Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - robwor

Strony: [1]
1
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 16 Kwietnia 2024, 17:08:20 »
@Miłosz Dorsz został nowym administratorem. Przez głosy przeciw odrzucona została kandydatura @Hirek. Wątek zamykam.

2
Bieżące Symulatorowe / Strimowanie z Rainsted
« dnia: 24 Lutego 2024, 13:02:20 »
Nie wiem, czy mi się dziś coś uda ruszyć, ale ogólnie myślę o strimowaniu w soboty jakoś wieczorem. Chciałbym przede wszystkim pokazywać użycie edytorów w Rainsted do różnych zastosowań, typu korygowanie scenerii czy konwersje danych. Mam też pewne pomysły, które chciałbym zrealizować i chyba lepiej będzie, jeśli pokażę, jak to robię, niż sam efekt końcowy. Przede wszystkim interesują mnie scenerie realistyczne, a scenerie fikcyjne traktuję bardziej jako materiał testowy do eksperymentów. Strimy będą ewentualnie na https://www.twitch.tv/rainsted/, nie planuję nagrywania.

Wstępna lista pomysłów do zrealizowania:
  • Konwersja scenerii MZD do RSF jako przykład przejścia z plików SCM do edytora RSF.
  • Wstawienie Chomikowa w pętlę na północ od Dejaw jako przykład urozmaicenia scenerii.
  • Dekonstrukcja Zwierzyńca: ujednolicenie klonów, zmiany nazewnictwa, przeniesienie misji na Quark+MZD (odcinek Dejawy – Chomikowo – Psiary – Jelonkowo – Homarowo – Pawianowo – Zakliczyn) jako przykład podziału scenerii na komórki oraz łączenia tras.
  • Łączenie Dejaw z Myślenicami jako demonstracja możliwości edytorów, przeniesienie ruchu Quarkowego w kierunku Myślenic.
  • Przeniesienie LK146 (Wyczerpy – Chorzew Siemkowice) z SCM do RSF, ustalenie profilu pionowego, wstawianie ścian lasu i terenu.
  • Przeniesienie LK131 (Chorzew Siemkowice – Zduńska Wola) z SCM do RSF, naciąganie na mapy, ustawianie profilu pionowego, przygotowanie terenu.
  • Naciąganie na mapy odcinka Zduńska Wola – Łódź (sceneria "Kaliska").
  • Wydzielenie Ostrowa Wielkopolskiego ze scenerii "Kaliska" w celu uruchomienia przejezdności do Kępna.
  • Uruchomienie pociągu Bielsko-Biała – Ostrów Wielkopolski.
  • Ulepszenie terenu oraz otoczenia dla LK181.
  • Naciąganie Szczecina na mapy.
  • Przymiarka do konwersji CMK z Open Rails do MaSzyny.
  • Rozpoznanie tematu konwersji otoczenia LK139 z Open Rails do MaSzyny.
  • Regulacja sieci trakcyjnej, czyli ostateczne rozwiązanie tematu lewitujących wysięgników i słupów w skrajni.

Jeśli ktoś ma jakieś inne propozycje, to też je uwzględnię. A głównie chodzi mi o to, co lepszego można zrobić z obecnego stanu, więc raczej nie zabiorę się za robienie czegoś od zera, np. Poznania.

3
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 16 Lutego 2024, 13:00:58 »
Odświeżę temat. Mój ostatni model w pięciu krokach.

4
Ciach ciach wagon platforma na podwoziu koleby, oraz sama koleba prawie gotowe

5
Wasz kochany (ex)deweloper szykuje taką małą niespodziankę pod postacią lokomotywy GLs30 oraz zestawu koleb
comming soon


im wiecej wpłacita tym szybcij bedzie

6
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 30 Stycznia 2024, 01:27:38 »
Szalą
Projekt dycha, ledwo dycha wiec z nudow powstają mosty nad pilicą w Koniecpolu :3

7
Na warsztacie / Kolej wąskotorowa cegielni Bielowice - Nowy Sącz
« dnia: 29 Stycznia 2024, 19:55:10 »
Siema!

Udostępniamy Wam do pobrania scenerię wąskotorową odwzorowującą do pewnego stopnia tory należące do sieci kolejowej Zakładów Ceramicznych Bielowice na przedmieściach Nowego Sącza.

Całkowita długość torowiska na scenerii to około kilometr torów o rozstawie 600mm z testowymi podkładami 3D, okraszonych w pocie czoła robionym otoczeniem w taki sposób, aby użytkownik toczący się kilka kilometrów na godzinę nie był odrzucony przez nijakość świata go otaczającego.

Na razie jedyne, co gracz może robić na scenerii, poza manewrami na mini-szopie, to podjazd na górną część kopalni gliny w celu załadunku wagonów. Tor z eventem załadunku znajduje się na wysokości znaku z przekreślonym ludzikiem. Załadunek jednej koleby trwa około 20-30 sekund, ale jest widoczny dopiero po skończeniu całego procesu. Po powrocie na zakład nie ma jednak opcji rozładunku wagonów, ponieważ event do rozładunku nie chce współpracować.

Tabor do obsługi naszej małej zakładowej sieci to koleby wąskotorowe w kilku wariantach tekstur, WLs40 w trzech wariantach i Ls600. Lokomotywy nie posiadają działającego wnętrza. Mogą być obsługiwane wyłącznie klawiaturą. Odpalamy klasycznie jak każdego diesla, a reszta kontrolek podobna do SM03. Staramy się hamować ręcznym, zamiast zespolonego/pomocniczego pneumatycznego.

Do poprawnego działania taboru wąskotorowego potrzebny jest plik .exe i shadery dostępne do pobrania w zależnościach do scenerii Galicja. - https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja_zaleznosci-r3.rar
Do tego jeszcze trzeba mieć zestaw zależności do scenerii Glinojeck, bądź aktualną wersję z repozytorium. W przeciwnym wypadku brakować będzie paru tekstur.


Link do pobrania: https://eu07.pl/userfiles/25531/cegielka.7z

Autorzy:
- teren z malowaniem, tory, podkłady - Jan21
- tabor wąskotorowy - Manul/MichauSto, dźwięki i ładunki - Toprus
- dekoracje na scenerii - Toprus

W związku z nietuzinkowym charakterem scenerii występuje na niej kilka problemów:
-zakręcanie hamulca ręcznego, jak i łączenie i rozpinanie wagonów jest bardzo utrudnione ze względu na ich mały rozmiar
-skład potrafi czasami dziwnie 'falować'
-WLs40 na pierwszym biegu może bardzo łatwo zerwać przyczepność i zgasnąć, uważać!
-podczas załadunku resetuje się długość i napięcie całego składu, więc może szarpać.

W samym taborze jak i scenerii może występować dalej sporo błędów. Udostępniamy ją wyłącznie jako ciekawostkę do pobawienia się.

Miłej zabawy

8
WWW / Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 05:06:12 »
Proste pytania:
1. Rozwijać to dalej?
2. Co zmienić?

(autorzy wykorzystanych screenów: @Kolej w Polsce, @x_Zielu, @DieselPower, @Maciek Kolejarz)

9
Jeżeli ktoś z tworzących do Maszyny założyłby sobie Patronita i go reklamował na swoim prywatnym kanale na YT albo na swoim prywatnym fejsie to raczej nie widzę problemu.

Tylko tu ryzyko, że ktoś uzbiera na Patronie, jakis dodatek nie wyjdzie i będzie, że deweloperzy Maszyny to złodzieje.

10
Odpowiadając od ostatniego mojego komentarza:
Malina - myślę, że takie podsumowanie jest do rozważenia, ale też byłbym ostrożny, bo nie wszyscy (np. ja) muszą chcieć pokazywać efekty swojej całej pracy. Od pół roku pracuję nad pewnym projektem z jeszcze jedną osobą i jakbyśmy chcieli, żeby był raport publiczny, to by był. Nie ma go celowo, i nie wiem, czy narzucanie jest dobrym pomysłem. Ale forma mini podsumowania, co wyszło/co jest w td na FB czy coś w ten deseń raz na miesiąc może być ciekawą opcją.

Matek - pierwsze zdanie - fałszywe. Exemajstrów po prostu prawie że nie ma XD
I tak, generalnie mało osób młodych, które chcą coś robić i robią cokolwiek w tym kierunku. Jak ostatnio rozmawiałem z ludźmi z trainza, to u nich też jest taki problem.

Malina - bo co do zasady, to jest prawda, pesa się robi.
Prace wstrzymane, bo ludzie, którzy robili, to przestali robić.
""tego nie rób bo dopóki nie będzie aktualizacji w .exe to nie ma sensu" (pisanie fizyki na inny pojazd niż EU07)." - fizyka jest pisana pod nowe modele, których mało ostatnio. Generalnie to tak, jest typ nowości, które wymagają grzebania w exe. Nie da się w niektórych przypadkach tego przeskoczyć.
"Ale przynajmniej tekstury na Vectrona z kabiną od Traxa można tworzyć" - rzekłbym, że możesz mieć zdziwko za jakiś czas.

"Dopóki nie wyznaczy się jakiegoś konkretnego kierunku rozwoju to można tak gadać kolejnych 20 lat" - odnoszę wrażenie, że nie do końca rozumiesz ideę, jaka za tym wszystkim stoi. Ten projekt robią osoby prywatne, w swoim wolnym czasie. I robią to, na co mają ochotę. Co masz na myśli przez konkretny kierunek rozwoju? Zmusisz ludzi do robienia określonego taboru, taboromajstrów zmusimy do nauczenia się programowania i działania w exe? Nie do końca rozumiem, co przez to rozumiesz.
Do poważnych postępów w budowaniu symulatora potrzeba więcej niż kilka osób, które rozumieją jak działa exe MaSzyny i więcej niż 3 osoby, które umieją i chcą coś tam wprowadzać. Nie sprawisz magicznie, że osoby robiące tabor zaczną robić scenerie lub exe. Tak po prostu, to dwie osobne kategorie prac wymagające zupełnie innych umiejętności.

trzecia_bateria: Generalnie to tak, patronite by się tutaj przydał, nie ukrywam, że ja na przykład mniejszą część swojego czasu zacząłem poświęcać robieniu sklejek do Trainza, bo tam za to dostaję ekwiwalent pieniężny, dzięki któremu np. mogę sobie z takich środków raz w miesiącu kupić grę czy kilka książek. Czy patronite byłby dobrym pomysłem? Pewnie tak, i myślę, że możnaby śmiało o tym pomyśleć.

11
4) Darowizny imienne - coś w stylu patronite.
Szczerze mówiąc, to aż się dziwię, że do tej pory nie sięgnięto po tą formę wspierania twórców. Wymagania co do modeli rosną, poprzeczka idzie coraz wyżej- a z tym wszystkim idzie czas potrzebny na modelowanie. Wiem, że do wykonania niektórych modeli konieczny był zakup materiałów (albo wręcz oprogramowania jak Substance Painter) z własnej kieszeni. Dane odnośnie terenu do tras kosztują. Paliwo zużyte na objazd świata w poszukiwaniu zdjęć na obiekty kosztuje. Dodawanie nowych rzeczy do exe może kosztuje 0$, ale czas na to poświęcony też się liczy... Czy zwykłe "dziękuje, dodatek jest super" wystarczy? Mamy dziwne czasy, gdzie życie jest drogie, czasu ciągle brakuje a byle streamer z byle jaką treścią dostaje datki od widzów. Na portalu X (dawny Twitter) z kolei chyba co drugi obserwowany przeze mnie użytkownik żebrze wręcz o "postawienie kawy" albo wpłacenie datku na Patronite. Tak, dajcie kasę za kilka postów żywcem skopiowanych z jakiejś zagranicznej strony i wrzuconych w translator. Za takie coś nie zapłacę, ale postawić kawę albo wrzucić kilka dyszek raz na miesiąc twórcy, który daje nam tutaj wszystkim bardzo wartościową zawartość? Czemu nie. To chyba jedyna forma "komercjonalizacji" Maszyny, która jest jako tako realna.
Ps. Chyba ideałem byłoby założenie jakiegoś stowarzyszenia, które Maszynę wzięłoby pod swoje skrzydła. Nie ukrywam, że model funkcjonowania TD2, z jego finansowaniem i przejrzystym (no, dość przejrzystym) rozliczaniem mi się podoba.

12
Na warsztacie / Odp: Odyseja Wąskotorowa - Cegielnia Nietążkowo
« dnia: 25 Stycznia 2024, 00:23:57 »
Czas na aktualizację.

Odezwał się Jan, sprawdził plik rsf i doszukał się następujących błędów:
  • poprzeczki,
  • linie kierunkowe - do zrobienia,
  • promienie łuków.

Dzięki jego pomocy udało się poprawić w/w błędy oraz wypoziomować tory. Dla niektórych może się wydawać, że jest to poniekąd rollercoster, ale takie sytuacje na kolejkach cegielnianych się zdarzały. Teraz należałoby położyć drogi oraz przygotować teren. Najważniejsze są jednak budynki.... Może jakiś utalentowany modeller pokusi się o wykonanie budynków? :D

13
Bieżące kolejowe / Odp: Impuls Newag
« dnia: 01 Stycznia 2024, 18:20:44 »
@Malina Drogi użytkowniku (bo nie wiem jakiej płci mam używać, po nazwie tego nie jestem w stanie bezpośrednio wywnioskować), przywołanie tej definicji jest moim zdaniem nieco nietrafione, co w pierwszych 100 sekundach wklejonego przed twoją wiadomością podcastu, prowadząca porusza kwestię nazewnictwa "hakerów", czy też speców. W szeroko pojętej mowie potocznej, haker ma nie tylko negatywne znaczenie.
Jako iż mam wrażenie, że mam znowu do czynienia z trollem newagu, który będzie go bronił chodźby nie wiem co (tak wynika z dotychczasowej działalności na forum), to pozwolę sobie na kilka wtrąceń.

Problemy z tymi pojazdami zaczęły się od 2022 roku od kiedy trafiły do Mieczkowskiego. Więcej informacji w tabelce: https://www.newag.pl/wp-content/uploads/2023/12/Biala-ksiega_chronologia.pdf. A w
Branie pod uwagę jedynie jednego źródła, które jest zdaniem jedynie oskarżonego, jest nieco idiotyczne. A zatem, moim zdaniem:
1. Z ujawnionych informacji, pojedyńcze przypadki zdarzały się wcześniej, były rzadkością. Wynikało to z faktu, iż kod, mający unieruchamiać pojazdy po X dniach stania (różne pojazdy miały różną ilość dni), nie miał często okazji się uruchamiać - wszak pojazdy w ruchu regionalnym z reguły nie stoją minimum 10 dni, gdy nie są zepsute, bo muszą na siebie zarabiać. Przykładowy kod, który wywalał rzekomą awarię sprężarki, gdy dzień >=21, miesiąc >=11, a rok >=2021, uruchamiał się dopiero w 2022, bo w 2021 w tych dniach był na przeglądzie. I kod istniał przed wizytą w ASO, po prostu wówczas nie miał okazji się uruchomić.
2. Pojazdy KD jeździły do ASO partiami po 2 - gdy pierwsze dwa się zepsuły, a kolejne czekały we Wrocławiu, to te we Wrocławiu też miały przestać reagować.
3. Programiści zatrudnieni przez ASO, o których tu mowa, zgrywali oprogramowanie z pojazdu przed i po odwiezieniu na uruchomienie do Newagu. Magicznie, między wyjazdem a przyjazdem, pojawiała się zmiana kodu - zamiast wyłączać się po X dniach stania, wyłączały się po X dniach stania w warsztacie konkurencji. Tak żeby mieć pewność, że ten postój, to naprawa lub przegląd u konkurencji.
4. W nawiązaniu do poprzednich - kody z wyłączaniem się, wywalaniem błędów, mogłyby jeszcze zostać obronione przez zwalenie winy na programistę, który coś testował i zapomniał skasować, tak dodanie do kodów koordynatów konkurencji nie może być przypadkiem. A kod pojawia się po wizycie w Newagu.
5. 21 listopada i 21 grudnia stanął pojazd województwa lubuskiego - ED78-010. Pojazd nie był serwisowany w ASO, więc hakerzy nie powinni mieć do niego dostępu, a jednak pociąg się unieruchamia.
6. Pojedyńcze przypadki zdarzały się też w innych województwach, w tym w zachodniopomorskim, w impulsach, które również nie były serwisowane w ASO.
7. Stawianie ASO na skraj bankructwa (zerwanie umowy przez KD z ASO, kary umowne to było bankructwo dla ASO), to nie jest najmądrzejsza strategia. Jakby hakerzy to zepsuli, to by wiedzieli jak to naprawić i zrobiliby to raczej szybciej, niż 40 minut przed bankructwem pracodawcy.
8. Ktoś (moim zdaniem osoby z Newagu) uwzględnili nawet to, aby w kabinie za pomocą kombinacji przycisków/wajh dało się uruchomić pojazd bez podłączania pojazdu do komputera. Magicznie, jak poszła plotka, że hakerzy odkryli ten kod, to w następnej aktualizacji kodu, ten fragment i kombinacja przestała istnieć XD
9. Jeszcze jedno. Skoro, przedstawiając tutaj za prawdę objawioną tylko stanowiska Newagu i pronewagowskie, to powiedz jedno. Skoro to ASO i jego hakerzy wgrali to oprogramowanie, to dlaczego Newag wiedział, jak to dezaktywować i czerpał korzyści na tymże XD

Ponadto, oprogramowanie to, czysto praktycznie, nie jest możliwe do zmodyfikowania bez dostępu do kodu źródłowego. A do takowego miał dostęp jedynie Newag/pracownicy Newagu. Odczytywanie, a modyfikowanie kodu to dwie różne rzeczy, wgranie tak kilku linijek do odczytanego kodu, żeby nie zepsuć całej reszty, nie jest praktycznie możliwa. Linia obrony Newagu, próbująca zwalić winę na "zuych hakeruf", jakoby to oni byli wszystkiemu winni, jest o tyle głupia, że modyfikacja bez kodu źródłowego jest praktycznie niewykonalna, analogiczny kod i awarie były w innych pojazdach, nieserwisowanych przez ASO, a straszenie pozwem, bo "hakerzy nie mieli prawa zgrywać z pojazdu oprogramowania, bo prawa autorskie" jest po prostu (moim zdaniem) głupia. W mojej opinii, Newag o wiele lepiej wyszedłby na powiedzeniu, że tak, to ich sprawa, było to złe, niepotrzebne, oprogramowanie będzie usunięte, a szkody zrekompensowane. Wizerunkowo wyszliby na tym O WIELE lepiej.

Moim zdaniem Newag myślał, że nikt nie będzie w stanie zgrać tego oprogramowania i dowiedzieć się, co tam się znajduje. Bo praktycznie, to jest to absurdalnie trudne, osób zdolnych do tego, według tychże hakerów, w Polsce można policzyć na palcach. A tu klops, bo jednak komuś się udało.

Kończąc tą litanię. Kod istniał i istnieje dalej w kilkudziesięciu pojazdach tej serii. Także w tych, których ASO ani hakerzy nie dotykali, a mimo to były przypadki awarii. Tłumaczenie Newagu moim zdaniem jest ekstremalnie głupie i nieprawdziwe.
Nie skupiam się na kwestii tego, czy to pod względem praw autorskich programiści mogli sobie zrzucać to oprogramowanie. Moim (i nie tylko) zdaniem mogli, ale to jest najmniejszy z problemów, bo ja skupiam się na tym, kto to oprogramowanie tam zainstalował i kto czerpał bezpośrednią korzyść z tego. Moim zdaniem zainstalował i czerpał korzyści Newag.

O, i jest zapis z prezentacji anglojęzycznej w wykonaniu tychże programistów, wklejony przez @robwor. Polecam.

14
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 21 Listopada 2023, 22:56:45 »
Panowie i Panie, mam nowinę. Zrobili to! Dodali w kiblach kible... z animowaną spłuczką nożną :O Żart stał się rzeczywistością tylko szkoda, że nie w maszynie.


15
Na warsztacie / Odp: TLK 38205 Sandomierz - Wolica
« dnia: 02 Listopada 2023, 08:55:02 »
Ja się bardzo cieszę, że ktoś wreszcie się podjął zrobienia jakiegoś scenariusza. Nie mam nic przeciwko.

16
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 12 Października 2023, 16:26:06 »
Kibicuję mocno temu projektowi, sam próbowałem zrobić prosty edytor WYSIWYG w blenderze - trzeba było nieźle się gimnastykować żeby zaimplementować pewne rzeczy ale zabawa była przednia. Ja zatrzymałem się na wizualizacji torów z szynami oraz wizualizacji modeli. Podjąłem też pewne prace pod kątem generycznego rozwiązania dla wizualizowania zawartości plików INC, ale nie skończyłem.
Wymyśliłem se nawet pseudo streamer który miał wczytywać kod scenerii i sortować wpisy obiektów geograficznie. Sceneria miała być podzielona na sekcje odpowiadające rozmiarowi sekcji zaszytej w exe. Każda sekcja miała mieć swój bufor tekstowy, który wczytywałby zapisane w nim obiekty na żądanie. Po edycji obiektów byłaby możliwość zrzucenia tego z powrotem do postaci tekstowej. W ten sposób chciałem oszczędzić pamięć a także czas na tworzeniu wizualnej reprezentacji obiektów w blenderze, bo o ile sam import tekstu trwał śmiesznie krótko, to po dodaniu na to generowania geometrii czas zaczął się wydłużać niemiłosiernie. W połączeniu z możliwością odpalenia podglądu scenerii z poziomu blendera miało to dać oszczędność czasu na dokonywaniu małych poprawek, bo nie było by potrzeby odpalania całej scenerii za każdym razem, a jedynie jej fragment. Blender oczywiście totalnie nie nadaje się na edytor scenerii, ale ile zabawy miałem przy wymyślaniu takich fikołków xD No i niejako efektem ubocznym tego przedsięwzięcia było przeoranie całej maszynowej dokumentacji sceneriowej, z której zapewne intensywnie korzystasz, więc fajnie że przynajmniej w ten sposób ten projekt miał jakiś sens rozwojowy.

17
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 11 Października 2023, 21:09:37 »
Chyba jedynie nie chciałbym, żeby taki edytor plansz do gry był uznawany za główne narzędzie do tworzenia tras do symulatora.

Edytor Scenerii współpracuje i będzie współpracował z profesjonalnymi trasami roboionymi w profesjonalnym narzędziu - Rainsted, dopóki ten ostatni wygeneruje kompatybilny plik (obecnie INC z node::track). To że Edytor może mieć opcję alternatywnego tworzenia czy modyfikowania tras nie koliduje z innymi narzędziami.

Co jest głównym narzędziem dla danej scenerii, niech decyduje już sam twórca scenerii. Nadto otwiera się możliwość prototypowania tras, a w dalszych etapach ich finetuningu. Workflow jest elastyczny dzięki elastyczności plików symulatora.

18
Inne niekolejowe / Odp: Train Sim World PC Editor - Darmowy Edytor Tras
« dnia: 09 Października 2023, 16:35:11 »
W sumie kolega wyżej napisał dobrze to co chciałem, od siebie dodam, że:
1. TSW3 jest na unrealu, więc jego płynność działania, grafika jest na bardzo dobrym poziomie
2. Szczegółowość modelów, udźwiękowienie, klikalność różnych przycisków i urządzeń na pulpicie lokomotywy również zasługuje na duży +
3. Trasy są bardzo przyjemne, jeździ się fajnie
Gdyby tylko nie prowadzili polityki nastawionej typowo na kasowanie frajerów, to byłby najlepszy symulator jaki jest dostępny na rynku. Odrzuca jednak fakt, że gdyby kupić całość czyli podstawka + wszystkie dodatki, to trzebaby wydać chyba 7 tys PLN? No przegięcie.

19
Inne niekolejowe / Odp: Train Sim World PC Editor - Darmowy Edytor Tras
« dnia: 08 Października 2023, 13:52:44 »
Ja mogę podsumować bo też jestem szczęśliwym czy nieszczęśliwym posiadaczem TSW3. Od czasu TSW1 ciągle klient jest oskubywany z pieniędzy za "NOWĄ" wersję gry czy tam część pomimo tego że prawie nic się nie zmienia. Może nowa trasa, może nowy lok. Jakby nie można było stworzyć jednej gry i DLC dorzucać albo pakiety. Takie podejście do nowych wersji ma Trainz który się wgl nie zmienia. W grze z gatunku Farma: Farming Simulator był jakiś przełom od wersji 2009 ale od 2015 do obecnej 2022 się mało zmienia, parę usprawnień technicznych i np w 2022 dla posiadaczy kierownicy Force Feedback i może parę nowych pojazdów i map. Krótko mówiąc: TSW to gra stworzona żeby co nową część ściągać z fanatyków kolejnictwa pieniądze którzy wierzą, że coś nowego interesującego zostało dodane. Do samej gry np: fizyka, nic nie mam bo przyjemnie się po rozjazdach rzuca ale nadal darmowa Maszyna oferuje więcej niż płatny TSW.

20
Na warsztacie / "MaSzynowy Zakład Komunikacji" - dodatki Koszowego
« dnia: 09 Lipca 2023, 02:28:24 »
WARSZTAT KOSZOWEGO

Wstęp:
Cześć, w tym wątku będę starał się przedstawiać swoje własne projekty nad którymi pracuję w wolnej chwili.
Co prawda nie są to pojazdy szynowe a jedynie drobnostki urozmaicające symkowe szlaki. ;-)
Pragnę z miejsca podziękować pozostałym i aktywnym twórcom, także tym nowym. Wykonujecie kawał świetnej roboty.

Projekty:
Sztandarowym projektem na ten moment jest model dynamiczny i statyczny autobusu miejskiego Scania CN270UB/CN280UB Omnicity (głównie w barwach MZK Koszalin oraz w kilku wariantach z reklamami, bonusowo jedna tekstura Scani z pozostałościami po malaturze PKM Jaworzno). Pojazd ten znajduje się w teście dodatków i czeka na wdrożenie ważnych poprawek.

Na warsztacie ponadto mam dwa inne autobusy: MAN NL222 I DAB 12-1200B, również w barwach z Koszalina.
Najbliżej wydania jest jednak MAN, prawdopodobnie początkowo w formie statycznej. Duńczyk od niedawna jest w trakcie mapowania i zyskuje dopiero blask. Nigdy nie wiadomo, czy tekstura utrzyma swój kształt, czy coś przy okazji zmienię. :-)

Nie wspomniałem także o autobusie Scania CN280UB Citywide. Gdzieś tam leży modelik i czeka na lepsze czasy, co z tego wyjdzie? Czas pokaże...

Na teście dodatków ponadto znajdują się między innymi: słup przystankowy, świeże bilbordy, wagon węglarka CSD/E oraz paczka repaintów do symkowego MANa NL293.

Poniżej zamieszczam zdjęcia kilku modeli, nad którymi pracuję:

21
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 03 Kwietnia 2023, 19:51:24 »
Odkurzamy wątek :). Poniżej krótki spis naszych ostatnich prac i rzeczy, które udało nam się osiągnąć.

Toprus - aktualnie intensywnie prowadzone są prace dekoracyjne na odcinku Zagórz - Krosno. Mamy gotową roślinność (drzewa i krzewy) na całym kawałku szlaku do przystanku Krosno Polanka. Połowa Krosna wyposażona została już w zabudowę i detale miejskie, a część miasta również w (niefunkcjonalne) ulice. Między Krosnem i st. Nowosielce zostały wstawione drogi polne i lokalne, a przejazdy kolejowe są oznakowane dla aut. W Sanoku wstępnie rozpoczęto prace nad dekorowaniem okolic dworca. Trawy są w stanie częściowo lub w pełni gotowe na fragmentach Zagórz - Nowosielce, w okolicach przystanku Długie, w okolicach Beska, na części kawałka Milcza - Krosno. Cała linia 107 i odcinek linii 108 Jasło - Krościenko zostały wyposażone we wskaźniki i ograniczenia (jeszcze nie przypisane do torów). Na fragmencie N. Zagórz - Krosno zostały wstawione słupy teletechniczne.

mati222 - trwają prace nad podmienianiem budynków generowanych przez CityGML na modele z teksturami na odcinku Krościenko - Zagórz. Na razie gotowy jest fragment Krościenko - Ustrzyki.

Prawdopodobnie możecie się spodziewać wkrótce nowej paczki do pobrania, zawierającej to wszystko :)

22
To, że Ty nie chcesz, to nie musi znaczyć, że większość nie chce.

23
Na warsztacie / Stan scenerii realistycznych na 2023-02
« dnia: 19 Lutego 2023, 19:39:31 »
Dotarła do mnie informacja, że są użytkownicy MaSzyny, którzy nie wiedzą o postępach moich prac. Dlatego chciałbym w skrócie przedstawić stan z początku 2023 i perspektywę ewentualnych dalszych planów. Nie jestem autorem tych tras, pomagam tylko przy uruchomieniu ruchu, usunięciu błędów i poprawieniu szczegółów.

1. Linia 61 (Częstochowa – Fosowskie) oraz linia 144 (Fosowskie – Opole). W ubiegłym roku zakończyłem ostatecznie przeliczanie okolicy Ozimka do map, ustawiony jest też profil pionowy. Potrzebne jest ostateczne sprzątanie drobiazgów, bo np. po przełożeniu sieci trakcyjnej na drugą stronę toru nie spasowały się naprężania. W Ozimku dodałem bocznice huty, przygotowane około 2012 roku. Da się również dojechać do Opola, aczkolwiek tor wymaga jeszcze drobnych korekt i uzupełnienia sieci trakcyjnej oraz sygnalizacji. Zrobiony jest podział na komórki, z wyjątkiem odcinka Częstochowa – Kochanowice. Są skrypty sterujące stacjami.

2. W związku z dopasowaniem do map stacji Fosowskie (jeszcze niepełnym, ale wystarczającym), uruchomiona została przejezdność linii 144 od stacji Tarnowskie Góry. Profil pionowy wymaga jeszcze drobnej korekty, bo w Tarnowskich Górach się coś nie zgadza (o około 1m). Trasa podzielona na komórki.

3. Od Kalet przez Lubliniec do Kluczborka przejezdna jest linia 143. Ma profil pionowy i podział na komórki.

4. Od Herbów da się dojechać do Katowic. W większości przypadków są tylko tory, sieć trakcyjna jest przejezdna przynajmniej jednym torem, zapewne wymaga uzupełnienia braków. Jest profil pionowy i podział na komórki.

5. Od Katowic w stronę Opola są do Toszka przygotowane tory, wymagają dopracowania, przejezdność nie była sprawdzana. Teoretycznie powinno się dać przejechać przez Gliwice do Lublińca.

6. Od Katowic jest połączenie z profilem pionowym linią 139 do granicy ze Słowacją (na Słowacji nie ma prawidłowego profilu pionowego). Trzeba podzielić na komórki. Są skrypty sterujące stacjami od Czechowic-Dziedzic do Zwardonia.

7. Opracowałem też algorytmy przeliczenia scenerii "Kaliska", dzięki nim można przejechać od Zduńskiej Woli (albo Łodzi) do Częstochowy (i dalej do Katowic czy na Słowację). Nie ma tam profilu pionowego (jest poziomo). Teoretycznie istnieje już możliwość przeliczenia całości "Kaliskiej" do map (w tym odcinka do Ostrowa), jednak sceneria po przeliczeniu będzie wymagać ręcznych korekt.

8. Pomiędzy Herbami Nowymi a Kępnem jest ułożony tor linii 181 z profilem pionowym i częściowym otoczeniem. Do zrobienia jest podział na komórki, bo wydzielone zostało tylko Kępno, a pozostała część torów powinna być rozdzielona na kilka komórek. Skrypty sterujące stacjami są tylko dla stacji, na których wychodziły mijanki. Istnieje też potencjalna możliwość połączenia Kluczborka i Kępna torami linii 272.

9. Uporządkowałem też Manewrowo 3, czyli Suwałki (nazewnictwo rozjazdów, wysokości wstawienia napędów ustalone w 2017 roku). Niestety sceneria nie działa prawidłowo na paczce 21.04, mimo że w sterowaniu nic się nie zmieniło, a w 2015 roku wszystko śmigało idealnie.

Obecnie jestem na etapie tworzenia generatora blokad liniowych (zliczających pojazdy). Mam już dosyć ich ręcznego wstawiania i szukania błędów poprzez wielokrotne uruchamianie symulacji. A blokady liniowe są potrzebne do wygenerowania skryptów sterujących stacjami. Skrypty sterujące pozwolą finalnie zweryfikować i naprawić sygnalizację oraz nazewnictwo obiektów. Gdy już będzie działał ruch w oparciu o skrypty sterujące, mam zamiar wygenerować rozkłady pociągów z 2007 roku, ponieważ kolega MW wykonał olbrzymią pracę, aby odszukać i przygotować dane o ruchu. Po uruchomieniu pociągów rozważam zabranie się za przeróbkę sieci trakcyjnej, aby móc w końcu zlikwidować lewitujące mocowania sieci, a także za algorytmy generowania terenu z danych geodezyjnych.

Co do zasady, obiekty tras są podzielone na komórki. Komórka zwykle mieści się w prostokącie o bokach pomiędzy 8km a 16km. Wszystkie obiekty komórki mają współrzędne względem środka komórki. Aby złożyć trasę z komórek, trzeba wybrać jedną z nich jako środek, a pozostałe odpowiednio przesunąć wpisem origin. Wektory przesunięcia można wyliczyć z różnic pomiędzy środkami, a te są podane w komentarzu //$g. Niestety, nie udało mi się zrobić komórek dla scenerii fikcyjnych ani złożyć scenerii fikcyjnych w jakiś sensowny sposób, udający sieć kolejową. I raczej nie będę już do tego dążył, skoro powstał już znaczny kawałek sieci kolejowej z tras realistycznych (ponad 20 komórek i potencjalnie kolejne 20 po podzieleniu torów).

Komórki są porozkładane na podkatalogi na podstawie najmniejszego numeru linii kolejowej. Zwykle komórka ma 4 pliki:
— infrastruktura z podanym rokiem (ze względu na przebudowy torów na przestrzeni lat)
— teren — powierzchnia terenu oraz ściany lasu połączone z terenem
— reszta — infrastruktura nieistotna dla symulacji, zieleń
— citygml — bryły budynków z danych geodezyjnych.

Jeśli misja nie przebiega przez jakąś komórkę, ale istnieje potrzeba, aby wyjeżdżały z niej pociągi, można dołączyć tylko plik infrastruktury.

Niezależnie od komórek są utworzone skrypty sterujące stacjami. Obsługują one rezerwację torów, rezerwację blokad liniowych oraz podawanie sygnałów (od 2022 również Sz). Komórka może zawierać więcej niż jedną stację, a przedrostki stacji mogą być inne niż przedrostki nazwy komórki. Ze względu na potrzebę unikalności nazw, przedrostki stacji nie są zgodne z tymi na schematach.

Misje testowałem na paczce 21.04. Ze względu na duży zakres przeróbek nie chciałem dodatkowo mieszać sobie zmianą paczki na nowszą i sprawdzać, co tym razem przestało działać (a w poprzedniej paczce działało) ani szukać rozwiązań, jak mam to obejść.

Paczki z moimi zmianami można pobrać z rainsted.com/warsztat/, a szczegóły doczytać na stronach z dokumentacją zmian dla poszczególnych scenerii. Gdyby komuś się chciało przetestować i wskazać konkretne miejsca, gdzie można wprowadzić konkretne ulepszenia, to będę wdzięczny (chociaż mam już wstępną listę rzeczy do poprawiania).

Jeśli ktoś chciałby wesprzeć moje działania darowizną, to podam numery rachunków bankowych (niczego nie sprzedaję).

Przymierzam się do prowadzenia strimów, na których chciałbym pokazywać wprowadzane przeze mnie zmiany, obsługę edytora Rainsted itd., ale wymaga to jeszcze przygotowania logistycznego.

24
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 31 Grudnia 2022, 00:34:20 »
Po około 4 roboczogodzinach w Rainstedzie, L96 i L104 są gotowe do poziomowania, dodatkowo L96 została wydłużona do Bobowej, a w międzyczasie powstał już cały brakujący teren. W skrócie mówiąc - do zakończenia prac zasadniczych nad całością projektu zostało wypoziomowanie oraz osygnalizowanie około 120km torów i rozwieszenie sieci trakcyjnej nad około 105km torów.

Edit: /07.01.2023/ Po 168 roboczogodzinach (sumarycznie) z prac zasadniczych zostało już tylko rozwieszenie sieci :) L96 i L104 zostały wypoziomowane, osygnalizowane i są technicznie w pełni zdatne do jazdy. Dodatkowo udało się nawiązać połączenie z Zakopianką. @Toprus i spółka mogą wchodzić z dekoracjami ;) Z mojej strony zostało tylko dopoziomowanie torów do warunków lokalnych, pomalowanie terenu, rozlanie wód, ustawienie różnorodnych podsypek i skończyć oraz od razu rozwiesić nową sieć, i zacząć długą przygodę z obiektami dedykowanymi (perony, dworce, nastawnie, mosty, wiadukty). Przy okazji jakby ktoś był chętny do modelowania to zapraszam do kontaktu :) 

Spodziewajcie się w niedalekiej przyszłości filmu/lajwa z przejazdu po całej trasie :>

25
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady WIP - do pobrania
« dnia: 06 Grudnia 2022, 19:02:52 »
Przy okazji informacja dla chętnych dekorujących (zakładając, że tacy istnieją, a zachęcamy gorąco :)). Prosimy, aby się zgłaszać do kogokolwiek z nas przez chat, aby uniknąć dublowania pracy. Prace dekoracyjne przez nasz mały zespół są aktualnie realizowane w okolicach Tarnowca, Wróblika szlacheckiego i na odcinku Zagórz - Nowosielce, ale nie jesteśmy w stanie na bieżąco informować o ich postępie. Wolny jak na razie jest kawałek linii 108 idący od Zagórza w stronę Krościenka.

27
Na warsztacie / Odp: Maszynowe dodatki Miłosza
« dnia: 30 Listopada 2022, 22:00:19 »
Od czasu ostatniej aktualizacji pojawiły się kolejno:

- wagon 140A-z w nowym schemacie malowania*;
- biletomat KM;
- wagony "wydmuszki" — wybebeszone 11xA czekające na dalszą modernizację;
- EP07-1049*;
- EP09-046 w okleinie Niepodległa;
- wagony T3000e Sdggmrss i Sdggmrs służące do przewozu naczep, kontenerów oraz platform r2L**.

* cegiełkę dołożył Joachimowicz,
** cegiełkę dołożył RafaPolska424.

28
Screeny / Odp: MaSzyna Trailer?
« dnia: 27 Listopada 2022, 09:57:18 »
oczywiście film został dopracowany :)

29
Na warsztacie / [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 23 Listopada 2022, 22:22:28 »
Zanim pobierzesz, uważnie przeczytaj treść posta aby uniknąć niepotrzebnych błędów. W przypadku problemów, przed zgłoszeniem ich, najpierw zapoznaj się z wątkiem!

W związku z niepewną przyszłością naszych projektów, spowodowaną ostatnimi perturbacjami (w zasadzie o tym co nas drażni, można przeczytać w oświadczeniu @Celuś (https://eu07.pl/forum/index.php/topic,34215.msg562088.html#msg562088)), udostępniamy Wam do dyspozycji "rozgrzebaną" scenerię - Bieszczady '00.  W niedalekiej przyszłości pojawi się także L61 i Cegielnia. Przed nami jeszcze dużo pracy, więc chcieliśmy ten czas oczekiwania trochę skrócić, a przy okazji zabezpieczyć Was przed nagłym anulowaniem prac.

Na szlaku do Łupkowa możemy już podziwiać otoczenie bliskie dokończenia, jednak nie w stanie finalnym. Reszta scenerii w większości składa się z gołego terenu i automatycznie wstawionych budynków. Potencjalne osoby chętne do dekorowania prosimy o w miarę wierne odwzorowanie okolic torów w oparciu o filmy cab/rearview oraz mapy. Pozostało bardzo dużo do zrobienia, a jedna czy dwie osoby z ograniczonym czasem nie dają rady.

Ważne - nie jest to faza testów, więc prosimy nie pisać wiadomości na temat błędów, a raczej na temat własnych odczuć i "cobymożna zrobić lepiej". Jesteśmy w pełni świadomi wszystkich błędów - brakujących tekstur, latających trawek, braku czy lewitujących dróg lub torów zanikających w terenie.
Sceneria na ten moment posiada dwa zaprogramowane scenariusze: TMZ11781 i Południe. Na pozostałych rozjazdami i semaforami sterujemy sami poprzez mapę. Zaleca się rozstawienie składów w magazynie według własnych preferencji. W Starterze możemy wybierać z kilku różnych miejsc ustawienia początkowego składu, głównie na linii 107.
Ostrzeżenie - sceneria BARDZO wymagająca sprzętowo. Czas ładowania, zwłaszcza przy pierwszym uruchomieniu, jest bardzo długi i wymaga zmiany pory roku na wiosnę lub ustawienia skalowania tekstur na 512. Po pierwszym załadowaniu można wrócić do dowolnej pory roku lub przywrócenia skalowania do poprzedniej wartości. - Nie dotyczy, w paczce zawarty został plik .sbt, po jego usunięciu należy zastosować powyższą metodę. Aktualizacje będą pojawiać się na bieżąco na repozytorium, a paczki całościowe będą składane na życzenie, nie częściej niż raz w miesiącu.

Autorzy:
-Tory, teren, sygnalizacja - Jan21
-Dekoracje - Toprus , Jakisrandomowynoob, maciekt269, mati222, Kermit, DominiczekTS2009, Kolej w Polsce (Kawup)
-Drogi - GG
-Słupy i druty - Toprus, Kolej w Polsce
-Tablice relacyjne - M79r
-Komunikaty radiowe - Hanys, Szogun

Link do pobrania: https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r7.rar
Alternatywny serwer: Gógle dysk

Uwaga! Do działania wymagana jest paczka zależności: https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja_zaleznosci-r3.rar

Oraz Hotfix naprawiający dziurę w torowisku na Linii 107: https://eu07.pl/userfiles/21553/Hotfix_Galicja_R7.rar


Kolejność wypakowywania dowolna, ważne żeby po instalacji, w Starterze/Rainstedzie wybrać załączony plik .EXE jako ten domyślny.

Pozdrówki

Edit: /01.12.2022/ Pierwszy scenariusz w mocnej wersji beta. Trochę poprawek i innych dupereli. Do pobrania pod tym samym linkiem. Poprawka do scenariusza: https://eu07.pl/userfiles/21553/scenery-r5.rar
Edit: /16.01.2023/ Do pobrania pod tym samym linkiem co zawsze, najnowsza wersja zawierająca dodatkowo: Linię 96, Linie 104, Linie 110, oraz przedłużenie Linii 108 od Jasła do Stróż. Linie są w stanie "surowym, zasadniczym" co oznacza, że są przejezdne przez użytkownika, oraz przez AI (przy ręcznym sterowaniu, lub gdy ktoś napisze scenariusz), lecz nie zawierają jakościowych dekoracji i wizualnie wymagają jeszcze trochę dopieszczenia. Linia 104 kończy się za Rabką-Zaryte, aby dojechać do Chabówki należy pobrać Zakopiankę, wszystkie niezbędne zależności powinny się bez problemu wczytać.
Edit: /14.03.2023/ Paczucha do pobrania stąd: https://eu07.pl/userfiles/21553/bieszczady-r2.rar (podmienić wszystkie pliki). Drugi szybszy link: DyskGugle.kom
Zawiera ona:
-dekoracje na znacznej większości odcinka linii 96 obejmowanego przez naszą scenerię (Stróże - Grybów - Ptaszkowa - Nowy Sącz), w tym pięknie udekorowany Nowy Sącz z ZNTK i lokomotywownią!
-sieć trakcyjną na części linii 96 oraz na całości zelektryfikowanego odcinka linii 108
-nowe dekoracje na linii 108 (Besko, Sanok, Zagórz, Ustrzyki i Krościenko)
Za dekoracje w większości odpowiada @Toprus oraz @maciekt269
-scenariusz pół-dobowy "Bieszczady_Poludnie" (w wersji WIP), pozwalający nam na przejazd wieloma różnymi składami, w tym ponad 7 godzinna służba jako maszynista pociągu Osobowego na trasie Zagórz - Krościenko - Zagórz - Łupków - Zagórz. Scenariusz będzie na bieżąco ]

Edit: /01.05.2023/ Paczka do pobrania stąd:
https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r4.rar
Zależności: https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja_zaleznosci-r3.rar
SBT dla scenariusza "Galicja_południe": https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja_poludnie.rar

Edit: /08.07.2023/ Paczka do pobrania stąd:
https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r5.rar
Zależności stare, SBT zawarte w paczce

Edit: /26.08.2023/ Paczka do pobrania stąd:
https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r6.rar
Zależności stare, SBT zawarte w paczce

Edit: /27.01.2024/ Paczka do pobrania stąd: https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r7.rar Alternatywny serwer: Gógle dysk
Zależności stare, SBT zawarte w paczce


Edit: /28.01.2024/ Hotfix do ostatniej paczki, naprawiający dziurę w torowisku na Linii 107: https://eu07.pl/userfiles/21553/Hotfix_Galicja_R7.rar

Scenariusz Galicja_poludnie_1.0 zawiera tylko Linie 107 oraz węzeł Zagórski. Scenariusz Galicja_poludnie zawiera całą mapę w pełnej krasie.

W paczce dodatkowo został zawarty plik .sbt, gdyż czas ładowania całego projektu z plików .scm przekracza 40minut.

Pobieramy tylko i wyłącznie najnowszą paczkę!

30
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 17 Sierpnia 2022, 00:33:39 »
Postęp przy lk61 i lk4:
-wstępne położenie lk4 na odcinku Knapówka - Psary,
-postęp prac przy drogach przy bocznicy zakładowej w Rykoszynie.

Strony: [1]