Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - matfre96

Strony: [1] 2 3 ... 19
1
Absolutnie nie. Przy pomijaniu semafora na posterunku odstępowym niezależnie od toru bierzemy rozkaz S.

2
Bieżące kolejowe / Odp: Formy sygnału STÓJ
« dnia: 04 Grudnia 2019, 15:43:46 »
Dziś usłyszałem od instruktora że na sieci PLK sygnał STÓJ może zostać podany na 15 sposobów. Spróbujecie wymienić wszystkie? Sam nie jestem w stanie wskazać wszystkich 15 form.
A czy Pani S. wymieniła te sposoby? :)

3
Bieżące kolejowe / Odp: Wjazd do stacji - rozkaz N lub S
« dnia: 02 Grudnia 2019, 04:42:30 »
Stacja "B" podyktuje Ci rozkaz pisemny "N" - działkę 5.

Tak tłumaczył mi mój instruktor ruchowy, że wszystko, co dotyczy jazd po torze lewym znajduje się w rozkazie pisemnym N, za wyjątkiem pominięcia obsługiwanego semafora posterunku odstępowego bez możliwości zmiany kierunku jazdy.

Czyli wyjazd roboczego na tor lewy też po otrzymaniu rozkazu pisemnego N ?
Pociągi robocze poruszają się po torach zamkniętych a tory zamknięte nie dzielą się na prawe i lewe. Wg mnie interpretacja przepisu jest prosta. Wjazd na posterunek zapowiadawczy z toru szlakowego lewego odbędzie się na sygnał zezwalający lub sygnał zastępczy z ustną informacją o przyczynie takiej jazdy oraz nr toru po którym się ona odbędzie lub na rozkaz pisemny N.

4
Pomoc w tworzeniu / Odp: Materiały filmowe na dźwięki do MaSzyny
« dnia: 22 Października 2018, 22:13:57 »

5
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 18 Października 2018, 14:49:12 »
Generalnie jeżeli masz zdrowie to firmy zatrudniają, sam mam kolegów z mojej "licencji" i mają własnie ok. 40 lat.

6
Tabor / Odp: EP08-przekaźnik nadmiarowy silników trakcyjnych
« dnia: 24 Maja 2018, 18:02:34 »
W wypadku dziewiątek jeszcze duży wpływ na jazdę ma skład, a konkretnie jego masa. Na równoległej przy 7-8 wagonach 160 trzyma jak na tempomacie :)

7
Tabor / Odp: EP08-przekaźnik nadmiarowy silników trakcyjnych
« dnia: 24 Maja 2018, 14:36:07 »
Wszystko zależy od typu lokomotywy, przykładowo na EU07 i pochodnych przy rozruchu pociągu pasażerskiego można od razu z układu szeregowego wchodzić na równoległy, ale na EP09 nalezy podciągnąć prędkość bocznikowaniem ponieważ zadanie od razu układu szeregowego spowoduje duże szarpnięcie składem.

8
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 07 Kwietnia 2018, 18:06:17 »
Ale klucz rvent jest obsługiwany przez spalinówki. Nie masz co szamanić.
Wentylatory silników trakcyjnych na spalinówkach działają inaczej niż wentylatory oporów rozruchowych i są oddzielnie uruchamiane. Silniki wentylatorów silników trakcyjnych kręcą się ze stałą szybkością a wentylatory oporów zależnie od ich obciążenia.

9
Bieżące kolejowe / Odp: Stare - nowe malowanie kolejnej lokomotywy
« dnia: 07 Kwietnia 2018, 17:58:27 »
Nic nowego w mojej opinii nie pokazali. Dla mnie osobiście to ET22-233 (odgrzewany kotlet) z dopieszczonymi paroma szczegółami.

I tu się mylisz Kolego, zobacz jakie odcienie zastosowali w 233 a jakie na 933. 933 wybitnie przedstawia typowe malowanie okresu żółtego czoła.

10
Tabor kolejowy / Odp: SHP w SX42
« dnia: 20 Marca 2018, 13:51:32 »
Próbowałem przy robieniu poprawek fizów do SM42 wyłączyć jakoś SHP ale nie dało rady bo usuwał się także czuwak. Poprawiłem tylko czasy zadziałania.

11
Tabor kolejowy / Odp: Ilość sprężarek w lokomotywach dwuczłonowych.
« dnia: 12 Stycznia 2018, 20:57:26 »
Kto Ci takich głupot naopowiadał? Acatusy u nas stoją pół dnia i powietrze schodzi co najmniej o połowę jak nie więcej a mają nie spełna 4 lata. Podobnie z impulsami. Straty powietrza są zawsze.
Nikt mi nie nagadał tylko znam to z własnej obserwacji. Acatus to Acatus, Dart to Dart, być może nigdy nie widziałem wydojonej jednostki ponieważ zawsze Darty odstawia się w "Parking".

12
Tabor kolejowy / Odp: Ilość sprężarek w lokomotywach dwuczłonowych.
« dnia: 12 Stycznia 2018, 06:32:12 »
Generalnie jeszcze nie widziałem "wydojonej" jednostki, póki tabor jest nowy to jest fest szczelny i może pare dni stać z powietrzem.

13
Z kolei 43WE ma aż 3 sprężarki, gdy ezt jest bez powietrza to pompują 3 a następnie uruchamiają się naprzemiennie po 2 (1 i 2, 2 i 3 lub 3 i 1 zależnie od cyklu).

14
Pomoc w tworzeniu / Odp: Odblaskowe wskaźniki.
« dnia: 15 Listopada 2017, 05:18:59 »
Kolejna sprawa jest taka że większość wskaźników na kolei jest nieodblaskowa.

15
Tabor kolejowy / Odp: Operowanie nastawnikiem jazdy w spalinowozach.
« dnia: 13 Listopada 2017, 12:14:35 »
Na SM42 za regulacje obciążenia odpowiada opornik w regulatorze Woodwarda którego zadaniem jest ograniczenie prądu wzbudnicy, żeby podczas obciążania prądnicy głównej nie zatrzymała ona silnika spalinowego zanim ten nie osiągnie obrotów odpowiednich do zadanej pozycji nastawnika.

16
Zgadza sie, jezeli w incach dostaje ShuntVelocity 40 to tyle jedzie. Jednak w rzeczywistosci mozna tyle jechac po torze wolnym (po otrzymaniu informacji o tym od dyzurnego), z wylaczeniem rozjazdow, gdzie obowiazuje standardowa predkosc manewrowa (25). W praktyce rzadko kiedy takie info sie dostaje, wiec 25 maks.
Jako ciekawostkę dodam że manewry pod kontrolą systemu ETCS odbywają się z prędkością maksymalnie 25 km/h.

17
Inne niekolejowe / Odp: Muzyka z Youtube :)
« dnia: 17 Lipca 2017, 13:57:44 »

18
Na warsztacie / Odp: Metro bałtyckie
« dnia: 09 Lipca 2017, 19:49:22 »
W razie potrzeby służę pełną dokumentacją wagonów serii 81.

19
Kaliska przetestowana na nowym exe z shaderami, wszystko ok, przyjazd Cegielskiego planowy.

20
Bieżące kolejowe / Odp: Najdłuższe składy pociągów
« dnia: 05 Lipca 2017, 13:45:08 »
Luzowanie długiego składu jest też mocno powiązane z przekrojami przewodów powietrznych w zaworze maszynisty. To tylko mój domysł ale myślę że amerykańskie zawory mają sporo większe przekroje co pozwala szybciej opróżnić lub napełnić przewód główny.

21
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 04 Lipca 2017, 20:04:05 »
Na exe NG+ urywają się dźwięki syren pod koniec.

22
Tabor kolejowy / Odp: Radiotelefon RADMOR i procedura radiostop
« dnia: 21 Maja 2017, 20:38:50 »
Test radiostopu na "Kolibrze" można także wykonać kombinacją ZEW3 i ZEW1, różnica polega na ustawieniu kanału 000 zamiast 010 jak na Radmorze oraz po zrobieniu testu nalezy przez 2 sekundy przytrzymać "Alarm" aby cofnąć nadawanie sygnału.

23
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 10 Kwietnia 2017, 15:16:04 »
Do dzisiaj myślałem że taka sytuacja możliwa jest tylko w symulatorze :D

24
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: SP47
« dnia: 13 Marca 2017, 06:00:10 »
Gdybać można, nie wiemy jak był dopracowany silnik C22, być może wtedy silnik Fiata był lepszy. Takim lekkim offtopem to wtedy licencja Fiata była "modna" :)

25
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: SP47
« dnia: 10 Marca 2017, 11:30:30 »
Z kolei ja znam historie pękających ram wózków na tych lokomotywach, być może ramy nie były w stanie przenosić takich obciążeń dynamicznych przy prędkości 140 km/h... Kto wie, raczej już się niestety tego nie dowiemy :(

26
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 25 Lipca 2015, 22:47:49 »
Te skosy będą raczej listwami zakryte, przed rewizją miała listwy.

27
Pomoc doraźna / Odp: Kilka pytań żółtodzioba
« dnia: 26 Czerwca 2015, 23:43:59 »
1.Podczas gdy widać, że lokomotywy dwuczłonowe  w symulatorze  nie mają włączonego wysokiego napięcia. Dodatkowo jest jeszcze opcja connected. Co ona tak naprawdę robi i czy wybierać to czy nobody? Są 2 wersje jak widzę?

2. Jak się ukrotnia 2 lokomotywy np. Eu 07 to jaką opcję najsensowniej wybrać?

1. Sprzęg wysokiego napięcia potrzebny jest tylko w ET42, wtedy pierwszy człon dajesz na headdriver i sprzęg 63 a drugi na nobody i sprzęg 3.
2. Żeby ukrotnić EU07 musisz pierwszą ustawić jako headdriver i sprzęg na 7, a drugą dajesz na nobody i sprzęg 3.

28
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 26 Czerwca 2015, 22:54:56 »
Tekstury się nie wyświetlają, co zrobić?

https://www.flickr.com/photos/36034969@N08/14743162986/

29
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 06 Czerwca 2015, 10:47:22 »
Gama z kontenerowcem zmierza do Bydgoszczy Leśnej.

Reg. obowiązki 2.
Proszę zmniejszyć wagę załącznika.
Benek

30
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 07 Czerwca 2015, 12:16:18 »
Czasami po prostu lepiej nie ryzykować wyciskania "czerwonego guziczka" ;)
Nie jestem pewien, ale czerwony guziczek działa chyba tylko na danym kanale.

Strony: [1] 2 3 ... 19