Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Kalikowsky

Strony: [1] 2
1
Drogi kolego, temat o niestabilności i niegrywalności starej paczki był tu poruszany chyba z 10 razy. Prace zostały wznowione, wkrótce, zapewne powinna pojawić się zaktualizowana paczka.

2
Uruchamianie Symulatora / Odp: Problem z ruszeniem
« dnia: 20 Sierpnia 2023, 04:25:05 »
Jakie typy jednostek sprawiają problemy? Czy wykonujesz wszystkie kroki z instrukcji obsługi danego pojazdu?

3
Loco train mentioned above is more like „easter egg” than simulation at this moment, unfortunately.

Beside external model it is based on SU45 diesel loco ( keybinds and operational procedures are exactly as in SU45). Please be also aware that this model does not own implemented cabin atm.

Downloaded folders should be extracted to the main “MaSzyna” directory (I did not downloaded it so please correct me if I’m mistaken).

4
Hi Jowel!

MaSzyna is free, open-source project created by enthusiast community. All locos (completed projects) are available after downloading the main simulator files. At this moment we do not have steam locos available.

Please also note that we do not recognise Discord as official communication channel. We use our main forum here, as well as “Mattermost” chat (linked on the main screen).

Feel free to ask in the case of further questions related to our project.

5
MM działa, jednakże Discord ma nieporównywalnie większy potencjał oraz zasięg. Można promować serwer na wielu stronach (wyszukiwarkach serwerów ), w tym również bezpłatnie.

Discord cieszy się ogromną popularnością i może nam pomóc w promocji projektu na wielu płaszczyznach. Moderacja jest również bardziej przystępna. Osobiście o istnieniu MM dowiedziałem się wyłącznie przez Maszynę.

Założenie serwera i jego prowadzenie jest w pełni bezpłatne. Zachęcam do przyjrzenia się sprawie.

Co do zachowania struktury działów jasne, to była wyłącznie propozycja aby je scalić i zamknąć jako wspólne archiwum.

6
Miło słyszeć, ze istnieje kilka pomysłów na poprawę obecnej sytuacji. Czytam dyskusję, i tak naprawdę każda „strona” ma sporo racji. Ja jednakże dla dopełnienia prosiłbym o zwrócenie szczególnej uwagi na dodatkowy aspekt - userów, naszych użytkowników docelowych.

Wiemy jak wyglądają testy dodatków, wiemy jaki jest ogólny poziom wiedzy userów o działaniu symulatora. Większość musi mieć wszystko na „gotowe”, inaczej rozpoczynają się zgłoszenia o problemach etc., które tylko niepotrzebnie rozpraszają twórców. 

Nie mam żadnego stanowiska w tej sprawie, nie czuję się na tyle doświadczony. Proszę was jednakże, żebyście pamiętali o użytkowniku końcowym.

Wiemy co znajduje się w działach zamkniętych, są one po części ogromnym archiwum. Wydaje mi się, że zacząć powinnismy od scalenia działów niepublicznych do jednego. Potem można rozpocząć ich przysłowiowe czyszczenie, żeby dodatki, które już dawno nie działają / nie będą działać przy obecnych paczkach, zarchiwizować oraz odpowiednio oznaczyć. 

7
Wiem, że to nie jest odpowiednie forum, ale chciałbym też Wam pokazać inne przypadki, tym razem z Wiedźmin 3 Next gen. Na razie opisowo, spotkałem się z czymś takim, że na RTX Off ale na ustawieniach Uber mam takie rzeczy jak:

- medalion Geralta drży i odbija od postaci jakby nie umiał się dobrze zrenderować
- elementy strojów poruszają się w miejscach gdzie np. nie ma wiatru lub przycinają się przy zmianie perspektywy (mowa o cut scenkach)
-

Odnosząc się do Wieśka od razu uspokoję, to dzieje się niezależnie od sprzętu. Red Engine „już tak ma”.

Małe, ruchome elementy na postaci potrafią się w ten dość osobliwy sposób zachowywać, ustawienia grafiki nie mają tu większego wpływu. Większość gier tej daty miewa podobne problemy z fizyką i animacjami włosów, odzieży etc.

8
Na warsztacie / Odp: Odświeżenie otoczenia linii 053.
« dnia: 07 Marca 2023, 21:14:39 »
Nawiazując do mojej wcześniejszej wiadomości, Perony w Dębicy trącą 144p, ale ten główny jest  strasznie rozciągnięty wiec może być tu problem z podmianą.

Podobna sytuacja jest z Rudawą i Brzezinami, ale przy tych ostatnich podmiana peronu wydaje się mniej czasochłonna.

9
Na warsztacie / Odp: Odświeżenie otoczenia linii 053.
« dnia: 04 Marca 2023, 17:19:43 »
Możesz przejrzeć scenerię i dać nazwę stacji  i współrzędne gdzie są wspomniane perony.
Jak tylko znajdę chwilę czasu to sprawdzę dokładnie które to są stacje. Może by po prostu je trochę podmienić na coś a'la post modern ( mrugam do Dębicy Wschód).

10
Na warsztacie / Odp: Odświeżenie otoczenia linii 053.
« dnia: 04 Marca 2023, 03:56:01 »
Panowie, świetna robota! Miło widzieć ze ktoś podjął się dekoracji tej scenerii. Wpadła mi taka  luźna myśl, jeśli już ktoś pudruje l053. Czy są jakieś realne opcje na podniesienie jakości tekstur peronów? W niektórych miejscach strasznie razi nawet jak na domyślny standard scenerii.

Nie pamietam konkretnie który to model był, ale któryś z tych kamiennych, ma strasznie naciągane textury. Z tego co pamietam mamy kilka ładniejszych modeli dla peronów.

11
Takie zmiany w exe na obecną chwilę nie są raczej zbyt prawdopodobne, ale na pewno warto je wpisać do „wishlisty”. Warto również pomyśleć o rozwijaniu dekoracji otoczenia, Kaliska niestety zawsze cierpiała w tym aspekcie ze względu na swoją wiekowość.


12
Na warsztacie / Odp: Sceneria scnBN
« dnia: 19 Września 2021, 18:08:39 »
Srebrne łopaty dla Was. Autor dość jasno wyraził się w ostatnim poście jakie są plany dotyczące scenerii. Nie udostępnił on również paczki co oznacza, że nie zezwolił na jej udostępnianie. :)

13
Symulator / Odp: Pomoc w doborze karty graficznej do Maszyny
« dnia: 04 Września 2021, 09:53:06 »
Polecam coś z Ostatnich gtx a pierwszych RTX. Np (1080 Ti / 1050 Ti / 2060) W przypadku maszyny karta z 4 GB vRAM wystarcza, ale jeśli będzie okazja polecam zakup z 6 lub 8 GB vRAM.

Karty wspomniane powyżej cieszą się dobrymi osiągami, nie potrzeba tez wycinać sobie nerki, a i jeszcze posłużą przez pare ładnych lat

14
EN57AL nie zamykają się tylko w dwóch wariantach, a proces tworzenia takiego dedykowanego modelu pochłania sporo czasu.

W wydaniu i tak już pojawią się warianty które będą oczekiwać na stworzenie dedykowanego wyposażenia.

15
Inne niekolejowe / Odp: Train Life A Railway Simulator
« dnia: 17 Sierpnia 2021, 18:17:33 »
Oczywiście, co nie zmienia faktu, że reklamowanie produktu jako „maksymalnie realistyczny” z „pociągami odwzorowanymi zgodnie z pierwowzorami” jest scammerstwem. :v

16
Inne niekolejowe / Odp: Train Life A Railway Simulator
« dnia: 10 Sierpnia 2021, 18:03:49 »
Mapa na ekranie głównym maszynisty i wagon osobowy doczepiony za człon sterowniczy „darta”. Dobry crap się szykuje, może nawet dorówna realizmem TSW! Kolejna ładnie wyglądająca wydmuszka xd.

17
Kolego drogi, zmień ustawienie "Skalowanie tekstur" z 16384 na 2048.

18
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy
« dnia: 10 Czerwca 2021, 09:27:37 »
Dysonans samochodów „classic” do nowoczesnej scenerii wynika z prostych przyczyn, braku modeli dla nowoczesnych aut.

Prezentuje się bardzo ciekawie, widać ,że autor dał trochę serca swojej scenerii.
Jedyne zastrzeżenia z przedstawionych screenow to powtarzalność rozwiązań. Uważam, ze kolejki do „każdego” paczkomatu na scenerii to lekka przesada.

Podsumowując, dobra robota.

19
Tabor kolejowy / Odp: Malowanie do ELFa / Impulsa.
« dnia: 19 Kwietnia 2021, 13:39:16 »
Malowania powstają, gdy zespół posiada dobrej jakości zdjęcia na tekstury oraz oczywiście model danego pojazdu :)
PKP SKM o ile wiem, nie posiada trójczłonowych impulsów, a jedynie wersje 31WE, więc na tekstury skm-ki będzie trzeba jeszcze trochę poczekać.

20
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 14 Kwietnia 2021, 19:59:14 »
Chciałbym też dać od siebie słowo na temat tej scenerii...

Bardzo mi się podobają zmiany we Włodowicach i że zagospodarowany został każdy fragment terenu w jej obrębie. Szkoda że podobny zabieg nie został zastosowany w Grabówku gdzie w okolicy dużej stacji kolejowej jest pustka w porównaniu do tego co widzimy we Włodowicach, ale kiedy zestawimy to z resztą zmian które zaszły na rzeczonej scenerii to nie jest w sumie dla mnie aż taki problem. Generalnie, dobra robota!

Przedmiotem testu jest tutaj scenariusz, a nie sceneria. Dekoracje to najmniejszy problem, jak z resztą ostatnio widać mamy zdolnych dekoratorów. Obecnie jednak są inne priorytety niż ewentualne ozdabianie trasy.

21
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 21 Listopada 2020, 11:54:29 »
Tez nie uważam, żeby to było „gęsto” zasiane. Przy obecnym działaniu szamyny,powinno chodzić płynnie. Nabiera to kształtów i naprawdę fajnie zobaczyć drugie życie krzyżowej. A nóż powstaną nowe scenariusze!

22
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 17 Listopada 2020, 17:57:00 »
(Uwaga, koncert życzeń)
Jako, że umiemy już przypisywać dźwięki w zależności od stanu, a Szamyna stawia na jakość, proponuję mały feature z serii quality of life. Trąbki w nowszych pojazdach są dużo mniej uciążliwe w kabinie poprzez tłumienie, lecz wiadomo, brzmią inaczej na zewnątrz.

Feture mógłby działać na dobieraniu odpowiedniego dźwięku w zależności od stanu kamery. Ewentualnie w samej kabinie można nałożyć dwa dźwięki na siebie: external-odpowiednio stłumiony dla wrażenia przestrzenności dźwięku oraz internal, ale tutaj w przypadku ich nakładania dość ciężko byłoby dobrać podobne sample.

Pozostaje jeszcze tylko kwestia ograniczenia ilości odtwarzanych jednocześnie dźwięków.

23
Tabor / Odp: Buczek przed zamknięciem drzwi w EN57 serii 20xx
« dnia: 10 Maja 2019, 12:28:38 »
Niektóre modernizacje spotów posiadały takie kwiatki, w postaci buczka, a następnie sygnału dźwiękowego. Jednakże nie jestem pewien czy w Maszynie mamy te egzemplarze.

24
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 15 Października 2018, 17:38:52 »
Które modele? Mogą nie mieć modeli on/off lampek tylko off jest jako tło i nie ma się z czym blendować. przy miganiu. W sumie to dużo takich sytuacji może być.

Modele:
1_syg1/2
8_syg1/2

Reszty jeszcze nie sprawdziłem,ale wygląda na to,że problem dotyczy wszystkich modeli przejazdów.

25
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 15 Października 2018, 11:06:08 »
Ostatnio zauważyłem,że sygnalizacja świetlna na przejazdach działa dość.. dziwacznie :v
Lewa komora działa prawidłowo,a prawa świeci tylko co jakiś czas, w dodatku na ułamek sekundy.
Testowane na najnowszym exe 181012.

26
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« dnia: 03 Lipca 2018, 20:26:40 »
 EN57-20XX. Po zmianie kabiny i załączeniu oświetlenia do jazdy, z zewnątrz, z bliska widoczne są czerwone światła. Efekt znika po oddaleniu się od składu.

Testowane wielokrotnie, o zmiennych porach dnia.
Sytuacja załączona poniżej.

Przekroczona waga załącznika. Że problem rozwiązany, to wycinam. @Stele

27
Bocznica / Odp: Odp: Wersja OpenGL
« dnia: 25 Czerwca 2018, 20:27:11 »
GTX 1080 4.5

28
Na warsztacie / ED161xh
« dnia: 30 Października 2017, 10:03:47 »
Witam.
Udało mi się zebrać minimum niezbędne do rozpoczęcia pracy nad ED161 Pesa Dart.

Na chwilę obecną posiadam:
-zdjęcia podglądowe
-rysunki wózków
-rysunki techniczne pudła
-kilka ‚wycinków’ z pełnej dokumentacji, m.in: instrukcję obsługi pojazdu,opis elementów sterujących wraz z rysunkami,pełen opis systemów hamulca

Brakujące materiały:

-sprostowanie: brakujący rysunek techniczny wnętrza kabiny
-dźwięki
-zdjęcie podglądowe drzwi pojazdu
-zdjęcia do wykorzystania na tekstury

Oficjalnie, rozpoczynam pracę nad Dartem, ale chciałbym od razu zaznaczyć, że jest to projekt bez określonego terminu ukończenia.
Osoby chętne do współpracy  proszę o wiadomości prywatne

Pozdrawiam!

-----
Po raz kolejny użytkownikom z krótkim stażem na forum przypominam - apel o pomoc w kwestii materiałów zawsze zostanie lepiej przyjęty, gdy przedstawi się jakikolwiek stan prac. Poza "minimum niezbędne do rozpoczęcia prac" nie napisałeś nic na ten temat.

Zbędne posty z wątku usuwam.

@macius5991



29
Bocznica / Odp: ED161
« dnia: 30 Października 2017, 16:05:17 »
Jest zaczęte,ale nie widzę na razie sensu udostępniania tak małego i wczesnego postępu prac.

30
Bocznica / Odp: ED161
« dnia: 30 Października 2017, 15:40:31 »
Wolę uniknąć sytuacji w której wyznaczony termin nie zostałby dotrzymany.
Odpowiadając również na wcześniejsze pytanie, postępy prac będą aktualizowane i udostępniane.

Strony: [1] 2