Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Ahmedo

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 17 Października 2021, 12:30:05 »
Od Rev162 zaczynam przypisywać SHP do torów.

W pierwszym poście paczka Rev164, zmiany względem 147:
- ROM44702: data brana z zegara systemowego
- ROM44702: usunięty czas przejazdu przy pierwszym punkcie rozkładowym.
- scenariusz ROM44702: poprawki scenariusza, tablice relacyjne, dekoracje
- poprawki opisu html
- poprawka: przypisanie W4 w Wolicy
- poprawki ROM44702
- dodany powtarzacz w stacji Mokra (widoczność semafora w torze nr 2)
- ROM44702: zamiana SN61-179 na SN61-183 (Kogut)
- Zamiana wolica_zachodnia.wav na wolica_zach, ponieważ tak jest w rozkładzie. (Turbokibel)
- wymiana taboru dekoracji na bardziej aktualny @Turbokibel
- dekoracje i znaki drogowe w okolicy Mostki Groszex
- Nowosielce: nowe otoczenie przystanku
- poprawki INC rozjazdów
- zmienione modele latarni na terenie niekolejowym
- oskryptowanie poleceń 'putvalues' dla AI: zmiana oświetlenia czoła Pc1/Pc2 w zależności od tego którym torem jedzie pociąg
- poprawione działanie SHP na całej scenerii (wyzwolenie nad rezonatorem)

2
Bieżące kolejowe / Odp: Mieszanie wagonów z różnym systemem ogrzewania
« dnia: 14 Października 2021, 15:06:51 »
Można mieszać wagony z różnym systemem ogrzewania, w każdym wagonie mamy przełączniki ogrzewania i w razie potrzeb ogrzewanie jest wyłączone w wagonie przy jednoczesnym włączonym WN 3kV na składzie. Gdybyśmy wyłączyli 3kV to wagony bez prądnic na wózkach (tzn. te z przetwornicami) nie miałyby ładowania baterii i po krótkim czasie wagon byłby ciemny.

3
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 10 Października 2021, 19:25:58 »
Rev147 - zmiany względem 133:
- poprawiony stukot na torowisku (@Turbokibel)
- poprawki opisu scenariuszy
- poprawki opisu scenerii
- poprawki RJ dla pociągów
- kodowanie plików w ANSI
- poprawki RJ dla KS34800
- nowy rozkaz pisemny 'O' dla 330120 (@Ensifer)
- Całkowicie uzupełniono polskie znaki w opisach misji, dodano czas służby w scenariuszu "innofreight1".
- IC8310:Zamiana lokomotywy EP07-1026 na 1024, datę scenariusza bierze z kalendarza systemowego
- wymiana starego taboru np. niektórych kibli na EN57AL itd.
- Propagacja podmian składów do zbieżnych scenariuszy
- Dodany link do nowego rozkazu pisemnego O (@Ensifer) w pliku scn scenariusza innofreight1, kosmetyczna poprawka opisu pod rozkładem jazdy pociągu TDE 330120 (usunięta spacja przed znakiem ":").
- Ujednolicono czas służby w opisie misji "innofreight1" w pliku html z tym w opisie w pliku scn, do tej pory widniało tam 85 minut, jednak od godziny 08:45 (czas rozpoczęcia scenariusza) do godziny 10:26 (czas przyjazdu do Dębicy Towarowej) mija dokładnie 101 minut; drobne poprawki interpunkcyjne opisu html (usunięto spacje przed dwukropkami, wykrzyknikiem).
- dodany nowy scenariusz ROM 44702


Link: https://eu07.pl/userfiles/8463/wrzosy_svn_rev147.7z

Dziękuję @DzordZ, @Kogut, @Turbokibel za wprowadzanie zmian i poprawek :) W międzyczasie napisałem krótki scenariusz: ROM 44702, pociąg retro, na razie bez udźwiękowienia.
Cytuj
Prowadzimy pociąg retro nr 44702 z Wolicy do bocznicy Mostki Groszex, ze zmianą czoła na stacji Mokra. Do dyspozycji mamy wagon motorowy SN61. Jedziemy z Wolicy do Mokrej zatrzymując się na każdym przystanku, w Mokrej należy zmienić kabinę i następnie pojechać do bocznicy Mostki. Tam służba się kończy, należy zatrzymać się przy rampie obok oczekującej widowni. Wprowadzony został podział na kanały radiołączności, należy ustawić odpowiedni kanał na radiotelefonie w kabinie. Kanał radiołączności jest opisany w służbowym rozkładzie jazdy (F2).
Czas służby: około 65 minut

4
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 04 Października 2021, 19:21:53 »
Zapowiedzi zrobione, dajcie znać jak wyszło :) https://eu07.pl/userfiles/28439/zapowiedzi_wrzosy_przerobione.rar

Tutaj podsyłam też prawidłową zapowiedź ic8310 Jerzynianka: https://eu07.pl/userfiles/28439/ic8310_jerzynianka_przerobione.rar

A co powiecie na takie zapowiedźi? https://eu07.pl/userfiles/28439/ic8310_turow_koniec%20TEST.rar

I to i to jest bardzo dobre. :) Jednak ludzkie głosy bardziej pasują do Wrzosów, chociaż tak jak matek napisał, że można wykorzystać ten syntezator do przyszłościowych scenariuszy. :)
Dobra robota. :)

5
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 28 Września 2021, 23:55:25 »
Cytat: JAN21

Połaniec chyba już nie jeździ po L61 dalej niż do Czarncy, tam uciekają na CMK i dalej na Śląsk.

Przepraszam za offtopa, ale wyjaśnię pewne rzeczy. Zasadniczo przewoźnicy wożą węgiel do Połańca dwoma trasami:
A) Kopalnia na Śląsku->Olkusz->Wolbrom->Tunel->Sędziszów->Jędrzejów->Radkowice->Staszów->Połaniec - często tą trasą jeździły składy spółki KOLPREM,CTL, okazjonalnie Rail Polska oraz PKP CARGO;
B) tak jak wspomniałeś - jeżdżą CMK->L61->Łącznica do Sitkówki Nowiny coby ominąć Kielce od zachodu->Sitkówka Nowiny->Staszów->Połaniec. Zgadza się. Taką trasą podążały chociażby składy Freightliner Polska.

Cytat: JAN21
Biomasa dojeżdża chyba przez LK8
Co do biomasy, bywa różnie i też są 2 trasy. Nieraz jadą:
A) LK8 od strony Radomia przez Kielce tak jak wspomniałeś żeby odbić na LK73 w Sitkówce Nowiny na Włoszczowice i Połaniec;
B) a raz jadą przez LK8 od strony Radomia co by w Skarżysku odbić na LK25 na Chmielów i potem na Staszów i Połaniec. Obecnie z tego co mi wiadomo, składy z biomasą nie jeżdżą LK25 ze względu na remont i ograniczoną ilość slotów na jednotorze.

6
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 28 Września 2021, 20:37:02 »
Cześć,

postaram się odpalić scenerię dzisiaj na live. Jeśli chodzi o rozkaz pisemny "O" z Innofreight, to może chciałbyś, żebym go Tobie napisał i zeskanował? Myślę, że będzie ładniej i bardziej realistycznie.

7
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 26 Września 2021, 21:20:34 »
Nie bez przyczyny mamy na szlaku przez Nurzec prędkość drogową 100km/h. Droga hamowania 700m została zachowana, ale jak się przyzwyczailiśmy do wdrażania ,,pełnego", to później depczemy buty w podłogę. :D
Tak, dla drogowej 100km/h droga hamowania wynosi 700 metrów. Drogi hamowania są zachowane.

Na kilku przystankach przydało by się wymienić słupy trakcyjne na jakieś bramownice, tak jak to jest np na Dębicy Wschodniej.
Druga rzecz to problem z odtwarzaniem komunikatu kierownika na niewłaściwym kanale. Sytuacja dzieje się na przystanku Nowa Ruda gdzie obowiązuje jeszcze kanał 2, natomiast komunikat gotowości odtwarzany jest na kanale siódmym.
- te 2 przystanki do Kujacin P. oraz Pole - celowo zostawiłem słupy w peronie, ponieważ są przystanki które mają takie słupy w peronie blisko krawędzi peronu :)
- usunąłem kanał z RJ bo przystanki kanału nie mogą mieć. Kierownik działa na kanale 7, dlaczego? - nie wiem. Zbliżamy się do posterunku gdzie jest zmiana kanału RT, co właśnie może być przyczyną.

Wszystkie pliki scenerii (scn, ctr, scm) są kodowane w UTF-8, zamiast wymaganego standardami dodatków ANSI Windows-1250. Po zmianie kodowania nie powinno być problemu z użyciem polskich znaków w opisie scenerii i misji.
- poprawione

Stacja KUJACIN w RJ jest w km 27,75, na gruncie to jest kilometr ~25
- kilometraż w RJ brany jest albo z budynku nastawni albo z budynku dworca, omawiałem to z kimś i taka metoda ustalania kilometrażu jest prawidłowa. Stacja może mieć nawet prawie kilometr, ale kilometraż brany jest z jednego punktu: oś stacji, budynek nastawni, budynek dworca.


8
Na warsztacie / Sceneria realistyczna - Jeziorka
« dnia: 26 Września 2021, 11:48:07 »
Dzień dobry!
Dzisiaj chciałem oficjalnie zaprezentować Wam tworzoną przeze mnie i @PARKA scenerię realistyczną. Staramy się odwzorować odcinek od punktu zdawczo-odbiorczego w Konstancinie-Jeziornie do elektrociepłowni Siekierki.
Aktualnie sceneria posiada wypoziomowane tory na całym odcinku, siatkę dróg, teren (zaimportowany z pomocą @JAN21, wielkie dzięki!). @PARKA i ja pracujemy aktualnie nad dekoracjami otoczenia. Została postawiona tak na prawdę większość potrzebnych budynków w granicach administracyjnych Konstancina-Jeziorny, powoli wprowadzamy roślinność.
Poszukuję kilku osób, które pomogłyby nam z dekorowaniem. Wprowadzenie edytora pod F11 znacznie ułatwiło proces. Zainteresowani niech się zgłoszą w wiadomościach prywatnych :).
Sceneria przebiega głównie przez tereny wiejskie - pola bez większej ilości zagajników. Jest w całości niezelektryfikowana. Naszym celem będzie wożenie do elektrowni ciężkich składów z węglem przywiezionych do Konstancina i prowadzenie zwrotów próżnych wagonów (ale nie wykluczam możliwości stworzenia scenariusza w którym, na przykład, prowadzimy krótkie manewry na terenie elektrowni lub wywozimy popioły na hałdę).

Będę starał się informować Was o postępie prac regularnie.

długość - około 15km,
elektryfikacja - niezelektryfikowana,
Vmax=30km/h (z ograniczeniami do 20 na niektóre przejazdy),
profil - dość płaski, z dwoma poważniejszymi wzniesieniami.

-Toprus i PARKA

9
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 25 Września 2021, 17:35:02 »
Cześć,
w 1 poście dostępny link do rev133:, zmiany względem rev126:
- poprawiona przenikająca droga p.o. Kujacin Przystanek
- poprawione RJ (dodane przez @Kogut decyminuty w służbowych RJ)
- Wolica Potok podg poprawione odczytywanie wirtualnego W4 dla przewijania RJ
- poprawiona stylistyka opisu HTML
- zmodyfikowane udźwiękowienie otoczenia stacji i dworców
- poprawki w numerach i nazwach handlowych pociągów dalekobieżnych
- 8310, 34800 poprawione dekoracje
- poprawki scenariuszy
- poprawki RJ
- usunięcie latających traw
- dodane wskaźniki W6B zamiast W6A
- dodany test radia na kanałach R5, R3 (wszystkie na SCN mają test radia)
- poprawki lokalizacji wskaźników
- komunikaty SIP dla scenerii (@Turbokibel)
- poprawki plików SCN
- poprawka rozkazu O dla 330120
- poprawki opisu
- poprawiony stukot na torowisku (@Turbokibel)

10
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 25 Września 2021, 07:24:49 »
Scenariusz na intermodalu TDE330120 przejechany bez przeszkód.
Z mojej strony jedyna ingerencja to zmiana maszyny na ET22-1036.

Moje uwagi:
- Zbyt krótka droga hamowania od wskaźnika W8 do mostu przed miejscowością Nurzec. (60 km/h)
- Zbyt krótka droga hamowania od wskaźnika W8 do uszkodzonego torowiska przed Hipolit podst. (20 km/h)
- Samochody lubią przejeżdżać przez skład po minięciu lokomotywą przejazdu (zauważyłem 3 takie przypadki) oraz raz zdarzył mi się przejazd autobusu przez przejazd i opuszczone rogatki przed lokomotywą.
- Otwarty przejazd na wjeździe do Dębicy Towarowej. +++ Poprawione | @MaciejM
- Łysa sieć trakcyjna (brak wskaźników, bezprądowej itp. ale już ktoś o tym wspominał)

Ogólnie na chwilę obecną jestem naprawdę pod wrażeniem. Nawet na moim poczciwym laptopie o dziwo FPS był stabilny i jechało się nadzwyczaj przyjemnie.
Świetna robota!
Kolego @Ahmedo, nie czyńmy z MaSzyny ,,posoborowia". Nie bez przyczyny mamy na szlaku przez Nurzec prędkość drogową 100km/h. Droga hamowania 700m została zachowana, ale jak się przyzwyczailiśmy do wdrażania ,,pełnego", to później depczemy buty w podłogę. :D
Gratuluję Maćkowi. Sceneria - wyzwanie dla testujących, aczkolwiek w porównaniu do pracy w nią włożonej, nie zasługuje ona do porównania. PROFESJONALIZM.
Moja uwaga odnosi się, jak wcześniej do reakcji impulsów SHP. To będzie z pewnością do poprawy.

11
Tabor kolejowy / Odp: Wagony towarowe - Kanclerz z Trainz
« dnia: 20 Września 2021, 09:16:27 »
Szanowni koledzy,

w ostatnich dniach przekazałem kolejne wagony do konwersji. Jak i poprzednim razem, tak teraz oferuję cztery wagony Zagkks/Zagks prezentujące bardzo szerokie spektrum długości, rozmiaru i pochodzenia wagonu. W krótkich słowach, przekazałem;

- model wagonu 'Zagks' niemieckiego pochodzenia, należącego do firmy Gaspol wykonany z bardzo trudnych materiałów (dzięki koledze z portalu społecznościowego) bez jakichkolwiek innych danych ikonograficznych, trochę na czuja, część można było wyczytać z katalogu wagonów i z opisów na wagonie. Żaden z wagonów nie istnieje na dzień dzisiejszy ale porównując ze skromnymi zdjęciami "za życia" udało się zrobić go zgodnie z właściwą jemu geometrią
- model wagonu 'Zagkks' 7915 niemieckiego pochodzenia, należącego do bułgarskiego oddziału firmy Lukoil
- model wagonu 'Zagkks' 7920 niemieckiego pochodzenia, należącego do firmy Wascosa
- model wagonu 'Zagkks' 7915(2) niemieckiego pochodzenia, należącego do firmy VTG







Miłej zabawy! Doszło do tego, że jeszcze tego w Trainz nie opublikowałem za co przepraszam trainzowiczów ale myślę, że spodoba Wam się propozycja.

12
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 16 Września 2021, 14:57:29 »
Do póki autor nie wrzuci, wrzucam rev. 130 + dodałem zapowiedzi informacji pasażerskiej @Turbokibla
https://eu07.pl/userfiles/23090/rev_130.zip

13
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 16 Września 2021, 12:36:42 »
Czy można liczyć na udostępnienie kolejnej paczki testowej z naniesionymi poprawkami czy raczej Wrzosy są już w tak zaawansowanym stadium, że zbliża się ich publikacja na repo? Dziękuję z góry za odpowiedź.

14
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 03 Września 2021, 21:37:18 »
Trochę przesady w powyższej wypowiedzi. Autor scenariusza przecież nie będzie śledził każdej lokomotywy, która gdzie jak i kiedy miała jakąś rewizję czy przeszła modernizację i jest pojazdem innego typu. A to, że akurat ty wiesz, że owe dwie maszyny  mają taką a nie inną historię to nie znaczy,  że wszyscy to muszą wiedzieć. To jest tylko zabawa. Gdyby tak na prawdę przyjrzeć się wszystkiemu to połowa taboru musiała by wylecieć ze scenerii bo albo fizycznie go już nie ma, bądź  od 10 lat stoi w krzakach. Trochu luzu w majtach.

15
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 02 Września 2021, 23:29:52 »
Odpowiadam zbiorczo: (poprawki są już na REPO scenerii - rev 129)
- poprawiona przenikająca droga p.o. Kujacin Przystanek
- poprawione RJ (dodane przez @Kogut decyminuty w służbowych RJ)
- Wolica Potok podg poprawione odczytywanie wirtualnego W4 dla przewijania RJ
- poprawiona stylistyka opisu HTML
- zmodyfikowane udźwiękowienie otoczenia stacji i dworców (@Turbokibel dzięki za zwrócenie uwagi)
- poprawki w numerach i nazwach handlowych pociągów dalekobieżnych

To że tam znak jest trochę przekrzywiony czy trawka na peron wychodzi - w rzeczywistości też nie zawsze jest idealnie prosto, a trawa na peronach rośnie nawet na liniach po modernizacji. Tego poprawiać nie będę, poza tym z kabiny są to detale nie do zauważenia. Sprawa "zielonego" wiaduktu - model sprzed kilkunastu lat, korzystam z tego co jest w paczce a to jedyny model wiaduktu drogowego nad torami. Wskaźniki W16 na słupie trakcyjnym to też dosyć powszechne zjawisko, dlatego mam takich wskaźników kilka w taki sposób umieszczonych.

Megafony i zapowiedzi stacyjne: wiem, że są niezgodne z aktualnymi standardami. Korzystam z tego co jest w paczce, jeśli ktoś ma możliwości przygotować indywidualne zapowiedzi to zapraszam do współpracy :)

Oczywiście potwierdzam, potrzebny jest dodatek "Dębica Wschód" aby poprawnie wyświetlała się część L053.

16
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 02 Września 2021, 07:20:22 »
Nie posiadacie wymaganych plików.
Cytuj
Failed to open file "scenery/linia053/scenariusz_os/l053_tory_dwschod.scm"
Bad include: can't open file "linia053/scenariusz_os/l053_tory_dwschod.scm"

Failed to open file "scenery/linia053/scenariusz_os/l053_wskazniki_dwschod.scm"
Bad include: can't open file "linia053/scenariusz_os/l053_wskazniki_dwschod.scm"

Failed to open file "scenery/linia053/scenariusz_os/l053_drogi_dwschod.scm"
Bad include: can't open file "linia053/scenariusz_os/l053_drogi_dwschod.scm"

Failed to open file "scenery/linia053/scenariusz_os/l053_pozostale_dwschod.scm"
Bad include: can't open file "linia053/scenariusz_os/l053_pozostale_dwschod.scm"

Failed to open file "scenery/linia053/scenariusz_os/l053_zielen_dwschod.scm"
Bad include: can't open file "linia053/scenariusz_os/l053_zielen_dwschod.scm"

Failed to open file "scenery/linia053/debica_dwschod.scm"
Bad include: can't open file "linia053/debica_dwschod.scm"

Failed to open file "scenery/linia053/drzewa_dwschod.scm"
Bad include: can't open file "linia053/drzewa_dwschod.scm"

Failed to open file "scenery/linia053/trawa_dwschod.scm"
Bad include: can't open file "linia053/trawa_dwschod.scm"

Trzeba pobrać i wkleić w odpowiednie miejsca. https://wiki.eu07.pl/websvn/listing.php?repname=pctga&path=%2Fscenery%2F

17
Na warsztacie / Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 01 Września 2021, 23:06:55 »
Informuję, że otwarte testy scenerii "Wrzosy" zostały zakończone. Bardzo dziękuję za aktywność w tym wątku! Sceneria zostanie dodana do najbliższego wydania Symulatora "MaSzyna".


Cześć!
Zapraszam do otwartych testów scenerii "Linia053_Wrzosy".

Fikcyjna sceneria "Linia053_Wrzosy" zawiera w sobie podstawową wersję scenerii "Linia_053" od Sandomierza do Dębicy autorstwa @Driver24 z lat 2006/2007, dekoracje, modyfikacje i usprawnienia przygotowane przez twórców @Trus oraz @Transkei oraz zupełnie nowy odcinek Dębica - Wolica autorstwa @MaciejM, nad którym prace trwały w latach 2019-2021. W obecnym kształcie cała sceneria liczy sobie około 160 km szlaku (505 km w przeliczeniu na pojedynczy tor), a szlak kolejowy jest całkowicie zelektryfikowany. Zupełnie nowy odcinek liczy około 91 kilometrów szlaku.

Przed uruchomieniem scenerii sugeruję zapoznać się z plikiem informacyjnym w katalogu /inne/l053_wrzosy/wrzosy_opis.html gdzie znajdziecie odpowiedzi na mnóstwo Waszych pytań.

Czego oczekuję w tym wątku:
- wskazania błędów które znaleźliście, zarówno w scenerii oraz scenariuszach, informując o błędzie należy dokładnie wskazać lokalizację / okoliczności, screen i koordynaty mile widziane
- krótkich informacji w stylu "Scenariusz KS34800 przejezdny!" a jeśli coś nie działa w scenariuszu to opisać dokładnie co się dzieje, log.txt mile widziany

Co jest w scenerii i paczce:
- sceneria "Linia053_Wrzosy", czyli podstawowa Linia053 oraz nowy odcinek 91 km, nad którym pracowałem od lutego 2019 roku
- 5 gotowych scenariuszy: dwa pośpieszne, jeden osobowy, jeden towarowy, jeden scenariusz pociągu służbowego

Znane błędy:
- kierowcy samobójcy mają skłonność do wjeżdżania na przejazdy, tych błędów proszę tutaj nie zgłaszać

Zapraszam do aktywności!
Pozdrawiam,
@MaciejM

18
Na warsztacie / EC Dobre - dekoracja elektrociepłowni i okolic
« dnia: 17 Sierpnia 2021, 13:32:27 »
Dzień dobry,
Nareszcie znalazłem część twórczości MaSzyny, w której się nie gubię i coś nawet z tego wychodzi. Chciałbym ogłosić rozpoczęcie prac nad dodatkową dekoracją do dobrze znanej scenerii manewrowej "Elektrociepłownia Dobre". Planuję dodać parę wiejskich domków, wszelakie dekoracje, stare, unieważnione semafory i tarcze oraz dodatkową roślinność, by dodać do okolic klimatu starej, wiejskiej, zapomnianej wręcz linii. Przedstawiam niewielki kawałek terenu, który już "ozdobiłem", bardzo chętnie przyjmę wszelką krytykę oraz propozycje odnośnie tego, jak społeczność symulatora chciałaby widzieć odświeżoną elektrociepłownię. Planuję najpierw zająć się okolicą (tak jak z resztą widać na załączonym screenie), a potem dopiero samą elektrociepłownią.
Pozdrawiam,
jakisrandomowynoob

19
Bieżące kolejowe / Odp:  Masa pociągów towarowych
« dnia: 31 Lipca 2021, 21:37:20 »
Nie analizowałem tego dokładnie, ale najprawdopodobniej chodzi o to, że ET41 może rozwinąć wyższą siłę pociągową przy rozruchu od ET42. Zwłaszcza że ET41 ma wysoki rozruch i jest 3 tony cięższa.

20
Symulator / Odp: Niespodzianki na szlaku.
« dnia: 10 Lipca 2021, 17:59:06 »
U mnie na Wrzosach w kilku miejscach spotkacie Mikoli na szlaku (perony, z boku torów lub inne egzotyczne miejscówki), ponadto kilka przejazdów mam takich na których mogą stanąć auta w skrajni taboru.

21
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 17 Czerwca 2021, 14:25:58 »
Gdy w 2004 odpaliłem Quark'a i ruszyłem z miejsca EU07 to cieszyłem się jak dziecko... Lokomotywa nie miała szyb, kabina była bez textur, za oknem pustynia, ale radość była WIELKA.
@MaciejZ: masz dużo racji, że widoczki widoczkami (to podobało mi się np. w MSTS), ale fizyka to podstawa, bo jeśli jej nie ma to jazda czymkolwiek jest totalnie nudna i nie ma tego fajnego FUN'u oraz realizmu.

22
Na warsztacie / Drawinowo od nowa (rozmowy RT).
« dnia: 10 Kwietnia 2021, 00:16:12 »
W związku z tym, że w wątku Drawinowo od nowa  prowadzone są rozmowy ogólne na temat nowego Drawinowa postanowiłem zacząć nowy wątek stricte związany z udźwiękowieniem Drawinowa. Tak więc w tym wątku poruszamy tylko kwestie związane z rozmowami RT oraz innymi kwestiami dźwiękowymi w transkejowym Drawinowie.

Poniżej lista userów oraz misje, w których udzielą głosu:

Kierownik pociągu EIC "Lech" - MaciejM
Kierownik pociągu TLK "Warta" - youby  
Kierownik misja nr 3 - matek123
Kierownik misja nr 4 - k_wojak
Kierownik misja nr 5 - EP07-385
Kierownik misja nr 6 - Fofal   
Kierownik misja nr 7 - Vanqiush
Kierownik misja nr 8 - maszynistaPR
Kierownik misja nr 9 - maszynistaPR
Maszynista misja nr 1 (1701 i 7102) - Irek_Wd   
Maszynista misja nr 2 (71100 i 17101) - AnteqKolejowy   
Maszynista misja nr 10 (Traxx 174211) - Ahmedo
Maszynista misja nr 11 (EU07 713102) - Kolejarz  
Maszynista misja nr 12 (EU07 774240/1) - ic_kolobrzeg   
Maszynista misja nr 13 (ET22 774247/8) - bve       lcddisplay
Maszynista misja nr 14 (EU07 174323) - HeroPie312  
Maszynista misja nr 15 (ET42 714328) - Ahmedo     
Maszynista misja nr 16 (ET22 774381) - Felix   
Maszynista misja nr 17 (ST43 714312) - Stele
Maszynista misja nr 18 (SM42) - bve
Dyżurny Grodzisk Zachodni - Frajman
Dyżurny Stawiska - Kolejarz (głos żeński)  
Dyżurny Zarzecze Dolne - KampfWaffel
Dyżurny Drawinowo - mrofkojat (głos żeński) 
Dyżurny Grabówek - mareczek   
Dyżurny Włodowice - bprog   
Dyżruny Włodowice Zachodnie - mrofkojat   
Dyżurny Włodowice Towarowe hanys

Przydziały pozostałych zadań:
1. Weryfikacja poprawności zestawień pociągów: maszynistaPR


23
Publikacje / Po złej stronie torów
« dnia: 01 Kwietnia 2021, 00:46:16 »


Modyfikacja scenerii Stary Jawor inspirowana pamiętną misją z GTA:SA. Chłopaki z Grove Street występują w scenariuszach osobowy2, retro i zdawka.
https://eu07.pl/userfiles/23180/WrongSideOfTheTracks.7z

Podziękowania dla @matek123 za usadzenie BS'a i @dzordz za testy. :)

24
Bieżące kolejowe / Odp: Polski tabor w BeamNG.drive
« dnia: 13 Marca 2021, 16:43:20 »
Pan Masło jest świadom swojego czynu. Beamng.com jest poinformowane o zaistniałej sytuacji. Próby nawiązania kontaktu z Sigmanem celem uzyskania zgody na użycie mesha i tekstur podjęte. Krzykami i groźbami nic więcej się nie osiągnie. Zamykam wątek. Jak ktoś będzie chciał wydać dalsze oświadczenia, albo Beamng podejmie jakieś kroki, lub Sigman się odezwie, proszę o PW.

Mod został już zdjęty z BeamNG do czasu wyjaśnienia kwestii praw autorskich Sigmana.

25
Tabor kolejowy / Wagony towarowe - Kanclerz z Trainz
« dnia: 09 Marca 2021, 11:12:22 »
Dzień dobry,

nazywam się Witold Prusinkiewicz, część z Was zna mnie z forum Trainz, gdzie jestem w miarę aktywnym twórcą treści. Nie będę rozwijać bez sensu całej historii ale podjąłem decyzję, że chciałbym przekazać Waszej społeczności za pośrednictwem kolegi Patryka znanego jako Hanys część moich wagonów towarowych abyście też mogli cieszyć nimi oko. Od wielu lat monitoruję Wasz dział z fototeksturami część z nich bunkrując u siebie na dysku opisane właściwym nickiem "wrzucacza" i uznałem, że chyba nie ma lepszej formy odwdzięczenia się jak umożliwienie konwersji modeli - aczkolwiek nie miałem jeszcze okazji korzystać z Waszych zdjęć - mam 300GB swoich materiałów. Będę przekazywać Patrykowi wraz z upływem czasu i chęci kolejne modele taboru a w tym wątku będę raz na jakiś czas informować o tym, co przekazałem i co może byście chcieli mieć również u siebie. Nie mam z tym żadnego problemu :)

Na pierwszy ogień poszły dwie cysterny do przewozu tlenku etylenu znane z katalogu Pana Terczyńskiego jako 416F pochodzenia niemieckiego (WU Siegen). Razem z nimi przekazałem dedykowany wózek LHB 77. Z tego co wiem, konwersja ma się już na ukończeniu (albo już się zakończyła). Screen pokazuje wagon ze złym wózkiem (pierwotnie nie chciało mi się go robić, jednak z powodu wykonania kolejnej cysterny na tym wózku nie miałem zbyt dużego wyboru). Miłej zabawy!



Z tego co odnotowałem, w dziale fototex pojawiły się u Was nowe cysterny a ten, konkretnie wspomniany typ jest też wykonany więc może będzie chętny do wykonania reskinu;

Stahlwerke Brüninghaus, Waggon Union zakład w Siegen, być może również inne, skonstruowane według danego standardu, 16100mm długości. Rozstaw czopów skrętu 10860 lub 11060mm. Różnica może potencjalnie wynikać z późniejszej wymiany wózka na Y25. Zbiornik 95m3. Właz pod kątem w kierunku ziemi.

Zachęcam do zaglądania na Facebooka TrainzArt bo nie zawsze mam czas i chęć pisać o nowościach w swoim temacie na PTT, który znajduje się tutaj; http://trainz.pl/_forum/viewtopic.php?t=6361


26
Tabor kolejowy / Odp: ED161 - komputer pokładowy, obsługa (pytanie)
« dnia: 14 Lutego 2021, 23:22:28 »
PS. Jak ktoś ma dokumentacje na temat tego czy i jak konduktor może to zrobić to będę wdzięczny :)
A dokumentacja w jakim celu? Czyżbyś chciał pouczać pracowników? To nie jest dobry pomysł...

27
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 23 Lutego 2018, 13:23:37 »
Bo zdalne sterowanie zamknięciem drzwi występuje również w przypadku drzwi skrzydłowo-łamanych, nie korzysta się z tego na ogół bo w starych wagonach mechanizm ten nie był jakoś wybitnie serwisowany i często zamiast robić domknięcie w ostatniej fazie z dużą siłą zatrzaskują się od razu co może spowodować zranienie pasażera.

28
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 31 Stycznia 2018, 22:53:29 »
Chodzi mi o pliki e3d i mmd a nie exe. Oba wynikają zmian w exe, które wymagały dostosowania plików gry. Pobierz patcha z wątku w teście albo jak chcesz sztukować, to wszystkie podejrzane pliki w formatach źródłowych z repozytorium.

29
Na warsztacie / Modernizacja Drawinowa - etap 1.
« dnia: 01 Grudnia 2017, 21:08:01 »
Witam wszystkich!

Postanowiłem zająć się odnowieniem scenerii Drawinowo. Moją pracę podzieliłem na kilka etapów, każdy odcinek ma ok. 10km. Osobno będę wydawał także 5 największych miast. Dlaczego? Tylko to zabezpieczy moją pracę przed wieloletnim 'kurzeniem się' na dysku. Z tego co wiem Całkowo_v2 powstawało przez 6 lat; mnie odnowienie dziewięciokilometrowego odcinka zajęło 2 tygodnie. Zanim zrobiłbym resztę, minęłoby dużo czasu... Przy okazji także testerom będzie łatwiej testować ;-).

Dzisiaj prezentuję nowe otoczenie od km 1,1 do km 10,0 (czyli bez Grodziska Zach.). Nowe jest praktycznie wszystko; nie ingerowałem tylko w sieć trakcyjną oraz tory. Mógłbym się tu wiele rozpisywać o zmianach, lecz myślę, że najlepiej zobrazują je poniższe cztery screeny. Proszę tylko uważać na nowym przejeździe kolejowym w Grodzisku Letnisko, gdyż samochody nie wiedzą co to 'stop' :-).

Uwaga! Ze względu na problemy w imporcie 'starej' zieleni, na trasie (poza wspomnianymi wcześniej dziewięcioma kilometrami) wstawiłem prowizorycznie nową zieleń, tak aby resztę scenariusza nie przejeżdżać po półpustyni. Jednakże jeżeli znajdzie się ktoś do importu z 3Ds Maksem, będzie można wstawić starą zieleń, dopóki nie wydam kolejnych odcinków. Zresztą zdecydujcie sami ;-).

Do prawidłowego działania należy mieć pobrane najnowsze wagony 111A i 112A oraz nowe textury wagonów 162A i 163A od Stelego.

Download w pierwszym załączniku.

Miłych testów!

PS. Przekroczyłem wagę załącznika o 0,5 kB. Ciekawe kto pierwszy mnie zgłosi :-D

30
Na warsztacie / QWagony jescze raz (przezyjmy to jescze raz)
« dnia: 17 Listopada 2017, 12:23:37 »
Bon dia a tots!

Jak pewnie 'wszyscy' zauwazyli, od jakiegos czasu moja aktywnosc na forum spadla. Stalo sie to tak, poniewaz komus sie spodobalo ze jednym strzalem niszcze maszynowy system, to mnie awansowali i zaczeli zapraszac na polowania. Teraz po tym prawie roku od momentu przeportowania symulatora na nowe srodowisko ciezko mi wrocic do tego - nowa wersja jezyka oraz potezne zmiany w zrodlach, ktore mysle ze dzieki nowej ekipie (tmj, Milek7, SKP, takze inni) ida w dobrym kierunku i na razie niech tak zostanie.
Na te chwile kompletnie nie czuje sie na silach coby proponowac jakies ficzery, wiec na teraz jescze poczekam, popatrze, zrozumiem wiecej - wtedy wreszcie sam tez wlacze sie do akcji. Kilka dni temu forumowy kolega, ktoremu kilka lat temu zdalem model akumulatorowej wywciagarki halowej ASF a takze autokuszetke typu 203Z (S) do dokonczenia (no i on w tym czasie ja konczy :D), namowil mnie coby wagony z ex eu07.es dac oficjalnie do paczki. Mysle ze teraz, gdy bede mial nieco wolnego czasu (w styczniu prawdopodobnie przeprowadzam sie do Wielkiej Wsi), a ktory glownie poswiecony zostane nauce obslugi silnika graficznego UNITY - jest wlasnie ten moment gdy powinienem przecwiczyc preparowanie i optymalizacje modeli pod ten silnik.Tak wiec dzis nie poraz pierwszy staje mi... yyy, przychodzi mi stawac przed Wami z pewnym wspolnym wielkim celem do realizacji, jakim jest wrzucenie do oficjalnej paczki kilkunastu wagonow za jednym rzutem.
Poniewaz czasu jest niewiele to pasowalo by mi dostac od Was wolna reke w kwestiach standardow wykonania tych modeli. Generalnie mialy by one miec aplikowana optymalizacje pod wzgledem elemetow skladowych tak, aby pozostawaly tylko te, ktore przeznaczone sa do animacji i/lub do ukrywaina w celu tworzenia np. wybrakowanej wersji pojazdu. W zadne cienie na plaszczyznie pod pudlem nie widze sie bawic jak i rowniez w nowe ficzery jak np. najnowsze mapy refleksyjne (przynajmniej nie w wagonach towarowych) - to zostanie 'na kiedys'.

Jako ze widze ze pojawia sie opcja platnych modeli to akcja jest taka zebys dal piataka, a naleznosc to potem, po calym cyklu, moze byc razem, ryczaltem z zalegla rata (, w naturze?) - pieniadze nie sa az takie istotne. Reasumujac - lecimy z koksem od dzisiaj, a przewodnim mottem przyswiecajacym 'takiej akcji' bedzie...

"Jeden tydzien - dwa wagony"

Enjoy!


subs: ilosc submodeli przed opt.
tris - ilosc trojkatow przed optymalizacja (wagon bez wozkow)
anim - elementy przewidziane do animacji lub ukrywania
len - dlugosc wagonu
foto - autor zdjec na tekstury
date - data rozpoczecia poprawek


Zaczynamu od wagonu serii Haiis
tris: 30886
subs: 154
anim: 91
len: 16.47m
foto: Podlesky@PTT
date: 17.11.17





Wagon Nr. 2 - Zabytkowy wagon organizacji UNRRA (United Nations Relief and Rehabilitation Administration)
tris: 25703 -> 30216
subs: 129 -> 47
anim: 0
len: 0
foto: Q424
date: 17.11.24




Wagon Nr. 3 - Habbilns-135
tris: 59382 -> 55538
subs: 412 -> 89
anim: 0
len: 23.32m
foto: Q424
date: 17.11.26





Wagon Nr. 4 - Lekqss 203z
tris: 28982 -> 24780
subs: 644 -> 80
anim: 0
len: 16.10m
foto: EU07-483
date: 17.11.26




Wagon Nr. 5 - Xas 73
tris: 24486 -> 41102
subs: 145 -> 60
anim: 0
len: 15.50m
foto: google
date: 17.11.30




Wagon Nr. 6 - 622Za
tris: 80117 -> 79545
subs: 292 -> 57
anim: 0
len: 16.36m
foto: google
date: 17.12.03




Wagon Nr. 7 - 601w
tris: 77710 ->
subs: 254 ->
anim: 0
len: 16.36m
foto: google
date: 17.12.04





Wagon Nr. 8 - 4L
tris: 47641 -> 46107
subs: 376 ->  77
anim: 0
len: 11.80m
foto: google, matek123
date: 17.12.05





Wagon Nr. 9 -Tadds
tris: 78677 ->
subs: 436 ->
anim: 0
len: 19.90m
foto: google, queuedEU, Podlesky
date: 17.12.09




Strony: [1]