- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: dodulec w 18 Sierpnia 2016, 11:07:54

Tytuł: Problem z teksturami
Wiadomość wysłana przez: dodulec w 18 Sierpnia 2016, 11:07:54
Witam, mam problem. W zasadzie cały on jest ujawniony w screenie poniżej. Nie wygenerowało mi errors.txt. Proszę pisać, jak jeszcze będę musiał coś załączyć.
PS. Nie mam włączonego VBO.
Tytuł: Odp: Problem z teksturami
Wiadomość wysłana przez: Stele w 18 Sierpnia 2016, 11:58:52
To na TD takie numery, czy coś sam dłubałeś? Podobne efekty dawały zdegenerowane skrzyżowania. Problem nie jest z teksturami, tylko sypniętym wierzchołkiem trójkąta raczej.
Tytuł: Odp: Problem z teksturami
Wiadomość wysłana przez: dodulec w 18 Sierpnia 2016, 14:15:26
Nie tylko na TD. Swoją drogą, ten problem jest szerszy niż tylko MaSzyna, bo na ATSie też mam takie momenty, że cała kabina mi znika (widać tylko najbliższe tory, grunt i niebo) i zaraz potem znów wraca do normy i tak co ok. 5 sekund (przy okazji zamulając mi komputer). Poza tym (w obu symulatorach, nie widać tego na screenie) pulpit sterowania miga mi na jasnozielony kolor (jak dam radę i uchwycę to na screenie, to pokażę). W scenerii nic nie dłubałem, analogicznie do modelu i tekstury.
Tytuł: Odp: Problem z teksturami
Wiadomość wysłana przez: Stele w 18 Sierpnia 2016, 14:22:21
Przeinstaluj sterownik GPU, przywróć biblioteki systemowe. Skoro masz problemy graficzne w innych grach, to problem nie leży w maszynie.
Tytuł: Odp: Problem z teksturami
Wiadomość wysłana przez: dodulec w 18 Sierpnia 2016, 14:28:34
Na pewno zmiana sterowników nie pomaga (próbowałem). A przywrócenie bibliotek spróbuję później.
Swoją drogą, (głupie pytanie, wiem), ale co masz na myśli mówiąc przywrócenie bibliotek? W sensie jak to zrobić?
Tytuł: Odp: Problem z teksturami
Wiadomość wysłana przez: Stele w 18 Sierpnia 2016, 22:37:00
Płytka z systemem w napęd i naprawa systemu komendą sfc.
Tytuł: Odp: Problem z teksturami
Wiadomość wysłana przez: dodulec w 19 Sierpnia 2016, 18:57:41
Nie pomaga. Jak było tak jest.
Jedno jest pewne: problem tkwi w karcie graficznej. Zmieniłem brzydko mówiąc gów***ną kartę (nvidia geforce fx 5500) na jeszcze bardziej gów***ną kartę (nvidia geforce mx 440), problem znikł. Ktoś ma jakieś teorie może...?
Tytuł: Odp: Problem z teksturami
Wiadomość wysłana przez: Dróżnik Wiór w 24 Czerwca 2017, 21:48:37
Problem powyżej chyba rozwiązano dawno temu, więc może z innej beczki. Też problem z teksturą. Zapomniany przez wszystkich wagon mieszkalny jaki jest, każdy pewnie wie, kto choć raz zapiął go do składu. Jest zupełnie archaiczny i wygląda jak z M... Minecrafta. Teksturę pudła na większą niż miniaturka jaką miał dało się zapiąć - była dostępna na forum pasująca. Nawet wygląda ciekawie, a jeszcze lepiej będzie jak dorwę się do jakiegoś "lubania" i go opstrykam jak przystało. Pudełko w porządku, śmiga. Gorzej z jego podwoziem wyglądającym jak z kostki. No i te maźnice. Sam pomysł jest ciekawy, by tak to oddać, ale obecnie wygląda dość leciwie. Próbowałem zapiąć prowadnice i resory własnej roboty, ale wyszło coś strasznego (w załączeniu). Pozostałe elementy zniknęły, bo zadałem do uruchomienia archaiczne t3d z "dobrego" 2005 rocznika (takie miałem u siebie).  Nie dało się podmienić niczego, podwozie reagowało jedynie na te miniaturowe elementy z tekstur z pliku textures/tabor. Wie ktoś może jak to zrobić, by w miejsce tego co jest trafił nowy obraz do tego o lepszej jakości ? Najlepiej całej prowadnicy, resora i maźnicy w jednym, bo zdjęcia dekli mam i wyglądałoby to ciekawie. Taki sam problem mam z tym wzmocnieniem ramy. Jeżeli wymaga przepracowania model, to na tym się nie znam i nie mógłbym się tego podjąć, mogę złożyć broń pokonany przez ten wagonik. Sam obraz jaki zadałem (większych rozmiarów) owszem, pojawia się, program odczytuje go i zapina we właściwe miejsce, ale razem z białym lub czarnym tłem, na jakim jest umieszczany przeze mnie - prowadnica na czarnym a resor na białym. Jeśli choćby to tło zniknęło i załadowywał się obraz części, na moje własne podwórko urządzałoby mnie to zupełnie.
Tytuł: Odp: Problem z teksturami
Wiadomość wysłana przez: DjSon231 w 24 Czerwca 2017, 21:57:36
Na stacji Szczecin Dąbie takie stoją. Udam się tam najpewniej w poniedziałek i obfocę w miarę możliwości, może nawet spróbuję oteksturować część po zaznajomieniu się z modelem, o ile jest możliwość.
Tytuł: Odp: Problem z teksturami
Wiadomość wysłana przez: Dróżnik Wiór w 24 Czerwca 2017, 22:02:40
Ciężko - zmieniłem wypowiedź powyżej - bo o ile obraz zadany w lepszej rozdzielczości wejdzie, to nie potrafię sprawić, żeby nie załadowywał się z tym tłem. Obraz jest tam płaski, nie jest modelem przestrzennym, a ścianą ze zdjęciem prowadnicy, oddzielnie jest zdjęcie resora. Sam zakładałem teksturę własnej produkcji, na razie jedną, bo chciałem zobaczyć co się stanie. Jak na razie mam problemy z podwoziem i wiem, że nie przeskoczę ich. Na moim zdjęciu nie ma modelu łożyska z oprawą, bo go usunąłem - był prostopadłościanem bez tekstury.