Autor Wątek:  Z prac nad EXE…  (Przeczytany 129509 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #60 dnia: 22 Lipca 2014, 18:45:14 »
W zasadzie to ta animacja licznika czemu ma sluzyc? bo jeśli tylko samej animacji to nie ma sensu robic nic konkretnego, jeśli zas ma być rejestrowany jakiś przebieg faktyczny np. w celu późniejszej symulacji prawdopodobieństwa wystąpienia awarii, to rejestr jak najbardziej słuszny dla każdej tekstury osobno. Cos jak log.txt podczas działania programu.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #61 dnia: 22 Lipca 2014, 18:57:55 »
Animacja ma służyć animacji. Zamówienie było, cytuję: "dodanie obslugi ruchomego licznika kilometrow w Haslerze", a nie np. "wprowadzenie kompleksowego systemu naliczania kilometrów dla każdej tekstury osobno, włącznie z dynamicznym obliczaniem prawdopodobieństwa awarii". Jak Ci się nie podoba, to możesz uznać, że to nie istnieje. Rzucić szerokie hasło jest łatwo. Równie łatwo jest krytykować, że ktoś nie zrobił dużo więcej. A opracować szczegółowo algorytmu jakoś nikt nie chce. Dostałem gotowy licznik, to zrobiłem animację. Dostanę przemyślany i spójny algorytm robienia czegoś, wraz z niezbędnymi plikami, to też dodam.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #62 dnia: 23 Lipca 2014, 01:00:16 »
Typowa odpowiedź:
Cytuj
Jak Ci się nie podoba, to możesz uznać, że to nie istnieje. Rzucić szerokie hasło jest łatwo. Równie łatwo jest krytykować,
Tak jest widziany hasler na monitorze symulacji



Czy jest ktokolwiek odczytać na haslerze ile przejechał kilometrów? Ale ktoś rzucił temat. Aby na haslerze było widoczne, ile kilometrów przejechał lokomotywą. Czyli powinno to być gdzieś rejestrowane, np. EU07-211 - 157km.

Rozumiesz, co tutaj napisałeś? Ja nie - moderacja.
Rozi
« Ostatnia zmiana: 23 Lipca 2014, 05:06:37 wysłana przez Rozi »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #63 dnia: 23 Lipca 2014, 01:06:27 »
Czy jest ktokolwiek odczytać na haslerze ile przejechał kilometrów?


Ja widzę... 000047, czyli da się. Może ktoś jeszcze też będzie widział.

Czyli powinno to być gdzieś rejestrowane, np. EU07-211 - 157km.
W książce pokładowej.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #64 dnia: 23 Lipca 2014, 12:39:27 »
Zrobiłeś 47km na TD? Szaaacun!
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #65 dnia: 23 Lipca 2014, 12:42:03 »
Chciałem dobić do 100, ale znudziło mi się w połowie.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #66 dnia: 23 Lipca 2014, 12:42:51 »
Chociaż masz semafor poświecony na wolną, a nie na S1.
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #67 dnia: 23 Lipca 2014, 14:21:10 »
Bajer, nie bajer, przydało by się jednak żeby nie startował za każdym razem od 0. Po mojemu to powinien mieć wpisane 101 km, bo tyle mają loki które odbiera się po jazdach próbnych i od tej wartości powinien być liczony przebieg, co za tym idzie, *.mmd powinien być edytowany na bierząco przez program. A to może być uciążliwe dla mocy obliczeniowej procesora i całej reszty.
@Ra, jak to wygląda obecnie pod względem wydajności?
« Ostatnia zmiana: 23 Lipca 2014, 14:22:15 wysłana przez ST44-003 »

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #68 dnia: 23 Lipca 2014, 14:22:43 »
Lecz nie wszystkie mają 101 km Kubuś :).
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline chyzy17

  • Wiadomości: 250
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #69 dnia: 23 Lipca 2014, 15:21:26 »
A mnie się pomysł podoba. Taki bajer. Jak dla mnie może nawet startować od zera, przynajmniej będę wiedział ile km przejechałem. Nie za bardzo rozumiem problem.
« Ostatnia zmiana: 23 Lipca 2014, 15:22:52 wysłana przez chyzy17 »

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #70 dnia: 23 Lipca 2014, 15:27:43 »
Żeby nie liczyło bez sensu od zera, tylko zapisywało przebieg i od ostatnio zapisanego przebiegu startowało.
Ale może ja się zwyczajowo nie znam...

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #71 dnia: 23 Lipca 2014, 16:50:39 »
Właśnie o tym dyskutowaliśmy i na razie nie ma pomysłu, jak rozwiązać zapisywanie. Wg mnie póki co może za każdym razem liczyć od nowa, ale jeżeli to nie byłoby zbyt uciążliwe, to warto byłoby zacząć rzeczywiście od tych 101, a nie zupełnie od zera.

PS Kiedy się w rzeczywistości resetuje licznik? NG/NR?
« Ostatnia zmiana: 23 Lipca 2014, 16:52:35 wysłana przez janek32 »
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #72 dnia: 23 Lipca 2014, 17:02:09 »
W jednym i w drugim przypadku. NR i NG są jak sama nazwa wskazuje poszczególnymi naprawami wypadającymi co ileś tyś. km dla poszczególnych lokomotyw. Za każdym razem licznik jest zerowany, a lokomotywa po odbiorze ma wpisane na karcie dopuszczenia do ruchu "przebieg liczony od .....km",

Offline Czomo

  • Wiadomości: 152
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #73 dnia: 23 Lipca 2014, 18:04:16 »
Przyglądałem się temu i skoro EXE ma możliwość zapisu np. pliku error czy też log, to czy EXE może na tej zasadzie zapisywać przebieg w odrębnym pliku, np zapisuje pliki do taśm z haslera które odczytywane są za pomocą dodatkowego programu. Nie znam się jednak na programowaniu ale często patrze na możliwości programu i tak mi na myśl te zapisy dla taśm z haslera przyszły do głowy.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #74 dnia: 29 Lipca 2014, 11:59:02 »
Na razie proste, ale przydała by się tekstura i jakieś znaki pionowe...
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #75 dnia: 29 Lipca 2014, 12:31:20 »
A jak sterować skręcaniem na takim cudaku? Czy póki co to tylko wizualny bajer jest?
Mój kanał youtube

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #76 dnia: 29 Lipca 2014, 12:35:17 »
Na razie wizualny. W zasadzie to samochody powinny mieć coś w rodzaju rozkładu, który by określał, jak mają skręcać na którym skrzyżowaniu. Bo na ogół samochody dokądś jadą (wiem, w GTA wystarczy się obejrzeć i już inny zestaw samochodów jest).
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #77 dnia: 29 Lipca 2014, 16:59:22 »
W Trainz jest tak, że samo skrzyżowanie jest zrobione jako osobny element, czyli układ tekstur jest zrobiony pod dane skrzyżowanie, i do ów skrzyżowania się podpina drogę. Może by takie coś zastosować? Zrobić kilka modułów skrzyżowań, zrobić schemacik w Photoshopie (linie na asfalcie) i tylko podłoża podmieniać pod daną nawierzchnię.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #78 dnia: 29 Lipca 2014, 18:13:50 »
To może łatwiej model T3d i na nim niewidzialne drogi?
« Ostatnia zmiana: 29 Lipca 2014, 19:23:31 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #79 dnia: 29 Lipca 2014, 21:58:30 »
Róbta co chceta, mnie od 2007 roku wkurzają przenikające się drogi albo jak jest dociągnięta jedna do drugiej, a w środku dziura. Jakoś nikt dotąd modelu skrzyżowania nie zrobił. Teksturę na środku skrzyżowania można wymieniać, jest mapowana w taki sposób, że na środku skrzyżowania jest jej środek, a dół od strony punktu 1. Pobocze jest rysowane automatycznie, chodnika jeszcze nie testowałem.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #80 dnia: 30 Lipca 2014, 01:03:22 »
Poproszę screena na skrzyżowanie w osi pionowej (patrząc z góry na dół).

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #81 dnia: 01 Stycznia 2015, 02:59:11 »
Skrzyżowania są w Tarniowo2, a dwa nawet w Quarku. A niedługo będą działające tablice kierunkowe, ustawiane rozkładem...
« Ostatnia zmiana: 01 Stycznia 2015, 03:20:33 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #82 dnia: 01 Stycznia 2015, 14:23:45 »
Czy będzie również możliwość zrobienia tablic kierunkowych na wagonach osobowych?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #83 dnia: 01 Stycznia 2015, 14:28:03 »
Po przypisaniu rozkładu do AI nazwa stacji końcowej wysyłana jest do każdego pojazdu w składzie, a każdy pojazd szuka tekstury o takiej nazwie w swoim katalogu. Jeśli znajdzie, wstawiana jest ona jako wymienna nr 4. Jest to pierwsze praktyczne użycie mechanizmu czterech wymiennych tekstur, który przygotowany został parę lat temu.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #84 dnia: 01 Stycznia 2015, 14:47:52 »
Czyli obecnie zamiast używać replacableskin można wpisywać numery od 1 do 4? Tak by z tego wynikało skoro są możliwe do zastosowania 4 wymienne.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Z prac nad EXE…
« Odpowiedź #85 dnia: 01 Stycznia 2015, 14:54:32 »
Dokładniej wymienne tekstury mają numery od -1 do -4, gdzie -1 jest równoważne dotychczasowemu replacebleskin. Jednak dotąd nie było metody na podanie nazw trzech pozostałych tekstur wymiennych. Być może już od kolejnej wersji będzie można podać nazwy rozdzielone pionową kreską |, ewentualnie w przygotowaniu jest możliwość oznaczenia modeli, na które będzie nałożony zestaw tekstur różniących się końcówką.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni