- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: AntoniS w 12 Lipca 2017, 18:53:05
-
Witam,
Mam takie pytanie do tych, którzy się na temacie zawodowo znają: co to jest ten czas jazdy skrócony w SRJ tzn. kiedy on obowiązuje, co to oznacza i jak wygląda jego zastosowanie w praktyce?
-
Rozkłady jazdy tworzone są w taki sposób, aby dać maszyniście mały zapas. Stosując "normalną" jazdę, tzn. niezbyt szybkie rozruchy i hamowanie z wykorzystaniem pełnej drogi hamowania powinniśmy mieścić się w standardowym czasie jazdy. W przypadku opóźnienia lub na żądanie dyżurnego ruchu stosujemy skrócony czas jazdy, czyli jazda "pod kreskę", stosujemy dynamiczny rozruch i hamujemy np. z połowy drogi hamowania (jeżeli nie stwarza to zagrożenia przejechania semafora lub wskaźnika) używając większego ciśnienia w cylindrach hamulcowych.
-
Dzięki serdeczne za wyjaśnienie! W sumie trochę inaczej sobie to wyobrażałem, tzn. jako jakieś kombinacje związane z dozwoloną prędkością, jednak tak jest normalniej i sensowniej choćby z punktu widzenia bezpieczeństwa.
Pozdrawiam serdecznie!
-
Witam,
Mam takie pytanie do tych, którzy się na temacie zawodowo znają: co to jest ten czas jazdy skrócony w SRJ tzn. kiedy on obowiązuje, co to oznacza i jak wygląda jego zastosowanie w praktyce?
Normalnie rozkład zakłada jazdę ekonomiczną np. mocne rozruchy, ale do mniejszej vmax. Zakłada jazdę z wybiegu itp. dzięki temu można oszczędzić bardzo dużo energii (zazwyczaj ok. 30%). Skrócony czas jazdy to jazda tzw. forsowna i czasem stosuje się go w pewnych sytuacjach ruchowych.