Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - trus

Strony: [1]
1
Ostatnimi czasy wróciła mi ochota na modelowanie, więc powstają nowe słupy drewniane średniego napięcia, oraz plan na dalszy termin to "nowe nowe" słupy teletechniczne.

2
Chłop co po 2 latach PRAWIE ukończył obiecane "Efki"

3
Na warsztacie / Odp: Radosna twórczość Sebola82
« dnia: 19 Marca 2023, 18:13:58 »
Class66 66602 i 66603 nie powstał by bez współpracy z Freightliner PL. Jest zgoda na publikację modelu. Niestety dla FPL trochę za mało 3d. Nie mniej jednak, zgodnie z decyzją FPL, model mam opublikować w maszynie:). @x_zielu robi na razie roboczą teksturkę do classa66. Jak on wygląda to widać na moim FB i w załącznikach. Reszta informacji niebawem.

4
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 29 Stycznia 2023, 00:01:35 »
Mamy 189 roboczogodzinę i względem ostatniego raportu udało się ogarnąć:
-Dopoziomowanie torów na odcinku Sobniów - Zagórz
-Ssieć trakcyjną na odcinku Bobowa- Stróże - Jasło wraz z odnogą Gorlicką.
-Dużo różnych, różnistych poprawek
W najbliższych dniach prace będą skupiać się na rozwieszaniu sieci oraz wykańczaniu modeli nowej "trakcji". Co następne to zobaczymy, może jakiś scenariusz...

5
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 31 Grudnia 2022, 00:34:20 »
Po około 4 roboczogodzinach w Rainstedzie, L96 i L104 są gotowe do poziomowania, dodatkowo L96 została wydłużona do Bobowej, a w międzyczasie powstał już cały brakujący teren. W skrócie mówiąc - do zakończenia prac zasadniczych nad całością projektu zostało wypoziomowanie oraz osygnalizowanie około 120km torów i rozwieszenie sieci trakcyjnej nad około 105km torów.

Edit: /07.01.2023/ Po 168 roboczogodzinach (sumarycznie) z prac zasadniczych zostało już tylko rozwieszenie sieci :) L96 i L104 zostały wypoziomowane, osygnalizowane i są technicznie w pełni zdatne do jazdy. Dodatkowo udało się nawiązać połączenie z Zakopianką. @Toprus i spółka mogą wchodzić z dekoracjami ;) Z mojej strony zostało tylko dopoziomowanie torów do warunków lokalnych, pomalowanie terenu, rozlanie wód, ustawienie różnorodnych podsypek i skończyć oraz od razu rozwiesić nową sieć, i zacząć długą przygodę z obiektami dedykowanymi (perony, dworce, nastawnie, mosty, wiadukty). Przy okazji jakby ktoś był chętny do modelowania to zapraszam do kontaktu :) 

Spodziewajcie się w niedalekiej przyszłości filmu/lajwa z przejazdu po całej trasie :>

6
Nie no przecież w temacie w którym pliki do drzewek były załączone było dokładnie napisane gdzie je wrzucić <ironia>

Semafory dalej na stój jakby co, właśnie sprawdzałem na  scenariuszu z Regio.

Ogólnie wracam do nauki budowy taboru, jak będzie się na tym dało jeździć to coś pojadę i się udzielę bo szkoda mi trochę już czasu na ten bałagan. Najlepiej fotografować siódemki i wydawać pierdyliony skinów zamiast rzucić moce developerskie na trasy nawet z zaznaczeniem "ku...rrrr nie robimy skinów, wszyscy robimy trasy bo nie ma gdzie jeździć". Skoro wszystkiego można się nauczyć to niech devi uczą się rainsteda, ja nie mam czasu bo robię świadectwo. I żeby była jasność, zero pretensji do tych co pracowali nad tą i każdą inną scenerią. Szczać za to ze śmiechu mi się chce jak w TD jest kolejny skin do taboru. Zmarnowane moce i czas.

Tak, za to mam 5 minut by napisać taki post. Sorry, taki mamy klimat.

Jak wszyscy zaczną się nagle uczyć Ry to powstanie taki burdel, z którego absolutnie nic poza rozłamami i fochami nie powstanie. Na dobry początek trzeba ogarnąć burdel w plikach i zacząć przestrzegać jeden standard (z dwoma podstandardami - dla obrotu w jednej osi, lub w 3 osiach) parametrów. W następnej kolejności trzeba zająć się nowymi modelami wszystkiego co znajduje się przy torach i po uporaniu się ze starymi lumpami rozrzuconymi po dziesiątkach różnych folderów, praca stanie się 100 razy przyjemniejsza i nie będą dziać się takie kwiatki jak to się dzieją aktualnie na L61. W bieszczadach i starych lumpach takich sytuacji (na ten moment) niema, bo nikt nie wpadł na pomysł wstawienia pół-anglika który jak widać jest ponad umiejętności rozumowania Rainsteda, Maszyny i archaicznych skryptów sterujących zwrotnicami. Semafory to jest osobnyburdel- ponad wszystkie inne znane ze wskaźników, napędów czy innego dziadostwa - który chyba będę musiał ogarnąć samemu żeby w końcu wszystko poprawnie świeciło na "Nowożytnych" sceneriach.

Słownictwo +15
Matek123


Napisałem burdel i słowa nie zmienię. Koło bałaganu to to nawet nie stało. Z resztą tak jak kolega niżej powiedział

7
Na repo się nie można zalogować (na repo kaliskiej mogę bez problemu).

Edit:
W paczce tych scenariuszy nie ma, i ogólnie chyba coś jest nie tak z tą paczką bo uruchomiłem jeden z tych dostępnych i tak w ogóle otoczenia nie ma ani dekoracji nigdzie.

8
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 10 Grudnia 2022, 12:24:42 »
Postęp nad drogami na scenerii "Bieszczady" - skończone układanie dróg na odc. Tarnawa Dolna - Czaszyn.

9
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 09 Grudnia 2022, 01:05:40 »
Prace zasadnicze nad układem torowym całości zostały zakończone. Aktualnie rozpoczyna się proces wykańczania (krzywe przejściowe, nazewnictwo i napędy rozjazdów etc), w następnym kroku linia 96 oraz 104 zostaną wypoziomowane, a następnie osygnalizowane. W międzyczasie (zależnie od weny) będzie powstawać również teren. Po zakończeniu prac zasadniczych, wszystkie moce skupią się nad wykończeniem Linii 107 i jak najszybszym jej wydaniem.
Ciekawostka: Sumaryczna długość wszystkich torów na scenerii wynosi 678km, niwelet: 200km osiągnięte po 147 roboczogodzinach

Na obrazku poniżej możemy zobaczyć projekt w całej okazałości, na dodatek połączony z zakopianką.


10
Diesel to jest czar!

11
Bieżące kolejowe / Odp: Różnica między siłą pociągową a mocą?
« dnia: 31 Października 2022, 07:49:56 »
Mam na myśli moc wyrażoną w koniach mechanicznych a siłą wyrażoną w kiloniutonach. Lokomotywa a o większej silę pociągowej jest lepsza czy o większej mocy jest lepsza? 
Zależy do jakich zadań potrzebujemy naszego "ciągnika". Najlepszy byłby zarówno o dużej sile pociągowej jak i mocy. W latach 1969-1989 wrocławski Pafawag budował dla PKP lokomotywy typu 201E znane jako ET22 o bardzo uniwersalnej jak na tamte czasy charakterystyce trakcyjnej. Co nam daje jej moc? Zobaczmy na obrazek nr. 1 :). Podczas ruszania w wilgotny poranek z dużą ilością liści na torach na stromym podjeżdzie ze składem próżnych "Talbotów" o masie ok. 900 ton. Maszynista użył funkcji N1 tzn. "dostosowanie sił do nacisku kół" a jechał z kabiny B. Udało mu się osiągnąć maksymalnie 4,8 km/h i wrzucić 11-tą pozycję jazdy. Silniki nr: 1, 2, 3 dawały maksymalnie ok. 125 kW. Silniki 4, 5, 6 dawały ok. 25% mniej. Kolejność silników patrząc od kabiny prowadzącej czyli B, jest następująca: 6, 4, 2, 5, 3, 1. Podczas jazdy z włączoną funkcją N1 silnik 4 i 6 miały zmniejszone pole magnetyczne odpowiadające 3-stopniowi bocznikowania. Silnik nr. 5 miał pole magnetyczne stojana odpowiadające 2-stopniowi bocznikowania. Silniki te rozwijały moc do ok. 100 kW - każdy. Wszystko do czasu gdy oś napędzana silnikiem nr. 6 nie straciła przyczepności. Silnik ten w krótkim czasie osiągnął ponad 500 kW. Na drugim obrazku widać zamiast mocy obroty dwóch silników tzn. nr. 1 i nr. 6 uzyskane metodą obliczeniową z wykorzystaniem wzoru używanego w symulatorze maszyna EU07 :). Widać tu jak obroty szóstki wystrzeliły prawie pionowo "w kosmos". Dodatkowo na wykresie mamy prędkość jazdy pomnożoną przez minus dziesięć oraz tak samo wymnożoną pozycję jazdy coby nie zaciemniać głównego wykresu. Maszynista stosował przyhamowanie pierwszym stopniem hamulca dodatkowego co dawało ok. 50 kPa w cylindrach. Dodatkowo interweniował układ przeciwpoślizgowy "UPP" podsypując piasek i impulsowo zwiększając ciśnienie w cylindrach (selektywnie dla wózka w którym nastąpił poślizg) do ok. 120 kPa. Na obrazku nr. 3 widać jaki pułap złapały obroty silnika nr. 6. Podczas jazdy z prędkością postępową w ok. 4 km/h ślizgający się zestaw kołowy bez trudu uzyskał prędkość ponad 100 km/h i uzyskał by jeszcze więcej gdyby nie interwencja maszynisty. Na obrazku nr. 4 analizowałem inny przypadek serii kilku poślizgów a dodatkowo nałożyłem w kolorze jasno zielonym obroty przeliczone na km/h przy założeniu średnicy kół 1250 mm które pokazują jakość współczynników użytych we wzorze stosowanym w tutejszym symulatorze, które to z potem czoła opracowali współtwórcy symulatora. W przypadku tej jazdy jestem w posiadaniu większej liczby danych i o lepszej rozdzielczości. Program serwisowy umożliwia zapis wszystkich danych w czasie rzeczywistym i do analizy mam tu obroty wszystkich zestawów kołowych które rejestrują indywidualne czujniki obrotów systemu "UPP". System ten nie wykorzystuje korekty średnic zestawów, gdyż nie jest prawnym źródłem informacji o prędkości lokomotywy dla maszynisty. Na omawianym obrazku mamy już do czynienia z innymi prędkościami, innymi mocami i innym układem połączeń silników trakcyjnych. Maszynista wykorzystywał tu trzeci układ połączeń i czwarty bocznik (jasno zielony fragment uzyskany tu w pewnym sensie "syntetycznie" to była 48-pozycja jazdy i 3-bocznik). Rozwijała moc powyżej mocy znamionowej tzn. >3000kW na "podgórskiej" jednotorowej linii z pociągiem o masie ok. 1400 ton (długi kontenerowiec) zwalniając szlak dla "osobówki" czekającej na przeciwnej stacji. Linia poprowadzona w lesie, a więc dużo liści. Jazda w godzinach południowych przy słonecznej jesiennej pogodzie. Pierwszy poślizg w ok. 130 sekundy wykresu był na tyle krótki iż system UPP nie zdążył zareagować przyhamowaniem zestawów(na czarno pokazane jest ciśnienie w cylindrach hamulcowych). System UPP wchodzi do gry gdy różnica prędkości obrotowych przekracza wartość 3,9 km/h.
Na obrazku nr. 5 widać napięcie na wirnikach silników trakcyjnych. Na trzecim układzie połączeń silniki pracują już w parach tzn. po dwa szeregowo. "Ucieczka" silnika objawia się wzrostem na jego zaciskach napięcia oraz mocy i obniżeniem napięcia i mocy dla jego pary. Jazda odbywała się również z kabiny B i uciekał nam tradycyjnie silnik nr. 6 oraz raz w okolicach 287 sekundy silnik nr. 5 który tworzy parę z silnikiem nr. 2. Na wykresie wyłączyłem wyświetlanie napięcia silnika nr. 5 gdyż ma usterkę jego układ pomiarowy polegającą na źle dobranym lub źle stykającym rezystorze obciążającym układ pętli prądowej 4-20mA "LEM-a" napięciowego (który przekształca sygnał prądowy w napięciowy dla karty pomiarowej sterownika lokomotywy). Schodkowy charakter wyrysowanych prądów i napięć wynika z natury zapisu danych w prędkościomierzu cyfrowym (Deuta Redbox), który musi to robić z oszczędności dla swej pamięci (ok. 2GB). Daje to pewną "niepewność" przy wyliczaniu obrotów silnika na podstawie zapisów prądów i napięć, bo o ile prędkościomierz rejestruje do pięciu zmian na sekundę dla tych parametrów, to zmiany muszą przekraczać pewien kwant. Dokładniejsze wyniki daje zapis z poziomu programu serwisowego, ale wymaga podłączenia się ze sterownikiem głównym za pomocą osobnego terminala, a więc w praktyce obecności na lokomotywie osoby która to ma. W super dokładnych obliczeniach przeszkadza jeszcze silny filtr tłumiący szybkie zmiany wartości mierzonych prądów i napięć, co widać na przykładzie rysunku nr. 6, gdzie nałożyłem dane pomiaru prądu trakcyjnego podczas ustawiania kilku pozycji jezdnych, a odczytywane zewnętrznym przetwornikiem analogowo-cyfrowym podłączonym do wejścia karty zbierającej dane analogowe dla sterownika głównego. Tu firma współpracująca z nami musi jeszcze trochę ustawień pozmieniać w swych bibliotekach to obsługujących (są w trakcie). Na obrazku nr. 7 dodałem fragment ze zrzutu ekranu HMI przedstawiający kolejność silników nałożony na wykres kolejnego poślizgu, gdzie tym razem uciekła na oś napędzana silnikiem nr. 3 podczas jazdy z kabiny B, czyli piąta patrząc w kierunku jazdy. Oś ta posiada nadajnik prędkościomierza :).
Podsumowując w dawnych czasach zwiększano liczbę osi, ciężar, układy przeciwpoślizgowe, konfigurację silników (w systemie 3kV były z tym największe problemy). Dziś można dużo osiągnąć stosując indywidualne zasilanie silników, a najlepiej z wykorzystaniem napędów trójfazowych, które z natury są odporne na poślizg, gdyż ślizgający się silnik zmniejsza swą oddawaną moc, a wirujące pole magnetyczne stojana wyprzedza tylko o kilka procent (ok. 3%) wirujący wirnik, a gdyby jakimś cudem obie prędkości się zrównały ;), to napęd ustaje całkowicie. Przykładowo jadąc 100 km/h trójfazowy silnik asynchroniczny nawet nie pozwoli uciec napędzanej osi do 103 km/h. Rzadko się zdarza, aby w poślizg wpadły wszystkie osie i zgłupiał układ wyliczający prędkość postępową pojazdu (prędkość referencyjną). Dziś stosuje się dość silne algorytmy do jej wyliczania. 30-lat temu eksperymentowano z radarem Doplera :).

12
Ogolnie wasz kochany deweloper zainwestował w referencje do nowych modeli

13
Kolejna paczka słupów ujrzy za niedługo światło dzienne.
Słupami tymi będą słupy serii M52 na napięcie 2x220kV
Przy okazji powstaną nowe izolatory do słupów 220kV seri Hc,H,H52,ML52,Mc,HL52


14
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 11 Kwietnia 2022, 15:50:51 »
Projekt żyje, nie był to jakiś zaawansowany pryma aprilisowy żart, jak ten z Bieszczadami (chociaż, czy tamten aby napewno też był?). Zakończyły się prace torowe. Ułożone i wyprofilowane są tory w całości od Krakowa Płaszowa do Zakopanego. Obecnie siły wkładam w teren, nad którym przewiduję, iż prace zajmą około 2-3 miesięcy. Udało się wypracować już w miarę działającą metodę i sposoby pracy z danymi NMT. Duże trudności sprawiają jedynie spasowywanie terenu z torami, i niwelowanie lewitujących torów. Jak się uda to przeskoczyć, to będzie z górki (dosłownie) :). Poniżej screeny z terenem z odcinka Zakopane - Sieniawa.

15
*Jeszcze dwa dni do wydania 110kV packu noises*

16
Ogólnie paczka słupów WN 110kV sążnymi krokami się zbliża do wydania kekw
Jeszcze mam czas do mikołajek to powstanie kilka słupów "historycznych" typu D2 i S120, oraz betoniaki 110kV, oraz specjalnie dla @JAN21 do packu 400kV dochodzą słupy dawnej serii F

Zdjęcia na model słupa F jak coś od pana scenarzysty serdecznego :3

17
Na warsztacie / Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 14 Listopada 2020, 14:32:43 »
Witajcie,
po kilkuletniej przerwie związanej z brakiem czasu, udało mi się wygospodarować trochę czasu na "zabawę". To przywracam Devsa w takim razie :) @MaciejM Postanowiłem zająć się scenerią z moich lat młodzieńczych do której czuję duży sentyment - Krzyżowa. Jest o tyle fajna, że posiada wielorodny teren, nie jest płaska, więc można ją fajnie zagospodarować.

Póki co zająłem się samym wjazdem do Krzyżowej oraz miastem. Chcę aby było czuć aglomeracyjny klimat, dlatego w drugim i trzecim planie znajdują się wysokie wieżowce oraz PRLowskie blokowiska.
Trochę czasu zajęło mi też stworzenie potrzebnych includów (w nodebank istnieją, jednak w folderach ich brak)

Podpowiedzcie co można zmienić, co można ulepszyć.

18
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 09 Listopada 2019, 22:48:28 »
Ja nie gram i ,,kaliska " działa na każdym exe od 1807 do 1908. Oczywiście z małymi przeróbkami w składach. Tyle razy przypominali developerzy, że to nie GRA tylko symulator. Naprawdę brak już słów. Ja mam 75 lat i bawię się symulatorem od najwcześniejszych wersji. Zaczynałem od Windows 98. Nic przy tym nie grzebałem i w najnowszym exe tylko zmieniam składy. WSzystkie scn. hulają. Szczególnie kaliska. Chcecie czegoś czego nigdy na tym silniczku nie osiągniecie. Wszyscy developerzy starają się w miarę a czasem ponad miarę zadowolić ,,towarzystwo" ale na dłuższą metę to się nie da. Młodzi ludzie jak mniemam, którzy potrafią podrasować karty nidvdii zadają pytania, które starego usera wkurzają bo wystaczy czytać ze zrozumieniem. Niskie pokłony i szacunek dla Yubaja, Stele, tmj, i wielu innych, którzy z cierpliwością nauczycieli z ,,podstawówki" tłumaczą ,,orłom" grającym w gry!!! zawiłości symulatora. Trains symulator nigdy nie tłumaczy na żadnym forum dlaczego jest tak a nie inaczej. Zasady użytkowania są podane na okładce płyty i to jest wszystko. W eu07 jest otwarte szerokie pole do dyskusjii. Wielu doskonałych developerów przestało dyskutować bo to jest symek darmowy a wielu userów zgłasza pretensje jak by za symulator zapłacili. To jest nieporozumienie. Coraz większe wymagania, udogodnienia itp. Jak w ZUS-ie. Chcą, żeby wswzystko hulało jak w realu i do tego, żeby mogli w każdej chwili symulacji ingerować jak ministrowie komunikacji albo prezesi spółek kolejowych. Dajcie rozwijać Symulator ludziom, którzy się na tym znają i cierpliwie czekać i nie naciskać z terminami. Przecież to są wolontariusze, którzy mają swoją pracę, Rodzinę i wszystko co z tym związane.     

19
Z zeznań wynika, że chciał zahamować za przejazdem zgodnie z praktyką egzaminowania.
Jeśli tak było, to powinien iść siedzieć. Planowe zatrzymanie za przejazdem kolejowym urąga wszelkim zasadom bezpieczeństwa. Egzaminator ma odpowiednie urządzenia, aby je użyć. Jeśli ich nie używa, jest bandytą.

20
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 13 Maja 2018, 09:10:14 »
W dniu dzisiejszym, w ramach dni techniki kolejowej, przy jednym z peronów w Macierzewie odbywa się wystawa taboru elektrycznego. Zaprezentowane są 3 lokomotywy: EP07-338 w malowaniu z 2009 roku, EP07-338 w malowaniu z 2012 roku, oraz EP07-338 w malowaniu z 2016 roku. Niektórzy marudzą, że podobno tylko jedna lokomotywa została pokazana. Zdania tego nie podzielają organizatorzy, którzy pokazują zdjęcia, na których widać trzy lokomotywy.
Pytanie - ile lokomotyw było na wystawie - pozostaje otwarte...

21
Na warsztacie / Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« dnia: 05 Maja 2018, 16:35:56 »
Screeny

22
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna vs TD2
« dnia: 07 Kwietnia 2018, 17:19:55 »
O nie, zupełnie się z tym nie zgadzam. Przyczyna jest prosta a Ty nie jesteś w stanie jej zrozumieć. Jesli kupisz gotowa plytke z jakąkolwiek grą, strzelanka, platformowa czy co tam lubisz, to mogę się zgodzić, to tylko gra. Niestety symulatory maszyna i td2 wzbudzają emocje bo WIELU Z NAS jest twórcami tych programów, dokładając cegiełki w postaci zdjec, tekstur, modeli, scenariuszu, dźwięków  po cale sceneria. I nie mam żadnych wątpliwości, że zespół dokladajacy swój kawałek życia dla symulatora, będzie miał emocjonalny stosunek do swojego dzieła. Byc może za krótko jesteś z nami aby zrozumieć tą zależność.

23
Siema.
Wpadłem na pewną koncepcję dotyczącą lokomotyw spalinowych w naszym symulatorze dotyczącą układu chłodzenia silnika spalinowego i magistrali olejowej. Obu tych rzeczy nie posiadamy. Posiadamy za to kompresor i zbiornik tworzące razem układ pneumatyczny pod ciśnieniem. Można by w ten sposób zasymulować zarówno ciśnienie oleju w magistrali olejowej jak i temperaturę wody w jednym czy dwu układach (zależy ile posiada dana lokomotywa).
Pierwsze pytanie jest najważniejsze - czy da się dodać kilka sprężarek które można by przypisywać do danych obwodów ciśnieniowych?

Ciśnienie oleju.
Chodzi o proste zbudowanie dodatkowego obwodu [mała sprężarka] + [duża sprężarka] + [zbiornik] + [nieszczelność] + [włącznik ciśnieniowy]. Mała sprężarka sterowana klawiszem O (załączenie i dźwięk). Miała by ustawioną niewielką wydajność do ciśnienia ok 60. Przy ciśnieniu 50 łapał by włącznik ciśnieniowy umożliwiając rozruch silnika spalinowego. Uzależnienie podobne jak podniesienie pantografów w siódemce po osiągnięciu odpowiedniego ciśnienia przez małą sprężarkę. Podczas rozruchu mała sprężarka wyłączała by się a po załapaniu silnika włączała sprężarka duża "na wale" wydajnością uzależniona od obrotów silnika. Przy jałowych obrotach utrzymująca ciśnienie ok 80 a przy 1500 obrotach ok 130. Teraz rola "nieszczelności". Powodowała by ona spadek ciśnienia w razie wyłączenia sprężarki przed rozruchem silnika. Prędkość tracenia ciśnienia trzeba by było ustalić z Adamstanem lub Kurakiem303E. Dodatkowo powodowała by spadek ciśnienia przy zmniejszaniu obrotów silnika.

Temperatura wody.
W temperaturze wody koncepcja jest podobna jak w ciśnieniu oleju z tą różnicą, że trzeba by ją wyłączyć ręcznie (luźna sugestia klawisza V). No i równolegle musi działać pompa obiegowa wody (lokomotywy SU45 i SU46) ale można ją zrobić tylko jako włączenie dźwięku. Ale musi być od niej uzależnione włączenie ogrzewacza czyli naszej małej sprężarki. I podobnie jak w oleju zwiększała by ona ciśnienie które w tym przypadku pokazywane było by na termometrze jako temperatura i mogła by mieć wydajność do ok 50*C. Przy progu 40*C w układzie głównym możliwy był by rozruch. W układzie pomocniczym przy osiągnięciu 30*C. Jak pisałem ogrzewacz (mały kompresor) trzeba by wyłączyć ręcznie po rozruchu. Wraz z silnikiem dołączała by się "duża sprężarka" na wale również uzależniona wydajnością od obrotów. Ale prędkość "spadania temperatury" była by niższa. Wpierw duża sprężarka dobiła by do 70*C (optymalna temperatura (W)2112SSF). Potem jak wcześniej wraz z obrotami dobijała by wyżej. We fiatach próg żaluzji jest coś lekko ponad 80*C (mam wymodelowana żaluzje otwarte i zamknięte dla SU46 na zasadzie ON/OFF). Ale po osiągnięciu tego progu spadanie temperatury do bodaj 70 kilku stopni było by szybsze. Jakby dołączyć kolejny zawór upustowy.

Wtedy uzyskalibyśmy prawie 100% realną pracę silnika spalinowego i jego podzespołów (magistrali olejowej i układu chłodzenia).

Można jeszcze na tej zasadzie zrobić pompę paliwa ale to już byłby sam mały kompresor z progiem umożliwiającym rozruch którego wyłączenie podczas działania silnika powodowało by, że diesel gaśnie.

Do wszystkich funkcji wyżej opisanych były by uruchomione wszystkie przełączniki fizycznie znajdujące się na lokomotywie umożliwiając podłączenie sterowania myszą. Wiem, że to pewnie wygląda jak koncert życzeń i pewnie @tmj albo inne osoby zajmujące się kodem mnie znienawidzą, ale w nowym modelu uruchamiam każdy hebelek i zegar na pulpicie, w szafie NN i maszynowni.

24
Na warsztacie / QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
« dnia: 17 Listopada 2017, 12:23:37 »
Bon dia a tots!

Jak pewnie 'wszyscy' zauwazyli, od jakiegos czasu moja aktywnosc na forum spadla. Stalo sie to tak, poniewaz komus sie spodobalo ze jednym strzalem niszcze maszynowy system, to mnie awansowali i zaczeli zapraszac na polowania. Teraz po tym prawie roku od momentu przeportowania symulatora na nowe srodowisko ciezko mi wrocic do tego - nowa wersja jezyka oraz potezne zmiany w zrodlach, ktore mysle ze dzieki nowej ekipie (tmj, Milek7, SKP, takze inni) ida w dobrym kierunku i na razie niech tak zostanie.
Na te chwile kompletnie nie czuje sie na silach coby proponowac jakies ficzery, wiec na teraz jescze poczekam, popatrze, zrozumiem wiecej - wtedy wreszcie sam tez wlacze sie do akcji. Kilka dni temu forumowy kolega, ktoremu kilka lat temu zdalem model akumulatorowej wywciagarki halowej ASF a takze autokuszetke typu 203Z (S) do dokonczenia (no i on w tym czasie ja konczy :D), namowil mnie coby wagony z ex eu07.es dac oficjalnie do paczki. Mysle ze teraz, gdy bede mial nieco wolnego czasu (w styczniu prawdopodobnie przeprowadzam sie do Wielkiej Wsi), a ktory glownie poswiecony zostane nauce obslugi silnika graficznego UNITY - jest wlasnie ten moment gdy powinienem przecwiczyc preparowanie i optymalizacje modeli pod ten silnik.Tak wiec dzis nie poraz pierwszy staje mi... yyy, przychodzi mi stawac przed Wami z pewnym wspolnym wielkim celem do realizacji, jakim jest wrzucenie do oficjalnej paczki kilkunastu wagonow za jednym rzutem.
Poniewaz czasu jest niewiele to pasowalo by mi dostac od Was wolna reke w kwestiach standardow wykonania tych modeli. Generalnie mialy by one miec aplikowana optymalizacje pod wzgledem elemetow skladowych tak, aby pozostawaly tylko te, ktore przeznaczone sa do animacji i/lub do ukrywaina w celu tworzenia np. wybrakowanej wersji pojazdu. W zadne cienie na plaszczyznie pod pudlem nie widze sie bawic jak i rowniez w nowe ficzery jak np. najnowsze mapy refleksyjne (przynajmniej nie w wagonach towarowych) - to zostanie 'na kiedys'.

Jako ze widze ze pojawia sie opcja platnych modeli to akcja jest taka zebys dal piataka, a naleznosc to potem, po calym cyklu, moze byc razem, ryczaltem z zalegla rata (, w naturze?) - pieniadze nie sa az takie istotne. Reasumujac - lecimy z koksem od dzisiaj, a przewodnim mottem przyswiecajacym 'takiej akcji' bedzie...

"Jeden tydzien - dwa wagony"

Enjoy!


subs: ilosc submodeli przed opt.
tris - ilosc trojkatow przed optymalizacja (wagon bez wozkow)
anim - elementy przewidziane do animacji lub ukrywania
len - dlugosc wagonu
foto - autor zdjec na tekstury
date - data rozpoczecia poprawek


Zaczynamu od wagonu serii Haiis
tris: 30886
subs: 154
anim: 91
len: 16.47m
foto: Podlesky@PTT
date: 17.11.17





Wagon Nr. 2 - Zabytkowy wagon organizacji UNRRA (United Nations Relief and Rehabilitation Administration)
tris: 25703 -> 30216
subs: 129 -> 47
anim: 0
len: 0
foto: Q424
date: 17.11.24




Wagon Nr. 3 - Habbilns-135
tris: 59382 -> 55538
subs: 412 -> 89
anim: 0
len: 23.32m
foto: Q424
date: 17.11.26





Wagon Nr. 4 - Lekqss 203z
tris: 28982 -> 24780
subs: 644 -> 80
anim: 0
len: 16.10m
foto: EU07-483
date: 17.11.26




Wagon Nr. 5 - Xas 73
tris: 24486 -> 41102
subs: 145 -> 60
anim: 0
len: 15.50m
foto: google
date: 17.11.30




Wagon Nr. 6 - 622Za
tris: 80117 -> 79545
subs: 292 -> 57
anim: 0
len: 16.36m
foto: google
date: 17.12.03




Wagon Nr. 7 - 601w
tris: 77710 ->
subs: 254 ->
anim: 0
len: 16.36m
foto: google
date: 17.12.04





Wagon Nr. 8 - 4L
tris: 47641 -> 46107
subs: 376 ->  77
anim: 0
len: 11.80m
foto: google, matek123
date: 17.12.05





Wagon Nr. 9 -Tadds
tris: 78677 ->
subs: 436 ->
anim: 0
len: 19.90m
foto: google, queuedEU, Podlesky
date: 17.12.09




25
Bieżące kolejowe / Odp: Prośba o indentyfikację kranu hamulca
« dnia: 20 Maja 2017, 20:47:37 »
to zawór hamulca dodatkowego H1405. Firma Knorr i nie tylko. U nas produkowało to ZNTK Radom.
Więcej tu http://www.zntkradom.pl/katalogi/kat1-arm.ham..pdf na stornie 29. Wiele zastosowań ciężko wymienić tu wszystkie.

Cytuj
Westinghouse? To to będzie jakiś staroć chyba. Westinghouse to o ile pamiętam era parowozów?
Fakt Westinghouse wymyślił ideę hamulca samoczynnego ale nie zatrzymał sie na tym w rozwoju. Westonghouse to jedna z wiodących firm od hamulców. Więc skojarzenie ze starociem jest trochę błędne.

Strony: [1]