Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Paczkuś

Strony: [1]
1
Bieżące kolejowe / Wilczyska 14 sierpnia 2013
« dnia: 14 Sierpnia 2013, 12:10:48 »
W zakładce " Utrudnienia" na SITKOLu mamy
Cytuj
z Wilczyska
do Bobowa
14.08.2013 do 14.08.2013
Utrudnienia" na SITKOLu mamy "Z przyczyn technicznych nastąpiła przerwa w ruchu pociągów. Za pociąg przewoźnika PKP Intercity na odcinku Bobowa - Krynica uruchomiono zastępczą komunikację autobusową.
Ktoś wie co się tam dokładnie stało. Z własnych źródeł wiem, że to niby kolizja ET41 z WMB-10. Ktoś potwierdza/zaprzecza?

2
Bieżące Symulatorowe / Prędkość szlakowa Skwarki- Żerniki.
« dnia: 16 Lipca 2013, 18:28:57 »
W pliku MPEi58101_0.pdf na stronie 3 w trzecim wierszu w trzeciej i czwartej kolumnie prędkości powinny zostać zamienione między sobą.

3
Pomoc doraźna / Problemy z ET42 w 01.13
« dnia: 20 Kwietnia 2013, 23:09:03 »
Dobry wieczór, chłopaki.
Przeczytałem sobie taki wątek http://eu07.pl/forum/index.php/topic,23761.msg343732.html#new i zanim trafił on na bocznicę. Przeglądnąłem dokładnie plik readme.html i nie znalazłem w nim poszukiwanej informacji. Za to jest ona w pliku info do paczki ET42.
Cytuj
Ad. 1 - W lokomotywie ET42 w rzeczywistości należy załączyć sygnalizację przełącznikiem na pulpicie. Bez niej kontrolki oraz prędkościomierz nie będą zasilane. Aby załączyć sygnalizację należy wcisnąć Shift+>.
Paczki wydanej w Wigilię. PC, której readme czytam, została wydana miesiąc później.
Proszę o wytłumaczenie tego faktu.

4
Bocznica / Odp: Zgłoszenie na facebooku niewłaściwej strony.
« dnia: 26 Stycznia 2013, 18:54:16 »
Kiedyś czarny humor miał sens i poziom. Dziś pod tym hasłem ukrywa się skrajny idiotyzm i kompletny brak kultury. Jest to spam, bo tych profili jest więcej niż spółek kolejowych. A że tak zapytam wszystkich forumowiczów: czy miło by było gdyby jakiś kolego nabijał się z tragicznej śmierci Twojego chłopaka/syna/męża/ojca lub Twojej córki/siostry/dziewnyczy/żony ?
Zgłaszać zawsze warto - jest przynajmniej szansa, że ktoś zmieni postępowanie.
A to ten komiks:

Reg. Obowiązki: 2
Bocznica.
Rozi

5
Inne niekolejowe / Zgłoszenie na facebooku niewłaściwej strony.
« dnia: 26 Stycznia 2013, 13:33:00 »
Panie i Panowie.
Ja wiem, ze jest wieele głupich stron na facebooku, ale ta w szczególny sposób jest krzywdząca dla naszego środowiska. Gimbusy kpią sobie z tragedii. Bardzo proszę wszystkich posiadających konta o zgłaszanie jej http://tnij.org/ua1p
Klikamy na tę gwiazdkę/zębatkę -> "Zgłoś Strona" -> "Uważam, że nie powinno się znaleźć na Facebooku." -> "Spam lub oszustwo"
Dziękuję.
P.S. Ze względu, na to, że łatwo było by za pomocą Google znaleźć ten post to zmieniłem treść. Nie potrzeba na forum niepotrzebnego towarzystwa.

6
Bocznica / Wydzielone z: Test z techniki ruchu dla kierownika pociagu
« dnia: 02 Stycznia 2013, 20:12:39 »
Co ma kierpoć do napięcia w sieci trakcyjnej[...]?
Żeby wiedział jak bardzo go rąbnie :D A tak na prawdę to musi wiedzieć to, bo on zarządza tym całym cyrkiem. Większość z tych rzeczy nie jest trudna do zapamiętania.

Reg. Zakazy: 12
Bocznica.
Rozi

7
Inne niekolejowe / Pole tekstowe w C++ [SOLVED]
« dnia: 10 Grudnia 2012, 22:15:42 »
Wiem, że to nie jest forum pomocy szkolnej, ale mam drobny problem.
Próbuję rozgryźć pewne zadanie i nie ogarniam. Mam pole tekstowe. Jeśli jest puste to zrobić X, jeśli jest cokolwiek wpisane to wypisać w MessageBoxie ten tekst.
Największym problemem jest sprawdzenie tej pustości. Próbowałem skopiować tekst (za pomocą GetWindowText) do tablicy i sprawdzić czy "sizeof(tab) == 0", ale sizeof(tab) wychodzi zawsze dodatni.

8
Bocznica / Odp: Taurus wjechał w Słoweńskiego EN71
« dnia: 31 Października 2012, 17:25:05 »
Nie było, bo przeciętny mikol czyta Rynek Kolejowy, a nieprzeciętni zaglądają nawet na PMK. Nie ma potrzeby powielać informacji, o których większość już słyszała.

9
Bocznica / Kolejny luźny wątek...
« dnia: 24 Października 2012, 19:22:27 »
... do luźnej wymiany informacji, ale bez spamowania.

Ostatnio znalazłem dwie historyjki kolejowe jednego z maszynistów
Fragment jednej z nich:
Cytuj
Kilka historii przejazdowych:

 I.
 Policja nie ma odpowiednich protokołów w razie "W". Kiedy dochodzi do wypadku na przejeździe kolejowym wszystko jest wpisywane w zwykłe protokoły "drogowe" gdzie udział biorą dwa pojazdy drogowe. Biorą się z tego ładne kwiatki.

 Policjant: Jaki jest numer rejestracyjny pojazdu?
 JA: ET 22 1234 .
 P: Dobrze. Muszę wpisać w protokół pojemność silnika.
 Ja: Ale tu są silniki elektryczne.
 P: To może pomińmy tę rubrykę. To jaka jest moc silnika?
 J: Jednego czy wszystkich?
 P: Eee? Ogólnie.
 J: 3 000 kW.
 P: Eee? Dobra, nieważne. Jaka tu jest skrzynia biegów?
 J: Przekładnia elektryczna. Skrzyni jako takiej brak.
 P: EEE? Nie, ja się poddaję. Tu nic nie pasuje.

Luźne wątki zakładane są przez administratorów albo w porozumieniu z nimi. A tak zupełnie na marginesie: historyjka ciekawa i warto ją upchnąć w którymś z "legalnych" luźnych wątków.
ABu

10
Bieżące kolejowe / PLK szykuje rozbiórki?
« dnia: 25 Września 2012, 10:45:11 »
4 tys. km linii do likwidacji – czyli „restrukturyzacja” w wykonaniu PLK? (cz.1)
Dotarliśmy do dokumentów z których zieje irracjonalną grozą i zupełnie realnym HORROREM na torach – nie mówiąc o absurdzie tak wielkim że po prostu trudno w to zwyczajnie uwierzyć. A jednak... - pisze na blogu Robert Wyszyński.
Oto treść pisma rozesłanego przez centralę PLK (Biuro Dróg Kolejowych w Warszawie) do poszczególnych regionalnych Zakładów Linii Kolejowych:
„W związku z przewidywaniem zawieszeniem ruchu kolejowego na wybranych liniach (przesłanych drogą elektroniczną do działów nawierzchni) oraz ustaleń dokonanych na naradzie w dniu 30.08. 2012 Biuro Dróg Kolejowych prosi o podanie wykonania rzeczowego wraz z ilością zużytych roboczogodzin (bez dróżników, obchodowych, nastawniczych, diagnostów) zgodnie z załączoną tabelą (...)”
Mówiąc językiem ludzkim, chodzi o oszacowanie kosztów – uwaga – LIKWIDACJI fizycznej (to znaczy ROZEBRANIA) linii lub odcinków linii lokalnych oraz regionalnych podanych w załączonej tabeli.

Czynne linie do likwidacji

Może nie byłoby żadnego dramatu, ani sensacji, gdyby wykaz dotyczył jedynie linii nieczynnych – choć kwestia nadal pozostawałaby bardzo dyskusyjna (chodzi o konsultacje z samorządami itp.). Jednak absurd polega na tym, że wykaz ten zawiera LINIE CZYNNE w ruchu nie tylko towarowym, ale i pasażerskim! Bardzo często są to linie reaktywowane wspólnym wysiłkiem obywateli i samorządów – pełniące obecnie z powodzeniem funkcje dowozowe do miast powiatowych i wojewódzkich! Linie będące objęte programem modernizacji RPO 2007-2013 lub mające być ujęte w programie RPO 2014-2020 jak choćby Poznań – Wągrowiec – Gołańcz (odcinek Wągrowiec – Gołańcz i dalej do Bydgoszczy).

Mało tego: na rok 2013 samorządy zamówiły już w rozkładach jazdy odpowiednią ilość pociągów dla tych linii. O ile wiem, do tej pory nikt w UM-ach (odpowiednich departamentach transportu) nie wiedział o tej „akcji” PLK lub przynajmniej oficjalnie nie poinformował publicznie poszczególnych zarządów i mediów.

Namawiam do dokładnego sprawdzenia które odcinki linii lokalnych i regionalnych w Waszych regionach mają iść do „ukatrupienia” (fizycznej likwidacji) oraz do natychmiastowego podniesienia głosów sprzeciwu i zorganizowania akcji obywatelskich w tym temacie – wraz ze swoimi samorządami oraz szeroko pojętymi mediami (radiem, TV, internetem, prasą lokalną/regionalną. Bo – według mnie – wygląda to na sabotaż lokalnej i regionalnej kolei i próbę uzyskania faktów dokonanych jeszcze przed jakimikolwiek społecznymi konsultacjami w poszczególnych regionach. Dodam, że autorem tych analiz (tabel) jest firma doradcza, której PLK zleciła analizę. Prawdopodobnie firma doradza jak zrestrukturyzować PKP PLK. Firma ta jest znana m.in. z doradzenia Przewozom Regionalnym podwyższenia ceny na odcinku Kraków Główny – Kraków Balice i wszyscy wiemy jaki był tego efekt „marketingowy” oraz społeczny.

Jeśli restrukturyzacja PKP PLK ma polegać JEDYNIE na rozbieraniu dobra narodowego (jakim są linie kolejowe) to ja namawiam do absolutnie gremialnego sprzeciwu w każdym dozwolonym formacie i bardzo szerokim frontem (od UM-ów przez media po organizacje obywatelskie i pozarządowe). Jest wystarczające pole do popisu dla restrukturyzacji poprzez REDUKCJĘ zatrudnienia, gdyż ludzi upycha/przesuwa się po biurach centrali oraz regionalnych zakładach, bo w niektórych przypadkach nie ma co z nimi zrobić – a upchać gdzieś trzeba.

I wystarczy towarzyskiego milczenia w tej kwestii, bo nadszedł najwyższy czas aby nazywać rzeczy po imieniu – inaczej z naszej sieci zostanie sito. Przy TEJ SAMEJ, niezmienionej ilości biurokracji – tak licznej, że aż doliczyć się nie można (wystarczy się przejść np. po korytarzach i pokojach „peelki” np. w oddziale dolnośląskim, a centrali nie wspominając, aby wiedzieć o czym mówię). I sieci okrojonej o najmniej 4 tys km, choć mówi się nawet o... 7 tys.!!!

Niedawno reaktywowane? Trudno!

Daję przykład ze swojego województwa (a Wy – jeśli chcecie - przeanalizujcie swoje regiony – reagując w odpowiedni sposób i śląc zapytania do swoich UM-ów). Otóż do LIKWIDACJI (fizycznej rozbiórki) – prócz linii nieczynnych jak Głubczyce – Racławice, Strzelce Opolskie – Fosowskie – Kluczbork, Prudnik – Krapkowice przeznaczono dwie – uwaga - CZYNNE linie, reaktywowane w niezbyt odległym czasie:

1) Nysa – Grodków – Brzeg (reaktywacja grudzień 2008; 4 pary poc. pas.; V max 60-70 km/h; zdawki towarowe + ruch towarowy objazdowy w razie potrzeb)
 2) Opole – Jełowa – Kluczbork (reaktywacja październik 2005; 6 par poc. pas; V max – 60 – 80 km/h; brak ruchu towarowego; ograniczony nacisk na oś)

W dodatku OBIE linie są wstępnie przewidziane do finansowania remontu/modernizacji z programu RPO 2014-2020! Podobne przypadki mamy w innych regionach. Jeśli nawet nie dziwiłbym się wstępnej decyzji (lub propozycji) rozbierania linii nieczynnych – co także jest zawsze kontrowersyjne, bo rozebranej linii już się NIE odtworzy – to propozycje rozbierania linii czynnych z zamówionym przez UM-y ruchem pasażerskim (i często towarowym) jest dla mnie absolutnie niedopuszczalne i podważające kompetencje firmy doradczej, niezależnie od wytycznych jakie dostała od PLK.

Proszę, sprawdźcie na swoich terenach, a znajdziecie „ładne kwiatki” (wszystkiego w krótkim artykule nie zmieszczę).

Szantażem w samorządy: Weźmiecie, albo zamykamy...

Aby było „ciekawiej” istnieje drugi wykaz linii kolejowych – tym razem jako propozycja do” zamknięcia, przekazania samorządom lub likwidacji” – czyli mamy klasyczny szantaż: przejmujecie albo rozbieramy! Fajne, prawda?

No to teraz proszę popatrzeć na wykaz tychże linii oraz proponowanych odcinków a zapewniam, że „oko zbieleje”, a dech zaprze w piersiach. W każdym razie mnie zbielało i zaparło...

Jak donoszą nasi informatorzy, prawdopodobnie będzie zakaz wykazywania zużycia jakiegokolwiek materiału na liniach ujętych w tych wykazach (czyli techniczna śmierć, bo nawet na liniach lokalnych częściowe utrzymanie jest prowadzone, choć w ograniczonym zakresie – wiem z naszego opolskiego podwórka). Mówi się o możliwości w sumie zmniejszenia sieci linii o nawet 7000 km - tj obecnie z zawieszonym ruchem pociągów (nieczynnych) i ujętych w wykazach (czynnych ruchowo, częściowo zmodernizowanych, często z RPO – np. Zbąszynek – Gorzów Wlk. - lub przeznaczonych wstępnie do remontów/modernizacji RPO 2014-2020). I dopiero na bazie pozostałej reszty linii robienie „restrukturyzacji” spółki PKP PLK.

Nie mam na razie słów na skomentowanie tych propozycji, ale zapewniam że temat dopiero został rozpoczęty i będziemy do niego na łamach RK/bloga wracać wielokrotnie – a zapewniam solidnie! Powiem tylko tyle: zrealizowanie tego „szatańskiego” planu zniszczy kolej regionalną i lokalną (w tym dopływy pasażerów do linii głównych), a osławiona już wielka „Rzeź 2000” za czasów dyrektora PKP Celińskiego, kiedy wycięto ruch na ok. 1000 km linii, to będzie mały pikuś, wobec tego co szykuje nam PLK i firma doradcza. Jeśli – jako wolni obywatele wolnego kraju, w tym branża kolejowa – gremialnie nie przeciwstawimy się tej aferze, to wystawimy sobie świadectwo miłośników niszczenia kolei, a nie jej rozwoju.

Kolej, sieć kolejowa zarządzana przez PLK, linie regionalne i lokalne - to NIE JEST jakiś prywatny bank, gdzie w tabelkach finansowych musi wszystko grać (a że czasem nie musi, to inna rzecz...). To jest żywy organizm, to jest misja publiczna, to jest „krwioobieg” życia i gospodarki. To NIE JEST PRYWATNA WŁASNOŚĆ jakiejś korporacji czy koncernu. Ani banku. To jest własność NARODOWA, publiczna, obywatelska i trzeba jej strzec. Rozwalić – bardzo łatwo, potem odbudować – jest zazwyczaj niemożliwe! I dlatego ostatecznych decyzji co do życia lub ukatrupienia linii kolejowych nie mogą podejmować osoby, które o kolei nie mają zielonego pojęcia, „widząc” ją tylko zza biurka lub z poc. IC – niezależnie z jakiego banku czy z jakiej firmy doradczej pochodzą.
(c.d.n.)
Pobierz wykazy:
Linie do fizycznej likwidacji
Linie do zamknięcia, przekazania samorządom, lub likwidacji

Źródło: Rynek-Kolejowy.pl

11
Bocznica / Wydzielone z: Sygnalizacja, a szlakowa poniżej 40km/h
« dnia: 09 Września 2012, 21:18:16 »
1 po prawej. http://www.kmlodz.friko.pl/slownik/numeracja.html Ale tory rzeczywiście pomyliłem;)

Usuwam na życzenie autora.
Rozi

12
Trasy / Wstawianie samochodów na linii 61 - Too many iterations
« dnia: 11 Sierpnia 2012, 14:48:08 »
Wstawiłem samochody na linię 61, nadałem im prędkość początkową i co jakiś czas wyskakuje mi "Too many iterations".
Co nie bangla?

13
Pomoc w tworzeniu / Vmax po minięciu ostatniej zwrotki.
« dnia: 07 Sierpnia 2012, 21:18:09 »
Wypuszczam skład na S10 i chcę po minięciu ost. zwrotki rozpędzić się do szlakowej. Jak to zrobić?
Oczywiście mogę wstawić niewidzialny semafor, ale nie o to mi chodzi.

14
Trasy / Sem_info Tm-ki vs. tor główny zasadniczy
« dnia: 02 Sierpnia 2012, 18:50:10 »
Sytuacja jest prosta. Mamy stacje Lisów. Czy jeżeli Tm15 i Tm16 przypnę do torów sem_info to lokomotywa w trybie pociągowym zatrzyma się ze względu na Ms1 czy pominie Tm-ki?
I ogólniejsze: Czy skład w trybie jazdy pociągowej reaguje na Tm?
http://semaforek.pl/wiki/images/6/63/Lisow.gif

15
Trasy / Zatrzymywanie samochodów.
« dnia: 01 Lutego 2012, 21:46:35 »
We zmodyfikowanej scenerii ZL-SB wstwiłem przejazdy. Zamykają się i otwierają dobrze. Problem w tym, że samochody nie zatrzymują się. Mimo, że autka sprawdzają sobie przejazd.
Cytuj
przejazd_szczorow_zamykaj (lokalny) by lxd2
przejazd_szczorow_syg_info by jelcz121mb
przejazd_szczorow_syg_info by jelcz121krza
przejazd_szczorow_syg_info by pasek
przejazd_szczorow_syg_info by ka
przejazd_szczorow_syg_info by jelcz121mb
przejazd_szczorow_syg_info by pasek
przejazd_szczorow_syg_info by jelcz121krza
przejazd_szczorow_syg_info by ka
przejazd_szczorow_syg_info by jelcz121mb
przejazd_szczorow_syg_info by pasek
przejazd_szczorow_syg_info by jelcz121krza
przejazd_szczorow_syg_info by ka
przejazd_szczorow_syg_info by pasek
przejazd_szczorow_syg_info by jelcz121mb
przejazd_szczorow_syg_info by jelcz121krza
przejazd_szczorow_syg_info by ka
przejazd_szczorow_syg_info by pasek
przejazd_szczorow_syg_info by jelcz121mb
przejazd_szczorow_syg_info by jelcz121krza
przejazd_szczorow_otwieraj1 (lokalny) by lxd2
przejazd_szczorow_otwierajgdywolny1 (lokalny) by lxd2

16
Inne niekolejowe / Kłopot z przenośnym dyskiem.
« dnia: 12 Grudnia 2011, 20:12:44 »
Mam dysk WDBABV5000ABK. Od kilkunastu dni mam problem z podłączeniem go podczas pracy systemu. Po podłączeniu komputer zawiesza się i nie odzyskuje sprawności. Jedyną możliwością jest podłączenie przed uruchomieniem komputera. Co ciekawe, na laptopie nie ma tego problemu.  System XP HE SP3, Ant: Nod 32 5.0

17
Poszukuję, chcę zrobić / Wykazy Ostrzeżeń Stałych (2)
« dnia: 12 Grudnia 2011, 00:18:13 »
Na stronie semaforek.kolej.org.pl pojawiły się aktualne WOSy.
http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php/Wykazy_Ostrzeżeń_Stałych
(moderatora proszę, wg uznania, o połączenie z wątkiem Mechatronika i usunięcie tej linijki tekstu)

18
Bocznica / Blokada wtyczki Facebooka
« dnia: 23 Listopada 2011, 19:41:29 »
Proszę osoby, które włączyły ten badziew o podanie możliwości indywidualnego wyłączenia tego?
Ja chce kupować bułki bez pomocy Facebooka, chodzić do ubikacji bez klikania "lubię to" i przeglądać forum bez natarczywego szajsu wyskakującego znienacka.

19
Trasy / [Solved] Zmiana nazwy torów z "none" na unikalną.
« dnia: 22 Października 2011, 22:32:35 »
Jak szybko zmienić nazwę torów z "none" na unikalną?
* Rainsted nie przepisuje eventów przypisanych do torów.
* Notatnikiem to za dużo roboty.
* Narzędzia Mariuszowe powodują u mnie wieszanie się Excela.

20
Trasy / Event To kształtowej.
« dnia: 30 Września 2011, 22:31:04 »
Przy wyzwalaniu eventu _Sr1, _Sr2 i _Sr3 nie wyzwalają się event _ot1, _ot2, _ot3 tarczy ostrzegawczej kształtowej. Co zauważyłem:
jeżeli to
Cytuj
event (p1)_sr2 multiple 1 none
   (p1)_sem_anim12
   (p1)_sem_anim12p
   (p1)_sem_anim21
   (p1)_sem_anim21p
   (p1)_sem_info_vmax
   (p1)_status_sem_2
   (p1)_sem_sr2n
   (p7)_ot2
endevent
zmienimy tak
Cytuj
event (p1)_sr2 multiple 1 none
   (p7)_ot2
   (p1)_sem_anim12
   (p1)_sem_anim12p
   (p1)_sem_anim21
   (p1)_sem_anim21p
   (p1)_sem_info_vmax
   (p1)_status_sem_2
   (p1)_sem_sr2n
endevent
to event się wyzwoli. Czy kolejność jest aż taka istotna, że event się nie wyzwala? Jeżeli nie to dlaczego tak się dzieje?

21
Bocznica / Próba przekupstwa.
« dnia: 04 Lipca 2011, 17:25:10 »
Rangi dały nowe możliwości, m.in. usiłowanie przekupstwa:)

22
Bieżące kolejowe / PTK Koltar
« dnia: 01 Lipca 2011, 21:39:44 »
Gagarin po remoncie
Gagarin - tak nazywa się wyremontowana lokomotywa tarnowskiej spółki KOTAR. Jej remont kosztował sporo, bo 800 tysięcy złotych. Teraz jest bardziej ekologiczna, mniej pali. Piotr Golemo prezes zarządu planuje modernizacje kolejnych dwóch lokomotyw.
Wywiad - plik mp3, rozmiar 409KB
KOLTAR to spółka wchodząca w skład Grupy Azoty Tarnów, która zajmuje się transportem kolejowym.
"Gagarin" jak nowy - zobacz krótki film
Cytat: Strona Koltar
"Ekologiczne" lokomotywy

 Modernizację wykonała PESA Bydgoszcz S.A. W jej ramach lokomotywa potocznie zwana "Gagarinem" przeszła remont, gdzie podstawowy silnik został wymieniony na nowy czterosuwowy 12-cylindrowy rosyjskiej produkcji KZ (Zakłady w Kołomnie), o tej samej mocy jak w oryginale. Zmienione zostały również układy sygnalizacji i gaszenia pożaru. Pulpit maszynisty został unowocześniony, a kabinę wyposażono m.in. w klimatyzację. W modernizowanym parku maszynowym PTK "KOLTAR" Sp. z o.o. M62-1331 z silnikiem o mocy 2000 KM jest obecnie najmocniejszą lokomotywą.

 Na te modernizacje uzyskaliśmy 70-procentowe preferencyjne pożyczki z możliwością umorzenia 30 procent ich wysokości z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej - mówi prezes Piotr Golemo. Krakowski WFOŚiGW przyznał dofinansowanie, bo po modernizacji lokomotywy będą miały nowoczesny silnik spalinowy spełniający europejskie normy emisji spalin. W porównaniu do obecnie eksploatowanych silników poziom emisji spalin będzie o wiele niższy.
źródło: Strona radia:

Na stronie spółki możemy zobaczyć zdjęcia lokomotyw w nowym malowaniu:
(w celu powiększenia kliknij na zdjęcie)
Świeżo-zmodernizowana lokomotywa M62-1331 TEM2-017 w nowym malowaniu spółki TEM2 w nowym i SM42 w starym malowaniu

Jak podaje Rynek Kolejowy:
Cytat: rynek-kolejowy.pl
Realizacja zakupów i modernizacji taboru kolejowego w PTK „Koltar” należącej do Grupy Azoty Tarnów nabiera tempa. 27 maja na terenie bocznicy Zakładów Azotowych w Tarnowie - Mościcach S.A. dokonano odbioru lokomotywy spalinowej TEM2-017 po przeprowadzonej naprawie głównej i modernizacji w zakładach PESY Bydgoszcz. TEM2-017 wróciła do Tarnowa nie tylko unowocześniona, ale też dostosowana do nowej wizualizacji PTK „Koltar”.

Tym samym jest ona pierwszą lokomotywą w nowych barwach. W obecnym roku planowana jest modernizacja jeszcze dwóch lokomotyw tego typu w bydgoskich zakładach.

Ponadto rozstrzygnięty został również przetarg na gruntowną modernizację dwóch lokomotyw serii SM42, z których pierwsza pojedzie do modernizacji jeszcze w czerwcu. Zwycięzcą przetargu jest firma Newag z Nowego Sącza, która dokona gruntownych modernizacji lokomotyw SM42 do typu 6Dg. Szereg zmian wykonanych podczas modernizacji pozwoli na eksploatację praktycznie nowej lokomotywy z nowoczesnym i ekonomicznym silnikiem przy stosunkowo niskim nakładzie finansowym.

Modernizacje pojazdów trakcyjnych związane są bezpośrednio z założonym planem rozwoju spółki Koltar, w którym duży nacisk położony jest na rozwój przewozów licencjonowanych dla Grupy Azoty Tarnów i odbiorców zewnętrznych.
w innym, równie ciekawym artykule możemy znaleźć następujące zdjęcia:
(Fot. Rynek Kolejowy)
Lokomotywa M62-1331Czterosuwowy, dwunastocylindrowy silnik lokomotywy M62-1331 firmy Kołomnalokomotywa spalinowa TEM2-017


Jak łatwo zauważyć spółka intensywnie się rozwija. Być może wkrótce na polskich torach częściej będziemy widywać lokomotywy tej spółki, wszak Grupa Azoty Tarnów staje się właścicielem kolejnych firm, a wymianę produktów między nimi będzie obsługiwał Koltar.
edit: zmieniono za duże(KiB) zdjęcie.

23
Bocznica / Wydzielone z: Kolejowy Rotfl
« dnia: 17 Maja 2011, 21:38:15 »
Proszę o usunięcie.
Proszę.
Quark-t

24
Symulator / [solved] Event przed załadowaniem składu.
« dnia: 30 Kwietnia 2011, 22:22:31 »
W scenerii Krzyżowa2 skład tme1587 stoi na torze drawowo_gl_tor2end. Zamieniam obecny skład na dłuższy(ET41+UACS...) i chciałbym żeby zwrotnica drawowo_gl_zwr18 przestawiła wcześniej nim skład zostanie ustawiony na torze. Obecnie mam rozerwany skład zwrotnicą. Czy jest możliwość ustawienia tej zwrotnicy na bok w podany sposób?

25
Bieżące kolejowe / "Na EURO 2012 pociągi... pożyczymy"
« dnia: 25 Lutego 2011, 21:09:11 »
Czym kibice będą jeździć na mecze podczas odbywających się w Polsce Mistrzostw Europy w piłkę nożną w 2012 roku? Okazuje się, że Ministerstwo Infrastruktury ma plan, aby wypożyczyć wagony od przewoźników kolejowych z Niemiec, Czech i Słowacji. Tak wynika z odpowiedzi na interpelację posła Jacka Osucha z PiS.

Jacek Osuch skierował w styczniu pismo, w którym wyraził zaniepokojenie stanem polskiej kolei. – Okres świąteczno-noworoczny po raz kolejny pokazał, że najwięksi przewoźnicy kolejowi w Polsce, tj. spółki PKP Intercity i Przewozy Regionalne, nie są przygotowani do przyjęcia i obsługi szczególnie dużych potoków pasażerskich. Sytuacja na kolei, która miała miejsce w grudniu i styczniu, musi być asumptem do podjęcia poważnych przygotowań przez przewoźników, a szczególnie PKP Intercity, związanych z zapewnieniem kibicom zarówno z Polski, jak i z zagranicy bezpiecznego i komfortowego dojazdu na mecze podczas rozgrywanych w Polsce i na Ukrainie Mistrzostw Europy w piłce nożnej EURO 2012 – stwierdził poseł Osuch.

Podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Andrzej Massel odniósł się do wątpliwości parlamentarzysty. Z odpowiedzi na interpelację wynika, że przewoźnicy kolejowi, z uwagi na trudną sytuację finansową, nie będą dokonywać wyraźnie zwiększonych zakupów ani modernizacji taboru pasażerskiego z przeznaczeniem go do obsługi turnieju EURO 2012. – Rozważana jest natomiast możliwość czasowego wypożyczenia taboru od operatorów kolei czeskich, słowackich i niemieckich – stwierdził Andrzej Massel.

– Absurd. Polskie wagony stoją na bocznicach, polskie zakłady czekają na to, aby im zlecić prace naprawcze, a my dajemy zarobić naszym sąsiadom – skomentował sprawę dla „Teleexpressu” Adrian Furgalski, ekspert branży kolejowej, dyrektor programowy Railway Business Forum[...]

Źródło.

26
Bieżące kolejowe / Pożar lokomotywy na Kryniczance
« dnia: 17 Lutego 2011, 17:36:04 »
Dzięki szybkiej reakcji maszynisty pociągu towarowego, nie doszło do katastrofy ekologicznej. Wczoraj w Łowczówku koło Tarnowa zapaliła się lokomotywa spalinowa pociągu, który przewoził materiały łatwopalne. Pożar pojawił się w kabinie maszynisty - powiedział Paweł Mazurek rzecznik tarnowskich strażaków
Plik dźwiękowy
Strażacy przy gaszeniu lokomotywy nie mogli użyć wody, ze względu na trakcje elektryczną. Ruch pociągów na trasie Tarnów - Nowy Sącz był zablokowany przez dwie godziny.
Ź: http://www.rdn.pl/info_tarnow/index.php?rdn=rdn_int2011025478

Aż siedem zastępów strażaków wyjechało wczoraj rano na sygnale do Łowczówka, aby gasić pociąg towarowy, który zaczął się palić na torach.
Masz zdjęcie do tego tematu? Wyślij»
- Swąd palącej się instalacji elektrycznej w lokomotywie poczuł maszynista i to on wezwał straż - relacjonuje Józef Nalepa, dyżurny operacyjny tarnowskiej PSP.
Wozów strażackich wysłano tak dużo, ponieważ pociągiem przewożony był olej opałowy i inne łatwopalne substancje. Pociąg przez kilkadziesiąt minut blokował przejazd na trasie Tarnów-Tuchów. Zagrożenie udało się jednak opanować i do pożaru na większą skalę nie doszło.
Ź: http://tarnow.naszemiasto.pl/artykul/780862,lowczowek-pociag-zapalil-sie-na-torach,id,t.html

Strony: [1]