Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Szociu

Strony: [1]
1
Forum / Odp: Sytuacja związana z Szogun Studio
« dnia: 20 Lutego 2023, 14:53:41 »
Odniosę się jeszcze do kwestii pracowniczej - nie twórzmy tu off-topicu, bo ktoś znowu zarzuci nam kryptoreklamę.

Generalnie zasada jest taka, że każdy ma prawo pracować, gdzie chce. Wielu ludzi z tego forum, którzy kiedyś tworzyli coś do MaSzyny również pracuje obecnie jako programiści, czy graficy w różnorakich firmach. Ale czy to powód i usprawiedliwienie do tego, żeby robić osobiste wycieczki pod ich adresem, wyzwiska, pomówienia? Nikt nie podpisywał cyrografu.

Dla wielu ludzi praca u nas jest czymś ciekawym z tego względu, że mogą połączyć to co lubią z pracą zarobkową i również nie jest to powód do ich nienawidzenia. Każdy u nas jest równy, nikt się nie wywyższa, staramy się pracować w normalnej, koleżeńskiej atmosferze. Są oczywiście pewne decyzje, które muszą zostać podjęte odgórnie, jak w każdym projekcie. Nikt do pracy nie jest zmuszany, nikt nie ma tzw. lojalek etc. Ludzi z MaSzyny tak naprawdę to maks. 1/4, później są jeszcze osoby z TD2 i grono osób nie związanych nigdy z żadnym podobnym projektem.

Co do słuchania społeczności, oczywiście to robimy, stąd aż 3 bezpłatne wersje demo po drodze i opóźnienie spowodowane dodawaniem kolejnych funkcji i zmian oczekiwanych przez graczy. Przychodzi jednak taki moment, że trzeba aplikację wydać, bo można by tak bez końca - każdy by chciał mieć trasę ze swojego podwórka, wymarzoną lokomotywę, a to nie jest realne i nigdy nie było zapowiadane, podczas gdy ludzie oczekują od nas rzeczy często niemożliwych. Zakres gry jest szczegółowo i transparentnie opisany na Steam, do 2 godzin również można ją zwrócić i uzyskać zwrot, jeśli nie spełnia oczekiwań. Mamy również forum dyskusyjne, Discord, Facebook, gdzie bardzo chętnie odpisujemy na pytania, choć jest ich tyle, że czasem trzeba chwilę poczekać na odpowiedź.

Praca nad SimRail nie jest tylko i wyłącznie kwestią biznesową, ponieważ ten projekt, mimo, że najtrudniejszy z dotychczasowych, sprawia nam też najwięcej frajdy i satysfakcji.
To, że musimy publikować liczby w postaci wyników sprzedaży wynika z tego, że jesteśmy spółką akcyjną znajdującą się w największej grupie kapitałowej branży gier w Polsce i mamy na pokładzie inwestorów, którzy oczekują transparentnych informacji, zgodnie z wytycznymi grupy. Nie jest to żadne chwalenie się, ani inne pobudki.

EDIT: Kolega Szogun dzwonił jakiś czas temu z przeprosinami za zaistniałą sytuację, która wynikała z nagromadzenia różnych problemów i opierania się na błędnych informacjach. Przeprosiny oczywiście przyjąłem i nie żywię urazy, najważniejsze to umieć przyznać się do błędu. Przekazałem je również naszym pracownikom, którzy ewentualnie mogli poczuć się urażeni. Myślę, że to wyczerpuje temat.


2
Forum / Odp: Sytuacja związana z Szogun Studio
« dnia: 20 Lutego 2023, 13:00:21 »
Druga strona już miała się okazję wypowiedzieć, wielokrotnie, są na to dziesiątki wiadomości i dowodów. A że zostaliśmy wywołani do tablicy, przez szczucie na Facebook'u, że rzekomo chcemy zlikwidować MaSzynę to myślę, że była to kwestia warta wyjaśnienia jednak i użytkownicy powinni znać prawdziwą przyczynę z jakiej te osoby zostały zbanowane.

Co do Kuracyi, zablokowanie go miało związek tylko i wyłącznie z tym, że znaliśmy go z działalności internetowej  sprzed kilku lat, gdzie właśnie bawił się mocno w hejt internetowy, zaczepki, był nawet oskarżany o stalking i opublikowanie prywatnego adresu. Chcieliśmy uniknąć wchodzenia w zbędne dyskusje, uznając, że może publikować co chce, ale skoro ma tak subiektywne spojrzenie na to, to odcinamy się od komentarzy, bo nie będziemy nikogo na siłę przekonywać do naszego produktu, wiedząc, że nic to nie da i mając z tyłu głowy jego wcześniejszą działalność hejterską.
Pomijając standardowy hejt, który się sypał, to była również próba przypuszczenia linczu z wykorzystaniem bez zgody mojego zdjęcia profilowego, która poniekąd się udała, bo to ona podsyciła m.in. Szoguna i spółkę. I za to były przeprosiny.

3
Forum / Sytuacja związana z Szogun Studio
« dnia: 20 Lutego 2023, 03:53:49 »
Szanowni Państwo,
ponieważ sprawy zabrnęły daleko, postanowiłem się odnieść do sytuacji i pomówień oraz nieprawdziwych informacji zamieszczonych przez użytkownika Szogun, prowadzącego profil Facebook "Szogun Studio". Zrobiłem to już częściowo na chacie, jednak nie każdy z niego korzysta, więc postanowiłem to troszkę usystematyzować tutaj.

Byliśmy bardzo długo oczerniani, prowokowani przez pewne grono osób, które postanowiły winę za swoje niepowodzenia w projekcie MaSzyna zrzucić na powstanie gry Sim Rail. Zarzucano nam nawet, że na pewno mamy specjalną komórkę, która ma na celu destabilizację projektu. Nic takiego nie miało miejsca, zajmowaliśmy się swoją pracą, nie wchodząc nikomu w drogę, w ostatnich latach zaglądałem tutaj bardzo rzadko, głównie z uwagi na brak czasu, ale ciągle trzymałem kciuki za dalszy rozwój MaSzyny - nigdy nie postrzegając jej jako konkurencji. Z powodzeniem projekty te mogły się rozwijać równolegle, tak jak przez lata robił to Trainz, Train Simulator, TSW etc.

Życzono nam oczywiście jak najgorzej, a w momencie, kiedy produkcja się udała, poziom frustracji wzrósł do niespotykanej skali. Mimo tego, że ilość prowokacji w ostatnim czasie rosła lawinowo, staraliśmy się je ignorować, licząc, że czas zrobi swoje i sytuacja sama się uspokoi. Niestety, pewne grono osób nie dało za wygraną i bardzo chciało zostać przez nas zauważone.

W momencie kiedy ktoś obraża Twoich pracowników, będących również często dawnymi forumowymi kolegami, kradnie z Facebooka Twoje prywatne zdjęcia i podpisuje jako pedofil, namawia publikę, w której są dzieciaki do spalenia biura, to niestety nie można przejść obok tego obojętnie. Są pewne granice, których nie należy przekraczać. Niezależnie, czy była to grupa Discord na 20, 30, czy 100 osób.
Przykład niech będzie ekstremalny - terroryści planujący zamach w zamkniętej grupie również mają zostać bezkarni? Bo przecież, żeby do nich dołączyć, trzeba mieć zaproszenie.

Osoby za to odpowiedzialne liczyły, że są anonimowe - bardzo szybko okazało się, że nie są. Dostali szansę polubownego załatwienia sprawy poprzez zwykłe "przepraszam" - dwie osoby skorzystały, pozostałe niestety nie. Zamiast tego postanowili nadal brnąć w swoją działalność polegającą na pomówieniach, znieważaniu i podżeganiu do przestępstw. Ponadto starają się "odwrócić kota ogonem", publikując kolejne oszczerstwa w sieci pod naszym adresem, jakoby to oni byli ofiarami tej sytuacji, bo śmieliśmy się zacząć bronić. Niestety liczą pewnie, że powtarzane często kłamstwo, w końcu stanie się prawdą.
Mimo, że z naszej strony staraliśmy się unikać wszelakich konfliktów jak ognia - bo nie są one nikomu potrzebne, a dodatkowo jesteśmy bardzo zapracowani, to tą sprawę musimy doprowadzić do końca. Ostatnia kwestia, którą chcę poruszyć, to rzekome zbanowanie przez Miłosza (@milek7) tych użytkowników na nasze zlecenie - tak się składa, że Miłosz jest jedną z najrozsądniejszych osób, jakie miałem okazję spotkać w swoim życiu zawodowym i prywatnym. Do wszystkich spraw podchodzi ze spokojem i obiektywizmem, a rekomendacja do banicji pochodziła po analizie całej sprawy również od innego, wieloletniego administratora i oparta była tylko i wyłącznie o regulamin forum & osób reprezentujących projekt, zaś spowodowana niczym innym niż udokumentowymi poczynaniami zbanowanych osób. I proszę nie doszukiwać się w całej tej sytuacji drugiego dna, bo takiego nie ma. Osoby z rangą "deweloper" powinny reprezentować symulator, a nie przynosić mu wstyd.

Dodam jeszcze, że przez ostatnie lata te osoby jak najbardziej miały szansę wykazania się tutaj, zamiast tego wolały zajmować się kłótniami z administracją, innymi użytkownikami, tworzeniem sztucznych afer, żeby finalnie zrzucić swoje niepowodzenia na to, że to Sim Rail jest winny tego, że rozwój MaSzyny stanął w miejscu. Brałem udział w projekcie mniej lub bardziej aktywnie od 2006 roku i niestety patrząc jako obiektywny obserwator, to te problemy z rozwojem zaczęły się już dużo wcześniej, a były tylko podsycane podobną działalnością - wystarczy spojrzeć ile osób odeszło z projektu, albo wręcz zostało wyrzuconych na przestrzeni ostatnich lat. To powinno zmuszać do pewnej refleksji.

Zarzut o tym, że nie pasuje nam krytyka gry jest absurdalny, każda krytyka jest potrzebna, a szczególnie ta konstruktywna, z którą można zrobić coś dobrego. Żadna produkcja nie jest idealna, szczególnie w wieku dziecięcym, każda ma swoje wady i zalety. Jako twórcy doskonale to rozumiemy i staramy się na nią obiektywnie reagować, naprawiać błędy w formie regularnych patch'y.

Na koniec, nie chcę tutaj Wam pokazywać, co wypisywały te osoby w internecie, bo nawet nie przystoi, ale jako przykład dołączam komentarz, w którym administrator Szogun Studio do wszystkiego się przyznaje. Oczywiście po chwili został on usunięty, prawdopodobnie kiedy dotarło do autora co właśnie zrobił, podobnie jak wszystkie inne nieprzychylne komentarze demaskujące kłamstwa, które pojawiły się w poście. Najgorsze, że czyta to młodzież, która często nie potrafi racjonalnie spojrzeć na sytuację, co nakręca tylko kolejną falę hejtu.
Liczę jednak, że każdy kto ma trochę oleju w głowie, wyciągnie odpowiednie wnioski.

4
Inne niekolejowe / Praca przy tworzeniu symulatorów
« dnia: 14 Października 2020, 15:11:53 »
W związku z dynamicznym rozwojem, firma SimKol sp. z o.o.  poszukuje osób na stanowiska:

1. Unity C# Programmer

Zadania:
- programowanie symulatorów oraz gier przy użyciu silnika Unity 3D,
- dbałość o jakość kodu,
- dbanie o rozwój techniczny projektów.

Wymagania:
- dobra znajomość języka C#,
- znajomość silnika do tworzenia gier UNITY 3D,
- wymagana odpowiedzialność, samodzielność i uczciwość,
- umiejętność rozwiązywania problemów i zdolności analityczne,
- umiejętność pracy w zespole,
- znajomość wzorców projektowych,
- dobra znajomość systemu kontroli np. Git.

Mile widziane:
- doświadczenie w pracy z symulatorami,
- znajomość zagadnień transportowych.

2. Level designer / 3D Modeler

Zadania:
- tworzenie otoczenia poziomów z wykorzystaniem silnika Unity 3D
-tworzenie modeli 3D oraz tekstur PBR
-dbanie o rozwój techniczny projektów.

Wymagania:
- znajomość środowiska Blender
- znajomość aplikacji Substance Painter
- podstawowa znajomość silnika do tworzenia gier UNITY 3D,
- wymagana odpowiedzialność, samodzielność i uczciwość,
- umiejętność rozwiązywania problemów i zdolności analityczne,
- umiejętność pracy w zespole,
- znajomość wzorców projektowych,
- dobra znajomość systemu kontroli np. Git.

Mile widziane:
- doświadczenie w pracy z symulatorami,
- znajomość zagadnień transportowych.

Kandydatom oferujemy:
- atrakcyjne wynagrodzenie,
- stałe zatrudnienie w pełnym wymiarze godzin pracy,
- bardzo dobrą atmosferę w pracy,
- możliwość dopasowania godzin pracy do pracownika,
- ubezpieczenie zdrowotne.

Praca stacjonarna w naszym biurze w Katowicach - forma zatrudnienia umowa o pracę / umowa-zlecenie / B2B.

Kontakt PW lub piotr.szot@simkol.pl

5
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Poszukujemy osób do współpracy
« dnia: 03 Stycznia 2019, 23:57:16 »
„Efekt uboczny” prac nad scenerią to powstająca kompletna paczka wymiarowej sieci trakcyjnej z uwzględnieniem słupów na szkody górnicze występujących na Śląsku, jeśli ktoś ma materiały na tekstury, chętnie przyjmiemy. :)

6
Poszukuję, chcę zrobić / Poszukujemy osób do współpracy
« dnia: 23 Grudnia 2018, 19:20:49 »
Cześć,
poszukujemy osób do współpracy na zasadach komercyjnych przy ukończeniu scenerii do stacjonarnego symulatora korzystającego z MaSzyny. Projekt obejmuje ok. 100km realnej linii ze Śląska do woj. świętokrzyskiego.
Na ten moment potrzebujemy osób do:
-wstawiania roślinności i budynków w oparciu o zdjęcia satelitarne
-obróbki modelu terenu wygenerowanego z danych geodezyjnych o wysokiej roździelczości
-modelowania obiektów i przygotowania tekstur.

Wynagrodzenie do ustalenia w rozmowie, osoby zainteresowane proszę o PW lub wiadomość w tym wątku, mile widziane portfolio.
Screeny na zachętę :)

7
Bieżące Symulatorowe / Odp: Symulator z kabiną w ZSTIL w Sosnowcu
« dnia: 21 Kwietnia 2018, 18:15:01 »
W ramach odświeżenia wątku, aktualne wideo przedstawiające prawie ukończony Symulator EU07 w Sosnowcu:



Lista zmian względem prapremiery w 2014 roku:
- zamontowano dwa telewizory Full HD LED 60 "
- rozmieszczono profesjonalny zestaw głośnikowy 7.2 z nowoczesnym amplitunerem, przez co dźwięk przestrzenny został znacznie poprawiony
- zainstalowano cyfrową rejestrację obrazu
- przystosowano komplet niezbędnych przycisków, przełączników, mierników (w tym manometrów) oraz prędkościomierza rejestrującego do współpracy z oprogramowaniem symulatora, dzięki czemu kabina jest już w pełni sprawna względem oryginalnej EU07
- zakupiono i zamontowano komfortowy fotel maszynisty firmy Astromal
- zakupiono radiotelefon pociągowy "Koliber" wraz z zespołem nadawczo-odbiorczym oraz elektroniczną rejestracją rozmów,
- zainstalowano wydajny klimatyzator firmy Rotenso doprowadzający stale rześkie powietrze do wnętrza kabiny
- zamontowano ciche wentylatory wyciągowe, dzięki którym cyrkulacja powietrza została prawidłowo zachowana
- poprawiono wymiary wnętrza kabiny, zmieniono sufit, a także wykonano wykończenia i liczne detale
- kabina otrzymała obudowę zewnętrzną imitującą prawdziwą lokomotywę z działającymi reflektorami
- uruchomiono profesjonalne zewnętrzne stanowisko instruktorskie.

8
Bieżące Symulatorowe / Symulator z kabiną w ZSTIL w Sosnowcu
« dnia: 16 Marca 2014, 11:15:39 »
W Technikum Kolejowym w Sosnowcu kabina EU07 już praktycznie na ukończeniu, foto wkrótce. ;) Podam też terminy, kiedy będzie można nas odwiedzić przy okazji Dni Otwartych szkoły oraz Wystawy Makiet Kolejowych TT.

EDIT: W piątek montujemy resztę ścian, okna i zaczynamy malowanie. Potem dwa tygodnie na podłączenie osprzętu do komputera i w pierwszej połowie kwietnia startujemy! :)
Dodane foto z piątkowych prac.

Strony: [1]