Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - danniel

Strony: [1] 2
1
Poradniki / Odp: [SCN] Poradnik tworzenia w Rainsted
« dnia: 04 Czerwca 2020, 18:13:37 »
No i o to toczylem boje na MM. Ugulem, swietnie wyszlo moim zdaniem :).

2
Na warsztacie / Nowy zewnęrzny edytor ?
« dnia: 03 Marca 2020, 21:29:03 »
Wątek powiązany z https://td2.info.pl/inna-tworczosc/nowy-zewnetrzny-edytor-do-td2/msg62058/?topicseen#msg62058

Witam.
Na wstępie powiem że obecną wersję programu raczej należy traktować jako ciekawostkę niżeli coś przydatnego.
Nie jest to raczej edytor (przynajmniej w obecnej wersji) lecz program przeznaczony do generowania terenu na podstawie heightmap.
Program pozwala wyeksportować gotowy plik SCN.
Przykładowy teren wygenerowany za pomocą programu:
https://eu07.pl/userfiles/23716/image76dc224ff8799a61.png

i wygenerowany plik SCN otwarty w Maszynie
https://eu07.pl/userfiles/23716/image.png

Instrukcja obsługi programu:
Poruszanie kamerą za pomocą klawiatury (WSADQE i strzałki)
Wybieramy rozmiary siatki - muszą być takie same jak rozdzielczość heightmapy.
Ustawiamy mnożnik (zalecane 30)
Podajemy pełną ścieżkę dostępu do naszej heightmapy
Generujemy podgląd...
Jak nam się spodoba to możemy wygenerować plik SCN, podajemy w polu poniżej tekstu "wyjściowy plik scn" dokładną ścieżkę naszego pliku np:
C:\Users\skors\Documents\test.scnProgram sam utworzy plik jeśli go nie ma w tej lokacji (program nie tworzy folderów).
Dla wygody użytkownika program generuje kawałek toru oraz ustawia tam drezynę - dzięki czemu wygenerowany plik można łatwo uruchomić z poziomu programu Rainsted (w przyszłości będzie możliwość wyłączenia tej funkcji)

Link do programu (V0.1): https://drive.google.com/file/d/1J98AkrZhdRWg__fHFKOQkDVnb_uPSr-D/view?usp=sharing

W paczce są przykładowe heightmapy.


W przyszłości planuję dodać możliwość ustawiania torów i obiektów.
Obecnie pracuję nad dodaniem algorytmu który by usuwał zbędne terrainpointy (tak w skrócie).
Ze względu na prostotę plików zapisów planuję też dodać możliwość konwersji map z Maszyny do TD2 (i Vice-versa)

Za cel postawiłem sobie stworzenie edytora który w obsłudze i działaniu będzie przypominał ten z trainza.
Możliwe jest przy takiej metodzie zapisu używanie pędzli (do edycji terenu) znanych właśnie z trainzowego edytora.


TODO:
-Możliwość ustawiania skali generowanych terrainpointów
-Wprowadzenie generowania krzywych beziera (w przyszłości pozwoli to na generowanie torów)

3
Bieżące kolejowe / Odp: Formy sygnału STÓJ
« dnia: 06 Grudnia 2019, 21:58:36 »
To pewnie im chodziło o to że przejechanie W 4 jest traktowane jak przejechanie sygnału "Stój" na semaforze? To dziwne bo wory dalej podają odjazd gdy na semaforze stój. Dużo nie trzeba... Nie popatrzysz, ruszysz a potem jeszcze kolega podający Ci odjazd doniesie na Ciebie - z obrzydzeniem co prawda, ale ku chwale swoich mocodawców.

4
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Listopada 2019, 16:47:23 »
Pozwoli to w zalozeniu uzytkownikom komputerow o mocy kartofla selektywne obnizenie rozdzielczosci tekstur zewnetrznych (uzywajac dotychczasowego wpisu) przy jednoczesnym zachowaniu czytelnosci zegarow, pulpitow itp w kabinach uzywajacych pojedynczych, duzych tekstur
Jako przedstawiciel grupy docelowej tej funkcjonalności pozwolę sobie wyrazić naszą wspólną radość:

5
Ja bym to usunął , bo wkrada się polityka w symek i mogą rodzić się konflikty. A chyba nie o to nam tu chodzi.
Od kiedy symbole narodowe to polityka?

6
Czy po instalacji dodatku sklady beda obrzucane kamieniami, a hamulce zrywane?

7
Bieżące kolejowe / Odp: Kormoran
« dnia: 28 Października 2019, 16:39:07 »
W trasie.

8
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 26 Października 2019, 20:13:35 »
Raczej ja poszedlbym w kierunku nauki skryptowania scenerii, aby zrobic taki scenariusz, jaki mi sie marzy.

9
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Października 2019, 20:45:29 »
Wylaczyc automatu raczej sie nie da bo zalozylem ze to nie jest cos co robi mechanik, a Symulatora Rewidenta Taboru jeszcze nie mamy (chociaz ktos zdaje sie probowal). Jesli w rzeczywistosci jest inaczej to mozna by pomyslec.

10
Pomoc doraźna / Odp: Edytor scenerii - od czego zacząć?
« dnia: 10 Października 2019, 17:16:44 »
To tak nie działa. Zapoznajesz się z wszystkim co masz na wiki, forum i jutubach. Próbujesz coś zrobić. Zgłaszasz się, gdy masz problem. By ktoś chciał darmo siedzieć x godzin i ci klikać z dostępem zdalnym po monitorze, musisz coś sobą zaprezentować. Przynajmniej zaangażowanie i wytrwałość.

11
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy
« dnia: 07 Października 2019, 11:20:54 »
Log, Crushdump podaj, skąd mamy wiedzieć co się dzieje?

12
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy
« dnia: 06 Października 2019, 23:31:13 »
Dzisiaj aktualizacja w pierwszym poście:
- pociągnąłem troszkę dalej, doszło trochę szlaku na Vmax=140km/h oraz jednotor (na razie jedna mijanka i mała stacja)
- obecnie sceneria ma 65 km (SdA - Dębica) + 5 km (Dębica - Wrzosy) + 52 km (Wrzosy - Nurzec) = 122 kilometry
- L053 jest w tej paczce usunięta (zostały tory i trochę otoczenia) aby się szybciej wczytywało
- dodane przechyłki
- poprawki otoczenia

Można się przejechać: można włączyć AI i obserwować jak sobie radzi
- pociąg pospieszny Nurzec - Wrzosy (38 minut jazdy)
- pociąg osobowy Dębica - Nurzec (1h jazdy)

13
Na warsztacie / Odp: Balaclava 3D Studio
« dnia: 15 Września 2019, 22:36:23 »
Nowy ficzer w blenderowym edytorze terenu: podkład ortofotomapy. Na screenie widoczna siatka terenu w okolicy KWK Staszic na scenerii "Linia 62". Siatka została wygenerowana z zakupionych danych NMT o gęstości 1m przez specjalnie przygotowany do tego celu program (napisał go @Żabek). Teraz w blenderze muszę ją uprościć i oteksturować, zszyć dziury, dodać ściany lasu, wykopać rzeki, poprawić przyczółki mostów i wiaduktów itp...

14
Może nie na temat, ale Mr6 masz szansę się wykazać. Pamiętaj, że wszystko w maszynie jest siódemką. nawet gagar!!!

15
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy
« dnia: 11 Września 2019, 12:46:26 »
Cytuj
Aby nie rzucało pojazdem proponuję następujące ograniczenia prędkości wyznaczone na podstawie przyrostu niedomiaru przechyłki...
To ja może już dorobię te przechyłki :) Zapisałem sobie Wasze uwagi i powoli robię poprawki.

16
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy
« dnia: 10 Września 2019, 16:35:10 »
Pamiętajcie, że są różne ASDEK'i. Nie wszystkie wyposażone są w takie same podzespoły i jedne wyłapują obciążenia dynamiczne od zestawów (np. płaskie miejsca), a inne gorące "hamulce" (tarcze hamulcowe, maźnice), a jeszcze inne mają pewnie "full wypas".

17
Symulator / Odp: Dyskusja na temat jakości konwertów dodatków z Trainz
« dnia: 09 Września 2019, 08:39:18 »
Ja po przecince drzew na tory widzę z ~20 km wieżowce. To pod kątem scenerii realistycznej która jeszcze nie jest dostępna. Pierwsza wersja była tej linii była zbudowana przez Główne Towarzystwo Rosyjskich Dróg Żelaznych więc jest prosta jak od linijki :)

18
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 08 Września 2019, 18:19:20 »
W ramach akcji pt. Redukcja siudemek, tniemy je i przetapiamy na zabawki dla mikoli.

19

Myślę że więcej nie trzeba dodawać. Należy zwrócić uwagę na to co się najbardziej powtarza, malowań wyjątkowych jest mały procent.

20
Moje stanowisko jako administratora jest następujące:
Obecny regulamin Forum oraz obowiązujące wytyczne dodatków zezwalają na odrzucenie dodatku jedynie ze względu na jego niską jakość, błędy lub niezgodność z wytycznymi. Nie widzę więc możliwości aby administracja czy Wydział Repozytorium mógł odmówić wrzucenia jakiegokolwiek dodatku który pozytywnie przejdzie testy.

Moje stanowisko jako współtwórcy projektu:
Zgadzam się z że wystarczy już siódemek (i wielu innych tekstur dla modeli pojazdów których mamy na pęczki) i fajnie by było aby twórcy umiejętnie odczytywali nastroje innych twórców i użytkowników. Czyli - jeśli ktoś lubi robić tekstury to niech przerzuci się na inne modele i inne pojazdy których mamy mało, zdjęcia przecież są i czekają.

Konkluzja: jak ktoś chce trzaskać pięć siudemek tygodniowo, niech trzaska. Oby tylko pozytywnie przeszły testy. Niech również ma na uwadze to, że w wątkach ze zdjęciami gnije mnóstwo zdjęć na tex innych lokomotyw i wagonów.

21
Moim zdaniem tekstury siódemek nie są już tak interesujące jak kiedyś (a na pewno w dużej ilości) , więc  nie ma co zakazywać ich robienia, ale powinno sie zalecić ich robienie w ostateczności. Natomiast jeśli miałaby to być jakiej unikatowe malowanie, to ja nie widzę problemu (nie wiem jak inni uważają).

22
EP08 czeka. Nie lepiej uzupełnić ten park. Zdjęcia wersji pomarańczowej leżą i żółkną.

23
Nie tedy droga zapychac repo dodatkami ktore niczym sie nie roznia poza cyferka i to jeszcze na widoku zewntrznym - kabiny, dzwieki, fizyka sa identyczne co sztuka wiec po co tyle klonow?

24
Stara śpiewka, już przywykłem :D
To nie jest zabawne nic a nic, a rechotanie z tego mimo logicznych argumentow dowodzi braku myslenia logicznego u rechotajacego.

25
Owszem, szanujemy, ale proponujemy, żeby coś innego zrobił. Tekstur na EU07 mamy ponad 200. Innych brakuje.

26
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 06 Września 2019, 20:02:37 »
Yyyy ale ja dalej robię swoje, co miałbym niby olać?

27
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Września 2019, 17:02:35 »
Ten wysyp nastepuje w sterowniku graficznym, czego nie jestem w stanie zdebugowac bo widzac nieudolnosc firmy piszacej te sterowniki raczej wydalbym wszystkie pieniadze na dziwki i koks niz na karte graficzna od ATI. Czy wysyp nastepuje "sam z siebie" czy tez moze przy kliknieciu na jakies przelaczniki w kabinie pojazdu?

28
Symulator / Odp: Dyskusja na temat jakości konwertów dodatków z Trainz
« dnia: 04 Września 2019, 21:14:43 »
No i co z tego? Zostaw go bo ci odszczeka.

I bez powodu nie byl konwertowany akurat ten.

29
Symulator / Odp: Dyskusja na temat jakości konwertów dodatków z Trainz
« dnia: 04 Września 2019, 20:36:11 »
Tylko że w ETS2 nie ma możliwości "wolnego lotu" bez grzebania w plikach. W MaSzynie jest on wymagany jednak do podłączenia składu.
Nikt nikomu nie każe latać 100-200 metrów od torów w bok.  Trzeba będzie jednak zmienić prędkość swobodnego poruszania się w wyłączonym debugu.

Z całym szacunkiem dla autorów, ale jest jasno i wyraźnie napisane na steam (oraz eu07.pl) "MaSzyna stawia na jakość". Po tym co trafia do paczki tego nie widać.
Blender, gimp są darmowe. Możesz coś zrobić.

W dalszym ciągu uważam, że powinno zachować się hierarchię szczegółowości i wypasienia modeli: kabiny -> tabor -> infrastruktura kolejowa -> dalsze otoczenie.

30
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 24 Sierpnia 2019, 14:30:26 »
Przy dużym zagęszczeniu obiektów jak najbardziej może pomóc.

Strony: [1] 2