt
« dnia: 10 Listopada 2016, 18:47:02 »
Co oznaczają wpisy w tym pliku? Zgaduję, że stąd Rainsted wie, że 303E to EU07, a 111A12 to BD. Ale po "=" jest więcej wartości po przecinku, co one znaczą?
Oprócz tego są "*" i "?" Jakie jest ich znaczenie?

Oto przykładowy plik textures.txt z katalogu /dynamic/pkp/1xxa_v1:

!=*,AD,BD,BC,WRBD,BH,AB,AZ,BDDISU,DS,PDN,S,WLAB,XG
*101C=?
*111A=?
*120A=?
*1XXA=?
*ABDNU_160A=?
*BDDISU=?
*G77=?
*PDN=?
@111A=2
111A_OLD.dds=1XXA,BD,111A_OLD=111A,BD,111A_OLD
111A10.dds=1XXA,BD,111A10=111A,BD,111A10
111A11.dds=1XXA,BD,111A11=111A,BD,111A11
111A12.dds=1XXA,BD,111A12=111A,BD,111A12
111A13.dds=1XXA,BD,111A13=111A,BD,111A13
111A14.dds=1XXA,BD,111A14=111A,BD,111A14
111A15.dds=1XXA,BD,111A15=111A,BD,111A15
111A16.dds=1XXA,BD,111A16=111A,BD,111A16
111A17.dds=1XXA,BD,111A17=111A,BD,111A17
111A18.dds=1XXA,BD,111A18=111A,BD,111A18
111A19.dds=1XXA,BD,111A19=111A,BD,111A19
111A2.dds=1XXA,BD,111A2=111A,BD,111A2
111A20.dds=1XXA,BD,111A20=111A,BD,111A20
111A21.dds=1XXA,BD,111A21=111A,BD,111A21
111A22.dds=1XXA,BD,111A22=111A,BD,111A22
111A23.dds=1XXA,BD,111A23=111A,BD,111A23
111A24.dds=1XXA,BD,111A24=111A,BD,111A24
111A25.dds=1XXA,BD,111A25=111A,BD,111A25
111A26.dds=1XXA,BD,111A26=111A,BD,111A26
111A27.dds=1XXA,BD,111A27=111A,BD,111A27
111A28.dds=1XXA,BD,111A28=111A,BD,111A28
111A29.dds=1XXA,BD,111A29=111A,BD,111A29
111A3.dds=1XXA,BD,111A3=111A,BD,111A3
111A30.dds=1XXA,AD,111A30=111A,AD,111A30
111A5.dds=1XXA,BD,111A5=111A,BD,111A5
111A6.dds=1XXA,BD,111A6=111A,BD,111A6
111A7.dds=1XXA,BD,111A7=111A,BD,111A7
111A8.dds=1XXA,BD,111A8=111A,BD,111A8
111A9.dds=1XXA,BD,111A9=111A,BD,111A9
112A_OLD.dds=1XXA,AD,112A_OLD=111A,AD,112A_OLD
112A10.dds=1XXA,AD,112A10=111A,AD,112A10
112A11.dds=1XXA,AD,112A11=111A,AD,112A11
112A12.dds=1XXA,AD,112A12=111A,AD,112A12
112A2.dds=1XXA,AD,112A2=111A,AD,112A2
112A3.dds=1XXA,AD,112A3=111A,AD,112A3
112A4.dds=1XXA,AD,112A4=111A,AD,112A4
112A5.dds=1XXA,AD,112A5=111A,AD,112A5
112A6.dds=1XXA,AD,112A6=111A,AD,112A6
112A7.dds=1XXA,AD,112A7=111A,AD,112A7
112A8.dds=1XXA,AD,112A8=111A,AD,112A8
112A9.dds=1XXA,AD,112A9=111A,AD,112A9
120A_BP_378-2.dds=120A,BH,120A_BP_378-2
120A_GW_1.dds=120A,BH,120A_GW_1
120A_GW_2.dds=120A,BH,120A_GW_2
120A-3.dds=120A,BH,120A-3
120A-4.dds=120A,BH,120A-4
134A.dds=1XXA,WRBD,134A=111A,WRBD,134A
134A2.dds=1XXA,WRBD,134A2=111A,WRBD,134A2
134A4.dds=1XXA,WRBD=111A,WRBD
995193-50001-5_s.dds=1XXA,S,995193-50001-5_s=111A,S,995193-50001-5_s
A9nouz138-4.dds=1XXA,AD,A9nouz138-4=111A,AD,A9nouz138-4
A9OU_003-4.dds=1XXA,AD,A9OU_003-4=111A,AD,A9OU_003-4
A9OU_131-9.dds=1XXA,AD,A9OU_131-9=111A,AD,A9OU_131-9
a9ou_209-0.dds=1XXA,AD,a9ou_209-0=111A,AD,a9ou_209-0
A9OU_211-9.dds=1XXA,BD,A9OU_211-9=111A,BD,A9OU_211-9
a9ou_505119-00211-9.dds=1XXA,AD,a9ou_505119-00211-9=111A,AD,A9ou_505119-00211-9
ABDNU_160A.dds=ABDNU_160A,AB
ADNU_120.dds=1XXA,AD,ADNU_120=111A,AD,ADNU_120
ADNU_127-7.dds=1XXA,AD,ADNU_120=111A,AD,ADNU_127-7
ADNU_140.dds=1XXA,AD,ADNU_140=111A,AD,ADNU_140
ADNU_140_YES.dds=1XXA,AD,ADNU_140_YES=111A,AD,ADNU_140_YES
ADU_160_1.dds=1XXA,AD,ADU_160_1=111A,AD,ADU_160_1
ADU_160_2.dds=1XXA,AD,ADU_160_2=111A,AD,ADU_160_2
ADU_160_N.dds=1XXA,AD,ADU_160_N=111A,AD,ADU_160_N
ADU_160_TLK.dds=1XXA,AD,ADU_160_TLK=111A,AD,ADU_160_TLK
ADU_GW_1.dds=1XXA,AD,ADU_GW_1=111A,AD,ADU_GW_1
AOU_008-1.TGA=1XXA,AD,AOU_008-1=111A,AD,AOU_008-1
AWXZ.dds=1XXA,AD,AWXZ=111A,AD,AWXZ
AZDNU_120.dds=1XXA,AZ,AZDNU_120=111A,AZ,AZDNU_120
AZDNU_120_N.dds=1XXA,AZ,AZDNU_120_N=111A,AZ,AZDNU_120_N
B_120.dds=1XXA,BD,B_120=111A,BD,B_120
B10_357-9.dds=1XXA,BD,B10_357-9=111A,BD,B10_357-9
b10nou_552-1.dds=1XXA,BD,b10nou_552-1=1XXA,BD,b10nou_552-1
B10nou607-7.dds=1XXA,BD,B10nou607-7=111A,BD,B10nou607-7
b10nouz_102-0.dds=1XXA,BD,b10nouz_102-0=111A,BD,b10nouz_102-0
B10nouz078-2.dds=1XXA,BD,B10nouz078-2=111A,BD,B10nouz078-2
b10nouz616-3.dds=1XXA,BD,b10nouz616-3=111A,BD,b10nouz616-3
B10OU_2.dds=1XXA,BD,B10OU_2=111A,BD,B10OU_2
B10OU_20-70_667-3.dds=111A,BD,B10OU_20-70_667-3
B10OU_524-9.dds=111A,BD,B10OU_524-9
b9nopuvz_031-6.dds=1XXA,BD,b9nopuvz_031-6=111A,BD,b9nopuvz_031-6
b9nopuvz_050-6.dds=111A,BD,b9nopuvz_050-6=111A,BD,b9nopuvz_050-6
b9nopuvz_058-9.dds=1XXA,BD,b9nopuvz_058-9=111A,BD,b9nopuvz_058-9
B9NOPUVZ_064-7.dds=1XXA,BD,B9NOPUVZ_064-7=111A,BD,B9NOPUVZ_064-7
BC_ZLOM.dds=1XXA,BC,BC_ZLOM=111A,BC,BC_ZLOM
BCDU_160_1_TLK.dds=1XXA,BC,BCDU_160_1_TLK=111A,BC,BCDU_160_1_TLK
BCDU_160_TLK.dds=1XXA,BC,BCDU_160_TLK=111A,BC,BCDU_160_TLK
BCWXZ.dds=1XXA,BC,BCWXZ=111A,BC,BCWXZ
BD4osuv46-8.dds=1XXA,BD,BD4osuv46-8=111A,BD,BD4osuv46-8
BDDISU_120.dds=BDDISU,BDDISU,BDDISU_120
BDDISU_120_SIDE_B.dds=BDDISU,BDDISU,BDDISUU_120_SIDE_B
BDDISU_120_SZROT.dds=BDDISU,BDDISU,BDDISU_120_SZROT
BDNU_090-7.dds=1XXA,BD,BDNU_090-7=111A,BD,BDNU_090-7
BDNU_120.dds=1XXA,BD,BDNU_120=111A,BD,BDNU_120
BDNU_160_1.dds=1XXA,BD,BDNU_160_1=111A,BD,BDNU_160_1
BDNU_160_2.dds=1XXA,BD,BDNU_160_2=111A,BD,BDNU_160_2
BDU_120.dds=1XXA,BD,BDU_120=111A,BD,BDU_120
BDU_140.dds=1XXA,BD,BDU_140=111A,BD,BDU_140
BDU_160.dds=1XXA,BD,BDU_160=111A,BD,BDU_160
BDU_160_TLK.dds=1XXA,BD,BDU_160_TLK=111A,BD,BDU_160_TLK
BJWXZ.dds=1XXA,BD,BJWXZ=111A,BD,BJWXZ
BRDHNU_017-7.dds=1XXA,BD,BRDHNU_017-7=111A,BD,BRDHNU_017-7
BWXZ.dds=1XXA,BD,BWXZ=111A,BD,BWXZ
DS.dds=1XXA,DS=111A,DS
DS_N.dds=1XXA,DS,DS_N=111A,DS,DS_N
NOC0.dds=1XXA,WLAB,NOC0=111A,WLAB,NOC0
NOC1.dds=1XXA,BC,NOC1=111A,BC,NOC1
NOC2.dds=G77,WLAB,NOC2
NOC3.dds=1XXA,BC,NOC3=111A,BC,NOC3
NOC4.dds=1XXA,BC,NOC4=111A,BC,NOC4
PDN_120.dds=PDN,PDN,PDN_120
PDN_296-8.dds=101C,PDN,PDN_296-8
S_160.dds=1XXA,S,S_160=111A,S,S_160
SD_160.dds=1XXA,S,SD_160=111A,S,SD_160
SK_160.dds=1XXA,S,SK_160=111A,S,SK_160
SK1.dds=1XXA,S,SK1=111A,S,SK1
SK2.dds=1XXA,S,SK2=111A,S,SK2
SK3.dds=1XXA,S,SK3=111A,S,SK3
SK4.dds=1XXA,S=111A,S
SYP.dds=1XXA,WLAB,SYP=111A,WLAB,SYP
SYP10.dds=1XXA,WLAB,SYP10=111A,WLAB,SYP10
SYP2.dds=1XXA,WLAB,SYP2=111A,WLAB,SYP2
SYP3.dds=1XXA,BC,SYP3=111A,BC,SYP3
SYP4.dds=1XXA,WLAB,SYP4=111A,WLAB,SYP4
SYP5.dds=1XXA,WLAB,SYP5=111A,WLAB,SYP5
WLABD_160_TLK.dds=G77,WLAB,WLABD_160_TLK
WLABD_HIST.dds=G77,WLAB,WLABD_HIST
WLABO_118-3.dds=G77,WLAB,WLABO_118-3
WRBD_140.dds=1XXA,WRBD,WRBD_140=111A,WRBD,WRBD_140
WRBD_160.dds=1XXA,WRBD,WRBD_160=111A,WRBD,WRBD_160
WRBD_160_TLK.dds=1XXA,WRBD,WRBD_160_TLK=111A,WRBD,WRBD_160_TLK
WRBD_GW_1.dds=1XXA,WRBD,WRBD_GW_1=111A,WRBD,WRBD_GW_1
XG.dds=1XXA,XG=111A,XG

Co chcę uzyskać to generalnie składy na scenerii wyświetlone w formie obrazków mini z opisami jak w Rainsted. Gdybym brał nazwę modelu z trainset a potem dopasował z najkrótszym wpisem z pliku textures.txt - to by działało, ale wolałbym wiedzieć niż zgadywać.

Strony: [1] 2 3