- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: koper w 13 Września 2017, 20:38:16

Tytuł: Nowy tabor na Pomorzu?
Wiadomość wysłana przez: koper w 13 Września 2017, 20:38:16
W Newagu pomału powstają 2 Impulsy ED78 dla PolRegio które na 99% trafią do oddziału Pomorskiego. Obsłużą one trasy Słupsk-Gdynia Gł -Słupsk oraz Gdynia Gł.-Bydgoszcz Gł.-Gdynia Gł.. Dzięki temu komfort podróży na mojej trasie znacznie się poprawi. Nieoficjalnie mówi się także że kilka EN57ALc trafią do oddziału Pomorskiego i także obsłużą w.w. trasy. Dzięki temu będziemy mogli pożegnać na dobre klasyczne EN57 z linii Słupskiej (obecnie tylko 6 pociągów obsługują klasyczne kible) i niestety albo stety te szroty w postaci starych EN57 trafią na linie do Elbląga/Malborka.
W załączniku zdjęcie powstającego ED78.
Fot. Grzegorz Jóźwicki

Edit: Nie dla psa kiełbasa. Impulsy trafią do Wielkopolski a Pomorzanie będą jezdzić kiblami do końca świata i jeden dzień dłużej.
Tytuł: Odp: Dwa nowe impulsy trafią do oddziału pomorskiego
Wiadomość wysłana przez: DjSon231 w 13 Września 2017, 22:39:40
Ohydne malowanie na ładnych EZT'ach. Te EN57ALc, to nie są przypadkiem zachodniopomorskie "Alicje"?
Tytuł: Odp: Dwa nowe impulsy trafią do oddziału pomorskiego
Wiadomość wysłana przez: koper w 13 Września 2017, 22:49:10
EN57ALc to nie są zachodniopomorskie alicje. To składy modernizowane ostatnio w ZNTK MM. Zobaczyć i poczytać o nich możesz tu: http://m.inforail.pl/pierwsze-zmodernizowane-en57alc-dla-przewozow-regionalnych-gotowe_more_98155.html
Co do malowania to wg mnie jest ok. Trzeba się cieszyć że w końcu w pomorskim będą nowe składy a malowanie to już sprawa drugorzędna.
Tytuł: Odp: Dwa nowe impulsy trafią do oddziału pomorskiego
Wiadomość wysłana przez: norbis97 w 15 Września 2017, 20:25:50
Do PR Gdynia trafią trzy  jednostki EN57ALd, zaś Poznań otrzyma wersję ALc.
Obie wersje różnią się głównie silnikiem oraz hamulcem.
Wersja ALc jest z hamulcem IPSZ i silnikami SKODY , zaś wersja ALd jest z hamulcem Knora i silnikami TSA.
Tytuł: Odp: Dwa nowe impulsy trafią do oddziału pomorskiego
Wiadomość wysłana przez: Piotr93 w 15 Września 2017, 20:55:18
Na Malbork/Elbląg jeżdżą specjalnie modernizowane EN57AP, a szroty zwykłe kible również. I to PR Gdyni decyduje gdzie dany skład pojedzie, czy tam dyspozytor. Co wyśle w jaką trasę w taką pojedzie, ja u siebie ciągle widuję EN57AP i EN57AL. W ogóle skąd takie informacje? potwierdzone przez kogokolwiek?
Tytuł: Odp: Dwa nowe impulsy trafią do oddziału pomorskiego
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 17 Września 2017, 19:58:56
Na Malbork/Elbląg jeżdżą specjalnie modernizowane EN57AP,[...]
EN57AP jeżdżą na Gdynia-Olsztyn-Gdynia przez Iławę jako Motława/Łyna.
Tytuł: Odp: Dwa nowe impulsy trafią do oddziału pomorskiego
Wiadomość wysłana przez: koper w 20 Września 2017, 20:36:37
Już nie chciałem zakładać nowego tematu więc poruszę tę sprawę tu. Portal trojmiasto.pl donosi o kolejnych obieynicach marszałka a mianowicie UMWP chce zakupić 34 EZT co oczywiście jest nie realne i oderwane od rzeczywistości. Z artykułu można wywnioskować że 14 składów miałoby trafić do PKP SKM a 20 do PR.
Treść artykułu:
Cytuj
Województwo pomorskie planuje zakupy taboru do obsługi połączeń pasażerskich. Przede wszystkim planowany jest zakup 34 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Czy uda się marszałkowi województwa zrealizować ambitne plany?

Rok temu informowaliśmy, że władze województwa pomorskiego chcą wydać setki milionów złotych na zakup nowego taboru do obsługi połączeń pasażerskich.

Teraz wracamy do tej sprawy. Przypomnijmy, że samorząd przymierza się do zakupu 34 elektrycznych zespołów trakcyjnych. 14 z nich miałoby obsługiwać linie w Trójmieście. Pociągi mają zapewnić pasażerom od 190 do 220 miejsc siedzących.

Dodatkowo tabor powinien umożliwić bardzo sprawną wymianę pasażerów na stacjach (czyli mieć sporo szerokich drzwi), a także sprawnie obsługiwać krótkie przejazdy między przystankami - od 1 do 1,5 km (czyli móc łatwo rozpędzać się). Pociągi powinny być również dostosowane do wysokość peronów od 760 do 960 mm.

Pozostałych 20 elektrycznych składów trafiłoby na linie kolejowe obsługujące całe Pomorze. Z tego powodu powinny być dostosowane do ruchu regionalnego - posiadać więcej miejsca na bagaż, mniejszą liczbę drzwi niż w pociągach aglomeracyjnych, mogą też mieć mniejsze przyspieszenie. Dopuszczono także mniejszą liczbą miejsc siedzących - od 170 do 220.

Szacuje się, że ich zakup może pochłonąć nawet 850 mln zł. Część tej kwoty miałaby dofinansować Unia Europejska poprzez fundusz POiŚ.   

Świlski: czekamy na wyniki studium

Obecnie trwa opracowywanie studium wykonalności dla wspomnianego przedsięwzięcia. Plany na zakup taboru to górna półka potrzeb województwa pomorskiego. Może być jednak tak, że realnie zamówimy mniej tych składów.

Jak mówią urzędnicy, opracowanie ma być wielowariantowe i ma uwzględniać liczbę sztuk pojazdów, która uzależniona jest od możliwości finansowych województwa pomorskiego.

- O tym jak będzie ostatecznie wyglądał plan zakupów nowego taboru, zdecyduje dopiero studium. Nie mamy jeszcze tego dokumentu, trzeba się uzbroić w cierpliwość - mówi Ryszard Świlski, zastępca marszałka województwa pomorskiego.

Eksperci jednak nie wróżą dużych zakupów taboru dla Pomorza. Będzie to maksymalnie kilkanaście składów. Dlaczego? Pomorze w konkursach o unijną kasę będzie musiało mierzyć się z przewoźnikami z polski wschodniej. Tam również oczekiwania pasażerów są bardzo duże, co wiąże się z ogromnymi nakładami finansowymi.
 
Będą głównie pociągi elektryczne

Władze województwa obecnie w kwestii rodzaju taborów niczego nie przesądzają. Brane są pod uwagę modernizacje jeżdżących obecnie składów serii EN-57, czy zakup pociągów push&pull do obsługi Półwyspu Helskiego. Jednak najbardziej optymalnym rozwiązaniem do obsługi linii szkieletowych są elektryczne zespoły trakcyjne.

Podkreślmy tutaj, że do systemu zelektryfikowanych linii kolejowych na Pomorzu ma dołączyć szlak łączący Gdynię z Bydgoszczą przez Kościerzynę, a także 18-kilometrowa Pomorska Kolej Metropolitalna łącząca Wrzeszcz z Osową. Obecnie ruszyło projektowanie elektryfikacji dla wspomnianych dwóch szlaków.

Pomorskie taborowym outsiderem

Niestety wiek taboru pasażerskiego w województwie pomorskim pozostawia wiele do życzenia na tle innych województw. Wciąż ponad 40 składów serii EN-57 i EN-71 pochodzi z lat 60 i 70 ubiegłego wieku jeździ po torach Pomorza. Ponad 30 wspomnianych serii składów udało się zmodernizować w ostatnich latach. Bierzemy tu pod uwagę dwóch przewoźników - Przewozy Regionalne i SKM.

Ostatnie zakupy nowych składów na Pomorzu to zaledwie 14 szynobusów do obsługi Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i linii w rejonie Malborka, a także dwa Impulsy zakupione przez SKM-kę i 3 pociągi Link zakupione przez PolRegio. 7 lat temu samorząd województwa kupił także 6 sztuk szynobusów, część z nich jeździ dzisiaj na linii PKM.
Źródło: trojmiasto.pl   https://m.trojmiasto.pl/wiadomosci/Ile-pociagow-zamowi-wojewodztwo-pomorskie-n116610.html
Tytuł: Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
Wiadomość wysłana przez: Kubcio58 w 20 Września 2017, 21:34:49
Ostatnio uczestniczę w wymianie polsko-niemieckiej w Trójmieście i korzystamy dość często z usług SKM-ek i PR-ów. Na pytanie do Niemców, co myślą o naszym kraju, uważają że jest OK, ale mówią, że mamy tragiczne pociągi. Czy to tak trudno kupić kilka nowych składów? To już jest po prostu wstyd nie tylko na całą Polskę, że taka patologia ma u nas miejsce. Nawet niech sobie jeżdżą EN57AKM czy EN57AP, ale niech będą chociaż w miarę czyste.
Tytuł: Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
Wiadomość wysłana przez: koper w 20 Września 2017, 21:57:35
A żebyś wiedział. Do Słupska oferta jest tragiczna niewspominając o Ustce i Łebie gdzie poza sezonem na próżno wypatrywać pociągu. Kilka miesięcy temu na forum informowałem o petycji którą zrobił mój bardzo obrotny kolega. Petycja dotyczyła oferty kolejowej do Słupska (zainteresowanych zapraszam tu:  http://eu07.pl/forum/index.php/topic,29390.0.html ) i z tego co wiem już ją wysłał do marszałka.
Tytuł: Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
Wiadomość wysłana przez: koper w 30 Września 2017, 11:46:37
Uwaga!!! Mam oficjalne informacje dotyczące nowych pociągów na Pomorzu. Mój kolega miał (nie) przyjemność rozmawiać z prezesem PolRegio Krzysztofem Zgorzelskim na targach Trako. Mimo wcześniejszych zapowiedzi nowe impulsy NIE trafią do oddziału Pomorskiego. Trafią jedynie 2 sztuki zmodernizowanych EN57ALd.
Tytuł: Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 30 Września 2017, 12:05:49
A czy te EN57ALd to nie będą czasem zmodernizowane jednostki 765 i 1790, które już od dawna są w posiadaniu pomorskiego PR?
Tytuł: Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
Wiadomość wysłana przez: koper w 30 Września 2017, 12:12:50
Wiem tylko tyle że od EN57ALc będą różnić się tylko hamulcem i silnikiem, reszta taka sama.
Tytuł: Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
Wiadomość wysłana przez: koper w 19 Października 2017, 21:56:31
Wiadomo już gdzie trafi nowy tabor PolRegio. Impulsy trafią do wielkopolski a Elfy II do Kujawsko-Pomorskiego natomiast do pomorskiego trafią... 2 zmodernizowane EN57.
Cytuj
Przewozy Regionalne zdecydowały już, do jakich województw trafi nowy tabor w postaci siedmiu elektrycznych zespołów trakcyjnych produkowanych przez Newag i Pesę.
W barwach PolRegio pojedzie siedem nowych pojazdów. Trzy z nich to będące w zaawansowanej fazie produkcji czteroczłonowe Impulsy z Newagu, kolejne cztery dwuczłonowe ezt produkuje bydgoska Pesa, z których pierwsze są w zabudowie końcowej. Więcej na temat wygranego przez producentów przetargu piszemy tutaj.

– Zdecydowaliśmy, że czteroczłonowe Impulsy trafią do Wielkopolski, gdzie kontrakt z województwem narzuca na nas wycofanie niezmodernizowanego taboru w postaci starych pociągów EN57. Natomiast cztery nowe, dwuczłonowe Elfy pojadą w regionie gdzie są produkowane, to znaczy w województwie kujawsko-pomorskim – powiedział w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" prezes Przewozów Regionalnych Krzysztof Zgorzelski.

Wbrew prognozom, nowy tabor elektryczny nie trafi więc do Pomorskiego, gdzie pasażerowie na liniach „pod drutem”, mimo przeprowadzonej ich modernizacji, jeżdżą często archaicznymi EN57.

– Tam, latem 2018 roku skierujemy dwa z 36 modernizowanych właśnie do wysokiego standardu EN57. Będzie tam jeździł także jeden z modernizowanych ED72. Przypomnę, ze w tym roku na Pomorzu rozpoczęły prace Linki w naszych barwach – najnowocześniejsze pojazdy spalinowe w Polsce – powiedział prezes PR.

PolRegio odebrały na razie 8 z 36 EN57ALc, modernizowanych w ZNTK Mińsk Mazowiecki.
Źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/wiemy-gdzie-pojada-nowe-elfy-ii-i-impulsy-produkowane-dla-polregio-84025.html
Tytuł: Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
Wiadomość wysłana przez: kacp3r w 20 Października 2017, 00:14:32
Co tu komentować? Podpisują umowę co rok na rok, która finansowo starczy tylko na utrzymanie połączeń bez inwestycji w tabor. Dlaczego w związku z tym mają tam pakować pieniądze? Dzisiaj koleją rządzi tylko i wyłącznie "ekonomia", bez sentymentów itp.
Tytuł: Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
Wiadomość wysłana przez: koper w 25 Października 2017, 17:53:40
Dzisiaj mój kolega naisał na facebooku do marszałka pomorskiego Mieczysława Struka z zapytaniem o nowy tabor.
Oto odpowiedź p. marszałka:
Cytuj
...rozumiem Panie [****] , że Pan świetnie się zna... Otóż wyjaśniam Panu : wybrali mnie mieszkańcy Gdańska - oyrzymałem w ostatnich wyborach samorządowych ponad 20 tyś głosów... Co do pojazdów ( EZT) : wcale nie musimy kupować pojazdów i nie jest to obowiązek samorządów choć taka praktyka się  ukształtowała w związku z kondycją ekonomiczną  przewoźników kolejowych... Zakupy pojazdow dokonywane są głownie z finduszy unijnych ( RPO) - jesli zarzady wojewodztw zdecyduja o takie strukturze wydatkow...W naszym regionie zdecydowaliśmy się na rozdysponowanie dostępnej "alokacji kolejowej" na modernizacje linii kolejowych ( 405 i 207) i to te modernizacje pochłaniają gros środków...Chcemy tez dokonać zakupu 5- 8 pojazdow EZT. Na tyle starczy nam srodkow... ( koszt 5-6 pojazdow EZT szacujemy na poziomie 135 mln zl).  Nasz samorząd wojewodztwa oczywiście posiada własny tabor : 24 EZT w tym 9 po modernizacji  , 27 autobusow szynowych względnie nowych...Chcę również zwrócić Panu uwage na wykonywana pracę przewozową w naszym regionie do ktorej dopłacamy ok 140 mln zl rocznie - tj 9.270 tys poc/km ... Moze Pan porowna tę wielkość z woj zachodnioppmorskim... I na końcu rada : zanim Pan kogolwiek chce dyskredytować albo obrażać proszę się do takiej konfrontacji lepiej przygotować... Pozdrawiam  Pana - Mieczysław Struk  marszałek woj. pomorskiego
Tytuł: Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 25 Października 2017, 18:07:12
Zrobimy wszystko aby dorównać pozostałym województwom.
Jesli tylko ta ambicja przyswieca Waszym dzialaniom, to nie wroze zadnej skutecznosci. Nie masz kasy na nowe buty, to chodzisz w starych.
Tytuł: Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
Wiadomość wysłana przez: koper w 25 Października 2017, 18:10:55
Nawet nie chodzi mi tu o dorównanie takim województwom jak Wielkopolskie itp. Chodzi nam o przynajmniej 10 nowych składów by móc zastąpić najbardziej zdezelowane jednostki. A te 5-8 nowych składów o czym mówił p. Struk to pewnie kolejna "kiełbasa wyborcza".
Tytuł: Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
Wiadomość wysłana przez: koper w 22 Listopada 2017, 12:15:17
Zapodaje świeży artykuł z inforailu.
Cytuj
Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl pozyskane przez Przewozy Regionalne Feniksy w większości trafią do Wielkopolski. A chociażby na Pomorze już nie. Przewoźnik jest zobowiązany, poprzez stosowne zapisy umowne, do obsługi linii w regionie wielkopolskim z wykorzystaniem nowych bądź zmodernizowanych pociągów. Plus dla tamtejszego samorządu, że potrafił sobie takie warunki wynegocjować. Stąd też większość, bo aż 12 z 14 Feniksów, trafi właśnie do Wielkopolski. Pozostałe dwa zostaną skierowane do województwa łódzkiego.  Nasi Czytelnicy wielokrotnie zwracali uwagę na stan taboru Przewozów Regionalnych na Pomorzu. Zapytaliśmy dziś szefa spółki dlaczego tak się dzieje? Przypomnijmy bowiem, że w tym regionie przewoźnik dysponuje jedynie niezmodernizowanymi pojazdami. Mimo to Krzysztof Zgorzelski stwierdził, że na Pomorzu inwestycje są. Wskazał na Linki i zmodernizowane ezt-y. Racja jest zatem po stronie Prezesa, ale tylko częściowo. Rzeczywiście Linki zostały skierowane do obsługi tras w województwie pomorskim, ale to jak wiadomo jednostki spalinowe i kursują jedynie na liniach niezelektryfikowanych, o mniejszym znaczeniu. Jeśli chodzi natomiast o pociągi elektryczne to sytuacja wygląda nieco gorzej. Zmodernizowane pociągi kursują po pomorskich torach, ale są własnością Marszałka. I to jest fakt niezaprzeczalny. Prezes Krzysztof Zgorzelski również z nim nie polemizował. Finalnie stwierdził, że na Pomorzu pojawią się zmodernizowane pociągi, nie będą to Feniksy, a składy EN57AL. Kiedy i w jakiej ilości tego już nie wiadomo. Co więcej szef Przewozów Regionalnych dodał, że wprowadzenie nowych pociągów jest uzależnione od decyzji samorządów wojewódzkich, zwłaszcza ich skarbników. W opinii Zgorzelskiego ci niechętnie dają pieniądze na nowy tabor. Nasze pytanie o to czy skarbnik województwa pomorskiego nie chce dać pieniędzy na ten cel pozostało bez odpowiedzi. Domyślamy się jednak, że nowych bądź zmodernizowanych pociągów nie ma, bo nie ma pieniędzy. Jeżeli organizatorzy transportu wyrażą zgodę na pokrycie kosztów nowego taboru to ten tabor pojawi się – stwierdził Krzysztof Zgorzelski. Reasumując. Mieszkańcy Pomorza mogą mieć nadzieję. Jak długo będą musieli poczekać na to, żeby podróżować w warunkach takich, jakie mają mieszkańcy Wielkopolski, tego na razie nie wiemy…
http://inforail.pl/zmodernizowane-pociagi-nie-dla-pomorza_more_100566.html
Tytuł: Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
Wiadomość wysłana przez: koper w 27 Listopada 2017, 17:48:34
Nareszcie, na 90% w 2018 doczekamy się nowych EZTów na pomorzu.
W piśmie na odpowiedź tej petycji: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,29390.0.html marszałek wspomniał o zakupie nowych EZTów w 2018 roku. Będzie to siedem pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Przetarg ma być ogłoszony w I kwartale 2018 roku. Poza tym o zamiarze zakupu składów można przeczytać tutaj: https://pomorskie.eu/-/na-sesji-o-finansach-na-co-w-2018-samorzad-wojewodztwa-przeznaczy-ponad-1-miliard-zl-
Tytuł: Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
Wiadomość wysłana przez: Mechanick w 09 Grudnia 2017, 12:38:04
Dziś z okazji ostatniego przejazdu poc. SKM ze Słupska do Gdyni Chyloni miałem okazję dowiedzieć się, że na trasę Gdynia - Słupsk wyjadą najprawdoposobniej jutro 2 sztuki EN57ALd.

Będą to: EN57ALd-2208 i EN57ALd-2209
Tytuł: Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
Wiadomość wysłana przez: koper w 11 Grudnia 2017, 20:15:33
Ostatnio oddział pomorski otrzymał dwie sztuki EN57ALd które już udało mi się sfotografować. Obie jednostki regularnie pojawiają się w Słupsku gdyż głównie na tą trasę są przeznaczone.
Cytuj
Dwa zmodernizowane składy Przewozów Regionalnych na Pomorzu Do obsługi połączeń na Pomorzu skierowane zostały dwa zmodernizowane pociągi stanowiące własność Przewozów Regionalnych. Wprowadzenie takich jednostek zapowiadał jakiś czas temu Prezes przewoźnika Krzysztof Zgorzelski. Nie są to jednak Feniksy, te trafiły głównie do Wielkopolski, a także do województwa łódzkiego, a EN57AL. Pociągi będą obsługiwać przede wszystkim połączenie Słupsk – Gdynia Główna, które Przewozy Regionalne przejęły od PKP SKM. Dwa "nowe" pociągi to pierwsze takie składy w regionie. Przewozy Regionalne korzystały z pociągów zmodernizowanych, były one, i nadal są, własnością Urzędu Marszałkowskiego. Więcej informacji o zmianach na Pomorzu znajdziecie w poniższym linku

Czytaj więcej: http://m.inforail.pl/dwa-zmodernizowane-sklady-przewozow-regionalnych-na-pomorzu_more_101087.html
Tytuł: Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
Wiadomość wysłana przez: koper w 04 Stycznia 2018, 18:32:33
Całkiem nie dawno pisałem do Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego na temat stanu taboru kolejowego w województwie w Pomorskim. Dzisiaj dostałem odpowiedź.
Cytuj
[...] Wskazywana w piśmie ocena stanu technicznego kolejowych pojazdów szynowych o napędzie elektrycznym została przeprowadzona przez Pana w oparciu o własną obserwację. Wszystkie pojazdy, którymi wykonywane są kolejowe przewozy pasażerskie spełniają wszystkie wymagania techniczne określone w obowiązującym prawodawstwie. Opisuje Pan stan techniczny pojazdów i wskazuje na uchybienia w ich utrzymaniu bez udokumentowania takiego stanu chociaż dla jednego pojazdu. W związku z powyższym proszę o podanie nr pociągu i datę jego kursowania oraz relacje w której odbywał Pan podróż i np. został pogryziony przez gryzonie czy insekty lub inne wskazane nieprawidłowości. Jednocześnie informuję Pana, iż moim pracownicy i ja osobiście uczestniczę w kontrolach jakości świadczonych usług przez operatorów i nie mogę potwierdzić Pana złej opinii o stanie taboru o napędzie elektrycznym.

Ponadto nieprecyzyjna jest Pana informacja o nowych pojazdach o napędzie elektrycznym, które obsługują część pociągów w województwie pomorskim. A mianowicie: PKP SKM w Trójmieście – dwa nowe pojazdy, na trasie do Słupska z kierunku Szczecina pociągi obsługiwane są nowym taborem na postawie zawartego porozumienia z województwem zachodniopomorskim, na trasie Bydgoszcz – Gdynia są pociągi obsługiwane taborem z województwa kujawsko-pomorskiego (porozumienie). Województwo pomorskie ponosi z tego tytułu dodatkowe opłaty za przewozy pasażerskie. Potwierdzam, iż w pierwszym kwartale br. zostanie ogłoszony przetarg na zakup co najmniej pięciu pięcioczłonowych EZT z opcją dodatkowych 3-ch pojazdów. Składy te będą obsługiwać trasę Elbląg – Gdynia z możliwością jej wydłużenia do Słupska oraz możliwością ich wykorzystywania na linii PKM po jej zelektryfikowaniu. Ponadto PKP SKM w Trójmieście złożyła wniosek do CUPT na dofinansowanie zakupu 10-ciu wieloczłonowych EZT. Jednocześnie informuję Pana, iż województwo nie musi dokonywać osobiście zakupu nowego taboru a określić w postepowaniu przetargowym wymagania dotyczące taboru.

                Jednocześnie pragnę zwrócić Pana uwagę na fakt, iż w ostatnich latach województwo większe środki finansowe zaangażowało w budowę nowej linii kolejowej, której zarządcą jest PKM SA i rewitalizację linii kolejowych zarządzanych przez KPK PLK SA i PKP SKM w Trójmieście. Te wydatki będą kontynuowane w następnych latach następnych. Jest to odmienne postępowanie w stosunku do pozostałych województw, które większe środki angażują w zakup nowego taboru kolejowego.

Z wyrazami szacunku

Eugeniusz Manikowski

Z-ca Dyrektora

Departamentu Infrastruktury
Tytuł: Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 04 Stycznia 2018, 18:39:24
Budżet z gumy nie jest. Wydali na tory, to nie mają przez pewien czas na tabor.
Tytuł: Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
Wiadomość wysłana przez: bumer w 04 Stycznia 2018, 20:24:20
Obserwuję ten temat od jakiegoś czasu i myślę Kacper, że za bardzo emocjonalnie podchodzisz do tego wszystkiego a zarazem zazdroszczę Ci z jakimi problemami żyjesz. Sam chciałbym teraz mieć takie problemy jak Ty, naprawdę.
A co do odpowiedzi to @matek123 podsumował ładnie. Województwo dysponuje takim budżetem a nie innym i nie są w stanie zrobić wszystkiego. Oni nie mają tylko na głowie kolei ale też inne ważniejsze sprawy a skoro macie na pomorzu modernizowane EN57 to aktualnie spełniają wszystkie wymogi. A nowy tabor zdążą jeszcze kupić bo trzeba mieć jeszcze po czym jeździć. Także uważam, że odpowiedź jaką otrzymałeś, nie jest żenująca. A jeśli faktycznie zauważałeś jakieś nieprawidłowości i chcesz się wykazać to cykasz zdjęcie, podajesz numer pociągu i datę. Chociaż jak na przyszłość planujesz pracę na kolei to ogólnie nie polecam takiego postępowania. W takich skargach podpisujesz się imieniem i nazwiskiem a przy rekrutacjach i naborach do spółek kolejowych tacy "działacze" są na dzień dobry skreślani. A skąd wiedzą ? Takie informacje roznoszą się po kadrowych i dyrektorach szybko bo też czytają fora i facebook-i. Wiem co mówię, u mnie w firmie przełożeni przekonali się na własnej skórze :)
Tytuł: Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
Wiadomość wysłana przez: koper w 04 Stycznia 2018, 20:49:05
Emocjonalnie podchodzę bo codziennie mam nieprzyjemność tym złomem jeździć. Modernizowane EN57? Jest ich zaledwie 11 (5 AL, 4 AP, 2 ALd) w tym 4 ALki stoją odstawione, 3 sztuki czekają na P4 które nie prędko nastąpi bo samorząd jak zwykle nie ma pieniędzy. Jednej zrobili P4 ale coś nie pykło i dalej stoi w krzakach. Więc razem sprawnych zmodernizowanych jest tylko 7 sztuk. A co do ostatniej kwestii to owszem zamierzam pracować na kolei ale nigdy w życiu w PRach. Więc jak dla mnie jest to bez różnicy. Pozdro.
Tytuł: Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
Wiadomość wysłana przez: Mechanick w 04 Stycznia 2018, 21:22:10
A ja w gazecie znalezionej w jednym z pociągów IC wyczytałem, że Pomorze Zachodnie otrzyma/otrzymało już 12.2MLN ZŁ z BUDŻETU PAŃSTWA na zakup 10 EZT.
Tytuł: Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
Wiadomość wysłana przez: bumer w 04 Stycznia 2018, 21:44:56
Emocjonalnie podchodzę bo codziennie mam nieprzyjemność tym złomem jeździć.
Z perspektywy pracownika kolei powiem Ci tak. Jako klient masz wybór, nikt nie każe Ci jeździć koleją :) Wejdziesz w dorosłe życie, będziesz mieszkał sam, będziesz miał trójke dzieci na utrzymaniu to będziesz miał prawdziwe zmartwienia i będzie Ci obojętne czym do roboty pojedziesz, czy złomem czy Elfem aby jechał planowo.
A co do ostatniej kwestii to owszem zamierzam pracować na kolei ale nigdy w życiu w PRach. Więc jak dla mnie jest to bez różnicy. Pozdro.
Tutaj akurat nie ma żadnej różnicy bo każdy swoim postępowaniem wypracowuje na swoją opinie a jeśli masz w zamiarach pracę na kolei a już nawet w UM wiedzą, że chcesz być Marcinem Lutrem kolejnictwa to nie tylko w PR ale i w innych spółkach możesz być spalony. Dyrektorzy, prezesi czy nawet podstawowi pracownicy różnych spółek to nie konkurencja tylko koledzy z dawnej, jednej kolei. Oni się dobrze znają i wymieniają plotkami. Nieważne czy to PR, PKP IC, czy Lotos lub SKM Trójmiasto. Tak jest w całej Polsce.
Ja już jakiś czas pracuję na kolei czyli od końca roku 2009. Jako mikol robiłem tylko zdjęcia ale nie byłem uzdrowicielem kolei. Jesteś jeszcze młody i niedoświadczony (też jestem młody i się cały czas uczę). Ale do czego zmierzam. Ty jako osoba młoda, chodząca do szkoły nigdy nie uzdrowisz kolei. Nigdy. Ponaglanie i pisanie wniosków do UM nic Ci nie da. To jest polityka, oni zatwierdzają budżet i dysponują jakąś określoną kwotą pieniędzy. Mają na głowie transport, infrastrukturę, budowy, remonty, przetargi, kontrole itd itd itd.
Zapamiętaj jedno. Żaden kolejowy pracodawca jak wie to nigdy nie zatrudni do swojej firmy uzdrowiciela kolei a jeśli już się trafi to długo nie popracuje a obiegówkę dostanie z wilczym biletem.
Nie piszę Ci tego akurat po złości ale żal mi patrzeć na wiele osób, którzy pasjonują się koleją a nie mogą na niej pracować z różnych powodów. Skoro Cię kolej pasjonuje i wiążesz z nią swoją przyszłość to lepiej sobie uświadomić, że jako zwykły obywatel a tym bardziej pracownik nigdy jej nie uzdrowisz po swojemu. Dobrze Ci radzę nie przejmować się takimi drobiazgami tym, że jeżdżą złomy na Pomorzu bo tak jest i będzie. Nie masz na to wpływu. Również pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
Wiadomość wysłana przez: koper w 06 Stycznia 2018, 19:37:30
Podaję spis pociągów na jakich można spotkać EN57ALd na pomorzu:
R 50671 Malbork (o. 4:30)-Gdynia Główna (p. 5:45)
R 58203 Gdynia Główna (o. 06:06)-Słupsk (p. 08:05)
R 85208 Słupsk (o. 10:33)-Gdynia Główna (p. 12:30)
R 58209 Gdynia Główna (o. 12:12)-Słupsk (p. 14:28)
R 58213 Gdynia Główna (o. 15:15)-Słupsk (p. 16:59)
R 85214 Słupsk (o. 16:40)-Gdynia Główna (p. 18:44)
R 85216 Słupsk (o. 17:11)-Gdynia Główna (p. 19:12)
R 50620 Gdynia Główna (o. 19:20)-Elbląg (p. 21:06)
R 95994 Elbląg (o. 21:17)-Malbork (p. 21:43)
Tytuł: Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
Wiadomość wysłana przez: Piotr93 w 06 Stycznia 2018, 19:38:51
Z Malborka jakimś przed południowym, gdyż idąc rano ok 7 stoi na bocznicy podpięty pod sieć, wracają około 11/12 już go nie ma.
Tytuł: Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
Wiadomość wysłana przez: koper w 06 Stycznia 2018, 19:43:34
To bardzo możliwe. Jednostka prawdopodobnie nocuje w Malborku a potem jedzie na jakimś poc. do Gdyni, następnie przechodzi na 58209 do Słupska. Natomiast druga jednostka nocuje w Gdyni gdzie rano przechodzi na 58203 i potem w Słupsku na 85208. Zaraz spróbuję się dowiedzieć jaki to może być pociąg na którym wraca z Malborka.
Tytuł: Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
Wiadomość wysłana przez: koper w 10 Stycznia 2018, 17:39:58
Na koniec dnia taka znakomita wiadomość. UMWP podjął uchwałę o zakupie 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych. W najbliższych dniach możemy spodziewać się przetargu.
Cytuj
Władze województwa kupią za ok. 133 mln zł pięć elektrycznych zespołów trakcyjnych. Możliwe, że pierwszy z nich pojawi się jeszcze w tym roku. Część EZT-ów w przyszłości pojechać ma po zelektryfikowanej linii PKM.
Zarząd Województwa Pomorskiego podjął uchwałę o zakupie pięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi połączeń w województwie pomorskim. Nowe składy mają wozić pasażerów nie tylko po już zelektryfikowanych szlakach w regionie. Władze województwa w uchwale podkreśliły, że nowe pociągi mają się pojawić na zaplanowanych do elektryfikacji i modernizacji liniach PKM, z Gdyni do Kościerzyny, a także do Kartuz.

- Zabezpieczyliśmy środki na pozyskanie tych składów. Lada dzień ogłosimy przetarg na zakup pociągów. O wyborze firmy, która dostarczy pociągi, ma decydować nie tylko cena, ale także termin dostawy - mówi Ryszard Świlski, zastępca marszałka województwa pomorskiego.

Teraz urzędnicy będą musieli opracować dokumentację do zamówienia.

- Chcielibyśmy, by pierwszy pociąg pojawił się pod koniec tego roku - mówi Świlski.

Władze samorządowe przewidują, że zakup pięciu nowych składów pochłonie 133 mln zł. Około 85 proc. tych kosztów zostanie dofinansowanych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego

Pesa albo Newag

Na polskim rynku w produkcji elektrycznych zespołów trakcyjnych prym wiodą Pesa ze swoim składem pn. Elf oraz Newag z pociągiem Impuls.

W województwie pomorskim na razie kursuje tylko jeden Link w barwach spółki Polregio (dawne Przewozy Regionalne). Elektryczne zespoły trakcyjne pn. Impuls znane są bardzo dobrze mieszkańcom Trójmiasta. Dwa tej serii składy jeżdżą w barwach spółki SKM Trójmiasto.
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Piec-pociagow-dla-wojewodztwa-pomorskiego-za-133-mln-zl-n120056.html
Tytuł: Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
Wiadomość wysłana przez: bprog w 10 Stycznia 2018, 19:19:43
No to potężny ten przetarg, faktycznie.
Tytuł: Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
Wiadomość wysłana przez: koper w 12 Stycznia 2018, 20:32:13
Kolejne informacje na temat zakupu nowych EZTów.
Cytuj
133 mln zł chce przeznaczyć Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego na zakup pięciu ezt-ów. Według założeń, pierwsze z nich mają pojawić się na torach jeszcze w tym roku. Docelowo jednostki trafią na zelektryfikowane trasy PKM, według zapisów w podjętej uchwale pojadą z Gdyni do Kartuz i Kościerzyny. Wcześniej będą obsługiwać inne połączenia w regionie. Przetarg na dostawę pociągów ma zostać ogłoszony w ciągu najbliższych dni. O wyborze wykonawcy zadecyduje nie tylko cena, ale także termin dostawy. Urzędowi Marszałkowskiemu zależy na czasie, stąd takie będą kryteria przetargowe. Pierwszy skład miałby pojawić się w grudniu, prawdopodobnie wraz z nowym rozkładem jazdy. Na Pomorzu z nowych ezt-ów mamy tylko dwa Impusly w barwach PKP SKM. Poza nimi całość taboru elektrycznego stanowią jednostki EN57 i EN71. Już to pokazuje jak bardzo nowe pociągi są potrzebne. Newag czy PESA, a może Stadler? I już teraz, nie znając szczegółów przetargu możemy pozgadywać kto będzie zainteresowany zamówieniem. Na pewno Newag, który dostarczył wspomniane Impulsy dla PKP SKM oraz szt-y dla Pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego. Dla tego podmiotu modernizował też EN57. Na pewno PESA, która jest mocno obecna na Pomorzu ze swoimi pociągami spalinowymi. Dla PKP SKM wykonała też modernizacje kilkunastu składów. Czy zamówienie na pięć pociągów będzie intersujące dla Stadlera? Być może. Czekamy na przetarg, będziemy o nim informować na łamach InfoRail.pl.
http://inforail.pl/na-dniach-przetarg-na-5-ezt-ow-dla-pomorza-jest-decyzja_more_101825.html
I tu już niestety gorsza informacja, szczególnie dla mieszkańców spoza aglomeracji Trójmiejskiej:
Cytuj
Wracamy do tematu zakupu nowych ezt-ów przez Pomorski Urząd Marszałkowski. Wiemy, gdzie będą kursować. Zanim trafią na zelektryfikowane trasy PKM pojadą na najważniejszej linii województwa, a więc w ciągu Słupsk – Trójmiasto – Malbork – Elbląg. Potem będą kursować do Kartuz oraz linii 201 z Kościerzyny przez Gdańsk Osowę do Gdyni. Dzięki temu dojazd z Trójmiasta na Kaszuby będzie szybszy i wygodniejszy. Umożliwi to również w przyszłości uruchomienie nowych bezpośrednich relacji pociągów – poinformował Urząd Marszałkowski. Jakie będą nowe ezt-y? To na razie niewiadoma. Wicemarszałek Ryszard Świlski zdradza jedynie, że na pewno będą wyposażone w klimatyzację oraz sieć wi-fi. Będą również rozwijać prędkość do 160 km/h.
http://inforail.pl/nowe-pomorskie-ezt-y-pojada-ze-slupska-do-elblaga_more_101870.html
Tytuł: Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
Wiadomość wysłana przez: koper w 16 Stycznia 2018, 18:39:45
Przetarg póki co jeszcze nie został ogłoszony ale jest też inna informacja. Niedawno na pomorzu został wprowadzony nowy wymóg dotyczący taboru kolejowego. Polega on na wycofaniu pojazdów EN57 z drewnianymi laminatami lub dermowymi siedzeniami (nie dotyczy pojazdów należących do Urzędu Marszałkowskiego i SKM Trójmiasto). Póki co wycofany został jedynie EN57-675 który przeszedł do Kolei Śląskich, następny w kolejce EN57-1386. Sam nie wiem co o tym myśleć bo z jednej strony wnętrze wizualnie będzie się prezentowało lepiej ale z drugiej strony przykładowo EN57-675 był dwa razy lepszy od niektórych pojazdów "unowocześnionych" wewnątrz.
Tytuł: Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 16 Stycznia 2018, 20:04:07
Jestem ciekaw, czy po dostawie tych 5-7 pojazdów znowu poczekamy 20 lat na kolejne nowe pojazdy, kiedy to siedemdziesięcioletnie już EN57 będą dalej królowały na polskich torach.
Tytuł: Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
Wiadomość wysłana przez: k. wojak w 17 Stycznia 2018, 13:17:39
Ciekawa jest ta nieproporcjonalność. W moim województwie (Zachodniopomorskie) tak szybko wymielili tabor, że nawet oczami nie zdążyłem mrugnąć, a tutaj widzę, że z tym jest problem. Na lubelszczyznie też z tego co wiem jest jeszcze sporo kibli. Na Podkarpaciu również wymieniają tabor. Ciekawa sytuacja z punktu widzenia kraju. Ciekawi mnie to, czemu akurat tyle idzie do Wielkopolski, sporo połączeń regionalnych wykonują tam Koleje Wielkopolskie, więc raczej aż tyle nowych pociągów dla Polregio tam nie potrzeba, przecież jeżdżą tam też Zachodniopomorskie pojazdy. Dałbym je bardziej potrzebującym, województwom (z całym szacunkiem dla wielkopolski), gdzie nie ma takich "ścisłych" kolei regionalnych, jak np. KW.
Tytuł: Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
Wiadomość wysłana przez: erap2 w 17 Stycznia 2018, 13:53:55
@k_wojak, nowy lub zmodernizowany tabor w Wielkopolskim jest wymagany przez organizatora przewozów :P
Tytuł: Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
Wiadomość wysłana przez: koper w 31 Marca 2018, 10:26:04
Odgrzewam kotleta bo właśnie UMWP ogłosiło przetarg na dostawę nowych EZTów.
Cytuj
Województwo Pomorskie ogłosiło przetarg na dostawę 5 nowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych z opcją na 5 kolejnych. Zakup został dofinansowany przez Ministra Inwestycji i Rozwoju, który na zakup nowych pojazdów przeznaczony 10,8 mln zł.

Fundusze, które zostały przekazane samorządowi województwa pomorskiego są wkładem krajowym dla projektu „Zakup elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi przewozów pasażerskich, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020”. Celem projektu jest podniesienie jakości życia mieszkańców dzięki zwiększeniu niezawodności, bezpieczeństwa i komfortu przemieszczania się. Ponadto ma promować kolej jako niskoemisyjny i przyjazny pasażerom środek transportu.

Województwo pomorskie dzięki temu ogłosiło przetarg na dostawę 5 fabrycznie nowych EZT z opcją na 5 kolejnych. Pojazdy będą przeznaczone do obsługi trasy Słupsk-Trójmiasto-Elbląg, a w przyszłości także linii PKM. Oferty można składać do 10 maja. Zamówienie, łącznie z prawem opcji ma zostać zrealizowane do 30 września 2020 roku, przy czym decyzję o skorzystaniu z opcji zamawiający podejmie nie później niż do 30 września 2019 roku.

Kryteria oceny ofert w przetargu przedstawiają się następująco:
– Okres gwarancji / Waga: 8
– Termin dostawy dwóch pierwszych pojazdów / Waga: 9
– Termin dostawy trzeciego i czwartego pojazdu / Waga: 5
– Wskaźnik długości niskiej podłogi / Waga: 8
– Wskaźnik niezawodności technicznej pojazdów / Waga: 10
– Cena – Waga: 60
Szczegóły dotyczące samych pojazdów, takich jak ich długość, liczba członów i wyposażenie opisane będą w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, która pojawi się w najbliższych dniach. O szczegółach dotyczących samych pojazdów będziemy informować na łamach serwisu zbiorowy.info.

Pomijając dwa impulsy należące do SKM Trójmiasto, będą to pierwsze nowe elektryczne zespoły trakcyjne w województwie. Dziś obsługę pociągów regionalnych na liniach zelektryfikowanych w województwie w blisko 100% zapewniają mocno wyeksploatowane zespoły serii EN57, których średni wiek w SKM przekroczył już 30 lat, zaś w Pomorskim Oddziale Przewozów Regionalnych wynosi około 40 lat.

Przetarg miał zostać ogłoszony na początku roku, lecz doszło do opóźnienia, o którym pisaliśmy tutaj.
http://zbiorowy.info/2018/03/ministerstwo-inwestycji-i-rozwoju-wesprze-zakup-nowych-ezt-dla-pomorza/
Tytuł: Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
Wiadomość wysłana przez: koper w 03 Kwietnia 2018, 16:14:51
Szczegóły przetargu na dostawę pięciu fabrycznie nowych pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych dla województwa Pomorskiego:
Cytuj
Samorząd Województwa Pomorskiego ogłosił przetarg na wykonanie i dostawę co najmniej pięciu elektrycznych pociągów. Poznaliśmy specyfikację zamówienia. Według niej pierwsze pojazdy mogą zostać dostarczone jeszcze w tym roku.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/jakie-beda-nowe-ezety-wojewodztwa-pomorskiego-86471.html
https://bip.pomorskie.eu/a,59173,2718.html

Reg. obowiązki 7.
Uciąłem cytat, bo wkleiłeś za dużo tekstu.
Benek
Tytuł: Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
Wiadomość wysłana przez: koper w 23 Maja 2018, 22:11:44
W dniu wczorajszym Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego ostatecznie rozstrzygnął przetarg na 5 nowych pociągów dla Województwa Pomorskiego, które będą jeździć na podstawowej linii w województwie Słupsk-Gdynia-Malbork-Elbląg oraz w przyszłości na PKM. Oczywiście bezkonkurencyjnie wygrał Nowosądecki producent Newag, który wyprodukuje pociągi Impuls.
Dwa pierwsze Impulsy zobaczymy na trasach w Województwie Pomorskim jeszcze w tym roku, mają zostać dostarczone do 10 grudnia 2018. Kolejne dwa do czerwca 2019 i ostatni do września 2019.
Będą to pierwsze fabrycznie nowe pociągi elektryczne w Województwie Pomorskim (nie licząc dwóch Impulsów należących do SKM).
Impulsy dla Pomorza będą pięcioczłonowe, przystosowane do prędkości 160 km/h, będą posiadały 225 miejsc siedzących oraz 20 miejsc na rowery, wyposażone będą w klimatyzację, Wi-Fi, monitoring, gniazdka elektryczne pod każdym fotelem, system zliczania pasażerów, informację pasażerską (wizualną i dźwiękową), defibrylatory AED, ergonomiczne fotele z profilowaną tapicerką siedzenia, oparcia i zagłówka oraz interkom. Na pokładzie pociągu znajdziemy dwie toalety w obiegu zamkniętym w tym jedna przystosowana do osób niepełnosprawnych, w toalecie znajdziemy przewijak dla niemowląt wraz ze specjalnym pojemnikiem na zużyte pieluchy z funkcją pochłaniania zapachu oraz automatyczny kran, dozownik mydła i suszarkę do rąk. Nowe składy oczywiście będą przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych oraz wyposażone w platformę dla wózków inwalidzkich
Tytuł: Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
Wiadomość wysłana przez: RoboBatman w 23 Maja 2018, 22:48:56
Mnie tylko osobiście ciekawi czy to będzie Impuls I co użytkuje np KM, Polregio (m.in. świętokrzyskie EN63A) czy Zachodniopomorskie, czy to będzie już po całości na bogato czyli Impuls II jak dla łódzkiego  ŁKA.
Tytuł: Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
Wiadomość wysłana przez: koper w 23 Maja 2018, 22:49:41
Impuls I na 100%.
Tytuł: Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
Wiadomość wysłana przez: Mechanick w 23 Maja 2018, 23:31:59
A mnie ciekawi jakie malowanie się pojawi, czy Polregio, czy szaro-czarne UMWP.
Tytuł: Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
Wiadomość wysłana przez: erap2 w 24 Maja 2018, 12:17:35
A skąd wiadomo, że będzie Impuls I? Trochę to dziwne, niby mają nową wersję, ale klepią obie jednocześnie.

@pinio_2002: To chyba jest dość jasne. Skoro kupuje UMWP to malowanie UMWP. Jakby kupowało PolRegio to byłoby PolRegio.
Tytuł: Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
Wiadomość wysłana przez: norbis97 w 20 Października 2018, 20:16:39
Czysto informacyjnie ;)

Zamówione przez pomorski samorząd elektryczne pociągi Impuls 45WE przyjadą na Pomorze już niebawem. Dwa pierwsze pojazdy dotrą  już w listopadzie, a kolejne dwa na Święta Bożego Narodzenia

Fot https://www.facebook.com/samorzadwojewod...morskiego/


(https://scontent.fwaw7-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/44359858_2094854300575106_3292279362245623808_n.jpg?_nc_cat=109&oh=0a9c5e1b82f8c70e8f6583225f152c28&oe=5C54B8DE)

(https://scontent.fwaw7-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/44231260_2094854223908447_6357897580701024256_n.jpg?_nc_cat=103&oh=b4587ca0d01ad4c57569c162768db143&oe=5C5A0253)
Tytuł: Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
Wiadomość wysłana przez: koper w 22 Lutego 2019, 20:19:07
Odgrzewam kotleta. Na początku grudnia na stronie pomorskie.eu można było znaleźć spis pociągów na których można spotkać Impulsy. Jednak jest on już nieco przeterminowany więc podaję aktualną listę pociągów na których kursują EZT EN90:
85200/1 Słupsk (4:54)-Elbląg (8:29)
58203 Gdynia Gł. (5:25)-Słupsk (7:40)
58205 Gdynia Gł. (7:53)-Słupsk (9:43)
85206 Słupsk (8:36)-Gdynia Gł. (10:26)
85208 Słupsk (10:35)-Tczew (13:25)
50608/9 Gdynia Gł. (11:08)-Elbląg (12:41)
50632/3 Elbląg (11:41)-Gdynia Gł. (13:28)
58209 Gdynia Gł. (11:59)-Słupsk (13:46)
85210 Słupsk (14:11)-Gdynia Gl. (16:14)
58213 Tczew (14:21)-Słupsk (17:16)
58222/3 Elbląg (14:35)-Słupsk (18:41)
85216 Słupsk (17:29)-Gdynia Gł. (19:31)
55438 Gdynia Gł. (17:36)-Tczew (18:24)
58225 Tczew (18:58)-Słupsk (22:03)
85218 Słupsk (19:35)-Gdynia Gł. (21:29)
50642/3 Elbląg (19:40)-Gdynia Gł. (21:31)