Autor Wątek:  Screeny z edytora  (Przeczytany 81556 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Screeny z edytora
« dnia: 09 Października 2009, 01:34:30 »
Ponieważ coraz więcej osób używa edytora do tworzenia tras realistycznych, myślę że warto czasem pokazać, jak to wygląda na roboczo. Na początek kawałek Wrocławia Głównego - semafory wjazdowe się nie zmieściły - rozdzielczość 2px/m. Autorem jest @surgeon.


   « Dodano: 15 Października 2009, 13:18:34 »
Drugi obrazek - pętla tramwajowa wraz z okolicznymi ulicami, wymodelowana w edytorze - rozdzielczość 4px/m. Wstawione zostały również słupy (2 są do poprawienia), ale nie są jeszcze powieszone druty.


   « Dodano: 20 Października 2009, 14:58:03 »
Trzeci obrazek - zdjęcia lotnicze Wrocławia z narysowanymi torami (125px/km). Dalszy rozwój scenerii jest uzależniony od chętnych do tworzenia modeli obiektów, występujących na danym terenie i w okolicach.
« Ostatnia zmiana: 21 Października 2009, 17:23:00 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Screeny z edytora
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Października 2009, 15:00:22 »
Edytor wyglada coraz zgrabniej.

Taki lekki OT - czy masz moze mozliwosc generowania geometrii podsypki dla zwrotnic w edytorze?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Screeny z edytora
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Października 2009, 15:11:22 »
Ostatnio przeliczałem modele podsypki dla zwrotnic ręcznie (na 7 trójkątów). Muszą być zrobione zwykłymi trójkątami, a nie jako model, ponieważ Symek nie pozwala na pochylanie modeli, a idealnie płaskie odcinki są w rzeczywistości rzadkością. Mapowałem je też ręcznie, teksturą zwykłej podsypki, ale to nie wyszło najlepiej. Albo trzeba zrobić specjalną teksturę pod zwrotnicę, albo dodać więcej trójkątów.


   « Dodano: 29 Października 2009, 13:18:54 »
Na załączonym obrazku niepełna prezentacja aktualnych możliwości edytora. Podsypka o wysokości 0.6m, szerokości 0.9m od szyny plus 0.9m na pochyleniu. Słupy w odległości 2.6m od osi toru. Potrzebujemy pomocy przy przerabianiu słupów i wysięgników.
« Ostatnia zmiana: 29 Października 2009, 13:18:54 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Screeny z edytora
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Października 2009, 14:17:45 »
Byłbyś w stanie zrobić również generowanie tekstury podsypki?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Screeny z edytora
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Listopada 2009, 00:43:24 »
Wątpię, czy używanie tekstury torowiska na modelu podsypki zwrotnicy ma sens, chociażby ze względu na to, że podkłady pod rozjazdem są zwykle drewniane, a nie betonowe, są dodatkowo opornice, więcej smaru itd. O ile dobrze kojarzę, to @Paul zrobił program do generowania takich tekstur jakiś czas temu (nie używałem).
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Legnica - prowizorycznie wstawione perony.
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Listopada 2009, 02:08:20 »
Stacja w Legnicy z prowizorycznie wstawionymi peronami (jako drogi). Zwężenia na końcach trzeba będzie raczej eksportować jako trójkąty.


   « Dodano: 29 Listopada 2009, 23:31:14 »
Widok na zachodnią część dworca Toruń Główny.
« Ostatnia zmiana: 29 Listopada 2009, 23:31:15 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Ułożenie torów na mostach
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Grudnia 2009, 19:41:01 »
W załączniku fragmenty Wrocławia, niżej Legnicy. Ułożenie torów na mostach. Trzeba będzie zrobić modele mostów, najlepiej składane "z klocków".
« Ostatnia zmiana: 10 Grudnia 2009, 19:56:47 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Screeny z edytora
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Marca 2010, 00:06:07 »
Mała stacja, ale za to dużo błędów… Wrocław Nowy Dwór.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Symek i zdjęcie
« Odpowiedź #8 dnia: 02 Kwietnia 2010, 00:43:44 »
W załączeniu dwa widoki z Wrocławia Nadodrza.
« Ostatnia zmiana: 02 Kwietnia 2010, 12:12:23 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Symek i zdjęcie
« Odpowiedź #9 dnia: 02 Kwietnia 2010, 13:04:59 »
W załączeniu dwa widoki z Wrocławia Nadodrza.

Kilkaset metrów wcześniej jest wskaźnik informujący o szlakowej 400km/h (40) :-) Dobra robota!

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Screeny z edytora
« Odpowiedź #10 dnia: 21 Kwietnia 2010, 21:15:04 »
W edytorze można wstawiać trawę pomiędzy płaszczyznami generowanymi pod torami (tzw. szycie niwelet). Wygląda to tak, jak w załączniku.
« Ostatnia zmiana: 21 Kwietnia 2010, 22:03:58 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline MaSzynowicz

  • Wiadomości: 162
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Screeny z edytora
« Odpowiedź #11 dnia: 14 Lipca 2010, 21:46:19 »
Kolego Ra robisz jakąś trasę z Wrocławia?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Screeny z edytora
« Odpowiedź #12 dnia: 14 Lipca 2010, 21:55:50 »
Ja nie, ale ktoś inny robi.
http://rainsted.com/wroclaw.html

Jeśli masz jakieś modele, to się przydadzą.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline MaSzynowicz

  • Wiadomości: 162
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Screeny z edytora
« Odpowiedź #13 dnia: 21 Lipca 2010, 16:13:09 »
Niestety nie mam, być może będzie wydana(nie wiem kiedy) moja(i @IC Forumowicz-a) trasa realna(tylko 14km), ale nie daje szczególów bo robota nie ruszyła. Lecz co będzie to będzie.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Screeny z edytora
« Odpowiedź #14 dnia: 30 Lipca 2010, 22:52:03 »
W edytorze doszły obiekty parametrów łuku, które pozwalają wyliczać krzywe przejściowe i przechyłki. To te duże, różowe strzałki z kropką na końcu. Początek strzałki to środek okręgu, na którym znajduje się łuk, a koniec z kropką to przecięcie przedłużenia prostych połączonych łukiem.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Screeny z edytora
« Odpowiedź #15 dnia: 08 Sierpnia 2011, 01:17:03 »
Co prawda w edytorze przez ostatni rok dużo nie przybyło, ale myślę, że warto pokazać, co na chwilę obecną można z niego wycisnąć, używając nieco poprawionych modeli skeczupowych (na razie nie mamy tekstur, bo oryginalne się nie nadają).


¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Screeny z edytora
« Odpowiedź #16 dnia: 09 Sierpnia 2011, 18:16:42 »
To może i ja coś pokażę, tak wygląda stacja Sosnowiec Główny w Maszynie w trakcie budowy, sieć dopiero zacząłem tutaj wstawiać, zbierałem materiał na słupy trakcyjne takie, jak są przy torach głównych widoczne, wykonam je w wolnym czasie pomiędzy innymi projektami. Dodam jeszcze, że sceneria ma obejmować centralną część GOP, linie do kopalń i wszystkie ciągi wywozowe. O tyle na liniach pasażerskich o materiał nie trudno (bo można po prostu uwiecznić na filmie z kabiny rozmieszczenie infrastruktury itd.), to na wyłącznie towarowych dużo gorzej. Musiałbym codziennie przemierzać z aparatem kilkanaście kilometrów, żeby dobrze udokumentować wszystkie linie, pomijając bandy złodziei węgla i inne ciekawe towarzystwo z niektórych miejsc Śląska.

Dołączam też aktualną mapkę, na dole po lewej stronie prawie skończone Katowice, u samej góry po prawej zaczęte Łazy, oprócz tego na dole po prawej Jaworzno Szczakowa (na razie bez górki ze względu na brak rozjazdów Y), jest też linia 62 na odcinku Sosnowiec Główny - Sosnowiec Kazimierz, a także linia z Dąbrowy Górniczej Ząbkowic do Sosnowca Maczek (przerwana na chwilę obecną w scenerii w miejscu szkód górniczych), jest także odcinek J-no Szczakowa - Sosn. Jęzor oraz Stawiska - Katowice Szopienice Płn. i Stawiska - Sosn. Dańdówka.
Przy okazji będę też kontynuował prace nad torowiskiem tramwajowym rozpoczęte przez Ra, jako, że jest to nieodłączny element śląskich widoków.
« Ostatnia zmiana: 09 Sierpnia 2011, 18:39:37 wysłana przez Szociu »
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline motonita2002

  • Wiadomości: 187
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Screeny z edytora
« Odpowiedź #17 dnia: 09 Sierpnia 2011, 18:51:27 »
@Szociu, całkiem nieźle - widać, że bardzo dobrze rozgryzłeś temat edytora Rainsted. Sosnowiec Główny nabiera rumieńców - kto był na DTK2011 ten może porównać i potwierdzić. Gdybyś potrzebował jakichś materiałów foto z linii 62 to daj znać - w miarę wolnego czasu, postaram się coś sfotografować.

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Screeny z edytora
« Odpowiedź #18 dnia: 09 Sierpnia 2011, 21:45:19 »
Podziękowania należą się tu przede wszystkim Ra i Surgeonowi, to Oni mnie wszystkiego nauczyli. ;)
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Screeny z edytora
« Odpowiedź #19 dnia: 09 Sierpnia 2011, 22:20:41 »
Właśnie się dziwię, że prawie o nic się nie pyta a robi. ;)
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline Tade(HUN)

  • Wiadomości: 43
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Screeny z edytora
« Odpowiedź #20 dnia: 28 Sierpnia 2011, 21:06:13 »
Hello

Chciałbym pobierać nauczanie książka edytor. Istnieje tak?

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Screeny z edytora
« Odpowiedź #21 dnia: 28 Sierpnia 2011, 21:15:05 »
Hi Tade.
The manual You can receive by signing to mailing list on the page http://rainsted.com/ but it is in polish.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Tade(HUN)

  • Wiadomości: 43
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Screeny z edytora
« Odpowiedź #22 dnia: 04 Września 2011, 11:56:50 »
Thank you! ;)

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Screeny z edytora
« Odpowiedź #23 dnia: 29 Kwietnia 2012, 11:45:46 »
W związku z pracami nad EU07.EXE rozwój edytora nieco przystopował. Jednak prace nadal trwają, ostatnio udało się zrobić generowanie przekrojów poprzecznych na 22 trójkąty. Profil przekroju jest wyliczany z wysokości niwelety oraz z danych SRTM. Dzięki zrobionym optymalizacjom w wyświetlaniu trójkątów terenu w EU07.EXE, dodatkowe trójkąty nie sprawiają problemów i nie zaniżają wydajności.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Screeny z edytora
« Odpowiedź #24 dnia: 29 Kwietnia 2012, 11:50:20 »
Ra: bardzo fajnie wyglądają te rowy teraz, może wprowadzić jakieś małe odchyłki do generowanych punktów żeby miało to bardziej naturalny wygląd?

Offline InterCity

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 59
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Screeny z edytora
« Odpowiedź #25 dnia: 29 Kwietnia 2012, 13:54:37 »
Taki question : Czemu nie ma do tej pory podkładów pod tory w 3D ?.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Screeny z edytora
« Odpowiedź #26 dnia: 29 Kwietnia 2012, 13:55:07 »
Wydajność, konieczność modyfikacji EXE?
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Screeny z edytora
« Odpowiedź #27 dnia: 29 Kwietnia 2012, 14:09:18 »
Taki question : Czemu nie ma do tej pory podkładów pod tory w 3D ?
Bo nikt nie zaproponował nic lepszego w tym zakresie od 2001 roku?
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Screeny z edytora
« Odpowiedź #28 dnia: 29 Kwietnia 2012, 14:20:23 »
Poza tym dobra tekstura podsypki/podkładów w pewnym sensie rekompensuje brak podkładów w 3D. Ja uważam to jako mało ważny szczegół.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline InterCity

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 59
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Screeny z edytora
« Odpowiedź #29 dnia: 29 Kwietnia 2012, 14:28:55 »
No nie chce mi się wierzyć, że nikt od 2001 roku nie chciał się podjąć projektu 3D podkładu skoro są szyny. Co do stwierdzenia że wydajność by zmalała, nie sądzę przy komputerach jakie obecnie są dostępne, i większość  "maszynowców" nie  "jedzie" na byle czym.
« Ostatnia zmiana: 29 Kwietnia 2012, 14:31:05 wysłana przez InterCity »