Autor Wątek:  Nowy program startowy z możliwością zestawiania składów  (Przeczytany 12752 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bartek

  • Wiadomości: 378
  • MaSzyna Team Member since 2003
    • Zobacz profil
    • http://republika.pl/gliniecki
  • Otrzymane polubienia: 0
Ponieważ na forum jak widać pojawia się sporo zdolnych osób, pozwolę sobie zgłosić pewną propozycję.

Chodzi o nowy program startowy. Obecny program startowy został stworzony przez Pita. W porównaniu do starych plików .bat, za pomocą których kiedyś uruchamiana była MaSzyna, był to spory postęp, gdyż można sobie wreszcie było dowolnie wybrać trasy i składy do prowadzenia.

Przyszła mi na myśl propozycja udoskonalenia tego programu, której mógłby dokonać jakiś programista (moje zdolności programowania ograniczają się do języka HTML na przeciętnym poziomie - inaczej sam bym się za to zabrał). Chodzi o to, żeby w nowym starterze można było zestawić sobie dowolny skład do prowadzenia na danej trasie oraz ewentualnie dowolnie zestawić pozostałe składy na trasie.

Założenia (z grubsza) widziałbym takie:
1. Program pobiera z katalogu /scenery listę tras dostępnych na danym komputerze
2. Program pobiera z katalogu /dynamic/pkp/ listę dostępnego taboru.
3. Program odczytuje z wybranej trasy ilość składów, ich umiejscowienie na torach, skład pociągów itd.
4. Użytkownik ma możliwość ingerencji w dostępne składy na trasie: zamiast EU07 chce pojechać EP09, zamiast 4 wagonów 112 chce pojechać składem złożonym z 7 wagonów Z2 itd.
5. Oczywiście zmiany możliwe są w obrębie taboru dostępnego na komputerze u danego użytkownika
6. Po wyborze opcji Uruchom starter zapisuje plik z trasą i składami w jakimś pliku tymczasowym, zmienia wpisy dotyczące taboru na taki jaki chce użytkownik i odpala symka z trasą z tegoż pliku tymczasowego.


Koncepcja dość prosta, na mój rozum wykonalna i to niewielkim nakładem sił - trzeba to tylko ubrać w kod i skompilować.

Wierzę, że na forum jest sporo kreatywnych i ambitnych ludzi, którzy nie boją się nowych wyzwań. Jeżeli ktoś ma siły i możliwości zrobić coś takiego, a przy okazji oddać nieocenione zasługi w rozwoju symka - bardzo proszę o wzięcie pod uwagę powyższej propozycji.
Pozdrawiam z Gdyni Wielkiego Kacka,
Bartek

Offline defiler

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1024
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 43
Nowy program startowy z możliwością zestawiania składów
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Lipca 2006, 22:23:50 »
Propozycja jest niezwykle ciekawa. Takie cos naprawde by sie przydalo, a co wiecej, eliminowaloby kazdorazowe grzebanie w sceneriach za pomoca notatnika i "klecenie" wpisow.

Pozdrawiam.

Offline Mauryk

  • Wiadomości: 43
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nowy program startowy z możliwością zestawiania składów
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Lipca 2006, 22:25:45 »
popieram ten pomysł, to każdorazowe podmienianie wpisów w notatniku jest rzeczywiście denerwujące;)
POZDRAWIAM

Offline Elektryk(09-040)

  • Wiadomości: 22
  • Muah :*Buziaczek Dla PKP-ICC
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nowy program startowy z możliwością zestawiania składów
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Lipca 2006, 23:45:58 »
Niezłe Podooba Mi Sie Ten Pomysł Gratuluje Twórczości

Offline queuedEU

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 31
Nowy program startowy z możliwością zestawiania składów
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Lipca 2006, 23:56:16 »
Wmhmmm.. Widze ze skromny eu Queued musial bedzie wystawic pare starych rzeczy na neta ;] ...

pozdro wielkie

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3653
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 87
Nowy program startowy z możliwością zestawiania składów
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Lipca 2006, 10:04:14 »
Pomysł OK ja i kolega youby oraz speed posiadamy kod zrodlowy tegoz starego startera.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Nowy program startowy z możliwością zestawiania składów
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Lipca 2006, 10:21:29 »
Takie coś?

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2634
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Nowy program startowy z możliwością zestawiania składów
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Lipca 2006, 10:39:59 »
Przeciez Q juz zrobil takie cus dawno temu, ale po prostu pochwalil sie tylko na ircu. Zobaczymy czy pochwali sie rowniez na forum :)

Offline Bartek

  • Wiadomości: 378
  • MaSzyna Team Member since 2003
    • Zobacz profil
    • http://republika.pl/gliniecki
  • Otrzymane polubienia: 0
Nowy program startowy z możliwością zestawiania składów
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Lipca 2006, 10:52:51 »
Cytat: "ShaXbee"
Takie coś?


No z taką rozbudowaną informacją o taborze to jak najbardziej. Z tym, że w Szopa Loader o ile pamiętam nie można sobie zestawić składu wedle upodobania, tylko można wybrać sobie skład do prowadzenia spośród takich, jakie są wpisane w pliku .scn. Czyli Szopa Loader generalnie działa tak samo jak starter Pit'a.

queuedEU skoro zrobił, to może się pochwali? :)
Pozdrawiam z Gdyni Wielkiego Kacka,
Bartek

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Nowy program startowy z możliwością zestawiania składów
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Lipca 2006, 11:35:15 »
Nie myl Szopa Loadera z Szopa Track Viewer - Szopa Loader potrafi zestawic sklad ;] Tyle ze nie ma komu go dalej kodzic - czytaj dostosowac do obecnej skladni .scn.

Zrodla moge zainteresowanej, powaznie nastawionej do sprawy osobie oddac.

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 0
Nowy program startowy z możliwością zestawiania składów
« Odpowiedź #10 dnia: 28 Lipca 2006, 16:39:52 »
Cytat: "ShaXbee"
Takie coś?

Odpaliłem raz to "coś" i efekt 8 minutowego mielenia dyskiem był taki że dostałem w nagrodę plik 1.3 GB (może przesadziłem). Ale pomysł z wyświetlaniem podstawowych danych techniczych w programie startowym jest jak najbardziej trafny.
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Nowy program startowy z możliwością zestawiania składów
« Odpowiedź #11 dnia: 28 Lipca 2006, 18:58:30 »
Toz tlumacze ze to bylo do przedpotopowych wersji ;] pracowalo chyba do 2003 roku :) Brakuje kodera ktoremu sie zechce zaadaptowac do aktualnej wersji - ja juz sie Delphi nie zajmuje, podobnie jak starym symkiem.

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 0
Nowy program startowy z możliwością zestawiania składów
« Odpowiedź #12 dnia: 28 Lipca 2006, 21:31:43 »
Cytat: "ShaXbee"
Toz tlumacze ze to bylo do przedpotopowych wersji ;]

Wiem.... dlatego nie wyskakiwałem na forum z głupimi pytaniami...
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...

Offline Ra

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6114
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Nowy program startowy z możliwością zestawiania składów
« Odpowiedź #13 dnia: 17 Września 2007, 19:54:30 »
Odgrzeję trochę ten temat, bo na ile się zorientowałem, to nie powstał program startowy, którym by można było zestawić sobie dowolny skład do prowadzenia na danej trasie oraz ewentualnie dowolnie zestawić pozostałe składy na trasie.

Zacząłem tworzyć program, którego głównym przeznaczeniem jest wyłapywanie brakujących plików w scenerii i ewentualnie pobieranie ich przez Internet. Nie potrzeba wiele, by nadawał się również na program startowy.

1. Program pobiera z katalogu /scenery listę tras dostępnych na danym komputerze
Jest zrobione.

2. Program pobiera z katalogu /dynamic/pkp/ listę dostępnego taboru.
To jest do zrobienia. Jak rozumiem trzeba by sprawdzać, czy są pary plików .chk i .mmd, z uwzględnieniem podziału na zwykłe, dumb i wrak. Można by wykorzystać plik dynamic.dat, albo stworzyć bazę zawierającą więcej informacji.

3. Program odczytuje z wybranej trasy ilość składów, ich umiejscowienie na torach, skład pociągów itd.
Jest zrobione (program wczytuje wszystko). Pewnym problemem mogą być składy zapisane w plikach include, zwłaszcza jeśli FirstInit nie jest w głównym pliku scenerii. (Chyba jest, nie?)

4. Użytkownik ma możliwość ingerencji w dostępne składy na trasie: zamiast EU07 chce pojechać EP09, zamiast 4 wagonów 112 chce pojechać składem złożonym z 7 wagonów Z2 itd.
Tu bym prosił o jakąś koncepcję wizualną, jakby to miało wyglądać, żeby było wygodne. Chyba dobrze by było posługiwać się przy tym miniaturkami. Czy robić miniaturki do każdego numeru lokomotywy oddzielnie?

5. Oczywiście zmiany możliwe są w obrębie taboru dostępnego na komputerze u danego użytkownika
W planach jest opcja pobierania plików przez Internet...

6. Po wyborze opcji Uruchom starter zapisuje plik z trasą i składami w jakimś pliku tymczasowym, zmienia wpisy dotyczące taboru na taki jaki chce użytkownik i odpala symka z trasą z tegoż pliku tymczasowego.
To jest do zrobienia. Jakoś trzeba by rozwiązać kwestię zmiany taboru na kilku sceneriach jednocześnie - wtedy dla każdej scenerii musiałby być oddzielny plik tymczasowy. A jeśli ktoś by chciał mieć kilka zestawów i używać ich zamiennie?

Pytania dodatkowe:
 7. Czy oprócz dynamic/pkp/ są planowane inne katalogi z taborem do jazdy (dynamic/db/? dynamic/skm/?) i czy ewentualnie da się jeździć samochodami i statkami? Ostatnio ktoś robi suwnice... jako że to też poniekąd jest to pojazd szynowy, może dało by się go prowadzić? Suwnica też będzie w dynamic/pkp/?

 8. Czy ograniczyć wielkość formowanych składów? Można by ustalić długość toru startowego, ale będzie to wymagać kilku minut na analizę. Poza tym długość składu powinna być dobrana do stacji znajdujących się dalej (skład powinien się mieścić w całości przy peronie lub na mijance). Myślę że długość składu (a także jego typ: spalinowy/elektryczny, pasażerski/towarowy/specjalny) trzeba by zapisać w komentarzu przed/w trainset, podobnie jak to jest z opisem //$o.

 9. Czy ktoś dysponuje wzorami na maksymalną prędkość składu w zależności od mocy lokomotywy i ciężaru? Ewentualnie innymi podobnymi, żeby nie wstawiać składów, których się nie ruszy, albo które się zerwą, czy też nie da się nimi zahamować (patrz wagony Villach).

Oczywiście nie chodzi mi o hamowanie radosnej twórczości przy formowaniu składów, tylko wyświetlanie informacji.
« Ostatnia zmiana: 18 Września 2007, 10:16:29 wysłana przez Ra »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3730
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 85
Odp: Nowy program startowy z możliwością zestawiania składów
« Odpowiedź #14 dnia: 17 Września 2007, 22:55:44 »
Cytuj
To jest do zrobienia. Jak rozumiem trzeba by sprawdzać, czy są pary plików .chk i .mmd, z uwzględnieniem podziału na zwykłe, dumb i wrak. Można by wykorzystać plik dynamic.dat, albo stworzyć bazę zawierającą więcej informacji.

Jeszcze dochodzą możliwości zmiany tekstur dla danego modelu.
Niektóre z problemów już były na forum w miarę szeroko omawiane.
Ktoś napisał generator wpisów (tam w tym wątku dość szeroko było to omawiane), a Q zrobił coś podobnego z interfacem graficznym i też warto ten wątek prześledzić.


Offline Bartek

  • Wiadomości: 378
  • MaSzyna Team Member since 2003
    • Zobacz profil
    • http://republika.pl/gliniecki
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nowy program startowy z możliwością zestawiania składów
« Odpowiedź #15 dnia: 18 Września 2007, 11:17:57 »
Cytat: Ra
To jest do zrobienia. Jak rozumiem trzeba by sprawdzać, czy są pary plików .chk i .mmd, z uwzględnieniem podziału na zwykłe, dumb i wrak. Można by wykorzystać plik dynamic.dat, albo stworzyć bazę zawierającą więcej informacji.

Chyba raczej program powinien analizować to, co jest wewnątrz katalogu /dynamic/pkp/ i w katalogach tam umieszczonych "wyłapywać" pliki .chk i .mmd, odsiewając dumby i wraki od taboru jeżdżącego (z kabiną oczywiście czyli do prowadzenia). Korzystanie z pliku dynamic.dat IMHO nie jest dobrym pomysłem, bo zawarte w nim wpisy z reguły nie odzwierciedlają taboru dostępnego na danym komputerze w katalogu /dynamic/pkp/ . Jedni userzy mają w dynamic.dat więcej wpisów, inni mniej.

Cytat: Ra
Tu bym prosił o jakąś koncepcję wizualną, jakby to miało wyglądać, żeby było wygodne. Chyba dobrze by było posługiwać się przy tym miniaturkami. Czy robić miniaturki do każdego numeru lokomotywy oddzielnie?

Hm.... Koncepcję wizualną...
1. A więc mamy jakieś pole, na którym jest combolista z lokomotywami/EZT ustawionym powiedzmy alfabetycznie - na razie same lokomotywy/EZT. Po wyborze pojazdu po prawej stronie pojawia się jego miniaturka (na razie "ogólna" miniaturka, czyli jakaś reprezentatywne zdjęcia dla danego pojazdu). Teraz jeszcze bardziej po prawej stronie uaktywnia się kolejna combolista z wyborem danego numeru pojazdu - tu odczytywane są dostępne dla danego pojazdu tekstury. Czyli jak wybraliśmy EU07 w pierwszym kroku, to teraz pojawia się lista z teksturami (np. EU07-007, EU07-123, EU07, 424, EU07-510 itd.). Po wybraniu dokładnego egzemplarza loka/EZT pojawia się po prawej stronie jego tekstura pomniejszona (tu może być trudniej, bo nie wszystkie tekstury posiadają zmniejszony obrazek prezentujący zawartość. Albo ktoś to zrobi, albo możemy sobie odpuścić pokazywanie tekstury w tym programie).
2. Po wybraniu loka/EZT uaktywniają się pola wyboru poniżej, gdzie można wybrać co będzie doczepione do lokomotywy.
2a Tutaj trzeba będzie pobawić się trochę z poleceniami if... then..., bo np. jak się wybierze EZT, to doczepić do niej można tylko inne EZT i to też na ogół jedynie z takiej samej serii. Ponadto jak się wybierze EZT, to można zestawić pociąg z max. 4 składami EZT - więcej raczej nie jeździ i nigdy nie jeździło. Po co więc sprawiać możliwość tworzenia fantastyki czyli składów np. 20 x EN57.
2b Wypadałoby przewidzieć możliwość zestawiania składów np. kilku lokomotyw czy składu w trakcji ukrotnionej. To dotyczy oczywiście tylko sytuacji, gdy jako pojazd główny została wybrana lokomotywa. Dlatego po wyborze lokomotywy, jako drugi wagon można wybrać również lokomotywę. W przypadku wyboru loka będzie można wybrać opcję, czy ma jechać jako wygaszona czy w trakcji ukrotnionej. Tutaj kolejna uwaga - nie wszystkie loki mogą jeździć w trakcji ukrotnionej, więc taka możliwość będzie dostępna tylko dla nielicznych par lokomotyw (np. niektóre EU07). Opcja wyboru loka na 3, 4, 5 itd. wagonie może się pojawić tylko wtedy, gdy na poprzednim wagonie też był lok - żeby nie było składów typu lok - wagon - lok - wagon.
2 - ciąg dalszy Opcja wyboru wagonów również combolisty (tam powinny być wagony + loki, pod warunkami jak wyżej). Gdzieś obok powinno być pole do wpisania ilości wagonów. Po ich wpisaniu pojawia się odpowiednia liczba combolist poniżej.


Cytat: Ra
To jest do zrobienia. Jakoś trzeba by rozwiązać kwestię zmiany taboru na kilku sceneriach jednocześnie - wtedy dla każdej scenerii musiałby być oddzielny plik tymczasowy. A jeśli ktoś by chciał mieć kilka zestawów i używać ich zamiennie?

Hm... Ja mając na myśli plik tymczasowy myślałem o pliku, który byłby kasowany automatycznie po wyjściu z symulatora. Taka sceneria jednorazowa. Po co te pliki miałyby się zapisywać? Dzisiaj chcę sobie pojeździć ET22 i 7 wagonami Uhs na scenerii X, to po co mi to zapisywać? Za tydzień też będę chciał to samo? Więc miałby to być faktycznie tymczasowy plik - tylko na jedną misję.

Cytat: Ra
Pytania dodatkowe:
 7. Czy oprócz dynamic/pkp/ są planowane inne katalogi z taborem do jazdy (dynamic/db/? dynamic/skm/?) i czy ewentualnie da się jeździć samochodami i statkami? Ostatnio ktoś robi suwnice... jako że to też poniekąd jest to pojazd szynowy, może dało by się go prowadzić? Suwnica też będzie w dynamic/pkp/?

Może na razie skupmy się na /dynamic/pkp/ Tam jest 95% interesującego wszystkich taboru - czyli taboru polskiego.

Cytat: Ra
8. Czy ograniczyć wielkość formowanych składów? Można by ustalić długość toru startowego, ale będzie to wymagać kilku minut na analizę. Poza tym długość składu powinna być dobrana do stacji znajdujących się dalej (skład powinien się mieścić w całości przy peronie lub na mijance). Myślę że długość składu (a także jego typ: spalinowy/elektryczny, pasażerski/towarowy/specjalny) trzeba by zapisać w komentarzu przed/w trainset, podobnie jak to jest z opisem //$o.

Myślę, że jest to niepotrzebne i tylko dodatkowa robota. Każdy zestawia sobie tak jak mu wygodniej i jest za to odpowiedzialny. Jak zestawi za długi skład, to najwyżej się nie zmieści w peronach. Trasy są dość realistyczne i powinny przewidywać kilkanaście wagonów pasażerskich w peronach na stacjach na liniach zelektryfikowanych. Jak ktoś zestawi sobie pośpiecha z 40 wagonami, to sam sobie winien - jak w życiu.

Cytat: Ra
9. Czy ktoś dysponuje wzorami na maksymalną prędkość składu w zależności od mocy lokomotywy i ciężaru? Ewentualnie innymi podobnymi, żeby nie wstawiać składów, których się nie ruszy, albo które się zerwą, czy też nie da się nimi zahamować (patrz wagony Villach).

Oczywiście nie chodzi mi o hamowanie radosnej twórczości przy formowaniu składów, tylko wyświetlanie informacji.

To by było naprawdę super tak ainformacja, tylko obawiam się, że to za dużo roboty i kłopotu. Ale jakby było coś takiego, to tylko się cieszyć :))))
« Ostatnia zmiana: 18 Września 2007, 11:21:56 wysłana przez Bartek »
Pozdrawiam z Gdyni Wielkiego Kacka,
Bartek

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nowy program startowy z możliwością zestawiania składów
« Odpowiedź #16 dnia: 18 Września 2007, 12:45:37 »
Z tym plikiem scenerii najlepiej zrobić tak, że przed uruchomieniem symulatora trzeba wybrać jedną z trzech opcji: Zapisać w tymczasowym pliku, nadpisać aktualny plik, zapisać w tymczasowym. A ukrotnienie to już skomplikowana rzecz. Trzeba wziąć pod uwagę, że w nowym i starym exe robi się to inaczej. Jak się wybierze stare exe, to we wpisie będzie nobody 7 0, a w nowym connected 7 0, lub connected 23 0 (też do wybrania, czy ma jechać jako taki pojazd, czy z możliwością przejścia do niego).
« Ostatnia zmiana: 18 Września 2007, 12:56:16 wysłana przez janek32 »
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2634
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Nowy program startowy z możliwością zestawiania składów
« Odpowiedź #17 dnia: 18 Września 2007, 18:15:33 »
Moze po prostu zamiast kopiowac pliki scenerii zapisywac do pliku wszystko co jest po FirstInit?
I wtedy sobie mozna zrobic rozne 'profile'.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3730
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 85
Odp: Nowy program startowy z możliwością zestawiania składów
« Odpowiedź #18 dnia: 18 Września 2007, 18:28:10 »
Każdy bajer jest dobry, ale mam pytanie,
Jak często zmieniacie składy i po co?
Ja mam raz ustalone składy i nie mam zamiaru ich zmieniać. Nie widzę sensu. Jest tyle tras, misji, to sobie jeżdżę jak w scn zapisane jest.
Generalnie podchodzę to tego, iż symek przede wszystkim do jazdy jest.
Jedynie porę roku zmieniam (2x na rok).
Jako, iż MaSzyna do super stabilnych nie należy, można sobie eventy popsuć np. działanie AI (zdarzało się tak, iż przy wymianie loka było dobrze zrobiło się źle lub na odwrót np. słynna SU nie zjeżdżająca do szopy w Quarku, wydłużenie składu EZT w Linii546)
Dla mnie przede wszystkim liczy się niezawodność. Po mieszaniu w składach nie będę miał pewności czy dobrze działa lub jakby źle działało to z jakiego powodu.
Nie sugerucjcie się mną, ale takie sobie rzuciłem pytanko.
Ra, jakby Cię tu w sensowniejszy w moim przekonaniu sposób wykorzystać? :)
Może w dziale Propozycje, w innym wątku, będą propozycje od userów, co mógłbyś zrobić :)
Byłaby to lista pobożnych życzeń :)
« Ostatnia zmiana: 18 Września 2007, 18:32:08 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Ra

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6114
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Nowy program startowy z możliwością zestawiania składów
« Odpowiedź #19 dnia: 18 Września 2007, 19:39:53 »
@Mariusz1970, proponuję, abyś od swojego postu (65182) zrobił nowy temat...

Prawdę mówiąc, mi się jeszcze nie udało zmienić składów. Próbowałem w Quarkowie, ale coś namieszałem i nie chciało się to potem uruchomić. Chciałbym też zmienić w innych sceneriach, do których brakuje mi lokomotyw, ale też się zabieram do tego, jak do jeża. Moim zdaniem jest to zbyt skomplikowane (zwłaszcza dla kogoś, kto zaczyna). I jeśli byłby program, który by to robił, to życie byłoby dużo prostsze.

Mnie to osobiście interesuje w takim zakresie, że ściągam jakąś nową scenerię i z jakiś powodów mi nie działa. Uruchamiam program i ten pozwala mi w prosty sposób zrobić coś, co powoduje, że sceneria zacznie chodzić. Zauważ, że Ty zajmujesz się tym już ponad 2 lata (przynajmniej wg rejestracji na forum), masz bogate zbiory i duże doświadczenie. Możesz sobie raz ustawić składy na stałe i na tym poprzestać.

A ja dopiero co się podłączyłem i mimo mojej inteligencji wydaje mi się to skomplikowane, żeby tabor, którego nie mam zamienić na taki, który mam. Dziś próbowałem uruchomić pociąg sieciowy w Quarkowie i nie wiem, czemu to nie zadziałało (niemniej SM42 z węglarkami udało się pojechać). Nawet nie kojarzę, jak wygląda Z1, ani czym się różni od Adu. Może jakbym mógł sobie pozmieniać, to bym się tego dowiedział (szybciej).

Inną sprawą jest to, że jak mam sobie z czymś poradzić, to na ogół piszę do tego program... tak już mam...

Mnie wiele rzeczy zastanawia... Czemu ten towarowy staje na S1 w Skwarkach i dalej nic? Czemu AI po odwiezieniu pustych wagonów na kopalnię nie podczepia się do pełnych i nie jedzie z tym, jak to jest w misji manualnej (niewiele mu brakuje). Czemu się nie ładuje węgiel do easoów? Zdążyłem się zorientować, że Quarkowo to już żadna rewelacja, bo swoje lata ma. Ale ja jeszcze 2 miesiące temu nie wiedziałem, że takie coś istnieje i że może mnie zainteresować. Korci mnie, żeby poszukać bardzo starych wersji tras, żeby zobaczyć, jak to tam działało...

Być może to nie ma sensu, bo trasy przestarzałe, exe się zdewaluowało itd. Ale skoro nie ma nic nowego, SPT gdzieś daleko za horyzontem, a do "starego" ciągle coś powstaje - to może warto to pozbierać do kupy tak, aby niepotrzebnie nie robić zamieszania. Mimo upływu lat ciągle czytam nowe posty na forum o białych wagonach, braku lokomotyw i niektórych plików. Może by to rozwiązać zanim pójdzie się ten krok dalej w kierunku SPT?

Skoro się już zabrałem za instalator do "starego", to chciałbym to dokończyć. Bo jak zabiorę się za źródła SPT, to pewnie nie będę widział sensu w wspieraniu starej wersji. Chyba, że mi zainteresowanie przejdzie, w końcu jest tyle innych ciekawych rzeczy, które mógłbym/chciałbym zrobić.

Nie wiem, czy lista pobożnych życzeń pod moim adresem by coś dała. I tak robię to, co sam chcę. Jakby nie było, poza symulatorem kolei mam masę zaległych rzeczy do zrobienia, ale jakoś zeszły mi na dalszy plan... Nie chciałbym się angażować w dyskusję "po co?", póki jeszcze mi się chce coś robić. :)

Na tym uważam dyskusję nad sensem powstania programu za zamkniętą. Teraz już tylko konkretne i rzeczowe posty/propozycje/pomysły.
Akvin
« Ostatnia zmiana: 19 Września 2007, 13:12:07 wysłana przez Akvin »

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Nowy program startowy z możliwością zestawiania składów
« Odpowiedź #20 dnia: 18 Września 2007, 20:30:01 »
Co do nowego programu do edycji składów to jest to na pewno bardzo skomplikowana sprawa, chyba dużo łatwiej jest skopiować działające wpisy z innych tras niż męczyć sie z tym programem, przykładowo mamy kilka modeli EU07 (różne światła, i zgarniacze) i na każdy z tych modeli pasuje inna tekstura, w jaki sposób program rozpozna która tekstura jest na jaki model? Tu nie wystarczy zrobić liste wszystkich tekstur w danym katalogu i dać userowi do wyboru. Ogólnie mówiąc nikt nie przewidział powstania takiego programu, a byłoby na pewno łatwiej gdyby w plikach trasy i mmd dopisać kilka parametrów specjalnie na potrzeby tego programu. Może się nie znam, ale naprawde wydaje mi się że napisanie tego programu to dość karkołomne zadanie, w każdym razie powodzenia.

Zmoderowano.
Akvin
« Ostatnia zmiana: 19 Września 2007, 13:06:33 wysłana przez Akvin »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3653
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 87
Odp: Nowy program startowy z możliwością zestawiania składów
« Odpowiedź #21 dnia: 16 Grudnia 2007, 14:09:37 »
RA uwzględnij jeszcze parowozy. Moze z czasem ktoś jakis zrobi a pozatym jednego atrapa juz jest.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Ra

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6114
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 25
Plik opisujący tekstury do edycji składów
« Odpowiedź #22 dnia: 30 Grudnia 2007, 03:10:06 »
Aktualna definicja pliku opisującego tekstury na potrzeby edycji składów i losowania tekstur. Proszę się zapoznać z opisem i przykładami, aby móc samodzielnie opisać swoje tekstury. Niestety opisu tekstur nie da się wykonać automatycznie. Większość tekstur można już opisać on-line, korzystając z bazy danych na serwerze internetowym.

Opis tekstur jest w pliku tekstowym, z liniami zakończonymi CR+LF. Każda linia ma odrębne znaczenie. Nie ma linii komentarza. Wszelkie nazwy tekstur i modeli pisane są wyłącznie wielkimi literami, ale nie dotyczy to typu pojazdu, nazwy obrazka mini oraz komentarza. Plik ma nazwę textures.txt i jest umieszczony w katalogu z modelami i charakterystykami. Kolejność linii nie ma znaczenia (plik jest automatycznie sortowany). Pliki te są odczytywane przez program przy sprawdzaniu posiadanego taboru.

Pierwsza linia powinna zawierać informację o typie pojazdu oraz ogólne obrazki mini (w przykładach jako MINI). Typ pojazdu jest używany do podziału pojazdów na grupy. Nazwa obrazka mini powinna być zapisana wielkimi literami dla lokomotyw (wyjątkiem jest np. EN57-ra), a literami odpowiedniej wielkości dla wagonów, np. Adu. Postać wpisu jest następująca:
!=X,MINIgdzie X jest jedną literą (małą dla pojazdów z napędem, wielką dla wagonów) i ma następujące znaczenia:
  • e - lokomotywa elektryczna,
  • s - lokomotywa spalinowa,
  • p - parowóz,
  • z - elektryczny zespół trakcyjny,
  • a - szynobus (w tym motorowe wagony osobowe),
  • d - drezyna (ręczna lub motorowa, raczej coś małego),
  • t - tramwaj,
  • o - samochód osobowy,
  • b - autobus (w tym samochody do przewozu większej ilości osób),
  • c - samochód ciężarowy,
  • A..Z - wagony poszczególnych typów (wielkie litery).

Opis tekstury składa się z nazwy pliku (PLIK.EXT), znaku równości, nazwy modelu (MODEL*) na który pasuje tekstura, nazwy pliku mini z katalogu textures\mini (MINI*) i ewentualnie nazwy pliku mini dla danej tekstury (MINIPLUS*). (Ten ostatni obrazek może być wspólny dla kilku tekstur, jeśli przy rozdzielczości obrazka mini różnice są niedostrzegalne, np. nieco inny odcień zielonego.) Aby wykluczyć pliki, które teksturami dla modelu nie są po znaku równości stawiamy minus. Przykłady:
PLIK.EXT=MODEL,MINI,MINIPLUS
PLIK.EXT=MODEL,MINI,MINIPLUS//komentarz
PLIK.EXT=MODEL1,MINI1,MINIPLUS1=MODEL2,MINI2,MINIPLUS2...
PLIK.EXT=MODEL1,MINI1,MINIPLUS1=MODEL2,MINI2,MINIPLUS2...//komentarz
SUFIT.BMP=-//tekstura sufitu nie jest nakładana na model

Czyli, dla każdej tekstury podajemy nazwę modelu oraz ogólny i indywidualny obrazek mini. Ten drugi można pominąć. Jeśli jedna tekstura może pasować do kilu modeli, wymieniamy je w tej samej linii, oddzielając znakiem =. MODEL* oznacza raczej plik .chk, niż .t3d, niemniej nie ma rozróżnienia na *WRAK i *DUMB.

Dodatkowo w pliku można zawrzeć zasady łączenia modeli w ukrotnieniu. Linia zaczyna się od gwiazdki z nazwą modelu (*MODEL1), nastęnie jest kod połączenia (N) i nazwa dołączanego modelu (MODEL2) oraz parametry (PARAM) podłączenia. Parametr ACTIVE sygnalizuje, że tak połączony skład może być prowadzony. Parametr AUTO oznacza, że program ma wykonać samodzielnie to połączenie (można wtedy podać tylko jeden model). Omówienie szczegółowe na przykładach poniżej, tutaj ogólna zasada:
*MODEL1=N,MODEL2,PARAM,PARAM
*MODEL1=N,MODEL2,PARAM,PARAM=N,MODEL3,PARAM,PARAM

Przykłady

Cytat: Przykład 1: Wagony Adu - jeden model:
!=A,Adu
#1KLASA.TGA=112A,Adu
#1KLASA1.TGA=112A,Adu

Cytat: Przykład 2: Wagony sieciowe - trzy modele, brak tekstur:
!=X,Siec-a,Siec-b,Siec-c
NONE=A,Siec-a=B,Siec-b=C,Siec-c

Cytat: Przykład 3: Wagony Bipa - kilka modeli:
!=B,Bhp-a,Bhp-cd,Bhp-b
BHP-19028.BMP=BIPA-A,Bhp-a=BIPA-B,Bhp-b=BIPA-CD,Bhp-cd
BHP-19648.BMP=BIPA-A,Bhp-a=BIPA-B,Bhp-b=BIPA-CD,Bhp-cd
BHP-3.BMP=BIPA-A,Bhp-a=BIPA-B,Bhp-b=BIPA-CD,Bhp-cd
BIPA-40681.BMP=BIPA-A,Bhp-a=BIPA-B,Bhp-b=BIPA-CD,Bhp-cd

Cytat: Przykład 4: ET22 - kilka modeli z komentarzem:
!=e,ET22
201E-W-203.TGA=201E-W,ET22,ET22-Gliw//ZT w Katowicach, zielone czoło po ZNLE Gliwice
201E-W-218.TGA=201E-W,ET22,ET22-Pozn//ZT w Ostrowie Wlkp, żółte czoło po ZNTK Poznań
201E-299.TGA=201E,ET22,ET22-Pozn//ZT w Katowicach, zielone czoło po ZNTK Poznań
201E-615.TGA=201E,ET22,ET22-Gliw//ZT w Łazach, żółte czoło po ZNLE Gliwice
201E-ZEZ-678.TGA=201E-ZEZ,ET22,ET22-Gliw//ZT w Łazach, zielone czoło po ZNLE Gliwice
201EH-RN-1059.TGA=201E-RN,ET22,ET22-Gliw//ZT w Skarżysku-Kamiennej, zielone czoło po ZNLE Gliwice
201EH-R-1060.TGA=201E-R,ET22,ET22-Gliw//ZT w Łodzi, zielone czoło po ZNLE Gliwice
201EH-ZEZ-1146.TGA=201E-ZEZ,ET22,ET22-Gliw//ZT w Skarżysku-Kamiennej, zielone czoło po ZNLE Gliwice

Cytat: Przykład 5: EN57 - trzy modele i ukrotnienie:
!=z,EN57-ra,EN57-s,EN57-rb,EN71-ra,EN71-s,EN71-rb
*6BA=23C,6BS,ACTIVE=23C,6BB
*6BS=23C,6BB,ACTIVE,AUTO
EN57-1132R.BMP=6BA,EN57-ra=6BB,EN57-rb
EN57-1132S.BMP=6BS,EN57-s
EN57-1684R.BMP=6BA,EN57-ra=6BB,EN57-rb
EN57-1684S.BMP=6BS,EN57-s
EN57-1708R.BMP=6BA,EN57-ra=6BB,EN57-rb
EN57-1708S.BMP=6BS,EN57-s
EN57-732R.BMP=6BA,EN57-ra=6BB,EN57-rb
EN57-763R.BMP=6BA,EN57-ra=6BB,EN57-rb
EN57-763S.BMP=6BS,EN57-s
EN57-800R.BMP=6BA,EN57-ra=6BB,EN57-rb
EN57-800S.BMP=6BS,EN57-s
EN71-02R.BMP=6BA,EN71-ra=6BB,EN71-rb
EN71-02SA.BMP=6BS,EN71-s
EN71-02SB.BMP=6BS,EN71-s
Łączenie 23C oznacza connected 23. Po wstawieniu 6BA będziemy mieli do wyboru 6BS albo 6BB. Po wybraniu 6BS, automatycznie zostanie dodane 6BB. EN71 zbuduje się błędnie, ale musiałoby używać innych modeli, żeby to zrobić w prosty sposób.

Cytat: Przykład 6: EU06/EU07/ET41 - kilka modeli i ukrotnienie:
!=e,EU06,EU07,ET41-A,ET41-B
*203E-A=7,203E-B,ACTIVE,AUTO
*303E=7,303E,ACTIVE=7,303E-N,ACTIVE=7,303E-M,ACTIVE
*303E-N=7,303E,ACTIVE=7,303E-N,ACTIVE=7,303E-M,ACTIVE
*303E-M=7,303E,ACTIVE=7,303E-N,ACTIVE=7,303E-M,ACTIVE
*4E=7,4E,ACTIVE
ET41-148.BMP=203E-A,ET41-A,ET41-148-A=203E-B,ET41-B,ET41-148-B
EU07-424.BMP=303E,EU07,EU07-424
EU07-536.BMP=303E,EU07,EU07-536
EU07-485.BMP=303E,EU07,EU07-485
EU06-02.BMP=4E,EU06,EU06-02
EU07-007.BMP=4E,EU06,EU07-007
303E-N-483.TGA=303E-N,EU07,EU07-483
303E-M-532.TGA=303E-M,EU07,EU07-483
Łączenie 7 jak we wpisie node...dynamic. Loki modeli 303E i 303E-N mogą być ukratniane wzajemnie. Z kolei 4E tylko z 4E. Wstawienie 203E-A spowoduje automatyczne dodanie członu 203E-B.

Ponadto plik textures.txt może zawierać wpisy dotyczące następstwa modeli (sposobu przydziału jednolitych tekstur dla pojazdów wieloczłonowych). Wpisy takie zaczynają się od dwóch gwiazdek i nazwy modelu, którego tekstura jest uzależniona od tektury na poprzednim członie. Więcej informacji o następstwie modeli jest w wątku 6252.


Zmiana 2008-02-01: linijka z wykrzyknikiem może zawierać więcej niż jeden obrazek mini - określają one możliwości wyboru pojazdu z danego katalogu podczas edycji składów. Dostępne w wersji 1.0.43.

Zmiana 2008-05-20: zmieniona definicja przy braku tekstur do wyboru (wagony pociągu sieciowego). Działa od wersji 1.0.59.

Zmiana 2008-06-24: dostosowanie opisu do aktualnego i przyszłego stanu, w związku z planowaną rezygnacją z używania pliku DYNAMIC.DAT do zmiany nazw.
- EN71 oddzielone od EN57 poprzez inną nazwę obrazka mini (wersja 1.0.61),
- istotna jest wielkość liter w nazwach obrazków mini (wersje przyszłe).
« Ostatnia zmiana: 24 Czerwca 2008, 17:41:29 wysłana przez Ra »

 

Maszyna - Symulator PojazdĂłw Szynowych