Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - jakubg1

Strony: [1] 2 3 ... 40
1
Symulator / Odp: Holowanie Ezt lokomotywą
« dnia: Dzisiaj o 15:52:17 »
Niestety, od dłuższego czasu MaSzyna boryka się z brakami kadrowymi szczególnie w kwestii kodu źródłowego, i nie ma nikogo bądź też nikt nie ma czasu na dodanie takiej funkcji. Stąd brak rozwoju w niektórych aspektach gry. Po prostu nikt z nas nie może tego zrobić.

2
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 21:17:43 »
BTW, 6dg też by trzeba skierować pod palnik bo to była pierwsza kabina która robiłem sam od podstaw, i w ogóle to jest szajs straszny.
Jest jakościowa różnica między w miarę przyzwoicie wyglądającą kabiną a sześcianem z wózkami na alphie i soczyście paintowo czerwonymi pantografami.

3
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 20:58:07 »
Ranga administratora wiąże się z pewnymi oczywistymi obowiązkami, w tym wchodzeniu na forum/czat z tytułu tych będących najaktywniejszymi miejscami do rozmów nt. symulatora, raz na tydzień jako absolutne minimum.

4
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 20:08:28 »
Po szkoleniu z obsługi, to ktokolwiek kto ma chęci. Serio, to nie jest jakiś rocket science, ściągnąć pliki z SVNa, t3d->e3d, tga->dds, wav->ogg, jestem prawie że pewien że jest na to jakiś skrypt/automat od tego.

Automat jest. Masz dewelopera, to przeczytaj sobie jak to się skończyło w praktyce: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,35083.0.html

W skrócie:
- Tekstury 1x1 i 2x2 również są kompresowane do dds, co powoduje ich niepoprawne wyświetlanie.
- Nie wszystkie tekstury poprawnie się generują/odbijają.
- Wrzucanie paczek wymaga dostępu do serwera, bo upload nie łyka plików cięższych niż 5 GB. Dzielenie paczek zmiejsza szanse na przetestowanie paczki.
- To samo z generowaniem instalatora (już przy wydawaniu).
- Brakuje libek pythona i exe. Można dołożyć w sumie używając maszyny wirtualnej. Ale nie ma pewności, czy to na pewno wszystko. Milek nie podzielił się taką informacją.
Na siłę można ogarnąć poza wrzucaniem z oczywistych względów. Masa dłubania, ale być może trzeba będzie poświęcić tydzień by zaoszczędzić wiele miesięcy.

5
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 19:35:42 »
Uważam, że danie drugiej szansy po 2 latach będzie adekwatnym pomysłem, zwłaszcza patrząc na daną sytuację. A skąd mamy wiedzieć, że nie odstawi głupoty? Ano dlatego, że chłop jest 20% starszy
Akurat z tego wynika, że Hirek ma 10 lat :P

A co do Hirka, nie można mu dać dostępu tylko do jakiegoś jednego katalogu z całym generatorem paczek i wydzielonego pustego folderu na wrzucanie plików do pobrania? Przecież to podstawy administracji systemami.

Chyba że wam się nie chce, to po co robić cokolwiek.

6
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 18:14:41 »
Są tylko dlatego, że @matek123 nie zezwala na ich usunięcie. Poza tym są ukryte za checkboxem w Starterze.

7
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 11:17:01 »
Milek bardzo nie chce (bądź nie może, rozumiemy to) pojawiać się częściej ani - jak się okazuje - nawet dotrzymywać obietnic, przy czym zamiast mianowania bardziej kompetentnej osoby na odpowiednie stanowisko postanowił rozwiązać problem, przełączając projekt na "autopilota". I o ile pomysł ten nie jest tak głupi jak mogłoby się wydawać, kluczowym problemem jest brak absolutnie żadnego systemu czy nawet pokazania prac nad nim w ciągu niemalże całego roku. Próba kontaktu z najważniejszą osobą w tej społeczności, często jedyną, która może rozwiązać pewien palący problem, jest jak próba spotkania się z więźniem z więzienia o najbardziej zaostrzonym rygorze. Jest to niedopuszczalne, dlatego popieram doraźne rozwiązanie problemu w postaci:
- Mianowania/awansowania kogoś na osobę, która będzie miała podobne możliwości i kompetencje przy znacznym polepszeniu aktywności w porównaniu z obecnym liderem projektu,
- Bądź też, żądamy pokazania stanu prac nad tym magicznym rewolucyjnym systemem, który ma zmienić MaSzynę na zawsze. Daty jego wprowadzenia, której niedotrzymanie bez wyraźnie zapowiedzianego opóźnienia z konkretnym powodem powinno pociągnąć za sobą konsekwencje, z usunięciem z funkcji włącznie,
oraz zgadzam się z i podpisuję się pod treścią napisaną przez przedmówcę.

Niestety, moja nadzieja z mojego ostatniego postu z poprzedniego wątku:
Cytuj
Mam nadzieję, że będzie też bardziej aktywny bez trwających miesiąc dziur w obecności.
nie doczekała się spełnienia.

MaSzyna nie może czekać. Za dużo rzeczy wymaga interakcji z osobą, która wirtualnie jest, ale tak naprawdę jej nie ma.

8
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 14 Kwietnia 2024, 16:51:08 »
Nie ma.

9
Trasy / Odp: Edycja map
« dnia: 02 Kwietnia 2024, 14:02:13 »
Pełnoprawnego nie ma.

10
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 31 Marca 2024, 15:23:49 »
Niestety potem ludzie wytykają MaSzynie że mamy pojazdy słabej jakości. Między innymi właśnie dlatego nowi twórcy nie przychodzą.

Należy jednak zaznaczyć, że nie mam nic przeciwko przywróceniu tych pojazdów do MaSzyny pod warunkiem oznaczenia ich jako archiwalnych. Kiedy były usuwane, takiej opcji jeszcze nie było.

11
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 31 Marca 2024, 11:07:08 »
Nie będziemy cofać się w czasie i wstawiać gorszych wagonów do składów na nowych sceneriach.

12
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 23 Marca 2024, 17:24:05 »
Warto do arkusza dodać wersję exe, na której testowany był scenariusz. Różne exe dają różne wyniki przez różnice w zachowaniu AI i oskryptowania.

13
Inne niekolejowe / Odp: [Kolejarz] Legionowo Piaski - test i pomoc
« dnia: 18 Marca 2024, 15:12:39 »
Czy mógłbym mieć propozycję? Zrobić jakiś mały dział dotyczący Kolejarza... Kilka osób się tutaj interesuje Kolejarzem, a mam w planach Piłę Główną, Inowrocław w trakcie robienia... Ja wiem, że to Forum MaSzyny, ale mogłoby też pokątnie zrzeszać miłośników...

Nie ma działów o Train Driver 2, Trainzie ani SimRailu, to dlaczego cały dział o Kolejarzu? Wątek wystarczy.

14
Forum / Odp: Czat - błędy
« dnia: 15 Marca 2024, 03:17:18 »
.

15
Inne niekolejowe / Odp: [Szukam] Symulator "Kolejarz" - edytor
« dnia: 13 Marca 2024, 12:09:13 »
Mam eRozkład, niestety PathFindera zabrakło. Jak nie znajdziesz to załączyłem również EdytorMK, który posiada możliwość wbicia przebiegów ręcznie.
https://eu07.pl/userfiles/22592/kolejarz_utils.zip

Znalazł się i PathFinder!
https://eu07.pl/userfiles/22592/Pf.zip

16
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 10 Marca 2024, 19:01:18 »
Jak dobrze pamiętam, to się pojawiło po wprowadzeniu systemu aktywacji kabiny.

17
Bieżące Symulatorowe / Odp: EU07-001
« dnia: 10 Marca 2024, 16:43:44 »
Najciężej będzie z dźwiękami, bo nigdy już żadna SP32 nigdzie nie pojedzie o własnych siłach. Mamy jakieś archiwalne materiały?

18
Żeby była jasność - jestem przeciw stratnemu usuwaniu detali w istniejących wagonach. Po prostu dać im sensowne odległości rysowania, np. 10m, 20m.

19
Symulator / Odp: Zacinanie symulatora na dobrym komputerze.
« dnia: 09 Marca 2024, 17:41:46 »
Akurat implementacja tego exeku to poziom fizyki kwantowej, nie było to skierowane do Ciebie, musiałbyś wiedzieć co to C++, kompilator, zmienne, klasy itp :)
Jeżeli na dysku SSD dalej ścina, to nie mam pomysłu co dalej. Może ktoś inny podpowie.

20
Bieżące Symulatorowe / Dystans LOD modeli a wydajność - testy
« dnia: 09 Marca 2024, 17:17:22 »
Cześć. Na przestrzeni ostatnich miesięcy pojawiło się parę osób, które wykryły niezoptymalizowany dystans przechodzenia kolejnych faz LOD - zbyt daleki dystans, przy którym model wchodzi w mniej szczegółową fazę, gdy już dawno tych szczegółów nie widać.

Wątek ten zakładam do podzielenia się raportami z ilości renderowanych trójkątów w taborze, a jego celem jest zgromadzenie listy pojazdów, których duża ilość najbardziej szkodzi wydajności. Po jej skompletowaniu pojawi się poprawka skracająca dystans renderowania obiektów - najpewniej w Teście Dodatków.

Mam nadzieję, że wkład ten pozwoli na poprawę wydajności symulatora w określonych przypadkach.

21
Symulator / Odp: Zacinanie symulatora na dobrym komputerze.
« dnia: 09 Marca 2024, 17:08:53 »
Wąskim gardłem jest dysk HDD. Doczytywanie czegokolwiek niestety z automatu blokuje główny wątek symulatora i to będzie powodowało ścinki.
Są dwa rozwiązania:
- To co możesz zrobić teraz: Kupić dysk SSD i tam przenieść MaSzynę.
- To co powinno być zrobione: Zaimplementować w EXE ładowanie modeli i tekstur na osobnym wątku.

22
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 03 Marca 2024, 01:40:53 »
Propozycja na przyszłość: usunięcie czytania komentarzy z pliku eu07_input-keyboard.ini i zastąpienie opisów wpisami w plikach tłumaczeń z dwóch względów:
1. Starter wbudowany w exe niszczy komentarze w tym pliku zawarte.
2. Pozwoli to na tłumaczenie ustawień klawiszy.

23
Na warsztacie / Odp: Odbicia blachy i nie tylko na lokach
« dnia: 26 Lutego 2024, 20:07:02 »
Myślę, że grafika w MaSzynie ma nieco więcej problemów niż tylko brak odbić na lokomotywach.

24
Bocznica / Odp: Najbardziej zwariowane węglarki w galaktyce
« dnia: 25 Lutego 2024, 10:31:14 »
Te maziaje to cień, jaki rzuca barierka. Zachmurz sobie niebo i zniknie. dobra, chodzi chyba o tą krechę tuż nad białym pasem. del

25
Nie spróbujemy, bo nie mamy pieniędzy. Chcesz podejmować ryzyko utraty kilkudziesięciu tysięcy złotych?

26
EU07 Simulator English forum / Odp: Low FPS on high end computer
« dnia: 18 Lutego 2024, 20:00:08 »
Try lowering the multisampling down to x4 or even x2. Unfortunately, the simulator is not optimized in terms of graphics, so it will always function worse compared to other games.

27
Pomoc doraźna / Odp: nie moge zainstalowac maszyny
« dnia: 13 Lutego 2024, 16:36:34 »
Spróbuj uruchomić instalator jako administrator.

28
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 05 Lutego 2024, 02:41:31 »
Szczerze tak trochę nie rozumiem do końca pytania. Zestawienie dostępnych tras - jak najbardziej. Zestawienie dostępnych pojazdów mamy w Katalogu Tekstur (ktoś to jeszcze aktualizuje? w sumie automat mógłby?), a zestawienie najczęściej zadawanych pytań mamy w readme, chociaż niegłupim pomysłem jest wyciągnięcie niektórych do oddzielnej sekcji na stronie głównej.

W sumie można zrobić z tego całą sekcję. "Przydatne informacje" albo coś w tym rodzaju.

29
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 30 Stycznia 2024, 23:54:42 »
Sekcja aktualności z pewnością będzie - popatrz na poprzednie screeny. :P Co do urządzeń mobilnych, też mam to na uwadze. Zastanawiam się tylko, czy belki w wersji mobilnej dać jedna pod drugą, czy dać jednak to rozwijane menu.

30
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 29 Stycznia 2024, 15:43:27 »
Warto byłoby też dodać gdzieś menu kontekstowe z wyborem języków strony i jej poszczególne elementy przetłumaczyć jeszcze, kiedy jest w wersji rozwojowej.

Pozdrawiam!
M
Już jest - sporo się zmieniło, żeby strona wyglądała trochę bardziej nowocześnie.
Obecnie trwają przenosiny na Hugo, a proces tłumaczenia stron jest tam całkiem prosty.

Strony: [1] 2 3 ... 40