Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - DzordZ

Strony: [1] 2 3 4
1
Forum / Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 10:32:10 »
Potrzebujemy zmian.

Kontekst sytuacji: Milek w styczniu zapowiedział paczkę w marcu. 18 lutego padła propozycja wydania paczki 14.03 (z przerwą na wydawanie od końca lutego w celu testowania paczki). 8 marca dostaliśmy odpowiedź od Milka, że proponuje on wydanie paczki 23 marca. Jak doskonale wiemy, paczka nie wyszła. Od tego czasu, mimo pytania, co z tym terminem, nie mamy żadnego kontaktu z Milkiem, a i sam Milek zalogował się na forum ostatni raz 25 marca.

Milek niestety znowu nie jest responsywny, w naszej opinii potrzebujemy bieżącego rozwiązania problemu w postaci:
1. Mianowania @Miłosz Dorsz na administratora. Mimo wszystko, w aktualnej strukturze, potrzebujemy aktywnego administratora.
2. Przywrócenie do WR @Hirek i powierzenie mu zadania generowania paczek, bo Milek kolejny raz zawodzi w tej kwestii. Propozycja: paczka całościowa raz na rok + patche co 3 miesiące.

Dlaczego uważamy, że regularne wydawanie paczek całościowych jest takie ważne?
- Do testu wielu dodatków potrzebne są pliki, które pochodzą z dodatków wydanych kilka miesięcy wcześniej. Może to oznaczać czekanie wielu miesięcy na możliwość przetestowania dodatku. Co prawda @jakubg1 opublikował jakiś czas temu poradnik jak pobierać dodatki za pomocą programu TortoiseSVN, jednak aby w pełni przetestować dodatek konieczne może się okazać pobranie zawartości wielu niezależnych folderów, usunięcie odpowiednich plików E3D oraz inne trudne dla chętnych początkujących procedury, stanowiące dość wysoki próg wejścia dla potencjalnych deweloperów.
- Scenerie w dziale "Na warsztacie" wymagają obiektów, które nie zostały jeszcze opublikowane w najnowszej wersji symulatora, lecz zostały dodane na repozytorium wiele miesięcy temu. Może to spowodować stagnację w rozwoju scenerii bądź jej dostosowania do najnowszej wersji MaSzyny, a co za tym idzie, jeszcze bardziej opóźnić jej oficjalny debiut w paczce całościowej.

Przedstawione postulaty nie są odrzuceniem propozycji z innych wątków, tylko reakcją na bieżący problem. Proces restrukturyzacji musi być przedyskutowany i zapewne chwilę zajmie, poza tym jego dopracowanie jest trudne ze względu na znikomą aktywność Milka, a problem braku osoby decyzyjnej i osoby do składania paczek jest bieżący i niezależny od wszelkich pomysłów na zmianę struktury zarządzania.

Ponadto, rozmowa o potencjalnych zmianach trwa 8 miesięcy, Milek nie jest zbytnio aktywny, żadnej zmiany nie ma, a szansy na szybkie wprowadzenie tych zmian również nie widzimy.

Mamy również świadomość, co swego czasu zrobił Hirek, ale z racji na upływ czasu, aktualną postawę Hirka oraz posiadane przez niego kompetencje, uważamy, że przywrócenie go do WR będzie dobrym pomysłem.

2
Na warsztacie / Odp: Bestie z Woroszyłowgradu
« dnia: 29 Marca 2024, 13:53:57 »
Sugeruję otworzyć sobie plik errors.txt i z pomocą poradnika z forum pobrać brakujące pliki z repozytorium.

3
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 24 Marca 2024, 11:58:59 »
EP07-361 (bok + czoło skos):
https://eu07.pl/userfiles/28235/EP07-361.7z

740 422 (bok + czoło + czoło skos):
https://eu07.pl/userfiles/28235/740%20422.7z

741 518 (2 boki + 2 czoła):
https://eu07.pl/userfiles/28235/741%20518.7z

742 141 (czoło + 2 boki):
https://eu07.pl/userfiles/28235/742%20141.7z

Węglarki ASPWR:
Eaos 33 51 5356 421-6
Eaos 33 51 5331 858-9
Eaos 33 51 XXXX XXX-X (graffiti)
Eaos 33 51 5348 875-4
Eaos 33 51 5348 864-8
Eaos 33 51 5331 852-2
Eaos 33 51 5338 567-9
Eaos 33 51 5331 027-1
Eaos 33 51 5331 093-3
Eaos 33 51 5333 502-1
Eaos 33 51 5356 436-4
Eaos 84 51 5348 425-6
Eaos 33 51 5348 882-0
Eaos 33 51 5356 428-1
Eaos 33 51 5348 828-3
Eaos 33 51 5429 070-4
Link: https://eu07.pl/userfiles/28235/W%C4%99glarki%20ASPWR%2020032024.7z

Oprócz tego jak zwykle nieco Vectronów:
193 830 (czoło + dane do przebicia)
193 901 (2 boki + czoło)
193 758 (bok + czoło)
193 849 (bok + czoło)
193 585 (bok)
193 744 (bok)
193 844 (bok + czoło)
X4E-797 (bok + czoło)
EU46-525 (bok + czoło)

4
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 26 Czerwca 2023, 21:17:20 »
Troszkę wagonów.
Węglarki ze składu DB:
Eaos 33 51 5332 398-5 DB
Eas-x 31 80 5949 532-1 DB
Eas-x 31 80 5949 818-4 DB
Eaos 33 51 5332 278-9 DB
Eaos 33 51 5332 272-2 DB
Eaos-x 31 80 5358 092-0 DB
Eaos 33 51 5373 654-1 DB
Eaos 84 51 5348 169-0 PROTOR
*wyszło słońce*
Eaos 33 56 5348 712-4 ZOS ZVOLEN
Eaos 33 51 5332 243-3 DB
Eaos 33 51 5332 151-8 PROTOR
Eaos 33 51 5330 004-1 RKM
Eaos 33 51 5332 388-6 DB
Eaos 33 56 5348 173-9 ZX BENET
Eaos 33 56 5348 035-0 ZOS ZVOLEN (część rozmyta niestety)
Eaos 33 56 5332 037-4 AX BENET
Wszystko co wyżej boki, czoło ostatniego i ewentualnie przy części czoła po skosie:
https://eu07.pl/userfiles/28235/W%C4%99glarki%20sk%C5%82adu%20DB%2026062023.7z

Węglarki Wascosa, produkcja 23.06.2023 w Świdnicy. Niestety cienie, boki łapałem po jednym fragmencie, bo takie miałem możliwości. Jedną z tego chyba ujdzie zrobić:
https://eu07.pl/userfiles/28235/W%C4%99glarki%20Wascosa%2026062023.7z

Na standardowych zasadach udostępniam X4EC-057.

5
Na warsztacie / Odp: Projekt Podlasie '05
« dnia: 22 Grudnia 2022, 18:03:43 »
Cześć, idą święta więc trzeba nieco odkurzyć wątek :) Projekt oczywiście nie umarł tylko ciągle się rozwija. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami zostały ułożone tory na linii 31 do samej Hajnówki (doszło 8 nowych stacji: Mordy, Niemojki, Platerów, Siemiatycze, Nurzec, Czeremcha, Witowo, Hajnówka). Na linii 55 i na stacji Siedlce została dodana sygnalizacja, ukresy i część wskaźników. Cała linia 55 została wypoziomowana zgodnie z wcześniej wprowadzonym profilem pionowym.

Kolejne prace w kontekście linii 55 skupią się na optymalizacji i dodaniu terenu, natomiast na linii 31 prace będą obejmować profil pionowy i wypoziomowanie torów.

Krótki opis załączonych screenów:
mapa22 – mapa całego projektu
Siedlce1 – st. Siedlce, widok z części pasażerskiej w kierunku Łukowa/Czeremchy
Siedlce2 – st. Siedlce, widok z części pasażerskiej w kierunku Mińska Maz.
Sokolow1 – st. Sokołów Podl., widok w kierunku Siedlec

6
Symulator / Odp: Składy realistyczne - zestawienie wpisów
« dnia: 19 Grudnia 2022, 00:26:37 »
88121/0 (potocznie zwany "Hajnówką") W-wa Zach.-Hajnówka, RJ 2003/2004
node -1 0 SU45-201 dynamic pkp\su45_v2 301D-201 301D 0 headdriver 99 0 enddynamic
node -1 0 bdnu_2000575-4 dynamic pkp\11xa_v2 bdnu_2000575-4 111an_120 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 b_2038300-3 dynamic pkp\11xa_v2 b_2038300-3 111Ag 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 adu_1970258-4 dynamic pkp\11xa_v2 adu_1970258-4 112a_old 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bdu_2078503-3 dynamic pkp\11xa_v2 bdu_2078503-3 111a_old 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bdnu_2000187-8 dynamic pkp\11xa_v2 bdnu_2000187-8 111an_braz 0 nobody 0 0 enddynamic

88121/0 "Żubr" W-wa Zach.-Hajnówka, RJ 2006/2007
node -1 0 SU45-225 dynamic pkp\su45_v2 301D-225 301D 0 headdriver 99 0 enddynamic
node -1 0 adu_1970552-0 dynamic pkp\11xa_v2 adu_1970552-0 112ae_okr 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bd_2008066-6 dynamic pkp\11xa_v2 bd_2008066-6 111au_ic 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bdu_2078558-7 dynamic pkp\11xa_v2 bdu_2078558-7 111as_pkppr_okr 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bh_2118048-1 dynamic pkp\120a_v1 bh_2118048-1 120A_KZ 0 nobody 0 0 enddynamic

31102/3 "Jadwiga" Kraków Główny-Terespol, RJ 2008/2009
node -1 0 EP07-332 dynamic pkp\303e_v1 303E-EP-TV-332 303E-EP-TV-IC 0 headdriver 99 0 enddynamic
node -1 0 WLAB10o_525170-80026-8 dynamic pkp\wlab_v1 WLAB10o_525170-80026-8 G77_1 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 azdu_1910084-8 dynamic pkp\11xa_v2 azdu_1910084-8 112ae_niski 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 b10ou_2000158-9 dynamic pkp\11xa_v2 b10ou_2000158-9 111ac 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bmnopux_50512608067-8 dynamic pkp\bdhpumn_v3 BMNOPUX_50512608067-8 BDHPUMN_TAPICERKA_1 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bmnopux_50512608104-9 dynamic pkp\bdhpumn_v3 BMNOPUX_50512608104-9 BDHPUMN_TAPICERKA_2 0 nobody 0 0 enddynamic

7
Bocznica / Odp: [ANKIETA] Wyrzucenie scenerii "Moczniki" z paczki
« dnia: 07 Grudnia 2022, 20:06:30 »
Może to jest ten czas, żeby "przeprosić" się z projektem Zakopianki i iść w tę stronę?
Tak tylko...

8
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 01 Grudnia 2022, 11:02:38 »
Nowa wersja, zmiany:
  • Wyszukiwanie po ładunku,
  • obsługa komentarzy // w plikach textures.txt,
  • poprawiona obsługa obróconych pojazdów wieloczłonowych,
  • funkcja losowej kolejności obraca losowo pojazdy,
  • + zmiany z wersji testowej.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter221201.zip
64bit: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter64_221201.zip
Losowanie kolejności wagonów nie działa w przypadku "wagonowych zespołów trakcyjnych".
Tak jak pisałem, funkcjonalność nie obejmuje pojazdów wieloczłonowych.
Czy jest możliwe dostosowanie aplikacji do systemu Windows XP x32? Konkretnie chodzi mi o ostatnią paczkę exe-2016.
To znaczy co się dokładnie dzieje, wcześniej działało a od którejś wersji startera się nie uruchamia?

9
Na warsztacie / Odp: Maszynowe dodatki Miłosza
« dnia: 30 Listopada 2022, 22:00:19 »
Od czasu ostatniej aktualizacji pojawiły się kolejno:

- wagon 140A-z w nowym schemacie malowania*;
- biletomat KM;
- wagony "wydmuszki" — wybebeszone 11xA czekające na dalszą modernizację;
- EP07-1049*;
- EP09-046 w okleinie Niepodległa;
- wagony T3000e Sdggmrss i Sdggmrs służące do przewozu naczep, kontenerów oraz platform r2L**.

* cegiełkę dołożył Joachimowicz,
** cegiełkę dołożył RafaPolska424.

10
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 26 Listopada 2022, 18:26:36 »
6Dg-182 (bok):
https://eu07.pl/userfiles/28235/6Dg-182.7z

Węglarka 31 55 5331 673-0 Rail Cargo Hungaria (bok + czoło skos):
https://eu07.pl/userfiles/28235/Rail%20Cargo%20Hungaria.7z

11
Forum / Zmiany w regulaminie
« dnia: 21 Listopada 2022, 21:38:31 »
Cześć,
pod adresem https://eu07.pl/forum/index.php/topic,34988.0.html znajduje się nowy regulamin. W zasadzie jest to "stary" regulamin, z następującymi zmianami:
- regulamin obejmuje swoimi postanowieniami również Chat. Kilku użytkowników słusznie zarzucało Moderatorom i Administratorom, że bany nakładane na forum za aktywność na Chacie są bezzasadne.
- zmieniona została struktura regulaminu na nieco bardziej czytelniejszą
- poprawiono stylistykę, składnię i logikę niektórych punktów w taki sposób, aby były one napisane w języku polskim
- dodany został kolejny "wariant" ograniczenia możliwego do nałożenia na użytkownika, czyli zablokowanie dostępu do Chatu
- dodany punkt zakazujący udostępniania konta na Forum osobom trzecim
- usunięte zostały nieaktywne od kilku lat linki, zarówno do stron zewnętrznych jak i do wątków na forum
- dodana została część "Postanowienia końcowe" aby zwrócić uwagę na inne istotne sprawy
- usunięty punkt z części "obowiązków" nakładający obowiązek oznaczania rozwiązanych problemów tagiem [solved]. Nigdy to nie było przestrzegane ani pilnowane, tak więc martwy punkt został usunięty
- usunięta została część "źródła regulaminu", ponieważ linki poumierały

Nowy regulamin zacznie obowiązywać od 01.12.2022 r. W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu i dyskusji poniżej.


12
Publikacje / Odp: Oficjalny Maszynowy Warsztat Ziela
« dnia: 19 Listopada 2022, 19:44:53 »
[19.11.2022] Nieco dłuższy przestój na repo, więc wstawię tutaj przed wrzutą na repo. Zestaw eurosprinterów:
189 004 DB: https://eu07.pl/userfiles/28235/189-004-r2.7z
ES64F4-805 MRCE: https://eu07.pl/userfiles/28235/189%20805-r2.7z
ES64F4-205 w starym malowaniu MRCE: https://eu07.pl/userfiles/28235/ES64F4-205-r2.7z
ES64F4-153 PKP Cargo: https://eu07.pl/userfiles/28235/ES64F4-153-r2.7z
ES64F4-205'14 w malowaniu MRCE/PKP Cargo: https://eu07.pl/userfiles/28235/ES64F4-205'14-r2.7z
ES64F4-845 Express Rail: https://eu07.pl/userfiles/28235/E189-845.7z

13
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 13 Listopada 2022, 19:12:03 »
Nowa wersja testowa, zmiany:
  • UART- rozbudowa o nowe parametry (zachowana kompatybilność wsteczna- obsługiwane po wykryciu),
  • obsługa UTF-8; załączane poprzez parametr uruchomienia 'utf8',
  • opcja losowania kolejności wagonów w składzie.
    Losowanie obejmuje pojazd zaznaczony i wszystkie kolejne. Zmieniona może być tylko kolejność pojazdów nie stanowiących integralną cześć innych; pozostałe, tj. EZT czy wagony zespołowe są pomijane w losowaniu).
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter221113.zip
64bit: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter64_221113.zip

Cytuj
Mam wrażenie, że jeśli wstawię sobie pojazd do prowadzenia, który już jest gdzieś użyty w scenerii to dochodzi do zamknięcia/wysypu symulacji.
Wydaje mi się, że jest dobrze, ale to jeszcze trzeba potestować.
Cytuj
Czy nowy Starter mógłby być crossplatformowy?
Gdzieś w wątku jest link do wersji na Linuxa, nie było jednak wtedy zbytnio zainteresowania testami. Wersja na Linux to był klon projektu dostosowany do Linuxa (i jednocześnie obecnego kodowania)- projekt od początku nie był pisany z myślą o innych systemach.

14
Bieżące kolejowe / Odp: Różnica między siłą pociągową a mocą?
« dnia: 31 Października 2022, 07:49:56 »
Mam na myśli moc wyrażoną w koniach mechanicznych a siłą wyrażoną w kiloniutonach. Lokomotywa a o większej silę pociągowej jest lepsza czy o większej mocy jest lepsza? 
Zależy do jakich zadań potrzebujemy naszego "ciągnika". Najlepszy byłby zarówno o dużej sile pociągowej jak i mocy. W latach 1969-1989 wrocławski Pafawag budował dla PKP lokomotywy typu 201E znane jako ET22 o bardzo uniwersalnej jak na tamte czasy charakterystyce trakcyjnej. Co nam daje jej moc? Zobaczmy na obrazek nr. 1 :). Podczas ruszania w wilgotny poranek z dużą ilością liści na torach na stromym podjeżdzie ze składem próżnych "Talbotów" o masie ok. 900 ton. Maszynista użył funkcji N1 tzn. "dostosowanie sił do nacisku kół" a jechał z kabiny B. Udało mu się osiągnąć maksymalnie 4,8 km/h i wrzucić 11-tą pozycję jazdy. Silniki nr: 1, 2, 3 dawały maksymalnie ok. 125 kW. Silniki 4, 5, 6 dawały ok. 25% mniej. Kolejność silników patrząc od kabiny prowadzącej czyli B, jest następująca: 6, 4, 2, 5, 3, 1. Podczas jazdy z włączoną funkcją N1 silnik 4 i 6 miały zmniejszone pole magnetyczne odpowiadające 3-stopniowi bocznikowania. Silnik nr. 5 miał pole magnetyczne stojana odpowiadające 2-stopniowi bocznikowania. Silniki te rozwijały moc do ok. 100 kW - każdy. Wszystko do czasu gdy oś napędzana silnikiem nr. 6 nie straciła przyczepności. Silnik ten w krótkim czasie osiągnął ponad 500 kW. Na drugim obrazku widać zamiast mocy obroty dwóch silników tzn. nr. 1 i nr. 6 uzyskane metodą obliczeniową z wykorzystaniem wzoru używanego w symulatorze maszyna EU07 :). Widać tu jak obroty szóstki wystrzeliły prawie pionowo "w kosmos". Dodatkowo na wykresie mamy prędkość jazdy pomnożoną przez minus dziesięć oraz tak samo wymnożoną pozycję jazdy coby nie zaciemniać głównego wykresu. Maszynista stosował przyhamowanie pierwszym stopniem hamulca dodatkowego co dawało ok. 50 kPa w cylindrach. Dodatkowo interweniował układ przeciwpoślizgowy "UPP" podsypując piasek i impulsowo zwiększając ciśnienie w cylindrach (selektywnie dla wózka w którym nastąpił poślizg) do ok. 120 kPa. Na obrazku nr. 3 widać jaki pułap złapały obroty silnika nr. 6. Podczas jazdy z prędkością postępową w ok. 4 km/h ślizgający się zestaw kołowy bez trudu uzyskał prędkość ponad 100 km/h i uzyskał by jeszcze więcej gdyby nie interwencja maszynisty. Na obrazku nr. 4 analizowałem inny przypadek serii kilku poślizgów a dodatkowo nałożyłem w kolorze jasno zielonym obroty przeliczone na km/h przy założeniu średnicy kół 1250 mm które pokazują jakość współczynników użytych we wzorze stosowanym w tutejszym symulatorze, które to z potem czoła opracowali współtwórcy symulatora. W przypadku tej jazdy jestem w posiadaniu większej liczby danych i o lepszej rozdzielczości. Program serwisowy umożliwia zapis wszystkich danych w czasie rzeczywistym i do analizy mam tu obroty wszystkich zestawów kołowych które rejestrują indywidualne czujniki obrotów systemu "UPP". System ten nie wykorzystuje korekty średnic zestawów, gdyż nie jest prawnym źródłem informacji o prędkości lokomotywy dla maszynisty. Na omawianym obrazku mamy już do czynienia z innymi prędkościami, innymi mocami i innym układem połączeń silników trakcyjnych. Maszynista wykorzystywał tu trzeci układ połączeń i czwarty bocznik (jasno zielony fragment uzyskany tu w pewnym sensie "syntetycznie" to była 48-pozycja jazdy i 3-bocznik). Rozwijała moc powyżej mocy znamionowej tzn. >3000kW na "podgórskiej" jednotorowej linii z pociągiem o masie ok. 1400 ton (długi kontenerowiec) zwalniając szlak dla "osobówki" czekającej na przeciwnej stacji. Linia poprowadzona w lesie, a więc dużo liści. Jazda w godzinach południowych przy słonecznej jesiennej pogodzie. Pierwszy poślizg w ok. 130 sekundy wykresu był na tyle krótki iż system UPP nie zdążył zareagować przyhamowaniem zestawów(na czarno pokazane jest ciśnienie w cylindrach hamulcowych). System UPP wchodzi do gry gdy różnica prędkości obrotowych przekracza wartość 3,9 km/h.
Na obrazku nr. 5 widać napięcie na wirnikach silników trakcyjnych. Na trzecim układzie połączeń silniki pracują już w parach tzn. po dwa szeregowo. "Ucieczka" silnika objawia się wzrostem na jego zaciskach napięcia oraz mocy i obniżeniem napięcia i mocy dla jego pary. Jazda odbywała się również z kabiny B i uciekał nam tradycyjnie silnik nr. 6 oraz raz w okolicach 287 sekundy silnik nr. 5 który tworzy parę z silnikiem nr. 2. Na wykresie wyłączyłem wyświetlanie napięcia silnika nr. 5 gdyż ma usterkę jego układ pomiarowy polegającą na źle dobranym lub źle stykającym rezystorze obciążającym układ pętli prądowej 4-20mA "LEM-a" napięciowego (który przekształca sygnał prądowy w napięciowy dla karty pomiarowej sterownika lokomotywy). Schodkowy charakter wyrysowanych prądów i napięć wynika z natury zapisu danych w prędkościomierzu cyfrowym (Deuta Redbox), który musi to robić z oszczędności dla swej pamięci (ok. 2GB). Daje to pewną "niepewność" przy wyliczaniu obrotów silnika na podstawie zapisów prądów i napięć, bo o ile prędkościomierz rejestruje do pięciu zmian na sekundę dla tych parametrów, to zmiany muszą przekraczać pewien kwant. Dokładniejsze wyniki daje zapis z poziomu programu serwisowego, ale wymaga podłączenia się ze sterownikiem głównym za pomocą osobnego terminala, a więc w praktyce obecności na lokomotywie osoby która to ma. W super dokładnych obliczeniach przeszkadza jeszcze silny filtr tłumiący szybkie zmiany wartości mierzonych prądów i napięć, co widać na przykładzie rysunku nr. 6, gdzie nałożyłem dane pomiaru prądu trakcyjnego podczas ustawiania kilku pozycji jezdnych, a odczytywane zewnętrznym przetwornikiem analogowo-cyfrowym podłączonym do wejścia karty zbierającej dane analogowe dla sterownika głównego. Tu firma współpracująca z nami musi jeszcze trochę ustawień pozmieniać w swych bibliotekach to obsługujących (są w trakcie). Na obrazku nr. 7 dodałem fragment ze zrzutu ekranu HMI przedstawiający kolejność silników nałożony na wykres kolejnego poślizgu, gdzie tym razem uciekła na oś napędzana silnikiem nr. 3 podczas jazdy z kabiny B, czyli piąta patrząc w kierunku jazdy. Oś ta posiada nadajnik prędkościomierza :).
Podsumowując w dawnych czasach zwiększano liczbę osi, ciężar, układy przeciwpoślizgowe, konfigurację silników (w systemie 3kV były z tym największe problemy). Dziś można dużo osiągnąć stosując indywidualne zasilanie silników, a najlepiej z wykorzystaniem napędów trójfazowych, które z natury są odporne na poślizg, gdyż ślizgający się silnik zmniejsza swą oddawaną moc, a wirujące pole magnetyczne stojana wyprzedza tylko o kilka procent (ok. 3%) wirujący wirnik, a gdyby jakimś cudem obie prędkości się zrównały ;), to napęd ustaje całkowicie. Przykładowo jadąc 100 km/h trójfazowy silnik asynchroniczny nawet nie pozwoli uciec napędzanej osi do 103 km/h. Rzadko się zdarza, aby w poślizg wpadły wszystkie osie i zgłupiał układ wyliczający prędkość postępową pojazdu (prędkość referencyjną). Dziś stosuje się dość silne algorytmy do jej wyliczania. 30-lat temu eksperymentowano z radarem Doplera :).

15
Bieżące Symulatorowe / Odp: Losowanie tekstur
« dnia: 29 Września 2022, 11:34:37 »
Program wyszukując tekstur które mogłyby zastąpić bieżącą sprawdza między innymi zgodność:
  • operatora- by uniknąć np. lokomotywy EU07 operatora DLA z wagonami pasażerskimi IC oraz PR.
  • dat rewizji- część tekstur mają daty rewizji z lat 80-90, a niektóre to nadal jeżdżące, odrestaurowane/stylizowane wagony w składach okazjonalnych, które mają już datę rewizji aktualną, a jeszcze inne mają nieznaną/niewpisaną datę rewizji.
  • typ pojazdu- wagony w składach retro/historycznych to często typy aktualnie już niespotykane. Jakkolwiek program odpowiednio skonfigurowany jest w stanie zmienić typ pojazdu, tak punkty powyższe już to uniemożliwiają.
Finalnie program nie znajduje wagonu tego samego typu, operatora ale z innej epoki. Podsumowując, funkcja losowania przeznaczona jest bardziej dla urozmaicenia w ramach pewnego przedziału czasowego, niż do zmiany epoki.

16
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 25 Września 2022, 17:20:51 »
Wrzucam na prośbę, ST43-115 SKPLu. Zgoda na wykorzystanie do innych simów za warunkiem poinformowania na pv. Autorem zdjęć jest Rafał Malik.
-> https://eu07.pl/userfiles/28235/ST43-115.7z

17
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 24 Września 2022, 22:33:50 »
A dziś prezentuje wam jednostkę EN57-038 należącą do Kolei Mazowieckich które postanowiło ją uwiecznić w historycznej malaturze . zdjęcia zrobione tylko aparatem gdyż miałem 14 minut na przesiadkę w powrotną relacje

EN57-038 - bok / i pół drugiego / przód / tył
https://eu07.pl/userfiles/8682/PKP_EN57-038_KMKOL.rar

18
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 08 Września 2022, 15:54:06 »
Inne ujęcia SM31-025 i wagony - platformy i talboty.
SM31:
https://eu07.pl/userfiles/28235/SM31-025.zip
Wagony:
https://eu07.pl/userfiles/28235/wagonyky.zip
Zdjęcia autorstwa Tymoteusza Noremberga.

19
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 03 Września 2022, 22:40:05 »
No to dziś prezentuje wam sputnika o numerze 71 jeżdżącego dla ECCO RAIL , niestety zdjęcia zrobione telefonem , gdyż jechałem po niego rano od razu po pracy.

PL-ECCOR 3E/1-71 - bok x2 / przód / tył skos / tabliczki - w paczce również są trudne zdjęcia może się przydadzą
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-PLATA_3E_1-71.zip

20
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 15 Sierpnia 2022, 22:33:20 »
A Dziś prezentuje EU07-465 świeżynkę ECCO Rail lokomotywa jest moją 300-setną lokomotywą sfotografowaną na tekstury czyli limit już został zrobiony roczny :D

PL-ECCOR EU07-465 - bok x2 / przód / tył / detale / tabliczki
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-ECCOR_EU07-465.zip

21
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 05 Sierpnia 2022, 14:01:11 »
Kilka grup wagonów:
- wagony Fals w barwach PMT - 4 sztuki, 84 51 6651 567-4, 84 51 6650 967-7 i 969-3, z zagapienia mego tylko pół (z EVNem) 84 51 6650 971-9:
https://eu07.pl/userfiles/28235/Fals%20PMT%205822.7z (czoła skos i po jednym boku)

- wagony Fals w barwach Cemet - 2 sztuki, 84 51 6657 014-1 i 33 51 6656 983-0:
https://eu07.pl/userfiles/28235/Fals%20Cemet%205822.7z (czoła skos i po jednym boku)

- wagony Zacs - 2 sztuki, 33 51 7867 409-9 i 33 51 786 7 439-6 (niestety z cieniem na nim, ale do wyretuszowania):
https://eu07.pl/userfiles/28235/Zacs%20PMT%205822.7z (czoła skos i po jednym boku)

- wagon RS 84 51 3936 078-6 w barwach PMT
https://eu07.pl/userfiles/28235/RS%2084%2051%203936%20078-6%20PMT%20%285822%29.7z (2x czoło skos i jeden bok)

- trudne ale dam jednak żeby były choćby jako podgląd, boki wagonów pociągu humanitarnego Przemyśl - Hannover:
https://eu07.pl/userfiles/28235/WISKOL%20humanitarny.7z

22
Na warsztacie / Projekt Podlasie '05
« dnia: 27 Czerwca 2022, 20:17:29 »
Witam wszystkich,
Jako że niedawno stuknęła mi 15 rocznica rejestracji na forum (niektórzy pewnie pamiętają moje dawne poczynania w zakresie scenerii) i wypadałoby wrócić do świata żywych, postanowiłem zaprezentować nad czym aktualnie pracuję. Będzie to również dla mnie motywacja do regularnego prezentowania postępów prac. Tematem opracowania są realne linie kolejowe:
  • D29-55 (część dawnej 34): Sokołów Podlaski – Siedlce (km 90,000 – 119,862)
  • D29-31: odcinek Siedlce – Hajnówka (km 0,000 – 122,000)
  • D29-520: łącznica Doły – Ujrzanów (km 0,000 – 1,227)
Z natury rzeczy, odwzorowaniem został objęty również mały fragment linii nr 2 (km 90,000 – 97,700).

W aktualnym etapie uwzględnione zostały również układy torowe bocznic:
  • składu złomu w Sokołowie Podlaskim
  • cukrowni „Elżbietów” w Sokołowie Podlaskim
  • fabryki Solbet w Podnieśnie
  • Północnej Dzielnicy Przemysłowej w Siedlcach (Karo, Cargill itd.)
  • JW2523 w Siedlcach
  • Południowej Dzielnicy Przemysłowej w Siedlcach (Stalchemak, Mostostal itd.)
  • bazy tłucznia w Siedlcach
Okres odwzorowania obejmuje lata 2004 – 2006.

Całość projektu powstaje zgodnie z nowymi standardami, tj. w Rainsted oraz teren z NMT-1. Obecnie prace skupiają się na linii 55, stacji Siedlce, wyprowadzeniu linii w kierunku Mińska Maz. (kawałek za stację Siedlce), Łukowa (kawałek za podg. Doły) oraz Czeremchy (linia 31 km 0,000 – 4,700 – kawałek za pskp Ujrzanów). Ten zakres jest obecnie priorytetem i jest przewidziany do zakończenia w pierwszej kolejności. Równolegle oczywiście są (i będą) prowadzone prace nad torami linii 31 w kierunku Hajnówki oraz ich wypoziomowaniem. Z siecią trakcyjną na razie się wstrzymuję. Z tego co widziałem na mm to idzie nowe w tym zakresie a wolałbym dwa razy nie robić tej samej roboty.

Co jest zrobione:
  • linia 55 – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • linia 31 (km 0,000 – 4,700) – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • linia 2 (km 90,000 – 97,700) – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • łącznica 520 – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • bocznice – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
W kolejnych krokach profil pionowy zostanie przypisany do torów, zostaną zrobione łuki pionowe, zostaną poprawione napędy rozjazdów oraz będzie wstawiona sygnalizacja. Teren został już wstępnie przygotowany, ale jeszcze nie znalazł się na scenerii. Jestem aktualnie w trakcie przesiadki na nowy komputer i nową paczkę więc przynajmniej część z tych prac nieco się przesunie.

Chciałem jeszcze napisać trochę o historii linii i innych aspektach z nią związanych, ale myślę, że lepiej zrobił to kolega Paweł na swojej stronie poświęconej linii 34 (z której została wydzielona linia 55). Zainteresowanym ciekawą lekturą polecam więc stronę linia34.pl.
Generalnie linię 55 znam prawie jak własną kieszeń, posiadam również masę zdjęć (w tym na tekstury) oraz innych materiałów, ale gdyby ktoś posiadał jakieś zdjęcia lub materiały z tych rejonów (niekoniecznie z odwzorowywanego okresu) to chętnie przygarnę.
Jeżeli pojawiłyby się jakieś uwagi to z chęcią je przyjmę i rozważę.
Sm 42 driver

23
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warsztat
« dnia: 18 Kwietnia 2022, 10:03:12 »
Skończyłem wszystkie zaplanowane tekstury przegubów 80' i 90', do zrobienia zostały już tylko wózki, a reszta to już formalność.

Aktualnie pracuję nad cysternami opartymi o standardowe podwozie (-12,34m-) z wózkami 1XTa. Aktualnie gotowe są wagony 408R, 419Ra i 422R, w trakcie prac są 452R, a do zrobienia w kolejce czekają 402R, 418R i 406Ra/b. Prawdopodobnie kompletna paczka pojawi się pod koniec tego miesiąca. Na lato/jesień planuję drugą paczkę cystern z kolejnymi popularnymi typami.

24
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 05 Czerwca 2022, 00:36:29 »
Składy bez jedynek to najmniejszy problem tego scn, kawałek niżej skład cargo złożone głównie z jednej i tej samej brązowej węglarki, nowe ecco ciągnące brązowe węglarki cargo, lotos ciągnący brązowe węglarki cargo, ctl z chłodniami, albo dubel siódemek.

25
Na warsztacie / Drawinowo do końca
« dnia: 01 Czerwca 2022, 20:19:10 »
Przedstawiam dokończenie cyklu scenariuszy "Od rana do wieczora" na scenerii Drawinowo, czyli scenariusz Drawinowo do wieczora.

https://eu07.pl/userfiles/23326/bardzo_lawinowo-r2.7z

Do wyboru mamy 19 misji:
  • EP07-424. Prowadzimy Ex "Przemysław" 17107 z Grodziska Zachodniego do Włodowic Zachodnich. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska ponownie jako Ex "Przemysław" 71108. Za każdym razem zatrzymujemy się w Drawinowie, Grabówku i Włodowicach. Na koniec odstawiamy wagony na bocznice i sami zjeżdżamy na tor postojowy. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EP09. Prowadzimy IC "Fredro" 7108 z Włodowic Zachodnich do Grodziska Zachodniego. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Włodowic Zachodnich ponownie jako IC "Fredro" 1709. Po drodze zatrzymujemy się tylko we Włodowicach. Na koniec wpychamy wagony na boczny tor, urywamy się i jedziemy na postój. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EU07. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, podczepiamy skład wagonów osobowych, które następnie wyciągamy w perony. Jedziemy jako 17143 do Grabówka, zatrzymując się po drodze w Drawinowie. Mniej więcej w tym samym czasie jak wjedziemy do Grabówka, na stację powinien wjechać 67145 z Janiszewa. Odczepiamy lokomotywę, wykonujemy manewry i podczepiamy się do składu z Janiszewa (w tym samym czasie prowadząca tamten skład lokomotywa podczepi się pod skład, który przyciągneliśmy z Grodziska). Wracamy do Grodziska jako 71144, zatrzymując się po drodze w Drawinowie. Na koniec misji odstawiamy wagony na bocznicę, odczepiamy lokomotywę, i jedziemy na tor odstawczy dla lokomotyw. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • EU07. Prowadzimy pociąg osobowy 17215 z Grodziska Zachodniego do Włodowic Zachodnich. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska jako 71216. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy we Włodowicach Zachodnich. Podstawiamy się w peron, następnie jedziemy jako pociąg osobowy 71610 do Grodziska Zachodniego, i wracamy do Włodowic Zachodnich jako 17611. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grabówku. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Grabówek - Włodowice Zachodnie - Grabówek (wykonujemy 2 kółka jako 77841, 77842, 77843, 77844). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na bocznicę z której wyjechaliśmy na samym początku. Czas misji: ok. 3 godziny i 15 minut.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych we Włodowicach. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Włodowice - Włodowice Towarowe - Włodowice (wykonujemy 3 kółka jako 70753-70758). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Uwaga! Jeżeli we Włodowicach Towarowych otrzymamy wjazd na wprost w peron 1, to będziemy musieli przemanewrować w peron 2, gdyż z peronu 1 nie ma możliwości wyjazdu na właściwy tor. Na koniec misji wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych we Włodowicach Zachodnich. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy: Włodowice Zachodnie - Włodowice jako 70712, Włodowice - Włodowice Towarowe jako 70713, Włodowice Towarowe - Włodowice jako 70714, Włodowice - Włodowice Towarowe jako 70715, i powrót do Włodowic Zachodnich jako 70716. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Uwaga! Jeżeli we Włodowicach Towarowych otrzymamy wjazd na wprost w peron 1, to będziemy musieli przemanewrować w peron 2, gdyż z peronu 1 nie ma możliwości wyjazdu na właściwy tor. Na koniec misji wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Grodzisk Zachodni - Zarzecze Dolne - Grodzisk Zachodni (wykonujemy 3 kółka jako 11871-11876, dowożąc pracowników do elektrowni "Grodzisk"). Na koniec misji wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • SU45. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Jedziemy przypiąć wagony, podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy pociąg osobowy 17225 relacji Grodzisk Zachodni - Grabówek przez Drawinowo, Lubniew, Ostrownię i Krucz. W Grabówku wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska jako 71228, ponownie przez Krucz, Ostrownię i Lubniew. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach, dodatkowo w Lubniewie musimy odwrócić czoło pociągu (odczepiamy się, wykonujemy oblot i podczepiamy się z drugiej strony). Na koniec misji zjeżdżamy razem z wagonami na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny i 15 minut.
  • SU45. Misję rozpoczynamy w lokomotywowni w Grabówku. Najpierw wyciągamy wagony z bocznicy, po ustawieniu ich w peronie odczepiamy lokomotywę, wykonujemy manewry i podczepiamy się z drugiej strony. Następnie prowadzimy pociąg osobowy 71226 relacji Grabówek - Grodzisk Zachodni przez Krucz, Ostrownię, Lubniew i Drawinowo. W Grodzisku wykonujemy oblot składu i wracamy do Grabówka jako 17227, ponownie przez Lubniew, Ostrownię i Krucz. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach, dodatkowo w Lubniewie musimy odwrócić czoło pociągu (odczepiamy się, wykonujemy oblot i podczepiamy się z drugiej strony). Na koniec misji wpychamy wagony na bocznicę, odczepiamy lokomotywę i wracamy do lokomotywowni. Czas misji: ok. 3,5 godziny.
  • SM48. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, doczepiamy skład wagonów z podkładami, i wyciągamy je pod semafor wyjazdowy. Po około 15 minutach oczekiwania wyjeżdżamy do Drawinowa. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę, manewrujemy na bocznicę i przyczepiamy wagony z tłuczniem, które następnie doczepiamy do naszego składu. Następnie jedziemy do Lubniewa, a stamtąd na wiadukt w Lubniewie Małym, gdzie trwają prace remontowe. Tam służba się kończy. Czas misji: ok. 80 minut.
  • ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Drawinowie. Jedziemy w tory stacyjne, następnie wyjeżdżamy luzem do Grodziska Zachodniego. Na wjeździe do Grodziska otrzymamy wjazd na sygnał zastępczy - wjeżdżamy na tor zajęty przez skład, do którego się podczepiamy. Następnie prowadzimy pociąg towarowy 174351 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny i 45 minut.
  • ET41. Prowadzimy skład węglowy 714354 z Włodowic Towarowych do Grodziska Zachodniego. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ET41. Prowadzimy pociąg towarowy 114332 z Zarzecza Dolnego do Grodziska Zachodniego. Następnie wykonujemy oblot składu i prowadzimy pociąg towarowy 174333 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy we Włodowicach Zachodnich. Wyjeżdżamy w peron, po czym jedziemy luzem do Włodowic Towarowych. Wjazd otrzymamy na sygnał zastępczy, wjeżdżamy na tor zajęty przez skład, do którego się podczepiamy. Następnie prowadzimy pociąg kontenerowy 714222 do Grodziska Zachodniego. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ST43. Misję rozpoczynamy na torze odstawczym dla lokomotyw we Włodowicach Towarowych. Najpierw czekamy aż na stację wjedzie pociąg wojskowy i prowadząca go lokomotywa się odczepi. Wówczas manewrujemy i doczepiamy się do eszelonu. Następnie jedziemy do Grodziska Zachodniego jako 714258 przez Grabówek, Krucz, Ostrownię i Lubniew (z uwagi na niższą prędkość rozkładową nie jedziemy główną magistralą). W Lubniewie musimy wykonać manewry związane ze zmianą czoła składu. Czas misji: ok. 2 godziny i 45 minut.
  • ST43. Misję rozpoczynamy na torze odstawczym dla lokomotyw we Włodowicach Towarowych. Wykonujemy manewry, po czym doczepiamy się do składu węglarek. Następnie jedziemy do Lubniewa jako 754270. W Lubniewie odczepiamy lokomotywę, jedziemy luzem do Krucza, gdzie doczepiamy kolejny skład, i wracamy z nim do Włodowic Towarowych jako 574271. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • SM42. Misję rozpoczynamy na jednej z bocznic we Włodowicach Towarowych. Pierwsza części misji to manewry: wykonujemy porządki na bocznych torach stacji, podczepiając wagony i doczepiając je do innych składów. Cały czas manewrujemy zgodnie ze wskazaniami semaforów i tarcz. Następnie podczepiamy się do jednego ze sformowanych przez nas składów i następuje druga część misji: jedziemy jako pociąg zdawczy 794388 do Włodowic. Tam odczepiamy się i wracamy luzem do Włodowic Towarowych. Wracamy na tor na którym rozpoczęliśmy służbę. Czas misji: ok. 3 godziny.

Ruch jest taki jak zwykle u mnie, czyli przez scenerię przejedzie 57 pociągów. Jest to mniej niż na Drawinowie od rana, jednakże biorąc pod uwagę że 13 pociągów wjedzie na tylko jedną ze stacji w scenerii (na Drawinowie od rana było ich ponad 20), i dodatkowo jest wiele wahadeł, można się spodziewać tłoku. Jest to też najpotężniejszy scenariusz w historii MaSzyny, zawiera 19129 eventów (dotychczasowy rekordzista L053 Południe ma ich "ledwo" 19043).

Scenariusz był pisany niemal "na kolanie", nie poprzedziła go żadna analiza wykonalności, a część misji była improwizowana podczas pisania. Ale spokojnie, nie ucierpiała na tym funkcjonalność ani atrakcyjność. Jedyne co, to mogą wystąpić pewne nieścisłości w rozkładach jazdy, np.: w jednej z misji osobowej możemy zaliczyć nawet godzinę spóźnienia.

Misje 1, 2, 4, 5 i 14 są dla nielubiących manewrów – albo ich w ogóle nie ma, albo występują dopiero na półmetku (po przejechaniu całej scenerii), zaś wyjazd ze stacji następuje dość szybko. W misjach pasażerskich nie ma podmian składu (z wyjątkiem misji nr 3), toteż można równie sporo napodróżować się jako pasażer.

Opus magnum to jednak misje 10, 11 i 17 (po części również 12 i 18), które odkryją Drawinowo nieznane, którego nikt dotąd nie oglądał. Teoretycznie ten fragment scenerii jest w paczce całościowej od ponad dekady, w praktyce jest to nowa sceneria.

Paczka jest tak przygotowana, że nie ma potrzeby wcześniejszego instalowania "Drawinowa od rana". Niemniej należy uważać na scenariusz Drawinowo od rana – przestanie w pełni działać po wgraniu niniejszego dodatku. Nie jest to wielki paraliż, gdyż problem stanowi tylko poprawa nazewnictwa semaforów na nowym odcinku scenerii. Poprawka jest w przygotowaniu.

Inne tematy:
  • Brak sieci trakcyjnej od Grabówka do podg Ostrownia.
  • Sieć w bazie we Włodowicach. Nie da się z niej wyjechać bez połamania pantografu.
  • AI wykonuje manewry przy przypisanym rozkładzie na stacji z postojem (w Lubniewie) – w zasadzie to zrobi, ale przy okazji symuluje spitego maszynistę: stawanie na kilka minut nie wiadomo po co, brak reakcji na ms2, włączanie świateł pociągowych przy podanym ms2...
  • Radiotelefonu nie ma i póki co nie będzie.

26
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 09 Maja 2022, 23:23:02 »
tym razem 3 lokomotywy

D-MPL BR232 665-0 Moris - bok / czoło / wózki
https://eu07.pl/userfiles/8682/D-MPL_BR232_665-0.zip
PL-CCPT M62-1154 - bok / przód / tabliczki
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-CCPT_M62-1154.rar - Aparat
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-CCPT_M62-1154.zip - Telefon
PL-RCP 111Ed-014 KOLPREM - bok / przód / tył skos / tabliczka / detale
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-RCP_111Ed-014_KOLPREM.rar - Aparat
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-RCP_111Ed-014_KOLPREM.zip - Telefon

28
Na warsztacie / Poprawiony shader cieniowania
« dnia: 25 Kwietnia 2022, 23:03:39 »
Dotychczasowy tryb renderowania pełny cechował się bladymi cieniami, co stanowiło pewien minus dla części użytkowników. Po dokładniejszym przyjrzeniu się shaderowi oświetlenia wprowadziłem kilka poprawek w jego sposobie działania, które miały dwa konkretne cele:
- usunięcie zróżnicowania jasności powierzchni pokrytych cieniem (shadowmapa) i odwróconych od słońca (brak oświetlenia diffuse, wyłącznie ambient),
- zwiększenie intensywności (zaciemnienia) cieni.
W toku prac wprowadziłem eksperymentalnie zmianę rozmycia shadowmapy zależną od stopnia kaskady cieni, przez co różnice między kolejnymi stopniami są mniejsze. Cały pakiet pozwolił dodatkowo zwiększyć widoczność odbić na szybie czołowej. W załączeniu pakiet screenów i paczka ze spakowanym shaderem.

Instalacja: wypakować zawartość paczki do podkatalogu shaders.

29
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 11:48:30 »
Jakby tak wszystko przejrzeć to można znaleźć sporo taboru, który stanowczo odstaje od reszty: bmz_v2, rlmmp_v1, 401da_v1, el204_v1, ep01_v1, ep03_v1, eu04_v1, eu20_v1, ew60_v1, sa102_111_v1, sm31_v1, zaes_v1 itd.

Wpadłem jeszcze na taki pomysł, żeby te wszystkie starocie po prostu dać do osobnej paczki. Jak ktoś będzie chciał korzystać ze starszego i odstającego jakościowo taboru to po prostu dociągnie sobie taką paczkę i wszyscy powinny być zadowoleni.

Można to też zrobić w takiej formie, że np. przy instalacji użytkownik zaznacza czy chce też instalować starszy tabor czy nie.



30
Symulator / Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 16 Kwietnia 2022, 14:09:32 »
Aktualnie cały model wygląda jak śmietnik sprzed 15 lat i nikt z niego nie korzysta. Więc nie ma sensu go dalej trzymać.

Strony: [1] 2 3 4