« Odpowiedź #269 dnia: 04 Stycznia 2012, 20:31:16 »
Skoro miałeś już do czynienia w rzeczywistości, to wytłumacz mi co daje użycie popełniania uderzeniowego, a jeżeli nie damy w popełnianie uderzeniowe to jak to się dzieje ( hmm ), że klocki nam nie odpuszczą.
Przy luzowaniu zaworem FV4a* poprzez przestawienie rękojeści w położenie jazda (po wcześniejszym ustaleniu stopnia hamowania) niejednokrotnie dochodziło do tego, że wagon nie odhamowywał lub robił to nieprawidłowo. Zmiana ciśnienia w PG jest znacznie wolniejsza niż w przypadku luzowania z wykorzystaniem napełniania uderzeniowego i niektóre zawory rozrządcze ze względu na swą pogorszoną "czułość" potrafią zadziałać nieco inaczej niż powinny. "Fala" znacznie lepiej pobudza zawory rozrządcze zawłaszcza w okresie zimowym. Jako ciekawostkę powiem, że przy luzowaniu ciężkiego pociągu towarowego (np na nastawie G) przy prędkościach <30km/h lepiej nie używać pozycji "jazda" bo będziemy zbierać sprzęgi z torowiska. A to dlatego, że dając w jazdę przepływ powietrza jest mniejszy niż przy uderzeniowym i wyluzuje nam grupka wagonów za maszyną a reszta będzie trzymać -rozerwanie jak się patrzy. Dając w falę pobudzamy do luzowania zawory w większej liczbie wagonów w danym czasie. Natomiast przy lekkich pociągach danie w jazdę a nie uderzeniowe ma ten plus, że pociąg nam jeszcze kawałek zwalnia i luzuje z opóźnieniem -ja osobiście takiej techniki nie stosuję i zawsze wolę dać na chwilkę w falę.
*Celowo zaznaczyłem, że FV4a bo np Dako BS2 czy Matrosow 394 mają bardzo "mocne" położenie jazdy i na nich raczej nie używa się uderzeniowego przy krótkich pociagach. A tak hamuje się na próżnych beczkach -gazówkach (ok 28 wagonów) i Matrosowie:
Nie dość, że bardzo szybko łapią to jeszcze bardzo szybko luzują mimo nastawy towarowej. Zupełnie inna bajka niż Oerlikon na którym trzeba czekać zanim się ustabilizuje stopień hamowania -ach te gumowe membrany i tłoczki…
« Ostatnia zmiana: 04 Stycznia 2012, 20:43:24 wysłana przez mechatronik »
Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76