- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Poradniki => Wątek zaczęty przez: Stele w 06 Sierpnia 2017, 12:14:35

Tytuł: [TEX] [MOD] Retusz szwów, używajac wielu kanałów mapowania.
Wiadomość wysłana przez: Stele w 06 Sierpnia 2017, 12:14:35
Na podstawie poradnika Petera Kojesty (http://www.gamasutra.com/view/feature/130217/completely_eliminate_texture_seams_.php?page=1)

1. Tworzymy układ tekstury i mapowanie w kanale pierwszym.
2. W kanale drugim tworzymy nowy układ mapowania, gdzie szwy są odsunięte na inne krawędzie względem pierwszego układu. Interesują nas tylko obszary, na których chcemy wyretuszować łączenia.
3. Wypalamy teksturę z kanału pierwszego na układ kanału drugiego.
4. Otwieramy wypaloną teksturę w edytorze grafiki rastrowej. Retuszujemy łączenia.
5. Wracamy do edytora 3d. Nakładamy na model wyretuszowaną teksturę z kanału drugiego.
6. Wypalamy teksturę z kanału drugiego na układ kanału pierwszego.
7. Wracamy do edytora grafiki rastrowej, wklejając wypaloną teksturą na górę oryginalnej. Wymazujemy zbędne elementy, zostawiając tylko zretuszowane łączenia.