- Poprawione hamulce
Polemizowałbym. Dokonałem pełnych pomiarów (na ile było to umożliwione przez exe, gdyż Twój exek nie podaje ilości powietrza w zbiorniku głównym, tylko ciśnienie, ciekawe dlaczego :P).
SkładSU45 MKaczego
sztuk 1
ilość siłowników hamulcowych nc=8
ciśnienie hamowania pełnego pc=4,0 atm
skok roboczy siłowników lc=0,08 m
promień tłoka siłownika rc=0,16 m
długość pojazdu Ll=18,99 m
pojemność siłowników vc=nc*lc*rc*rc*pi=51,47185403641517241897194919165 l
uwagi dodatkowe nt. pojazdu: na exe z mega paczki hamulec niesprawny, cylindry hamulcowe nie są napełaniane powietrzem
wagon Eaos
sztuk nw=12
ilość siłowników hamulcowych 1
ciśnienie hamowana pełnego Pc=3,9 atm
skok roboczy siłownika Lc=0,2 m
promień tłoka siłownika Rc=0,203 m
długość pojazdu Lw=15,84 m
pojemność siłowników Vc=Rc*Rc*Lc*pi=25,892378332356357912761414236313 l
uwagi dodatkowe nt. pojazdu: brak
długość składu Ls=Ll+nw*Lw=209,7m
opóźnienie hamulców P(O - osobowe)
Stan początkowyciśnienie w przewodzie hamulcowym Ph=3,4 atm (hamowanie pełne)
pojemność zbiornika głównego Vv=0,834m
3=834 l
ilość powietrza w zbiorniku głównym Vp=6672 l
ciśnienie powietrza w zbiorniku głównym Pp=8,0 atm
pojemność przewodu głównego Vpg=Ls*Spg=106,25655836674527847521485584533 l
przekrój przewodu głównego Spg=(0,254dm)
2*pi/4=0,050670747909749775143163975128915 dm
2 = 0,50670747909749775143163975128915 l/m
Przemianaciśnienie końcowe w przewodzie głównym pl=5,0 atm (ciśnienie robocze)
potrzebna ilość powietrza do wprowadzenia do przewodu głównego dV=Vpg*1,6+Vc*3,9=270,99076888298224142011328487414 l
(potrzeba wyrównać ciśnienie w przewodzie głównym oraz wyrównać ubytki na skutek hamowania w zbiorniku pomocniczym)
ciśnienie końcowe w zbiorniku głównym Po=(Vv*Pp-dV)/Vv=7,6750710205240021086089768766497 atm
ubytek powietrza w hamulcach lokomotywy (nie dotyczy exe Kursa, patrz uwagi)
dv=4,0*vc=205,8874161456606896758877967666 l
exe z Mega Packu KURSa 90ciśnienie końcowe Pk=7,8 atm
ilość powietrza w zbiorniku głównym po wykonaniu próby Vk bliżej nieokreślona
WNIOSEK:
Bilans nie zamknął się.
exe hammer3lc - wszak krytyka ma być konstruktywna
włączony hamulec w lokomotywie
Vk = 6,24 m
3, Pk=7,5 atm
wyłaczony hamulec w lokomotywie
Vk = 6,44m
3, Pk=7,7 atm
Nie został tu doliczony wpływ zwiekszonego przewodu głownego w lokomotywie do 5/4" (tj. 3,175cm). Oznacza to dodatkowy spadek ilości powietrza w zbiorniku głównym o ok. 17,1l).
WNIOSEK
Bilans zamknął się.