Ankieta

Co sądzisz o projekcie?

Super, twórz dalej.
Bardzo dobre.
Średnio na jeża.
Kiepsko.
Kicha, daj sobie spokój.

Autor Wątek:  Zalesianie tras  (Przeczytany 54963 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Zalesianie tras
« dnia: 08 Sierpnia 2009, 01:43:23 »
Witam... Ostatnio (czytaj dzisiaj :P) zacząłem wstawiać drzewa do scenerii Krzyżowa2, tak żeby jazda była troszkę przyjemniejsza. Zalesiłem już jakieś 10 kilometrów w Krzyżowej. Jak się będzie podobało i zalesię troszeczkę więcej, to paczkę wydam.

Proszę o wypełnianie ankiety. Kilka screenów:
« Ostatnia zmiana: 08 Sierpnia 2009, 02:16:03 wysłana przez Rozi »

Offline MKaczy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 485
  • ^Służbowe BMW^
    • Zobacz profil
    • http://zyciekolei.blox.pl/html
  • Otrzymane polubienia: 53
Odp: Zalesianie drzew
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Sierpnia 2009, 02:05:10 »
Witam.
Jesli to bedzie działać pod starą wersją krzyżowej, to ja się piszę :)
"Wsiąść do pociągu... towarowego..." :)
Maszynista - PKP Cargo CTOE-Szczecinek - ET22, 201EK, EU06, EU07, ET41, ET42, SM42, ST44-ko, SM42-6dg, ST48-Da

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Sierpnia 2009, 02:07:24 »
Powinno działać :D Bo to tylko jako inc :) Chyba, że współrzędne są inne, to trzeba będzie przesuwać. Jak chcesz, to ci prześlę tego .inc i możesz wypróbować :D
« Ostatnia zmiana: 08 Sierpnia 2009, 02:16:14 wysłana przez Rozi »

Offline piotrek0804

  • Wiadomości: 182
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Sierpnia 2009, 10:04:22 »
Super, tylko jest jedna sprawa, robisz to trochę za "gęsto", czyli dajesz dużo drzew bardzo blisko siebie obok torów, a dalej już nic, pustka,i z góry właśnie to kiepsko wygląda ;/. Najbardziej można to zaobserwować na screenie 4. Pozdrawiam.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Sierpnia 2009, 10:11:48 »
Tyle, że 'z góry' nie patrzysz jak jedziesz... . Mnie osobiście podoba się ten sposób, że przy torach jest gęsto a później 'pola'. Jak chcesz typowe lasy to licz się z wydajnością... .
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Sierpnia 2009, 10:16:02 »
Wygląda to bardzo fajnie :) Proponuję dorobić jeszcze gdzieniegdzie krzaki między drzewami (i przy torach)

Offline Kamil_en

  • Wiadomości: 110
  • :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #6 dnia: 08 Sierpnia 2009, 10:19:30 »
RooteK, fajiny pomysł z tymi krzakami. Dla mnie liczy widok z kabiny, a nie z góry...

« Ostatnia zmiana: 08 Sierpnia 2009, 12:32:10 wysłana przez REWIZOR »

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #7 dnia: 08 Sierpnia 2009, 10:20:42 »
A właśnie, skoro dajesz tak gęsto przy torach te drzewa, to po co sadzisz je jeszcze dalej? Przecież i tak ich nie widać przez ten gąszcz, a FPS zżera jak nic. Już lepiej kawałek za tymi drzewami wstawić plane'a z lasem albo jakimś widoczkiem. Druga sprawa, to nadal w tych drzewach coś jest nie tak z przeźroczystością (patrz ostatni screen).
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #8 dnia: 08 Sierpnia 2009, 10:43:04 »
Aby polepszyć wydajność możesz wrzucić kilka/kilkanaście drzewek do jednego pliku t3d. Dzięki temu zmniejszy się znacząco ilość obiektów do przetwarzania.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Darth Luk

  • Wiadomości: 367
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #9 dnia: 08 Sierpnia 2009, 11:59:28 »
Jak skończysz Krzyżową to Quarkiem 2007 mógłbyś się zająć bo tam dopiero jest pusto ;)
PS. robisz to pod Krzyżową czy Krzyżową 2? Bo mi by bardziej pasowało pod pierwszą wersję bo tam eventy nie są tak skopane i da się przyjaemnie jeździć.
« Ostatnia zmiana: 08 Sierpnia 2009, 12:33:00 wysłana przez REWIZOR »
Zapraszam na Mgławicę Mocy http://mglawicamocy.pl

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #10 dnia: 08 Sierpnia 2009, 12:25:00 »
Sprawa eventów jest już rozwiązana, może libertyn89 wystawi swoje poprawki na forum publicznym.

Co do drzew to jak najbardziej za, tylko pamiętaj o FPS i nie ustawiaj ich zbyt blisko torów (na screenach wydaje mi się że gałęzie wychodzą nad tory).

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #11 dnia: 08 Sierpnia 2009, 12:53:34 »
Gdyby ktoś chciał porównać, jak wygląda jazda jednotorem przez las:
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #12 dnia: 08 Sierpnia 2009, 13:24:37 »
Z tym przez las to jest różnie - niezależnie od tego, czy to jest jednotor, czy też nie. Są odcinki, na których gałęzie (końcówki ;]) lekko dotykają składu podczas przejazdu... Są takie, na których jest gorzej... Są też takie, które są oczyszczone z roślinności rosnącej przy torach.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #13 dnia: 08 Sierpnia 2009, 15:00:29 »
A właśnie, skoro dajesz tak gęsto przy torach te drzewa, to po co sadzisz je jeszcze dalej? Przecież i tak ich nie widać przez ten gąszcz, a FPS zżera jak nic.

Bez obaw. To po prostu jest include z drzewami, którego były początkowo w trasie :) Wyłączasz tego .inc i już nic nie pozostaje.

Aby polepszyć wydajność możesz wrzucić kilka/kilkanaście drzewek do jednego pliku t3d. Dzięki temu zmniejszy się znacząco ilość obiektów do przetwarzania.

Pomyślę nad tym.

Co do drzew to jak najbardziej za, tylko pamiętaj o FPS i nie ustawiaj ich zbyt blisko torów (na screenach wydaje mi się że gałęzie wychodzą nad tory).

Tak się tylko wydaje. Ale rzeczywiście są blisko torów (tak mi się bardziej podoba).

Proponuję dorobić jeszcze gdzieniegdzie krzaki między drzewami (i przy torach)

Tak, tak. Już wczoraj @mechatronika prosiłem, aby zrobił kilka zdjęć przytorowych krzaków. Jednak jeżeli ktoś ma lub może zrobić, to im więcej tym lepiej.

Pozdrawiam

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #14 dnia: 08 Sierpnia 2009, 16:01:14 »
A gdyby tak las w większej odległości od toru zrobić jako boxa z oteksturownymi bokami i górą, a dół usunąć (5 płaszczyzn, 10 trójkątów)? Zdjęcia lasu z góry powinno się znaleźć w sieci.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #15 dnia: 08 Sierpnia 2009, 16:19:24 »
Druga sprawa, to nadal w tych drzewach coś jest nie tak z przeźroczystością (patrz ostatni screen).

Ja juź nic z tym nie zrobię. Symek nie obsługuje półprzeźroczystości. A tam gdzie jest taka niebieska obwódka, to tam występuje półprzeźroczystość.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #16 dnia: 08 Sierpnia 2009, 16:35:22 »
Zrób zielone tło albo dodaj # przed nazwą tekstury.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #17 dnia: 08 Sierpnia 2009, 16:42:29 »
# przed nazwą tekstury.

Co to daje?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #18 dnia: 08 Sierpnia 2009, 16:43:29 »
Tekstura nie będzie filtrowana.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #19 dnia: 08 Sierpnia 2009, 16:59:12 »
Czy dałoby się zrobić coś takiego, żeby nazwy plików tekstur drzew poprzedzić jakimś innym niż # znakiem, a exe wyłączyłoby dla tych tekstur wyświetlanie półprzezroczystości /coś jak wyłączenie renderalpha w eu07.ini, ale tylko dla tekstur z nazwami poprzedzonymi tym znakiem/?

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #20 dnia: 08 Sierpnia 2009, 17:09:40 »
Poprawiłem jeszcze kanał alpha i dodałem #.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #21 dnia: 08 Sierpnia 2009, 17:15:36 »
Sprawa eventów jest już rozwiązana, może libertyn89 wystawi swoje poprawki na forum publicznym.

Nie ma sprawy, tylko - tu pytanie do wladz - czy mialoby to przejsc Test dodatkow czy po prostu mam wystawic paczke z przedrostkiem test-?
Pozdrawiam, Karol

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 28
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #22 dnia: 08 Sierpnia 2009, 17:42:28 »
Przecież Ciebie nie obowiązuje Test dodatków http://eu07.pl/forum/index.php/topic,11576.msg112351.html#msg112351
Możesz wystawić, wierzę w profesjonalizm osób tworzących paczkę.
« Ostatnia zmiana: 08 Sierpnia 2009, 18:02:22 wysłana przez REWIZOR »
Pozdrawiam

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #23 dnia: 08 Sierpnia 2009, 19:43:15 »
Ta pikseloza nie wygląda zbyt atrakcyjnie.
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #24 dnia: 08 Sierpnia 2009, 19:50:44 »
Ta pikseloza nie wygląda zbyt atrakcyjnie.

Jak jedziesz, to tak tego nie widać.


   « Dodano: 08 Sierpnia 2009, 19:51:06 »
Poza tym, możesz zastąpić te drzewa każdymi innymi.

Offline MKaczy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 485
  • ^Służbowe BMW^
    • Zobacz profil
    • http://zyciekolei.blox.pl/html
  • Otrzymane polubienia: 53
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #25 dnia: 10 Sierpnia 2009, 17:26:41 »
Witam.
Jest bardzo dobrze. Ładnie drzewka prezentują się w symku, i co ważniejsze nie ma spadku fps-u :)
Dobrze by było, jak byś jeszcze okolice i stacje Drawowo-Główne oraz Markowo-Dolne zalesił, na tych dwóch stacjach zależy mi najbardziej. 

Pozdrawiam.
"Wsiąść do pociągu... towarowego..." :)
Maszynista - PKP Cargo CTOE-Szczecinek - ET22, 201EK, EU06, EU07, ET41, ET42, SM42, ST44-ko, SM42-6dg, ST48-Da

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #26 dnia: 10 Sierpnia 2009, 17:58:36 »
Witaj... bez obaw. Już jestem za Krzyżową. Będę chciał zalesić całą trasę, zobaczę na ile starczy mi sił :)

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #27 dnia: 14 Sierpnia 2009, 20:27:08 »
300m zalesienia i fps 25:/

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #28 dnia: 14 Sierpnia 2009, 21:07:07 »
Bardzo dziwne, bo ja mam zalesione na kilka kilometrów i FPS się nie zmienił.

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #29 dnia: 14 Sierpnia 2009, 21:08:35 »
Bardzo dziwne, bo ja mam zalesione na kilka kilometrów i FPS się nie zmienił.

Ale nie tak gęsto :)