Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - KRIKI9429

Strony: [1]
1
http://wpolityce.pl/depesze/60466-wykolejenie-lokomotywy-pociagu-intercity-bialystok-szczecin

Reg. Obowiązki: 7
Proszę poprawić.
Rozi


Byłeś, nie poprawiłeś. Bocznica.
Benek

2
Kolej nadzalewowa ruszy w te wakacje. Pociągiem będziemy mogli dojechać na plaże nad Zalewem Wiślanym. — Aktualnie dopracowywana jest oferta przewoźnika, który zajmie się również promocją linii — informuje Anna Kleina z Biura Prasowego Urzędu Miejskiego w Elblągu.

Nadzalewowa linia kolejowa ciągnie się od Elbląga do Braniewa, m.in. przez Kadyny, Tolkmicko i Frombork. To jedna z atrakcji turystycznych tego regionu. Od dłuższego czasu jej utrzymanie sprawia jednak coraz większe problemy. W ubiegłe wakacje pociągi kursowały na skróconej trasie z Elbląga do Tolkmicka i to tylko w niedzielę. Wszystko wskazuje na to, że w tym roku wrócą na właściwe tory.

Zobacz więcej na stronach Gazety Olsztyńskiej: http://dziennikelblaski.wm.pl/156188,Kolej-nadzalewowa-wraca-na-wlasciwe-tory-Pojedzie-w-wakacje.html#ixzz2U5gxrAvr

3
Kolej Nadzalewowa przez ostatnie kilka lat przechodziła perturbacje, związane ze wznowieniem swoich corocznych, wakacyjnych kursów. Latem ubiegłego roku pociągi tej kolei kursowały na skróconej trasie, tylko z Elbląga do Tolkmicka. W tym roku  niezainteresowanie wycieczkami malowniczą trasą Zalewu Wiślanego były m.in. starostwo powiatu elbląskiego i Braniewo, gdzie kiedyś szynobus Kolei Nadzalewowej kończył swój bieg. Dlatego jednym z zadań jakie postawił sobie Marek Bojarski, pełniący funkcję Prezydenta Miasta Elbląga, było ponowne spotkanie z samorządami,  by przekonać do tego pomysłu sceptyków. I udało się. Kolej Nadzalewowa może powrocić w tym roku na swoją pierwotną trasę.

źródło http://m.info.elblag.pl/index.php?id=news_&wybrano=30465

4
Bocznica / Odp: Przewóz roweru w PKP INTERCITY.
« dnia: 14 Maja 2013, 09:07:12 »
Kolego nie czytasz uważnie... Znajdź mi prosżę relację ze Świnoujścia do Katowic... A później coś napisz....
Proszę bardzo wejdź sobie na stronę Twój plan podróży. Wpisz relacje Świnoujście - Katowice i zaznacz przewóz rowerów. Wpisałem i wyszło, że niema problemów z przewozem roweru. Zaciekawiło mnie, że w niektórych połączenia jest komunikacja autobusowa. Co może być problemem.

Ponieważ na niektórych liniach kolejowych są prowadzone roboty na liniach i dlatego jest komunikacja autobusowa .

A widzisz tam pytajnik? Bo ja widzę kropkę i jest to stwierdzenie, iż przejazd z rowerem na tym odcinku staje się wówczas problematyczny.
Bocznica.
AtapiCl

5
Latem ubiegłego roku pociągi po linii nadzalewowej kursowały tylko z Elbląga do Tolkmicka. Rozmowy w sprawie uruchomienia podobnych połączeń w te wakacje już trwają. Być może pociągi z turystami pojadą jeszcze dalej.

Nadzalewowa linia kolejowa, wybudowana pod koniec XIX wieku, ciągnie się od Elbląga do Braniewa. Wiedzie przez takie miejscowości jak: Suchacz, Kadyny, Tolkmicko, Frombork. W poprzednie wakacje pociągi kursowały na skróconej trasie z Elbląga do Tolkmicka, a to dlatego, że część samorządów nie była zainteresowana współfinansowaniem tego przedsięwzięcia. Linię obsługiwała spółka Arriva, pierwszy prywatny pasażerski przewoźnik kolejowy w Polsce, działający w woj. kujawsko-pomorskim oraz częściowo w woj. pomorskim i mazowieckim. Pociągi po trasie nadzalewowej kursowały tylko w niedzielę. Obecnie trwają rozmowy w sprawie uruchomienia regularnych kursów także w najbliższe wakacje. Kolejne spotkanie w tej sprawie jest zaplanowane w połowie maja w Urzędzie Marszałkowskim w Olsztynie.


Zobacz więcej na stronach Gazety Olsztyńskiej: http://dziennikelblaski.wm.pl/153608,Czy-latem-kolejka-nadzalewowa-wyruszy-na-trase.html#ixzz2SUGtgpSQ

6
Bieżące kolejowe / Kamery Live Parowozowni w Wolsztynie.
« dnia: 25 Kwietnia 2013, 19:55:54 »
Kamery które pokazują obraz na żywo w Parowozowni w Wolsztynie.

Lista kamer :

Kamera 1 – widok na tory wyjazdowe. - > http://www.kamery.wolsztyn.pl/kamera12.php

Kamera 2 – widok na obrotnicę. - > http://www.kamery.wolsztyn.pl/kamera13.php

Kamera 3 – widok na kanał oczystkowy. - > http://www.kamery.wolsztyn.pl/kamera14.php


Źródło: http://www.parowozowniawolsztyn.pl/

7
Po sobotnim pożarze wszystkie helmuty znikną z szyn



Mają po 50 lat i więcej. Sprowadzone z Niemiec wożą elblążan po mieście od 1996 roku. Spółka Tramwaje Elbląskie wycofała z eksploatacji wagony GT6, tak zwane "helmuty". Decyzja zapadła po tym, jak w sobotę w jednym z takich tramwajów wybuchł pożar.



Sobota, godz. 14. Tramwaj linii 200 typu GT6 właśnie powoli kończył trasę. Do pętli miał jeszcze ok. 1 km. W pojeździe było kilkunastu pasażerów. Tramwaj jechał ul. Królewiecką, minął skrzyżowanie z ul. Moniuszki, kiedy zauważono dym wydobywający się z dachu. Motorniczy zatrzymał pojazd i ewakuował pasażerów. Nikomu, na szczęście, nic się nie stało. Zgłoszenie o pożarze dotarło do strażaków o godz. 14.02.

— Po czterech minutach byliśmy na miejscu. W akcji uczestniczyły dwa wozy strażackie, w sumie ośmiu strażaków — mówi Przemysław Siagło, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej PSP w Elblągu. 
Strażacy dostali się na dach pojazdu i ugasili ogień. Tramwaj został odholowany do zajezdni.



Jak poprawić
 ich stan techniczny

Przyczyną pożaru było prawdopodobnie zwarcie instalacji elektrycznej.

— Straty są niewielkie. Szacujemy, że koszt naprawy wyniesie około 3 tys. zł — mówi dyrektor Tramwajów Elbląskich Bogdan Kaliński.

Dyrekcja spółki ma poważniejszy orzech do zgryzienia. To kolejne takie zdarzenia z udziałem "helmuta". Dokładnie rok temu na ul. Robotniczej pożar wybuchł w innym tramwaju tego typu. Ogień doszczętnie strawił pojazd. Pasażerom nic poważnego się nie stało. 
Niemieckie tramwaje trafiły do Elbląga w 1996 r. Zostały wyprodukowane w latach 1958-65. Ten, w którym w sobotę wybuchł pożar, jest z 1958 r.

Spółka użytkuje w sumie 11 takich pojazdów. 

— Po sobotnim zdarzeniu podjęliśmy decyzję o wycofaniu ich z eksploatacji — mówi Bogdan Kaliński. — Zastanawiamy się teraz nad tym, jak poprawić ich stan techniczny. Prawdopodobnie niektóre zostaną zlikwidowane, a w pozostałych wymienimy instalację elektryczną — dodaje.



Dzisiaj potrzebują 
tylko ośmiu tramwajów

Dyrekcji TE w podjęciu takiej decyzji pomógł fakt, że obecnie tramwaje kursują w ograniczonym zakresie. Trwająca przebudowa biegnącej przez miasto drogi 503 spowodowała, że część tras tramwajowych jest wyłączona z ruchu.
— Przed rozpoczęciem przebudowy do obsługi tras w mieście potrzebowaliśmy 22 tramwajów, dzisiaj ośmiu — tłumaczy Kaliński.

Do Elbląga sprowadzono z niemieckiej Moguncji w sumie 19 "helmutów", część już wycofano z użytku. Wszystkie wyprodukowane przez Düwag w latach 1958-1965. 
Na razie elblążan będą woziły wagony typu 121N (tzw. ogórki) oraz 805. Na początku tego roku Tramwaje Elbląskie podpisały umowę na kupno dwóch używanych tramwajów z Niemiec. Będą to trójczłonowe, 26- metrowe wagony. Do Elbląga, po modernizacji, mają trafić jesienią tego roku.

Zobacz więcej na stronach Gazety Olsztyńskiej: http://elblag.wm.pl/150166,Po-sobotnim-pozarze-wszystkie-helmuty-znikna-z-szyn.html#ixzz2QA8okKsE

8
Samorząd województwa przeciwny wyłączeniu linii kolejowej Elbląg-Braniewo

Zarząd Województwa nie zgadza się z planami spółki zarządzającej liniami kolejowymi i w liście do prezesa PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wskazuje argumenty za utrzymaniem ruchu pociągów na spornych odcinkach.

Chodzi o linie kolejowe nr 208 między Działdowem i Brodnicą, nr 219 Szczytno-Ełk, nr 233 Czerwonka-Ełk oraz nr 254 Elbląg-Braniewo.

W liście czytamy m.in. że z argumentacją PLK „nie mogą się zgodzić ci, którzy właśnie w tych liniach/odcinkach doszukują się możliwości rozwoju regionu, który stawia na dynamiczny rozwój ekonomiczny. Regionu, w którym mieszkańcy zmuszani są dojeżdżać do zakładów pracy, które wykorzystują możliwości stref ekonomicznych. Niejednokrotnie stanowią one strategiczne korytarze transportowe dla dużych i dynamicznie rozwijających się ośrodków przemysłowych województwa warmińsko-mazurskiego”.

W ostatnich latach samorząd województwa oraz samorządy lokalne z własnych środków remontowały niektóre odcinki. Tak było między innymi w przypadku linii nr 219 między Szczytnem a Ełkiem oraz linii nr 221 Olsztyn-Braniewo. Podjęte zostały też działania w kierunku reaktywacji kolei nadzalewowej.

Przypomnijmy, że to już drugie oficjalne pismo skierowane do Prezesa PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Na wcześniejsze Zarząd Województwa nie dostał do tej pory odpowiedzi.


Czytaj więcej na http://info.elblag.pl/37,29870,Samorzad-wojewodztwa-przeciwny-wylaczeniu-linii-kolejowej-Elblag-Braniewo.html#ixzz2PbyKcxNv

9
Koń Stepowy, Fulda i inne, czyli lokomotywy od Schichaua


Na początku tego roku radny Paweł Nieczuja-Ostrowski złożył stosowny wniosek w sprawie ściągnięcia historycznego egzemplarza lokomotywy z dawnej elbląskiej fabryki F. Schichau. Pod wnioskiem podpisali się radni z różnych klubów. Powstała więc nadzieja, że taki zabytkowy parowóz stanie się wkrótce jedną z wizytówek naszego miasta.

Zobacz więcej na stronach Gazety Olsztyńskiej: http://elblag.wm.pl/140803,Kon-Stepowy-Fulda-i-inne-czyli-lokomotywy-od-Schichaua.html#ixzz2JrkjMeJv

http://m.wm.pl/2013/02/n/slodownik2-136308.jpg

Źródło Dziennik Elbląski
http://dziennikelblaski.wm.pl/   

10
Bieżące kolejowe / Parowóz Schichaua trafi do Elbląga?
« dnia: 05 Stycznia 2013, 18:57:08 »
Stoi pod Toruniem lokomotywa: zabytkowa, parowa - prawdopodobnie wyprodukowana w elbląskiej fabryce Ferdynanda Schichaua w latach 40.
ubiegłego wieku. Grupa radnych chce, aby ciuchcia trafiła do Elbląga. Jej sprowadzenie i odrestaurowanie kosztowałoby około 300 tys.
 zł.

Zobacz więcej na stronach Gazety Olsztyńskiej: http://elblag.wm.pl/137256,Parowoz-Schichaua-trafi-do-Elblaga.html#ixzz2H7oBKXJq 

Źródło: Dziennik Elbląski 

11

Grupa pijanych młodych mężczyzn zakłócała spokój w pociągu relacji Elbląg-Braniewo (REGIO 91123 - PRZEWOZY REGIONALNE). Jeden z nich był na tyle agresywny, że prosto z pociągu trafił do policyjnej izby zatrzymań w Elblągu.



Zobacz więcej na stronach Gazety Olsztyńskiej: http://paslek.wm.pl/134588,Pijany-pasazer-opoznil-odjazd-pociagu-o-godzine.html#ixzz2Eg5MVJao

Źródło: Dziennik Elbląski

12

Pasażerów za mało, 
koszty za wysokie

Od 9 grudnia przestaną kursować pociągi na trasie z Braniewa do Elbląga przez Bogaczewo. — To linia o najmniejszym obłożeniu pasażerów w regionie — tłumaczą urzędnicy. Ich decyzja dotknie przede wszystkich mieszkańców z mniejszych miejscowości położonych przy tej trasie.

Zobacz więcej na stronach Gazety Olsztyńskiej: http://dziennikelblaski.wm.pl/131502,Elblag-Bogaczewo-Braniewo-Ostatnie-dni-tego-polaczenia.html#ixzz2CTJQJfAg   

13
Pomoc doraźna / l61+l144_towarowy_1
« dnia: 06 Października 2012, 18:22:15 »
Witam wszystkich fanów maSZyny.

Na wstępie chciałem się spytać o misję l61+l144_towarowy_1, w której dojeżdżamy do Ozimka i wciskamy [Shift+2]. I co dalej><?

Życzę wam zielonego na szlaku.

Przestrzegaj zasad interpunkcji.
Rozi

14
Symulator / ST43
« dnia: 17 Lipca 2012, 09:29:09 »
Witam wszystkich MK

Czy wiadomo coś o ST43 która kiedyś była w symku ?
Czy jakieś prace są prowadzone żeby była w symku ?

Pozdrawiam wszystkich MK

15
Bocznica / Nowe kabiny ST44/M62 do PC2011 w wersji DDS
« dnia: 24 Czerwca 2012, 18:59:30 »
Witam wszystkich
Czy ktoś posiada paczkę z nowymi kabinami ST44/M62 w wersji DDS ?

http://chomikuj.pl/EU07-004/Symulator+kolei/MaSzyna+EU07-424/Spalinowe/Nowa+kabina+ST44/ST44-1222,457009761.jpg

Jeśli czegoś nie ma w Download lub dziale Publikacje, to znaczy, że nie zostało wydane na forum i nie udzielamy wsparcia (oraz nie podajemy tutaj ewentualnych linków) dla takich dodatków.

Bocznica, libertyn89

Strony: [1]