Autor Wątek:  Rezonator  (Przeczytany 19462 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kudłacz

  • Wiadomości: 98
  • Tramwaje Śląskie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Rezonator
« dnia: 28 Listopada 2007, 13:41:16 »
Witam wszystkich po dlugim czasie milczenia prezentuje rezonator przytorowy mam nadzieje ze sie spodoba a co najwazniejsze przyda tworca wszelkich tras do naszego wspanialego symulatora.

scren

link
http://mamut.mysza.eu.org/~krzysiek626/Rezonator.rar

Jak dobrze pamietam to stosuje sie go 200m przed ostatnim semaforem odstepowym SBL, tarcza ostrzegawcza i semaforami wjazdowymi a i prosze niezapomniec o evencie wlaczajacym shp ;-)
« Ostatnia zmiana: 01 Grudnia 2007, 20:19:40 wysłana przez kudłacz »
Pozdrawiam

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Rezonator
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Listopada 2007, 14:54:59 »
Fajnie to wygląda ;)

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Rezonator
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Listopada 2007, 16:45:19 »
No niezłe :)

Słuchaj, jak odzyskam zdjęcia to podeśle Ci fotki tego cuda, mam to obfocone na fotex :)
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Rezonator
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Listopada 2007, 18:54:06 »
No niezłe :)

Słuchaj, jak odzyskam zdjęcia to podeśle Ci fotki tego cuda, mam to obfocone na fotex :)

Aj tam cuda od razu, SHP to dosyc prymitywna technologia ;)
Modeł fajny, ale wydaje mi się że nie ma sensu jakoś specjalnie go teksturować bo i tak mało co go bedzie widać - tak jest OK. Przydały by się modele napędów zwrotnicowych elektrycznych/mechanicznych jeszcze :)

Pozdr, Paweł
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline PEKAP

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Rezonator
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Listopada 2007, 21:05:44 »
Przydały by się modele napędów zwrotnicowych elektrycznych/mechanicznych jeszcze

O takie coś chodzi?
http://img404.imageshack.us/img404/3831/authd2.jpg
-//-

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Rezonator
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Listopada 2007, 23:23:16 »
Świetna robota, To już o wiele lepsze niż płaska textura oznaczająca niby SHP. Wreszcie porządny modelik.

Pozdrawiam.
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4397
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 334
Odp: Rezonator
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Listopada 2007, 15:23:49 »
Od razu realniej. Czy nie uważacie własnie ze brakuje w naszym symku takich rzeczy przy torach? Skrzynki rezonatory czujniki i inne tego typu...

Zastanawiam się jak zrobic by część tych obiektów pojawiały się w sceneriach "z urzędu" czyli np ukres automatycznie z rozjazdami, rezonatory przy tarczach ostrzegawczych no i napedy zwrotnic przy zwrotnicach.
« Ostatnia zmiana: 29 Listopada 2007, 15:26:33 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Rezonator
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Listopada 2007, 15:35:13 »
Do zrealizowania pomysłu potrzebne będą zdjęcia, zarówno na tekstury a także poglądowe. Z uwagi na to iż spędzam ostatnio wiele czasu na torach nie rozstając się z aparatem, poproszę o listę urządzeń które jesteście w stanie zrobić. Osobiście dorzucam pomysł wykonania wózka akumulatorowego na paczki z wagonów pocztowych. Gwarantuje zdjęcia wysokiej jakości.
Są jednak dwa warunki:
1 Pogoda odpowiednia do zamierzeń. (niestety jest teraz sporo z mrożonego śniegu)
2 Wyślę zdjęcia tylko osobom, które są w stanie wykonać określony model.

PS. Wagonów pocztowych ostatnio w składach nie widuję. Podobno kolej przegrała przetarg na wożenie poczty. Tym niemniej takie wózki spotykam na dworcach i jest możliwość zrobienia zdjęć.

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Rezonator
« Odpowiedź #8 dnia: 29 Listopada 2007, 17:02:37 »
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/kolej/srk.php

Tu jest trochę poglądowych zdjęć różnych urządzeń - napędy, EOR, EON, czujniki, elektromagnesy itp. wraz z opisem działania :) Tworzenie elektromagnesu automatycznie chyba nie było by proste do zrealizowania, bo nie są one dokładnie przy tarczy ale w pewnej odległości przed, no i nie zawsze.
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4397
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 334
Odp: Rezonator
« Odpowiedź #9 dnia: 29 Listopada 2007, 17:58:16 »
zwrotnica, semafor itp to modele t3d tak? i gdyby tak model np ukresu lub napedu wstawic do t3d to bysmy uzyskali efekt ale... w przypadku zwrotnic to model napedu z lewej lub prawej podobnie jak ze zwrotnikiem, co do shp to sprawa by byla tylko w przypadku skrzynki przy samej tarczy. ale np czujniki odpowiedzialne za wygaszanie semaforów co sie znajduje nie tak daleko od niego, mozna by wklepac na sztywno jako t3d. mam nadzieje ze rozumiecie o czym piszę a zeby to zobrazowac coniektórym chodzi o efekt podobny do wsadzenia wnetrza do wagonu 2 klasy gdzie wnetrze bylo osobnym plikiem t3d i wagon takze. Zawartośc t3d wnetrza skopiowałem do t3d wagonu i wyszedł wagon w wnetrzem.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Rezonator
« Odpowiedź #10 dnia: 29 Listopada 2007, 18:14:02 »
Ja mam pytanie, bo w moich plikach mam taki plik:
shp.inc

jego środek:
//elektromagnes czuwaka:
// p1=name, p2,p3,p4=location, p5=rotation

event (p1) putvalues 1.0 none (p2) (p3) (p4) CabSignal -1 -1 endevent

origin (p2) (p3) (p4)
rotate 0 (p5) 0

node -1 0 none triangles material ambient: 150.0 150.0 150.0 diffuse: 150.0 150.0 150.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial metal/MetalFrictionPattern1.tga
-1.0 0.25 0.5 0.0 1.0 0.0  0.0 2.0 end
-1.0 0.25 -0.5 0.0 1.0 0.0  0.0 0.0 end
-1.2 0.25 0.5 0.0 1.0 0.0  0.5 2.0
endtri

node -1 0 none triangles material ambient: 150.0 150.0 150.0 diffuse: 150.0 150.0 150.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial metal/MetalFrictionPattern1.tga
-1.2 0.25 -0.5 0.0 1.0 0.0  0.5 0.0 end
-1.2 0.25 0.5 0.0 1.0 0.0  0.5 2.0 end
-1.0 0.25 -0.5 0.0 1.0 0.0  0.0 0.0
endtri


rotate 0 0 0
endorigin

Sprawdzałem, w żadnej dotychczasowej scn nie znalazłem odniesienie do tego pliku. Ciekawe, czy to jest to samo w sensie technicznym. Widać, iż w tym incu jest wyzwolenie sygnalizacji SHP do lokomotywy.
« Ostatnia zmiana: 29 Listopada 2007, 18:22:44 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Rezonator
« Odpowiedź #11 dnia: 29 Listopada 2007, 18:23:57 »
Ja znalazłem odniesienie, to jest wpis w Quarku.
include;TS2zpI_SHP.inc;tosem2wp;1117.24;0.0;-18302.4;0.0;ToA;;;;end

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Rezonator
« Odpowiedź #12 dnia: 29 Listopada 2007, 18:29:02 »
To jest odniesienie do TS2zpI_SHP.inc a nie do Shp.inc

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Rezonator
« Odpowiedź #13 dnia: 29 Listopada 2007, 18:38:09 »
Cytuj
node -1 0 none track normal 100.0 1.435 0.15 25.0 20 0 flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-2382.16 0.200012 10088.2  0.0  //point 1
-23.6565 0.0 23.6572  //control vector 1
27.4314 0.0 -18.292  //control vector 2
-2459.01 0.200012 10151.2  0.0  //point 2
504.6
event2 322_SHP
endtrack
Też z Quarka, z rozpędu wkleiłem nie to co chciałem.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Rezonator
« Odpowiedź #14 dnia: 30 Listopada 2007, 17:00:49 »
Nie, Krzysiek, to jest odniesienie do: SBL3YW18.inc

Wstawiłem sobie tego shp.inc do scn i oto efekt:



Nie chciało mi się dokładnie dobierać współrzędnych, aby to lepiej wyglądało.
Teraz mam pojęcie jak ten element dodany do symka wygląda.
Wnioski:
1)Coś na wzór rezonatora było już w symku, gorzej wygląda, ale jakaś namiastka już była, która nie była wykorzystywana.
2)Te shp.inc posiada event wyzwalający sygnalizację SHP, który można lecz nie trzeba wykorzystać, czyli funkcjonalnie może spełniać taką samą rolę to co zrobił @kudłacz, a może także służyć do wyzwalania sygnalizacji SHP.
3)Gorzej wygląda, lecz zyskujemy na ilości poly (jak w zyciu coś za coś).

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Rezonator
« Odpowiedź #15 dnia: 30 Listopada 2007, 19:18:05 »
Witam

Próbowałem utworzyc do rezonatora aktywny inc, ale po godzinnych próbach cały czas jest coś nie tak.
Mimo liniki wykrywania modelu i eventu shp, wyskakuje błąd event2 (p1)_shp doesn exit i dodatkowo samego modelu nie widac

Przy dodawaniu jako zwykły model jest wszystko ok.

kod incu
//Rezonator (SHP) z wykorzystaniem modelu i textury made by @kudłacz

//Wyzwalanie SHP
event (p1)_shp putvalues 1.0 none (p2) (p3) (p4) CabSignal -1 -1 endevent

// p1=name, p2,p3,p4=location, p5=rotation
origin (p2) (p3) (p4)

rotate 0 (p5) 0
node -1 0 none model 0 0 0 0 PKP/Rezonator.t3d PKP/Rezonator.tga endmodel          //model rezonatora
rotate 0 0 0
endorigin
Patrzałem na inne incy jak tam jest z działaniem tamtych aktywnych inców i wygląda podobnie.
liniki z shp użyłem z semaforów posiadających shp i przy semaforach to działa, a osobno nie.
Kto zna rozwiązanie? I czy dodanie funkcji (p6) (p7) rozwiązałoby to?
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Rezonator
« Odpowiedź #16 dnia: 30 Listopada 2007, 22:40:12 »
Tak to powinno wyglądać wstawienie tego inca do scna:
include;[nameinc];[name];[x];[z];[y];[r];end
nameinc-nazwa inca jaką nadałeś temu plikowi
name-nazwa obiektu
x,y,z-wspórzędne
r-rotacja-może być 0

Wyzwolenie eventu:
[name]_shp
« Ostatnia zmiana: 30 Listopada 2007, 22:47:16 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Rezonator
« Odpowiedź #17 dnia: 01 Grudnia 2007, 15:58:04 »
To zapasowy stały link do Rezonatora:
http://mamut.mysza.eu.org/~krzysiek626/Rezonator.rar
Autora proszę o przepisanie linku do pierwszego posta.

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Rezonator
« Odpowiedź #18 dnia: 01 Grudnia 2007, 22:02:36 »
Przydały by się modele napędów zwrotnicowych elektrycznych/mechanicznych jeszcze :)
Przecież wszystko jest, ręczne animowane latarnie zwrotnic z ciężarami, napędy elektryczne w wersji prawej i lewej...
The Frog

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Rezonator
« Odpowiedź #19 dnia: 02 Grudnia 2007, 16:07:22 »
Jakoś to do mnie nie dotarło w takim razie... Ale mechanicznych chyba nie ma? Chodzi mi o napędy sterowane pędniami.

Pozdr, Paweł
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline EU05

  • Wiadomości: 536
  • Tekstury produkuję!
    • Zobacz profil
    • http://www.tgk.rail.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Rezonator
« Odpowiedź #20 dnia: 02 Grudnia 2007, 16:53:43 »
Ręcznych też nie ma, są same lampy, ale już bez kul (przeciwwag).
Chętnie przyjmę zdjęcia na tekstury lokomotyw serii EU06, EU07, EP07, EP08 a także ET21, ET22, ET40, ET41 i ET42.

Kontakt mailowy.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Rezonator
« Odpowiedź #21 dnia: 02 Grudnia 2007, 19:50:55 »
Ja z ladnych widzialem tylko wykolejnice... Rozjazdow nie uswiadczylem - moze ktos rzucic sie linkiem ?

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Rezonator
« Odpowiedź #22 dnia: 02 Grudnia 2007, 22:41:28 »
Były w którejś wersji PMP PW. Jutro może podeślę link po raz kolejny :]
[EDIT]
Kiedyś już wystawiałem, >>tu<<, ale z braku aktywności link wygasł...

[EDIT]
Działający link jest TU . Ponieważ jest to żywcem wyrwane z mojej scenerii to taka jest też struktura katalogów :)
« Ostatnia zmiana: 03 Grudnia 2007, 16:03:36 wysłana przez Żabek »
The Frog

Offline Marconi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 416
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 67
Odp: Rezonator
« Odpowiedź #23 dnia: 07 Grudnia 2007, 10:23:02 »
Witam

Próbowałem utworzyc do rezonatora aktywny inc, ale po godzinnych próbach cały czas jest coś nie tak.
Mimo liniki wykrywania modelu i eventu shp, wyskakuje błąd event2 (p1)_shp doesn exit i dodatkowo samego modelu nie widac

Przy dodawaniu jako zwykły model jest wszystko ok.

kod incu
//Rezonator (SHP) z wykorzystaniem modelu i textury made by @kudłacz

//Wyzwalanie SHP
event (p1)_shp putvalues 1.0 none (p2) (p3) (p4) CabSignal -1 -1 endevent

// p1=name, p2,p3,p4=location, p5=rotation
origin (p2) (p3) (p4)

rotate 0 (p5) 0
node -1 0 none model 0 0 0 0 PKP/Rezonator.t3d PKP/Rezonator.tga endmodel          //model rezonatora
rotate 0 0 0
endorigin
Patrzałem na inne incy jak tam jest z działaniem tamtych aktywnych inców i wygląda podobnie.
liniki z shp użyłem z semaforów posiadających shp i przy semaforach to działa, a osobno nie.
Kto zna rozwiązanie? I czy dodanie funkcji (p6) (p7) rozwiązałoby to?

Tu masz link do paczuszki
http://www1.zippyshare.com/v/83079848/file.html
Wypakuj to do katalogu z Maszyną. Myślę, że rozwiązuje sprawę.
« Ostatnia zmiana: 07 Grudnia 2007, 10:28:31 wysłana przez Marconi »
Pozdrawiam.

Offline Kawu

  • Wiadomości: 62
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Rezonator
« Odpowiedź #24 dnia: 25 Stycznia 2008, 12:20:02 »
Mógłby ktoś odświeżyć powyższy link od Marconi?

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Rezonator
« Odpowiedź #25 dnia: 25 Stycznia 2008, 15:25:08 »
To jak w koncu wyglada sprawa wpisu inc? Ja mam juz wstawione rezonatory w lini 61 i chcialbym je uruchomic tak jak stare SHP sie odpalaly. Znajdzie sie jakis wpis inc albo moze juz ktos ma gotowy plik z wpisem albo cos do toru przypisac? Nie to zebym byl leniwy tylko poprostu po przeczytanu watku zglupialem.

Dzieki.

Offline Marconi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 416
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 67
Odp: Rezonator
« Odpowiedź #26 dnia: 30 Stycznia 2008, 15:26:19 »
Oto link do paczki:

http://www.speedyshare.com/653634149.html

Wpis do scenerii

nazwarezonatora_SHP
Pozdrawiam.

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Rezonator
« Odpowiedź #27 dnia: 30 Stycznia 2008, 21:39:36 »
Dzięki za pomoc! Pozdrawiam

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Rezonator
« Odpowiedź #28 dnia: 30 Sierpnia 2008, 20:08:56 »
Witam

Postanowiłem jeszcze poprawić inca do rezonatora tak by nie było za dużo kombinowania przy wstawianiu do scenerii. Tak aby wstawiać na danym torze. Wtedy będzie już stać jak należy [po prawej od toru i podniesiony o 0,2 metra] oraz usprawniłem działanie SHP bo na niektórych działało a na niektórych nie.

http://www.eu07.pl/userfiles/REZONATORSHP.rar

Więcej na temat paczki w pliku INFO

UWAGA. Dla tych co mają starą wersje inca i już korzystają go w sceneriach, niech lepiej nie ściągają lub zmienią linijkę

node -1 0 none model 0.1 0.2 0 180 PKP/rezonator.t3d PKP/rezonator.tga endmodel

na

node -1 0 none model 0 0 0 0 PKP/rezonator.t3d PKP/rezonator.tga endmodel

Ort.
Quark-t
« Ostatnia zmiana: 05 Września 2008, 15:50:09 wysłana przez Quark-t »
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline danielek

  • Wiadomości: 271
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Rezonator
« Odpowiedź #29 dnia: 31 Sierpnia 2008, 11:08:59 »
Mam ogromną prośbe, czy któś wstawił rezonator w zwierzyńcu i czy mógłby udostępnic plik. Z góry wielkie dzięki.
Miłośnik stonek i siódemek :)