Autor Wątek:  Gmax, nierówności terenowe, wały  (Przeczytany 2885 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline FILEK

  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
    • http://www.fkcod.200.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Gmax, nierówności terenowe, wały
« dnia: 17 Października 2009, 00:26:11 »
Witam serdecznie,

Pytanie jest następujące: W jaki sposób zrobić w Gmax nierówności terenowe, np wały, na których będą tory, a pod spodem będzie płynąć np. rzeka?

Pozdrawiam
Pozdrawiam
FILEK

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 320
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: Gmax, nierówności terenowe, wały
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Października 2009, 10:15:31 »
Witam
Wał (nasyp) możesz zrobić niezależnie od całego terenu jako odpowiednio zmodyfikowany plane (oczywiście z odpowiednią ilością segmentów (segs) w szerokości i długości)(screen nr 3). Ja w Gmaxie teren robię jako plane z odpowiednią ilością segmentów (segs), następnie PPM -> Convert to -> Convert to Editable mesh. Zaznaczasz przycisk "vertex" (screen nr 1), następnie przesuwasz punkt według osi Z (jeśli chcesz zrobić górkę lub dołek ;])(screen nr 2),[możesz również przesuwać punkty terenu w widoku "Top", wtedy masz wpływ na np. szerokość rowu]. Odległości o które przesuwasz punkty bądź całe obiekty są widoczne w trzech okienkach poniżej (X, Y, Z)[wszystkie odległości podane są w metrach]. Po wszystkim nakładasz teksturę i odpowiednio powielasz ;] Ogólny widok przedstawia screen nr 4.
Pozdrawiam
PS. Jeśli nie chcesz mieć takiego "ściętego" nasypu możesz to zmienić dodając więcej segmentów plane'a.