Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Maciek Kolejarz

Strony: [1]
1
Symulator / Odp: Holowanie Ezt lokomotywą
« dnia: Dzisiaj o 15:52:17 »
Niestety, od dłuższego czasu MaSzyna boryka się z brakami kadrowymi szczególnie w kwestii kodu źródłowego, i nie ma nikogo bądź też nikt nie ma czasu na dodanie takiej funkcji. Stąd brak rozwoju w niektórych aspektach gry. Po prostu nikt z nas nie może tego zrobić.

2
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 16 Kwietnia 2024, 17:08:20 »
@Miłosz Dorsz został nowym administratorem. Przez głosy przeciw odrzucona została kandydatura @Hirek. Wątek zamykam.

3
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 16 Kwietnia 2024, 10:44:49 »
"This is where the fun begins"
"Co roku ta sama checa"

To już trylogia tego 911. Nie ma z nami pilota a wy dalej debatujecie. Dajcie uprawnienia admina komuś kto faktycznie jest aktywny i problem znika. Jak się nie będzie spisywać to lota i elo. Co do rozwoju maszyny, który tu zawsze jest poruszany w wielkiej wojnie mapowej. Dajcie se na luz i tyle. Jak ktoś chce robić foty to niech robi. Jak ktoś chce kleić 666 teksturek siudemki to niech to robi. Jak ktoś chce robić nowe wagony to niech robi, a jak ktoś robi zakopiankę to niech robi zakopiankę. Przecież to projekt hobbistyczny i każdy tu działa nawet nie za miskę ryżu. Skończcie te wojny bo 2 desek nie zbijecie nawet. Zresztą każdy wie, że nawet dekorowanie scenerii jest sporym wyzwaniem czasowym, co dopiero zabawa z prehistorycznym rainsted i tworzenie tam scenerii. MTA ze skryptami pisanymi w notatniku działa, tam ludzie nie walczą tylko robią swoje i gierka stara jak świat a co jakiś czas pojawia się nowy serwer albo znika - działa to naturalnie. Obecne problemy maszyny to brak aktywnej administracji i brak paczek (a to de facto wspólny problem) bo gracza Macius2014PL przyciąga nowa paczka a nie pobieranie z repo bo on chce rzułte czoło do Dębicy. Będą paczki to będą nowi gracze, 3% z nowych graczy zainteresuje się i zostanie na dłużej, 0.05% pomoże w rozwoju i coś tam będzie robić. Skąd wiem? Bredzę.. a dane mam z IDZD. Jak człowiek ma się zmuszać do czegoś to nawet nie da z siebie 30% to lepiej, żeby nic nie robił. Jak czerpie z tego fun to bardzo dobrze. Zresztą można zrobić jak z omsi.. gra istnieje w podstawie, nowe mapy, autobusy etc etc wychodzą jako mody często płatne, sobie twórca zakłada DC i tam udostępnia dodatki do pobrania i zarabia na patronite i żyją, robią i nie narzekają. Na pewno nie toczą wojen o bzdety bo wolą stworzyć swoje lepsze i sprzedać i mieć zysk. Albo zostaje też opcja dogadywać się z chłopakami z Trainz i robić konwerty w 1 i 2 stronę i każdy będzie zadowolony.


4
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 23:52:33 »


Trzeci temat o tym samym, gdzie się znowu oplują wszyscy bo nic nowego i tak nic nie padnie, temat się zamknie, za jakiś czas powstanie kolejny sequel i tak w koło Macieju. Dajta po prostu te uprawnienia komuś z moderacji albo innemu zasłużonemu i ogarniętemu i niech się wykaże. No chyba że faktycznie infrastruktura jest taka jak kod w SzaMynie gdzie łatwo jest to wszystko zepsuć chcąc czy nie chcąc...

5
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 22:59:11 »
Tobie milczenie jeszcze bardziej się przyda, z Twoimi teoriami.

6
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 21:17:43 »
BTW, 6dg też by trzeba skierować pod palnik bo to była pierwsza kabina która robiłem sam od podstaw, i w ogóle to jest szajs straszny.
Jest jakościowa różnica między w miarę przyzwoicie wyglądającą kabiną a sześcianem z wózkami na alphie i soczyście paintowo czerwonymi pantografami.

7
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 19:42:42 »
Jeśli nic się nie zmieni, to za chwilę wszyscy stąd pouciekają i ktoś będzie już musiał tutaj zgasić światło. Bo pewnie każdy będzie miał już dosyć czekania.

Zawsze można znaleźć jakieś inne wyjście - np. zacząć robić unoffowe PC.

8
Bocznica / Odp: Kabina EU44
« dnia: 12 Kwietnia 2024, 23:58:44 »
XD

9
Na warsztacie / Odp: Odbicia blachy i nie tylko na lokach
« dnia: 26 Lutego 2024, 20:07:02 »
Myślę, że grafika w MaSzynie ma nieco więcej problemów niż tylko brak odbić na lokomotywach.

10
Na warsztacie / Odp: Projekt Linii 289
« dnia: 25 Lutego 2024, 20:15:06 »
Właśnie przez takie gadanie ten projekt nigdy się do przodu nie ruszy. Skoro wszystko jest zrobione to po co coś robić? Cała Polska przecież jest zrobiona - nic nie szkodzi że tory wiszą w powietrzu, terenu nie ma i jedyne co jest to tory, rozjazdy, druty i wskaźniki. Problem tylko w tym, że nic z tego nie wynika.
Dzisiaj od rana męczę się ze stworzeniem chociaż kawałka terenu w opublikowanej linii 351. Póki co bez efektów po 12 godzinach, bo raz że ciężko o jakiekolwiek poradniki, a dwa instrukcja na wiki Ra jest tak napisana, że chyba tylko on rozumie co jest w niej napisane. Jakieś zabawy skryptami itp itd.
Nic to dopóki nie będzie edytora równie przyjaznego jak geodeta z Trainz'a można się owszem pałować z 3ds max'ami i innymi głupotami dla uzyskania miernego efektu prac... Można też się zacząć modlić, że za następne już nie 10 a 20 lat coś się zmieni na lepsze.

11
Na warsztacie / Projekt Linii 289
« dnia: 25 Lutego 2024, 10:55:33 »
Witam was i przedstawiam rozpoczęty przeze mnie projekt linii kolejowej nr 289

Od jakiegoś czasu pracuje na scenerią linii kolejowej nr 289, Pierwszy etap prac to odcinek Legnica - Lubin, na ten moment zrobiony mam układ torowy stacji Raszówka oraz wyprowadzone szlaki w kierunku sąsiednich stacji.

Docelowo sceneria ma zawierać co najmniej całą linię z Legnicy do Głogowa oraz (na ile będzie to możliwe do zrobienia) zakłady PMT oraz bocznice.
Podjąłem się prac po oglądnięciu kilku poradników oraz testowym tworzeniu fikcyjnych/realnych stacyjek i szlaków aby nauczyć się edytora więc powinno coś z tego wyjść (;

Dorzucam kilka zdjęć w załącznikach  pokazujących stan pracy w Raszówce. Pozdrawiam (:

12
Ciach ciach wagon platforma na podwoziu koleby, oraz sama koleba prawie gotowe

13
Wasz kochany (ex)deweloper szykuje taką małą niespodziankę pod postacią lokomotywy GLs30 oraz zestawu koleb
comming soon


im wiecej wpłacita tym szybcij bedzie

14
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 10 Lutego 2024, 21:57:03 »
Czysto formalnie, aby utrzymywać kronikę scenerii - dzisiaj wrzuciliśmy pierwszą część (lk107) na test dodatków.

15
A gdyby tak założyć zbiórkę i po prostu zlecić firmie zewnętrznej(programiście) opracowanie koncepcji edytora i napisanie go?

Zdajesz sobie sprawę, że zlecenie napisania takiego programu zewnętrznej firmie to może być koszt nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych?

16
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 04 Lutego 2024, 18:18:10 »
Ja bym dodał na stronie głównej wstępny opis dla audiodeskrypcji dla osób niedowidzących oraz niewidomych. Jest kilka osób w środowisku modelarzy, miłośników którzy dzięki ostatnim publicznym prezentacjom MaSzyny wraz z pulpitami zaciekawiły się tym projektem - Pytania jakie się pojawiają w przypadku jazdy na pulpicie rzeczywistym a które można by na stronie opisać:
1. Pulpit jest dla pojazdu XX czy można jechać pojazdem AA
2. Czy mogę pojechać pociągiem na trasie Szczecin-Kołobrzeg (tutaj bardziej chodzi o zestawienie dostępnych tras)
3. Czy mogę zrobić sobie skład z wybranych wagonów.

Pytania takie tutaj ułatwią osobom wybranie się nawet na wystawy gdzie pulpity są prezentowane

17
Na warsztacie / Odp: Linia kolejowa nr 351
« dnia: 03 Lutego 2024, 11:37:38 »
Cześć,

w związku z tym, że prace nad scenerią zostały wstrzymane, udostępniam paczkę plików które posiadam. Być może ktoś z nich skorzysta.

https://eu07.pl/userfiles/22055/sceneria%20l351.7z

18
Myślę że to sprawa do rozważenia. Nie upieram się przy obecnym rozwiązaniu, jak uważacie że to coś poprawi kondycję projektu to można przenieść czat na Discord.

19
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 30 Stycznia 2024, 23:13:47 »
Mam dwie prośby, brakuje mi w naszej stronie od zawsze:
1) sekcji aktualności w formie postów / bloga / wpisów
2) dostosowania strony pod urządzenia mobilne

20
Na warsztacie / Kolej wąskotorowa cegielni Bielowice - Nowy Sącz
« dnia: 29 Stycznia 2024, 19:55:10 »
Siema!

Udostępniamy Wam do pobrania scenerię wąskotorową odwzorowującą do pewnego stopnia tory należące do sieci kolejowej Zakładów Ceramicznych Bielowice na przedmieściach Nowego Sącza.

Całkowita długość torowiska na scenerii to około kilometr torów o rozstawie 600mm z testowymi podkładami 3D, okraszonych w pocie czoła robionym otoczeniem w taki sposób, aby użytkownik toczący się kilka kilometrów na godzinę nie był odrzucony przez nijakość świata go otaczającego.

Na razie jedyne, co gracz może robić na scenerii, poza manewrami na mini-szopie, to podjazd na górną część kopalni gliny w celu załadunku wagonów. Tor z eventem załadunku znajduje się na wysokości znaku z przekreślonym ludzikiem. Załadunek jednej koleby trwa około 20-30 sekund, ale jest widoczny dopiero po skończeniu całego procesu. Po powrocie na zakład nie ma jednak opcji rozładunku wagonów, ponieważ event do rozładunku nie chce współpracować.

Tabor do obsługi naszej małej zakładowej sieci to koleby wąskotorowe w kilku wariantach tekstur, WLs40 w trzech wariantach i Ls600. Lokomotywy nie posiadają działającego wnętrza. Mogą być obsługiwane wyłącznie klawiaturą. Odpalamy klasycznie jak każdego diesla, a reszta kontrolek podobna do SM03. Staramy się hamować ręcznym, zamiast zespolonego/pomocniczego pneumatycznego.

Do poprawnego działania taboru wąskotorowego potrzebny jest plik .exe i shadery dostępne do pobrania w zależnościach do scenerii Galicja. - https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja_zaleznosci-r3.rar
Do tego jeszcze trzeba mieć zestaw zależności do scenerii Glinojeck, bądź aktualną wersję z repozytorium. W przeciwnym wypadku brakować będzie paru tekstur.


Link do pobrania: https://eu07.pl/userfiles/25531/cegielka.7z

Autorzy:
- teren z malowaniem, tory, podkłady - Jan21
- tabor wąskotorowy - Manul/MichauSto, dźwięki i ładunki - Toprus
- dekoracje na scenerii - Toprus

W związku z nietuzinkowym charakterem scenerii występuje na niej kilka problemów:
-zakręcanie hamulca ręcznego, jak i łączenie i rozpinanie wagonów jest bardzo utrudnione ze względu na ich mały rozmiar
-skład potrafi czasami dziwnie 'falować'
-WLs40 na pierwszym biegu może bardzo łatwo zerwać przyczepność i zgasnąć, uważać!
-podczas załadunku resetuje się długość i napięcie całego składu, więc może szarpać.

W samym taborze jak i scenerii może występować dalej sporo błędów. Udostępniamy ją wyłącznie jako ciekawostkę do pobawienia się.

Miłej zabawy

21
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 29 Stycznia 2024, 16:16:28 »
Bez patrzenia na obrazek już wiedziałem że wszystko będzie miało zaokrąglone kąty. Mam nadzieję, że unowocześnianie się zakończy tylko na estetyce, bo szczerze obecne trendy chowania wszystkiego za bezsensownymi rozwijanymi przyciskami czy za hamburgerowym menu są irytujące. :)

22
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 20:25:12 »
Co powiecie na kilka banerów w zależności od sekcji strony, w której się znajdujemy?
Czemu nie, na każdej podstronie mogłoby być standardowo logo maszyny + jakiś screen (na każdej inny). Jednak uważam, że przy produkowaniu grafik powinniśmy używać tylko tyle na ile rzeczywiście pozwala Maszyna. Bez zewnętrznych programów do podkręcania efektów.

23
Nie ma oficjalnej, są jedynie nieoficjalne po kilka tysięcy osób. Co tylko pokazuje potencjał. Discord daje wiele zalet. Sam pytasz o RODO w przypadku powiązania z discordem, ale powiązać te same dane z mattermostem już nie ma problemu i za tym optujesz xd. Szukając tylko problemów, to za wiele nie zdziałamy. Powiązanie kont z bazą forum umożliwia założenie konta przez "kolegę" i dalsze użytkowanie forum, analogicznie na discordzie. Oskarżeń o stronniczość pozwolę sobie nie skomentować, bo osoby stronnicze możesz mieć w dosłownie każdym medium. Na forum i na chacie na mm również. Za to discord ma mniejszą skłonność do wyłączenia się na tydzień ze względu na brak obecności jednej osoby. I o wiele większe możliwości, niż mattermost.

24
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 18:04:50 »
Linki do forum będą. W założeniu jeżeli będzie artykuł o jakiejś scenerii, to będzie to mniej więcej streszczenie pierwszego posta wraz z bezpośrednim linkiem do pobrania (oczywiście paczka przygotowana tak aby instalacja była jak najmniej problematyczna) oraz z linkiem do wątku w forum. Jeżeli pojawi się jakiś większy dodatek w teście, to tak samo - krótki opis, może wraz z prawdziwą historią/cechami pojazdu, link do pobrania i link do wątku w teście. Mniejsze dodatki byłyby agregowane do podsumowań miesiąca. Artykuły dopuszczałyby swoje własne galerie oraz zdjęcia na pełną szerokość artykułu. Ale na artykuły przyjdzie jeszcze czas. Na razie załączam obecny stan i wracam do pracy.

https://eu07.pl/userfiles/22592/maszyna_page.zip

25
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 15:17:38 »
Opis zawsze może być ucięty i kończyć się trzema kropkami. po kliknięciu w okienku zobaczylibyśmy pełny tekst. Clickbait ;)
Początek opisu z trzema kropkami raczej niespecjalnie streszczał by wpis.

Wielkość obrazków powinna być tej samej wielkości zaś same kafle mogą się po prostu skalować do największego. Tutaj przykład jak to wygląda na stronie BeamNG.
Nie chciałbym utrudnić procesu pisania wpisów i wymuszania na autorach skalowania do określonego rozmiaru obrazka. Może da się przyciąć programowo, jeszcze sprawdzę.

Ewentualnie można zrobić podobnie jak w tedeku. Kafel z obrazkiem i krótkim opisem, a niżej link do forum.

https://web.td2.info.pl/pl/

26
Na tej kwestii prawnej się nie znam, więc proponuję:
a) na takich samych zasadach, co na mattermosta
b) po prostu nie przekazywać danych użytkowników, tylko dołączać do serwera z prywatnych kont, tak jak teraz to się dzieje chociażby u mnie xd?

27
Tym, że jest nieporównywalnie bardziej popularny wśród młodzieży (a to chyba do niej należy się zwrócić i w niej szukać potencjalnych twórców). To tak na przykład. Lepsza możliwość moderacji treści. Łatwy dostęp do wybranych kanałów, możliwość ich dodawania, bez konieczności wejścia na kanał każdej jednej osoby osobno. Możliwość łatwego ogłaszania różnych rzeczy przez kanał ogłoszeniowy. Discord ma nieporównywalnie większy potencjał i zrównywanie go z mattermostem to jest kryminał.

28
WWW / Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 05:06:12 »
Proste pytania:
1. Rozwijać to dalej?
2. Co zmienić?

(autorzy wykorzystanych screenów: @Kolej w Polsce, @x_Zielu, @DieselPower, @Maciek Kolejarz)

29
Generalnie to tak, patronite by się tutaj przydał, nie ukrywam, że ja na przykład mniejszą część swojego czasu zacząłem poświęcać robieniu sklejek do Trainza, bo tam za to dostaję ekwiwalent pieniężny, dzięki któremu np. mogę sobie z takich środków raz w miesiącu kupić grę czy kilka książek. Czy patronite byłby dobrym pomysłem? Pewnie tak, i myślę, że możnaby śmiało o tym pomyśleć.
Miłosz Dorsz swego czasu założył Patronite i uzyskał aż 0 wpłat o łącznej wartości 0,00 zł. Może zbyt mało było to promowane, bo tylko w wątku, ale zainteresowanie może wcale nie być duże - nie mówiąc już o podziale uzyskanej kwoty.
Mimo to można spróbować jeszcze raz jeżeli odpowiednio się to wypromuje - patrz niżej.

1) Szata graficzna strony - kiedyś i niejednokrotnie moja mama mówiła mi, że człowieka można poznać po butach… Jaki to ma związek z Maszyną? Moim zdaniem szatę graficzną strony należałoby conajmniej odświeżyć bądź stworzyć od nowa w jakimś bardziej nowocześniejszym systemie, na przykład w Wordpressie. Dałoby to trochę lepszy odbiór symulatora i możliwości byłyby większe.
Nie wiem czy tutaj pisałem, ale też mam pomysł na przebudowę strony głównej i tam wrzucać aktualności. Obecną zawartość strony głównej wrzucić w podstronę "O projekcie" albo gdzieś. Na Facebooka nie każdy zagląda i ma świadomość jego istnienia. Jeżeli na stronie głównej MaSzyny będą informacje o pracach nad projektami, ogłoszenia, jakieś wyróżnienia itp. będziemy w stanie sprawić, że człowiek wchodząc na stronę symulatora będzie widział, że wbrew pozorom MaSzyna jeszcze trochę tętni życiem.

2) Discord - dzisiaj w prawie każdej społeczności obecny jest Discord, pozwalający nawet na stworzenie forum… Platforma darmowa, nie wymagająca jakiejkolwiek większej wiedzy do jej stworzenia. Moglibyśmy rozważyć opcję usunięcia Mattermosta, choć wiem i zdaję sobie z tego sprawę, że jest tam sporo cennych informacji… To również poprawiłoby wizerunek symulatora…
W sumie nie wiem, w teorii oficjalnego Discorda MaSzyny nie ma "bo nie", niby jest Mattermost, chociaż do najstabilniejszych nie należy. "Nie można zapisać tokena" chociażby, co z powodu nieaktywności Milka potrafi uziemić czat na ponad tydzień. Ponadto czat zepsuł sobie reputację przez ciągłe spiny, afery i trollowanie. Niby mieliśmy Maskotki Forum ale potem te osoby wracały i było to samo. Teraz już mało kto zagląda. No i w sumie na Discordzie masz od razu wszystkie serwery, więc jak korzysta się z Discorda to można od razu zobaczyć co nowego. Na czat trzeba specjalnie kliknąć, żeby wejść.

No i na koniec ogólnie. Poziom jakiś musimy zachować, ale w obecnej sytuacji kadrowej perfekcjonizm nas zabije. Musimy trochę zluzować.

30
No wątek od exe nie zniknął, tylko exe majstry mają dorosłe życie i raczej mało czasu. Jak widać wyżej w wątku są plany nad zwiększeniem możliwości akceptacji zmian w kodzie przez społeczność, co otworzy drogę do dodawania zmian od chętnych którzy chcą coś pogrzebać w kodzie exe.
Ci co do tej pory robili się starzeją, mają co raz mniej czasu. Widzę co się na FB dzieje - znaczna część młodych czeka na gotowe. Owszem, to było tak od zawsze, tylko z roku na rok się nasila. Teraz nie będą zadawane prace domowe, więc obawiam się, że rozleniwianie dzieci jeszcze nasili "daj".
Na forum Trainza z którego członkami współpracujemy też coś jakby ucichło, więc to nie tylko problem Maszyny. Z forum maszyny jestem dość długo związany i odkąd pamiętam Maszyna ma swoje wzloty i upadki, kiedy to wydanie tekstura siódemki było świętem, że coś nowego wyszło.


A tak oprócz dyskusji, @Malina proszę zastanów się co od siebie możesz dać do Maszyny, poza pisaniem w tym wątku.

Strony: [1]