Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - miko22

Strony: [1]
1
Bieżące Symulatorowe / Aukcja dla WOŚP - 4h jazdy ET41
« dnia: 05 Lutego 2022, 00:26:40 »
https://allegro.pl/oferta/4h-jazdy-symulatorem-et41-11790057510

Na powyższej aukcji dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy z okazji 30. Finału pod hasłem „Przejrzyj na oczy. Dla zapewnienia najwyższych standardów diagnostyki i leczenia wzroku u dzieci” do wylicytowania:

4 godziny jazdy symulatorem lokomotywy ET41

Oświęcimskiego Klubu Modelarzy Kolejowych "Piętrusek" na bazie programu MaSzyna - Symulator Pojazdów Szynowych: https://eu07.pl/

Symulator ten był wielokrotnie, bo już aż 28 razy udostępniany zwiedzającym podczas wystaw zarówno o charakterze regionalnym jak i ogólnopolskim oraz międzynarodowym na terenie Polski, w tym na Międzynarodowych Targach Kolejowych TRAKO 2017 w Gdańsku czy podczas pikniku rodzinnego organizowanego przez Urząd Transportu Kolejowego w ramach kampanii "Kolejowe ABC" w Krakowie i przez 6 lat przebył już prawie 18 tys. km wirtualnych szlaków. Lista wszystkich wystaw wraz z galerią zdjęć i filmów dostępna jest na stronie: https://www.nasze-symulatory.pl/dotychczasowe_wystawy/

Cena wywoławcza: 5,80zł - pulpit pochodzi z lokomotywy ET41 o numerze 058. Zakończenie licytacji: w poniedziałek 14 lutego ok. godz. 23:50.

Zwycięzca licytacji będzie miał wyjątkową okazję przejechania tym symulatorem wybranego przez siebie całego scenariusza symulatora MaSzyna w wydaniu z kwietnia 2021r. (tzw. paczka całościowa 21_04) spośród tych scenariuszy, w których domyślnie do prowadzenia wyznaczona jest lokomotywa elektryczna (zostanie ona zamieniona na lokomotywę serii ET41 - dedykowany model dostosowany do obsługi rzeczywistego pulpitu).

Nasz symulator to w pełni oryginalny pulpit z działającą znaczną większością jego elementów, dodatkowymi zależnościami obwodów nieujętymi w samym programie MaSzyna, dwa ekrany wyświetlające obraz symulacji w rozdzielczości 4K oraz stanowisko instruktorskie z możliwością m.in. zmiany warunków pogodowych i pory roku w trakcie symulacji, odtwarzania niektórych sytuacji nietypowych (np. sygnały wątpliwe wyświetlane przez sygnalizatory świetlne), niektórych usterek pojazdu, wstawiania przeszkód na tory czy nawet zmiany drogi przebiegu pociągu. Działanie symulatora zostało krótko pokazane i omówione na filmie opisującym tą aukcję:


Dlaczego akurat 4 godziny? Taki czas umożliwi przejechanie w całości nawet któregoś z najdłuższych scenariuszy mających rozkładowy czas trwania 3 - 3,5 godziny z uwzględnieniem nieplanowych postojów, np. w przypadku prowadzenia pociągu towarowego, a jeśli scenariusz dobiegnie końca przed upływem wyznaczonego czasu, zwycięzca aukcji będzie mógł rozpocząć jazdę na kolejnym scenariuszu. Można zatem przykładowo w pierwszej kolejności wybrać do jazdy krótki scenariusz z pociągiem osobowym (prędkość maksymalna dla lokomotywy ET41 to 125km/h), a następnie drugi scenariusz z ciężkim pociągiem towarowym. Po skończonej przejażdżce zwycięzca aukcji otrzyma dodatkowo na pamiątkę odcinek taśmy z prędkościomierza "Hasler" (tachografu) z zapisanymi parametrami swojej jazdy (m.in. prędkość i czas).

Kiedy? Po zakończeniu aukcji i potwierdzeniu przez Allegro dokonania płatności skontaktujemy się z jej zwycięzcą w ciągu maksymalnie 5 dni w celu ustalenia terminu przejażdżki symulatorem dogodnego dla obu stron, jednak przejażdżka będzie mogła się odbyć NIE PÓŹNIEJ niż w dniu 22 maja bieżącego roku (ze względu na planowane kolejne wystawy symulatora w późniejszych terminach). Istnieje możliwość umówienia się na jazdę symulatorem zarówno w tzw. porze dziennej, jak i w porze nocnej.

Gdzie? Przejażdżka symulatorem będzie możliwa w pomieszczeniu udostępnionym przez Dapanor Sp. z o.o. przy ul. Przemysłowej 10, 32-620 Brzeszcze, gdzie zwycięzca aukcji w celu przejechania się symulatorem będzie musiał dotrzeć we własnym zakresie. Przy budynku udostępnione zostanie miejsce parkingowe, zatem można przyjechać np. samochodem osobowym. Istnieje też możliwość dojazdu pociągiem na dworzec w Oświęcimiu i dalej komunikacją miejską na przystanek autobusowy "Brzeszcze Bór" oddalony od budynku z symulatorem o ok. 450m. Uwaga - budynek w którym będzie udostępniony symulator niestety nie jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych i istnieje konieczność wejścia klatką schodową na pierwsze piętro. W budynku znajduje się natomiast toaleta.

Kto? Symulatorem może się przejechać każda osoba niezależnie od wieku, jednak osoby niepełnoletnie mogą skorzystać z przejażdżki tylko w towarzystwie swojego rodzica lub innego opiekuna prawnego. Ponadto zwycięzca aukcji może przybyć z innymi, maksymalnie trzema osobami towarzyszącymi (łącznie 4 osoby razem ze zwycięzcą aukcji), które również będą mogły skorzystać z przejażdżki w wyznaczonym czasie 4 godzin. Wszystkie wymienione osoby będą zobowiązane do przestrzegania obowiązujących w ustalonym dniu przejażdżki obostrzeń związanych z COVID-19, a bezpośrednio przed ich przybyciem na miejsce, elementy symulatora zostaną zdezynfekowane.

Inne pytania? Chętnie na nie odpowiemy :) Prosimy kierować je przez formularz Allegro "Pytanie do sprzedającego".

2
Bocznica / Odp: MaSzyna 20.04 - problemy
« dnia: 01 Września 2020, 17:40:27 »
Taka drobnostka - w td.scn jest:
node -1 0 EP07-424 dynamic PKP\303E_V1 303E-EP-TV-424-HIST 303E-EP-TV 0 headdriver 35.WH25 0 enddynamic
Przez co uruchomienie exe dwuklikiem powoduje załadowanie poza kabiną. Powinno być EP07-424-TV, bo tak jest w ini:
node -1 0 EP07-424-TV dynamic PKP\303E_V1 303E-EP-TV-424-HIST 303E-EP-TV 0 headdriver 35.WH25 0 enddynamic

3
Tabor kolejowy / EN57 i EN71 z Knorrem
« dnia: 06 Stycznia 2020, 16:16:56 »
Wie ktoś może czy poza EN57-001 istnieją jeszcze jakieś jednostki, które mają zamontowany hamulec Knorra? Do niedawna był EN57-022, ale się rozczarowałem jak zobaczyłem na ilostanie, że została zezłomowana w listopadzie. Chyba, że ilostan i tym razem nie ma racji i ten egzemplarz stoi jeszcze gdzieś nie do końca pocięty? 57-038 miał Knorra, ale przy ostatniej P4 zamontowali Oerlikona (KLIK). Na ilostanie jest też zdjęcie kabiny 57-119 z Knorrem z kwietnia 2014r., a obecny stan podają jako "skreślona i wystawiona na sprzedaż w celu złomowania", ale jeszcze nie ma, że "fizyczna likwidacja" (KLIK). Może też gdzieś jeszcze stoi?

A pytam, bo udało nam się zdobyć tylko (choć jak teraz na to patrzę, to "aż") zawór maszynisty i resztę elementów znajdujących się w kabinie chciałem jakoś odtworzyć chociaż z wyglądu (orurowanie, styczniki hamowania i luzowania EP). Myślałem, że uda się porobić szczegółowe zdjęcia czy nagrać dźwięki styczników właśnie w 57-022, a tu taka niespodzianka... Jeśli ktoś ma jakieś materiały na ten temat i byłby skłonny udostępnić, to również byłbym bardzo wdzięczny, bo w internecie są w zasadzie tylko ogólne zdjęcia całych kabin z tym typem hamulca i to w dodatku nieliczne, więc nawet takie się przydadzą.

4
Symulator / MaSzynowy WRJ wielu scenariuszy
« dnia: 06 Września 2018, 18:05:45 »
Wczoraj jadąc na l053 wieczór wyświetlałem sobie rozkład jazdy na drugim monitorze, bo nie chciało mi się przynosić drukarki do komputera połączonego z pulpitem, żeby wydrukować tylko jeden rozkład. Jazda byłaby jednak przyjemniejsza mając papierową wersję rozkładu, ale żeby nie drukować za każdym razem jednego rozkładu dla danego scenariusza pomyślałem, że przydatny byłby cały gotowy bloczek rozkładów dla wszystkich pociągów w formie książeczki. Taką książeczkę z sześciostronowym WOSem dla l053_calkowo-sluzba-tlk-1 już sobie ostatnio zrobiłem, więc jest to tylko kwestia odpowiedniego wydrukowania poszczególnych stron WOSu czy rozkładów na połówkach kartek A4, ale chcąc zrobić to ręcznie, tzn. drukować każdą stronę osobno, zajęłoby to dużo czasu. Tak powstał pomysł, aby zrobić jeden plik PDF zawierający rozkłady dla wszystkich pociągów, którymi można jechać w aktualnej paczce MaSzyny, przygotowany w taki sposób, by maksymalnie uprościć odpowiednie wydrukowanie rozkładów, które umożliwi później ich łatwe spięcie w gotową książkę na wzór Wewnętrznego Rozkładu Jazdy Pociągów - w wydaniu MaSzynowym dla wszystkich scenariuszy.

W załączniku pierwsza wersja robocza do wglądu. Gotowa jest strona tytułowa, spis treści (jeszcze bez uzupełnionych stron, dodatkowo PDF będzie zawierał automatyczne odnośniki) i wstawione są rozkłady dla pierwszego scenariusza, jako screeny tego, co udało mi się znaleźć. Już wyjaśniam, dlaczego układ stron jest (z pozoru) tak dziwny... Otóż pierwsza strona pliku, to zewnętrzne strony docelowej okładki - strona tytułowa jest po prawej, bo po złożeniu wydrukowanej tak kartki, będzie to przednia strona okładki, a tylna będzie pusta. Druga strona pliku, to wewnętrzne strony okładki wydrukowane na odwrocie tej samej kartki. Drukować się będzie najpierw strony pliku nieparzyste, następnie będzie trzeba odpowiednio włożyć zadrukowane z jednej strony kartki z powrotem do drukarki tak, aby na ich odwrocie wydrukować strony parzyste pliku. Po złożeniu, zagięciu wzdłuż linii i złączeniu np. zszywkami jak zeszyt formatu A5, utworzy to spójną książkę. Następnie jest 3. strona pliku zawierająca w prawej części 1. stronę WRJ - początek spisu treści. Lewa część tej strony pliku będzie później zawierać rozkład ostatniego pociągu z ostatniego scenariusza (jeszcze nie wiadomo, jaki to będzie numer strony całego WRJ). Kolejna, 4. strona pliku ma w lewej części 2. stronę WRJ, czyli ciąg dalszy spisu treści. Znów będzie to później ta sama kartka, co poprzednia strona pliku, tyle że na odwrocie. W prawej części tej 4. strony pliku będzie zatem rozkład przedostatniego pociągu z ostatniego scenariusza. I tak dalej to się będzie układać...

W zasadzie wystarczy już tylko porobić screeny i powstawiać wszystkie rozkłady z numerem pociągu i relacją w nagłówku, a na koniec uzupełnić spis treści o numery stron i odnośniki. Sądząc po liczbie scenariuszy i uwzględniając wszystkie pociągi, może wyjść dosyć pokaźna książka, toteż ogólna koncepcja układu poszczególnych stron WRJ na stronach pliku może ulec zmianie ze względu na to, że przy dużej liczbie kartek "zeszytowy" sposób ich łączenia nie będzie dobry, bo krawędzie bardziej wewnętrznych kartek będą za bardzo wystawać w stosunku do zewnętrznych - kartki w zeszytach łączonych zszywkami nie są jednakowej wielkości. Widać to po rozpruciu zeszytu.

Sam temat założyłem już teraz, bo mam pytanie odnośnie tego, gdzie z reguły można znaleźć rozkład dla pociągu, który np. na starcie nie ma rozkładu (np. wykonuje manewry) i otrzymuje go dopiero w trakcie scenariusza lub otrzymuje w jego trakcie drugi rozkład (np. po oblocie)? Przykładem takiego pociągu bez nadanego od początku numeru i rozkładu jest skład z EU07-324 w scenariuszu Bałtyk Cargo. W pliku baltyk_cargo.scn ten skład ma wpisany rozkład "none".

Przy okazji mile widziane zgłoszenia ew. błędów i sugestie dotyczące już istniejącej wersji WRJ. Nie bardzo wiedziałem, co wpisać zamiast numeru wniosku, ale w końcu wymyśliłem i nie jest to przypadkowy zbiór liczb. Bardziej zainteresowanym polecam zajrzeć do tabeli kodów ASCII - kolumna DEC ;) Natomiast po ukośniku jest to po prostu numer danego rozkładu, bo chciałbym je aktualizować.

5
Bieżące kolejowe / Cab view na żywo!
« dnia: 08 Stycznia 2018, 23:50:48 »
Szukając czegoś zupełnie innego, przypadkiem natrafiłem na to:

Tutaj link do kanału, gdzie aktualnie jest jeszcze pięć innych transmisji: https://www.youtube.com/user/Pepeibra/featured
Swoją drogą, gdyby zrobić coś takiego w Polsce, to wydaje mi się, że byłaby to dobra reklama dla przewoźnika (dodając jakieś logo w rogu ekranu). Nawet ludzie nie interesujący się koleją mogliby zwracać uwagę na piękne nieraz widoki wschodzącego/zachodzącego słońca, oświetlonych nocą miast, naszej "złotej polskiej jesieni" itp., bo podróżując koleją można przecież zobaczyć je wszystkie i to w różnych miejscach w stosunkowo niedługim czasie (tym bardziej, że prędkość podróży wzrasta ;) ). Obecnie coraz więcej także starszych pojazdów jest wyposażanych w kamery do rejestracji trasy, bezprzewodowa transmisja obrazu w zasadzie też nie jest problemem, więc trzeba by tylko połączyć jedno z drugim. Chyba, że jakieś przepisy zabraniają u nas czegoś takiego? Pewnie musiałby być automatycznie wyciszane rozmowy z radia (sądząc po dopuszczalnych warunkach indywidualnego korzystania ze skanera do nasłuchiwania). Co o tym myślicie?

EDIT: Pod filmem jest napisane, że transmisja trwa od 17 grudnia.

6
Poszukuję, chcę zrobić / Wentylatory kabinowe w EU07/ET41
« dnia: 22 Września 2017, 20:57:28 »
Poszukuję zdjęcia pulpitu EU07 lub ET41 z zamontowanymi fabrycznie wentylatorami kabinowymi (takie jak w SM42). Udało mi się takie zdobyć i chciałbym zamontować na naszym pulpicie z ET41, ale nie wiem, w którym miejscu i jak powinny być ustawione, bo nie ma żadnych otworów, nawet zaślepionych (od spodu panelu byłoby widać jakiś kit, bo to włókno szklane) - widać 058 akurat ich nie miała... Zdjęć różnych kabin siódemek i łamańców mam ok. 300, ale na żadnym z nich nie ma takich wentylatorów. Z tego co wiem, gumowe łopatki dosyć szybko się urywały i wtedy demontowano te wentylatory. Gdyby ktoś miał takie zdjęcie, to bardzo proszę o wstawienie lub przesłanie na PW.

7
Bieżące kolejowe / Usterki w Haslerze RT9 150km/h - próba naprawy
« dnia: 04 Grudnia 2016, 14:13:44 »
Mam taki problem, że listwa zębata z rysikiem prędkości za bardzo się obniża (1. załącznik), co obniża też wykres prędkości rysowany na taśmie o ok. 10-12km/h (2. załącznik) i uniemożliwia prawidłowe działanie rysików znajdujących się poniżej - listwa opiera się o nie. Spróbowałem podnieść ją o 3 ząbki do góry na kółku zębatym, które nią porusza, ale po zakręceniu wałkiem napędowym mechanizmu pomiarowego opadła ponownie, a do tego także wskazówka na tarczy opadła poniżej zera. Wyjąłem więc cały mechanizm i zauważyłem, że po jego uruchomieniu (przekręciłem palcami zębatkę napędzaną normalnie z wałka) koło zębate, na którego osi osadzone jest wskazówka, przekręca się o wiele za bardzo w lewo (3. załącznik). Dalej jest już blokowane przez taki "kołek" w kole zębatym oznaczonym na zdjęciu (koło z kołkiem), co wyjaśniło też, dlaczego mimo zwiększania obrotów silnika, wskazówka nie mogła pokazać więcej niż 125km/h. Jednocześnie w takim położeniu wskazówki jak na zdjęciu, zaznaczony drucik wchodzi w wycięcie na krzywce koła zębatego poruszającego wskazówką. Próbowałem podnieć to kółko i przekręcić je tak, aby było blokowane w pozycji wskazówki 0km/h przez kółko z bolcem, ale wtedy wskazówka zachowuje się dziwnie przy małych prędkościach, tzn. wspina się do góry na jakieś 10-15km/h i kiedy mechanizm pomiarowy zaczyna działać (sprężyna wystarczająco się napnie), wskazówka opada na 0-2km/h, a kiedy mechanizm się zatrzyma, wskazówka znowu się wspina itd. Nie wiem, jak jest w rzeczywistości w lokomotywie przy jeździe te 1-3km/h, ale nie wygląda mi to na prawidłowe zachowanie, tym bardziej, że wtedy drucik nie wchodzi w wycięcie krzywki pod wskazówką (może jest za krótki?).
Teraz pytanie do fachowców od Haslerów (mam nadzieję, że jest ktoś taki na forum...): w którym miejscu coś jest nie tak, jak powinno być? Pytam, bo z inną usterką samych rysików sobie poradziłem, ale tam było widać, co jest źle, a tutaj nie mam pojęcia.

8
Na warsztacie / Program odwzorowujący obwody z edytorem graficznym
« dnia: 09 Listopada 2016, 21:36:33 »
Razem ze znajomym programistą (ja na programowaniu aplikacji jeszcze się nie znam ;) ) chcemy od podstaw stworzyć program odwzorowujący działanie obwodów pojazdów i będący jednocześnie ich graficznym, prostym w obsłudze edytorem, umożliwiającym wprowadzanie zmian podczas symulacji. Dzięki temu będzie można symulować różne usterki i je naprawiać - trwale lub doraźnie, aby tylko zjechać ze szlaku. Program ten ma również zastąpić obecną część fizyki pojazdów dotyczącą elektryki i rozrządczej części pneumatyki oraz wykonywać wszystkie niezbędne do tego obliczenia, a do symulatora wysyłać gotowe wartości jak pobór prądu z sieci czy moment obrotowy na zestawach kołowych. Ma także odpowiadać w całości za sterowanie prowadzonym pojazdem, ponieważ prowadzący sterować będzie bezpośrednio samymi obwodami (w przypadku hamulców na razie jedynie rękojeściami kranów czy kołem hamulca ręcznego - odwzorowanie pneumatyki być może dojdzie w przyszłości). Da to m.in. możliwość przypisania własnej konfiguracji klawiszy oraz wykorzystania portu COM do komunikacji z zewnętrznym urządzeniem takim jak pulpit, co zmniejszy koszty jego podłączenia i umożliwi znaczną rozbudowę funkcjonalności.

"Pilotażowo" pierwszą lokomotywą z odwzorowanymi obwodami będzie ET41 o tzw. niskim numerze, czyli do 084 (tak, rozróżnienie na poszczególne numery i osobne pliki obwodów dla każdego jednego pojazdu także chcielibyśmy wprowadzić). Chodzi o to, że tą wersję najłatwiej mi będzie testować. Dla pozostałych pojazdów w zasadzie będzie trzeba już tylko przerysować obwody ze schematów i dostosować ich komunikację z programem w MaSzynie, ale edytor i sposób postępowania będą już gotowe.
Oczywiście czas ukończenia prac jest nieokreślony, jak to bywa w takich projektach, a nawet nie istnieje, bo zawsze można coś ulepszyć. Chciałbym jednak, aby przynajmniej najważniejsze funkcje działały do końca sierpnia przyszłego roku, bo przez kolejne 8 miesięcy będziemy mieć raczej mało czasu na to. Liczę też na pomoc z Waszej strony, jeśli chodzi o przystosowanie samej MaSzyny do komunikacji z tym programem, choć to w drugiej kolejności, ponieważ najpierw zajmiemy się samym edytorem, bo to trudniejsza kwestia.

Poniżej przedstawiam listę założeń, jakie ten program miałby spełniać. Jeśli ktoś ma coś ciekawego/przydatnego do dodania, to bardzo proszę o sugestie i chętnie dopiszę - głównie po to zakładam ten temat ;)

1. Funkcje edytora:

a) budowanie obwodów za pomocą symboli podobnych do tych ze starych książkowych schematów, bo wydaje mi się, że jest to bardziej czytelne od typowego LD - coś jak w programie FluidSIM;
b) możliwość edycji obwodów w czasie symulacji/jazdy jak i podczas pauzy;
c) symbole układane według siatki, dla ułatwienia prostoliniowego prowadzenia przewodów;
d) konieczność opisania każdego elementu jego nazwą ze schematu (przełączniki, styki, cewki przekaźników i styczników, przewody itp.), a tym samym automatyczne przypisanie odpowiednich styków do odpowiednich urządzeń jak przekaźniki, przełączniki wielopozycyjne i wielostykowe, nastawniki itp.;
e) możliwość podparcia zarówno pojedynczego styku w pozycji otwartej (np. kliknięcie na niego LPM z wcześniej wybraną opcją podpierania) i zamkniętej (kliknięcie PPM), jak i możliwość podparcia zwory przekaźnika (wszystkich jego styków jednocześnie) także w pozycji odciągniętej lub przyciągniętej (również przez odpowiednie kliknięcie, tym razem na cewkę przekaźnika);
f) podparte styki i zwory oznaczane symbolem rolki od taśmy z Haslera (bo to chyba najpopularniejszy sposób w rzeczywistości ;) )
g) ukazywanie obecności napięcia i przepływu prądów przez oznaczenie danego elementu (przewodu, styku, cewki itp.) odpowiednio linią czerwoną cienką lub grubą;
h) możliwość przypisania dowolnego (lub prawie dowolnego, czyli np. poza Tab, Caps Lock, Print Screen itp.) klawisza lub kombinacji klawiszy ("coś" plus Schift, Ctrl, Alt) do konkretnej reakcji danego elementu, czyli np. osobno dla włączenia i osobno dla wyłączenia włącznika ze standardowymi ustawieniami domyślnymi jak w Readme MaSzyny;
i) odwzorowanie pneumatycznej części rozrządu wraz ze zużywaniem powietrza ze zbiorników głównych;
j) odtwarzanie dźwięków zadziałania poszczególnych urządzeń;
k) możliwość przyporządkowania danych obwodów konkretnemu numerowi pojazdu (2.f);
l) rejestracja i zapis przejechanej liczby kilometrów (na podstawie liczby obrotów jednego z zestawów kołowych) dla danego pojazdu (konkretnego numeru) jak i wszystkich danych z taśmy prędkościomierza;
m) odwzorowanie wartości prądów pobieranych przez poszczególne elementy obwodów rozrządu (co będzie miało znaczenie dla wyłączników samoczynnych, wskazań amperomierza NN czy poziomu rozładowania baterii), a w odleglejszej przyszłości odwzorowanie takich aspektów elektryki jak indukcyjności cewek przekaźników i styczników, rezystancji i pojemności przewodów itp.;
n) odwzorowanie zużycia powietrza przez drzwi i toalety oraz zużycia prądu przez ogrzewanie wagonów w składzie (2.f), o ile są sprzęgnięte dodatkowymi sprzęgami pneumatycznymi i sprzęgami ogrzewania (2.g).

2. Wartości i dane, które program musi otrzymywać z symulatora:

a) napięcie dostarczane z sieci trakcyjnej;
b) informacja, czy dany pantograf styka się z siecią (choćby ze względu na możliwość odłączenia jednego pantografu odłącznikiem);
c) prędkości obrotowe poszczególnych zestawów kołowych (powinny być różne przy poślizgu);
d) informacja, w której części pojazdu znajduje się prowadzący (np. dla lokomotyw dwukabinowych: kabina A, przedział maszynowy czy kabina B) w celu umożliwienia np. pozostawienia włączonego przełącznika w opuszczanej kabinie, co da konsekwentne tego skutki;
e) informacja, czy w pliku konfiguracyjnym eu07.ini, przy nowej wartości (dla przykładu "LDon") wpisane jest "yes" - w przeciwnym wypadku ("no") przywrócenie obsługi obecnej fizyki pojazdu (np. gdyby coś nie domagało, to obwody będą mogły być w PC, a tylko w *.ini wyłączy się ich obsługę);
f) tekstura prowadzonego pojazdu i innych pojazdów silnikowych/sterowniczych w składzie (możliwość przyporządkowania danych obwodów konkretnemu numerowi pojazdu (1.k)) oraz wagonów osobowych (odwzorowanie zużycia powietrza przez drzwi i toalety oraz zużycia prądu przez ogrzewanie wagonów (1.n) - potrzebne dane dotyczące tych wartości dla każdego typu wagonu, na początku jakaś wartość uśredniona dla wszystkich typów wagonów (jaka?));
g) informacja o sprzęgu pomiędzy wszystkimi pojazdami w składzie (dla ukrotnienia, dodatkowych sprzęgów pneumatycznych i ogrzewania między wagonami (1.n));
h) ciśnienie w cylindrach hamulcowych, przewodzie głównym, zbiornikach głównych;
i) godzina w scenerii do odbijania na taśmie wirtualnego Haslera.

3. Wartości i dane, które program musi wysyłać do symulatora:

a) pobór prądu z sieci trakcyjnej;
b) moment obrotowy każdego z zestawów kołowych;
c) informacje o animacji przełączników, przycisków, kontrolek, nastawników, mierników, reflektorów, oświetlenia mierników i kabiny;
d) położenie rękojeści kranów hamulców;
e) informacja o podniesieniu/opuszczeniu danego pantografu;
f) zużycie powietrza ze zbiorników głównych przez wszystkie urządzenia rorządu, pantografy i syreny oraz drzwi w wagonach, w których są one sterowane pneumatycznie (podczas zatrzymania przed W4) i toalety z prawdopodobieństwem 1% (?);
g) informacja o użyciu pauzy.

4. Inne funkcje programu:

a) dodatkowe okno z miernikami i kontrolkami kabinowymi z możliwością dodania dodatkowych urządzeń sygnalizacyjnych działających na podstawie stanu obwodów;
b) dodatkowe okno ukazujące aktualny zapis na taśmie Haslera;
c) osobne okno obwodów, mierników i taśmy dla każdego pojazdu silnikowego/sterowniczego w składzie (jeśli oczywiście któreś z nich posiada, czyli np. dla członu B ET41 nie będzie okna zapisu na taśmie);
d) możliwość utworzenia okna z wybranymi wskaźnikami wybranych pojazdów (najpotrzebniejsze według własnego uznania);
e) możliwość zamknięcia i ponownego otwarcia każdego z okien z rozwijanego menu;
f) obsługa PoKeys i wirtualnego portu COM (praktycznie dowolny mikrokontroler komunikujący się przez USB, choć przede wszystkim płytka Arduino) z funkcją sterowania każdym jednym elementem obwodów i wysyłania informacji o jego aktualnym stanie/zmianie stanu.

9
http://biznes.onet.pl/wiadomosci/transport/polski-mobilny-symulator-lokomotywy/ez919j
Cytuj
Maszyniści Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, jako pierwsi w Polsce rozpoczęli szkolenia z zakresu bezpieczeństwa na jedynym na świecie mobilnym symulatorze lokomotywy - SIMTRAQ. Zaprezentowane w środę w Łodzi innowacyjne urządzenie w całości zostało opracowane w kraju. [...]
Biorąc pod uwagę pulpity do MaSzyny, to nie wiem czy taki pierwszy... Tym bardziej, że gdyby się postarać, to z MaSzyną można zrobić to samo (lub nawet lepsze) i to bez nakładu 7mln zł czy współpracy z wielkimi instytucjami, więc jeśli już, to jest to pierwszy komercyjny mobilny symulator.

10
Bieżące Symulatorowe / MaSzyna na Kolejomanii w Silesia City Center
« dnia: 09 Lutego 2016, 19:07:30 »
Właśnie usłyszałem o tym w radiu i szybko sprawdziłem...
Cytuj
Weekendowe atrakcje
[...] Natomiast 13 i 14 lutego  będzie można spróbować sił w roli maszynisty i zasiąść za sterami lokomotywy parowej i elektrycznej, drezyny czy szynobusa. Umożliwi to symulator MaSzyna. [...]
Cytuj
ATRAKCJE WEEKENDOWE 6-7 i 13-14.02, godz. 12.00 – 20.00
[...] Stanowisko z symulatorem pojazdów szynowych (13-14.02) [...]
http://www.silesiacitycenter.com.pl/artykul/250/odkryj-swiat-kolejomanii

Ktoś może wie coś więcej na ten temat? Jak będzie wyglądało stanowisko - sama klawiatura, czy któryś z pulpitów jak to było 22-23.11.2014r. w Lubinie, gdzie swój pulpit zaprezentował @mac310? No i ta "lokomotywa parowa" to niestety tylko pomyłka, czy może jednak przygotowywana jest jakaś nowość/premiera wspaniałego dodatku?

11
Na warsztacie / Mała sceneria manewrowa
« dnia: 17 Marca 2015, 21:06:44 »
Witam!

W wolnym czasie, kiedy nie pracuję nad pulpitem EU07, postanowiłem zajmować się tworzeniem nowej manewrowej scenerii realistycznej. Jest to fragment linii nr 93 na odcinku między Oświęcimiem a Czechowicami-Dziedzicami (w tym stacja Brzeszcze-Jawiszowice i Brzeszcze Kopalnia) oraz teren KWK Brzeszcze, KWK Jawiszowice i hałdy, na którą wywożony jest kamień z kopalni (pojedynczy tor). Manewry związane z przetaczaniem wagonów z węglem, kamieniem i pustych będą się odbywać właśnie na terenie kopalń oraz stacji Brzeszcze KWK. Planuję zrobić stan na ok. 2005r., kiedy na szlaku jeździły jeszcze EN57 w błękitno-żółtym malowaniu, większość lub nawet wszystkie zielone elektrowozy, brązowe Eaosy, kopalniane SM42 też były jeszcze zielone, a między obiema KWK prowadziły dwa tory (obecnie jeden jest rozebrany). Na tą chwilę mam już ułożone wszystkie tory według zdjęć lotniczych i kończę robić przechyłki na głównym szlaku. Kiedy je skończę, to może dam tu plik scn., żeby można było sobie dokładniej pooglądać i ew. spróbować pojeździć, jeśli ktoś będzie chciał. Od początku używam edytora Rainsted. Poniżej zamieszczam kilka screenów. Dodałem tymczasowo trochę składów i trzy trójkąty terenu. Jeśli macie jakieś pytania, opinie lub uwagi, to piszcie - chętnie odpowiem.

Edit: Wersja rozwojowa scenerii:
http://eu07.pl/userfiles/21606/priv-kwk_brzeszcze.7z
Cytat: info-kwk_brzeszcze.txt
Wersja rozwojowa realistycznej scenerii manewrowej "KWK Brzeszcze". Archiwum należy wypakować do głównego katalogu symulatora.
[...]
Następnym etapem będzię ułożenie niwelet i ustawienie profilu pionowego torów.

UWAGA!
Sceneria nie była poddawana testowi dodatków, więc "na w razie czego" polecam wypakować do osobnej paczki, choć u mnie problemów nie ma.

Zawartość archiwum:
- kwk_brzeszcze.scn
- tekstury podsypek:
  - tpb-455-1.tga (moja)
  - tpd-455-6.tga (moja)
  - tpd-455-7.tga (moja)
  - tpd-469-4.tga (Benka)
- mapa_usytuowania.png
- info-kwk_brzeszcze.txt
[...]

12
Bocznica / SWNN.rar
« dnia: 20 Października 2013, 22:53:29 »
Do usunięcia. Chciałem opublikować na forum, ale nie tutaj :(

13
Pomoc doraźna / Bocznikowanie a dostosowanie sił do nacisku kół
« dnia: 06 Października 2013, 13:45:16 »
A dokładniej, czy na pozycji szeregowej bezoporowej nastawnika jazdy i przy włączonym dostosowaniu sił do nacisku kół możliwe jest na Siódemce bocznikowanie? Jeśli tak, to do jakiej pozycji?
A przy okazji jeszcze jedno. Co dzieje się po przestawieniu nastawnika jazdy na pozycję 29 i dalsze przy załączonym dostosowaniu sił do nacisku kół? Wyłącza się ono, czy lokomotywa nie przechodzi po prostu na drugi układ i trzeba cofnąć nastawnik na pozycję 28 lub mniejszą, wyłączyć dostosowanie sił i dopiero przejść na pozycje równoległe?
Informacje są mi potrzebne do budowy pulpitu, aby i symulator lepiej przy nim działał.

14
Bocznica / test-Brzeszcze-Jawiszowice 4.rar
« dnia: 01 Września 2013, 14:35:43 »
Minimalny czas testów do dnia 2013-09-08 14:35.
Jeśli nie zostaną zgłoszone błędy, automatyczna akceptacja w dniu 2013-09-15 14:35.

Plik o rozmiarze 3947 bajtów:
http://eu07.pl/userfiles/21606/test-Brzeszcze-Jawiszowice_4.rar

   Date      Time    Attr         Size   Compressed  Name
------------------- ----- ------------ ------------  ------------------------
2013-08-30 22:29:13 ....A        18304         3856  Brzeszcze-Jawiszowice_4.RSF
------------------- ----- ------------ ------------  ------------------------
                                 18304         3856  1 files, 0 folders


Wiadomość wygenerowana automatycznie

15
Poszukuję, chcę zrobić / Komu potrzeba PoKeys56?
« dnia: 28 Sierpnia 2013, 12:05:49 »
Witam!

9 września mam zamiar zamówić kontroler PoKeys56 do sterowania pulpitem od polskiego dostawcy, który sprowadzi go od producenta. Jako, że kupuję 1 szt., muszę w całości pokryć koszty sprowadzenia do Polski wynoszące 25€ (czyli obecnie jakieś 107zł) + koszty transportu pod konkretny adres równe 17zł. Gdyby ktoś jeszcze miał zamiar budować pulpit pod symulator na bazie tego kontrolera, to proszę o kontakt na PW, a może uda się podzielić koszty transportu po równo, więc każdy skorzysta :) Im więcej chętnych, tym lepiej.
Aktualna ilość osób: 0 (+ ja)
Przy kolejnej osobie koszty sprowadzenia/os. spadną do: 12,50€ czyli 53,50zł + 17zł za transport pod konkretny adres.

UWAGA! INFORMACJA JEST JUŻ NIEAKTUALNA!

16
Pomoc doraźna / Wyprowadzenie informacji o kontrolkach pulpitu z LPT
« dnia: 03 Kwietnia 2013, 17:28:55 »
Witam serdecznie!

Jestem w trakcie budowy pulpitu do MaSzyny i mam pewne pytanie, a mianowicie: jak dokładnie podłączyć kontrolki pulpitu zewnętrznego do portu LPT komputera? To znaczy:
1. Czy trzeba do pinów portu podłączyć np. jakieś przekaźniki, które by załączały kontrolki?
2. A jeśli tak, to gdzie podpiąć masy tych przekaźników i na ile mają być volt?
3. Skąd wiadomo jaki wpisać adres portu LPT?
4. Czy po ustawieniu feedbackport na 3 wszystko już będzie działać, czy trzeba jeszcze coś zrobić oprócz zainstalowania biblioteki INPOUT32.DLL przez program LPT Port Test Utility?

Przeczytałem  już tą stronę: http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/Informacje_zwrotne

Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję.

Jeśli ktoś chce, mogę zrobić nowy schemat na podłączenie do klawiatury nastawnika jazdy, bocznikowania, kierunkowego i obydwóch kranów hamulców, który niedawno wymyśliłem, bo jest on uniwersalny do wszystkich pięciu.

Strony: [1]