- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: EU07-457 w 29 Listopada 2012, 08:18:05

Tytuł: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 29 Listopada 2012, 08:18:05
Nikt jeszcze o tym nie napisał, a od kilku dni obowiązuje zmiana do Instrukcji Ie-1. Polecam się zapoznać:
http://www.plk-sa.pl/fileadmin/PDF/akty_prawne_i_przepisy/instrukcje/wersja_do_wydruku/27.09.2012/Instrukcja_sygnalizacji_Ie-1__E-1__.pdf

Z "widocznych" zmian to przede wszystkim pojawienie się wskaźnika W6b oraz W27a (wskaźnik W27 został umieszczony we wskaźnikach obowiązujących do odwołania). Z treści zmiany wynika również, że wskazania semaforów wjazdowych i drogowskazowych dla jazdy ze zmniejszoną prędkością przestaną być wyznacznikiem prędkości jazdy pociągów po torach głównych zasadniczych, ponieważ jazda będzie mogła odbywać się z prędkością ustaloną dla każdego z tych torów - pojawia się nowy zapis w WOS-ie "Vd" określający maksymalną prędkość drogową po torach głównych zasadniczych.
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 29 Listopada 2012, 11:10:05
I klawo. Jedna z lepszych zmian. Teraz nie trzeba będzie się niepotrzebnie bujać 40 km/h do semafora wyjazdowego. Niestety podejrzewam, że przyszłe ,,super instrukcje" będą zaprzeczeniem terminu ,,lepsze".
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 29 Listopada 2012, 11:26:09
Wszelkie zmiany są opisane od str 186.
Zmianie uległ opis sygnału S3.
było; ...a przy nastepnym semaforze...
jest; ...albo przy nastepnym semaforze...
Co oznacza, że przy nastepnym semaforze może ale nie musi być ograniczenie prędkości.
Powstał całkiem nowy wskaźnik W33 - GSM-R.
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 29 Listopada 2012, 11:48:23
Z tą zmianą S3 jest jak najbardziej zasadne, szczególnie jeżeli chodzi o blokadę 3-stawną, bo samo pomarańczowe światło nie oznacza jazdy z prędkością 100 km/h, a nieraz bywa, że na 3-stawnej semafor miga zielonym, co jest da mnie nadzwyczaj dziwne, gdyż takie wskazanie kojarzy mi się z blokadą 4-stawną. Tutaj z pokorą przyjmę huragan krytyki, bo dla mnie zawsze było to porąbane.
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 29 Listopada 2012, 12:10:37
[...]a nieraz bywa, że na 3-stawnej semafor miga zielonym, co jest da mnie nadzwyczaj dziwne, gdyż takie wskazanie kojarzy mi się z blokadą 4-stawną.

Tak, ale tylko i wyłącznie na semaforze ze wskaźnikiem W18 ;)
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 29 Listopada 2012, 12:34:28
Ale wracając do 4-stawnej. Hey! Od Krakowa jadę.. na CMK nagle sbl zaczyna migać zielonym, podjeżdżam do następnego, który z pomarańczowego zmienił się na zielony migający (cosik się przed nami wlecze). Na podstawie obecnego zapisu, mogę w takiej sytuacji pruć i 160 km/h, bo mam pewność, że coś jest dwa odstępy przede mną. Co innego, gdy będziemy mieć ostatni sbl, bo nie mamy pewności, czy przed nami nie wyświetli się zielony pas. Poprzedni przepis mówił wprost: mam przy następnym jechać z prędkością 100 km/h i basta. Tak to mogę rozumieć?
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 29 Listopada 2012, 12:40:16
Tak to mogę rozumieć?

Tak.
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 29 Listopada 2012, 12:48:26
Ja bym powiedział, że poprzedni przepis mówił i to i to. Bo pod opisem, były dwa przypadki - a i b (mówię z pamięci - mogły się nazywać inaczej). Jeden z nich dotyczył właśnie blokady czterostawnej i przez wielu było to interpretowane, że w przypadku S3 na szlaku nie potrzeba zmniejszać prędkości do 100 przy semaforze z S5.

Teraz na szczęście jest napisane czytelnie i bez możliwości luźnej interpretacji. Lubię to.
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 29 Listopada 2012, 13:53:19
Dobrze zrozumiałem, że W27 zostanie zastąpiony W27a?
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: Benek w 29 Listopada 2012, 14:51:32
Ja zrozumiałem tak, że aktualnie zostaną W27. W przypadku zmiany szybkości na danym odcinku dopiero wtedy pojawi się W27a zamiast W27, gdy taka zmiana wejdzie w życie.
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: niemiec w 29 Listopada 2012, 15:41:04
Po ludzku, o co chodzi ze zmianą dot. semaforów wjazdowych i drogowskazowych?
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 29 Listopada 2012, 15:43:48
Wskaźnik W27 stosowany obecnie stosuje się na liniach istniejących, które nie są modernizowane w dniu wejścia w życie rozporządzenia wprowadzającego zmianę, jednak nie dłużej niż 2 lata od dnia wejścia w życie rozporządzenia wprowadzającego zmianę.

Po ludzku, o co chodzi ze zmianą dot. semaforów wjazdowych i drogowskazowych?

Po ludzku chodzi o to, że przykładowo od stacji A do stacji B jedziesz torem lewym. Na wjazd otrzymujesz semafor z sygnałem nakazującym zmniejszyć prędkość (zmiana toru np. z 2 na 1), która to Ciebie obowiązuje do czasu minięcia semafora drogowskazowego / wyjazdowego. Teraz możesz przysłowiowo dać w "rurę" w momencie gdy wagony zjadą z rozjazdów po zmianie toru. Dotyczy to tylko torów głównych zasadniczych.
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 29 Listopada 2012, 15:46:26
Do tej pory, gdy na wjazdowym/drogowskazowym miałeś jazdę na bok, musiałeś wlec się 40-stką aż miniesz kolejny semafor (wyjazdowy/drogowskazowy), mimo, że cały zjechałeś z rozjazdów. Teraz możesz ciągnąć maksymalną po zjechaniu z rozjazdów za semaforem z ograniczeniem.
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 29 Listopada 2012, 15:54:31
Teraz możesz ciągnąć maksymalną po zjechaniu z rozjazdów za semaforem z ograniczeniem.

Precyzując chodzi o prędkość maksymalną zawartą w Dodatku 2 do SRJP - oznaczenie "Vd".
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 29 Listopada 2012, 15:54:47
Cytuj
Do tej pory, gdy na wjazdowym/drogowskazowym miałeś jazdę na bok, musiałeś wlec się 40-stką aż miniesz kolejny semafor (wyjazdowy/drogowskazowy), mimo, że cały zjechałeś z rozjazdów. Teraz możesz ciągnąć maksymalną po zjechaniu z rozjazdów za semaforem z ograniczeniem.
Oczywiście, ale dotyczy to tylko torów głównych. Na dodatkowych ciągniemy 40 km/h do następnego.
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: niemiec w 29 Listopada 2012, 16:18:59
Już rozumiem, dzięki.
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek w 30 Listopada 2012, 21:21:05
Ja osobiście pokusił bym się o zmiane dot. tarczy przejazdowych. A mianowicie w sytuacji gdy urwana została rogatka a sygnalizatory drogowe są sprawne nadawany mógłby być sygnał dwóch swiateł pomarańczowych poziomych pulsujących oznaczające ograniczenie do 80km/h.
Na lini Wrocław - Oława (27km) po weekendzie jest conajmniej jedna rogatka zawsze urwana to do samego Opola to zapewne jeszcze kilka dojdzie.
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: uetam w 01 Grudnia 2012, 18:53:52
Ja osobiście pokusił bym się o zmiane dot. tarczy przejazdowych. A mianowicie w sytuacji gdy urwana została rogatka a sygnalizatory drogowe są sprawne nadawany mógłby być sygnał dwóch swiateł pomarańczowych poziomych pulsujących oznaczające ograniczenie do 80km/h.
Na lini Wrocław - Oława (27km) po weekendzie jest conajmniej jedna rogatka zawsze urwana to do samego Opola to zapewne jeszcze kilka dojdzie.
Na szczescie nikt nic takiego nigdy nie wprowadzi.
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 01 Grudnia 2012, 20:15:57
Wychodząc z takiego rozumowania wprowadziłbym sygnał: czerwone migające, jeżeli przepali się żarówka czerwonego, co oznaczałoby ograniczenie prędkości do 80 km/h..
Czy mógłbyś rozwinąć swoją myśl, dlaczego właśnie do 80 km/h? Na kolei albo coś jest sprawne, albo wątpliwe.
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek w 01 Grudnia 2012, 23:17:44
Mnie osobiście najbardziej przeszkadza w tej sytuacji ostre hamowanie do tych 20km/h, dalej mamy ponowne rozpędzanie składu do 120km/h (lub 160 zależy czym jedziemy) no i opóźnienie. Potrafi taka sytuacja się zdażyć 2-3 razy w tygodniu, więc jak na mój gust to dość często.
Przy zał. że zchodzimy do 80km/h problem hamowania i rozpędzania nie byłby, aż tak czasochłonny.

Dla mnie, jako również kierowcy, jest bez różnicy czy mam przejazd z zaporami czy samą sygnalizacją świetlną bez zapór. Jeśli jedzie pociąg trzeba się zatrzymać i tyle i nie widzę powodu dla którego ludzie w tym pociągu mają jechać 20km.
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: matikolejarz w 01 Grudnia 2012, 23:35:00
Słusznie zauważyłeś: DLA CIEBIE jako kierowcy jasne jest że gdy jedzie pociąg to trzeba się zatrzymać. Ale na świecie żyje także spore grono idiotów, którzy ignorują znak stop, rogatki i sygnalizację. I teraz zastanów się: jeżeli taki ktoś znajdzie się tuż przed pociągiem który jedzie 80 km/h, albo pociągiem który jedzie 20 km/h, to w którym przypadku ma większe szanse na przeżycie?
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 01 Grudnia 2012, 23:38:38
Cytat: Krzysiek
Dla mnie, jako również kierowcy, jest bez różnicy czy mam przejazd z zaporami czy samą sygnalizacją świetlną bez zapór. Jeśli jedzie pociąg trzeba się zatrzymać i tyle(...)
Ale osób u których uruchamia się myślenie przyczynowo-skutkowe gdy zobaczą uruchomioną sygnalizacje na przejeździe jest 1 na 100?
Cytuj
(...)i nie widzę powodu dla którego ludzie w tym pociągu mają jechać 20km.
Naprawdę? To pomyśl. Wolałbyś przejechać przez przejazd 20 na godzinę i jechać dalej czy przejechać przez niego 120 i zatrzymać się po 350m bo pod loka wjechała osobówka. Masz tedy gwarantowane opóźnienie rzędu ~1 godziny bo trzeba zorganizować transport zastępczy a to nie zajmuje 10 minut.
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: hunter w 02 Grudnia 2012, 00:11:52
Fajnie, fajnie. Zakladajac, ze przejazd z uszkodzona sygnalizacja/rogatka/cokolwiek traktujemy jak przejazd z samym Andrzejem, to rzeczywiscie, nie ma sensu zwalniac. (na przejazdach bez sygnalizacji/rogatek przeciez nie jedziemy 20?) A takich przejazdow jest duzo. Inna kwestia, to natezenie ruchu na drodze. Choc na 202ce wyjezdzajac z Bialogardu w strone Szczecina stal dosyc dlugo sam Andrzej, wypadkow za wiele nie bylo.

Naprawdę? To pomyśl. Wolałbyś przejechać przez przejazd 20 na godzinę i jechać dalej czy przejechać przez niego 120 i zatrzymać się po 350m bo pod loka wjechała osobówka. Masz tedy gwarantowane opóźnienie rzędu ~1 godziny bo trzeba zorganizować transport zastępczy a to nie zajmuje 10 minut.
Najlepiej zwalniajmy do 20 przed kazdym przejazdem, a co. Niech idioci wiedza, ze nikt im zginac nie da, i takim wlasnie sposobem ich ilosc wzrasta. Nie raz bylem swiadkiem na linii 354, jak wjezdzali przed samym pociagiem, bo tak sie przyzwyczaili, ze pociag jedzie 50, to zdazy.
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 02 Grudnia 2012, 01:29:19
Jakie są kryteria stawiania sygnalizatora Osp1/Osp2, bo przecież nie przed każdym przejazdem jest. Ja w swojej okolicy zauważyłem tylko jeden a przejazdów trochę jest.
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: Benek w 02 Grudnia 2012, 01:31:01
Szybkość pociągów.
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: Mati w 02 Grudnia 2012, 07:07:15
Szybkość pociągów.
A nie przed przejazdami, które są sterowane automatycznie?
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 02 Grudnia 2012, 07:10:25
Szybkość pociągów.
Ja widziałem TOPy na linni gdzie drogowa jest 60
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: Benek w 02 Grudnia 2012, 10:42:21
Ja widziałem TOPy na linni gdzie drogowa jest 60
Od zawsze taka była?
A nie przed przejazdami, które są sterowane automatycznie?
To chyba oczywiste że TOPy osłaniają przejazdy kategorii B i C. Krzyża św. Andrzeja nie osłonisz tarczą...

Cytat: http://www.transportszynowy.pl/sygnalizacjaprzejazdowe.php
Ustawia się je przy torach, gdzie występują duże prędkości kursowania pociągów dla poinformowania maszynisty o sprawności działania sygnalizacji przejazdowej na najbliższym przejeżdzie drogowo kolejowym.
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek w 02 Grudnia 2012, 10:45:50
Cytat: Krzysiek
Dla mnie, jako również kierowcy, jest bez różnicy czy mam przejazd z zaporami czy samą sygnalizacją świetlną bez zapór. Jeśli jedzie pociąg trzeba się zatrzymać i tyle(...)
Ale osób u których uruchamia się myślenie przyczynowo-skutkowe gdy zobaczą uruchomioną sygnalizacje na przejeździe jest 1 na 100?
Prosty przykład: większość z nas ma w domu kuchenkę gazową. Na siłę każdy z nas może się wysadzić - ale tego nie robi, i ten co nie włącza myślenia na przejeździe też się raczej nie wysadzi. Wymusił to postęp cywilizacyjny.
Lub jak wsadzimy zapałkę w dywan to zrobimy pożar ale tego nikt nie robi bo każdy wie czym to się skończy. Ale jak by każdy w domu miał oddelegowanego strażaka, to zwolniło by ludzi z myślenia, i liczba pożarów by wzrosła. 

Cytuj

Cytuj
(...)i nie widzę powodu dla którego ludzie w tym pociągu mają jechać 20km.
Naprawdę? To pomyśl. Wolałbyś przejechać przez przejazd 20 na godzinę i jechać dalej czy przejechać przez niego 120 i zatrzymać się po 350m bo pod loka wjechała osobówka. Masz tedy gwarantowane opóźnienie rzędu ~1 godziny bo trzeba zorganizować transport zastępczy a to nie zajmuje 10 minut.

Kto wie czy za 10 lat przy takim myśleniu nie będzie się pociąg zatrzymywać przed przejazdem i przepuszczał samochody. Przecież to będzie najbardziej bezpieczne. Jak pojadą wszystkie auta, wtedy pociąg bezpiecznie ruszy i przejedzie - nikt nie zginie. Jak zostanie taki przepis uchwalony, to maszyniści na pewno się dostosują, bo co mają zrobić? W sumie sądzę, że jak bym 15 lat temu napisał na forum, że powinno się dawać ograniczenia do 20 na przejazdach to wszyscy by się pukali w głowy. A teraz co mamy?

Cytuj
Najlepiej zwalniajmy do 20 przed każdym przejazdem, a co. Niech idioci wiedza, ze nikt im zginac nie da, i takim wlasnie sposobem ich ilosc wzrasta. Nie raz bylem swiadkiem na linii 354, jak wjezdzali przed samym pociagiem, bo tak sie przyzwyczaili, ze pociag jedzie 50, to zdazy.
Otóż to! Jak dla mnie masz 100% racji!

Nie wiem czy nie powinno się tej dyskusji przenieść do tematu pociągi vs. samochody.
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 02 Grudnia 2012, 11:09:15
Krzysiu, podejdź do sprawy inaczej. Popatrz na cel i sens zwiększenia bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych. Polska naprawdę nie ma się czym chwalić w skali europejskiej, dlatego między innymi wprowadzono Topy i obostrzone zasady postępowania w przypadkach wskazujących niezamknięcie rogatek przejazdowych. To nie ograniczenie prędkości do 20 km/h trzeba zmienić, tylko odległość sygnalizatorów Top od przejazdów, które są ustawiane w odległości dla drogi hamowania nagłego.
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: youBy w 02 Grudnia 2012, 11:36:14
Ja widziałem TOPy na linni gdzie drogowa jest 60
Od zawsze taka była?
A nie przed przejazdami, które są sterowane automatycznie?
To chyba oczywiste że TOPy osłaniają przejazdy kategorii B i C. Krzyża św. Andrzeja nie osłonisz tarczą...
W Bolesławcu są w centrum miasta TOPy na linii(?) do bocznicy Orlenu. Prędkość przejazdu pociągów to 10 km/h. TOPy są ustawione w odległości 100-200 metrów od przejazdu. Sygnalizacja na przejezdach przez długi czas była niesprawna. Odkąd na jednym z nich zginął pracownik CTLu, SSP jest sprawna…
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: Benek w 02 Grudnia 2012, 11:48:01
Z tego przykład wynika, że TOPy montowane są w zależności od widzimisię zarządcy, czyli nie obowiązują żadne wytyczne.
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 02 Grudnia 2012, 12:12:48
W mojej okolicy powstaje jeden ToP ale coś za blisko przejazdu jest wydaje mi się. Jaka powinna być odległość od przejazdu osłanianego przy Vmax 160km/h?
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: Benek w 02 Grudnia 2012, 12:23:20
Nie mam żadnych wytycznych, ale wg mnie to przedział 1200-1500 metrów dla takiej szybkości.
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: youBy w 02 Grudnia 2012, 12:25:40
Obowiązująca na tej linii droga hamowania (1300 metrów). Jesteś pewien, że ta tarcza odnosi się do najbliższego przejazdu, a nie kolejnego?
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 02 Grudnia 2012, 12:49:29
ToPy stoją przed budową wiaduktu natomiast przejazd osłaniany jest jakieś 500-600m od ToP potem kolejny przejazd ale ma być niebawem zastąpiony wiaduktem(koło mojego domu). Współrzędne na google maps: 53.696500, 19.336411 Km 230.660
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 02 Grudnia 2012, 12:56:19
Numer TOP-a to kilometr przejazdu, który jest nim osłaniany - tak więc łatwo sprawdzić którego się tyczy.
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 02 Grudnia 2012, 14:52:01
Panowie ja mam pytanie co do wskaźnika. Wyjeżdżając z Warszawa Olszynka Grochowska przy torze znajdował się wskaźnik jakby We9a lecz z górną kreską czyli na kształt kwadratu. W Ie-1 tego nie ma. Wie ktoś?
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 02 Grudnia 2012, 14:55:28
To fantazja twórcy tego czegoś.
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 02 Grudnia 2012, 15:08:13
Wojtek, w którym miejscu konkretnie?
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 02 Grudnia 2012, 15:14:21
Po prawej stronie, w którym miejscu nie wiem bo zobaczyłem w ostatniej chwili.
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: marzena w 05 Grudnia 2012, 20:15:29
Top-y w stacji ustawia się przed przejazdami w skróconej drodze hamowania (wraz z urz. włączającymi) z powodu uzależnienia bliskich przejazdów z drogą przebiegu. Pociągi mające postój na takiej stacji widzą wskazania Top-ów i w przypadku wyjazdu na "Sz" w kierunku szlaku z sbl winien być wydany rozkaz na ograniczenie prędkości do 20km/h ze względu na krótki dojazd i czas zamknięcia rogatek. Są miejsca, gdzie Top-y są ustawione przed przejazdami obsługiwanymi i późne ich zamknięcie będzie sygnalizowane po minięciu Top-a.
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: Mariusz W. w 05 Grudnia 2012, 20:39:15
Propozycje niektórych zmian ciągną się od września 2010.

Nie podoba mi się zastąpienie wskaźnika W 27 wskaźnikiem W 27a.
Lepiej byłoby zostawić dotychczasowy wskaźnik W 27. Uprzedzanie o zmniejszeniu prędkości szlakowej rozwiązałbym w inny sposób. Stworzyłbym nowy wskaźnik, podobny do obecnego W 8 ale w innych barwach: czcionka biała, czarne tło, biała obwódka. I właśnie ten nowy wskaźnik byłby uprzedzeniem o zmniejszeniu prędkości szlakowej. Wtedy byłoby czytelniej, bo  W 8 zostałby wyłącznie do uprzedzania o ograniczeniu stałym.
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 05 Grudnia 2012, 22:57:17
…Wtedy byłoby czytelniej, bo  W 8 zostałby wyłącznie do uprzedzania o ograniczeniu stałym.
A widzisz jakąś większą różnicę między ograniczeniem prędkości wynikającym z prędkości drogowej a tym z WOS? Tym bardziej, że od nowej edycji WOS prędkości drogowe dla torów głównych zasadniczych będą w nim podane w kolumnie 8 i oznaczone jako "Vd".
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: Mariusz W. w 06 Grudnia 2012, 16:47:47
Równie dobrze mogę odwrócić pytanie. Widzisz jakąś większą różnicę pomiędzy ograniczeniem stałym a czasowym? Większej różnicy nie ma, a mimo to są one inaczej oznakowywane.
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 06 Grudnia 2012, 17:17:26
Ty może nie widzisz. Nie porównuj tarczy D6 "zwolnić bieg" do wskaźnika W8 od ograniczenia stałego. Zarówno ograniczenie stałe jak i prędkość drogowa nie pojawiają się na szlaku "z dnia na dzień" w przeciwieństwie do ograniczenia doraźnego. Dlatego też są one zróżnicowane pod względem kolorystycznym. Dla Ciebie może drobna różnica ale w praktyce ogromna.
Lepiej byłoby zostawić dotychczasowy wskaźnik W 27.
Lepiej ale dla osoby siedzącej przed komputerem. Osobiście jestem zadowolony ze zmian. W27 w starej formie jest niejednokrotnie bardzo słabo widoczny. W sytuacji gdy jest np noc, szlak bez druta słupki z kilometrażem nieczytelne, W27 wielokrotnie był pewnym punktem orientacyjnym. Nie ma nic gorszego jak nagłe pojawienie się tego wskaźnika (lub pozostałości po nim) w świetle reflektorów. Wskaźniki powinny być czytelne i dobrze widoczne a zaproponowany zmieniony W8 znając życie z tym drugim miałby problemy.
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 06 Grudnia 2012, 18:36:35
Ja mam takie może głupie pytanie ale.
W Ie1 sygnał Tb1 "Z tyłu i z przodu po jednym białym świetle po stronie czynnego stanowiska maszynisty" i jak to rozumieć kiedy w "nowoczesnych" lokomotywach EZT czy SZT mamy stanowisko maszynisty na środku?
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: Loui w 06 Grudnia 2012, 19:37:53
Cytuj
Panowie ja mam pytanie co do wskaźnika. Wyjeżdżając z Warszawa Olszynka Grochowska przy torze znajdował się wskaźnik jakby We9a lecz z górną kreską czyli na kształt kwadratu. W Ie-1 tego nie ma. Wie ktoś?

Ta dodatkowa kreska to po prostu jakaś naklejka, ktoś sobie coś nakleił na wskaźniku i tyle.
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 06 Grudnia 2012, 19:42:40
Wydaje mi się, że gdyby ktoś nakleił to po paru godzinach czy tam dniach by to zniknęło. Postaram się dostarczyć zdjęcie, bo nie dawno mi wysłał znajomy a na potwierdzenie zobaczyłem na żywo że takie coś jest.
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 06 Grudnia 2012, 20:01:03
Wydaje mi się, że gdyby ktoś nakleił to po paru godzinach czy tam dniach by to zniknęło.
Myślisz, że na kolei zatrudniają etatowych czyścicieli wskaźników? :D
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 06 Grudnia 2012, 22:38:11
Tak ale to jest wątek zmianach w instrukcji Ie-1 a nie o tym jak ktoś kreskę domalował.
Czym to się tak naprawdę różni?Nowością ma być § 16 ust. 15 pkt. 10 lit. h - Wskaźnik W8 należy również stosować do oznaczenia miejsca zmniejszenia obowiązującej prędkości drogowej, jako wskaźnik uprzedzający przed wskaźnikami W27, W27a; w tym przypadku wskaźnik W8 ustawia się w odległości drogi hamowania od wskaźnika W27 lub W27a.
Czyli po wskaźniku W8 wcale nie musi być wskaźnik W9.
Tytuł: Odp: Zmiany w Istrukcji Ie-1
Wiadomość wysłana przez: youBy w 09 Grudnia 2012, 16:50:49
W mojej okolicy powstaje jeden ToP ale coś za blisko przejazdu jest wydaje mi się. Jaka powinna być odległość od przejazdu osłanianego przy Vmax 160km/h?
Polecam obejrzeć 
t=4m00 do ok. 6:30. Na tym odcinku jest tak dużo przejazdów, że potrafi być: top, top, przejazd, przejazd. Gdyby tutaj jeszcze wydłużyć odległość od przejazdu, jak proponuje EU40, to już w ogóle by było namieszane.