Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - fiergloo

Strony: [1]
1
Wedle ostatniego telegramu skrajniowego PKP PLK, wagon SGGNSS uznaje się za skrajniowy w stanie próżnym przez rozstaw osi powyżej 17 metrów.

2
Jeżeli wagon, kontenery są wysokie bądź szerokie to nawet jako próżny jedzie jako Towar Nadzwyczajny. W tym przypadku te wagony same w sobie bez kontenera są szerokie, tak wiec dlatego są tak zgłaszane. Niektóre kontenery innofreight są zgłaszane jako Towar Nadzwyczajny a niektóre nie, z racji tego, że niektóre kontenery są o kilkadziesiąt centymetrów wyższe. :) Te niższe sięgają górną krawędzią do górnej części okna na czole w ET22 zaś te wyższe są niemalże na równi z najwyższą krawędzią poszycia dachu w ET22.


Kontenery mają sformalizowane wysokości i te DV mają 8,6 stopy wysokości(tj.2,62m), ale często wykorzystuje się również typ High Cube, a te już mają 9,6 stopy wysokości (ok 2,92m).

Na pierwszym zdjęciu widać elegancko różnice między kontenerem DV a HC. Niebieski NYK jest "niski", a zaraz przy nim jest brązowy "leasing", który potocznie nazywa się "wysokim".
I ten "wysoki" to towar nadzwyczajny z urzędu, chyba , że stoi na niskopodwoziówce, takiej jak wagon Sgkkms, ale tutaj swojego czasu miałem mały spór z odprawiaczem z PKP Cargo na ten temat.
 

3
Ostatnio na Polskich torach często pojawia się wagon kontenerowy, platforma Sggnss.

Niby to ma 4 osie, niby taki jakiś wydłużony 20 metrowy Sgnss, ale tu mamy do czynienia z 26 metrową platformą na dwóch dwuosiowych wózkach. Co ciekawe ostatnio się dowiedziałem, że wagon ten nawet w stanie próżnym jest zgłaszany do PKP PLK jako skrajnia.

O ile nie jest to nic nadzwyczajnego w intermodalu, bo właściwie każdy wagon z kontenerem HC zgłasza się jako skrajnia, tak tutaj można się chwilę zastanowić skąd ta skrajnia tu się bierze?

Czy jest to kwestia rozstawu między czopami wózków? Czy może te rozszerzenie na wysokości wózków? W tym ostatnim coś może być bo gdy stałem między torami, podczas wstawiania grupy wagonowej musiałem się nieco "przytulić" do wagonu żeby nie zostać potrąconym właśnie tym "rozszerzeniem".

Wagony te prowadzi Metrans i umożliwiają załadunek dwóch 40', ale również innych kombinacji jak np 45'+30', 4x20', 2x30', czyli w sumie jak standardowe Sggrss, ale również 3x24'. Rzecz jasna na torach PLK obowiązuje nas obciążenie torowisk klasy C. Zdjęcie tablicy w załączeniu.

4
Bieżące kolejowe / Odp: PKP Cargo zatrudni 5 tys. osób
« dnia: 09 Listopada 2012, 23:43:57 »
W przyszłym roku Cargo "wyrzuca" pracowników na przymusowe "60ki"-  takie informacje mam z "pierwszej ręki". Wszystko głównie przez to, że Cargo straciło trochę udziału w przewozie kruszywa( to już domniemanie).

5
Możesz reanimować czernidłem. Ale to do pierwszego mycia, drugiego-trzeciego jeśli kupisz jakieś z wyższej półki. Te plastiki są marnej jakości, kolega zakładał chromy, bo też go te plastiki do k....zdenerwowania oka doprowadzały.

6

4) Jakie są koszta wpisania takiego samochodu do rejestru pojazdów historycznych?


Przemyśl, czy na pewno chcesz żółte blachy. Bo wtedy pojazd bardziej należy do konserwatora zabytków niż do Ciebie, każda przeróbka, nawet poprawiająca fabrykę jest niedopuszczalna (zgodnie z prawem), oczywiście jeśli zniszczysz samochód, będziesz traktowany jak człowiek co to witraże w gotyckiej katedrze wybijał.

No i jak sobie lubisz wyjechać gdzieś za granicę to potrzebujesz wtedy zgody od konserwatora, na "wywóz zabytku za granicę".

Zaletą z pewnością jest ubezpieczenie takiego auta(niskie stawki OC) i przeglądy techniczne(jeden przegląd).  Towarzystwa ubezpieczeniowe też inaczej patrzą jak mają wycenić szkody w aucie na żółtych tablicach, a nie, że przy >20 letnim aucie za ryskę na zderzaku prawie liczą szkodę całkowitą.

a tu masz LINK do strony może nawet jaśniej objaśniającej to co powyżej napisałem.

7
Bieżące Symulatorowe / Odp: Wagony SGS - kilka wskazówek
« dnia: 07 Lutego 2012, 21:13:28 »
Witam

Moje czepliwe oko wychwyciło w kontenerach na maszynowych SGSach, że 40' z paskami HC jest równa wysokości 20'. Od razu mówię, że 20' kontenery HC są bardzo rzadko spotykane.


Poniżej wymiary (długość x szerokość x wysokość) zewnętrzne kontenera:

Wymiary standardowej 20':
stopy: 20´ x 8´0˝ x 8´6˝
metry: 6,1 x 2,44 x 2,62

Wymiary standardowej 40':
stopy: 40´ x 8´0˝ x 8´6˝
metry: 12,2 x 2,44 x 2,62

Wymiary wysokiej 40' (HC)
stopy: 40´ x 8´0˝ x 9´6˝
metry: 12,2 x 2,44 x 2,92

Towary oczywiście od A do Z.

Tak przy okazji, dysponuję tabelą RID, więc jak ktoś będzie tworzył wagony/kontenery z towarami niebezpiecznymi służę kodami UN odpowiadającymi konkretnym towarom niebezpiecznym, i nie mam tu na myśli już samych SGSów, towary RIDowskie przewozić można w np, GAGSach, ZAESach, wagonach serii H itp.

8
Bieżące Symulatorowe / Odp: Wagony SGS - kilka wskazówek
« dnia: 15 Stycznia 2012, 10:59:49 »
Jak są zasilane te agregaty (chłodnicze?) ta kontenerach?

Do agregatów dołączone są przewody zasilające pod wtyczki 380v, oraz mają własny zbiornik paliwa. Podobnie zresztą jak naczepy chłodnie w transporcie drogowym.

Jeszcze jedno- kontener np.  taki 26 stopowy tank nie może wystawać nad buforami ani podeście przy wagonie sześcioosiowym- dlatego nie umieścimy tego kontenera na Sggrs'ie, a 23ka wystającą częścią musi być skierowana do środka wagonu.


Jeszcze dodatkiem- dopuszczalna długość grupy wagonowej- 600 metrów, czyli 30 SGSów lub 20 szóstek bądź 42 wagony dwuosiowe.

9
Bieżące Symulatorowe / Odp: Wagony SGS - kilka wskazówek
« dnia: 15 Stycznia 2012, 10:45:08 »
Nie mamy jeszcze w symulatorze kontenerów 45 stopowych, oraz tank kontenerów 20, 23 i 26 stopowych, także więc nie zaczynam o nich pisać.
Pisz, pisz. Informacje lepiej jak są "przed" a nie "po". Jak masz jakieś szczegółowe dane techniczne, to też mile widziane.

PS. Wnioskując po avatarze - masz możliwość fotografowania kontenerów? Tekstury by się przydały.

Owszem, mam możliwość fotografowania kontenerów. Nie gwarantuje zdjęcia dachów bo trzeba wejść dość wysoko, aby nadającą się na teksturę fotografię wykonać, ale front, drzwi i ściany boczne jak najbardziej.

Kontenery 45 stopowe są rzadko spotykane, a i na nie wszystkich wagonach mogą podróżować. Na SGSach z drewnianą podłogą, sggmssach i sggmrssach mogą, ale na pozostałych już nie koniecznie.



Tu na zdjęciu widać właśnie 45'ke.

Kontenery tanki, w sensie cysterny kontenerowe:

20 stopowy wygląda tak:


Beczka mieści się w ramie, zachowuje wymiary standardowej 20'. Tara takiej beczki to 3200-3600 kg

Oczywiście są też 20ki tanki z agregatami:


Ten tutaj ma agregat na boku.

Ale są też tanki z agregatami z przodu, przekraczając te regulaminowe 20', wtedy mówimy o kontenerze 23 stopowym, ale jako, że nie mogę zabardzo odnaleźć takiego u wujka Google w galeriach będę musiał takiemu zrobić zdjęcie samodzielnie, jak się tylko pojawi.

Poniżej mamy 26 stopowy kontener.



Te kontenery już niestety często jeżdżą pojedynczo na wagonach, chyba, że dysponujemy Sggmrss-em, albo Sgmss-em, gdzie liczba bolców pod kontenery pozwala bawić się w układanie takich kontenerów na wagonach. Tara tych beczek często przekracza 4 tony.

Ładowne tank kontenery najczęściej ważą po 30 ton wożąc praktycznie całą tablicę Mendelejewa.

Kontenery przewożące towary niebezpieczne oczywiście muszą być oklejone na ścianach naklejkami ostrzegawczymi i kodem UN.

Są jeszcze kontenery 30 stopowe, boxy i tanki.



W tych konkretnych na zdjęciu od razu też widać regulaminowe oklejenie RIDowskich kontenerów. Tary mają nawet ponad 6000 kg
Są też kontenery boxy 30ki, które tak naprawdę w środku są silosami, poznać je można po zupełnie innych drzwiach i górnych otworach wpustowych




Mamy też tanki 40 stopowe. Jeden z armatorów który specjalizuje się w wożeniu różnych neutralnych chemicznie towarów dysponuje takimi tankami, że ich tara nie przekracza 2500 kg.



Są jeszcze kontenery bez ściań bocznych, bez dachów, albo bez jednego i drugiego oraz kontenery chłodnie.

-próżny kontener 40 stopowy wysoki czyli HC w przybliżeniu waży 4000 kg.

Od siebie dodam, że kontenery HC (High Cube) mają wysokość 9'6'' i jadą jako skrajnia (ze względu na wysokość).

Można też dodać, że kontener wysoki jest oznaczony żółto-czarnymi paskami.



Oczywiście kontener z wiszącymi klamkami jest odbierany przez odprawę kolejową jako otwarty, nawet na lewych drzwiach, których normalnie nie powinno się dać otworzyć bez prawych.

Zdjęcia nie należą do mnie, są wyszukane na google, aby przedstawić mniej więcej rozdaje kontenerów.

W razie pytań- pytać.

10
Bieżące Symulatorowe / Wagony SGS - kilka wskazówek
« dnia: 14 Stycznia 2012, 18:37:22 »
Jako, że pojawiły się wreszcie wagony SGS dla kontenerów, służę kilkoma wskazówkami:
-próżny kontener 20 stopowy waży w przybliżeniu 2200 kg
-próżny kontener 40 stopowy niski, czyli 8'6 w przybliżeniu waży 3800 kg
-próżny kontener 40 stopowy wysoki czyli HC w przybliżeniu waży 4000 kg.

Dopuszczalne ładowności zależą od konkretnego kontenera- każdy ma charakterystykę opisaną na drzwiach.
Mamy 40 stopowe kontenery, które mogą maksymalnie zabrać 26000kg, a mamy i takie, których max payload jest określony na 30 ton. Oczywiście do tej masy doliczamy tarę kontenera.

Jako, że w symulatorze są też kontenery stojące na osiach powiem tylko tyle, że tak zazwyczaj stoją próżne kontenery ładowane przez operatora, który miał tak a nie inaczej wystawione pod niego bolce. Przy ładownych jest zasada ładowania jak najbliżej środka, aby ciężar był równomiernie rozłożony.

Oczywiście nie mamy wpływu na to jak towar jest rozłożony w kontenerze, zazwyczaj bliżej ściany czołowej jest go więcej niż przy drzwiach, co widać gdy kontener unoszony jest przez suwnicę.

Nie mamy jeszcze w symulatorze kontenerów 45 stopowych, oraz tank kontenerów 20, 23 i 26 stopowych, także więc nie zaczynam o nich pisać.


11
Bieżące kolejowe / Odp: …i 120 km/h dla pociągów towarowych.
« dnia: 13 Stycznia 2012, 20:57:06 »
Z drugiej też strony rzadko widuje składy kontenerowe składające się z samych wagonów z ss na końcu, bardzo często są to mieszańce, a Sggmrss-ów i Sgnss-ów tak dużo nie ma.

12
Bieżące kolejowe / Odp: Złomowanie wagonów
« dnia: 07 Stycznia 2012, 17:45:54 »
@fiergloo A co wojsko robi z tymi wagonami?


A to już trzeba pytać kogoś kto się zajmuje logistyką w WP. Ja wiem co się dzieje bo niemal codziennie jestem w PKP Cargo.

13
Bieżące kolejowe / Odp: Złomowanie wagonów
« dnia: 07 Stycznia 2012, 07:30:51 »
Koło Wrocławia Głównego od strony Opola (trochę przed terminalem kontenerowym POLZUG) znajduje się firma handlująca złomem. Widziałem jak cieli tam serię 120A.

Ale widziałeś jak cięli, czy widziałeś jak dostawiają do zdawki?

Składu złomu już tam nie ma, jak dostawiają wagony do zdawki to albo jadą dla wojska, albo właśnie na złom, ale to na Brochów, gdzie dalej to nawet nie wiem.

14
Inne niekolejowe / Odp: Wasza praca/szkoła
« dnia: 08 Listopada 2011, 23:40:26 »
Spedytor kolejowy w ruchu kontenerowym

15
Inne niekolejowe / Odp: No to teraz dla kierowcow...
« dnia: 08 Listopada 2011, 23:18:47 »
Ja swoją karierę zaczynałem na Seacie Cordoba Vario 1.6. Krótko to trwało, ale na tym aucie zdobywałem pierwsze szlify.

Potem jeździłem Audi 80 B2 z roku 1978, na którym uczyłem się jeździć autem w stanie właściwie agonalnym, również z silnikiem 1.6 YN 75KM.
Krótki epizod, bo około miesięczny miałem z Volkswagenem Golfem Mk2 1.6 z silnikiem PN 70KM na Pierburgu.
W 2007 roku dokonałem zakupu samochodu Alfa Romeo 164, która w związku z wypadkową przeszłością rozpadła się niestety. Teraz od ponad 3 lat ujeżdżam już drugą swoją Alfę Romeo 164, która wbrew opiniom o samej marce jeździ, ma się dobrze i prowadzi się całkiem pewnie. Silnik... cóż... zachowam dla siebie jego pojemność, ale nie należy on do stawki <= 2.0


16
Wydział zamówień / Odp: Zdjęcia wagonu Sgs.
« dnia: 08 Listopada 2011, 23:05:41 »
Jeśli chcesz pomocy w sprawie wagonów do transportu kontenerów to służę pomocą. Pracuje w intermodalnym jako spedytor kolejowy.

Sgs z pewnością może przewieźć maksymalnie 60 stóp, nie ma "czteroosiówki" która by mogła przewieźć więcej- może ewentualnie mniej - przykładowo Rgmms albo Sdgmms(który może przewozić naczepy samochodowe). Dwie czterdziestki może przewozić wagon sześcioosiowy (Sggrs, Sggrms) .

Co do umieszczenia kontenera- takie powyżej 25 ton brutto ładuje się z zasady na środek. Jak masz dwie dwudziestki na Sgsa, to jeśli mają one razem 50 ton(co już zbliża się do dopuszczalnej na torowiska klasy C) to ładuje się je na osie. Lekkie bądź próżne kontenery bez znaczenia.

17
Inne niekolejowe / Odp: Symulatory
« dnia: 08 Maja 2011, 10:58:39 »
Jeśli chodzi o Euro Truck Simulator i GTS to fizyka jest tam taka... cóż. GTS ma zdecydowanie lepiej odwzorowaną, ale to jeszcze nie jest to.

Jeśli chodzi o prowadzenie ciężarówki to najlepiej odwzorowuje ją Rig'n'Roll. Gwałtowne nieprzemyślane depnięcie w hamulec i już składamy się w scyzoryk. Do tego zużywają się opony  i hamulce. Skuteczność hamulca silnikowego jest w dużej mierze zależna od tego jak operujemy biegami(jak w rzeczywistości) i masa innych smaczków, które docenią znawcy tematu od strony praktycznej.

A w lusterkach widać tyle...ile w życiu rzeczywistym. Przy R'n'R produkty SCS są arcadówkami.

18
@fiergloo: Ze wszystkimi przewoźnikami kolejowymi jest podobna sytuacja odnośnie np. trasy przejazdu?

Te trasy przejazdu ustalone są przez PLK, o ile się nie mylę. Przynajmniej z książki z logiem PLK wypisuje się trasę przejazdu na liście przewozowym po kraju.

19
Wszystko jest fajnie, gdy masz do przewiezienia niewiele ładunku. Naczepy 3 osiowe mają ładowność niecałe 30t i przy takim ładunku to może i ciężarówka jest lepsza. Ale jak masz do przewiezienia np. 300t to musisz wyczarować co najmniej 10 ciężarówek i to już chyba nie jest takie proste. A 300t na kolei to np. 5 weglarek.

Jakbym miał swoją bocznicę kolejową i 300 ton materiałów sypkich do przewiezienia na dużym dystansie to też bym wybrał kolej. Ale na krótkim dystansie opłaci się wysłanie 3 samochodów na 4 wahadła lub 4 pojazdów na 3 wahadła.

20
Cytuj
(zorganizować tira lub tiry da się w 24 godziny nie wiem ile wcześniej trzeba transport kolejowy bookować)

Nawet szybciej. Żeby ciężarówkę w drogę wysłać starczy zlecenie transportowe, telefon, negocjacja stawki za kilometr, podanie numerów rejestracyjnych ciągnika/naczepy, ciężarówki/przyczepy i gotowe. Starczy tylko wóz podstawić we wskazany adres. Kierowca daje tylko CMR.

W przypadku pociągu zależnie od umowy zazwyczaj trzeba 72 godzin, załadunek wagonów, sformowanie składu, do tego wypełnienie listu przewozowego nie jest takie jak w  transporcie drogowym, gdzie daje się nadawcę/odbiorcę i rodzaj ładunku w CMR. W CIM, CETAR czy SMGS trzeba dodać jeszcze umowę rozliczeniową, umowę specjalną(bez nich płatność gotówką w kasie towarowej), ewentualnie Incoterms, Franko Fracht. O kwitach R27, wymeldowywaniu wagonów, podstawieniach i zamawianiu wagonów nie wspominając. O samej pracy odpraw pociągowych nie wspominając, bo tam jeszcze więcej papierów.

W tym roku zresztą poszły w górę stawki kolejowe, jako, że poruszam się w intermodalnym to kilku armatorów już zrezygnowało z kolei na rzecz transportu drogowego. Rzecz jasna jeśli chodzi o ruch 3-6 kontenerów tygodniowo.

No i jeszcze jedna sprawa- trasa Małaszewicze – Wrocław to jeden, góra półtora dniówki samochodem. Pociągiem jak nie trasowane bezpośrednio (minimum chyba 20 wagonów) to może to trwać nawet tydzień. Samo to, że pociągi towarowe przy np 3 wagonach są trackowane z Gliwic przez Poznań Franowo na Wrocław Brochów, gdzie ciężarówką taką trasę tam i z powrotem robisz 4 godziny bez zbędnego napinania się.

Więc kolej opłaca się jak masz przykładowo do przewiezienia 800 ton towaru, gdzie i tak skorzystasz z transportu drogowego jeśli nie masz własnej bocznicy(której utrzymanie też kosztuje, o czym przypomni UTK), ale jakbym miał przykładowo 100 ton do przewiezienia to naprawdę wolałbym wysłać  (o ile kubatura pozwoli na to) 5 ciężarówek, gdzie będzie taniej i szybciej(oczywiście jeszcze zależy jaka odległość i rodzaj towaru).

Strony: [1]