- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Infrastruktura kolejowa => Wątek zaczęty przez: Ecik w 19 Lutego 2018, 23:02:54
-
Witam,
Panowie powiedzcie mi jak odbywa się wjazd i wyjazd na tor zamknięty? Kiedy rozkaz a kiedy sygnał zastępczy i syg. zezwalający?
Pozdrawiam
Po każdym zdaniu nie musisz stawiać entera.
Pamiętaj o znakach zapytania.
Matek123
-
W sumie to mam zasadnicze pytanie, dlaczego zadajesz pytania, na które tak naprawdę są odpowiedzi w Ir-1? Nie pytasz o coś, co może budzić wątpliwości, a o ogólne podejście do sytuacji. Ew. sprecyzuj, jak się zachować w jakiejś szczególnej sytuacji.
-
Ir1 rozdział 6 paragraf 55
-
Wiem, że jest napisane, ale chce aby ktoś mi ten zapis sprecyzował, czy aż tak dużo wymagam? Chyba od tego jest forum?
?
Pozdrawiam
-
Nie pytasz o coś, co może budzić wątpliwości, a o ogólne podejście do sytuacji.
@Pitek już napisał Ci, że pytasz o ogólnik, a instrukcja mówi ogólnie. Podał Ci tez inne rozwiązanie, mianowicie
Ew. sprecyzuj, jak się zachować w jakiejś szczególnej sytuacji.
Opisz sytuację, łatwiej będzie się odnieść. A co do tego:
Chyba od tego jest forum
Roszczeniowość to nie jest dobra droga.
-
Mam wjazd na zamknięty i:
Potrzebuje rozkazu "S" + sygnał zezwalający
A na wyjazd "Sz" LUB rozkaz "S"?
Sprecyzujcie mi to proszę
-
A na wyjazd "Sz" LUB rozkaz "S"?
Co do tej sytuacji to rozkaz "S" rubryka 1.
-
Przy każdym wyjeździe dostaniesz taki sygnał, na jaki zezwalają urządzenia. Jeżeli DR może podać przy wyjeździe sygnał zezwalający albo "Sz" to w "S" nie jest wypełniana rubryka dotycząca pominięcie semafora na "Stój". Jeżeli pociąg wyjeżdżający na szlak zamknięty ma wracać, to dodatkowo daje się informację, co będzie zgodą na wjazd na stację. Jeżeli urządzenia pozwolą, to może być sygnał zezwalający lub "Sz". A jeśli nie pozwolą, to będzie informacja, że wjazd odbędzie się na kolejny rozkaz pisemny ("S"
lub "N").
-
Z zamkniętego N? Ehhh.
-
Wyjazd na zamknięty na Sz? Ehhh.
Wszystko jest w Ir-1 - wystarczy poszukac:
(http://img.uetam.pl/images/2018/02/20/image2a8b9.md.png) (http://img.uetam.pl/image/t534e)
-
Zgadza się, o ile nie dojeżdża do następnego posterunku. Jeżeli dojeżdża do następnego posterunku, to obsługuje się semafory wyjazdowe. Założyłeś tylko jedną sytuację. No a z "N-ką" się faktycznie rozpędziłem myśląc o innym przypadku, a nie wjeździe z zamkniętego.
-
No z wyjazdem na SZ też się rozpędziłeś xD
-
To wytłumacz mi paragraf 53 ust.5 pkt.1, bo mogę go źle interpretować ;)
-
Paragraf 53 nie mówi nic o prowadzeniu ruchu po torze zamkniętym. Pomyliłeś również strukturę dokumentu - paragraf / ustęp / punkt.
-
Na dysku miałem jeszcze poprzednią wersję, z obecnej 55 ust.6 pkt.1.
-
I gdzie tu jest coś o SZ?
-
"Obsługuje się semafory". Sz to nie jest obsługa semafora? Dla mnie ten punkt jest niejednoznaczny.
-
Nie, nie jest.
-
Drogi Tomku (;-D)
Dlaczego podanie Sz nie jest dla Ciebie tożsame z obsługiwaniem semafora? Nigdzie w przepisach nie mamy definicji czym jest obsługiwanie semafora. W świetle paragrafu 55 Ir-1, w mojej laickiej ocenie, dopuszczalny jest wyjazd pociągu na tor zamknięty na sygnał zastępczy. Jeżeli w jakieś sytuacji wyczerpaliśmy wszystkie warunki opisane w paragrafie 55 jako kwalifikujące się jako "semafor obsługujemy" ale z różnych przyczyn nie jest możliwe podanie wyjazdu na sygnał zezwalający wtedy, moim zdaniem, możliwy jest wyjazd na Sz. Przy czym te różne przyczyny z grubsza nie mają żadnego związku z faktem zamknięcia toru.
Jeżeli chodzi o ustęp 8 to opisuje on tryb postępowania dla sytuacji w których z ustępów 6 i 7 wynika, że semaforów nie obsługujemy. Przy czym jakby przeanalizować dla jakich sytuacji Ir-1 przewiduje nie obsługiwanie semaforów to mamy tylko sytuacje w których obsługa semaforów jest zwyczajnie niemożliwa, wynikająca z konstrukcji samych urządzeń. Przypadek w którym paragraf 55 upoważnia nas do obsługi semafora - a nie możemy tego wykonać w związku z awarią SRK - nie łapie się pod ustęp 8.
-
Dobrze, dobrze, drogi Piotrusiu ;)
-
"Obsługuje się semafory". Sz to nie jest obsługa semafora? Dla mnie ten punkt jest niejednoznaczny.
Obsługa semafora to podanie sygnału zezwalajacego. Sygnał zastępczy to nie jest i nigdy nie był sygnał zezwalajacy.
-
A jakaś definicja na poparcie tezy? Stwierdzenie jest słuszne w kontekście zabezepieczenia ruchu pociągów przy czym w omawianym przypadku, wyświetlenie Sz nie ma większego wpływu na bezpieczeństwo na szlaku, stąd też ciężko przypuszczać, że taka była intencja piszących instrukcje.
-
Zgadzam się z Wami, że wypuszcza się na sygnał zezwalający, bo tak jest w instrukcji napisane. Ale jeżeli można podać semafor, to znaczy, że wszystko jest w porządku, a jeśli z jakiejś pierdoły nie może tego zrobić, to nie może podać Sz? Przecież to klasyczna sytuacja zwykłego podawania semafora, ot tylko w papierkach jest dany tor zamknięty. Maszynista powinien odmówić takiej jazdy? Na jakiej podstawie?
-
@Ecik. Napisz konkretnie jaka jest sytuacja ruchowa i przestań p..ć jakieś głupoty o Rozkazach i sygnałach zastępczych.
Konkretnie. Chcesz wyjechać na szlak zamknięty? W jakim celu?
Chcesz wjechać na tor zamknięty? W jakim celu?
Proponuję najpierw zapoznać się z definicją toru zamkniętego.