Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - fuji8

Strony: [1] 2 3
1
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 16 Kwietnia 2024, 17:08:20 »
@Miłosz Dorsz został nowym administratorem. Przez głosy przeciw odrzucona została kandydatura @Hirek. Wątek zamykam.

2
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 20:52:39 »
a co on jest bin laden zeby za nim ganiac i go szukac? jak tam klika to niech tu wlezie

3
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 19:56:03 »
Hirek coś zrobił żeby to zaufanie odbudować
Albo chociaż przeprosił, przyznał się że postąpił źle, i że się to nie powtórzy?

4
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 19:30:48 »
Tym czasem w paczce nadal jest Voith, Kaczka, EU20. Lekkie niezdecydowanie.
Nikt Tobie nie broni. Możesz zrobić nowe na podmiankę. :)

5
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 10 Marca 2024, 22:53:12 »
A zatem dzięki udanej współpracy z @shonek93 przedstawiam kilka pojazdów:
SM30-905 Rail Polska (2 boki, 2 czoła, detale):
https://eu07.pl/userfiles/28235/SM30-905.7z

TEM2-266 (2 boki + czoło):
https://eu07.pl/userfiles/28235/TEM2-266.7z

EU07-121 (bok + czoło podglądowe):
https://eu07.pl/userfiles/28235/EU07-121%20%28cz%C4%99%C5%9B%C4%87%20trzecia%29.7z

SM42-527 FDM REW (2 boki + czoło):
https://eu07.pl/userfiles/28235/SM42-527.7z

Węglarka Eaos 84 51 5348 308-4 PL-ZPNT (bok + czoła skosy):
https://eu07.pl/userfiles/28235/W%C4%99glarka%20tabor%20ziel%2010032024.7z

6
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 10 Marca 2024, 18:17:32 »

7
Bieżące Symulatorowe / Odp: Odp: EU07-001
« dnia: 10 Marca 2024, 09:55:50 »
Nie wydałem, bo dawno temu utknęła w testach. Na tą chwilę robię porządek w strukturze katalogowej oraz plikach składowych, jak również porządkuję mmd oraz opisy tekstur. Porządkuję też wersję kabin a także sprawdzam czy wszystko poprawnie działa i się wyświetla.
Na tą chwilę obecny wątek może lepiej zamknąć. Mam nadzieję że so końca przyszłego tygodnia kabina będzie już na testach.


P.S. Epek, ogarnął byś tak przy okazji SP32 co by na Zagórz można było nimi pojeździć na PC 2024? :)

8
Bieżące Symulatorowe / Odp: Odp: EU07-001
« dnia: 06 Marca 2024, 18:16:24 »
Hmmm... w sumie, jakby posprzątać w zawartości i plikach, to mogłoby to pójść.
Dobra, jak czas pozwoli to to ogarnę i Wam oddam.
Prośba o podpowiedź- aktualnie jest to w osobnym folderze dynamic-> pkp -> eu07-001.
Dać to do 4E_v1 z osobnymi plikami w components czy zostawić w osobnymi folderze w całości?

9
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 27 Lutego 2024, 22:02:21 »
Cześć! Najnowsza pisanka Cargo po Ostrowie czyli ET22-941. (2 boki, 2 czoła) Stan zdjęć na 27.02.2024
https://eu07.pl/userfiles/24104/ET22-941.rar

10
Pomoc doraźna / Odp: Ekrany pytonowe i nie tylko.
« dnia: 17 Lutego 2024, 13:37:53 »
No i teraz dziala. Dam na choma aktualizacje zeby inni tez mieli. Tak to jest jak sie stosowalo prowizoryczne rozwiazania.

11
Bieżące kolejowe / Odp: Dokumenty, instrukcje kolejowe
« dnia: 23 Stycznia 2024, 06:08:37 »
1. Wykaz zdawczy - niemiecko-czesko-polski Deutsche Reichsbahn:
https://eu07.pl/userfiles/30507/WYKAZ%20ZDAWCZY%20-%20DEUTSCHE%20REICHSBAHN.pdf .

2. Rozkazy pisemne / Befehl A, B i C:
https://eu07.pl/userfiles/30507/BEFEHL%20A.pdf,
https://eu07.pl/userfiles/30507/BEFEHL%20B.pdf,
https://eu07.pl/userfiles/30507/BEFEHL%20C.pdf .

3. Wykaz zdawczy na wagony zdane R-25 (format A4), R-26 (mały):
https://eu07.pl/userfiles/30507/R-25%20WYKAZ%20ZDAWCZY%20NA%20WAGONY%20ZDANE.pdf,
https://eu07.pl/userfiles/30507/R-26%20WYKAZ%20ZDAWCZY%20NA%20WAGONY%20ZDANE.pdf .

4. H-1212 Wykaz oddawczy na wagony oddane:
https://eu07.pl/userfiles/30507/H-1212%20WYKAZ%20ODDAWCZY%20NA%20PRZESY%C5%81KI%20ODDANE.pdf

5. H-3110 Załącznik do listu przewozowego:
https://eu07.pl/userfiles/30507/H-3110%20ZA%C5%81%C4%84CZNIK%20DO%20LISTU%20PRZEWOZOWEGO.pdf

6. H-1497A Raport stwierdzonych usterek (PKPE):
https://eu07.pl/userfiles/30507/H-1497A%20RAPORT%20STWIERDZONYCH%20USTEREK.pdf

7. R-27 Zawiadomienie o wagonach gotowych do zabrania:
https://eu07.pl/userfiles/30507/R-27%20ZAWIADOMIENIE%20O%20WAGONACH%20GOTOWYCH%20DO%20ZABRANIA.pdf

8. R-151 Rozkaz szczególny "P":
https://eu07.pl/userfiles/30507/R-151%20ROZKAZ%20SZCZEG%C3%93LNY%20P.pdf

9. R-212 Zapotrzebowanie wagonów do przewozu przesyłek w komunikacji międzynarodowej na dobę:
https://eu07.pl/userfiles/30507/R-212%20ZAPOTRZEBOWANIE%20WAGON%C3%93W%20DO%20PRZEWOZU%20PRZESY%C5%81EK%20W%20KOMUNIKACJI%20MI%C4%98DZYNARODOWEJ.pdf

10. H-1020 Protokół przekazania osoby ujawnionej:
https://eu07.pl/userfiles/30507/H-1020%20PROTOK%C3%93%C5%81%20PRZEKAZANIA%20OSOBY%20UJAWNIONEJ.pdf

11. R-15 Książka obrotu wagonów dla punktów ładunkowych:
https://eu07.pl/userfiles/30507/%281b%29%20R-15%20KSI%C4%84%C5%BBKA%20OBROTU%20WAGON%C3%93W%20DLA%20PUNKT%C3%93W%20%C5%81ADUNKOWYCH.pdf

C.D.N.

12
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 22 Stycznia 2024, 20:21:06 »
ET22-895 (czoło + 2 boki):
https://eu07.pl/userfiles/28235/ET22-895.7z

ET22-5331 (2 boki + czoło mocny skos):
https://eu07.pl/userfiles/28235/ET22-5331.7z

SM42-2237 (2 boki + czoło):
https://eu07.pl/userfiles/28235/SM42-2237.7z

13
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 09 Stycznia 2024, 22:39:28 »
Czy w Leosinie zapowiadac na stacji bedzie Young Leosia?

14
Bocznica / Odp: Życzenia noworoczne 2024!
« dnia: 07 Stycznia 2024, 19:53:05 »

15
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 06 Stycznia 2024, 19:46:29 »
Jaki tytuł przysługuje w takim razie za namalowanie czoła, ale także całej tekstury w sumie bez żadnych fototex?
Podaj adres to Ci kwiaty wyślę misiu kolorowy <3

16
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 02 Stycznia 2024, 15:04:45 »
Eh, a miałem nie karmić trolla...

9707 zarejestrowanych użytkowników i nikt oprócz kilkunastu użytkowników nie potrafi tego opanować. A gdyby było to takie proste jak mówisz - to od 2001 roku mielibyśmy całą Polskę w symulatorze :D

Gdyby to było takie proste, to taki Simrail nie miałby obsuwy o dwa lata plus nie byłoby rocznego okresu wczesnego dostępu :P Przecież to takie proste położyć tor, powiesić druty, zrobić modele obiektów (SR ma z generatora praktycznie każdy domek za wyjątkiem nastawni, stacji i peronów oraz obiektów charakterystycznych jak galeria w Katowicach czy Stadion Narodowy). To chyba w TD2 więcej powstało niż w SR przez ten czas.

Co do jeszcze tego podejścia, że SR ma jakąś "inną politykę", prawdopodobnie lepszą wnioskując po tym, że co chwila jest to przytaczane, to tylko pokazuje niezrozumienie czym jest komercyjny produkt, a czym jest projekt społecznościowy robiony przez miłośników w wolnym czasie... albo zwykły trolling.

17
WWW / Życzenia noworoczne 2024!
« dnia: 01 Stycznia 2024, 00:48:46 »
Drodzy MaSzyniści,

Rok 2023 już za nami. Z tej okazji chcielibyśmy podziękować za kolejny rok naszej działalności. To dzięki Wam istniejemy i wciąż, chociaż w mniejszym stopniu niż dawniej, rozbudowujemy symulator o nowe propozycje taborowe czy trasowe i mamy przyjemność kontynuować nasz projekt w kolejnym roku. Niezależnie od stażu, życzymy Wam dużej ilości pokonanych kilometrów, szczęśliwie zakończonych służb, jak najmniejszej ilości opóźnień i awarii, czy to taboru czy scenariuszy. Mamy również nadzieję, że spełnią się Wasze marzenia i cele postawione nie tylko w kontekście urozmaicenia czy urealistycznienia podróży po MaSzynowych szlakach, ale wszystkich, które u Was drzemią.

A ja, jako członek zespołu szeroko pojętego Betatesterów, Deweloperów, Wydziału Repozytorium oraz Administracji życzmy sobie nawzajem, żeby Nowy Rok 2024 przebiegł w spokojnej, przyjemnej atmosferze, żeby nie zabrakło nam energii do pracy oraz żeby przyniósł on większą produktywność w porównaniu do zamkniętego już roku 2023.

Samych S2 życzy Zespół Deweloperów symulatora MaSzyna!

19
Na warsztacie / Wrzosy ET22 Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy.
« dnia: 15 Października 2023, 11:28:53 »
Przedstawiam scenariusz towarowy obejmujący odcinek Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy.

Odcinek z Wolicy Tow. do Dębicy bazuje na przerobionych eventach i składach ze scenariusza pociągu intermodalnego. W Dębicy jest losowanie jazdy prosto do podg. Krapikowik lub jazda drogą okrężną przez Dębicę Towarową. Do wyboru są 2 wersje scenariusza: przejazd na całym odcinku (wrzosy_test_caly.scn) lub podzielony na część do Dębicy (wrzosy_test.scn) i od Dębicy (wrzosy_test_2.scn).
Należy się zastanowić przed uruchomieniem symulacji w jaki sposób zamierzamy pokonać trasę, ponieważ w scenariuszu wrzosy_test.scn eventy są tylko do Dębicy.

Pomoc w zestawieniach składów:  RafaPolska424, fuji8
Konsultacja dialogów : matfre96

Niektóre składy zostały zaczerpnięte z innych scenariuszy.


https://eu07.pl/userfiles/11222/Wrzosy_et22.7z

Potrzebne chętne 2 osoby do nagrania rozmów na RT (najlepiej kobieta i mężczyzna).

Cytuj
DR: 332130 zgłoś się do Dębicy

M: 332130 zgłasza się

DR: Proszę przygotować rozkaz S

M: Można dyktować

DR: Rozkaz pisemny S nr 15
dla pociągu numer  332130, data dzisiejsza
Działka czwarta: jazda drogą okrężną na odcinku Dębica – Krapikowik linią numer 395
Dyżurna Karpatka

M: Powtarzam:
Rozkaz pisemny S u mnie numer 1, u pani numer 15
dla pociągu numer  332130, data dzisiejsza
Działka czwarta: jazda drogą okrężną na odcinku Dębica – Krapikowik linią numer 395
Dyżurna Karpatka,  maszynista Wafel, godzina 11:00




20
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 11 Października 2023, 19:53:51 »
No i może mam trochę skrzywienie, bo ciągle przed oczami mam to:



I bardzo bym nie chciał, żeby powstała kolejna odsłona tak niesamowitego narzędzia do edycji... ;)
No to w pewnym sensie zostałem wywołany do tablicy (chyba nikogo więcej z tamtej ekipy tu nie ma oprócz matek__9292), bo między innymi ja brałem w tym udział. Założenia były jakie były, wyszło z tego co wyszło.

Nie chciałbyś Ty, żeby wyszło takie narzędzie, ale myślę, że większość społeczności ma odmienne zdanie. Bo patrząc ile scenerii wychodzi z takich edytorów jak w Trainz czy TD2, a ile wychodzi w MaSzynie, to odpowiedź jest prosta - obecne narzędzie jest za trudne, nieintuicyjne i pewnie na palcach dwóch rąk da się policzyć ludzi, którzy je ogarniają. Gracze chcą prostego, przejrzystego układania torów i rozjazdów - click i jest. Teren pędzlem, tekstury pędzlem, rozwinąć sieć, postawić semafory, domki, trawę nasiać z drzewami, rozwinąć płoty z peronami i jazda. I można zaklinać rzeczywistość, ale tak jest. Naprawdę w nosie mam, czy jest zrobiona porządnie krzywa przejściowa (pozdrawiam nadgorliwców z TD2), czy inne rzeczy i pewnie większość młodzieży też (widać po FB jaka średnia wieku komentuje). Na to i tak w większości przypadków nikt nie będzie zwracał uwagi, tylko jeździł i cieszył się z całości scenerii.

Za to można się latami "podniecać" cudownym narzędziem, który pozwala ułożyć tory co do mm jak w rzeczywistości, generatorem terenu co do centymetrów, a efektu w postaci finalnych scenerii od kilku, może i nawet kilkunastu lat brak.

21
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 09 Października 2023, 00:10:53 »
Cześć.

Nagrałem kolejny preview z postępów prac. Tym razem jest zalążek tego, czego nie miało być w pierwszych wersjach - edycja i eksport torów, a właściwie dowolnych node tracków (tory, drogi, rzeki, itp). Sama serializacja była formalnością, bo node track jest w miarę prosty.

W tym miejscu chcę nadmienić, że tory są w Maszynie bardzo fajnie przemyślane. Niby proste, ale zasada ciągłości toru oparta o współrzędne punktów daje bogate możliowości budowania niezależnych obszarów i łączenia między nimi linii. Gdyby EXE obsługiwało jakiś rodzaj streamingu, to można byłoby przejechać Polskę wzdłuż i wszerz :)



Edytor nadal jest w edytorze (jako editor plugin do Godot Editor), jednak docelowo tak nie pozostanie - są pewne ograniczenia i zbyt wiele można zepsuć, ale na prototyp / proof-of-concept póki co wystarcza. W tej chwili najważniejsza jest obsługa wszystkich obiektów występujących w Symulatorze, tak import jak i eksport. Dopiero mając ten "klocek" będę pracował nad docelowym UI edytora.

Ponieważ obawiam się że nadwyrężę zasady forum tymi postami, a chcę co jakiś czas wrzucać informacje o postępach, to założyłem dedykowany serwer na Discord: https://discord.gg/ArkzuXGP

22
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 30 Września 2023, 01:56:08 »
Work in progress. Tak, przez te lata nazbierało się trochę quirków w obsłudze plików inc czy materiałów, i sporo nie mam jeszcze uwzględnionych.
Fine tuning importu trochę potrwa. Mesh terenu merguję. Zieleninę wczytuję - jeszcze jako dziesiątki tys includów każdego krzaka.



Obiecany diagram koncepcyjny:


23
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 26 Września 2023, 13:10:25 »
Cytuj
Chodziło mi głównie o to, że systemy śledzenia wersji są raczej poza percepcją ludzi, którzy są w stanie coś zrobić. Najpierw trzeba ogarniać format tekstowy, umieć to "swobodnie czytać", żeby następnie móc porównywać zmiany i być w stanie wyłapać cośkolwiek na tym etapie.

Jest możliwość. Może debugowanie bisectem coś komuś technicznemu powie. Tekst czyta się łatwiej niż binarkę. Chyba że bisekcja miałaby polegać na ocenie wizualnej lub odpalaniu symulacji, ale wtedy uderzasz w inny problem - czas odpalania symulacji, i to z jego powodu nikt tego nie będzie robił.

Cytuj
Format RSF jest raczej pośrednim pomiędzy SCN, a tym, co by można było zoptymalizować pod silnik graficzny

(Jeszcze) Nie wiem czy RSF użyłbym do edytora. Co do EXE, to nie moja bajka. Jak masz gdzieś choćby szczątki dokumentacji, to możesz podesłać linka.


Cytuj
Jak zaczęły powstawać scenerie w Rainsted, to czas ich wczytywania szedł w godziny. Były dużo większe, niż scenerie w paczkach z MaSzyną.

Plus sprzęt był inny. Mimo tego są to czasy nieakceptowalne.

Cytuj
Przede wszystkim musisz wiedzieć, po co to robisz. ;) Mi głównie zależy na tym, żeby moja dotychczasowa praca się nie zmarnowała.

Początkowo chciałem edytować scenerie maszyny, ale po czasie (roku?) cel się krystalizuje: oszczędność czasu w celu tworzenia nowych scenerii za pomocą wygodnego edytora scenerii dla nowych tras, z opcją importu istniejących na potrzeby ewentualnego rozwoju.

I początkowo myślałem że da się oblecieć to na obecnych assetach jako źródłach, tj. użyć ich jako gotowych klocków, ale to podejście też będzie problematyczne. Ostatecznie wychodzi na to, że musi powstać i edytor, ale i nowy format asset packów. Ale przed tym trzeba będzie dodefiniować klasy obiektów, a szczególnie wyróżnić terrain i foliage (wszelkiej maści trawska), żeby nie były tylko trójkątami. To jest konieczne do pracy edytora  i ew. współpracy narzędzi (np. z Rainsted). EDIT: i chcę podkreślić, że przy założeniu konwersji/buildów paczek do EXE nowy workflow nie wyklucza współistnienia starego.

Cytuj
To jest też droga donikąd, tzn. nie ma realnej potrzeby, by kształtować teren w ten sposób. Pewnie wielbiciele scenerii fikcyjnych będą mieli inne zdanie

Nie zgodzę się w pierwszej części. Bo o ile faktycznie scenerie fikcyjne też są celem projektu (choć może nie są celem standardowej paczki danych do maszyny), to dane z Geoportalu można potraktować jako źródło do pluginu/edytora, który pokazałem na filmie. Tak zaimportowany teren można poddać ręcznej obróbce choćby po to, żeby lepiej wyglądał w grze. Symulator kolejowy nie jest platformą dla geoinżynierów, która musi rzeźbę terenu odzwierciedlać 1:1. Tu należałoby wspomnieć o arsenale narzędziowym związanym z foliage / biomes - czy to scatterami, czy generowaniem proceduralnym zieleniny (np. na podstawie kolorów z danych z geoportalu), które są możliwe do zastosowania przy edycji WYSIWYG w jednym narzędziu.

Założenie: teren jest otoczeniem wizualnym tylko i wyłącznie. Natomiast tor - tj. jego geometria, związana oczywiście z ukształtowaniem terenu w świecie rzeczywistym, jest dla symulacji kluczowa. W świecie symulacji jestem  za odseparowaniem terenu (otoczenia) od geometrii toru. I jestem przekonany że istnieje techniczna możliwość automatycznego wykonania rzeźby dla podtorza na podstawie geometrii toru, co otwiera możliwość współdziałania  narzędzi i wykorzystania ich mocnych stron. Chcę podkreślic, że ręczna rzeźba terenu to jest możliwość, a nie jedyna droga. Zastosowanie gotowych i/lub rozwijanych przez kogoś innego narzędzi daje szersze możliwości, i nie wymaga developmentu wszystkiego od podstaw. Przynajmniej w części związanej z budową edytora.

Cytuj
To już nie wspominam, że ktoś upchnął "include" do plików FIZ, MMD i T3D

Nie chcę tego wiedzieć.

24
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 21 Września 2023, 17:49:20 »
ET22-1008 (2 serie, 2 boki + czoło + detale):
https://eu07.pl/userfiles/28235/ET22-1008.7z

Wagon niemiecki ze zwrotu po eszelonie D-DB 63 80 99-40 125-6 Bcmkh240(2 boki + czoło):
https://eu07.pl/userfiles/28235/Osobowyzeszelonu%2021092023.7z

25
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 23 Sierpnia 2023, 17:55:20 »
S200-512 Cargounit (czoło + czoło skos + 2 boki):
https://eu07.pl/userfiles/28235/S200-512.7z

ET22-994 (2 boki + czoło skos):
https://eu07.pl/userfiles/28235/ET22-994.7z

26
no moim zdaniem jednak pełnią, za swojej kadencji nie miałem styczności z żadną sytuacją, w której o te działy były kłótnie, za to można wstawić rzeczy do dokończenia, można wstępnie testować przez osoby bardziej kompetentne niż szary użytkownik
Zdarzały się kłótnie o te działy, pamiętam że coś było z wyciekiem elfa; za to test dodatków jest z założenia do testowania często niedokończonych dodatków, nie ma też przeszkód aby bardziej kompetentne osoby testowały właśnie tam.
ja np. odkopuję w starych wątkach materiały na tekstury pojazdów, które wyszły już X lat temu.
Milek zasugerował przegląd treści w tych działach. W takiej sytuacji te zdjęcia najprawdopodobniej by po prostu trafiły do wątku ze zdjęciami na tekstury.
Taka mała sugestia - te rzeczy nie bez powodu siedzą w zamkniętych działach, modele niedokończone, materiały, które w założeniu miały być udostępnione małej ilości osób - to wszystko w mojej subiektywnej opinii nie powinno być dostępne dla każdego, jest to po prostu głupie.
Równie dobrze autor tych materiałów i modeli mógłby rozesłać te rzeczy osobom, do których chce aby się dostały. Wtedy też jest mniejsze ryzyko wycieku, bo daje się osobom zaufanym, a nie każdej osobie z uprawnieniami.
"a rozwój symulatora? Komu to potrzebne, zatwierdzanie rzeczy z testu dodatków (który został otworzony właśnie po to, żeby nie było do tego tak wąskiej liczby osób) do repo, to jest to. Przecież to brzmi jak zaprzeczenie testu dodatków dla wszystkich, żeby testowali, skoro i tak ktoś z wyznaczonej grupy musi to przejrzeć i zatwierdzić. To by zrównało rolę testu dodatków do pobieralni, bo i tak nie ważne co stestujesz, ostateczne zdanie należy do kogoś innego xd
Nie widzę tutaj nic co by zastopowało rozwój. W pomyśle Milka też jest wiele rzeczy do doprecyzowania. Moim zdaniem test dodatków mógłby być nadal funkcjonalny, jeżeli to grono nie zajmowałoby się testowaniem od zera, a sprawdzaniem czy dodatek ogólnie działa i czy zostały poprawione zgłoszone błędy, a jeżeli nie to dlaczego.
Ponadto - jak chcesz zachęcać nowe osoby do tworzenia? Brakiem benefitów czy nawet głupiego napisu przy nicku?
Działalność w symulatorze nie powinna być motywowana benefitami. Moim zdaniem też system rang powinien być przebudowany, np na system reputacji.
To my chcemy zaorać test dodatków? Chyba właśnie po to został otworzony, żeby miał kto to testować, a nie teraz zamykać i robić kopię, ale dla jakieś rady XD
Jak się odniosłem wyżej. Gdyby dobrze to zorganizować, ma prawo to działać.
a potem ktoś coś odwali i będzie jak TK, który nie może orzekać, bo nie ma odpowiedniej liczby osób do głosowania XD
Tutaj bym się zgodził. Taki system niesie spore ryzyko, choć to też mógłby kontrolować Milek.
No, to jeszcze uwalić moją robotę, żeby dbać o stronę na FB, bo tak xD Ty jakiś niepoważny jesteś? Jaka jest argument za tym, co zepsułem, że chcesz mi zabrać opcję wstawiania postów? Może są za często, i nagle się wydaje, że symulator się rozwija, a Simrail nie? Bo nie jestem w stanie tego pojąć.
Jeżeli zrozumiałem Milka to pisałbyś nadal posty, ale dodawałaby je moderacjo-administracja. Niemniej nie jestem fanem tego pomysłu, bo wydaje mi się to dodawaniem zbędnej biurokracji. System zatwierdzania postów jednak popieram, bo dzisiaj przepraszałeś za brak impulsów, a ja Ci musiałem napisać jakiś czas temu, żebyś nie pokazywał moich tektur węglarek, bo pokazanie n-tej tekstury węglarki jest śmiechu warte i nie pokazuje rozwoju symulatora.
o, to jeszcze nie dość, że mamy radę, to ta rada nawet jak wyda jakąś decyzję, to nie może jej sama wykonać, tylko łaskawie czekać XD
Milek napisał, że administracja mogłaby mianować osoby do tego i najpewniej osobami uprawnionymi przez administrację byliby członkowie tych rad, co też zasugerował Milek kilka punktów wyżej. Sam pomysł dodawania przez uprawnione osoby jest powrotem do przeszłości, bo kiedyś zmianami na repozytorium, włącznie z dodawaniem rzeczy z testu, zajmował się głównie (jeżeli nie wyłącznie) wydział repozytorium.
pod warunkiem, że będzie to jasno ustalone, kiedy będą te paczki, a nie będą zrzucane jak bomby w postaci "tu jest paczka, zajmijcie się resztą", kiedy ustalenia były inne, a co za tym idzie, będzie można nie zapowiadać rzeczy, które się nie załapią
Milek napisał że terminy paczek byłby ściśle określone.
Poza propozycji z paczką, uważam, że zmiany są na minus, robione na siłę i realnie nie rozwiązują istniejących problemów.
Więc jakie są realnie istniejące problemy? W tym poście Milek się odnósł do tego, co pisał w innym poście Jakub, a ciągłe gadanie o braku administracji jest męczące.

27
Bieżące Symulatorowe / Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« dnia: 09 Sierpnia 2023, 04:48:04 »
Ten post jest odpowiedzią na powracające wciąż żądania, żeby przyznać innej osobie stanowisko administratora. Jest to prezentowane przez część osób aktywnych w projekcie jako panaceum na wszelkie problemy z którymi od dłuższego czasu boryka się projekt MaSzyny w sferze zarządzania.

Faktem jest, że w ostatnim okresie część członków administracji zrezygnowała ze stanowiska, a moja aktywność jest niewielka. Nie jestem jednak skłonny nominować nowych administratorów, zarówno ze względu na ostatnie doświadczenia z przyznawaniem dostępów osobom które nadwyrężyły nasze zaufanie, jak i moje przekonanie że żonglowanie rangami nie wprowadzi realnej zmiany jakościowej.

Podnosi się argument że nowa administracja miałaby ożywić projekt, jednak w jaki sposób miałoby się to wydarzyć? Przecież nie jest wymagane aprobata od administratora, żeby poprawiać błędy, tworzyć nową zawartość czy wprowadzać zmiany w exe.

W celu uregulowania tej sytuacji, chciałbym zaproponować pewne zmiany w funkcjonowaniu projektu. Niezmiennie od początku mojej aktywności jestem przeciwnikiem specjalnych stanowisk, ukrytych działów, limitu postów w działach, czy innych rozwiązań ograniczających transparentność (i co za tym idzie, ilość afer związanych z dostępem do ukrytej treści i wycieków stamtąd) jak i uniemożliwiających pełne zaangażowania nowych osób bez zbędnych przeszkód.

Proponuję więc:
- Zlikwidowanie działów niepublicznych (deweloperów, betatesterów, repozytorium, promocji, webmasterów, promotorów). Nie pełnią one istotnej funkcji, poza możliwością bycia punktem niezdrowych konfliktów. Należałoby tu zrobić przegląd zawartych w nich treści i wyciągniecie tego co możemy wykorzystać (są odpowiednie zgody itd.) do działów publicznych. Reszty, skoro i tak nie można wykorzystać niech zostanie jedynie w czeluściach archiwum serwera, bez ogólnego dostępu.
- Utworzenie zespołu składającego się z kilkunastu osób z doświadczeniem w projekcie, którego głównym zadaniem byłaby akceptacja zmian wprowadzanych na repozytorium symulatora. Nie wiązałoby się to z żadnymi dodatkowymi benefitami czy dostępem.
- Wprowadzenie przejrzystej procedury wprowadzania zmian na repozytorium, w formie zbliżonej do obecnego testu dodatków. Zmiany wymagałaby akceptacji przez powyższy zespół, np. przez aprobatę N jego członków.
- Zespół mógłby w jakiś sposób dodawać nowych członków, np. przez nominację przez N jego członków i następnie głosowanie większością.
- Dodawanie treści na mediach społecznościowych również przechodziłoby proces aprobaty tak samo jak dla zmian repo, zaakceptowany post wstawiany byłby na platformę przez administrację/moderację, ale to byłaby czynność jedynie techniczna.
- Aktualizacji repozytorium po zaakceptowaniu zmian dokonywałaby również administracja, moderacja i wyznaczone przez nią osoby, ale to byłaby czynność jedynie techniczna. Docelowo powinno zostać opracowane narzędzia które to zautomatyzują.
- Wprowadzony zostałby stały cykl wydawniczy paczki, w którym terminy byłyby ściśle określone, np. miesięczne czy kwartalne. Zawierałyby stan repozytorium na dany dzień, bez osobnej fazy wydawniczej, testów, przesuwania terminów bo coś się nie załapało, itd. Publikacją paczki zajmowała by się administracja i moderacja (w obecnej sytuacji pewnie ja), do momentu przygotowania narzędzi które będą to robić automatycznie.
- Administracja i wyznaczeni przez nich moderatorzy czuwaliby nad zachowaniem kultury wypowiedzi. Zasadniczym wyzwaniem jest niedopuszczenie do eskalacji wszelkich dymów i zatrzymanie ich na samym początku. Jeżeli regulamin jest w tych kwestiach niewystarczająco jasny, może warto wprowadzić dodatkowy CoC.

Oczywiście to tylko wstępny zarys propozycji. Jeżeli opinia społeczności byłaby pozytywna, to trzeba przygotować uszczegółowione zasady, w szczególności w zakresie sposobu akceptacji, głosowania/aprobaty N osób, sposobu nominacji nowych członków, sposobu wyboru początkowych członków zespołu itd. Zachęcam do propozycji w tym zakresie.

28
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 07 Sierpnia 2023, 11:18:54 »
Natomiast na przestrzeni lat nie było zbyt dużych roszad jeśli chodzi o przenoszenie plików między folderami itp., więc nie musi być to dużo roboty.
Parę lat temu dostosowałem scenerię MZD do zmian w późniejszych paczkach. Jest to zrobione w ramach katalogu obiektów, używanego przez Rainsted. W podkatalogu o-eu07 (główny folder katalogu obiektów) jest plik wymiany.txt, zawierający używane wcześniej ścieżki do plików oraz wytyczne dla nowszych paczek. Podział na sekcje jest tylko formalny i nie jest uwzględniany przez algorytmy. Zawartość tego pliku uzyskałem porównując pliki scenerii pomiędzy paczkami i robiąc drobne poprawki (czasem dany typ drzewa był wymieniany na różne w różnych miejscach). Nie ma problemu, żeby dodać do tego obiekty inne niż drzewa, jednak ktoś musiałby tworzyć i nadzorować listę przemieszczonych i podmienionych obiektów. Kiedyś do tego służył system dziennych raportów ze zmian w paczce SVN, ale potem ktoś go entuzjastycznie zepsuł.
[PC2011]
l61_plants/#topola1=l61_plants/drzewo512r
l61_plants/#topola2=l61_plants/drzewo512a
l61_plants/#topola2=l61_plants/drzewo512r
l61_plants/drzewo3=l61_plants/drzewo1024v
l61_plants/drzewo4=l61_plants/drzewo1024x
l61_plants/drzewo6=l61_plants/drzewo1024e
l61_plants/drzewo7=l61_plants/drzewo1024s
l61_plants/drzewo8=l61_plants/drzewo512r
l61_plants/drzewo9=l61_plants/drzewo512m
l61_plants/sosna2=l61_plants/drzewo512j
l61_plants/sosna3=l61_plants/drzewo512h
plants/#brzoza1=l61_plants/drzewo1024i
plants/#buk1=l61_plants/drzewo1024h
plants/#cottonwood1=l61_plants/drzewo1024s
plants/#dab1=l61_plants/drzewo1024c
plants/#drzewo5=l61_plants/drzewo1024d
plants/#drzewo6=l61_plants/drzewo1024b
plants/#drzewo7=l61_plants/drzewo1024f
plants/#drzewo_12=l61_plants/drzewo1024e
plants/#drzewo_2=l61_plants/drzewo1024c
plants/#drzewo_9=l61_plants/drzewo512l
plants/#jabnisk1=l61_plants/drzewo1024r
plants/#jabnisk2=l61_plants/drzewo1024q
plants/#jabnisk3=l61_plants/drzewo1024r
plants/#krzak1=l61_plants/drzewo1024x
plants/#krzak_1=l61_plants/drzewo512d
plants/#krzakleszcz1=plants/krzak1
plants/#las1=drzewa-las2_v2
plants/#lipa1=l61_plants/drzewo1024m
plants/#morwa1=l61_plants/drzewo1024u
plants/#sosenka1=l61_plants/drzewo512f
plants/#sosenka2=l61_plants/drzewo1024n
plants/#sosenka3=l61_plants/drzewo1024o
plants/#sosna1=l61_plants/drzewo512g
plants/#sosna2=l61_plants/drzewo512i
plants/#sosna2=l61_plants/drzewo512j
plants/#sosna3=l61_plants/drzewo512h
plants/#swierk1=l61_plants/drzewo512l
plants/#swierk2=l61_plants/drzewo1024d
plants/#swierk3=l61_plants/drzewo512l
plants/#swierk4=l61_plants/drzewo1024s
plants/#swierk5=l61_plants/drzewo1024d
plants/#swierksrebrny1=l61_plants/drzewo1024l
plants/#topola1=l61_plants/drzewo512r
plants/#topola2=l61_plants/drzewo512a
plants/#topola3=l61_plants/drzewo512r
plants/kasztan1=l61_plants/drzewo1024x
plants/topola1=l61_plants/drzewo512r
plants/tree5=plants/krzak1

Moim zdaniem, dobrze by było jak by przy instalacji MaSzyny była możliwość wyboru scenerii (łącznie z tymi które teraz nie są oficjalne) jakie chcemy zainstalować, ( nie wiem jak by to wyglądało w przypadku ewentualnego Steama) pozwoliło by to trochę odciążyć MaSzynę, (np. Sceneria Galicja) a jak ktoś by jednak później chciał jakąś scenerie to by mógł pobrać osobno z forum lub z Startera, tak jak kiedyś była zakładka "dodatki" w Rainsted.
Była zakładka, bo były dodatki publikowane z poziomu forum. Potem ktoś wymyślił, że nie będzie dodatków na forum, tylko będzie aktualizator. Potem ogłoszono, że aktualizatora nie będzie, bo MaSzyna będzie na Steam. A na koniec się okazało, że MaSzyny na Steam ne będzie, bo nie ma kto zrobić. Więc nie ma MaSzyny na Steam, nie ma aktualizatora i nie ma dodatków na forum...

Na koniec, tak ogólnie, takie coś dzisiaj dostałem i na tyle spodobało mi się, że zamieszczę to tutaj.
;) Próbuję nie być złośliwy, naprawdę się staram...

29
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 18 Lipca 2023, 22:12:35 »
Na ten moment dla mnie dyskwalifikacja symulatora to brak możliwości w pełni korzystać z nastawni, tj. wykonywać manewry na tarczach, rozłączać wagony, formować składy itp. Póki dyżurny nie będzie miał pełni władzy, a tylko stawianie wjazd<->wyjazd to bez sensu. W temacie dyżurki jednak na ten moment TD2 wygrywa.

A sama jazda - jeździć jest gdzie i czym i to za darmo, a nie tam prawie 150zł, ale kto co woli.
Kiedy będzie to pełnoprawny produkt, z pełnym zakresem funkcji (właśnie dyżurki, na której mi zależy) to wtedy można pomyśleć o zakupie.

 


30
Na warsztacie / Wyczerpy: testy chwilowe i nie tylko
« dnia: 22 Czerwca 2023, 23:06:34 »
Do pobrania w katalogu paczek chwilowych jest paczka linia61-230622.7z. Jest to nakładka na paczkę linia61-f2305.7z i zastępuje niektóre pliki z niej.

Paczka zawiera głównie obiekty z komórki Wyczerpy. Nie jest to jeszcze w pełni dokończone, ale połatałem dużo dziur w terenie i dodałem bryły CityGML. Tory są w końcu przypisane do linii kierunkowych, skorygowane jest położenie elementów sygnalizacji. Poza opracowaniem ostatnich dziur w terenie do zrobienia jest jeszcze mocowanie sieci trakcyjnej (np. błędne kąty obrotu naprężaczy), niektóre przęsła są zbyt długie. Oczekuję sugestii, co jeszcze by można w miarę prosto i szybko poprawić, zanim zabiorę się za inną okolicę. Teksturowanie pól oraz brył CityGML to na kiedyś indziej, jak już będę miał narzędzia do tego.

Edytor naliczył 30 godzin pracy od stanu z ubiegłego roku, ale on raczej zaniża czas, więc łącznie z testami można przyjąć orientacyjnie dwukrotnie więcej.

Strony: [1] 2 3