Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Milek7

Strony: [1] 2
1
Bieżące Symulatorowe / Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« dnia: 09 Sierpnia 2023, 04:48:04 »
Ten post jest odpowiedzią na powracające wciąż żądania, żeby przyznać innej osobie stanowisko administratora. Jest to prezentowane przez część osób aktywnych w projekcie jako panaceum na wszelkie problemy z którymi od dłuższego czasu boryka się projekt MaSzyny w sferze zarządzania.

Faktem jest, że w ostatnim okresie część członków administracji zrezygnowała ze stanowiska, a moja aktywność jest niewielka. Nie jestem jednak skłonny nominować nowych administratorów, zarówno ze względu na ostatnie doświadczenia z przyznawaniem dostępów osobom które nadwyrężyły nasze zaufanie, jak i moje przekonanie że żonglowanie rangami nie wprowadzi realnej zmiany jakościowej.

Podnosi się argument że nowa administracja miałaby ożywić projekt, jednak w jaki sposób miałoby się to wydarzyć? Przecież nie jest wymagane aprobata od administratora, żeby poprawiać błędy, tworzyć nową zawartość czy wprowadzać zmiany w exe.

W celu uregulowania tej sytuacji, chciałbym zaproponować pewne zmiany w funkcjonowaniu projektu. Niezmiennie od początku mojej aktywności jestem przeciwnikiem specjalnych stanowisk, ukrytych działów, limitu postów w działach, czy innych rozwiązań ograniczających transparentność (i co za tym idzie, ilość afer związanych z dostępem do ukrytej treści i wycieków stamtąd) jak i uniemożliwiających pełne zaangażowania nowych osób bez zbędnych przeszkód.

Proponuję więc:
- Zlikwidowanie działów niepublicznych (deweloperów, betatesterów, repozytorium, promocji, webmasterów, promotorów). Nie pełnią one istotnej funkcji, poza możliwością bycia punktem niezdrowych konfliktów. Należałoby tu zrobić przegląd zawartych w nich treści i wyciągniecie tego co możemy wykorzystać (są odpowiednie zgody itd.) do działów publicznych. Reszty, skoro i tak nie można wykorzystać niech zostanie jedynie w czeluściach archiwum serwera, bez ogólnego dostępu.
- Utworzenie zespołu składającego się z kilkunastu osób z doświadczeniem w projekcie, którego głównym zadaniem byłaby akceptacja zmian wprowadzanych na repozytorium symulatora. Nie wiązałoby się to z żadnymi dodatkowymi benefitami czy dostępem.
- Wprowadzenie przejrzystej procedury wprowadzania zmian na repozytorium, w formie zbliżonej do obecnego testu dodatków. Zmiany wymagałaby akceptacji przez powyższy zespół, np. przez aprobatę N jego członków.
- Zespół mógłby w jakiś sposób dodawać nowych członków, np. przez nominację przez N jego członków i następnie głosowanie większością.
- Dodawanie treści na mediach społecznościowych również przechodziłoby proces aprobaty tak samo jak dla zmian repo, zaakceptowany post wstawiany byłby na platformę przez administrację/moderację, ale to byłaby czynność jedynie techniczna.
- Aktualizacji repozytorium po zaakceptowaniu zmian dokonywałaby również administracja, moderacja i wyznaczone przez nią osoby, ale to byłaby czynność jedynie techniczna. Docelowo powinno zostać opracowane narzędzia które to zautomatyzują.
- Wprowadzony zostałby stały cykl wydawniczy paczki, w którym terminy byłyby ściśle określone, np. miesięczne czy kwartalne. Zawierałyby stan repozytorium na dany dzień, bez osobnej fazy wydawniczej, testów, przesuwania terminów bo coś się nie załapało, itd. Publikacją paczki zajmowała by się administracja i moderacja (w obecnej sytuacji pewnie ja), do momentu przygotowania narzędzi które będą to robić automatycznie.
- Administracja i wyznaczeni przez nich moderatorzy czuwaliby nad zachowaniem kultury wypowiedzi. Zasadniczym wyzwaniem jest niedopuszczenie do eskalacji wszelkich dymów i zatrzymanie ich na samym początku. Jeżeli regulamin jest w tych kwestiach niewystarczająco jasny, może warto wprowadzić dodatkowy CoC.

Oczywiście to tylko wstępny zarys propozycji. Jeżeli opinia społeczności byłaby pozytywna, to trzeba przygotować uszczegółowione zasady, w szczególności w zakresie sposobu akceptacji, głosowania/aprobaty N osób, sposobu nominacji nowych członków, sposobu wyboru początkowych członków zespołu itd. Zachęcam do propozycji w tym zakresie.

2
Publikacje / MaSzyna 23.07
« dnia: 08 Sierpnia 2023, 20:09:38 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 23.07!

Paczka może być zainstalowana oddzielnie lub jako patch do wersji 23.04.
Pobierz instalator
NIE należy instalować paczki do folderów systemowych, takich jak Program Files!
Wymagane wolne miejsce na dysku do procesu aktualizacji z wersji 23.04: 6 GiB.
Wymagane wolne miejsce na dysku do procesu czystej instalacji: 68 GiB.

Instalacja manualna:
Torrent: https://stuff.eu07.pl/maszyna-r8639.zip.torrent
Aktualizacja: http://eupack.milek.dev/maszyna-diff-r8639-r8720.zip
Wymagane pliki dla exe: https://eu07.pl/userfiles/22158/m2304_exefiles_common.zip
Pliki wykonywalne dla systemu 64 bit:
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exelibs_win64.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_python_win64.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2307_exe_win64.zip
Pliki wykonywalne dla systemu 32 bit:
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exelibs_win32.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_python_win32.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2307_exe_win32.zip
Starter (od @szczawik): https://eu07.pl/userfiles/7492/starter230613t.zip
Rainsted: https://eu07.pl/userfiles/22158/rainsted.zip
Dodatkowe pliki dla twórców: https://eu07.pl/userfiles/22158/placeholdery_nodebank.zip

Biblioteki MSVC2008:
64 bit: https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x64.exe
32 bit: https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x86.exe
Biblioteki MSVC2015+:
64 bit: https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x64.exe
32 bit: https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x86.exe
Biblioteki UCRT (tylko dla systemów starszych niż Windows 10 nieposiadających aktualizacji Universal CRT):
64 bit: https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt64.7z
32 bit: https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt86.7z

3
Publikacje / MaSzyna 23.04
« dnia: 23 Kwietnia 2023, 17:00:56 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 23.04!

Jest to samodzielna paczka i należy ją zainstalować do pustego folderu.
Pobierz instalator
NIE należy instalować paczki do folderów systemowych, takich jak Program Files!
Wymagane miejsce na dysku do procesu instalacji: 62 GiB

Instalacja manualna:
Torrent: https://stuff.eu07.pl/maszyna-r8639.zip.torrent
Wymagane pliki dla exe: https://eu07.pl/userfiles/22158/m2304_exefiles_common.zip
Pliki wykonywalne dla systemu 64 bit:
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exelibs_win64.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_python_win64.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2304_exe_win64.zip
Pliki wykonywalne dla systemu 32 bit:
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exelibs_win32.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_python_win32.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2304_exe_win32.zip
Starter (od @szczawik): https://eu07.pl/userfiles/7492/starter230321.zip
Rainsted: https://eu07.pl/userfiles/22158/rainsted.zip
Dodatkowe pliki dla twórców: https://eu07.pl/userfiles/22158/placeholdery_nodebank.zip

Biblioteki MSVC2008:
64 bit: https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x64.exe
32 bit: https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x86.exe
Biblioteki MSVC2015+:
64 bit: https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x64.exe
32 bit: https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x86.exe
Biblioteki UCRT (tylko dla systemów starszych niż Windows 10 nieposiadających aktualizacji Universal CRT):
64 bit: https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt64.7z
32 bit: https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt86.7z

4
Na warsztacie / Raportowanie błędów
« dnia: 13 Lutego 2021, 18:57:53 »
W dzisiejszym exeku dodałem bibliotekę do zgłaszania błędów.

Do działania tej funkcji potrzebny jest dodatkowy folder crashdumps. Będzie dołączony do następnej paczki, ale do testów można pobrać go już teraz:
dla 32bit: https://eu07.pl/userfiles/22158/crashdumps86.zip
dla 64bit: https://eu07.pl/userfiles/22158/crashdumps64.zip

Po wystąpieniu crasha przy następnym uruchomieniu pojawi się pytanie czy przesłać raport. Można tam zaznaczyć checkbox o automatycznym wysyłaniu, i wtedy dalsze crashdumpy będą wysyłać się automatycznie bez pytania. Żeby ponownie wyłączyć automatyczne wysyłanie należy skasować plik crashdumps/autoupload_enabled.conf

Przesyłane crashdumpy przetwarzane są w usłudze https://backtrace.io/, w której dostaliśmy darmową taryfę jako projekt open source.
Deweloperów których chcą uzyskać dostęp do panelu z listą crashy proszę o kontakt na PW.

5
Na warsztacie / Obsługa renderera ANGLE
« dnia: 21 Stycznia 2021, 21:34:54 »
Było kiedyś opisane, ale przez jakiś czas nie działało, teraz znowu działa, więc przypominam i przyklejam wątek:

Istnieje możliwość eksperymentalnego uruchomienia shaderowego renderera z użyciem ANGLE (https://github.com/google/angle). Może to poprawić wydajność na niektórych urządzeniach.
Do uruchomienia tego potrzeba:
- posiadać najnowsze exe rozwojowe z mojego brancha
Cytuj
- pobrać najnowsze exe rozwojowe z mojego brancha
(https://dev.azure.com/milek7/maszyna/_build lub https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna/history, należy kliknąć najnowszy build z gałęzi sim i z zakładki Artifacts pobrać exe, oraz wypakować zaktualizowane shadery z shaders.zip)

- do uruchomienia najnowszych exe może być potrzebny dodatkowy plik dll:
32bit: https://github.com/ValveSoftware/openvr/raw/0eb70325a4ea3edca2a0ff8aefa631f2529e6eb7/bin/win32/openvr_api.dll
64bit: https://github.com/ValveSoftware/openvr/raw/0eb70325a4ea3edca2a0ff8aefa631f2529e6eb7/bin/win64/openvr_api.dll

- oraz kolejny plik dll:
32bit: https://eu07.pl/userfiles/22158/glfw3_32.zip
64bit: https://eu07.pl/userfiles/22158/glfw3_64.zip
- z instalacji Google Chrome (ze zgodnymi z exe bitami) skopiować do folderu symulatora pliki libEGL.dll oraz libGLESv2.dll.
- w ini ustawić odpowiednie istotne parametry:
compresstex no
gfx.usegles yes
gfx.shadergamma yes
python.threadedupload no
python.mipmaps no

6
Bocznica / testestset
« dnia: 05 Grudnia 2020, 16:19:50 »
Identyfikator wątku: testestset
Minimalny czas testów do: 2020-12-12 16:19.
Czas testów w przypadku braku komentarzy: 2020-12-19 16:19.
Plik: https://eu07.pl/userfiles/22158/test2345.exe
Wiadomość wygenerowana automatycznie

7
Na warsztacie / Obsługa OpenVR
« dnia: 20 Listopada 2020, 17:52:20 »
Pisałem w wątku o zmianach w exe, ale tam w gąszczu zmian może się zagubić więc zakładam oddzielny wątek dla widoczności i dyskusji o tej funkcji.

Ostatnio została uruchomiona w exe wstępna obsługa OpenVR. Żeby tego użyć potrzeba:
- posiadać headset działający w SteamVR

- pobrać najnowsze exe rozwojowe z mojego brancha
(https://dev.azure.com/milek7/maszyna/_build lub https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna/history, należy kliknąć najnowszy build z gałęzi sim i z zakładki Artifacts pobrać exe, oraz wypakować do katalogu shaders/ zawartość shaders.zip)

Cytuj
- do uruchomienia najnowszych exe potrzebny jest dodatkowy plik dll:
32bit: https://github.com/ValveSoftware/openvr/raw/0eb70325a4ea3edca2a0ff8aefa631f2529e6eb7/bin/win32/openvr_api.dll
64bit: https://github.com/ValveSoftware/openvr/raw/0eb70325a4ea3edca2a0ff8aefa631f2529e6eb7/bin/win64/openvr_api.dll

- oraz kolejny plik dll:
32bit: https://eu07.pl/userfiles/22158/glfw3_32.zip
64bit: https://eu07.pl/userfiles/22158/glfw3_64.zip

- wypakować dodatkowe pliki konfiguracyjne: http://mm.milek7.pl/files/3k7cjopr3idhbc1ipgygiwuwgy/public?h=zBxhvqvFgQcvemQLzRN1F-yXnau9RRh9WNsRJo7jK3I (należy wypakować do głównego katalogu symulatora, tak aby w folderze openvrconfig były pliki .json)

- w pliku ini dodać wpisy:
vr.backend openvr
vr.enabled yes

Obecnie obsługa kontrolerów jest na wstępnym etapie, działająca jako celowanie w elementy kabiny wskaźnikiem i wybieranie dwóch dostępnych akcji. Dla kontrolera Index Knuckles dołączone jest mapowanie pod przyciskami A/B, dla innych trzeba samemu zbindować te akcje (PrimaryAction oraz SecondaryAction) w menu SteamVR. Dodatkowe sposoby obsługi oraz możliwość obsługi pozostałych funkcji symulatora kontrolerem będzie dodana w przyszłości.

https://youtu.be/mntI7eARhuQ

8
Wobec uzyskania informacji o niedawnych działaniach użytkownika Miłosz Dorsz, administracja zdecydowała się na usunięcie go z zespołu deweloperów projektu MaSzyna.

Polegały one na umyślnym i wielokrotnym dokonywaniu ataku DoS na serwery chatu eu07, poprzez załączanie specjalnie przygotowanych plików. Ataki spowodowały problemy z funkcjonowaniem serwera chatu (mm.milek7.pl). Ponadto, taki sam atak przeprowadził na serwerze chatu projektu td2.info.pl, również powodując problemy z działaniem tego serwera. Użytkownik nie poinformował o znalezionej podatności administracji, a rozpowszechniał te informacje w prywatnych gronach.

Stanowczo potępiamy takie zachowania i nigdy nie będą one tolerowane w naszym zespole.

9
Forum / Wytyczne dot. wypowiedzi dla osób związanych z projektem
« dnia: 14 Czerwca 2020, 21:35:03 »
Poniższe informacje obowiązują wszystkich użytkowników posiadających rangę na forum.

Cieszymy się że jesteś z nami w gronie twórców symulatora MaSzyna!

Pamiętaj jednak że posiadanie rangi wiąże się również z obowiązkami. W szczególności przypominamy o punktach regulaminu: zakazy 19, 20, 21 oraz 25. Dużą wagę przywiązujemy do kultury wypowiedzi, zarówno na forum eu07.pl jak i poza nim.
Pamiętaj aby nigdy nie poniżać, obrażać, ani używać wulgaryzmów w stosunku do innych osób w swoich wiadomościach. Ewentualna słuszność wysuwanych przez Ciebie oskarżeń, lub samo stosowanie nieodpowiednich wyrażeń przez rozmówcę, nie może być usprawiedliwieniem do użycia obelg.
Nigdy nie stosuj działań odwetowych, zawsze zachowuj profesjonalny ton wypowiedzi. Nieporozumienia próbuj wyjaśniać używając merytorycznych argumentów. Jeżeli takie nie odniosą skutku, z pewnością również nie przekonasz rozmówcy obrzucając go obelgami. Takie działanie nie osiągnie żadnych efektów, a może tylko zaszkodzić wizerunkowi naszego projektu.

Liczymy że nie zaprzepaścisz udzielonego Ci kredytu zaufania. W przypadku jakichkolwiek naruszeń powyższych zasad Administracja forum będzie wyciągać konsekwencje, gdy tylko dowie się o zaistniałej sytuacji.

10
Bocznica / Odp: Paczka Całościowa 2008
« dnia: 11 Czerwca 2020, 16:23:18 »
Przecież jest w archiwum
https://eu07.pl/download/calosciowe/

11
Publikacje / MaSzyna 20.04+
« dnia: 30 Kwietnia 2020, 11:54:48 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 20.04+! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na kwiecień 2020 roku.
Jest to samodzielna paczka i należy ją zainstalować do pustego folderu.

POBIERZ - https://stuff.eu07.pl/MaSzyna2004P.exe


Paczka do pobrania bezpośrednio klientem torrent.

12
Bocznica / zażółć gęślą jaźń
« dnia: 03 Października 2019, 14:02:07 »
Identyfikator wątku: zażółć gęślą jaźń
Minimalny czas testów do: 2019-10-10 14:02.
Czas testów w przypadku braku komentarzy: 2019-10-17 14:02.
Plik: https://eu07.pl/userfiles/22158/info.txt-r6.zip
Lista plików:   Date      Time    Attr         Size   Compressed  Name
------------------- ----- ------------ ------------  ------------------------
2019-10-03 14:04:06 .....           20           20  info.txt
Zawartość info.txt:
Cytuj
żażółć gęślą jaźń 1
Wiadomość wygenerowana automatycznie

13
Bocznica / zażółć gęslą jaźń 2
« dnia: 03 Października 2019, 13:51:57 »

14
Bocznica / zażółć gęślą jaźń 2
« dnia: 03 Października 2019, 13:50:32 »

15
Bieżące Symulatorowe / Niezgodności trainsetów z textures.txt
« dnia: 16 Sierpnia 2019, 00:16:44 »
skin not found: 104e-044, vehicle type: pkp/ep09_v1/104e_5
skin not found: 301db-155, vehicle type: pkp/sp45_v1/301db
skin not found: 301db-180, vehicle type: pkp/sp45_v1/301db
skin not found: 301db-188, vehicle type: pkp/sp45_v1/301db
skin not found: 303e-ep-tv-422, vehicle type: pkp/303e_v1/303e-ep-tv-ic
skin not found: 303e-ep-zez-374, vehicle type: pkp/303e_v1/303e-ep-zez
skin not found: 401ra_1, vehicle type: pkp/zaes_v1/406ra
skin not found: 406ra_dec4, vehicle type: pkp/zaes_v1/401ra
skin not found: 4e-116-hist, vehicle type: pkp/4e_v1/4e
skin not found: 6634284-2, vehicle type: pkp/falns_v1/440v
skin not found: 6dg-101, vehicle type: pkp/6dg_v1/6dg
skin not found: b9nopuvz_8470031-6, vehicle type: pkp/111arow_v1/111arow_iv
skin not found: en57-1051ra, vehicle type: pkp/en57_v1/6baii
skin not found: en57-1051rb, vehicle type: pkp/en57_v1/6bbii
skin not found: gbkkss1, vehicle type: pkp/gbs_v1/gbkkss
skin not found: sm03-268, vehicle type: pkp/sm03_v1/2ls150
vehicle type not found: pkp/su45_v2/301d-1

Dobrze by było gdyby ktoś (najlepiej z dostępem do repo) to poprawił.

16
Publikacje / MaSzyna 19.08
« dnia: 09 Sierpnia 2019, 21:39:40 »
Zapraszamy do zapoznania się z ostatnim wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 19.08! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na początek sierpnia 2019 roku.
Jest to patch zawierający zmiany w rewizjach 3702-4216.
Paczka zawiera dodatkowo eksperymentalny plik wykonywalny eu07_gl33.exe. EXE GL3.3 posiada wiele znanych błędów, proszę nie zgłaszać usterek dotyczących wyglądu graficznego, jedynie te z całkowitym zawieszeniem symulatora.



Osoby posiadające szybki upload i chcące wesprzeć nasz serwer, mogą pobrać paczkę bezpośrednio przez torrent celem seedowania.

17
Publikacje / MaSzyna 19.04
« dnia: 06 Kwietnia 2019, 01:54:59 »

Zapraszamy do zapoznania się z ostatnim wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 19.04! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na początek kwietnia 2019 roku.
Jest to patch zawierający zmiany w rewizjach 3413-3701.
Paczka zawiera dodatkowo eksperymentalny plik wykonywalny eu07_gl33.exe. EXE GL3.3 posiada wiele znanych błędów, proszę nie zgłaszać usterek dotyczących wyglądu graficznego, jedynie te z całkowitym zawieszeniem symulatora.



Osoby posiadające szybki upload i chcące wesprzeć nasz serwer, mogą pobrać paczkę bezpośrednio przez torrent celem seedowania.

18
Bocznica / tttest
« dnia: 26 Lutego 2019, 22:40:11 »
gerge gdbgge dgdgd

19
Bieżące Symulatorowe / MaSzyna na Steam
« dnia: 23 Lutego 2019, 19:12:55 »
W celu rozwiania plotek:
Przygotowujemy MaSzynę do wydania na platformie Steam, oczywiście jako produkt całkowicie darmowy.
Dostępne będą wersje dla systemu Windows i Linux.

Zastąpi to obecny sposób wydań poprzez instalatory dociągające paczki różnicowe, a będą dostępne dwie drogi instalacji Symulatora:
- na platformie Steam, z cyklicznymi autoaktualizacjami
- cyklicznie na eu07.pl będą pojawiać się zrzuty aktualnego stanu paczki w formacie zip (bez wbudowanej metody autoaktualizacji)

Mam nadzieję że udostępnienie MaSzyny na Steam ułatwi aktualizację paczki, i zmniejszy ilość problemów z jej instalacją.

Proces przygotowywania wydania potrwa jeszcze kilka miesięcy.

20
Publikacje / MaSzyna 19.01
« dnia: 20 Stycznia 2019, 23:50:24 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 19.01! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na styczeń 2019 roku.
Jest to paczka całościowa na stan r3413.
Paczka zawiera dodatkowo eksperymentalny plik wykonywalny eu07_gl33.exe. EXE GL3.3 posiada wiele znanych błędów, proszę nie zgłaszać usterek dotyczących wyglądu graficznego, jedynie te z całkowitym zawieszeniem symulatora.



Osoby posiadające szybki upload i chcące wesprzeć nasz serwer, mogą pobrać paczkę bezpośrednio przez torrent celem seedowania.

21
WWW / Wyłączony upload
« dnia: 22 Grudnia 2018, 23:16:57 »
Upload czasowo wyłączony bo serwer się zapchał.
Przywrócony.

22
Publikacje / MaSzyna 18.12
« dnia: 05 Grudnia 2018, 22:37:46 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 18.12! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na grudzień 2018 roku.
Jest to pacz zawierający zmiany w rewizjach 3104-3246.
Instalator nadaje się zarówno do instalowania na czysto do pustego folderu, jak i aktualizacji paczki 18.03/18.05/18.06/18.07/18.10, wtedy wystarczy tylko wybrać folder z istniejącą paczką i instalator automatycznie ją wykryje

Pacz zawiera dodatkowo eksperymentalny plik wykonywalny eu07_gl33.exe. EXE GL3.3 posiada wiele znanych błędów, proszę nie zgłaszać usterek dotyczących wyglądu graficznego, jedynie te z całkowitym zawieszeniem symulatora.



Osoby posiadające szybki upload i chcące wesprzeć nasz serwer, mogą pobrać patch bezpośrednio przez torrent celem seedowania.

23
Publikacje / MaSzyna 18.10
« dnia: 11 Października 2018, 19:57:28 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 18.10! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na październik 2018 roku.
Jest to pacz zawierający zmiany w rewizjach 2885-3103.
Instalator nadaje się zarówno do instalowania na czysto do pustego folderu, jak i aktualizacji paczki 18.03/18.05/18.06/18.07, wtedy wystarczy tylko wybrać folder z istniejącą paczką i instalator automatycznie ją wykryje

Pacz zawiera dodatkowo eksperymentalny plik wykonywalny eu07_gl33.exe. EXE GL3.3 posiada wiele znanych błędów, proszę nie zgłaszać usterek dotyczących wyglądu graficznego, jedynie te z całkowitym zawieszeniem symulatora.


Lista zmian
Wątek do zgłaszania problemów - https://eu07.pl/forum/index.php/topic,30988.0.html

Osoby posiadające szybki upload i chcące wesprzeć nasz serwer, mogą pobrać patch bezpośrednio przez torrent celem seedowania.



Linki do poprawionych exe w przypadku paczki zainstalowanej przed 13 października:
32bit: https://stuff.eu07.pl/1810HF86.zip
64bit: https://stuff.eu07.pl/1810HF64.zip

24
Na warsztacie / Tłumaczenia opisów scenerii i składów
« dnia: 11 Sierpnia 2018, 22:43:23 »
Jakby ktoś chciał przetłumaczyć na angielski opisy scenerii i składów:
Chciałem postawić coś na naszym serwerze z oauth, ale :effort:, wrzuciłem narazie na jakiś serwis
https://poeditor.com/join/project/gaHTaVHPN6

(w rainstedzie będzie później ficzer żeby ładować tłumaczenia z scn)

25
Publikacje / MaSzyna 18.07
« dnia: 02 Sierpnia 2018, 23:45:49 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 18.07! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na lipiec 2018 roku.
Jest to pacz zawierający zmiany w rewizjach 2822-2884.
Instalator nadaje się zarówno do instalowania na czysto do pustego folderu, jak i aktualizacji paczki 18.03/18.05/18.06, wtedy wystarczy tylko wybrać folder z istniejącą paczką i instalator automatycznie ją wykryje

Pacz zawiera dodatkowo eksperymentalny plik wykonywalny eu07_gl33.exe. EXE GL3.3 posiada wiele znanych błędów, proszę nie zgłaszać usterek dotyczących wyglądu graficznego, jedynie te z całkowitym zawieszeniem symulatora.


Lista zmian
Osoby posiadające szybki upload i chcące wesprzeć nasz serwer, mogą pobrać patch bezpośrednio przez torrent celem seedowania.

Wątek do zgłaszania błędów.

26
Bieżące Symulatorowe / Ulepszony renderer - Materiały
« dnia: 04 Lipca 2018, 13:56:35 »
W ulepszonym rendererze właściwiości materiałów (ambient, diffuse, specular) wylatują z t3d/e3d. Wpis "Map: none" w t3d nie będzie miał sensu, bo jak to, model bez materiału?
Plik materiału .mat jako najważniejsze podaje shader którego użyć.
Do tego wpisy textureX definiują jakie tekstury podpiąć do shadera.
Do shadera można też podać dodatkowe parametry, czyli w praktyce właściwości oświetlenia do których nie jest przypięta żadna tekstura lub jako mnożniki wartości w teksturze. Proponuję w param1 definiować kolor, a w param2 mnożniki właściwości: ambient, diffuse, specular, emission.
W takiej konwencji dla przykładu materiału z mapami diffuse, normal, i reflection będzie to wyglądać tak:
shader: bp_diffuse_normal_reflection
texture1: coś_d
texture2: coś_n
texture3: coś_r
param1: 1.0 1.0 1.0 1.0
param2: 1.0 1.0 0.3 0.0
A na przykład dla materiału bez tekstury (głównie autka):
shader: bp
param1: 0.8 0.8 0.0
param2: 1.0 1.0 0.1 0.0

To planuję zaimplementować w rendererze, ale może ktoś ma jakieś sugestie co trzeba zmienić.

edit1:
Przeniesiona zostanie też obsługa opacity z submodelu pod klucz opacity: w .mat

edit2:
ze zmianami na wiki: https://wiki.eu07.pl/index.php/Materia%C5%82y_-_Pliki_.mat

27
Na warsztacie / Shaderowe exe do testów
« dnia: 16 Lipca 2018, 01:14:29 »
Drugie podejście do shaderowego exe, po, uh, roku czasu.
Wymagane OpenGL 3.3.

https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna/build/228/artifacts
wypakować exe i folder z shaderami do folderu shaders a nie luzem do roota!
wywalić e3d skydome_stars (użyć t3d)
dodać textures/stars.mat z zawartością shader: stars
dodać textures/sky/stratus.mat z texture1 teksturą chmur i shader: clouds
dodać textures/colored.mat z zawartością shader: colored
dodać textures/invalid.mat z zawartością shader: invalid

przetestować
Są to testy techniczne exe, czyli czy się nie wysypuje i nie ma kaszanki na ekranie. Walorów artystycznych brak, więc informacje że prześwietlone, przepalone, niedoświetlone mnie obecnie nie interesują.
Dokumentacja .mat i shaderów na wiki.

obecnie nie działa wyświetlanie ciał niebieskich i pickowanie w scenerii

28
Publikacje / MaSzyna 18.06
« dnia: 30 Czerwca 2018, 21:48:22 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 18.06! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na czerwiec 2018 roku.
Jest to pacz zawierający zmiany w rewizjach 2684-2821.
Instalator nadaje się zarówno do instalowania na czysto do pustego folderu, jak i aktualizacji paczki 18.03/18.05, wtedy wystarczy tylko wybrać folder z istniejącą paczką i instalator automatycznie ją wykryje



Lista zmian
Osoby posiadające szybki upload i chcące wesprzeć nasz serwer, mogą pobrać patch bezpośrednio przez torrent celem seedowania.

29
Bieżące Symulatorowe / Wersja OpenGL
« dnia: 25 Czerwca 2018, 18:05:43 »
Shaderowe exe wraca niedługo, taka ankieta żeby się dowiedzieć jaką wersję można wymagać i jakie optymalizacje z wyższych wersji jest sens obsługiwać i ktokolwiek je zauważy.
(PS: określanie wersji na podstawie pierwszej linijki loga w przypadku niektórych sterowników może dać zaniżone wyniki)

30
Publikacje / MaSzyna 18.05
« dnia: 23 Maja 2018, 17:52:20 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 18.05! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na maj 2018 roku.
Jest to pacz zawierający zmiany w rewizjach 2519-2684.
Instalator nadaje się zarówno do instalowania na czysto do pustego folderu, jak i aktualizacji paczki 18.03, wtedy wystarczy tylko wybrać folder z istniejącą paczką i instalator automatycznie ją wykryje





Osoby posiadające szybki upload i chcące wesprzeć nasz serwer, mogą pobrać patch bezpośrednio przez torrent celem seedowania.

Strony: [1] 2