- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: AntoniS w 14 Listopada 2017, 22:50:37

Tytuł: Odblaskowe wskaźniki.
Wiadomość wysłana przez: AntoniS w 14 Listopada 2017, 22:50:37
Witam,

mam takie pytanie: jak można zwiększyć odblask wskaźników? Pytam, bo zdarza się, że przy jeździe w nocy, zwłaszcza w zakręcie lub na bardziej zarośniętej linii np. sceneria Całkowo, wskaźnik nie jest widoczny/jest zasłonięty, gdy znajduje się w zasięgu reflektorów. Potem, gdy można byłoby go już zobaczyć, to już nie jest bezpośrednio oświetlany i w efekcie też go nie widać. W związku z tym chciałbym nieco zmienić wskaźniki jeśli chodzi o ich odblaskowość (tj. odbicie światła), bo te obecnie stosowane są powiedziałbym matowe, co chyba nawet nie jest zgodne z rzeczywistością. Czyli sprawić by były pomiędzy obecnymi (matowymi), a starymi czyli świecącymi.

Będę wdzięczny za pomoc!
Tytuł: Odp: Odblaskowe wskaźniki.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 14 Listopada 2017, 22:59:12
Obecnie nie da się. Może w przyszłości, gdy będziemy mieli shadery i odbicia światła liczone dla reflektorów lokomotywy. Przy shaderze phong-blinn mamy jednak tylko ambient (nie czytany z t3d obecnie), diffuse, już maksymalnie biały, specular i glossines (ustawiany na sztywno). Podkręcenie spec&gloss zwiększy połyskliwość, ale to wręcz pogorszy czytelność wskaźnika, bo w świetle reflektora będzie białą płaszczyzną.
Tytuł: Odp: Odblaskowe wskaźniki.
Wiadomość wysłana przez: AntoniS w 14 Listopada 2017, 23:09:15
No tak... rozumiem i dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam,
Tytuł: Odp: Odblaskowe wskaźniki.
Wiadomość wysłana przez: matfre96 w 15 Listopada 2017, 05:18:59
Kolejna sprawa jest taka że większość wskaźników na kolei jest nieodblaskowa.
Tytuł: Odp: Odblaskowe wskaźniki.
Wiadomość wysłana przez: AntoniS w 28 Listopada 2017, 21:01:28
To może od innej strony: czy można by nieco rozszerzyć wiązki światła z reflektorów? Przyszło mi to do głowy oglądając filmiki nagrywane podczas jazd nocnych z kabin maszynistów. Na nich bezpośrednie otoczenie torów (w tym słupy, wskaźniki itd.) jest oświetlone praktycznie do samego tj. do momentu, gdy nie wyjdzie z pola widzenia w przedniej szybie - reflektory loków dają znacznie szersze wiązki niż te w symulatorze, gdzie "pobocze" torów przestaje być oświetlane na kilka dobrych lub nawet więcej metrów przed zderzakami lokomotywy.
Tytuł: Odp: Odblaskowe wskaźniki.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 28 Listopada 2017, 21:10:24
U nas masz jedno światło z czoła lokomotywy, gdzie w rzeczywistości masz trzy. Przesunięcie źródła do wnętrza pojazdu raczej nie jest rozwiązaniem. :/
Tytuł: Odp: Odblaskowe wskaźniki.
Wiadomość wysłana przez: tmj w 28 Listopada 2017, 21:23:19
Zgadza sie, na ta chwile ustawienie swiatel jest kompromisem miedzy szerokoscia na dalszym dystansie, i polozeniem takim by czesci przednia modelu nie byla oswietlana 'od srodka'. Przy oswietleniu kalkulowanym przez shadery mozna bedzie pomyslec o jakichs ulepszeniach, ale na razie jest jak jest.
Tytuł: Odp: Odblaskowe wskaźniki.
Wiadomość wysłana przez: AntoniS w 30 Listopada 2017, 15:14:01
OK, dzięki rozumiem.