Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - kacp3r

Strony: [1] 2 3 ... 7
1
Tabor kolejowy / Odp: Tabor prototypowy
« dnia: 30 Sierpnia 2018, 21:31:58 »
Obstawiałbym raczej zbyt duże nagromadzenie tematów "do poprawki/modyfikacji" oraz wad, które istotonie wpłynęły na eksploatację tego egzemplarza.

2
Bieżące kolejowe / Odp: Reaktywacja linii nadzalewowej?
« dnia: 24 Stycznia 2018, 08:52:30 »
Jestem ciekaw jak szybko ta inicjatywa upadnie. Od 2013 notorycznie "znikają" jakieś elementy lini kolejowej i idę o zakład, że po pierwszym oszacowaniu kosztów jakie nalezy w tą linię włożyć PLK się wycofa ;)

3
Bieżące kolejowe / Odp: Rozkład jazdy 2017/18.
« dnia: 30 Października 2017, 15:16:08 »
Przecież marszałek jest organizatorem przewozów, więc JEST do rozwiązywania takich spraw.

Może i jest ale do takich spraw ma podległe mu instytucje/pracowników i chyba warto najpierw tam napisać. Jeżeli każdy miał teraz pisać o każdym problemie tylko do niego to bardzo szybko jego praca byłaby sparaliżowana ;)

4
Bieżące kolejowe / Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
« dnia: 20 Października 2017, 00:14:32 »
Co tu komentować? Podpisują umowę co rok na rok, która finansowo starczy tylko na utrzymanie połączeń bez inwestycji w tabor. Dlaczego w związku z tym mają tam pakować pieniądze? Dzisiaj koleją rządzi tylko i wyłącznie "ekonomia", bez sentymentów itp.

5
Bieżące kolejowe / Odp: Nowa hybrydowa lokomotywa dla PKP IC.
« dnia: 27 Września 2017, 23:20:21 »
Nawet jeśli się zepsuje to lepiej, żeby coś takiego powstało i był to krok naprzód w samej technologii niż abyśmy trwali w epoce EU07/EN57 i pochodnych przez nastepne dekady - kwestię wykonania zwsze można dokręcić umową. Pierwsze egzemplarze np serii EN57 czy chociażby seria EW58 też miały sporo za uszami :) Chciałbym także zauważyć, że pojazdach ubóstwianego NEWAGU też zdarzają się usterki ale jakoś wszyscy puszczają to w niepamięć przy tego typu dyskusjach. Co do tramwai Wrocławskich to ocenę pojazdów zrobiłbym dopiero po tym jak Wrocław ogrenie swoje torowiska, bo aktualnie jedynym tramwajem znoszacym tamtejsze warunki jest 105'ka i jej pochodne ;) W Gdańsku Swingi i Jazzy pomimo chałupniczego serwisu w GAIT wciąż jeżdżą i mają się dobrze.

6
Bieżące kolejowe / Odp: Czołowe zderzenie pociągów pod Poznaniem
« dnia: 18 Września 2017, 21:55:01 »
Przy takich uszkodzeniach ostoi oraz aktualnej polityce PiC nie liczyłbym na cuda w kwestii naprawy EP08 :/

7
Wydział zamówień / Odp: Potrzebne materiały na EW58
« dnia: 11 Lipca 2017, 22:08:39 »
Mały odkop ale z chyba ważną informacją dla projektu. SKM Trójmiasto nie do końca pogrzebało serię EW58. Pozwolę sobie zacytować wiadomość z ich fanpejdża (Orginalny post: https://www.facebook.com/SzybkaKolejMiejska/posts/1448608755227108).

Cytuj
Nietypowy pomnik techniki stanął dziś na terenie naszej stacji Gdynia Cisowa Postojowa. Jest to kabina maszynisty jednostki EW58-019. Kabinę zachowaliśmy wraz z kompletnym wyposażeniem wnętrza oraz pulpitem nastawczym. Nasi pracownicy odmalowali kabinę w oryginalne barwy, w jakie malowane były jednostki serii EW58. Warto dodać że w dzień czoło będą rozświetlały lampy ledowe, natomíast w nocy ujrzeć będzie można czerwone świecące końcówkí. Całość podziwiać można na tle imitacji bramy wjazdowej do hali napraw. Nie jest to jedyny zachowany akcent kultowych już jednostek, zachowaliśmy również w całości ezt EW58-028. W tym miejscu chcemy podziękować wszystkim pracownikom Naszej Spółki, którzy byli zaangażowaní w realizację tego projektu. Efekty są widoczne na poniższych zdjęciach :-) Dziękujemy.

8
W Warszawie znaleziono tajemniczy pakunek w któym znalazł się granat. Grant, który był prawdziwy i wybuchł. Niestety czas dowcipów powoli sie kończy.

9
Bieżące kolejowe / Odp: Zastosowanie gniazda zaznaczonego na obrazku
« dnia: 23 Czerwca 2017, 17:32:13 »
Hmm, dlaczego nie stosowano tego powszechnie?

Może jest jakoś powiązana z serią ET41? Np przeróbka na etapie produkcji w fabryce.

10
Symulator / Odp: MaSzyna w Unity3D
« dnia: 19 Kwietnia 2017, 13:53:01 »
Postanowiłem samemu zrobić symulator i na nim zarobić, ale zaraz.

Rozumiem, że wszystkie modele są Twojego autorstwa a jeśli nie to autorzy wyrazili zgodę na komercyjne wykorzystanie?

11
Bieżące kolejowe / Odp: Przedłużenie SKM
« dnia: 28 Marca 2017, 19:00:26 »
Może niech lepiej SKM skupi się na ruchu aglomeracyjnym. Ostatnia ich próba połączenia trójmiasta z pruszczem gd. zakończyła się porażką. Obecnie nie wiedzą nawet w jaki tabor inwestować. Zamiast w pojazdy przystosowane do ruchu typowo miejskiego inwestuje się w tabor typowo podmiejski (Impulsy).

12
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: SP47
« dnia: 12 Marca 2017, 14:31:08 »
SP47 niestety została ostatetcznie pokonana przez swój silnik a dokładnie błędy popełnione już na etapie jego projektowania.

Co do modelu SP47, to kiedyś pisałem o tym z Kacu i same wydłużenie modelu nie wystarczy. Aby model w pełni oddawał realizm to w kwestii podwozia zacytuję osobę, która ogarniała temat: "Co do podwozia to większy bak paliwa, inczej ułożone baterie i zbiornik powietrza dany poprzecznie - co eliminuje sprzęg międzywózkowy." Z fizyki brakowało jeszcze (o ile dobrze pamiętam) charakterystyki silników trakcyjnych - w internecie nie znalazłem a szukałem bardzo długo.

13
Tabor kolejowy / Odp: Jazda z przetwornicą czy bez niej.
« dnia: 14 Października 2015, 00:31:05 »
A czy istnieje możliwość ładowania baterii w tych wagonach z wykorzystaniem napięcia podawanego na sprzęgu ogrzewania (po uprzednim obniżeniu napięcia przez... no właśnie co :P )? Mowa oczywiście o wagonach niemodernizowanych - domyślam się, że te po modernie pewnie już takie rzeczy mają chociażby do zasilania klimatyzacji.
Regulamin obowiązki pkt 11a. Proszę poprawić.
Sawi

14
Wydział zamówień / Odp: Potrzebne materiały na EW58
« dnia: 12 Maja 2015, 20:12:52 »
Dzięki uprzejmości Pana Krystiana Jacobsona jestem w posiadaniu prawie kompletnej DTRki na okres dwóch tygodni. W piątek postaram się zacząć przesyłać pierwsze materiały.

ED: Czas ucieka niestety, ostatnie EW są wystawione na sprzedaż.

http://inforail.pl/pkp-skm-sprzedaja-ostatnie-ew58_more_77169.html

15
EN71-009 swego czasu stał na bocznicy SKM'ki w Gdynii Cisowej i tam też PRy trzymają/trzymały (ostatnio orientowałem się pół roku temu) swoje jednostki.

16
Cud, że wagony się nie wywróciły, bo na filmiku 1 za lokomotywą już był ładnej przechyłce.

http://kontakt24.tvn24.pl/wypadek-na-przejezdzie-staranowana-ciezarowka-uderzyla-w-dom,172598.html

Tutaj są dodatkowe zdjęcia z wypadku, gdzie widać dom oraz stan torowiska.

17
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 04 Czerwca 2015, 15:09:40 »
Sprawdź, czy po protu optyka nie czymś zabrudzona. Podobny efekt miałem jak tłustymi palcami się dotknąłem swojego aparatu w telefonie.

18
Tabor kolejowy / Odp: Współdziałanie hamulca pn i ed
« dnia: 03 Czerwca 2015, 19:10:19 »
nie - EW58, z założenia miał korzystać wpierw z hamowania ED i przy prędkości ok. 40 km/h odpalał się EP (przy mocniejszym stopniu hamowania - od razu też EP). W praktyce bardzo szybko SKM odłączyło ED i korzystali tylko z EP.

19
Bieżące kolejowe / Odp: Fizyka wykolejeń
« dnia: 11 Kwietnia 2015, 13:52:02 »
Jeżeli Anrej na prawdę chce coś udowodnić to powinien przejść z gimnazjalnych wzorów na mechanikę bryły sztywnej, gdzie wszystko liczy się przy pomocy Lagrangianów i wtedy można mówić o jakimkolwiek realizmie. Z drugiej strony ja mam pytanie. Co do wykolejeń przy małych prędkościach. Czy zakładamy, że zestaw wykolei się za każdym razem przy danych warunkach (prędkość pojazdu, stan torów/rozjazdów, czy pojazd jest pchany czy ciągnięty?), czy też jest to kwestia jakiegoś prawdopodobieństwa?

20
Inne niekolejowe / Odp: Orientacyjny koszt wymiany szybki w smartfonie
« dnia: 06 Kwietnia 2015, 16:11:57 »
Jak pęka szybka to wtedy wymienia się cały moduł zawierający także digitizer. Sama część kosztuje ok. 100zł (http://allegro.pl/lg-l90-d405-digitizer-dotyk-szybka-oryginalny-i5214034717.html), pozostaje tylko pytanie ile serwisant będzie chciał za robotę. Wymiana nie jest niebezpieczna dla telefonu i jeżeli zrobi to osoba, która ogarnia temat to będzie wszystko ok. Jeżeli posiadasz trochę zdolności manualnych i cierpliwości to z pomocą poradników na YT powinieneś sam sobie poradzić z wymianą ;)


21
Bieżące kolejowe / Odp: Fizyka wykolejeń
« dnia: 03 Kwietnia 2015, 12:51:20 »
Z tego, co ja się orientuję, to siła odśrodkowa działa na zasadzie wyrzucania z zakrętu (w bardzo dużym uogólnieniu, ogólnie jest to tak zwana siła urojona), zaś opis Anreja sugeruje co innego. Jako potwierdzenie najlepiej jest przejrzeć sobie filmik z ostatniego wypadku kolejowego w Czechach (http://joemonster.org/filmy/67721). Myślę, że lepiej jest skupić się na etapie związanym z wykolejeniem na zwrotnicach.

22
Wydział zamówień / Odp: Potrzebne materiały na EW58
« dnia: 31 Marca 2015, 19:58:42 »
Jednak nie jest tak źle. Dostawa materiałów mocno się opóźni. Mniej więcej w połowie kwietnia będę więcej wiedział.

ED 27.04.2015: Zgłosiłem się ale z drugiej strony niestety wciąż cisza :/
ED 11.05.2015: W tym tygodniu powinienem otrzymać dostęp do dokumentów.


23
Wydział zamówień / Odp: Potrzebne materiały na EW58
« dnia: 30 Marca 2015, 23:37:09 »
Kontakt zamilkł. Pozostaje DTR od SKM.

24
Trochę nie rozumiem Waszych egzorcyzmów teraz. Kolega nie chce aktualizacji i pyta się jak można pominąć etap instalacji przy uruchomieniu komputera a Wy niczym konsultanci telefonii komórkowej chcecie aby je instalował. Myślę, że temat tego, jak zatrzymać instalację został już wyczerpany. Co do racjonalności aktualizacji to głownie trzeba się opierać na programach antywirusowych. Fakt - pomagają, ale w miarę pakowania aktualizacji windows będzie powoli zwalniał.

25
Kolega, jeżeli dobrze rozumiem, ma bardziej problem z niechcianymi aktualizacjami już na zainstalowanym systemie i w tym przypadku zdecydowanie odradzam wyłączanie komputera ;)

26
Ja bym spróbował przy rozruchu systemu wejść w tryb awaryjny i w nim wyłączyć automatyczne aktualizacje + ew. zrobić przywracanie systemu do dnia, zanim zassał aktualizacje (spokojnie, Twoich danych nie usunie).

27
I co to zmienia? Dalej ciągnie tyle samo prądu i dalej robi te same spadki napięcia.

28
Zapewne w wyniku pracy pulpitu następują szalone spadki na linii napięcia 5V w portach USB, przez co sam kontroler przez chwilę traci panowanie i komputer gubi USB. Linia 5V nie jest zbyt wydajna i służy do zasilania mniejszych urządzeń. Myślę, że można by spróbować sztuczkę z hubem usb, który posiada jeszcze własne dodatkowe źródło zasilania i do niego podpiąć pulpit, wtedy może uda się zminimalizować to zjawisko.

29
Inne niekolejowe / Odp: Wasza praca/szkoła
« dnia: 23 Lutego 2015, 22:59:41 »
Od środy rozpoczynam studia magisterskie na kierunku: Nanotechnologia, na Politechnice Gdańskiej.

30
Wydział zamówień / Odp: Potrzebne materiały na EW58
« dnia: 16 Lutego 2015, 17:32:32 »
Udało mi się skontaktować z jednym z posiadaczy DTR. O tyle jest fajnie, że on posiada dokumentację (w sumie połowę) dla pierwszych modeli EW - 3WE (z przedsionkami), gdzie SKM pewnie posiada dla 3WEa (bez przedsionków). Ogólnie nie powinny się znacząco różnić ale warto mieć 2 punkty widzenia. Po 22 lutym będzie on dostępny i postaram się skontaktować i wtedy też pewnie napłyną pierwsze materiały (na pewno posiada szczegółowy rysunek wózka).

ED: Materiały się zbierają. Jak już otrzymam większą część to postaram się jakoś poukładać i wstawić.

Strony: [1] 2 3 ... 7