Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - joey

Strony: [1] 2 3 ... 7
1
I seem to have a pretty much the same error (the only difference being the line numbers in the console output) when trying to use the Linux binary on Debian 11.
I used symlinks to files and directories on an NTFS partition to make the files accessible on both Linux and Windows and also not to unnecessarily double the disk space used by Maszyna.

I have installed the following packages beforehand:
freeglut3 libpython2.7 libpng16-16 libopenal1 libsndfile1 libluajit-5.1-2 libserialport0 virtualenv
As Python 2 has been made obsolete, virtualenv creates Python 3 venvs, so to create a Python 2.7 venv I typed:
$ virtualenv --python=/usr/bin/python2.7 linuxpython64which gave me the following output:created virtual environment CPython2.7.18.final.0-64 in 280ms
  creator CPython2Posix(dest=***/M2207/linuxpython64, clear=False, no_vcs_ignore=False, global=False)
  seeder FromAppData(download=False, pip=bundle, setuptools=bundle, wheel=bundle, via=copy, app_data_dir=/home/***/.local/share/virtualenv)
    added seed packages: pip==20.3.4, pkg_resources==0.0.0, setuptools==44.1.1, wheel==0.34.2
  activators BashActivator,CShellActivator,FishActivator,PowerShellActivator,PythonActivator

I then cd'd into the linuxpython64 directory, and ran:$ source bin/activate
$ pip install pillow
which gave me the following output:DEPRECATION: Python 2.7 reached the end of its life on January 1st, 2020. Please upgrade your Python as Python 2.7 is no longer maintained. pip 21.0 will drop support for Python 2.7 in January 2021. More details about Python 2 support in pip can be found at https://pip.pypa.io/en/latest/development/release-process/#python-2-support pip 21.0 will remove support for this functionality.
Collecting pillow
  Using cached Pillow-6.2.2-cp27-cp27mu-manylinux1_x86_64.whl (2.1 MB)
Installing collected packages: pillow
Successfully installed pillow-6.2.2

I then left the venv:
$ deactivatecd'd .. and tried to run the binary from Azure:./eu07_2023-08-08which crashed with log.txt ending at OpenAL stage, and the dreaded lines following it in the console only:Traceback (most recent call last):
  File "linuxpython64/lib/python2.7/site.py", line 164, in <module>
    main()
  File "linuxpython64/lib/python2.7/site.py", line 17, in main
    rewrite_standard_library_sys_path()
  File "linuxpython64/lib/python2.7/site.py", line 87, in rewrite_standard_library_sys_path
    sys.path[at] = map_path(path, base_exe, exe_dir, exec_prefix, base_prefix, prefix, base_exec)
  File "linuxpython64/lib/python2.7/site.py", line 119, in map_path
    if path_starts_with(path, exe_dir):
  File "linuxpython64/lib/python2.7/site.py", line 131, in path_starts_with
    return directory.startswith(value if value[-1] == sep else value + sep)
IndexError: string index out of range

Just in case something's missing, the output of ls in the root directory:
crashdumps               eu07_input-mouse.ini  logs               scripts
data                     eu07_input-uart.ini   log.txt            shaders
dynamic                  fonts                 models             sounds
en-readme.html           imgui.ini             przepisy_kolejowe  ssleay32.dll
eu07_2023-08-08          inne                  readme.html        starter
eu07.exe                 lang                  rev.txt            Starter.exe
eu07.ini                 libeay32.dll          scenery            textures
eu07_input-keyboard.ini  linuxpython64         screenshots

2
Na warsztacie / Odp: EN57-1767
« dnia: 10 Maja 2023, 22:31:38 »
Gotowiec starej dwojki z moich zdjec 120a, do wykorzystania w teksturach, licencja WTFPLv2. :)

3
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 27 Maja 2022, 22:40:18 »
Jakas glebsza diagnostyka chyba potrzebna, bo u mnie (Debian 11 amd64, wine-devel 7.9) $ wine64 Starter.exe chodzi w porzadku.
EDIT: ok teraz rozumiem/wnioskuje, ze chodzi o macOS >= 10.15.

4
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 25 Maja 2022, 00:22:54 »
Czy jest jakiś sposób na ustawienie napisu w środku tablicy (przykład Drawinowa,  przy kilku próbach: albo jeden z dwóch napisów w ogóle nie trafiony w tablicę, albo tak jak na załączonym obrazku - na jednej tablicy za nisko, na drugiej za wysoko)?
Mapowanie tych tablic podzielone jast idealnie na dwie polowy jedna nad druga. Gorna polowa odpowiada za napis o wymiarach 3.1313m x 0.4939m, wysoko na scianie bocznej, dolna za napis o wymiarach 3.84m x 0.66m, nad oknami przy wejsciu do budynku. Stworz sobie najpierw osobne obrazki zachowujace w.wym. proporcje, gdzie to sobie wysrodkujesz, potem je zeskaluj do bokow 2npx i pozniej polacz na jednej teksturze wg podanego wyzej opisu mapowania. I jeszcze przy tworzeniu tekstur unikaj stosowania wygladzania czcionek pod ekrany LCD.

5
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 22 Lutego 2022, 19:58:08 »
Nie mam innego pomysłu, poza nałożeniem drogi na wiadukt, jak ten problem rozwiązać.
Tekstury drogi jako none nie zadzialaja?

6
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 21.04 - problemy
« dnia: 16 Maja 2021, 20:10:34 »
Jesli patch zostal wgrany, a peronow nadal nie ma, nalezy z kalatogu scenery usunac pliki calkowo_*.sbt.

7
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 21.04 - problemy
« dnia: 11 Maja 2021, 00:23:19 »
Barierki nie maja tekstury, oryginalnie byly brazowe (diffuse 50 20 5), wybielone zostaly w rev 6056.

8
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 21.04 - problemy
« dnia: 10 Maja 2021, 02:44:35 »
Sam fakt zderzenia samochodow zdarzyl sie u mnie do tej pory za kazdym razem, w roznych miejscach tej samej drogi. Dla pewnosci doprecyzuje, ze chodzi o droge przechodzaca przez Paszki Male.
Perony i las istotnie poprawione w patchu.

9
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 21.04 - problemy
« dnia: 10 Maja 2021, 01:53:31 »
No i nie zdazylem :(

CALKOWO RETRO (zima) - SM42 IC w Calkowie blokuje sie w pozycji jak na pierwszym screenie, najwyrazniej nie zostawa sobie miejsca w peronie przed manewrami na drugi koniec skladu, co blokuje scenariusz. Informacje z F12 w screenie drugim, log rowniez w zalaczniku. Ponadto na jednej z drog "wykolejaja" sie samochody, jak na screenach trzecim i czwartym.
Na wersji jesiennej to samo + jakby nie laduje sie geometria niektorych peronow i lasow.

10
Na warsztacie / Odp: Sceneria SDR
« dnia: 31 Października 2020, 21:57:53 »
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,3140.0.html

Oryginalny watek, autorem jest Paweł-1987, usuniete konto na forum. Z tego co pamietam, torowisko jest calkiem plaskie, gory to tylko uksztaltowanie terenu na paru jednotorowych odnogach.

11
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 26 Października 2020, 21:37:52 »
Spakowany plik eu07.ini w zalaczniku.

12
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 26 Października 2020, 17:48:35 »
Po kazdej aktualizacji Starter.exe zmieniane sa nastepujace ustawienia w eu07.ini:

lang traci parametr,
maxtexturesize zmniejszone do 512,
convertmodels zmniejszone do 0,
anisotropicfiltering zmniejszone do 1,
splinefidelity zmniejszone do 1,
gfxrenderer przestawione na full.

Czy dzieje sie tak tylko u mnie?

13
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 03 Października 2020, 03:00:05 »
Odwoluje alarm, chyba istotnie cos ze starterem, gdyz nie przypominam sobie, zebym robil cos takiego - fieldofview w ini poprzedzala opcja lang bez parametru.

14
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 02 Października 2020, 18:51:12 »
Czy exe przestalo reagowac na fieldofview w eu07.ini? Symulator odpala mi sie z FOV 45, choc w eu07.ini mam fieldofview 62. Exe paczkowe i 200928, gfxrenderer legacy.

15
Bocznica / Bilbord nascienny 4m x 3m
« dnia: 24 Września 2020, 04:43:08 »
del

16
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 05 Września 2020, 03:40:19 »
Wagon Adu 112a 505119-08155-0, bok od strony korytarza na 5 zdjeciach, czerwiec 2008. Chyba moje pierwsze, wiec pozostawiajace sporo do zyczenia, zdjecia na teksture, niewykorzystane i teraz po 12 latach wygrzebane z archiwum.
https://eu07.pl/userfiles/20736/foto-112a_2008.zip 8MB

Jako autor zdjec zezwalam na dowolny uzytek tylko do symulatora Maszyna oraz dla tych autorow dodatkow do innych symulatorow, ktorzy udostepniaja nam swoje materialy.

17
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 01 Kwietnia 2020, 17:19:43 »
Marconi: dlubalem przy tych domkach. Wyglada na to, ze archiwum Calkowa 2 nadpisuje zmapowane 'po mojemu' tekstury textures/mieszkalne/dp12 i textures/mieszkalne/dp13 starymi, zostawiajac zmapowany 'po mojemu' model, stad niezgodnosc. Na repo powinny byc poprawne.

18
Na warsztacie / Odp: Mosty
« dnia: 20 Marca 2020, 20:53:03 »
W pierwszym poscie i w watku pelno nieaktywnych linkow, odrobina czytania watku nie zaszkodzi.

19
następnie zapisać go w oryginalnym formacie.
Poniewaz wiekszosc dzwiekow mamy jeszcze z epoki 22,05kHZ/8-bit, blagam, po jakiejkolwiek operacji modyfikujacej amplitude zapisujcie w formacie 16-bit (lub wiecej, raczej niepotrzebne), gdyz w rozdzielczosci 8 bitow bledy kwantyzacji kumuluja sie szalenie szybko. Zwlaszcza jak ma isc na repo.

20
Przyczepa kempingowa N126:
https://eu07.pl/userfiles/20736/n126%20wrak.7z

Kolejny Nissan Almera:
https://eu07.pl/userfiles/20736/almera%20wrak.7z

Zdjecia z 4 stron + kolo. Oba pojazdy w stanie raczej jako wrak.
Mercedes MB100D, przod, tyl, bok i kolo. Stan podobny jak powyzszych:
https://eu07.pl/userfiles/20736/mercedes_mb100d.7z

21
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Grudnia 2019, 15:57:20 »
'Krecenie bączków' przez samochody wydaje sie spowodowane przez update Wine. Pamietam, ze w wersji exe 191117 bylo w porzadku, teraz nie jest, jedyna zmiana w miedzyczasie to wersja Wine.

22
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 28 Listopada 2019, 20:44:18 »
Tu przykladowo w Calkowo retro.
-8265 10 -15498
-8269 10 -15900

23
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 28 Listopada 2019, 18:37:45 »
Dla pewnosci spojrzalem w plik z drogami na Calkowie i mamy tam roznice 2 cm, wiec teoretycznie nie powinno sie tak dziac.

24
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 28 Listopada 2019, 15:43:08 »
Cos sie z samochodami sypnelo. W Calkowie, gdzie skrzyzowania sa ozdoba pare milimetrow pod przezroczysta droga, po ktorej poruszac powinny sie samochody, samochod pomimo braku punktow wspolnych, zamiast na przezroczysta droge wjezdza na skrzyzowanie, przez co zmienia swoja trajektorie, by ostatecznie w nieskonczonosc robic petle - po zakonczeniu petli natychmiastowo robi 180 na przeciwny pas, robi kolejna petle i tak w kolko.

25
Tabor kolejowy / Odp: Lokomotywa S-200/T669/770/771
« dnia: 19 Listopada 2019, 23:42:27 »
Autorow (Kylo0/MarekSt) nie ma w spisie osob udzielajacych zgode. Ponadto autor pisze:
Cytat: config.txt
Zakaz rozmieszczania moich dodatkow na innych stronach i rozpowszechnianie bez mojej zgody. Chcesz cos zrobic, skonaktuj sie ze mna na e-maila.

P.S. Co stalo sie ostatnio z egzekwowaniem pktu 12. obowiazkow w regulaminie?
Odpuszczany z litości dla naszego terabajtowego dysku. @Stele

26
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 17 Listopada 2019, 00:58:15 »
Znikanie tekstur jest zapewne spowodowane zalaczeniem trybu gfx.resource.move yes, przy ograniczonej ilosci pamieci moze zaczac jej brakowac na ponowny upload. Alternatywnie, niektore karty nie radza sobie zbyt dobrze z generowaniem wersji przechowywanej lokalnie, co rowniez objawia sie utrata danych.
Wylaczenie tej opcji pomoglo, choc wczesniej nie mialem takich problemow.
Najnowsze exe pomoglo znaczaco z tworzeniem e3d pod Linuksem z Wine, choc wciaz nie jest perfekcyjnie – na scenerii SKP Biedronka i budynek dworca za plotem wyswietlaja sie, w przeciwienstwie do poprzedniego exe, poprawnie, teksturowane samochody z wnetrzem (Nissan Almera, Audi A3 i Ford Transit) "zanikaja" jednak przy patrzeniu przez plot, podobnie dzieje sie z wozkami i pudlami wagonow osobowych z wnetrzem, gdy patrzy sie przez submodel z opacity 0, np. kepy trawy.

27
Nissan Almera, gdyby zrobic mu w Maszynie sensowne mapowanie, te zdjecia nadadza sie na alternatywna teksture.
Przod, bok, tyl, kolo, pogladowe wlewu: https://eu07.pl/userfiles/20736/foto-almera.7z

28
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 15 Listopada 2019, 01:15:36 »
Dzis przejechalem sie na exe 191114 na rekursywnie symlinkowanym repo na wine-devel 4.19 z oficjalnego repozytorium projektu Wine pod Debianem 9. Nie kompiluja sie poprawnie pliki e3d (convertmodels 135), opacity traktowane jest zawsze jako 0, a anim jako false - nie zamykaja sie rogatki, ludziki od proby hamulca nie machaja rekoma. Pod Windowsem kompiluja sie chyba dobrze.
W porownaniu z exe 190824 wyswietlanie na gfxrenderer legacy jest zauwazalnie jasniejsze. W trakcie ok 2h30' jazdy stopniowo zaczely znikac/'wybielac' sie tekstury roznych obiektow: modeli statycznych, elementow taboru, szyn, terenu, kabiny. gfx.resource.sweep yes i gfx.resource.move yes. GeForce GT 610.

29
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy (do pobrania w pierwszym poście)
« dnia: 06 Listopada 2019, 11:07:56 »
Domyslam sie, ze chodzi o link do peronow w tescie dodatkow i ploty, ktore sa juz na repozytorium.

30
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 15 Października 2019, 21:13:51 »
Testuje sobie czlowiek budynki a tu.. Nowe funkcje w nowym exe?

Strony: [1] 2 3 ... 7